Was te verwachtenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:41 schreef franklop het volgende:
Betsema zit in de patatten, contract bij Pauwels wordt niet verlengd
https://www.wielerflits.n(...)an-kwaad-naar-erger/quote:Camiel van den Bergh verbolgen na plotse ontslag bij ploeg Verdonschot: “Het ging van kwaad naar erger”
Camiel van den Bergh is ploegleider af bij de Belgische vrouwenploeg De Ceuster Bouwpunt. De ervaren Nederlander kreeg afgelopen maand zijn ontslag bij het team, en dat is bij Van den Bergh zwaar binnengekomen. Bij WielerFlits doet hij zijn verhaal.
Van den Bergh was nog maar iets meer dan een jaar aan de slag bij de ploeg van kopvrouw Laura Verdonschot, nadat hij voordien vijf jaar in de stal van de broers Roodhooft actief was. “Maar door het ongenoegen van twee renners in de ploeg, ben ik nu moeten vertrekken”, legt Van den Bergh uit.
“Ze hebben hun beklag bij het team-management gedaan over mijn indeling van het materiaal. Het ging dan over wat zij wel of niet zouden krijgen ten opzichte van de andere renners in het team. Daarna is het balletje aan het rollen gegaan, en ging alles van kwaad naar erger. Op een gegeven moment zag het team geen uitweg meer en hebben ze mij dan mijn ontslag gegeven. Ze zagen mijn samenwerking met één bepaalde renster niet meer goedkomen voor de winter. Een deftige reden heb ik nooit gehad. Er wordt nu gezegd tegen de renners dat ik niet communiceerde, maar ik heb daar zelf nooit iets over gehoord.”
En dat doet Van den Bergh pijn. “Wat me vooral zeer doet, is dat een van de rensters die haar beklag heeft gedaan, al vijf jaar met mij samenwerkt. Het is ook heel jammer voor Laura (Verdonschot, red.). Ik heb haar uit het slop proberen te halen en dat is samen goed gelukt. Ze verliest nu haar trainer, ploegleider en maatje. Als het voor haar niet had gewerkt, was het iets anders. Maar als een renster van de tweede rij zoiets zegt, moet je als ploeg en sponsor nadenken en je kopvrouw steunen in haar prestaties. Het is echt hard dat Laura na haar operatie en het werk voor haar comeback nu een nieuwe trainer moet zoeken.”
...
Nu hij zonder job zit, is het voor Van den Bergh ook even afwachten wat de toekomst brengt. “Ik wil zeker graag in het wereldje blijven, maar ik weet nog niet op welke manier. Eerst moet ik even rust nemen, zodat de boosheid en emotie wat kunnen zakken. Normaal kan ik me na een tegenslag altijd snel herpakken, maar nu lukt me dat even niet. Mentaal is het heel zwaar, ik ben futloos en heb slapeloze nachten. Het is even op.”
Verdonschot, als nummer vijf op het WK veldrijden in 2024 de kopvrouw en grootste naam van de ploeg, blijft op sociale media haar steun voor Van den Bergh uitspreken. Zou het een optie zijn om haar buiten de ploeg om te blijven begeleiden? “Ik wil haar zeker niet laten vallen, omdat we op korte tijd veel bereikt hebben. Maar als ik bij een andere ploeg ga solliciteren, kom ik wellicht bij een concurrent van haar terecht en dan kan je geen trainer blijven. Dat is helaas de werkelijkheid op dit moment. Laura zit zelf ook in zak en as.”
De Ceuster Bouwpunt bevestigde het einde van de samenwerking met Van den Bergh, maar wenste verder niet te reageren.
quote:Wordt het veldrijden dan toch een olympische sport? “La Planche des Belles Filles droomt van Olympische Winterspelen in 2030”
Wordt het veldrijden een olympische sport? Daar lijkt het alleszins alsmaar meer op. Volgens L’Équipe heeft La Planche des Belles Filles zich kandidaat gesteld om de sport te organiseren tijdens de Olymische Winterspelen van 2030 in Frankrijk.
In totaal worden er vier extra sporten toegevoegd voor de Olympische Winterspelen van 2030 in de Franse Alpen, en de kans dat veldrijden één van die sporten wordt is naar verluidt groot. De discipline zou de voorkeur genieten van UCI-voorzitter David Lappartient en ook van Michel Barnier, voormalige premier van Frankrijk die is benoemd tot lid van het organisatiecomité van de Olympische Winterspelen van 2030.
De wedstrijd zou moeten doorgaan in La Planche des Belles Filles, een bekende klim in de Vogezen (en dus niet in de Alpen) die vaak terugkomt in de Tour de France. L’Équipe kon het aanvraagdocument inlezen, waarin het belooft een “een onvergetelijke plek” te zijn die “garantie biedt op een populair imago van de Spelen.”
Ook de stad Besançon zou zich kandidaat hebben gesteld als gaststad voor het veldrijden, maar Lucie Lefèvre, echtgenote van ex-crosser Steve Chainel en de trekker van het project op La Planche des Belles Filles - lijkt zeker van haar stuk. “Wij zitten op vier uur rijden van België en Nederland, waar die cultuur van het veldrijden sterk aanwezig is. We weten hoe we het moeten aanpakken, het wordt een groot feest.”
Ze moeten wel opschieten zodat de grote twee nog mee kunnen doenquote:Op zondag 22 juni 2025 21:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het zou érg leuk zijn als veldrijden olumpies wordt, maar La Planche des Belles Filles mag mooi wegblijven en als we nu zelfs al last gaan krijgen van de vrouw van Steve Chainel haak ik helemaal af.
In het veldrijden is er een grote een.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze moeten wel opschieten zodat de grote twee nog mee kunnen doen
Eensch maar als die OWS er komt, moet Wout natuurlijk ook wel aan de start staan.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In het veldrijden is er een grote een.
Ik zie hem zijn carrière wel verlengen tot 2030 als veldrijden olympisch wordt. Anders houdt hij het waarschijnlijk in 2028 voor gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |