Het is ook een crisis van historische omvang. Er staat ontzettend veel op het spel. We zijn gewend dat we zo'n beetje slaapwandelend door het politieke leven kunnen, maar dit is echt om de knikkers.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Persoonlijk vind ik dat de EU wel wat paniekerig en ondoordacht reageert nu. Meteen hup, een bijeenkomst organiseren en verschillende landen niet uitnodigen, neem dan even de tijd om het wat beter voor te bereiden….
alsof zij dat met z'n 2en kunnen bepalenquote:Op maandag 17 februari 2025 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
Zou Trump een dealtje hebben met Poetin? Van jij krijgt dit en dan zorgen we er voor dat we Oekraïne voor de bus gooien en we de oorlog enigszins stoppen?
Wie gaat ze tegenhouden?quote:Op maandag 17 februari 2025 16:43 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
alsof zij dat met z'n 2en kunnen bepalen
Het zou ook een ongelooflijk verraad zijn aan de Baltische staten, zeker als je bedenkt wat die allemaal hebben moeten doorstaan in de vorige eeuw....quote:Op maandag 17 februari 2025 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit scenario zou te bizar voor woorden zijn, maar tegelijk sta ik met deze regering nergens meer van te kijken.
Het zou een veiligheidscrisis van ongekende omvang betekenen voor Europa. Dan ligt letterlijk de rode loper uit voor Rusland.
Zeker. Maar niks waar West-Europa niet toe in staat is. Zie Srebrenica.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het zou ook een ongelooflijk verraad zijn aan de Baltische staten, zeker als je bedenkt wat die allemaal hebben moeten doorstaan in de vorige eeuw....
Might makes right, zo werkt de wereld nou eenmaal. Als je dat niet ziet heb je echt oogkleppen op.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:43 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
alsof zij dat met z'n 2en kunnen bepalen
Nee, deze tweet is niet helemaal accuraat. Wat ik zover heb kunnen vinden is dat Duitsland tegen het sturen van troepen is als de VS niet meedoet. Eigenlijk zeggen ze dus het zelfde als wat Schoof ook al stelde. De VS moet in een bepaalde mate garanties geven dat als poep de ventilator raakt zij ook mee doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:16 schreef Viesdik het volgende:
Duitsland verwerpt boodschap Keir Starmer om militairen te sturen
[ x ]
Gaat lekker in Europa jongens!
dan klopt het dus wel.. want Keir Starmer is bereid troepen te sturen ook al trekt Amerika zich terugquote:Op maandag 17 februari 2025 16:49 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Nee, deze tweet is niet helemaal accuraat. Wat ik zover heb kunnen vinden is dat Duitsland tegen het sturen van troepen is als de VS niet meedoet. Eigenlijk zeggen ze dus het zelfde als wat Schoof ook al stelde. De VS moet in een bepaalde mate garanties geven dat als poep de ventilator raakt zij ook mee doen.
Maar verder is het nu nogal vroeg om conclusies te trekken.
"Divided, we fall"quote:Op maandag 17 februari 2025 16:16 schreef Viesdik het volgende:
Duitsland verwerpt boodschap Keir Starmer om militairen te sturen
[ x ]
Gaat lekker in Europa jongens!
Sinds 1972 al diplomaat. Zag hem een tijdje geleden ook terug in 1992 met Joegoslavië. Die man is al zo lang bezig.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lavrov is een bloedhond, maar wel extreem goed in zijn werk als bloedhond.
Het vereist een centraal buitenlandbeleid inderdaad, maar ik denk niet dat EU-staten het aandurven om van soevereiniteit naar suzereiniteit te gaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is dus ook het probleem van een EU leger. Dat vereist dat iedereen hetzelfde doet, anders heb je geen enkele slagkracht.
Vermoeiend geklootviool van die amateurs.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:37 schreef ExTec het volgende:
Nieuwe ronde nieuwe kansen nieuwe prijzen.
[ x ]
Canada en Groenland is natuurlijk volstrekt te begrijpen in het verlengde van de Monroe doctrine.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:54 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Ik vind Canada, Groenland en Gaza annexeren niet heel isolationistisch. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Dat is dan ook helemaal geen keuze die ze zelf hoeven te maken.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het vereist een centraal buitenlandbeleid inderdaad, maar ik denk niet dat EU-staten het aandurven om van soevereiniteit naar suzereiniteit te gaan.
Whohoo, de Inuit kwamen pas in de 13de eeuw naar Groenland. De vikingen waren er eerder. Het is dus Europees.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Canada en Groenland is natuurlijk volstrekt te begrijpen in het verlengde van de Monroe doctrine.
Nee, maar wellicht wel een noodzakelijkheid om de EU op termijn relevant te houden. Momenteel is het een koud kunstje voor de VS en Rusland om de EU uit elkaar te spelen.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is dan ook helemaal geen keuze die ze zelf hoeven te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |