abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:54:01 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216688805
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het op gang komen van de migratiestroom is door de Amerikanen veroorzaakt. Rutte met zijn Jules de Korte-visie heeft een gemeenschappelijke Europese aanpak steeds tegengehouden. Die zei daarbij gewoon: "Die vluchtelingen zitten niet hier maar in Italie en Griekenland, dus dat is niet ons probleem".
Ja mijn beste vriend, dat is het leven.

Één van de basisaxioma's binnen de psychologie is dat je verantwoordelijk bent voor een probleem dat jij niet hebt gecreëerd, bijvoorbeeld een trauma.

Hoe leven jullie je leven? Heeft daar een ander het ook altijd gedaan?
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:54:07 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216688806
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Fijn dat we het eens zijn en dat het dus echt aan Europa zelf ligt dat we hier met al die 'vluchtelingen' zitten.
Nee, het is een combinatie van factoren geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216688807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
LOL
Ik heb gelijk hè?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:55:12 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216688818
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja mijn beste vriend, dat is het leven.

Één van de basisaxioma's binnen de psychologie is dat je verantwoordelijk bent voor een probleem dat jij niet hebt gecreëerd, bijvoorbeeld een trauma.

Hoe leven jullie je leven? Heeft daar een ander het ook altijd gedaan?
Neuh, die externe locus of control is meer een rechts dingetje. Ik heb niet zoveel moeite met de vluchtelingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:55:23 #155
396550 Richestorags
pi_216688823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat heb ik hier al veeeeeeeer voordat jij hiermee aankomt gezegd en anderen met mij.
pi_216688827
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In Rusland of de Arabische landen hebben ze geen vluchtelingenproblematiek. Denk jij dat het een natuurverschijnsel is dat die stroom richting Europa komt?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216688829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is niet waar want je kunt zien dat het absolute aantal illegalen lager is in de Trump jaren dan in de Obama jaren in de grafiek die ik heb gepost.

Wie is hier nou slecht in statistiek?
En nog van een onafhankelijke bron ook, ik ben onder de indruk.

Maar het is natuurlijk wel de vraag hoe je die illegalen kunt tellen. Misschien door het aantal werkgevers waarvan ze een adres hebben af te trekken van het aantal waarover sociale voorzieningen worden betaald? Dan mis je natuurlijk wel de groep die zwart wordt betaald.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon een schatting zijn. Zelf zeggen ze het zo te doen:

quote:
1. Estimate the total number of immigrants living in the country in a particular year using data from U.S. censuses and government surveys such as the American Community Survey and the Current Population Survey.
2. Estimate the number of immigrants living in the U.S. legally using official counts of immigrant and refugee admissions together with other demographic data (for example, death and out-migration rates).
3. Subtract our estimate of lawful immigrants from our estimate of the total immigrant population. This provides an initial estimate of the unauthorized immigrant population.
Het is dus een ruwe schatting.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:56:34 #158
396550 Richestorags
pi_216688830
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, die externe locus of control is meer een rechts dingetje. Ik heb niet zoveel moeite met de vluchtelingen.
Ik heb er geen last van dus het zit wel goed....
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:56:52 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216688833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
In Rusland of de Arabische landen hebben ze geen vluchtelingenproblematiek. Denk jij dat het een natuurverschijnsel is dat die stroom richting Europa komt?
ROFLOL
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216688846
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar wie waren er vrolijk oorlog aan het voeren in Libië, Syrië, Mali?
De Russen hebben in Syrië veel ellende (en vluchtelingen veroorzaakt) op dezelfde manier als wat ze nu in Oekraïne doen (bijvoorbeeld met het beschieten van flats en ziekenhuizen).
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wie stonden er de oekraieners op te hitsen op het maidanplein? Dat waren toch echt de Europeanen zelf.
De Russen hadden weinig ophitsers vanuit Europa nodig (we zijn in Europa juist heel rustig en passief gebleven, achteraf gezien te passief).
  zaterdag 15 februari 2025 @ 00:58:47 #161
396550 Richestorags
pi_216688847
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En nog van een onafhankelijke bron ook, ik ben onder de indruk.

Maar het is natuurlijk wel de vraag hoe je die illegalen kunt tellen. Misschien door het aantal werkgevers waarvan ze een adres hebben af te trekken van het aantal waarover sociale voorzieningen worden betaald? Dan mis je natuurlijk wel de groep die zwart wordt betaald.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon een schatting zijn. Zelf zeggen ze het zo te doen:
[..]
Het is dus een ruwe schatting.
De groep die zwart wordt betaald mis je onder elke president in deze methode en je zou moeten kunnen aantonen dat onder Trump precies die groep zoveel toenam dat er alsnog meer illegalen in het land waren.

