abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216641413
Deel 1: Het Jan Sloot mysterie.
Deel 2: Het Jan Sloot (Digital Coding) Mistery #2
Deel 3: Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 3
Deel 4: Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 4
Deel 5: Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 5

De uitvinding in een notedop:
Jan claimt dat hij met 5 universele standaardfiles van elk 74 MB via een relatief kleine unieke sleutel elke film kan 'terugcoderen' die er bestaat. De sleutels van minimaal 16 volledige speelfilms zouden op 1 simpel smartcardje passen. Wanneer iedereen die standaardfiles en de "broncode" op zijn HD zou opslaan (of in een geheimzinnig klein kastje), hoeven er dus alleen sleutels uitgewisseld te worden om elke film te kunnen zien. En dit zou natuurlijk ook werken met alle andere data, muziek, etc. De "broncode" zou minimaal 100 miljard ¤ waard zijn. Eén nadeel: Jan is dood ondertussen en niemand (?) weet waar zijn uitvinding is gebleven...

Overige FOK links:
Het Sloot Digital Coding System (SDCS)
Netwerk over geniale, dode uitvinder coderingstechniek

Extra informatie is te vinden op:
De Broncode - Eric Smit
Quote Januari/Februari 2001
Vinding Jan Sloot 'absolute onzin'
Parool - 'Pieper speelde dubbelrol bij Philips'
Humanistische omroep - 'Radio uitzendingen'
Uitgeverij podium - Het boek 'De broncode'

TV uitzendingen: update 2024
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video

Radio uitzendingen:
• rtsp://streams2.omroep.nl/747am/human/documentaire/200341.rm
• rtsp://streams3.omroep.nl/747am/human/documentaire/200342.rm
pi_216641531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat denk jij dan dat hij was?
- Oplichter
- Prutser
- Genie met een algoritme

En deze vraag staat nog open

Wat denk je dat waarschijnlijker is
A: Door Sloots algoritmes passen er 16 speelfilms op een 64KB Chipkaart
B: Het is gewoon onzin, met wat voor een motief dan ook

Let wel:
16 speelfilms op een chipkaart van 64 kilobyte opslaan.
Dat is 4KB per film
4000 Bytes van 8 bits
Dat betekend dat je een 4000 tekens hebt om een gehele film te beschrijven om daarmee die specifieke film uit de "jukebox". te genereren . Snap je dat dit een volledig onzinnige claim is?
Maar is er letterlijk geschreven dat 16 films op 64kilobyte passen, of op een chipje van het zelfde formaat zoals die in een telefoonkaart/pinpas zit paste.

Want dat laatste is natuurlijk al jaren mogelijk.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 22:54:09 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216642014
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:

[..]
Maar is er letterlijk geschreven dat 16 films op 64kilobyte passen, of op een chipje van het zelfde formaat zoals die in een telefoonkaart/pinpas zit paste.
En ik leg uit waarom dat niet kan
quote:
Want dat laatste is natuurlijk al jaren mogelijk.
Je hebt echt geen idee wat je zegt.
pi_216642387
Nieuwe bron: Ran Levi, maker van de Malicious life podcastreeks over "Jan Sloots incredible data compression system"

https://malicious.life/ep(...)_compression_system/

Je moet een beetje wennen aan het vetdik Israelisch accent van Rán maar hij is een goede verteller, met veel humor. Hij geeft zelf na de inleiding al aan, dat het geen klassiek hackers verhaal is, maar zeker boeiend.

Hij vertelt over “Sloet” die woonde in het Nederlandse plaatsje “Newachen”. Nederland een klein land waar in de jaren negentig, iedereen iedereen kende, zo ook "Rule Peeper". De uitvinding, 100 miljoen keer verbeteren van de compressietechniek van beeld en geluid, was opzienbarend.

Rán weet de analogie met morse en compressiealgoritmes helder uit te leggen. Ran gooit er wat oudbakken ICThumor tegen aan over de Google zip42 file download (nooit doen).

Opvallend, zeker voor een Israeli, is dat hij de samenwerking van het bedrijf van Pieper met Thomas Perkins wel noemt, maar niet Perkins opmerking “dat rijke Amerikanen worden behandeld als ware het de holocaust” Misschien is de podcast nog van voor die tijd, dat moet ik nazoeken.

Wel citeert hij uit het boek van Perkins over de correspondentie over “the black magic” vinding waar Pieper mee naar Silicon Valley toog.

Zal dat over die NSA GROK van 2014 gaan? De intercept berichtte daarover.

IDe redactie van Darkweb Diaries, ook een leuk techmystery-crimepodcast plaatste een oproep op Reddit met de vraag of iemand het outro van de podcast "episode 99 Jan Sloot the Spy" van Ran Levi herkend.

Een oorspronkelijke reactie is gewist, maar een antwoord erop staat er nog wel, en verklaard wel iets over hoe hackers, en 4chan-achtige types over dit soort verhalen denken, en er. met eigen interpretaties weer mee aan de haal gaan.

quote:
Thanks!! I was looking at BMC’s newer stuff, didn’t get back this far! Thank you!
GROK en 42 zijn ook van die typische edgy ICT-humor termen. Verwijst naar de SF klassiekers van Heinlein en Hitchhiking. Maar er zit een "black magic" kant aan ook.

Dus de vraag in het Nederlands is:

Herkent u het outro van de Engelstalige podcast over Jan Sloot?

Jan Sloot went Viral!
pi_216642417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Het is de bedoeling van BNW juist wel hierop in te gaan. Sterkte.
  woensdag 12 februari 2025 @ 00:05:08 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216643044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 23:18 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het is de bedoeling van BNW juist wel hierop in te gaan. Sterkte.
Ik zie nu juist helemaal geen “er op in gaan” maar slechts volledig niet weten waar het over gaat.
pi_216644140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[..]
Wat ik bedoel is dat een chip van dat formaat al jaren bestaat als een micro sd kaartje en daar kunnen inmiddels terrabytes op
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:51:04 #8
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216645478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 06:31 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat een chip van dat formaat al jaren bestaat als een micro sd kaartje en daar kunnen inmiddels terrabytes op
Wat er verder niets mee te maken heeft
pi_216647978
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat er verder niets mee te maken heeft
Dat was ook mijn vraag, want heb het boek 20 jaar terug eens gelezen maar kan mij doe details niet meer voor mij halen
pi_216651805
quote:

[..]
Heb je die octrooien gelezen? Ben je bekend met handel in octrooien en waar geschillen hierover worden uitgevochten?
pi_216698112
quote:

[..]
Laten we er nu eens voor het scherpen van de geest vanuit gaan, dat die terrabites op een chip van een bankpas staan, zoiets? En dat die politicus gaat vertellen hoe de wereld van morgen er uit moet komen te zien.

Maakt het vervolgverhaal op Sloot toch weer iets aannemelijker. Het regent grote korrels Vance.
pi_216986577
Uit 2015 alweer, een bericht over Piepers bedrijven, in Quote. Alle 13 Fout, een beruchte Nederlandse LP's vand e afgelopen veertig jaar, prima achtergrondmuziek bij dit topic. Het ging hier ook weer vaak om de patenten-copyright kwesties.

Roel Piepers uitglijders: alles fout

1) Vliegtuigbouwer Eclipse Aviation. Herkenningstune: Eclipse-Miss K8
2) Antenna Company, 2014 de revolutioaire wifi-antenne Herkenningstune: Als ik niet van die grote oren had/Schoonmaaklied van Maitre Pierre.
3) Philips, reclametune op I Remember That! (12 Sophistipop Tunes Quoted Out Of Context), Corbo doet leadvocals bij Hollywood Juniper
4) Het Kastje van Jan Sloot, herkenningsmelodie, dat is een oudje: Harvey Goldstein Brooks, met How to play bass guitar 1967 op UN-labels
5) Twinning Netwerk, reclametune compilatie op The Music Sounds, Hoe Hollandser Hoe Beter, track De Tweeling
6) Yournews. Gepromoot op Q-music, Onbekende Artiest met het album Radio Signs, News, Serial Stories.
7) Ring Rosa. Klassieker, en Rosa's telefoonnummer staat erop: Spider Murphy Gang – Skandal Im Sperrbezirk
8) BitMagic. Chick Corea The Mad Hatter (?) Zal wel op iets van de cover slaan. Nederlandse cover.
9) Stonehenge Telecom. Die Pattinen Osama meets Barbie van het bekende ZickZack label.
10) Lernhout en Hauspie. Op het label De Smeerlappen bracht Ellende Unintentional Consequences uit.
11) Rekeningrijden. Reclametune: Alle 20 Schuin, van diverse artiesten.
12) Opinio Op piratenradio: 3-Way cum, Battle of Opinions
13) Myguide. Mars Red Sky met Be my guide
14) Etirc (European Technology & Research Center). Non-stop alles van het label ECC. Nutch & Shouter Blue Lagoon song (De Goeij en Bervoets remix) met Bo en Mitch backing vocals.
15) Pursuit Dynamics, later PDX. I Dik Dik, Per Suite Donna uit 1972.

Quote is ook niets anders dan moppenboek van de Jeugd van Tegenwoordig. Toen al.

Lijstje tracks circuleert al jaren. Stond ooit een playlist van op Yourtube, die kon je liken of allemaal tegelijk gaan afdraaien, maar die heeft de user verwijderd.

Artikel Quote is lang, dus in spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')