Arm kindquote:
Dat je uit je slof schiet, iemand in elkaar ramt of volledig de huid volscheldt is wat anders dan 2 mensen koelbloedig vermoorden. Is dat zo moeilijk te begrijpen allemaal? Om die grens over te gaan moet je psychisch echt volledig doorgedraaid zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef Zorro het volgende:
En nou doet iemand dat (ik ga er voor het gemak even vanuit dat die bedreigingen waar zijn) en dan is het ineens een lul.
quote:We horen de pijnkreten van Sam. Zijn zoon komt naar buiten, gebogen over zijn mobiel waarop hij zenuwachtig tikt. Dan zien we Richard K. teruglopen naar zijn auto. Bloed aan een pink die bijna was doorgesneden.
Richard K. liep terug naar zijn auto om de vuurbuks te halen. De revolver kon hij niet meer gebruiken, die lag in het halletje van de woning. De Baby Browning in zijn jaszak gebruikte hij niet. "Een gekke actie", vindt de voorzitter.
quote:Het linkerhand van Richard kleurt op de beelden vuurrood. Zijn rechterpink valt er volgens de rechter 'bijna af'. Sam ligt gewond in de sloot, waarschijnlijk door schoten van de revolver. Richard loopt dan terug naar de auto om een ander wapen te pakken.
Richard staakt de achtervolging op Sam om de vuurbuks te pakken. Waarom, vraagt de rechter zich af. ,,Geen idee", zegt Richard. Die enorme geweldsexplosie van een paar minuten is één grote waas voor hem geworden, zegt hij.
Kan mij wel voorstellen dat de zoon wraak neemt als ie wat ouder is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef Zorro het volgende:
Het blijft bijzonder.
Hoe vaak ik hier wel niet gelezen heb als er iets over bedreigingen of meer tegen een gezin geschreven wordt: "Dat zou hij bij mij eens moeten proberen, ik zou dit en dat en zus en zo met hem doen! Van mijn gezin blijf je af, kan me niet schelen met welke gevolgen" of iets van die orde.
En nou doet iemand dat (ik ga er voor het gemak even vanuit dat die bedreigingen waar zijn) en dan is het ineens een lul.
(Nee het zal zo simpel niet zijn maar het wordt wel makkelijk geroepen allemaal. Blij dat ik geen rechter ben)
Probeer je het dit nou half goed te praten onder het mom van ik kan het wel begrijpen??quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef Zorro het volgende:
Het blijft bijzonder.
Hoe vaak ik hier wel niet gelezen heb als er iets over bedreigingen of meer tegen een gezin geschreven wordt: "Dat zou hij bij mij eens moeten proberen, ik zou dit en dat en zus en zo met hem doen! Van mijn gezin blijf je af, kan me niet schelen met welke gevolgen" of iets van die orde.
(Nee het zal zo simpel niet zijn maar het wordt wel makkelijk geroepen allemaal. Blij dat ik geen rechter ben)
Richard bedreigde het gezin van Sam toch ook en viel zelfs actief zijn zoon lastig?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef Zorro het volgende:
Het blijft bijzonder.
Hij zei iets over een laatste poging om een afspraak te maken om toch te praten. Maar zijn handelingen duiden er niet op dat hij daarvoor kwam.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:16 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb denk ff gemist, maar was er een aanleiding waarom Richard bij hun huis opdook?
Nee inderdaad, het lijkt er gewoon op dat hij erheen ging om ze te executeren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij zei iets over een laatste poging om een afspraak te maken om toch te praten. Maar zijn handelingen duiden er niet op dat hij daarvoor kwam.
Ja, de bedreigingen vielen over en weer las ik gisteren bij Saskia. Maar dat die Richard dan op een dag besluit ze beiden maar gewoon om zeep te helpen zonder dat daar een "echte" aanleiding voor was, zoals nu naar voren komt, is wel 100% psychopatisch gedrag zeg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Richard bedreigde het gezin van Sam toch ook en viel zelfs actief zijn zoon lastig?
Nee, hij heeft aangegeven dat hij naar de schuur ging om te hobbyen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij zei iets over een laatste poging om een afspraak te maken om toch te praten. Maar zijn handelingen duiden er niet op dat hij daarvoor kwam.
Duidelijk een geval van voorbedachte rade en aangezien hij verder psychisch in orde is bevonden gaat 'ie tot zijn dood de bak in gezien zijn leeftijd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:23 schreef Alloch87 het volgende:
Als dit geen levenslang wordt dan weet ik het ook niet meer.
Bron: Liveblog ADquote:"Je moeder staat tegen een boom aan. Je vader moet er direct naar toe. Sam je vrouw, jongen.” Het zijn de woorden van Richard K. ,de verdachte van de dubbele moord in Weiteveen, vlak nadat hij het vrouwelijke slachtoffer Ineke heeft doodgeschoten. Met deze smoes probeerde hij in de woning van het echtpaar te komen.
Hou gewoon je bek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:25 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nee, hij heeft aangegeven dat hij naar de schuur ging om te hobbyen.
Het zou fijn zijn wanneer users als jij, die niet op de hoogte zijn van het proces, niet inhoudelijk reageren voordat er verkeerde aannames hier worden gaan. Dan kunnen we het gewoon bij de feiten houden.
Alwaar die meteen zijn verborgen wapens pakte en de camera's uit ging zetten. Ik zou zelf nog even wat dingen doorlezen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:25 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nee, hij heeft aangegeven dat hij naar de schuur ging om te hobbyen.
Het zou fijn zijn wanneer users als jij, die niet op de hoogte zijn van het proces, niet inhoudelijk reageren voordat er verkeerde aannames hier worden gaan. Dan kunnen we het gewoon bij de feiten houden.
Hij is 51, kan dus best vrijkomen als 75+er.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Duidelijk een geval van voorbedachte rade en aangezien hij verder psychisch in orde is bevonden gaat 'ie tot zijn dood de bak in gezien zijn leeftijd.
quote:Adviescollege Levenslanggestraften adviseert na 24 jaar en 10 maanden gevangenisstraf of iemand met levenslang mag gaan werken aan een mogelijke terugkeer in de maatschappij.
https://www.dji.nl/justit(...)evenslang-gestraften
Met al die tia's? Lijkt me sterk dat 'ie nog 25 jaar leeft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Hij is 51, kan dus best vrijkomen als 75+er.
[..]
Oh, krijg een ziekte.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:30 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Domme muts dat je bent![]()
[ x ]
Hij verklaarde gisteren naar de schuur te gaan om te gaan werken. Pas bij het zien van Ineke komt hij op de proppen dat hij wilde praten.
Ik vermoed zo dat hij voor hij de cel mag verlaten nog een keer een hele ernstige hersenbloeding krijgt ofzo. Ook als hij vrij kan komen voordat hij bejaard is denk ik dat hij niet levend daar weg komt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Hij is 51, kan dus best vrijkomen als 75+er.
[..]
Nee ik probeer duidelijk te maken dat mensen niet meteen zo'n grote mond moeten opzetten over wat ze wel niet zouden doen, want dat is grootspraak en verder niks. Maar goed ook natuurlijk, maar zeg dan niks.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:07 schreef Document1 het volgende:
[..]
Probeer je het dit nou half goed te praten onder het mom van ik kan het wel begrijpen??
En dat ook precies dit die zoon heeft gezien. Mijn god. Hoop echt zo dat die de allerbeste hulp krijgt wat er is.quote:
Misschien heel veel bevestiging dat het echt waar is dat hij niet meer iets tegen hem kan doen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:38 schreef Caland het volgende:
Dus neergeschoten, op zijn hoofd geslagen en 23 keer gestoken.
Dat lijkt me ook wat overdreven.
Zeker voor iemand die het wilde uitpraten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:38 schreef Caland het volgende:
Dus neergeschoten, op zijn hoofd geslagen en 23 keer gestoken.
Dat lijkt me ook wat overdreven.
Wel benieuwd wat die domme boertjes van deze feiten vinden die hem zijn komen steunen in de rechtbank.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker voor iemand die het wilde uitpraten.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat die domme boertjes van deze feiten vinden die hem zijn komen steunen in de rechtbank.
Ook zijn leven is voorbij. Hoe ga je ooit nog normaal kunnen functioneren met zo'n trauma. Ontzettend triest.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:36 schreef Ama het volgende:
[..]
En dat ook precies dit die zoon heeft gezien. Mijn god. Hoop echt zo dat die de allerbeste hulp krijgt wat er is.
Ja ik ben ook benieuwd of hij ooit zijn leven weer een beetje kan oppakken. Ik hoop het zo maar het lijkt me verdomd moeilijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ook zijn leven is voorbij. Hoe ga je ooit nog normaal kunnen functioneren met zo'n trauma. Ontzettend triest.
Ik heb het net aan Saskia gevraagd op Twitter maar of ik antwoord krijg weet ik niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vraag me nog wel af wat de rol is van de vrouw van Richard K, die had toch ook een filmpje gemaakt? Komt zijn nog bij de zitting voor?
Niet relevant want zij staat niet terecht.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:51 schreef Ama het volgende:
Want nergens zie ik Ingrid voorbij komen. Maar volgens mij zijn ze gewoon nog getrouwd en steunt ze haar man.
Boeit niks. Zij heeft deze moorden niet gepleegd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:51 schreef Ama het volgende:
Want nergens zie ik Ingrid voorbij komen. Maar volgens mij zijn ze gewoon nog getrouwd en steunt ze haar man.
Is geen verdachte dus er wordt terecht niets mee gedaan. Dat zij haar man zou steunen is niet verboden natuurlijk, wel uiterst dubieus maar dat is niet strafbaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:51 schreef Ama het volgende:
Verder neem ik aan dat de politie die rol wel onderzocht heeft en dat daar niets uit is gekomen.quote:
Ik denk dat zij ook gebukt gaat onder alles, eerst al de ruzie met Sam en Ingrid over het huis, dan haar vent die dit doet, de kinderen die hun vader niet meer zullen zien. Deze zaak kent alleen maar verliezers.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Is geen verdachte dus er wordt terecht niets mee gedaan. Dat zij haar man zou steunen is niet verboden natuurlijk, wel uiterst dubieus maar dat is niet strafbaar.
Wat boeit dat?quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:02 schreef Ama het volgende:
Oh ik bedoelde eigenlijk ook niet eens zo zeer dat ze terecht hoort te staan maar gewoon überhaupt of ze aanwezig is.
Best bijzondere opmerking, hij wist dus wel degelijk dat zijn ouders net vermoord had. Twee berichten eerder zei hij juist dat het een grote waas voor hem was.quote:
Ik snap die vraag wel, want ik vind haar opmerkingen en actie’s op 16 januari ook dubieus.quote:
Nee. Zij is als getuige verhoort maar vormt verder geen onderdeel meer van de rechtzaak.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vraag me nog wel af wat de rol is van de vrouw van Richard K, die had toch ook een filmpje gemaakt? Komt zijn nog bij de zitting voor?
Precies, sowieso zit heel zijn verhaal vol met tegenstrijdigheden. Ook de rechtbank zal hier doorheen prikken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Best bijzondere opmerking, hij wist dus wel degelijk dat zijn ouders net vermoord had. Twee berichten eerder zei hij juist dat het een grote waas voor hem was.
Dat kan toch beiden? Dat hij in een waas hen vermoord heeft?quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Best bijzondere opmerking, hij wist dus wel degelijk dat zijn ouders net vermoord had. Twee berichten eerder zei hij juist dat het een grote waas voor hem was.
Het betreft hier een autochtone dader van middelbare leeftijd met schoon strafblad. Rechter gaat maximaal uitpakken. Geen sob stories over moeilijke jeugd, geen stageplekken, drugsgebruik of psychische problemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat dit uitdraait op 24-26 jaar celstraf gezien het feit dat hij geen eerdere delicten heeft.
quote:10:26
Even later loopt Richard terug naar zijn auto . Sam beweegt niet meer. ,,Zo, afgelopen. Ons een jaar geterroriseerd, hey. Ons helemaal kapotgemaakt. Ik laat mijn dochter niet verkrachten. Dat gaat niet gebeuren", schreeuwt hij.
Onderweg loopt hij langs de toen 12-jarige zoon van Sam. Hij vraagt wat Richard heeft gedaan. Weg met dat mes, schreeuwt Richard naar hem. ,,Sorry", zegt de zoon.
