Avondklok, beste klokquote:Kamer wil probleem-asielzoekers opsluiten, Faber oppert avondklok in Ter Apel
Deel dit artikel
Een Kamermeerderheid wil dat overlastgevende asielzoekers rond Ter Apel zo snel mogelijk 24 uur per dag worden vastgezet. Minister Faber moet uiterlijk 1 maart een zogeheten procesbeschikbaarheidslocatie (pbl) openen, zeggen de vier coalitiepartijen en de oppositiepartijen CDA, JA21, D66 en SGP. In een debat in de Tweede Kamer zei Faber dat ze dat zelf ook graag wil, maar dat ze ook te maken heeft met juridische bezwaren.
De overlast rond Ter Apel is al tijden onderwerp van politieke discussie. Vorige maand deed de Inspectie Justitie en Veiligheid een dringend beroep op Faber om met een snelle aanpak te komen. De inspectie noemde de situatie rond het aanmeldcentrum voor asielzoekers onveilig voor bewoners en medewerkers. De problemen worden vooral veroorzaakt door asielzoekers die weinig kans maken op een verblijfsvergunning.
Tot vorig voorjaar bestond er een pbl waar asielzoekers die overlast veroorzaakten onder verscherpt toezicht vastzaten. Maar Fabers voorganger, staatssecretaris Van der Burg, moest die sluiten na een rechterlijke uitspraak.
'Ze blaft hard, maar bijt niet'
Vorige week kwam Faber met een nieuwe aanpak van 'veiligelanders' in Ter Apel die overlast veroorzaken. Zij moeten zich dan twee keer per dag melden. Wanneer ze niet meewerken worden ze verplaatst naar een zogeheten verscherpttoezichtslocatie (vtl). Vanuit daar kunnen ze de andere gebouwen van het aanmeldcentrum niet in, maar wel de straat op. Ook is er een programma dat hen van de straat moet houden, maar de deelname daaraan is vrijwillig.
Faber zei in het debat dat ze steeds ervan is uitgegaan dat dit juridisch gezien nu het maximaal haalbare is. Ze zei haar uiterste best te doen, maar kreeg van links tot rechts forse kritiek. Meerdere Kamerleden stelden dat ze al zeven maanden bezig is en nog niets heeft bereikt.
CDA-leider Bontenbal zei dat Faber elke dag "heel hard blaft, maar niet bijt". D66-Kamerlid Podt suggereerde dat PVV-leider Wilders het beleid van zijn eigen minister Faber "slappe hap" zou kunnen noemen.
Avondklok
Geconfronteerd met zo veel ongeduld bij de Kamer opperde de minister de mogelijkheid van de invoering van een avondklok in het aanmeldcentrum. "Als uw Kamer dat zou willen, wil ik best gaan nadenken over strengere regels." Volgens haar vindt de meeste overlast plaats in de avonduren. Het duurt ongeveer twee maanden om de mogelijkheid van een avondklok te onderzoeken, zei de minister.
Volgens de Kamermeerderheid is het wel degelijk mogelijk om de probleemveroorzakers vast te zetten. In de Vreemdelingenwet is daar voldoende juridische grondslag voor te vinden, zei VVD-Kamerlid Rajkowski. Faber erkende uiteindelijk dat ze "sinds een week" weet dat er wellicht toch mogelijkheden zijn om de pbl te heropenen.
Kunnen ze niet een competente minister aanstellen om Faber te vervangen ofwa? Dit mens kent de wet onder haar eigen dossier niet eens...quote:Faber erkende uiteindelijk dat ze "sinds een week" weet dat er wellicht toch mogelijkheden zijn om de pbl te heropenen.
Hoe is het protesteren tegen een belachelijk slechte grap dan te vergelijken met vreemdelingen die enkel onrust veroorzaken als motivatie hebben?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:09 schreef Mikeytt het volgende:
Benieuwd of de coronawappies het nu ok vinden als er dagenlange rellen van asielzoekers zijn.
Lekkere kroegpraat wel weer dat de asielzoekers enkel onrust veroorzaken als motivatie hebben.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoe is het protesteren tegen een belachelijk slechte grap dan te vergelijken met vreemdelingen die enkel onrust veroorzaken als motivatie hebben?
Wat vinden ze in China van de avondklok voor gamende kinderen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:09 schreef Mikeytt het volgende:
Benieuwd of de coronawappies het nu ok vinden als er dagenlange rellen van asielzoekers zijn.
Niet asielzoekers in het algemeen, wel de draaideurtjes uit de veilige landen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lekkere kroegpraat wel weer dat de asielzoekers enkel onrust veroorzaken als motivatie hebben.
Geen idee, woon daar niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat vinden ze in China van de avondklok voor gamende kinderen?
Zoals ik het lees zou die nachtklok echter niet alleen voor die lui gelden?!quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Niet asielzoekers in het algemeen, wel de draaideurtjes uit de veilige landen.
Nu heb je Jetten boos gemaakt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:28 schreef Confetti het volgende:
Kan niet, mag niet van de echte criminelen in dit land: de rechterlijke macht.
Daarom lijk het me ook onwenselijk. Een strikte opvang voor dergelijk lui klinkt dan beter, maar het is de vraag wie daar dan over moet oordelen. Het moet niet een bepaalde vrouwelijke politierechter zijn bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zou die nachtklok echter niet alleen voor die lui gelden?!
Is overigens een dubbeltopic met die eerder geopende over dat een deel van de oppositie Faber hierin te soft vindt.
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:09 schreef Mikeytt het volgende:
Ah oke. Ik dacht: ik trek eens even een parallel naar een onderwerp wat er geen hol mee te maken heeft omdat het woord "avondklok" wordt benoemd.quote:
Iedereen die een beetje normaal is zou boos moeten zijn op het aanvallen op de rechtsstaat. Maar kennelijk ben jij een dictatuurgeiler.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nu heb je Jetten boos gemaakt.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kunnen ze niet een competente minister aanstellen om Faber te vervangen ofwa? Dit mens kent de wet onder haar eigen dossier niet eens...
Zo binair is de werkelijkheid niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iedereen die een beetje normaal is zou boos moeten zijn op het aanvallen op de rechtsstaat. Maar kennelijk ben jij een dictatuurgeiler.
Eigenlijk wel. De rechtsstaat houdt de overheid aan hun eigen wetten. Mensen die wetsovertredingen door de staat goedpraten moet je per definitie wantrouwen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zo binair is de werkelijkheid niet.
Dat komt omdat ze tegen gewerkt wordtquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kunnen ze niet een competente minister aanstellen om Faber te vervangen ofwa? Dit mens kent de wet onder haar eigen dossier niet eens...
En leest u ons dan voor uit de Peeveevee krant?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:46 schreef Cockwhale het volgende:
Hallo PVV, waar brengt u ons naar toe? Naar Fabertjeskrant? Eh ja, de Fabertjeskrant...
Zo zou het inderdaad moeten werken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. De rechtsstaat houdt de overheid aan hun eigen wetten. Mensen die wetsovertredingen door de staat goedpraten moet je per definitie wantrouwen.
Een vrouw beoordelen op haar tieten, je bent echt triest en walgelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 23:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ok. Ik zal niet zeggen dat de PVV geen competente mensen heeft, want ik vind Fleur Agema geweldig en niet alleen omdat ze prominente tieten heeft. En Dion Graus is natuurlijk ook een prachtig mens. Maar de rest is hoogstens lachwekkend. En Faber spant wel de kroon. Dat is iemand waardoor je niet gaat trouwen als je daardoor haar als schoonmoeder krijgt.
Ok, als je potentiële asielzoekers weg wilt jagen lijkt dat een goede keus, maar ze strijkt iedereen zo tegen de haren in, dat ze helemaal niets voor elkaar krijgt. Als zij dat wilt, ga je waarschijnlijk automatisch het tegenovergestelde doen.
Ik ben een man? En ik zeg net dat haar tieten niet de belangrijkste reden zijn dat ik haar geweldig vind? Want dat is waar alle mannen eerst naar kijken?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een vrouw beoordelen op haar tieten, je bent echt triest en walgelijk.
Waar zeg ik dat je een man bent? Maar waarom begin je over haar tieten? WTF is dat überhaupt ontopic?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een man? En ik zeg net dat haar tieten niet de belangrijkste reden zijn dat ik haar geweldig vind? Want dat is waar alle mannen eerst naar kijken?
Dat ik Faber gewoon een akelig mens vind en niet omdat ze lid van de PVV is? Het leek me toch heel duidelijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je een man bent? Maar waarom begin je over haar tieten? WTF is dat überhaupt ontopic?
Kun je een beetje on-topic blijven?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een man? En ik zeg net dat haar tieten niet de belangrijkste reden zijn dat ik haar geweldig vind? Want dat is waar alle mannen eerst naar kijken?
Ik ben niet degene die het off-topic trekt!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kun je een beetje on-topic blijven?
Dan zal je vast geen bezwaar hebben tegen mij verzoek?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die het off-topic trekt!
Ok, spel het maar uit. Wat heb ik fout gedaan?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:48 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan zal je vast geen bezwaar hebben tegen mij verzoek?
Waarom begin je over tieten? Totaal niet nodig in dit topic.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, spel het maar uit. Wat heb ik fout gedaan?
Trekpop van Wilders,lopen de burgers op te fokken om hun eigen incompetentie te verbloemen. Coenradie had mij een betere kandidaat geleken voor deze post achteraf, maar die heeft een eigen mening.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wellicht was ik ook wel te snel met mijn initiële reactie... maar die Faber... Kom eens met een goed doordacht plan zou ik zeggen.
Ben jij de kloon van SymbolicFrank ofzo?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 01:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wellicht was ik ook wel te snel met mijn initiële reactie... maar die Faber... Kom eens met een goed doordacht plan zou ik zeggen.
Is Faber een vrouw dan?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tetten zijn altijd ontopic. Toch @Danny ?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je een man bent? Maar waarom begin je over haar tieten? WTF is dat überhaupt ontopic?
X-kanalen zijn niets meer waard, ik weet niet of je de koers van de DOGE hebt gevolgd. Hoe oud was jij toen je begon met rukken? Dat wil de juf graag via je kinderen weten. Wij luisteren geduldig en altijd, kunnen we een op jouw hersens afgestemd aanbod op je computer bieden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 01:04 schreef tizitl2 het volgende:
De enige avondklok waar ik voor ben is een twitter avondklok voor de gehele coalitie.
Kleuters moeten tenslotte op tijd naar bed en op dat niveau gedraagt men zich op het moment, de voorstellen zijn doorgaans overigens niet veel beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |