abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 februari 2025 @ 07:21:21 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216713151
Ik vraag me altijd af wat een meesterslijper te "winnen" heeft met zo'n bericht.. klanten wsl :+

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is nog steeds niet donker! O+

Over 3 dagen gaat de zon pas na 18:00 onder!
Over 10 dagen komt de zon alweer voor 7.30 op!
Over 19 dagen gaat de zon pas na 18:30 onder!
Over 2 weken is het alweer 56 minuten langer licht dan nu!
En over een maand alweer 1 uur en 53 minuten langer!
Van deze berichten word ik altijd zo blij.zo keuk om te weten, te lui om op te zoeken, dus bedankt voor de zon-vibes O+

En verder het gebit van @Lucky_Strike _O-

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was weer lekker, draadjesvlees, puree en rode kool. En van de week nog een keer :9

En best apart (om het zachtjes te zeggen) wanneer je met een voormalige vluchteling praat die veel goede dingen ziet in de ideeën van wilders rondom vluchtelingen.
En? Wat zijn in zijn? Ogen de goede dingen? Das nog best intressant toch?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216713197
Ik was helemaal verbaasd dat het al licht werd toen de wekker ging net O+ Moet wel krabben zo, denk ik want het is hier -6 ofzo.

Weekend overleefd. Donderdag 10 uur gewerkt bij een bedrijfsding. Vrijdagavond een uitvaart met aansluitend een borrel. Zaterdag 10 uur gewerkt bij een indoor festival. Van 8 tot 2 achter de bar lopen raggen samen met W.
Was mooi. Was zwaar. We worden oud. :') Sfeer was wel top. 6 fusten weggetapt en 10 flessen sterk in ons "kleine" zaaltje. Vanaf 23:00 liep het water en de fris echter vrij hard. :+
Gisteren ook wel echt brak, zonder alcohol, van pas om 5 uur in de ochtend slapen.

Vandaag gewoon weer maandag. Zo trainen, boodschappen doen, lekker naar huis en beetje prutsen voor de handel want er moet toch een beetje geld verdiend worden. Hoewel het werk wel weer aantrekt hoor, zo halverwege februari. :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door Lonaa op 17-02-2025 07:36:58 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 17 februari 2025 @ 07:47:47 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216713271
Hier ook -10 op de thermometer.
Vandaag nog een dagje in huis rommelen want chef komt morgen weer thuis .. dus even de zooi aan de kant maar O-)

Verder eens bellen voor een baan. Het is hier gewoonte om de "hiring manager "(wat is daar de juiste nederlandse term voor?)even te bellen zodat je opvalt in de stapel. Werkt alleen niet als iedereen belt :+ :P
Maar goed, blijkbaar zijn er genoeg mensen die dat bellen niks vinden, dus toch maar doen.
Vannacht :') een aantal nuttige vragen bedacht die ik kan stellen ^O^
pi_216713284
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was weer lekker, draadjesvlees, puree en rode kool. En van de week nog een keer :9

En best apart (om het zachtjes te zeggen) wanneer je met een voormalige vluchteling praat die veel goede dingen ziet in de ideeën van wilders rondom vluchtelingen.
Hoe krijgt die dat rechtgekronkeld? :o
pi_216713287
Succes @Barreltje :*
pi_216713289
Woensdagmiddag bel ik met een van de twee trainers. Ze reageerde iig goed op m'n vraag om een moment in te plannen om te bellen. ^O^
pi_216713303
En B en ik waren een weekendje naar Aachen als verjaardagscadeau voor hem. Was leuk :D
Na een weekend hadden we Aachen wel nogal "uitgespeeld" qua musea en monumenten.
De eerste avond erg lekker Koreaans gegeten. Tweede avond gegeten bij een volledig veganistisch restaurant, eten daar was niet super fantastisch maar ze deden iig erg hun best.
Wat opviel was dat we twee avonden voor ¤25 per persoon drie gangen en drankjes hadden. Dat is goedkoop :o
pi_216713817
Mogge, nog geen idee hoe koud het hier is maar zonnig is het wel *O* eind van de week 15-16 nog meer *O* *O* *O*

En geen idee @Barreltje en @Tele6 Hij zegt dat dat geld beter besteed kan worden aan onze eigen mensen. Er compleet aan voorbijgaand dat hij zoveel hulp heeft gekregen, HBO studie heeft kunnen doen, nu aan het zoeken is naar een koopwoning.
Maar hij kijkt ook niet verder dan de ideeën van wilders, dus niet naar wat niet lukt. Daar m paar voorbeelden van gegeven en toen leek het erop dat er een mini kwartje viel.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216714150
Was best fris op de fiets. Toch afgestapt en handschoenen uit om foto te maken:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216714258
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:31 schreef sigme het volgende:
Was best fris op de fiets. Toch afgestapt en handschoenen uit om foto te maken:
[ afbeelding ]
:D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216715404
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is nog steeds niet donker! O+

Over 3 dagen gaat de zon pas na 18:00 onder!
Over 10 dagen komt de zon alweer voor 7.30 op!
Over 19 dagen gaat de zon pas na 18:30 onder!
Over 2 weken is het alweer 56 minuten langer licht dan nu!
En over een maand alweer 1 uur en 53 minuten langer!
Ja hier ben ik ook heel druk mee altijd :D Daglengte was gisteren voor het eerst boven de tien uur *O* En we gaan al naar 4 minuten per dag extra toe *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 februari 2025 @ 11:08:58 #212
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216715503
Hmpff met kater naar de dierenarts..
Komen twee doorrookte,met pantermotief en goud bekleedde oude dames binnen..
Meteen een gekakel van jewelste, men is gearriveerd hoor..

Toen ik eerder naar binnen mocht werd daar natuurlijk commentaar opgegeven net als op het feit dat er in het Engels met mij gecommuniceerd word .

En ni stink ik dus naar sigaretten. Ugh
  maandag 17 februari 2025 @ 11:20:25 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216715762
Maar ben je nu hersteld van je kater ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 17 februari 2025 @ 11:45:30 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216716167
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:20 schreef fietsie het volgende:
Maar ben je nu hersteld van je kater ?
Het was een je-weet-wel kater..
  maandag 17 februari 2025 @ 12:13:27 #215
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216716602
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Het was een je-weet-wel kater..
Arm ding. Zonder je-weet-wels.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 17 februari 2025 @ 14:19:20 #216
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216718555
Is er hier toevallig iemand bekend met cloudberries (of bergbraambessen, zoals ze hier schijnen te heten)?
Ik had er tot nu toe alleen van gehoord, maar heb ze afgelopen week in Finland gegeten en ben nu benieuwd of deze vruchten in Nederland ook verkrijgbaar zijn…

maandag 17 februari 2025 @ 14:51:40 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216719024
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef MadMaster het volgende:
Is er hier toevallig iemand bekend met cloudberries (of bergbraambessen, zoals ze hier schijnen te heten)?
Ik had er tot nu toe alleen van gehoord, maar heb ze afgelopen week in Finland gegeten en ben nu benieuwd of deze vruchten in Nederland ook verkrijgbaar zijn…

[ afbeelding ]
Jazeker, heerlijk en weird spul _O_

Vers zul je ze in Nederland niet tegen komen, je kunt wel jam kopen ervan
De IKEA had dat altijd, maar ben ik al tijdje niet meer geweest dus weet niet of dat nog zo is.
Zweedse winkels hebben het ook dus, wellicht ook goedkoper dan Finse. Zoek dan op 'sylt hjortron'.

Likeur ervan is ook lekker, zoek dan op het Finse woord 'lakka', bijvoorbeeld van het merk Lapponia

Wij noemen ze thuis altijd wolkenbessen trouwens :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Molo op 17-02-2025 14:58:49 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_216719049
Deze bijzondere bessen zijn niet te koop in Nederland. Als je geluk hebt kom je ze tegen op vakantie. Let er dan op dat je gave exemplaren koopt. Het zijn kwetsbare vruchten.

En

Toch kunnen kruipbramen nog steeds niet in eigen land worden gekweekt, horizontaal of verticaal. Ze gedijen in zeer specifieke omstandigheden die moeilijk industrieel te creëren zijn, namelijk drassige moerassen waar elke winter genoeg sneeuw valt om de planten te isoleren tot het volgende jaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_216719206
Molo is de wolkenbessoloog hier zie ik _O_
  maandag 17 februari 2025 @ 15:15:31 #220
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216719350
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Jazeker, heerlijk en weird spul _O_

Vers zul je ze in Nederland niet tegen komen, je kunt wel jam kopen ervan
De IKEA had dat altijd, maar ben ik al tijdje niet meer geweest dus weet niet of dat nog zo is.
Zweedse winkels hebben het ook dus, wellicht ook goedkoper dan Finse. Zoek dan op 'sylt hjortron'.

Likeur ervan is ook lekker, zoek dan op het Finse woord 'lakka', bijvoorbeeld van het merk Lapponia

Wij noemen ze thuis altijd wolkenbessen trouwens :)
We aten ze vorige week in de yoghurt en in beignets. Een bijzondere smaak hebben ze, wat zoeter dan bramen.
Jam en limonadesiroop ervan hebben we al meegenomen uit Finland.
Stiekem hoopte ik ze hier ook ergens vers te kunnen vinden, maar tot nu toe nog geen adresje gevonden daarvoor.
pi_216719669
Oeh, de Picnic was een koelelement vergeten. Oh, ik laat hem vallen. Never mind, dan schud k hem wel leeg in de gootsteen. Droogijs :o Voelt wel heel erg koud aan :o Is het ook _O_

Vet interessant! *O*
pi_216719682
Koolstofdioxide (CO2) in vaste vorm. Ook leuk.
  maandag 17 februari 2025 @ 15:48:09 #223
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216719714
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Oeh, de Picnic was een koelelement vergeten. Oh, ik laat hem vallen. Never mind, dan schud k hem wel leeg in de gootsteen. Droogijs :o Voelt wel heel erg koud aan :o Is het ook _O_

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vet interessant! *O*
Haha, toen ik nog pseudo doktertje mocht spelen in het leger, kregen we op woensdag altijd een hele pot van dat spul binnen, in vloeibare vorm, om wratten te verwijderen.

Vaak kregen we meer binnen dan nodig en dan was het daarna speeluur met dat spul.
Van afgesloten reageerbuizen met dat spul er in, die je dan in heet water legde en waarna de buis ontplofte tot complete rookgordijnen door het over de vloer uit te gieten en er dan een plens heet water op te gooien…
pi_216720720
Pfoe-oe …dat was een beetje ruimen en dweilen vóórdat de fotograaf (eerder) kwam.
Omdat het klein is, moesten spullen toch nog heen en weer geschoven worden en uit beeld.
Gelukkig zaterdag een kast uitgeruimd, waar nú pannen en snijplanken 😉 van het aanrecht in konden. En een mooie koude zonnige dag.
Wat een licht huis lijkt het dan. Ben erg benieuwd hoe het er gaat uitzien.

En nu van alles weer opzoeken 😇

Morgen rustdag. Alhoewel, de timmerman komt om de voordeur te ontklemmen.
En het is wachten op bericht van een reiniging van smoezelige stoelen.
Het zou fijn zijn, als die schoon en fris staan aan de eettafel, die woensdag naar de spuiter gaat voor iets van 15 werkdagen.

En vanmiddag geleerd, dat er Zweedse winkels zijn. In de stad ws. 😇
  maandag 17 februari 2025 @ 17:42:27 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216721336
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
We aten ze vorige week in de yoghurt en in beignets. Een bijzondere smaak hebben ze, wat zoeter dan bramen.
Jam en limonadesiroop ervan hebben we al meegenomen uit Finland.
Stiekem hoopte ik ze hier ook ergens vers te kunnen vinden, maar tot nu toe nog geen adresje gevonden daarvoor.
Ja dat hoef je mij niet te vertellen, ik ken het spul goed :D

Die bessen komen nooit Finland of Zweden uit, er is geen export van ;)
Misschien als je El Bulli heet maak je kans :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')