Dat is nogal een stretch. Misschien, heel misschien heb ik gewoon gelijk in wat ik zeg.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:00:47 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216688862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Russen hebben in Syrië veel ellende (en vluchtelingen veroorzaakt) op dezelfde manier als wat ze nu in Oekraïne doen (bijvoorbeeld met het beschieten van flats en ziekenhuizen).
[..]
De Russen hadden weinig ophitsers vanuit Europa nodig (we zijn in Europa juist heel rustig en passief gebleven, achteraf gezien te passief).
De Russen hebben toen de vluchtelingenstroom dreigde op te drogen in Syrie zelfs burgerdoelen bestookt om de stroom nieuw leven in te blazen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216688863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
ROFLOL
Argumenten zijn op. Helemaal vastgelopen ben je. Wat rest is deze treurigheid.
pi_216688877
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is niet waar want je kunt zien dat het absolute aantal illegalen lager is in de Trump jaren dan in de Obama jaren in de grafiek die ik heb gepost.

Wie is hier nou slecht in statistiek?
Het is nogal een onhandige statistiek, omdat het niet alle jaren duidelijk laat zien. Maar het lijkt me duidelijk dat Trump niet goed was in het uitzetten van illegale immigranten.

zaterdag 15 februari 2025 @ 01:03:01 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216688881
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Argumenten zijn op. Helemaal vastgelopen ben je. Wat rest is deze treurigheid.
:')

Het is nogal komisch dat je denkt dat Arabische landen geen vluchtelingenproblematiek kennen. Om een dergelijk gebrek aan kennis kan ik alleen maar schuddebuiken.

https://www.unhcr.org/countries/jordan

https://www.unhcr.org/countries/lebanon
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216688889
Dit laat meer zien wat betreft de effectiviteit.

zaterdag 15 februari 2025 @ 01:05:04 #167
396550 Richestorags
pi_216688896
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Russen hebben toen de vluchtelingenstroom dreigde op te drogen in Syrie zelfs burgerdoelen bestookt om de stroom nieuw leven in te blazen.
Dus we zijn gegaan van het is Amerika's schuld naar het is Rutte's schuld naar het is Ruslands schuld?

Ik denk dat we zometeen hier gaan belanden:

zaterdag 15 februari 2025 @ 01:05:55 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216688901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dus we zijn gegaan van het is Amerika's schuld naar het is Rutte's schuld naar het is Ruslands schuld?

[ afbeelding ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:09:41 #169
396550 Richestorags
pi_216688922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja er is geen touw meer aan vast te knopen.
pi_216688923
quote:

[..]
Op dat punt waren we net al. En toen zei ik: wie heeft die stroom vervolgens Europa binnen gelaten? Wie is vervolgens te belazerd on ze er uit te zetten.

Juist. Niet de amerikanen maar de Europeanen zelf.

En je kan de VS wel de schuld geven van vluchtelingenstromen creëren. Maar wie waren er vrolijk oorlog aan het voeren in Libië, Syrië, Mali? Wie stonden er de oekraieners op te hitsen op het maidanplein? Dat waren toch echt de Europeanen zelf.

Maar vind je het nou zelf niet een beetje inconsequent? Enerzijds als Europa een eigen plan willen trekken maar anderszijds niet eens in staat zijn de meest triviale taak uit te voeren: bescherming van het grondgebied tegen ongewenst indringers.
We hebben meerdere verdragen, die het makkelijk maken voor buitenlanders om hier binnen te komen. De meeste via de EU. Dat is ook het grote probleem van Faber: je moet daar nu eenmaal aan voldoen.
En dan is de reactie natuurlijk: "maar andere landen hoeven daar niet aan te voldoen! Die kunnen die buitelanders gewoon buiten houden!" Maar niet alle landen doen op dezelfde manier mee met de EU:

We kunnen natuurlijk ook alle verdragen opzeggen die buitenlanders toestaan hier zomaar binnen te walsen. Ok, dan spoelen we ook onze economie door het putje. Kijk maar naar het VK. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. "Liever droog brood eten dan buitenlanders tegenkomen!" Je kunt dan misschien beter gewoon thuis blijven. Dan hebben andere mensen er geen last van.
pi_216688943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het staat natuurlijk van te voren wel al vast, dat het niet onze eigen schuld is. Stel je voor!
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:15:36 #172
396550 Richestorags
pi_216688956
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het staat natuurlijk van te voren wel al vast, dat het niet onze eigen schuld is. Stel je voor!
Dat is het uiteraard wel.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:32:56 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216689041
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja er is geen touw meer aan vast te knopen.
Dan zal ik het voor simpel rechts nog een keer duiden: de VS hebben met hun gore tengeltjes zitten wroeten op plekken waar ze niets te zoeken hadden en daardoor is een vluchtelingen- en algehele migratiestroom op gang gekomen. Rusland zag dat aan en zag mogelijkheden tot ontwrichting en heeft deze stromen daarom ingezet als wapen tegen West-Europa. In Europa zelf hebben we niet adequaat genoeg gereageerd op de plotselinge toestroom van vluchtelingen, maar zelfs als we de buitengrenzen beter hadden bewaakt en voor een efficiëntere schrifting hadden gezorgd zou er nog steeds sprake zijn van een behoorlijke vluchtelingenpopulatie die de Europese landen zouden moeten opvangen.

Dan geeft het voor Tjappie Vance van semidictatuur Trumpestan geen pas om bondgenoot Europa 'de les te lezen'. Los van de schuldvraag is het sowieso nogal idioot om dat te doen. Stel je voor dat Von der Leyen had gemeend de VS op de vingers te moeten tikken over de fentanylproblematiek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 15 februari 2025 @ 01:49:44 #174
396550 Richestorags
pi_216689096
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan zal ik het voor simpel rechts nog een keer duiden:
Dat is goed meester. Simpel zijn wij van geest, leg het ons alsjeblieft uit.

quote:
de VS hebben met hun gore tengeltjes zitten wroeten op plekken waar ze niets te zoeken hadden en daardoor is een vluchtelingen- en algehele migratiestroom op gang gekomen.
Die vluchtelingenstroom is pas op gang gekomen bij het uitbarsten van de Syrische burgeroorlog in 2011. We kunnen ons afvragen of deze ook zonder een wettelloos Irak was uitgebarsten, waarschijnlijk wel. Er was momentum via de Arabische Lente, er was een enorme onvrede in Syrië over de droogte in 2007 en het Assad regime was niet populair.

Je vergeet dat in Libië Frankrijk en Engeland hebben zitten stoken en in Eritrea en Somalië de VS sowieso weinig ermee te maken hadden.

quote:
Rusland zag dat aan en zag mogelijkheden tot ontwrichting en heeft deze stromen daarom ingezet als wapen tegen West-Europa. In Europa zelf hebben we niet adequaat genoeg gereageerd op de plotselinge toestroom van vluchtelingen, maar zelfs als we de buitengrenzen beter hadden bewaakt en voor een efficiëntere schrifting hadden gezorgd zou er nog steeds sprake zijn van een behoorlijke vluchtelingenpopulatie die de Europese landen zouden moeten opvangen.
Geen argument om het niet beter te doen als Europa. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Europa had het aantal tot een minimum kunnen beperken door deals te sluiten, een leger op te bouwen en de grens af te sluiten, verdragen op te zeggen, mensensmokkelaars en NGO's opsluiten, boten terugsturen, uitkeringen en huizen niet zomaar beschikbaar te maken voor statushouders etc. etc.

Europa had Merkel kunnen aanpakken toen ze begon met haar wir schaffen das.

quote:
Dan geeft het voor Tjappie Vance van semidictatuur Trumpestan geen pas om bondgenoot Europa 'de les te lezen'.
Sorry waar ligt dat land? In Centraal-Azië?

quote:
Los van de schuldvraag is het sowieso nogal idioot om dat te doen. Stel je voor dat Von der Leyen had gemeend de VS op de vingers te moeten tikken over de fentanylproblematiek.
Waarom is het idioot om Europa op het feit te wijzen dat we een groot probleem hebben en er niks aan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 15-02-2025 02:05:40 ]
  zaterdag 15 februari 2025 @ 02:01:16 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216689124
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 01:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan zal ik het voor simpel rechts nog een keer duiden: de VS hebben met hun gore tengeltjes zitten wroeten op plekken waar ze niets te zoeken hadden en daardoor is een vluchtelingen- en algehele migratiestroom op gang gekomen. Rusland zag dat aan en zag mogelijkheden tot ontwrichting en heeft deze stromen daarom ingezet als wapen tegen West-Europa. In Europa zelf hebben we niet adequaat genoeg gereageerd op de plotselinge toestroom van vluchtelingen, maar zelfs als we de buitengrenzen beter hadden bewaakt en voor een efficiëntere schrifting hadden gezorgd zou er nog steeds sprake zijn van een behoorlijke vluchtelingenpopulatie die de Europese landen zouden moeten opvangen.

Dan geeft het voor Tjappie Vance van semidictatuur Trumpestan geen pas om bondgenoot Europa 'de les te lezen'. Los van de schuldvraag is het sowieso nogal idioot om dat te doen. Stel je voor dat Von der Leyen had gemeend de VS op de vingers te moeten tikken over de fentanylproblematiek.
denk jij dat europa verstandig om gaat met de bootjes mensen ?/

drenkelingen die er al 100.000 op de bodem van de middelandse zee liggen
waar gewetenloze mensen smokkelaars miljarden mee verdienen ,
omdat wij het vertikken om een verstandig plan te maken , door die mensen terug te brengen naar Africa , zodat ze niet meer komen

wij zijn de reden dat de maffia miljarden opstrijkt aan deze zielepieten, die vervolgens in europa ook uitgebuit worden of in de illegale drugshandel terecht komen

Nou Vance heeft gelijk groot gelijjk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')