Bonus gifjesquote:1ST DAY - TUESDAY, 11TH FEBRUARY 2025
- The 30 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard for the first time, with the results of that day being 100% determined by the press, TV and web jury - no elimination
2ND DAY - WEDNESDAY, 12TH FEBRUARY 2025
- The first 15 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard again, with the results of that day being determined by a dual voting: 50% televoting and 50% radio jury - no elimination
- The first 2 songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard for the first time, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - the most voted of the two will go to its category's Final round
3RD DAY - THURSDAY, 13TH FEBRUARY 2025
- The last 15 songs from the "Campioni (Big)" category will be heard again, with the results of that day being determined by a dual voting: 50% televoting and 50% radio jury - no elimination
- The last 2 songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard for the first time, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - the most voted of the two will go to its category's Final round
4TH DAY - FRIDAY, 14TH FEBRUARY 2025
- COVER DAY: The 30 acts will perform (alongside a guest act or acts of their choice - it could even be with a contestant from the Sanremo 2025 edition) a cover version of either an italian or an non-italian song with the result of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury - no elimination
- The 2 finalist songs from the "Nuove proposte (Newcomers)" category will be heard again, with the winner being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
5TH DAY - SATURDAY, 15TH FEBRUARY 2025
- The 30 songs will be heard again, with the results of that day being determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
After that, the results of the day will join those of Sanremo 2025's 3 of the previous 4 days*. The sum of those results will then determine the top-5 (*the 4th day's results won't be counted this year)
(Note that during each show, they reveal a part of the results from those days just before the end of the current show... and they show only a part of the provisory general results either just before the end of the current show or at the start of the following show)
- The top-5 will either perform their entries again or a recap will be shown and then the winner will be determined by a threesome voting: 34% televoting, 33% press, TV and web jury and 33% radio jury
POST SANREMO 2025 - EUROVISION SONG CONTEST
- Any of the 30 acts (and its respective record labels) who are interested in going to ESC 2025 will have to fill a special form concerning ESC
- The winning act of Sanremo 2025 is automatically considered to be the ESC 2025 act. The winning act also has first refusal on that matter, though - in case it doesn't accept going to ESC at all, the show's organizing committee will then pick the ESC 2025 act according to their own criteria (this is especially important to those who have filled the form that determines its interest in going to ESC)
Ja zeker, heel mooiquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:24 schreef Momo het volgende:
Nou geen ESF twitter meer geloven. Wel een ouderwets mooi nummer
quote:Op zondag 1 december 2024 13:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik hoop dat Tony Effe gaat winnen.
En dat is niet vanwege de oneindige gelegenheid tot matige grapjes, want daar staan @:strani en ik uiteraard ruim boven.
Ja, maar als @Strani verzaakt met een nieuw topic, dan geldt dat niet meer hèquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:26 schreef NailQueen het volgende:
Ik dacht dat jij hier boven stond, @:Fred_B ?
[..]
True, dan gelden er nieuwe regels.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar als @:strani verzaakt met een nieuw topic, dan geldt dat niet meer hè
Daarnaast is 'ruzie met een trans vrouw' geen reden tot cancellen. Het hangt nogal af van de omstandigheden.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:27 schreef Greys het volgende:
Ik lees net op de socials dat Irama zes jaar geleden ruzie had met een trans vrouw en dat we die dus moeten cancellen. Ik kan het serieus allemaal niet meer bijhouden wie wat allemaal ooit in z'n leven fout deed en wie er op de black list staan.
Van eentje van Estland weet ik het wel. Sinds vandaag. Door Cee. Dus dat is een lul. Maar geen idee wat die drie heren van net bij Sanremo ooit allemaal riepen in hun leven bv.
Ik vind het meestal niet zo heel relevant (tenzij het echt iets ernstigs is uiteraard). Maar juist doordat ik het van de meerderheid niet weet, maak ik me niet zo druk over een misstap van iemand lang geleden.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:27 schreef Greys het volgende:
Ik lees net op de socials dat Irama zes jaar geleden ruzie had met een trans vrouw en dat we die dus moeten cancellen. Ik kan het serieus allemaal niet meer bijhouden wie wat allemaal ooit in z'n leven fout deed en wie er op de black list staan.
Van eentje van Estland weet ik het wel. Sinds vandaag. Door Cee. Dus dat is een lul. Maar geen idee wat die drie heren van net bij Sanremo ooit allemaal riepen in hun leven bv.
Welke artiest van Estland?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:27 schreef Greys het volgende:
Lekker makkelijk om dit op de socials te gooien zonder context.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:27 schreef Greys het volgende:
Er zit kennelijk een lelijke zin over haar in een van z'n oudere liedjes. Zonder naam, maar zij herkende zich erin. Oid. Heb nog niet gekeken wat de zin is.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Daarnaast is 'ruzie met een trans vrouw' geen reden tot cancellen. Het hangt nogal af van de omstandigheden.
Dat weet @Cee. Ik weet z'n naam even niet. Tis in elk geval een openlijk fanboy van Tate. (Het is niet Tommy!)quote:
Bedoel je niet die Estse gast die vorig jaar mee met UMK? Die had een volle Baudet bingo op social mediaquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat weet @:Cee. Ik weet z'n naam even niet. Tis in elk geval een openlijk fanboy van Tate. (Het is niet Tommy!)
Seksueel wangedrag vind ik ook een ander verhaal. Maar een verbale belediging kan zoveel context achter zitten dat ik er niet snel iemand om zou 'cancellen'.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zit kennelijk een lelijke zin over haar in een van z'n oudere liedjes. Zonder naam, maar zij herkende zich erin. Oid. Heb nog niet gekeken wat de zin is.
Maar sowieso vind ik het de laatste jaren niet meer bij te houden. Ook bij sowieso heel terechte iemanden. Dat ik dan later iets lees en denk 'oh oké, die heeft dus ook afgedaan voor me'.
Ik heb bv m'n kaartjes verkocht voor het Slimane concert in NL omdat er twee aanklachten kwamen wegens seksueel wangedrag oid. Want daar ga ik dan niet meer voor klappen. Maar ja, voor hetzelfde geld blijkt later dat het niet waar was oid. Dan is dat my bad. Ik vind het lastig tegenwoordig. 😅
Tis een deelnemer aan Eesti Laul.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Bedoel je niet die Estse gast die vorig jaar mee met UMK? Die had een volle Baudet bingo op social media
Hij heeft ook een pooier pak aan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:39 schreef Strani het volgende:
Oh ja dit is wel zo'n bad boy waar alle emotioneel onderontwikkelde meisjes op vallen.
Nou inderdaad ja. Klassieke player.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij heeft ook een pooier pak aan.
Ohja. Schijnbaar is de tekst van zijn nummer ook echt een fuckboy nummer qua tekst. Aantal Esten waren daar meteen al heftig op online.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Tis een deelnemer aan Eesti Laul.
Ik zoek even.
Hebbes:
[ afbeelding ]
True want je weet niet wat de ander gezegd heeft. Maar als je iemand openlijk dood wenst in je lied bv dan weer wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Seksueel wangedrag vind ik ook een ander verhaal. Maar een verbale belediging kan zoveel context achter zitten dat ik er niet snel iemand om zou 'cancellen'.
De wereld wordt soms ook wel een beetje soft. We moeten met z'n allen nog wel een beetje tegen een stootje kunnenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:42 schreef Greys het volgende:
[..]
True want je weet niet wat de ander gezegd heeft. Maar als je iemand openlijk dood wenst in je lied bv dan weer wel.
Tis bijna een dagtaak om alles bij te houden tegenwoordig. Het is goed dat er zo veel boven tafel komt. Maar ik heb zelf ook weleens 'ach sterf ook met je zootje' of 'krijg de tering' geroepen dus ik moet eigenlijk ook gecanceld. Hierbij dan maar.
Serieuzer en sneller.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:42 schreef Fred_B het volgende:
Ik mis toch wel een beetje dat iemand verkleed als Grote Smurf tussendoor om onduidelijke redenen Volare komt zingen ofzo. Met deze nieuwe presentator is het allemaal wat serieuzer.
Ja die indruk had ik ook al! Vind ik ook niet heel erg.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:42 schreef Fred_B het volgende:
Ik mis toch wel een beetje dat iemand verkleed als Grote Smurf tussendoor om onduidelijke redenen Volare komt zingen ofzo. Met deze nieuwe presentator is het allemaal wat serieuzer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |