abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:40:40 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221345736
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Stoer dat je gewoon gaat, ook al is het de eerste keer vliegen ^O^ In je eentje, toch?
Komt helemaal goed. Documenten op orde hebben en vragen stellen als iets niet duidelijk is.

Hier nog geen koffer gepakt, maar wel gestart met mijn meeneem lijst.

Vlieg-ervaring heb ik genoeg.
Net de autohuur geregeld en dat vind ik wel een beetje spannend :@
Ik ben een ervaren chauffeur maar andere auto in ander land is wel een dingetje. Maar ook dat gaat goedkomen. Tzt eens kijken of ik niet net zo makkelijk met OV een dagje Bilbao kan doen en de andere dagen ga ik sowieso de natuur opzoeken.
Ja, maar niet helemaal alleen. Ik heb afgesproken aan te sluiten bij 2 anderen van dezelfde groepsreis die ook met vliegtuig gaan. Dus kan gewoon achter hen aanlopen :T Komt vast goed :D

De eerste keer met auto in onbekend land is ook wel spannend denk ik zo :o Gelukkig is het geen Frankrijk met toutes directions naar links en autres directions naar rechts :') Op de eclipsdag kan het trouwens wel druk worden op de weg dus wel handig daar rekening mee te houden
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:42:06 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221345748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 23:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Voor ons wordt het zo'n beetje de afsluiter van de vakantie. We zijn van 3 tot 14 augustus vlakbij het Picos de Europa gebergte, ziet eruit als een prachtig gebied, dus sowieso een mooie vakantie.

Het weer heb ik verder niet in de hand, maar we zijn in ieder geval op de goede plek.

Nog geen idee of ik juist het gebergte op zoek tijdens de verduistering, of het strand.
Nice!!! Picos de Europa is volgens mij ook een van de mogelijke locaties van mijn reisje. Echt prachtig gebied inderdaad :o Een verduisterde zon boven dat berggebied O+ O+
  woensdag 15 juli 2026 @ 23:52:42 #103
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
  vrijdag 17 juli 2026 @ 07:00:15 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221358894
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
We hebben het over augustus ‘26. Dan is dat allang geregeld
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat denk ik niet.. :D
We spreken elkaar tegen die tijd wel weer.
^O^
Resistance is futile.
pi_221358945
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:03 schreef Starhopper het volgende:
Super excited! Nog 4 weekjes MAar wel spannend want mijn eerste keer vliegen MAar echt ik ben zo zenuwachtig voor dat moois Heb zelfs al 2x mijn koffer ingepakt om te kijken of alles er wel in past
Veel plezier!
  vrijdag 17 juli 2026 @ 08:35:23 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_221359101
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
^O^
*)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 17 juli 2026 @ 08:59:11 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221359299
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Veel plezier!
Thnx *O* *O* *O*
  zondag 19 juli 2026 @ 12:55:03 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221377704
Ik kwam net dit filmpje tegen van de zonsverduistering in Chili :o Bij zonsondergang net als volgende maand. Man wat een machtig shot met dat kereltje met trommel op de berg _O_ _O_

Vanaf 5 minuten :D
Bekijk deze YouTube-video
pi_221391581
We zitten in San Sebastian die week, nu willen we graag de totale zonsverduistering zien. We hebben het al aan AI gevraagd, hebben jullie wellicht nog tips om deze totale zonsverduistering te mogen zien?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2026 @ 15:09:39 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221392351
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:45 schreef mir1986 het volgende:
We zitten in San Sebastian die week, nu willen we graag de totale zonsverduistering zien. We hebben het al aan AI gevraagd, hebben jullie wellicht nog tips om deze totale zonsverduistering te mogen zien?
Ga naar het zuiden naar een hooggelegen plek met vrij zicht naar het westen en nnw. De zon staat vrij laag aan de horizon, dus vergis je echt niet in hoe vrij je zicht moet zijn. Dat is voor mij reden geweest om bewolking in IJsland te riskeren.

Ga op tijd. Denk na wat vroeg is, en ga dan nog 2-3 uur vroeger. Je wil absoluut niet in een file terecht komen als de tijd dringt. Ook hiervoor geldt dat je nu al moet weten waar je precies naartoe gaat, hoe je er naartoe gaat en hoe laat je moet vertrekken.

Denk dat veel mensen de fout zullen maken om aan de kust te blijven. Daar kan bewolking ook nog zowaar een spelbreker zijn, en zo laag aan de horizon kan je dat echt niet gebruiken.

Tis overigens nog steeds 15 graden hoog, dus je hoeft ook niet per se een vrije horizon op te zoeken. Als het zonnig is om 20:15 hier de komende dagen kan je al een goede indruk krijgen :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221392354
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:45 schreef mir1986 het volgende:
Je moet in ieder geval meer naar het zuidwesten. Totaliteitszone begint bij Bilbao. En dat schijnt toch heel anders te zijn dan de *checkt app* 99.7% in San Sebastian.
Ik postte eerder een link naar een app waarop je op de kaart meteen kunt zien wat er gebeurt op welke plek.

Verder zoeken naar een uitzichtpunt met vrije kijk naar het westen (zonsondergang, dus staat laag). Ik ga voor een strand. Tenzij er teveel sluierbewolking wordt voorspeld in de laatste 24 uur, dan zoek ik het binnenland op.
Mobiel zijn is key!

Denkt iedereen aan zijn/haar eclips brilletje?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221395577
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je moet in ieder geval meer naar het zuidwesten. Totaliteitszone begint bij Bilbao. En dat schijnt toch heel anders te zijn dan de *checkt app* 99.7% in San Sebastian.
Ik postte eerder een link naar een app waarop je op de kaart meteen kunt zien wat er gebeurt op welke plek.

Verder zoeken naar een uitzichtpunt met vrije kijk naar het westen (zonsondergang, dus staat laag). Ik ga voor een strand. Tenzij er teveel sluierbewolking wordt voorspeld in de laatste 24 uur, dan zoek ik het binnenland op.
Mobiel zijn is key!

Denkt iedereen aan zijn/haar eclips brilletje?
Geweldig, we gaan nog eens goed zoeken. We wilden misschien naar La Roja, https://www.google.com/m(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D of naar Mirador de la Sonsierra https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D gaan.
pi_221409166
Ik ben de laatste dagen flink in het locatie vinden gedoken.
Dit is een erg toffe site https://www.sunsetatlas.c(...)e=08-12&mode=eclipse

Je kunt vanuit je verblijfplaats je actieradius en zaken als 'liggend aan een weg/pad' selecteren en dan tot 20 optimale viewpoints vinden. Navigatie met 1 klik via maps of Waze.

Er wordt rekening gehouden met vrij uitzicht en of je niet in de schaduw ligt. Seconden totaliteit wordt ook aangegeven.
Ik ben als alleen reizende erg blij met de optie 'aan een weg'. Ik hoef de drukte van stad of speciaal festival niet, maar een kilometer heen (en terug in het donker) door een verlaten landschap sjouwen trok me ook niet zo aan.

Nu nog een goede weer-app. Want dat bepaalt uiteindelijk waar ik terecht kom.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 22 juli 2026 @ 22:39:59 #114
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221409243
Eerstvolgende pas weer 2053 zie ik. -O-
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:13:00 #115
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221409362
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2026 22:39 schreef Zwansen het volgende:
Eerstvolgende pas weer 2053 zie ik. -O-
Volgend jaar weer één in Spanje (zuidelijkste puntje) hoor: https://www.zonsverduistering.nl/eclips2027augustus.html
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 23 juli 2026 @ 07:12:01 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221409853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Volgend jaar weer één in Spanje (zuidelijkste puntje) hoor: https://www.zonsverduistering.nl/eclips2027augustus.html
[ afbeelding ]
Die van 2053 is nog zuidelijker :o
  donderdag 23 juli 2026 @ 07:13:42 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221409856
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben de laatste dagen flink in het locatie vinden gedoken.
Dit is een erg toffe site https://www.sunsetatlas.c(...)e=08-12&mode=eclipse

Je kunt vanuit je verblijfplaats je actieradius en zaken als 'liggend aan een weg/pad' selecteren en dan tot 20 optimale viewpoints vinden. Navigatie met 1 klik via maps of Waze.

Er wordt rekening gehouden met vrij uitzicht en of je niet in de schaduw ligt. Seconden totaliteit wordt ook aangegeven.
Ik ben als alleen reizende erg blij met de optie 'aan een weg'. Ik hoef de drukte van stad of speciaal festival niet, maar een kilometer heen (en terug in het donker) door een verlaten landschap sjouwen trok me ook niet zo aan.

Nu nog een goede weer-app. Want dat bepaalt uiteindelijk waar ik terecht kom.
Ooh dat is een handige! Daar zie je ook schaduwen van bergen :o
  donderdag 23 juli 2026 @ 17:56:04 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221414361
Boeiende video van Smarter Every Day in gesprek met Dr Telepun :D Die shadowbands waar hij het over heeft lijkt mij wel echt heel gaaf om te zien vlak voor totaliteit. Ben benieuwd of we die te zien krijgen straks :o

pi_221414523
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:56 schreef Starhopper het volgende:
Boeiende video van Smarter Every Day in gesprek met Dr Telepun :D Die shadowbands waar hij het over heeft lijkt mij wel echt heel gaaf om te zien vlak voor totaliteit. Ben benieuwd of we die te zien krijgen straks :o

Net voor de totale... of je kijkt omhoog... of omlaag.
Ik zou 2 camera's meenemen. als ik jullie was :P

Ik blijf hier. en ga van de duizenden gedeeltelijke verduisteringen genieten.

[ Bericht 5% gewijzigd door -CRASH- op 23-07-2026 19:10:45 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 23 juli 2026 @ 21:00:54 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221415848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 18:41 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Net voor de totale... of je kijkt omhoog... of omlaag.
Ik zou 2 camera's meenemen. als ik jullie was :P

Ik blijf hier. en ga van de duizenden gedeeltelijke verduisteringen genieten.
Omg die video van de shadowbands :o _O_
Ja naast mijn Seestar S30 gaat sowieso een filmcamera mee. :D Maarja, ga ik voor shadowbands of video van totaliteit _O- Ik heb nu al fomo :')

Maar wauw! Die sikkeltjes door de bladeren :o Dat is echt zo cool! :o
pi_221438107
Nog wat meer commitment voor kijklocatie... ik ben bang dat het strand te onzeker is qua weer en dan kun je weinig kanten op dus ik rijd richting Burgos. Mooie plek gevonden met uitzicht over de laagvlakten, ruimte parkeergelegenheid en vooral veel oppervlak om het event te kunnen zien zonder te hoeven dringen.

Ongeveer 2 uur rijden en nu heb ik halverwege de rit de diepte-investering van 6 euro gedaan voor een kaartje voor bezoek aan een grot.
In de ochtend op tijd vertrekken, rustig afzakken, toeristische dingen doen, weer-apps in de gaten houden en evt de planning herzien.
Over de terugreis (als iedereen tegelijkertijd op weg gaat) maar even niet nadenken :X Gelukkig nog een volle dag over voor ik het vliegtuig in stap.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juli 2026 @ 17:25:42 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221438116
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat meer commitment voor kijklocatie... ik ben bang dat het strand te onzeker is qua weer en dan kun je weinig kanten op dus ik rijd richting Burgos. Mooie plek gevonden met uitzicht over de laagvlakten, ruimte parkeergelegenheid en vooral veel oppervlak om het event te kunnen zien zonder te hoeven dringen.

Ongeveer 2 uur rijden en nu heb ik halverwege de rit de diepte-investering van 6 euro gedaan voor een kaartje voor bezoek aan een grot.
In de ochtend op tijd vertrekken, rustig afzakken, toeristische dingen doen, weer-apps in de gaten houden en evt de planning herzien.
Over de terugreis (als iedereen tegelijkertijd op weg gaat) maar even niet nadenken :X Gelukkig nog een volle dag over voor ik het vliegtuig in stap.
Voor mij valt er niets te plannen, ook wel makkelijk. Het gaat 100% zeker een kwestie van het gat in de bewolking zoeken zijn. En ik geloof dat we in een relatief rustig deel van IJsland zitten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 31 juli 2026 @ 10:25:26 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221470607
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

Nice! Dat klinkt goed zeg :D Daar in de buurt van Burgos komen wij ook! Maar ipv grot een 1 of ander dinosauruspark met voetstappen van dino's :D

Terugtocht op eclipsdag zou ik lekker rustig aan doen. Terwijl iedereen vertrekt nog even lekker nagenieten met (zelf meegebracht) eten en drinken :) Of als het een donkere plek is wat perseiden kijken. Dan kan je zonder file weer terug naar hotel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')