Maar is er letterlijk geschreven dat 16 films op 64kilobyte passen, of op een chipje van het zelfde formaat zoals die in een telefoonkaart/pinpas zit paste.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat hij was?
- Oplichter
- Prutser
- Genie met een algoritme
En deze vraag staat nog open
Wat denk je dat waarschijnlijker is
A: Door Sloots algoritmes passen er 16 speelfilms op een 64KB Chipkaart
B: Het is gewoon onzin, met wat voor een motief dan ook
Let wel:
16 speelfilms op een chipkaart van 64 kilobyte opslaan.
Dat is 4KB per film
4000 Bytes van 8 bits
Dat betekend dat je een 4000 tekens hebt om een gehele film te beschrijven om daarmee die specifieke film uit de "jukebox". te genereren . Snap je dat dit een volledig onzinnige claim is?
En ik leg uit waarom dat niet kanquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:29 schreef 111210 het volgende:
[..]
Maar is er letterlijk geschreven dat 16 films op 64kilobyte passen, of op een chipje van het zelfde formaat zoals die in een telefoonkaart/pinpas zit paste.
Je hebt echt geen idee wat je zegt.quote:Want dat laatste is natuurlijk al jaren mogelijk.
GROK en 42 zijn ook van die typische edgy ICT-humor termen. Verwijst naar de SF klassiekers van Heinlein en Hitchhiking. Maar er zit een "black magic" kant aan ook.quote:Thanks!! I was looking at BMC’s newer stuff, didn’t get back this far! Thank you!
Het is de bedoeling van BNW juist wel hierop in te gaan. Sterkte.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En ik leg uit waarom dat niet kan
[..]
Je hebt echt geen idee wat je zegt.
Ik zie nu juist helemaal geen “er op in gaan” maar slechts volledig niet weten waar het over gaat.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:18 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is de bedoeling van BNW juist wel hierop in te gaan. Sterkte.
Wat ik bedoel is dat een chip van dat formaat al jaren bestaat als een micro sd kaartje en daar kunnen inmiddels terrabytes opquote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Wat er verder niets mee te maken heeftquote:Op woensdag 12 februari 2025 06:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat een chip van dat formaat al jaren bestaat als een micro sd kaartje en daar kunnen inmiddels terrabytes op
Dat was ook mijn vraag, want heb het boek 20 jaar terug eens gelezen maar kan mij doe details niet meer voor mij halenquote:Op woensdag 12 februari 2025 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat er verder niets mee te maken heeft
Heb je die octrooien gelezen? Ben je bekend met handel in octrooien en waar geschillen hierover worden uitgevochten?quote:Op woensdag 12 februari 2025 06:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat een chip van dat formaat al jaren bestaat als een micro sd kaartje en daar kunnen inmiddels terrabytes op
Laten we er nu eens voor het scherpen van de geest vanuit gaan, dat die terrabites op een chip van een bankpas staan, zoiets? En dat die politicus gaat vertellen hoe de wereld van morgen er uit moet komen te zien.quote:Op woensdag 12 februari 2025 06:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You are mistaken, as is 99% of the Internet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
dan blijft deze ook overeind omdat de data niet verkleind danwel gecomprimeerd is maar simpel in verwijzingen en referenties zit.quote:“Je kunt niet méér informatie halen uit een signaal dan er in zat, tenzij je al voorkennis hebt.”
Ofwel, net zo als speculeren over perpetuum mobiele, tovenarij en homeopathie. Complete onzin met een verlengsnoerquote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:32 schreef ChrisCarter het volgende:
Het uitgangspunt is natuurlijk wel interessant; veel technieken die we nu gebruiken waren er voorheen ook nog niet of leken niet altijd mogelijk met de hard/software van die tijd.
AI zoals ChatGPT werkt ook op de (heel erg versimpelde) basisgedachte van referentietabellen als je er over nadenkt. De info staat nergens opgeslagen maar wordt altijd "opgehaald".
Als we het dus van een andere kant benaderen zouden we kunnen theoriseren dat het werkt op basis van herkenning en synthese. Creatie in plaats van compressie. Dan zou je binnen die byte-restrictie van dit systeem een soort van 'script' als basis kunnen hebben waarin al die verwijzingen staan.
Dan hoeft het alleen nog maar in realtime opgebouwd worden, en dat zou kunnen verklaren waarom het alleen op zijn eigen hardware is gedemonstreerd geweest nog. Dit kon zo ingericht en geschakeld staan dat het op zijn specifieke systeem werkte. Een soort basisversie dus.
Als je dit dan kruist met de informatietheorie van Shannon die stelt dat
[..]
dan blijft deze ook overeind omdat de data niet verkleind danwel gecomprimeerd is maar simpel in verwijzingen en referenties zit.
Enige nadeel van dit is dat de referentietabel dusdanig groot moet zijn dat je je kunt afvragen hoe realistisch dit is in de praktijk, maar dat maakt de speculatie des te mooier.
Je hebt wel door dat je nu in BNW zit te posten, toch? Hier is juist alle ruimte voor allerlei verbredingen van het spectrum.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ofwel, net zo als speculeren over perpetuum mobiele, tovenarij en homeopathie. Complete onzin met een verlengsnoer
Maakt het niet minder onzin met een verlengsnoer.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:42 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Je hebt wel door dat je nu in BNW zit te posten, toch? Hier is juist alle ruimte voor allerlei verbredingen van het spectrum.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |