abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216692798
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat ook niet goed.
Het land stond even stil bij een aanslag een paar jaar terug, nu lees je op pag 3 wekelijks dat er wel wat mensen zijn doodgestoken of gereden. Oh een kind goh wel sneu maar snel weer verder morgen gebeurd het weer en dan blijven we sip.
Er gaat heel veel niet goed momenteel.
Maar het is vooral de sfeer. Die is niet best hier.
Ja dat bedoel ik. Het meest beangstigende is niet eens de achteruitgang zelf, maar de gelatenheid of zelfs ontkenning daarover. Door het continue te blijven ontkennen zullen we nooit tot een oplossing komen. Het land – en continent - gaan zienderogen achteruit en velen staan erbij en kijken ernaar.
pi_216692807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:06 schreef core2duo het volgende:
Wat in Duitsland in de jaren dertig gebeurde, zien we nu in de Verenigde Staten. Het land is 180 graden gedraaid. In Trump, Elon Musk en Vance komt het slechtste in de mens naar boven.
Laat dit een wake-up call zijn dat Europa op eigen venen moet gaan staan.
Er is helemaal geen 180 graden draai.

En de vergelijking met Nazi Duitsland is bespottelijk.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:12:03 #278
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216692828
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:04 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik vroeg me dat ook af, eigenlijk. Het gaat op papier niet goed met Europa, en ook wat ik met mijn eigen ogen zie is niet fraai. De economie loopt vast, de koopkracht crasht, geen sociale cohesie, verloedering, continue aanslagen en intimidaties.
Continue aanslagen? Er komen meer mensen door moorden op andere manieren om het leven.
De economie van Nederland doet het verder prima, was gisteren nog in het nieuws.

Is het in de VS zoveel beter?
Heeft elk land en werelddeel niet zijn problemen, zeker in de grote steden? Waar haalt de VS/Vance net lef vandaan te doen alsof zij het beter doen? Hij was toch een paar maanden geleden nog aan het schreeuwen over de epidemie van fentanyl en immigranten daar?
Daar gaat het om. Bemoei je met je eigen zaken? En als we toch gaan vergelijken, is het maar de vraag of de VS het zoveel beter doet. Denk dat de gewone man nog maar beter in de EU kan wonen.
Dus een beetje respect graag, je moet het toch samen doen op het wereldtoneel en dat mis ik volledig bij de VS. Ze gaan helemaal de aanval in. Niet alleen bij de EU, ook bij Canada, Mexico enz,

Maar Rusland wordt wel bewonderd en complimenten gegeven. Valt het niet op? :+
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216692843
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geweldig argument ^O^ Nu nog even je onzin over Roemenië intrekken en we zijn klaar.
Het is geen argument, maar een constatering. Het was ook niet alsof jij iets aan het beargumenteren was.
pi_216692860
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:10 schreef Alpha0 het volgende:
Hij heeft nog gelijk ook. Massa-immigratie verzwakt ons, en veranderd onze identiteit. Zijn we nog wel een Westers land als we het halve midden oosten binnen halen of zijn we op een gegeven moment onderdeel van het midden oosten
Massa-immigratie vinden de criticasters dan opeens weer geen ongewenste buitenlandse inmenging. Terwijl er geen grotere vorm van buitenlandse inmenging is dan dat!
pi_216692889
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is geen argument, maar een constatering. Het was ook niet alsof jij iets aan het beargumenteren was.
Jazeker wel. Mijn argument is dat Vance een domme troll is en dat we hem dus gewoon uitlachen. Dat is gebaseerd op alle onzin die hij verkondigde op een conferentie die daar niet eens over ging. Jij zegt dat we hem serieus moeten nemen alleen omdat hij misschien ooit president wordt. Wat een lachertje _O-

Ga je nog je onzin over Roemenië intrekken?
pi_216692897
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is helemaal geen 180 graden draai.

En de vergelijking met Nazi Duitsland is bespottelijk.
Daar verkijk je je op. Trump ziet niet voor niets transgendermensen als tweederangsburgers en hij stopt de hulp aan het AIDS fonds omdat mensen die aan deze ziekte lijden indirect te veel kosten, hij laat liever de natuur zijn werk doen. Ook geeft hij niks om Gaza.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_216692905
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is ook vrij gemakkelijk om dat te roepen natuurlijk. Politici blinken uit in beloftes doen.

Één Europees leger is verschrikkelijk lastig.

Wat denk je, heeft Europa de spoorwegen als in 1 formaat weten te krijgen? Ik noem maar iets wat echt veel makkelijker is dan 1 leger.
Nu al roepen dat het allemaal niet kan is natuurlijk ook een keuze. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216692965
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Continue aanslagen? Er komen meer mensen door moorden op andere manieren om het leven.
De economie van Nederland doet het verder prima, was gisteren nog in het nieuws.

Heeft elk land en werelddeel niet zijn problemen, zeker in de grote steden? Waar haalt de VS/Vance net lef vandaan te doen alsof zij het beter doen? Hij was toch een paar maanden geleden nog aan het schreeuwen over de epidemie van fentanyl en immigranten daar?
Daar gaat het om. Bemoei je met je eigen zaken? En als we toch gaan vergelijken, is het maar de vraag of de VS het zoveel beter doet. Denk dat de gewone man nog maar beter in de EU kan wonen.
Dus een beetje respect graag, je moet het toch samen doen op het wereldtoneel en dat mis ik volledig bij de VS. Ze gaan helemaal de aanval in. Niet alleen bij de EU, ook bij Canada, Mexico enz,

Heb je de toespraak niet beluisterd?

Verder is de economie in NL niet prima. Er is groei, maar er zijn ook zorgen. De groei komt mede uit gestegen overheidsuitgaven. En dat terwijl er bezuinigd moet worden…
pi_216693001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jazeker wel. Mijn argument is dat Vance een domme troll is en dat we hem dus gewoon uitlachen. Dat is gebaseerd op alle onzin die hij verkondigde op een conferentie die daar niet eens over ging. Jij zegt dat we hem serieus moeten nemen alleen omdat hij misschien ooit president wordt. Wat een lachertje _O-

Ga je nog je onzin over Roemenië intrekken?
Dus jouw argument is jouw persoonlijke mening. Noted.

En ik sta achter wat ik schreef over Roemenië.
pi_216693009
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik wel, en hij heeft zeker een punt dat massamigratie een probleem is. Maar wat heeft hij daar over te zeggen?
pi_216693029
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:15 schreef core2duo het volgende:

[..]
Daar verkijk je je op. Trump ziet niet voor niets transgendermensen als tweederangsburgers en hij stopt de hulp aan het AIDS fonds omdat mensen die aan deze ziekte lijden indirect te veel kosten, hij laat liever de natuur zijn werk doen. Ook geeft hij niks om Gaza.
Ik mis even hoe dit gaat uitmonden in genocide. Nog afgezien van dat ik het al niet eens ben met wat je schrijft.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:21:01 #288
438527 MissButterflyy
pi_216693038
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Inderdaad, zelfs de EU leiders hebben dat niet al geroepen.
pi_216693040
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik wel, en hij heeft zeker een punt dat massamigratie een probleem is. Maar wat heeft hij daar over te zeggen?
meer dan jij in ieder geval
pi_216693068
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

De economie in Nederland loopt heel stroef. Heel Europa loopt sinds 2008 eigenlijk achter de feiten aan en raakt steeds verder achterop bij de VS en de rest van de wereld. Doordat de huizenprijzen steeds verder de pan uit reizen is de koopkracht gedurende de laatste decennia gecrasht zoals ik al zei.

Het is waar natuurlijk dat ze in de VS ook grote problemen hebben. Maar iedereen en zijn moeder had altijd al meningen over dat land, dus het doet nu ook wel kolderiek aan dat iedereen nu opeens zo verontwaardigd is.
pi_216693095
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:21 schreef Loverboii het volgende:

[..]
meer dan jij in ieder geval
Wow, wat een comeback _O_
pi_216693098
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het heel lastig is en de EU op veel eenvoudiger terrein een buitengewoon slecht track record heeft.

Als ik tegen Sinner ga tennissen heb ik in theorie ook kans om te winnen, maar ik zou werkelijk iedereen adviseren om zijn geld op Sinner te zetten.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:23:21 #293
438527 MissButterflyy
pi_216693105
quote:

[..]
In de VS zijn ook problemen met massa immigratie. Stel je voor dat Ursula van der Leijen naar de VS zou afreizen en daar eens haar ongezouten mening over zou geven.
Zouden ze dat daar pikken?
pi_216693113
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Verder is de economie in NL niet prima. Er is groei, maar er zijn ook zorgen. De groei komt mede uit gestegen overheidsuitgaven. En dat terwijl er bezuinigd moet worden…
En het grootste probleem is de prognose, er is helemaal geen groei, eerder krimp voor volgend jaar te verwachten.
Nl zit helemaal vast in EU regelgeving net als de andere landen die nog wel goed draaiden.
Vakman pur sang
pi_216693121
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wow, wat een comeback _O_
:7
pi_216693132
quote:

[..]
Weinig concreet. Maar ik stelde de vraag aan MissButterfly omdat op basis van wat ze schrijft ik denk dat ze helemaal niet naar die toespraak heeft geluisterd en alleen maar de berichten gelezen heeft.
pi_216693144
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg dat het heel lastig is en de EU op veel eenvoudiger terrein een buitengewoon slecht track record heeft.

Als ik tegen Sinner ga tennissen heb ik in theorie ook kans om te winnen, maar ik zou werkelijk iedereen adviseren om zijn geld op Sinner te zetten.
Tegen wie moeten we dan gaan tennissen volgens jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:25:58 #298
438527 MissButterflyy
pi_216693152
pi_216693162
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Massa-immigratie vinden de criticasters dan opeens weer geen ongewenste buitenlandse inmenging. Terwijl er geen grotere vorm van buitenlandse inmenging is dan dat!
En de enige manier om je economie draaiende te houden.
Dit, dus.
pi_216693165
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
In de VS zijn ook problemen met massa immigratie. Stel je voor dat Ursula van der Leijen naar de VS zou afreizen en daar eens haar ongezouten mening over zou geven.
Zouden ze dat daar pikken?
Dat zou ze nooit doen. Kwestie van fatsoen en goede manieren. :D

Juist ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')