10:25
Op camerabeelden is te zien hoe Richard terugloopt naar Sam, die dan al levenloos op de grond ligt. ,,Vuile kloothommel. Je gaat niet mijn gezin kapotmaken. Niet niet niet niet", zegt hij als hij tegelijkertijd de kolf van de vuurbuks op Sam kapotslaat.
10:22
De zoon van Sam zei 'sorry' toen Richard na zijn daad terugliep naar zijn auto.
Richard vertelt geëmotioneerd dat dat hem heeft geraakt. ,,Hij zou nooit sorry moeten zeggen. Ik heb net zijn vader en moeder omgebracht. Dan zou hij nooit sorry moeten zeggen."
Volgens de rechter zegt de zoon sorry omdat hij ook niet omgebracht wilde worden. ,,Ik snap dat de jongen bang is", zegt Richard.
Heel heftig, hopelijk nemen ze dat mee in de strafoverweging.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:37 schreef bleiblei het volgende:
Als je dat zo leest van die jongen van 12. Goddomme zeg.
[..]
Maakt ook wel duidelijk dat er meer gekken buiten het gesticht te vinden zijn dan erbinnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:24 schreef Document1 het volgende:
[..]
Hier begrip voor op kunnen brengen. Dan faal je wel als mens hoor.
En dan redelijk kalm ook een filmpje opnemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap die vraag wel, want ik vind haar opmerkingen en actie’s op 16 januari ook dubieus.
Vooral dat appen dat hun dochter veilig op school is en of het wel met hem gaat… net voor de slachtpartij.
Waar lees je dat?quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Zijn ex en zijn kinderen komen elke week op bezoek in de gevangenis…
Mogen minderjarigen dat weigeren?
Staat in 1 van de liveblogs. Is van (veel) eerder vandaag.quote:
Thanksquote:Op donderdag 13 februari 2025 12:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Staat in 1 van de liveblogs. Is van (veel) eerder vandaag.
Euh nee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet.
Zeker bij een oud huis kan er ook sprake zijn van verborgen gebreken waar de verkopende partij niks van weet.
Daarom heb je als koper ook een onderzoeksplicht, zoals het doen van een bouwkundig onderzoek. En moet je als je eist dat de verkoper wist dat er sprake was van verborgen gebreken dit bewijzen.
Als zij wist van de voornemens van haar echtgenoot, dan is die vraag wel degelijk relevant. Het met medeweten toelaten van een dergelijk ernstig misdrijf kan volgens mij wel degelijk strafbaar zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet relevant want zij staat niet terecht.
Dat is ongetwijfeld onderzocht.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als zij wist van de voornemens van haar echtgenoot, dan is die vraag wel degelijk relevant. Het met medeweten toelaten van een dergelijk ernstig misdrijf kan volgens mij wel degelijk strafbaar zijn.
Ach, die zielige Richard die helemaal gek werd gemaakt door zijn buren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er mensen in dit topic waren die hem verdedigden en 'het wel begrijpen'![]()
Nietsontziende psychopaat. Gelukkig weten ik, @:Caland en @:Bezsen beter
Aan haar app verkeer zou je denken dat ze wel degelijk op de hoogte was van zijn plannen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als zij wist van de voornemens van haar echtgenoot, dan is die vraag wel degelijk relevant. Het met medeweten toelaten van een dergelijk ernstig misdrijf kan volgens mij wel degelijk strafbaar zijn.
Alleen dat is al ziekelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:38 schreef Leandra het volgende:
De tering, 15 camera's... grotendeels om mensen buiten je eigen terrein in de gaten te houden.
Deze woorden staan op beeld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:39 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Tsja, die knakker kan van alles roepen. Ik wacht even het verhaal van Sam af. O, wacht...die heeft hij vermoord. De vrouw van Sam dan? Oh wacht....die heeft hij ook vermoord.
SPOKEN WORD. @supernigerquote:Op donderdag 13 februari 2025 13:43 schreef Andromache het volgende:
[..]
Deze woorden staan op beeld.
Jij dacht vanochtend nog "die gaat vanavond lekker naar huis arme man"?quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Het begint er slecht uit te zien voor K.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |