Van deze berichten word ik altijd zo blij.zo keuk om te weten, te lui om op te zoeken, dus bedankt voor de zon-vibesquote:Op zondag 16 februari 2025 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is nog steeds niet donker!![]()
Over 3 dagen gaat de zon pas na 18:00 onder!
Over 10 dagen komt de zon alweer voor 7.30 op!
Over 19 dagen gaat de zon pas na 18:30 onder!
Over 2 weken is het alweer 56 minuten langer licht dan nu!
En over een maand alweer 1 uur en 53 minuten langer!
En? Wat zijn in zijn? Ogen de goede dingen? Das nog best intressant toch?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was weer lekker, draadjesvlees, puree en rode kool. En van de week nog een keer![]()
En best apart (om het zachtjes te zeggen) wanneer je met een voormalige vluchteling praat die veel goede dingen ziet in de ideeën van wilders rondom vluchtelingen.
Hoe krijgt die dat rechtgekronkeld?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was weer lekker, draadjesvlees, puree en rode kool. En van de week nog een keer![]()
En best apart (om het zachtjes te zeggen) wanneer je met een voormalige vluchteling praat die veel goede dingen ziet in de ideeën van wilders rondom vluchtelingen.
quote:Op maandag 17 februari 2025 09:31 schreef sigme het volgende:
Was best fris op de fiets. Toch afgestapt en handschoenen uit om foto te maken:
[ afbeelding ]
Ja hier ben ik ook heel druk mee altijdquote:Op zondag 16 februari 2025 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is nog steeds niet donker!![]()
Over 3 dagen gaat de zon pas na 18:00 onder!
Over 10 dagen komt de zon alweer voor 7.30 op!
Over 19 dagen gaat de zon pas na 18:30 onder!
Over 2 weken is het alweer 56 minuten langer licht dan nu!
En over een maand alweer 1 uur en 53 minuten langer!
Het was een je-weet-wel kater..quote:Op maandag 17 februari 2025 11:20 schreef fietsie het volgende:
Maar ben je nu hersteld van je kater ?
Arm ding. Zonder je-weet-wels.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het was een je-weet-wel kater..
Jazeker, heerlijk en weird spulquote:Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef MadMaster het volgende:
Is er hier toevallig iemand bekend met cloudberries (of bergbraambessen, zoals ze hier schijnen te heten)?
Ik had er tot nu toe alleen van gehoord, maar heb ze afgelopen week in Finland gegeten en ben nu benieuwd of deze vruchten in Nederland ook verkrijgbaar zijn…
[ afbeelding ]
We aten ze vorige week in de yoghurt en in beignets. Een bijzondere smaak hebben ze, wat zoeter dan bramen.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Jazeker, heerlijk en weird spul![]()
Vers zul je ze in Nederland niet tegen komen, je kunt wel jam kopen ervan
De IKEA had dat altijd, maar ben ik al tijdje niet meer geweest dus weet niet of dat nog zo is.
Zweedse winkels hebben het ook dus, wellicht ook goedkoper dan Finse. Zoek dan op 'sylt hjortron'.
Likeur ervan is ook lekker, zoek dan op het Finse woord 'lakka', bijvoorbeeld van het merk Lapponia
Wij noemen ze thuis altijd wolkenbessen trouwens
Haha, toen ik nog pseudo doktertje mocht spelen in het leger, kregen we op woensdag altijd een hele pot van dat spul binnen, in vloeibare vorm, om wratten te verwijderen.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Oeh, de Picnic was een koelelement vergeten. Oh, ik laat hem vallen. Never mind, dan schud k hem wel leeg in de gootsteen. DroogijsVoelt wel heel erg koud aan
Is het ook
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vet interessant!
Ja dat hoef je mij niet te vertellen, ik ken het spul goedquote:Op maandag 17 februari 2025 15:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We aten ze vorige week in de yoghurt en in beignets. Een bijzondere smaak hebben ze, wat zoeter dan bramen.
Jam en limonadesiroop ervan hebben we al meegenomen uit Finland.
Stiekem hoopte ik ze hier ook ergens vers te kunnen vinden, maar tot nu toe nog geen adresje gevonden daarvoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |