abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2025 @ 11:39:52 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216646988
Deze ruzie begint ook een soapaflevering te worden. Dus een eigen topic waard.

Ingrid Coenradie neemt niet de orders van grote baas Geert aan en wil niet opstappen.

Ik ben benieuwd of de PVV nu een motie van wantrouwen gaat indienen. En wat er gaat gebeuren als die het niet haalt. Dan zal Schoof haar waarschijnlijk wel ontslaan.

quote:
https://www.msn.com/nl-nl(...)641a186f3a63d6e&ei=8
PVV-staatssecretaris Coenradie na ruzie met Wilders: 'Ik denk niet aan opstappen'

Ook als ze zich toch genoodzaakt ziet gevangenen nog eerder vrij te laten, denkt staatssecretaris Ingrid Coenradie (PVV) niet aan opstappen. Haar partijleider Geert Wilders zou hebben gedreigd haar weg te sturen. "Als ik opstap, dan blijft het probleem", zegt de staatssecretaris in gesprek met Eva Jinek in haar programma

Coenradie, staatssecretaris van Justitie en Veiligheid, benadrukte dat ze te maken heeft met een groot tekort aan cellen en vooral een tekort aan personeel. Ze besloot daarom eind vorig jaar gevangenen drie dagen eerder vrij te laten.

De situatie is inmiddels erger geworden. Daarom zou ze aan een plan werken om gevangenen zelfs twee weken voor het einde van hun straf vrij te laten. "No way", reageerde Wilders op een mediabericht hierover. Precies diezelfde woorden gebruikte Coenradie aan tafel bij Jinek toen haar gevraagd werd of ze zou overwegen op te stappen als ze toch tot dat 'enorm pijnlijke noodventiel' zou moeten besluiten.

Wilders en Coenradie hadden vorige week een hoogoplende ruzie, die door de muren heen te horen zou zijn. Dat bevestigden bronnen aan RTL Nieuws na berichtgeving van het AD. De staatssecretaris wil daar alleen over kwijt dat de twee een 'heel pittig gesprek' hebben gevoerd. Ze zegt begrip te hebben voor de positie van haar partijleider. Er zit volgens haar nu eenmaal vaak een verschil tussen politieke wensen en de praktijk in de uitvoering. "Dat kan niet altijd met elkaar overeenkomen."

Tegelijkertijd zullen de tekorten blijven, ziet Coenradie. Ze wijst erop dat in de afgelopen tien jaar 26 gevangenissen zijn gesloten, en veel personeel is weggegaan. "Ik denk dat iedereen weet hoe de situatie is. Hoe penibel het is. Ook de heer Wilders weet dat."

'Rug tegen de muur'
De noodingreep om sommige gevangenen twee weken eerder vrij te laten is 'een maatregel die ik zo lang mogelijk voor me uit probeer te duwen', zei Coenradie. Maar, voegde ze toe, 'ik sta met mijn rug tegen de muur. Ik kan bijna niet anders dan dat we die kant op gaan'. Ze benadrukt dat ze scenario's uitwerkt op basis van de signalen uit de praktijk. "Ik weet echt waar ik het over heb." En er liggen geen pijnloze oplossingen klaar. "Ik ben geen Tita Tovenaar."

Op de lange termijn moet er ook naar heel andere oplossingen gekeken worden, aldus de bewindsvrouw. Haar eventuele vertrek helpt daar alleen niets bij, benadrukte ze.
pi_216647255
Denk niet dat hun relatie er veel beter op is geworden na haar bezoek aan Jinek gisteren. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216647671
het is voor de beeldvorming wel goed overgekomen voor haar. Ratio en kalmte tegenover gedrein en irrationele emotie
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216648126
Dit valt Geert natuurlijk bijzonder zwaar, die is het niet gewend om van binnen de partij weerstand te krijgen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216648185
Alle leden van de PVV zijn tegen Coenradie. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216648224
quote:
81s.gif Op woensdag 12 februari 2025 12:56 schreef golfer het volgende:
Alle leden van de PVV zijn tegen Coenradie. ;)
Oh? :D

Niet dat het me iets verbaasd overigens, die zijn bang dankzij haar hun lucratieve baantje kwijt te raken.
pi_216648225
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 12:29 schreef Sabata het volgende:
het is voor de beeldvorming wel goed overgekomen voor haar. Ratio en kalmte tegenover gedrein en irrationele emotie
Emotie is een beetje een vies woord geworden inderdaad. Nee, dan liever een politicus die ons in alle kalmte de afgrond instuurt.
pi_216648248
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2025 12:59 schreef xpompompomx het volgende:

Oh? :D

Niet dat het me iets verbaasd overigens, die zijn bang dankzij haar hun lucratieve baantje kwijt te raken.
Grap uit moeten leggen. 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216648258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 12:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Emotie is een beetje een vies woord geworden inderdaad. Nee, dan liever een politicus die ons in alle kalmte de afgrond instuurt.
Het gaat hier om de PVV, niet om politici in general hè. :)
pi_216648271
quote:
81s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:00 schreef golfer het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjit, trapte er in. :') _O-
  Moderator woensdag 12 februari 2025 @ 14:15:38 #11
375570 crew  Cyan9
pi_216649274
Ze zet gewoon door.

twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:17:20 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216649303
quote:
81s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:00 schreef golfer het volgende:

[..]
SPOILER
De PVV heeft 2 leden. En dat is géén grap.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:18:00 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216649318
quote:
9s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sjit, trapte er in. :') _O-
Het klopt niet hoor ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:20:19 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216649352
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

De PVV heeft 2 leden. En dat is géén grap.
De Vereniging Groep Wilders heeft twee leden: Wilders en de Stichting Vrienden van de PVV. Wilders is het enige bestuurslid van de stichting. Wilders heeft dus juridisch, indirect, de volledige zeggenschap over de vereniging.

En dus heeft de PVV eigenlijk dus maar 1 lid, dat is Wilders.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:59:40 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216649882
Doet me denken aan:
xzaz in POL / Nederlandse Politiek #461 Wetenschap is een linkse hobby

Waar ik schrijf:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:52 schreef xzaz het volgende:
Hoe kan Geert een einde maken aan het kabinet?
Geert ziet nu dat hij niet in 't kabinet zit. Hij heeft niet zoveel te vertellen en kan zo de macht kwijt raken in de PVV.
  woensdag 12 februari 2025 @ 15:00:30 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216649892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:20 schreef golfer het volgende:

[..]
De Vereniging Groep Wilders heeft twee leden: Wilders en de Stichting Vrienden van de PVV. Wilders is het enige bestuurslid van de stichting. Wilders heeft dus juridisch, indirect, de volledige zeggenschap over de vereniging.

En dus heeft de PVV eigenlijk dus maar 1 lid, dat is Wilders.
Dat is irrelevant. Er zitten niet echt partijen in 't kabinet maar gekozen volksvertegenwoordigers onder een partij.
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:20:16 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216650940
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:00 schreef xzaz het volgende:

Dat is irrelevant. Er zitten niet echt partijen in 't kabinet maar gekozen volksvertegenwoordigers onder een partij.
Ook dat klopt niet, want in dit bijzondere kabinet zitten een heleboel mensen die helemaal niet als volksvertegenwoordiger zijn gekozen.
Te beginnen met de premier Dick Schoof.
Verder nog ook al deze niet als volksvertegenwoordiger gekozen kabinetsleden:
Zsolt Szabó (Staatssecretaris Koninkrijksrelaties en Digitalisering), Eddie van Marum (Staatssecretaris Herstel Groningen), (Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp) Reinette Klever,( Minister van Justitie en Veiligheid) David van Weel, (Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid) Ingrid Coenradie, (Staatssecretaris Rechtsbescherming) Teun Struycken, (Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) Eppo Bruins, (Staatssecretaris Openbaar Vervoer en Milieu) Chris Jansen, (Minister van Economische Zaken) Dirk Beljaarts, (Minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur) Femke Wiersma, (Staatssecretaris van Visserij, Voedselzekerheid en Natuur) Jean Rummenie, (Staatssecretaris Participatie en Integratie) Jurgen Nobel en (Staatssecretaris Jeugd, Preventie en Sport) Vincent Karremans.
Poef.....gone! ©golfer
pi_216653543
Dat vroeg ik me inderdaad wel af. Een partijleider kan een minister toch helemaal niet op 'inhoud' uit het kabinet zetten? Je kunt hooguit uit de partij gezet worden? En dan zijn daar nog wel wat redenen voor nodig, of ze moeten het echt op botsing op inhoud gooien. Maar Wilders zal een motie in moeten dienen die moet worden aangenomen, lijkt me?
't Echte en 't ware!
pi_216654914
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:59 schreef xzaz het volgende:
Doet me denken aan:
xzaz in POL / Nederlandse Politiek #461 Wetenschap is een linkse hobby

Waar ik schrijf:
[..]
Geert ziet nu dat hij niet in 't kabinet zit. Hij heeft niet zoveel te vertellen en kan zo de macht kwijt raken in de PVV.
Coenradie als het paard van TurkijeTroje dus :P
pi_216655858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:13 schreef Japepk het volgende:
Dat vroeg ik me inderdaad wel af. Een partijleider kan een minister toch helemaal niet op 'inhoud' uit het kabinet zetten? Je kunt hooguit uit de partij gezet worden? En dan zijn daar nog wel wat redenen voor nodig, of ze moeten het echt op botsing op inhoud gooien. Maar Wilders zal een motie in moeten dienen die moet worden aangenomen, lijkt me?
Dat kan allebei niet, aangezien ze geen lid is van de partij. Daarnaast kan een lid van het kabinet inderdaad enkel door moties vanuit de kamer worden verwijderd. Als Wilders een motie van wantrouwen indient tegen haar weet iedereen in de kamer dat het niets meer is dat een interne afrekening en zal niemand er mee akkoord gaan. Terecht trouwens.
  woensdag 12 februari 2025 @ 21:25:14 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216655990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:16 schreef FreezePop het volgende:

[..]
Dat kan allebei niet, aangezien ze geen lid is van de partij. Daarnaast kan een lid van het kabinet inderdaad enkel door moties vanuit de kamer worden verwijderd. Als Wilders een motie van wantrouwen indient tegen haar weet iedereen in de kamer dat het niets meer is dat een interne afrekening en zal niemand er mee akkoord gaan. Terecht trouwens.
Dick Schoof kan haar ook ontslaan
pi_216656231
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zelfde argument, interne afrekening.
pi_216656241
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar Wilders kan hem daar niet toe dwingen... aan de andere kant: kan Schoof een staatssecretaris laten zitten waar de partijleider van af wil?

Dit zou wel een unieke situatie worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 februari 2025 @ 21:51:15 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216656609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Wilders kan hem daar niet toe dwingen... aan de andere kant: kan Schoof een staatssecretaris laten zitten waar de partijleider van af wil?

Dit zou wel een unieke situatie worden.
Dwingen niet, maar hij kan dan natuurlijk met een kabinetscrisis dreigen. En dat is die Coenradie echt niet waard.
pi_216656715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dwingen niet, maar hij kan dan natuurlijk met een kabinetscrisis dreigen. En dat is die Coenradie echt niet waard.
Maar is Wilders het waard om voor Coenradie de boel te laten vallen? Publicitair niet echt lekker: kabinet is gevallen omdat Wilders zijn screening niet op orde had en omdat hij zijn bewindspersonen niet in de hand heeft. Het toont extra duidelijk aan hoe incompetent PVV is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216657124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar is Wilders het waard om voor Coenradie de boel te laten vallen? Publicitair niet echt lekker: kabinet is gevallen omdat Wilders zijn screening niet op orde had en omdat hij zijn bewindspersonen niet in de hand heeft. Het toont extra duidelijk aan hoe incompetent PVV is.
Mensen die die nuance snappen stemmen toch al niet PVV.

Gooi er een paar boze tweets uit, en zijn achterban zal hem weer gelijk geven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216657147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 22:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen die die nuance snappen stemmen toch al niet PVV.

Gooi er een paar boze tweets uit, en zijn achterban zal hem weer gelijk geven.
Als je valt door het niet in de hand houden van je eigen bewindspersonen is het iig zeker dat je voorlopig niet weer regeert, maar geen idee of Wilders dat erg vindt.
pi_216657405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 22:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je valt door het niet in de hand houden van je eigen bewindspersonen is het iig zeker dat je voorlopig niet weer regeert, maar geen idee of Wilders dat erg vindt.
Als Wilders het kabinet laat klappen (en daar NSC de schuld van zal proberen te geven) gaat een volgende formatie sowieso onmogelijk worden. Op de VVD na zal er niemand van het midden met de PVV willen regeren. Zeker de christenpartijen niet, wellicht muv SGP. NSC zal wellicht ook gedecimeerd worden, maar na de herleving van het CDA gaat Bontenbal echt niet met hem in zee.

Net zoals links het midden nodig heeft voor een meerderheid, heeft Geert dat ook.

Dus ja, dan wordt het weer tig jaar populistisch gezeik en gelieg vanuit de oppositie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216657629
Echt dit apen kabinet is gewoon een grote treurige media soap geworden.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 08:29:49 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216689709
Lijkt erop dat Geert niet genoeg steun heeft om van haar af te komen

https://www.ad.nl/politie(...)jkt-geluwd~a4c6a511/
pi_216689761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 22:51 schreef 111210 het volgende:
Echt dit apen kabinet is gewoon een grote treurige media soap geworden.
In deze gare tijden lijkt het alleen dat die treurige soap oneindig lang gerekt kan worden.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:04:34 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216792186
Ze spraken elkaar even niet. Net of het een soort familieruzie is in plaats van een inhoudelijk conflict.

https://www.nd.nl/varia/v(...)r-even-niet-na-ruzie
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:10:37 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216922669
Ohjee

Ingrid zegt dat niet alleen moslims aan femicide doen. Dat is wel heul genuanceerd voor de PVV.

https://www.gelderlander.(...)egen-vrouwen-1201988
pi_216922740
Ingrid bewijst een hardwerkende Nederlander te zijn die daadwerkelijk iets nuttigs voor het land wil doen.

Die heeft geen tijd voor gejank van snowflake Greet over moslims die ondeugpunten bij zijn achterban wil scoren.
  woensdag 5 maart 2025 @ 10:26:06 #35
441440 aquawoman
Bitch please
pi_216931734
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:10 schreef Hexagon het volgende:
Ohjee

Ingrid zegt dat niet alleen moslims aan femicide doen. Dat is wel heul genuanceerd voor de PVV.

https://www.gelderlander.(...)egen-vrouwen-1201988
Ik vond dit ook opmerkelijk genuanceerd voor een PVV-er.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_216931772
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:16 schreef Stepperoller het volgende:
Ingrid bewijst een hardwerkende Nederlander te zijn die daadwerkelijk iets nuttigs voor het land wil doen.

Die heeft geen tijd voor gejank van snowflake Greet over moslims die ondeugpunten bij zijn achterban wil scoren.
Wat doet zo iemand bij de PVV eigenlijk? Is het vanuit Opportunisme?
pi_216931873
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze zat en zit bij Leefbaar, maar net als Bruins wellicht een soort messiascomplex?
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:52:29 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216932584
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:30 schreef xpompompomx het volgende:

Enig opportunisme is haar niet vreemd als je haar loopbaan eens bekijkt. Overal korte tijd gewerkt, behalve bij ArboNed.
https://www.rijksoverheid(...)nen/ingrid-coenradie
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:30:28 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216933219
Dit zouden meer PVV´ers moeten doen.
Niet blindelings achter de grote debiele blonde leider aan lopen. Maar gewoon je mannetje (of vrouwtje) staan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:24:06 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216934003
Ik denk inderdaad dat carrière perspectieven meespelen. Als ze er bij de PVV uitgeschopt wordt zie ik haar nog wel bij de VVD komen als een soort Fred Teeven.
  zondag 9 maart 2025 @ 10:25:22 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:30:45 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217125112
Ineens gaan 3 van de 4 coalitiepartijen toch dwars liggen. Ik ben benieuwd of ze opstapt als het plan het niet haalt

https://www.nu.nl/politie(...)aten-gevangenen.html
  vrijdag 21 maart 2025 @ 00:02:01 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217125269
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:30 schreef Hexagon het volgende:
Ineens gaan 3 van de 4 coalitiepartijen toch dwars liggen. Ik ben benieuwd of ze opstapt als het plan het niet haalt

Ze zegt van niet:
https://nos.nl/artikel/25(...)het-probleem-niet-op
Poef.....gone! ©golfer
pi_217125600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:30 schreef Hexagon het volgende:

https://www.nu.nl/politie(...)aten-gevangenen.html
Werkelijk waar bezopen. Ik ga sterk overwegen om CDA te stemmen. Je kon van Rutte vinden wat je wil, de VVD onder zijn leiding was wel een partij die deed wat nodig was als er urgente zaken speelden. Ze leken het huidige kabinet nog ietwat overeind te houden maar dat vloeit nu ook weg. En nog erger, ik denk dat het gewoon campagnetaal is.
't Echte en 't ware!
pi_217126154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 03:26 schreef Japepk het volgende:

[..] En nog erger, ik denk dat het gewoon campagnetaal is.
Dat was het naar buiten toe in eerdere kabinetten ook natuurlijk. De PVV-corvee is niet voor niets een vrij bekend begrip.
Maar toen zaten ze met fatsoenlijke partijen in een regering die ze wat in bedwang hielden. Dat soort beperkingen zijn er in het huidige zooitje niet.
Dan is vervallen in populisme al snel aantrekkelijk…
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:18:18 #46
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217127644
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Deze ruzie begint ook een soapaflevering te worden. Dus een eigen topic waard.

Ingrid Coenradie neemt niet de orders van grote baas Geert aan en wil niet opstappen.

Ik ben benieuwd of de PVV nu een motie van wantrouwen gaat indienen. En wat er gaat gebeuren als die het niet haalt. Dan zal Schoof haar waarschijnlijk wel ontslaan.
[..]

Coenradie is een vrouw met pit en verstand. Als zij nou leider zou zijn van de PVV dan zag de politieke wereld er ineens heel anders uit. Maar ja, voorlopig zullen ze het met hun alleenheerser moeten doen die zowel Poetin als Trump adoreert.
Science matters
  vrijdag 21 maart 2025 @ 10:32:27 #47
37248 BertV
Klei indiaan
pi_217127848
Henk Coenradie is wel erg stil in deze.
Handgemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')