Ja, maar niet helemaal alleen. Ik heb afgesproken aan te sluiten bij 2 anderen van dezelfde groepsreis die ook met vliegtuig gaan. Dus kan gewoon achter hen aanlopenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Stoer dat je gewoon gaat, ook al is het de eerste keer vliegenIn je eentje, toch?
Komt helemaal goed. Documenten op orde hebben en vragen stellen als iets niet duidelijk is.
Hier nog geen koffer gepakt, maar wel gestart met mijn meeneem lijst.
Vlieg-ervaring heb ik genoeg.
Net de autohuur geregeld en dat vind ik wel een beetje spannend![]()
Ik ben een ervaren chauffeur maar andere auto in ander land is wel een dingetje. Maar ook dat gaat goedkomen. Tzt eens kijken of ik niet net zo makkelijk met OV een dagje Bilbao kan doen en de andere dagen ga ik sowieso de natuur opzoeken.
Nice!!! Picos de Europa is volgens mij ook een van de mogelijke locaties van mijn reisje. Echt prachtig gebied inderdaadquote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Voor ons wordt het zo'n beetje de afsluiter van de vakantie. We zijn van 3 tot 14 augustus vlakbij het Picos de Europa gebergte, ziet eruit als een prachtig gebied, dus sowieso een mooie vakantie.
Het weer heb ik verder niet in de hand, maar we zijn in ieder geval op de goede plek.
Nog geen idee of ik juist het gebergte op zoek tijdens de verduistering, of het strand.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben het over augustus ‘26. Dan is dat allang geregeld
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 13:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet..![]()
We spreken elkaar tegen die tijd wel weer.
Veel plezier!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:03 schreef Starhopper het volgende:
Super excited! Nog 4 weekjes MAar wel spannend want mijn eerste keer vliegen MAar echt ik ben zo zenuwachtig voor dat moois Heb zelfs al 2x mijn koffer ingepakt om te kijken of alles er wel in past
Ga naar het zuiden naar een hooggelegen plek met vrij zicht naar het westen en nnw. De zon staat vrij laag aan de horizon, dus vergis je echt niet in hoe vrij je zicht moet zijn. Dat is voor mij reden geweest om bewolking in IJsland te riskeren.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:45 schreef mir1986 het volgende:
We zitten in San Sebastian die week, nu willen we graag de totale zonsverduistering zien. We hebben het al aan AI gevraagd, hebben jullie wellicht nog tips om deze totale zonsverduistering te mogen zien?
Je moet in ieder geval meer naar het zuidwesten. Totaliteitszone begint bij Bilbao. En dat schijnt toch heel anders te zijn dan de *checkt app* 99.7% in San Sebastian.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:45 schreef mir1986 het volgende:
We zitten in San Sebastian die week, nu willen we graag de totale zonsverduistering zien. We hebben het al aan AI gevraagd, hebben jullie wellicht nog tips om deze totale zonsverduistering te mogen zien?
Geweldig, we gaan nog eens goed zoeken. We wilden misschien naar La Roja, https://www.google.com/m(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D of naar Mirador de la Sonsierra https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D gaan.quote:Op maandag 20 juli 2026 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je moet in ieder geval meer naar het zuidwesten. Totaliteitszone begint bij Bilbao. En dat schijnt toch heel anders te zijn dan de *checkt app* 99.7% in San Sebastian.
Ik postte eerder een link naar een app waarop je op de kaart meteen kunt zien wat er gebeurt op welke plek.
Verder zoeken naar een uitzichtpunt met vrije kijk naar het westen (zonsondergang, dus staat laag). Ik ga voor een strand. Tenzij er teveel sluierbewolking wordt voorspeld in de laatste 24 uur, dan zoek ik het binnenland op.
Mobiel zijn is key!
Denkt iedereen aan zijn/haar eclips brilletje?
Volgend jaar weer één in Spanje (zuidelijkste puntje) hoor: https://www.zonsverduistering.nl/eclips2027augustus.htmlquote:
Die van 2053 is nog zuidelijkerquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Volgend jaar weer één in Spanje (zuidelijkste puntje) hoor: https://www.zonsverduistering.nl/eclips2027augustus.html
[ afbeelding ]
Ooh dat is een handige! Daar zie je ook schaduwen van bergenquote:Op woensdag 22 juli 2026 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben de laatste dagen flink in het locatie vinden gedoken.
Dit is een erg toffe site https://www.sunsetatlas.c(...)e=08-12&mode=eclipse
Je kunt vanuit je verblijfplaats je actieradius en zaken als 'liggend aan een weg/pad' selecteren en dan tot 20 optimale viewpoints vinden. Navigatie met 1 klik via maps of Waze.
Er wordt rekening gehouden met vrij uitzicht en of je niet in de schaduw ligt. Seconden totaliteit wordt ook aangegeven.
Ik ben als alleen reizende erg blij met de optie 'aan een weg'. Ik hoef de drukte van stad of speciaal festival niet, maar een kilometer heen (en terug in het donker) door een verlaten landschap sjouwen trok me ook niet zo aan.
Nu nog een goede weer-app. Want dat bepaalt uiteindelijk waar ik terecht kom.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 23 juli 2026 17:56 schreef Starhopper het volgende:
Boeiende video van Smarter Every Day in gesprek met Dr TelepunDie shadowbands waar hij het over heeft lijkt mij wel echt heel gaaf om te zien vlak voor totaliteit. Ben benieuwd of we die te zien krijgen straks
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Omg die video van de shadowbandsquote:Op donderdag 23 juli 2026 18:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Net voor de totale... of je kijkt omhoog... of omlaag.
Ik zou 2 camera's meenemen. als ik jullie was![]()
Ik blijf hier. en ga van de duizenden gedeeltelijke verduisteringen genieten.
Voor mij valt er niets te plannen, ook wel makkelijk. Het gaat 100% zeker een kwestie van het gat in de bewolking zoeken zijn. En ik geloof dat we in een relatief rustig deel van IJsland zitten.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat meer commitment voor kijklocatie... ik ben bang dat het strand te onzeker is qua weer en dan kun je weinig kanten op dus ik rijd richting Burgos. Mooie plek gevonden met uitzicht over de laagvlakten, ruimte parkeergelegenheid en vooral veel oppervlak om het event te kunnen zien zonder te hoeven dringen.
Ongeveer 2 uur rijden en nu heb ik halverwege de rit de diepte-investering van 6 euro gedaan voor een kaartje voor bezoek aan een grot.
In de ochtend op tijd vertrekken, rustig afzakken, toeristische dingen doen, weer-apps in de gaten houden en evt de planning herzien.
Over de terugreis (als iedereen tegelijkertijd op weg gaat) maar even niet nadenkenGelukkig nog een volle dag over voor ik het vliegtuig in stap.
Nice! Dat klinkt goed zegquote:Op zondag 26 juli 2026 17:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog wat meer commitment voor kijklocatie... ik ben bang dat het strand te onzeker is qua weer en dan kun je weinig kanten op dus ik rijd richting Burgos. Mooie plek gevonden met uitzicht over de laagvlakten, ruimte parkeergelegenheid en vooral veel oppervlak om het event te kunnen zien zonder te hoeven dringen.
Ongeveer 2 uur rijden en nu heb ik halverwege de rit de diepte-investering van 6 euro gedaan voor een kaartje voor bezoek aan een grot.
In de ochtend op tijd vertrekken, rustig afzakken, toeristische dingen doen, weer-apps in de gaten houden en evt de planning herzien.
Over de terugreis (als iedereen tegelijkertijd op weg gaat) maar even niet nadenkenGelukkig nog een volle dag over voor ik het vliegtuig in stap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |