Schommelboot serie 4 is niet gemoderniseerdquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:26 schreef b2py het volgende:
Rijden er nog ongemoderniseerde bizons rond?
Nog niet. In 2023 is er een stel naar Haarlem gegaan voor de Pre Try Out-fase van het project VIRMm4. Serie-ombouw is gepland voor 2026-2029.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schommelboot serie 4 is niet gemoderniseerd
Ik dacht oprecht dat deze serie nu in de ombouw zaten. Wat wordt er nu in Haarlem gereviseerd?quote:Op zondag 23 februari 2025 16:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog niet. In 2023 is er een stel naar Haarlem gegaan voor de Pre Try Out-fase van het project VIRMm4. Serie-ombouw is gepland voor 2026-2029.
Hoe was je ervaring?quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hey ik ga met de directe ICE naar München in februari![]()
Er wordt herstelwerk uitgevoerd aan de laagspanningsbekabeling van de VIRM-vloot. De LS-kabels die tijdens de eerdere modernisering zijn gebruikt blijken van inferieure kwaliteit te zijn en moeten nu alweer worden vervangen.quote:Op maandag 24 februari 2025 08:55 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik dacht oprecht dat deze serie nu in de ombouw zaten. Wat wordt er nu in Haarlem gereviseerd?
Dat gaat om de bakken die rond 2000 nieuw zijn aangeschaft en van drietjes viertjes maakten en van viertjes zesjesquote:Op maandag 24 februari 2025 13:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er wordt herstelwerk uitgevoerd aan de laagspanningsbekabeling van de VIRM-vloot. De LS-kabels die tijdens de eerdere modernisering zijn gebruikt blijken van inferieure kwaliteit te zijn en moeten nu alweer worden vervangen.
Klopt, heeft niks met de eerdere modernisering te maken.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat om de bakken die rond 2000 nieuw zijn aangeschaft en van drietjes viertjes maakten en van viertjes zesjes
Het gaat om de kabels van de extra bakken die van de IRM de VIRM maakten. De kabels van die extra bakken zijn juist niet vervangen bij de modernisering omdat men dacht dat ze nog goed waren, waar die in de andere (oorspronkelijke IRM bakken) juist wel al vervangen waren.quote:Op maandag 24 februari 2025 13:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er wordt herstelwerk uitgevoerd aan de laagspanningsbekabeling van de VIRM-vloot. De LS-kabels die tijdens de eerdere modernisering zijn gebruikt blijken van inferieure kwaliteit te zijn en moeten nu alweer worden vervangen.
Ik kwam met +78 aan, deurstoring bij vertrek uit Amsterdam geloof ik, daarna weichen/signalstörung bij Mannheim en omleiding daardoor (die vijf dagen later nog aan de gang was). In Stuttgart kwam er nog 25 minuten bij vanwege Bundespolizeieinsatz. Zeg maar een échte DB-Experience.quote:
Ik heb het al eerder geschreven: ik heb een bloedhekel aan de ramen in de ICE 3 neo, maar ze werken wel.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waar ik heel erg over te spreken was was de kwaliteit van de draadloze verbinding. Alleen tussen Ulm en Wendlingen ben ik ff de verbinding kwijtgeraakt en verder heb ik zo'n 18GB gestreamd over voornamelijk 5G.
Die snap ik ook niet, maar volgens mij is het bij DB tegenwoordig zo dat ze soms op de dag zelf besluiten om ergens te gaan knutselen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom DB me treinkaartjes laat boeken voor verbindingen waarvan al anderhalf jaar van tevoren bekend is dat ze niet rijden.
Er is in 1e klas geen reserveerbare plek meer voor de 142 aankomende zaterdag tussen Hannover en Hengelo.
Dit is Arnhem-Emmerich en staat volgens iemand die bij DB werkt en op onze conferentie is al 18 maanden in de boeken. Minstens. Onderdeel van de buitendienststellingen voor het derde spoor.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:19 schreef James1988 het volgende:
Die snap ik ook niet, maar volgens mij is het bij DB tegenwoordig zo dat ze soms op de dag zelf besluiten om ergens te gaan knutselen.
Volgens mij zitten in de oude IRM bakken nog de originele kabels. Ergens eind jaren '90 zijn de fabrikanten overgestapt op een ander type, dat achteraf niet de verwachte levensduur haalt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 06:59 schreef MTL het volgende:
[..]
Het gaat om de kabels van de extra bakken die van de IRM de VIRM maakten. De kabels van die extra bakken zijn juist niet vervangen bij de modernisering omdat men dacht dat ze nog goed waren, waar die in de andere (oorspronkelijke IRM bakken) juist wel al vervangen waren.
Helaas bleken de kabels dus van slechtere kwaliteit dan gedacht en worden deze dus nu alsnog vervangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |