Staat nu open.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:14 schreef eenjongen... het volgende:
Allround Quality v.o.f. nieuw bij Colling.
8,5%, 60 maanden, 130K en 2e hypotheek
Linkje is welkom, als het lukt neem ik hem klein mee op basis van de winstcijfers en zekerheden.
Staat nu open. Meegenomen.quote:Op maandag 24 februari 2025 13:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb nog een mailtje gestuurd naar het schoonmaakbedrijf maar tot op heden geen reactie...
Moet van een derde komen die het geld niet heeft.quote:Op maandag 24 februari 2025 13:46 schreef Erinco71 het volgende:
Iemand nog iets van D#gan, D#gan en D#gan gehoord (CCF). Deze zou half januari de rente betalen ter compensatie van de lening die nooit verstrekt is.
ASN lag plat.quote:
Benieuwd wat jullie hier van vinden. Onderpand ziet er leuk uit, balans niet helemaal optimaal wel ijn dat aflost naar 0 gedurende de looptijd.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Easy Tent Verhuur
¤ 125.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
Direct met een linkje
https://www.collincrowdfu(...)dfe559f32d17d465abcc
Eigenlijk de puntjes die je al opnoemt.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:34 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Benieuwd wat jullie hier van vinden. Onderpand ziet er leuk uit, balans niet helemaal optimaal wel ijn dat aflost naar 0 gedurende de looptijd.
Om deze reden heb ik ze allebei meegenomen (bescheiden, de schoonmaakwinkel ietsje meer).quote:Op maandag 24 februari 2025 15:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Eigenlijk de puntjes die je al opnoemt.
De taxatiewaarde is gelijk aan de WOZ waarde en deze lijkt ook wel lijn met het onderpand.
Soms is het ook een gevoelskwestie waarom ik de ene meeneem en de andere niet.
Zelf denk ik dat ik deze laat lopen. Maar waarom het schoonmaakbedrijf dan wel meegenomen?
Het verschil is inderdaad niet zo groot. Wel heb ik iets meer vertrouwen in het onderpand (de woning waarde) bij het schoonmaakbedrijf.
Geen WOZ, geen Cascada, geen makelaarstaxatie. Ze halen de waarde van een woning van huispedia.quote:Volgens Huispedia bedraagt de marktwaarde van de woning tussen de ¤ 431.000 - ¤ 497.000, dit geeft een overwaarde van tussen de ¤ 91.000 - ¤ 157.000.
Grote verschillen in bedragen:quote:Op maandag 24 februari 2025 11:57 schreef polquito1971 het volgende:
Nieuwe verbouwingsproject GvE, rente 8%:
Projectontwikkeling Warnsveld
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30875
(Ik haak zelf wat af bij dit platform, maar wellicht voor andere liefhebbers)
Waarom haak je af bij gve?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:57 schreef polquito1971 het volgende:
Nieuwe verbouwingsproject GvE, rente 8%:
Projectontwikkeling Warnsveld
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=30875
(Ik haak zelf wat af bij dit platform, maar wellicht voor andere liefhebbers)
Ik heb er veel moeite mee hoe ze hun recovery uitvoeren op leningen die spaak lopen en de communicatie eromheen. Verder het gevoel dat de zekerheden net een stuk minder zijn dan bij CCF.quote:
Bij die nieuwe projecten is het vaak lastig om te zien in hoeverre het écht een nieuw project is of dat ze een groot project in schijfjes aanbieden. De ene keer de begane grond, dan weer de 7e verdieping usw.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:26 schreef InVestEerder het volgende:
Even een week niet bij CRE gekeken en dan zo maar 7 nieuwe updates. Het duurt allemaal wel een beetje, maar gaat volgens mij uiteindelijk allemaal wel goedkomen. Hoe ze dat precies doen is mij niet geheel duidelijk, omdat met name veel Duitse projecten zijn verbonden aan clubs die in staat van faillissement zijn.
Uiteindelijk beoordelen wij platformen op wat ze leveren, en daarop scoort CRE goed.
Heel jammer, en voor mij ook wel een beetje onbegrijpelijk, dat ze nauwelijks nieuwe leningnemers aan zich weten te binden. Sinds ze de Europese vergunning hebben, zijn er slechts een handvol nieuwe partijen binnengehaald. Jammer want inmiddels liggen bijna al mijn eieren in het mandje van CCF en van HCN. Ik zou graag wat meer spreiden maar de andere platforms doe ik nagenoeg niets meer mee.
Inderdaad, ik vond hem te tricky. Als de gemeente niet zo hard meewerkt als ze aangeven dan krijg je dat oude café misschien niet goed verkocht. Eigenaar heeft ook nog geen grote portefeuille waar tegenvallers mee op te vangen zijn.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:55 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Grote verschillen in bedragen:
Taxatiewaarde: 265.000
Aankoopbedrag: 360.000
WOZ-waarde (1-1-23): 516.000
Gevraagd leenbedrag: 592.000
Waarde na verbouwing: 740.000
Wel een voor GVE voor het toevoegen van het uitgebreide taxatierapport inclusief foto's huidige staat. Flink project met de nodige risico's kwa vergunningsaanvraag en uit de hand lopende bouwkosten bij een LTV van 223% bij aanvang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga deze zelf niet meenemen, maar ik kwam wel dit nog tegen:quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:15 schreef Slingervinger het volgende:
kortlopende 10 mnd transformatie bij Collin https://www.collincrowdfund.nl/dsf-vastgoed-b-v/ niet ideaal maar linkje welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:26 schreef delcielo het volgende:
[..]
Ik ga deze zelf niet meenemen, maar ik kwam wel dit nog tegen:zeer veel dank hiervoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoewel ik ook bij KoM zit heb ik die niet gekregen. Ik neem hem ook niet meer mee
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:26 schreef delcielo het volgende:
[..]
Ik ga deze zelf niet meenemen, maar ik kwam wel dit nog tegen:Bijzonder weer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De LTV bij KoM klopt niet en ook het verhaal omtrent vergunningen is bij KoM rooskleuriger..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |