Het lijkt me ook wel leuk, en als ik er voor besluit te gaan, is het sowieso IJsland en niet Spanjequote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben een sukkel en ben juist IJsland aan het overwegen
Dat sowieso wel ja, het is alleen een enorme gok.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel leuk, en als ik er voor besluit te gaan, is het sowieso IJsland en niet Spanje
Wij hebben een Airbnb in IJsland geboekt, in februari al. Daarna gaan we de Laugavegur trail doen, dus dan hebben we in ieder geval nog een plan B voor het geval het 12 augustus bewolkt is, ofzo. In 1999 hebben we de totale zonsverduistering in Frankrijk gezien zonder enige wolken of andere belemmeringen van het uitzicht (en dat vind ik nog steeds het mooiste wat ik ooit gezien heb), dus de lat ligt nu wel hoog...quote:
Bedankt! Mijn vriendin en ik gaan na het weekend, als ze weer terug is, waarschijnlijk boeken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 22:20 schreef Starhopper het volgende:
Extremenature tours heeft in ieder geval voor een fatsoenlijke prijs 2 groepsreizen. Een kennis is met ze naar Amerika geweest en heeft hele goede ervaringen gehad! Al was het wel een flinke autorit naar een locatie zonder bewolking ivm slechte weersvoorspelling in Texas.
2e reis met nog veel plekken vrij:
https://extremenaturetours.com/zonsverduistering-spanje20262ereis
IJsland is toch veel leuker danquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben een sukkel en ben juist IJsland aan het overwegen
Behalve als je een zonsverduistering wil zien.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:01 schreef Drxx het volgende:
[..]
IJsland is toch veel leuker danSpanje
quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 08:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Behalve als je een zonsverduistering wil zien.
Wat dan?quote:Het punt met maximale totaliteit ligt op zee vlak voor de westkust van IJsland
Het weer in IJsland is zeker in augustus wel beduidend beter, maar voor een zonsverduistering helaas dan weer niet, want de kans op bewolking is veel groter..quote:
Awesome! Tof dat jullie een plan B hebben. Mocht het fout gaan met de bewolking dan heb je in ieder geval een hele toffe vakantie gehad!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:27 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Wij hebben een Airbnb in IJsland geboekt, in februari al. Daarna gaan we de Laugavegur trail doen, dus dan hebben we in ieder geval nog een plan B voor het geval het 12 augustus bewolkt is, ofzo. In 1999 hebben we de totale zonsverduistering in Frankrijk gezien zonder enige wolken of andere belemmeringen van het uitzicht (en dat vind ik nog steeds het mooiste wat ik ooit gezien heb), dus de lat ligt nu wel hoog...
Nice!!!!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 07:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Bedankt! Mijn vriendin en ik gaan na het weekend, als ze weer terug is, waarschijnlijk boeken.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Then you flew your Learjet up to Nova Scotia
To see the total eclipse of the sun
En er is ook een film waarin ze een echte zonsverduistering hebben gebruikt:quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Er is trouwens ook een liedje waarin naar een echte totale zonsverduistering gerefereerd wordt.
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Carly Simon - You're So Vain
2:59 - 3:09 min
Carly Simon bracht You're So Vain uit op 8 november 1972. De referentie naar de totale zonsverduistering kan zowel betrekking hebben op de totale zonsverduistering van 7 maart 1970 als van 10 juli 1972. Beide waren in Nova Scotia te zien.
https://en.wikipedia.org/(...)0#In_popular_culture
https://en.wikipedia.org/(...)July_10,_1972#%22You're_So_Vain%22
@Amaquote:Op maandag 18 augustus 2025 18:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Kan iemand me overigens tips geven hoe ik aan een leuke eclips-poes kom? Ik bedoel een leuke meid om samen mee naar de eclips te gaan.
Als ik een leuke dame vind, of misschien wel twee, dan kan ik overwegen om al in Nederland een auto te huren en de hele rit naar Spanje te rijden in plaats van met de trein of de autocar naar Spanje te gaan en daar een auto te huren. Dan kan ik er ook een roadtrip van maken waarbij ik het eerste stuk dezelfde route rijd die ik in 1999 naar Rethel in Frankrijk heb gereden zodat ik helemaal in de eclips-sfeer kan komen.
@Vino_Tinto dit is misschien ook wel wat voor jou.quote:Op maandag 18 augustus 2025 18:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Kan iemand me overigens tips geven hoe ik aan een leuke eclips-poes kom? Ik bedoel een leuke meid om samen mee naar de eclips te gaan.
Als ik een leuke dame vind, of misschien wel twee, dan kan ik overwegen om al in Nederland een auto te huren en de hele rit naar Spanje te rijden in plaats van met de trein of de autocar naar Spanje te gaan en daar een auto te huren. Dan kan ik er ook een roadtrip van maken waarbij ik het eerste stuk dezelfde route rijd die ik in 1999 naar Rethel in Frankrijk heb gereden zodat ik helemaal in de eclips-sfeer kan komen.
Awesome! Wat onwijs gaaf om te lezen dat er ook zoveel FOK!ers heengaanquote:Op donderdag 4 september 2025 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geboekt![]()
In de buurt van Salou (jaja). Beetje strand, beetje duister
![]()
Er was nog wel wat te krijgen maar je ziet de prijzen nu ook omhoog schieten. Dus ik heb twee boekingen gedaan, beiden annuleerbaar. Een goedkoper appartement via Booving .com en een iets duurder hotel wat ik daar ook vond maar rechtstreeks heb geboekt.
Vliegen op Reus of Barca maar die vluchten zijn nog niet vrijgegeven. Wsch nog auto huren om makkelijker een goede kijkplek te vinden. Of er toch een langere roadtrip van maken maar dan moet ik nog een reisgenoot vinden want die lel alleen rijden vind ik teveel.
IJsland is ook topBen ik eerder al geweest maar de kans op bewolking vond ik nu wat hoog.
Ik heb naar aanleiding van jouw reactie eens het profiel van @Vino_Tinto opgezocht. Daarbij viel me haar geboortedatum op.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:59 schreef Tjacka het volgende:
@:vino_tinto dit is misschien ook wel wat voor jou.
Te jong voor je?quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb naar aanleiding van jouw reactie eens het profiel van @:Vino_Tinto opgezocht. Daarbij viel me haar geboortedatum op.
Idem. Was erg gaaf.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 20:27 schreef kermit71 het volgende:
In 1999 hebben we de totale zonsverduistering in Frankrijk gezien zonder enige wolken of andere belemmeringen van het uitzicht (en dat vind ik nog steeds het mooiste wat ik ooit gezien heb)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |