Van mij mogen ze die wel weer zo bouwen hoor.quote:
Van mij mogen er 18+ treinen komen zodat je geen jengelende kinderen hebt, biertje, peukjequote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van mij mogen ze die wel weer zo bouwen hoor.
Ik heb niks met dat strak gestileerde aftimmering en die kunststoffen beplatingen.
Zeker de STL vind ik maar een lelijk dingetje.
Zelf vind ik de ICM het mooiste. Helaas gaat die weg op termijn
Als je maar wil, blijkbaar. Ik zat vanmiddag in een ICM met melkglas, zo goor.quote:
Ik nam als scholier liever de stoptrein dan de intercity tussen Weert en Eindhoven om naar het geluid te kunnen luisteren.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat overigens niks boven dit interieur.
[ afbeelding ]
![]()
Dat heerlijke geluid van accelererende motoren. Helaas nostalgie.
Het is vaak genoeg niet DB en ook vaak genoeg de reiziger zelf. Al aantal keren meegemaakt dat lolbroeken de noodrem aantrekken, niet snappen dat je afstand moet houden tot deuren of dat er kinderwagens/vouwfietsen voor de in/uitgang zijn geplaatst.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:09 schreef marcb1974 het volgende:
En soms kan zelfs DB niets aan de vertragingen doen![]()
![]()
Echtpaar dat boom omzaagde blijkt oorzaak van platleggen Duits treinverkeer
Ja, zou oorspronkelijk al in januari. Maar het traject gaat erg moeizaam, oa de concessieverlener schijnt moeilijk te doen vanwege de niet-gelijkvloerse instap, ontbreken van reisinformatie, airco ....quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:23 schreef phpmystyle het volgende:
Donder!
Voor de geïnteresseerden: waarschijnlijk weer mat64 op één traject van barneveld naar Amersfoort.
Nog niet operationeel. Kan er weinig over vinden.
https://community.ns.nl/d(...)in-voor-keolis-87995
‘Schijnt moeilijk te doen’, je bedoelt te zeggen dat de opdrachtgever betaalt voor een product dat de vervoerder heeft aangeboden te kunnen leveren en daar nu zelf niet aan kan voldoen. Nogal wiedes dat die not amused zijn.quote:Op zondag 23 maart 2025 23:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, zou oorspronkelijk al in januari. Maar het traject gaat erg moeizaam, oa de concessieverlener schijnt moeilijk te doen vanwege de niet-gelijkvloerse instap, ontbreken van reisinformatie, airco ....
https://nos.nl/artikel/25(...)poren-langs-de-railsquote:Rondom het spoor blijken veel vaker dassen te leven dan tot nu toe bekend. Spoorwegbeheerder ProRail heeft de afgelopen twee jaar zo'n 500 sporen van dassen aangetroffen in de buurt van treintrajecten.
(..)
De kosten om een dassenburcht weg te halen en daarna het spoor veilig te houden, zijn hoog. In Voerendaal in Limburg werd in 2023 een dassenburcht verwijderd, maar daar blijken nu extra maatregelen nodig.
"We hebben het over een stuk van 2 kilometer, daar zitten drie actieve dassenburchten. Dat deel moet worden afgegraven en daar gaan we damwanden plaatsen", zegt de regiodirecteur van ProRail. "De treindienst moet daardoor voor veertig dagen worden stilgelegd en het kost 6,5 miljoen euro. Bovenop de 2,5 miljoen die we in 2023 al hadden uitgegeven."
Mooi man, stukje nostalgie terug voor time being.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:07 schreef b2py het volgende:
[..]
‘Schijnt moeilijk te doen’, je bedoelt te zeggen dat de opdrachtgever betaalt voor een product dat de vervoerder heeft aangeboden te kunnen leveren en daar nu zelf niet aan kan voldoen. Nogal wiedes dat die not amused zijn.
Niet alleen dassenbestrijding. Ik zou ook maar eens kijken naar de dramatische staat van achterstallig onderhoud. Want dat is er wel degelijk, blijkt dagelijks weer uit de "defect spoor"-meldingen, snelheidsbeperkingen en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:00 schreef James1988 het volgende:
Het Duitse spoor, ja.
Het Nederlands spoor doet het stukken beter, al moet er hier ook veel geld bij. Dassenbestrijding bijvoorbeeld is een groot probleem.
Ja ik weet niet, maar heb zo'n gevoel dat ik vanavond denk 'wow, er komen zomaar 62 minuten bij in een dag"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |