abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217107658
Adolescence laat me niet los?

Waarom. Ook het slappe huidige opvoeden staat centraal. Zie dit ook mijn zus en haar kinderen. Wat een slapjanussen worden er opgevoed tegenwoordig.

Had de pa zijn zoon strenger opgevoed had hij de moord waarschijnlijk niet begaan. Dat verwijt hij zichzelf ook op het einde. Schitterend acteerwerk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Newone82 op 19-03-2025 17:55:54 ]
  woensdag 19 maart 2025 @ 21:32:28 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217110680
The Twister: als je je ooit afgevraagd hebt hoe het is om in een tornado terecht te komen, dan is het zeker de moeite om deze docu aan te slingeren.

De eerste 10 minuten moet je wel even door wat Amerikaans sentimenteel geleuter van een aantal misfit tieners ploeteren. Even doorzetten is mijn advies. De mensen die geïnterviewd worden zijn nogal stereotype Amerikaans, van hillbillies tot Junior High American Football vedette. Maar we werden hier thuis even héél stil van hun huiveringwekkende ooggetuige verslagen.

Geen hoogvlieger docu, maar toch meeslepend en indrukwekkend.
Resistance is futile.
  woensdag 19 maart 2025 @ 21:52:00 #213
136 V.
Like tears in rain...
pi_217110980
Adolescence is geweldig. Wat een krachttoer.
Als dat je niets doet, zegt dat wel wat over je.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217112193
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:36 schreef Newone82 het volgende:
Adolescence laat me niet los?

Waarom. Ook het slappe huidige opvoeden staat centraal. Zie dit ook mijn zus en haar kinderen. Wat een slapjanussen worden er opgevoed tegenwoordig.

Had de pa zijn zoon strenger opgevoed had hij de moord waarschijnlijk niet begaan. Dat verwijt hij zichzelf ook op het einde. Schitterend acteerwerk.
Wat een ONVOOSTELBARE BULLSHIT!!
pi_217112718
SPOILER: Covers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trailers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bet Your Life - Turkije S01 2025 12 - Netflix Original | Comedy, Drama, Misdaad, Offbeat
Een uitgebluste schrijver die over sportweddenschappen schrijft, moet samenwerken met de geest van een bazige zakenmagnaat die wil dat hij zijn moordzaak oplost.

Khakee: The Bengal Chapter - India S01 2025 16 - Netflix Original | Drama, Misdaad, Politiek, Thriller, Vintage
Strijdend tegen een gebroken systeem en ondanks bloederige bendeoorlogen neemt de rechtschapen agent Arjun Maitra het op tegen de gevreesde Bagha uit Kolkata en zijn handlangers.

The Residence - VS S01 2025 12 - Netflix Original | Comedy, Misdaad, Mysterie, Offbeat
Een briljante, excentrieke detective moet een moord oplossen in het Witte Huis, waar het personeel en de gasten van een staatsdiner allemaal verdachten zijn.

Wolf King - VK S01 2025 9 - Netflix Original | Boek, Fantasie, Kinderserie
In deze epische, avontuurlijke fantasyserie wordt een alledaagse jongeman volwassen en komt hij erachter dat hij de laatste is van een lange lijn weerwolven – en de troonopvolger.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217114311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 09:52 schreef maxi-mus het volgende:
Adolescence _O_
Ja dit, in 2 avonden bekeken deze week. Wat onvoorstelbaar goed gedaan zeg. Ik vond het echt beklemmend en ontzettend rauw in beeld gebracht van tijd tot tijd. Erg goede acteerprestaties en met name aflevering 4 spat Stephen Graham echt van het scherm, Pfoe, dit gaat zeker prijzen winnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217115082
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 10:59 schreef Montagui het volgende:

[..]
Die eindscene...

Krijg nog tranen in mijn ogen als ik daar aan denk.
Nou, die hakt er inderdaad wel vet in. ;(
Ik vond de 1e en laatste aflevering vooral heel indrukwekkend. Die arme ouders.
Vreselijk allemaal en je kan je er niets van voorstellen dat je zelf in zo’n situatie zou zitten.
Ontzettend verdrietig gewoon.
pi_217115826
  donderdag 20 maart 2025 @ 13:06:33 #219
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217116379
Alleen al die begin scene in het politiebureau. Heerlijk gefilmd.
pi_217116433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 04:47 schreef eensteen25 het volgende:
Adolescence is by far de beste mini serie van deze eeuw. Aflevering 3 is echt onwaarschijnlijk goed. De jongen moet vele prijzen winnen, maar de laatste minuut van deze aflevering is het beste wat ik ooit heb gezien op tv. Geen woorden, alleen de close up van de psychologe. Als het een film was, zou de alleen hiervoor de oscar moeten winnen. Aflevering 4 moet prijzen opleveren voor de acteur en actrice die de vader en moeder spelen.

Als je deze serie nog niet hebt gezien, GA KIJKEN. Beter wordt het niet! Iedere aflevering in 1 shot. Ongelooflijk!
Ik vond het echt allemaal wel meevallen. Prima serie hoor, en zeker goed te kijken. Maar ben er helemaal niet zo lyrisch over als veel mensen.
  Moderator donderdag 20 maart 2025 @ 13:18:07 #221
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_217116519
Ik vond het ook een prima serie. Er wordt goed geacteerd en ik was onder de indruk van de 1-shot-methode. Maar qua verhaal, vond ik het minder voorstellen. De laatste aflevering vond ik zelfs af en toe wat saai.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_217116782
Ja, de manier van filmen maakt het natuurlijk wel beter.
Het verhaal zelf voelt natuurlijk niet af. Met dergelijke series ben je toch meer gewend ‘closure’ te krijgen over de rechtszaak en bijv. de eventuele vondst van het moordwapen.
pi_217116848
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:43 schreef vencodark het volgende:
Het verhaal zelf voelt natuurlijk niet af. Met dergelijke series ben je toch meer gewend ‘closure’ te krijgen over de rechtszaak en bijv. de eventuele vondst van het moordwapen.
Dat was eigenlijk niet iets wat ik miste. Omdat het verder wel duidelijk is dat hij schuldig is en het gaat juist om de fase van verwerking bij alle betrokkenen inclusief de dader zelf. En hoe makkelijk zoiets eigelijk kan gebeuren, ook bij verder "normale" mensen. Of juist niet. Dat is wat je aan het denken zet.
pi_217116858
quote:
Vond dat juist enorm sterk: niet de focus op de rechtszaak, maar juist dat hartverscheurende telefoontje naar zijn vader en wat dat doet met de mensen die achter blijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217118116
Hebben jullie gelijk in hoor.
Het was niet bedoeld als punt van kritiek maar meestal worden series anders aangepakt met een verhaal waar je personages weer terug ziet en waar dus meer ontwikkelingen nog in beeld komen.
Dus was inderdaad uitstekend gedaan voor de korte tijd die er was en waar de focus moest zijn. :)
pi_217119174
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:25 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou, die hakt er inderdaad wel vet in. ;(
Ik vond de 1e en laatste aflevering vooral heel indrukwekkend. Die arme ouders.
Vreselijk allemaal en je kan je er niets van voorstellen dat je zelf in zo’n situatie zou zitten.
Ontzettend verdrietig gewoon.
Je hebt niet opgelet. De vader was net zo een klootzak als zijn zoon. Zijn vrouw had niks in te brengen in het gezin. Zie aflevering 4.
Had hij zijn maar beter opgevoed dat niet alle vrouwen hoeren zijn, had hij die moord ook niet gepleegd. Slecht opgevoed door de vader. Dat verweet hij zichzelf ook op het eind terecht.

Niks dus arme ouders, arme ma ja. Niet arme pa.

Type macho man waar de vrouw niks te zeggen heeft in de relatie, maar praten kunnen deze “mannen” niet.
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:42:55 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217119285
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:30 schreef Newone82 het volgende:

Had hij zijn maar beter opgevoed dat niet alle vrouwen hoeren zijn...

Waar en wanneer in welke aflevering heeft ie dat gezegd?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:44:22 #228
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217119295
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik vond het echt allemaal wel meevallen. Prima serie hoor, en zeker goed te kijken. Maar ben er helemaal niet zo lyrisch over als veel mensen.
Eens hoor. Beste serie van de eeuw vind ik overdreven. Vind een serie als Ripley veel beter.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:48:04 #229
438527 MissButterflyy
pi_217119316
Ik vond het ongeloofwaardig dat op die school een dag na de moord de lessen gewoon doorgingen en er door de leraren weinig tot geen aandacht aan werd besteedt.
Denk dat ze dat in NL wel anders zouden aanpakken.

En zouden ze zo’n jonge jongen op het politiebureau hier ook in een cel gooien vlakbij iemand die in een cel zit die door het lint gaat? Ik betwijfel het.
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:54:47 #230
438527 MissButterflyy
pi_217119365
quote:

[..]
Je hebt niet opgelet. De vader was net zo een klootzak als zijn zoon. Zijn vrouw had niks in te brengen in het gezin. Zie aflevering 4.
Had hij zijn maar beter opgevoed dat niet alle vrouwen hoeren zijn, had hij die moord ook niet gepleegd. Slecht opgevoed door de vader. Dat verweet hij zichzelf ook op het eind terecht.

Type macho man waar de vrouw niks te zeggen heeft in de relatie, maar praten kunnen deze “mannen” niet.
Daar leek het op in het begin van de laatste aflevering, maar toch op het eind was ik er niet zo zeker van.
pi_217119366
Het is 'gebaseerd' op waar gebeurde feiten. Dus zullen er meerdere ongeloofwaardige scènes tussen zitten
pi_217122494
Pff, Adolescence... mind blowing goed. Alle lovende kritieken hier zijn meer dan terecht.

Zowel aflevering 3 en 4 zijn meesterwerken. En dan te bedenken dat elke aflevering in 1 shot gefilmd is, heel knap gedaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Breekfast op 20-03-2025 21:18:20 ]
  Moderator donderdag 20 maart 2025 @ 21:19:02 #233
5428 crew  miss_sly
pi_217122713
quote:

[..]

Ik de k dat je met name de vierde aflevering g niet helemaal goed hebt gezien of begrepen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 20 maart 2025 @ 21:33:40 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217123078
quote:

[..]

Dat heb ik me ook afgevraagd tot vlak voor het einde.

SPOILER
Resistance is futile.
  donderdag 20 maart 2025 @ 21:46:21 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217123329
All the light we cannot see had heel mooi kunnen zijn.

Het verhaal heeft Amelie-achtige kwaliteiten. Maar de hoofdrol van Marie was niet overtuigend. Duitse soldaat Werner (die in Dark een geweldige prestatie leverde) is te oud gecast. Bovendien kreeg zijn verhaallijn teveel aandacht, voor een miniserie was het prima geweest om dat over te slaan. Mark Ruffalo en Hugh Laurie deden het prima als mannen van het verzet. Helaas konden zij samen het verhaal ook niet genoeg recht aan doen. Teveel details kloppen niet. Misschien was dit verhaal geschikter als film, want als miniserie kon ik m'n kop er amper bijhouden.
Resistance is futile.
pi_217125667
Mensen die Adolescence niet geweldig vinden hebben een storing in hun hersens. Ik bedoel, beter ga je nooit zien. Maar de wereld zit vol van mensen met een heel laag IQ, helaas.....
  vrijdag 21 maart 2025 @ 05:43:05 #237
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_217125738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 04:49 schreef eensteen25 het volgende:
Mensen die Adolescence niet geweldig vinden hebben een storing in hun hersens. Ik bedoel, beter ga je nooit zien. Maar de wereld zit vol van mensen met een heel laag IQ, helaas.....
Denken dat Adolescence het beste ooit is, dat is pas debiel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_217125868
SPOILER: Covers
SPOILER: Trailers
Go! - Zuid-Afrika S01 2025 16 - Netflix Original | Drama, Sport, Thriller
Een jonge hardloper krijgt een tweede kans in het leven als hij een beurs krijgt aangeboden. Maar kan hij zijn dromen najagen zonder over zijn leugens te struikelen?

PAW Patrol: The Mighty Movie - Canada/VS 2023 6 1:30 uur | Kinderfilm
Nadat een mysterieuze meteoriet is neergestort in Avonturenstad, krijgen de dappere honden handige nieuwe superkrachten waarmee ze een gemene wetenschapper kunnen tegenhouden.

Pikku Siperia | Little Siberia - Finland 2025 12 1:46 uur - Netflix Original | Boek, Comedy, Offbeat, Thriller
Het geloof van een pastoor raakt in de knel als er een meteoriet landt in zijn Finse dorpje. De inslag veroorzaakt chaos en leidt tot criminele plannen.

Revelations - Zuid-Korea 2025 16 2:02 uur - Netflix Original | Drama, Duister, Misdaad, Thriller
Een predikant die gelooft in goddelijke openbaringen en een rechercheur achtervolgd door visioenen tonen hun eigen schaduwkant in de zoektocht naar een vermist persoon.
pi_217127313
quote:

[..]

Ik heb niet opgelet? Dat is nogal een statement.
Ik kreeg het beeld dat het verder een vrij normaal gezin is. Liefhebbende ouders en de band tussen vader en zijn kinderen leek vrij goed. Ik zag niet zozeer verstoorde verhoudingen of grote red flags.
Ik ben het dan verder ook helemaal niet eens met de rest van je post. :N
  vrijdag 21 maart 2025 @ 09:47:43 #240
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217127387
quote:
Als je dat wilt is misschien een film van Disney wat voor je?

Ik vind het wel bijzonder dat 4 afleveringen en iedereen kijkt er anders naar. Ik vond ep 3 echt geniaal.

Ep 1: prima de hectiek in kaart gebracht. En alles / iedereen die er bij komt kijken. Van de oudere die meeging in het politiebusje die echt geen hond zei maar hem bij moest staan. De advocaat die zei tegen z'n vader dat het tijd was voor een pauze want die zag het al aankomen maar de vader ondanks nog vasthield aan het woord van zijn zoon.

Ep 2: De dynamiek op de huidige scholen goed in kaart gebracht. Ook mooi dat ze nog even aanstipte dat het niet op school was gebeurt en dus niet in eerste instantie een schoolprobleem was. Zelfs de communicatie tussen de kinderen is niet meer op school aanwezig maar beweegt zich erg digitaal.

Ep 3: De beste aflevering, ik ben geen psycholoog maar volgens mij keek ze naar het scherm om te kijken als die oprechte rouw had? De conclusie was voor mij dat die jongen Psychopathisch was en de hint was dat brood. (hier ben ik overigens niet zeker van; er zijn namelijk hints dat het een doodnormale jongen was maar de reactie van de psy leek daar niet op)

Ep 4: Kijkje in het verwerken en acceptatie van de situatie door de familie. Goed in beeld gebracht ook door het type huis en de situatie waarin ze zich willen bevinden maar ze steeds weer in de realiteit worden getrokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')