abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2025 @ 09:52:10 #201
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_217092445
Adolescence _O_
pi_217097903
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 22:29:23 #203
481998 K21
Cappuccino
pi_217100862
Nobody had ik nog niet eerder gezien. Goed te pruimen actiefilm met hilarische stukjes, en Bob Odenkirk als badass is onverwachts geloofwaardig na hem zo lang als Saul Goodman te hebben gekend. :D
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:09:35 #204
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_217101121
Adolescence gezien ook. Eng goed geacteerd. En verdrietig makend.
pi_217101335
Ik vond aflevering 3 van Adolescence heel sterk en geweldig om te zien :D. Mooie serie en zette mij zeker aan het denken.
pi_217101653
Adolescence is by far de beste mini serie van deze eeuw. Aflevering 3 is echt onwaarschijnlijk goed. De jongen moet vele prijzen winnen, maar de laatste minuut van deze aflevering is het beste wat ik ooit heb gezien op tv. Geen woorden, alleen de close up van de psychologe. Als het een film was, zou de alleen hiervoor de oscar moeten winnen. Aflevering 4 moet prijzen opleveren voor de acteur en actrice die de vader en moeder spelen.

Als je deze serie nog niet hebt gezien, GA KIJKEN. Beter wordt het niet! Iedere aflevering in 1 shot. Ongelooflijk!
pi_217101767
SPOILER: Covers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trailers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It - VS 2017 16 2:14 uur | Boek, Horror
Als overal in de stad kinderen verdwijnen, moet een groep verschoppelingen zijn ergste angsten trotseren — en een moordende, angstaanjagende en schijnbaar onoverwinnelijke clown.

Totenfrau - Oostenrijk S02 2022 16 - Netflix Original | Boek, Misdaad, Mysterie, Thriller
Een vrouw zoekt wraak op de moordenaar van haar man en legt daarbij de diepste en smerigste geheimen van haar kleine gemeenschap bloot.

The Twister: Caught in the Storm - VS 2025 12 1:29 uur - Netflix Original | Documentaire
In mei 2011 trekt er een enorme tornado door Joplin, Missouri. Deze documentaire bevat bloedstollende beelden uit eerste hand van een dodelijke wervelstorm.
pi_217104846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 09:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Ook Adolescence gekeken. Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Maar dat is denk ik meer door alle ophef van beste serie ooit etc. Dat is het niet.
Eens. Eerste twee afleveringen gezien, maar het is vooral heel erg puntjes scoren op social media-dingetjes die boomers al dan niet weten, tsja. Andrew Tate (ja joh, geef die vent nóg meer aandacht) en blue pill, red pill-gezeik er ff in gooien en hop, boomers hebben er nóg een mening bij over die vermaledijde jeugd en hun social media (helden).

Vermakelijk, dat wel overigens, het kijkt lekker weg en is inderdaad goed geacteerd. Dat Britse accent ook, heerlijk "fokking hell" :D

En vroegâh, vroegâh hadden mijn matties en ik ook onze geheime taal, met afkortingen en emoticons en weet ik veel wat op bijvoorbeeld MSN, waar mijn (boomer-)ouders de ballen van snapten.
pi_217105245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 13:06 schreef DjVero het volgende:

[..]
Eens. Eerste twee afleveringen gezien, maar het is vooral heel erg puntjes scoren op social media-dingetjes die boomers al dan niet weten, tsja. Andrew Tate (ja joh, geef die vent nóg meer aandacht) en blue pill, red pill-gezeik er ff in gooien en hop, boomers hebben er nóg een mening bij over die vermaledijde jeugd en hun social media (helden).

Vermakelijk, dat wel overigens, het kijkt lekker weg en is inderdaad goed geacteerd. Dat Britse accent ook, heerlijk "fokking hell" :D

En vroegâh, vroegâh hadden mijn matties en ik ook onze geheime taal, met afkortingen en emoticons en weet ik veel wat op bijvoorbeeld MSN, waar mijn (boomer-)ouders de ballen van snapten.
Haha, ik zie inderdaad vooral dat dat soort ouders de serie helemaal geweldig vinden. Die hun telefoon in zo'n hoesje hebben met de bankpasjes er in.
pi_217105379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 13:06 schreef DjVero het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Haha, ik zie inderdaad vooral dat dat soort ouders de serie helemaal geweldig vinden. Die hun telefoon in zo'n hoesje hebben met de bankpasjes er in.
:')
pi_217107658
Adolescence laat me niet los?

Waarom. Ook het slappe huidige opvoeden staat centraal. Zie dit ook mijn zus en haar kinderen. Wat een slapjanussen worden er opgevoed tegenwoordig.

Had de pa zijn zoon strenger opgevoed had hij de moord waarschijnlijk niet begaan. Dat verwijt hij zichzelf ook op het einde. Schitterend acteerwerk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Newone82 op 19-03-2025 17:55:54 ]
  woensdag 19 maart 2025 @ 21:32:28 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217110680
The Twister: als je je ooit afgevraagd hebt hoe het is om in een tornado terecht te komen, dan is het zeker de moeite om deze docu aan te slingeren.

De eerste 10 minuten moet je wel even door wat Amerikaans sentimenteel geleuter van een aantal misfit tieners ploeteren. Even doorzetten is mijn advies. De mensen die geïnterviewd worden zijn nogal stereotype Amerikaans, van hillbillies tot Junior High American Football vedette. Maar we werden hier thuis even héél stil van hun huiveringwekkende ooggetuige verslagen.

Geen hoogvlieger docu, maar toch meeslepend en indrukwekkend.
Resistance is futile.
  woensdag 19 maart 2025 @ 21:52:00 #213
136 V.
Like tears in rain...
pi_217110980
Adolescence is geweldig. Wat een krachttoer.
Als dat je niets doet, zegt dat wel wat over je.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217112193
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:36 schreef Newone82 het volgende:
Adolescence laat me niet los?

Waarom. Ook het slappe huidige opvoeden staat centraal. Zie dit ook mijn zus en haar kinderen. Wat een slapjanussen worden er opgevoed tegenwoordig.

Had de pa zijn zoon strenger opgevoed had hij de moord waarschijnlijk niet begaan. Dat verwijt hij zichzelf ook op het einde. Schitterend acteerwerk.
Wat een ONVOOSTELBARE BULLSHIT!!
pi_217112718
SPOILER: Covers
SPOILER: Trailers
Bet Your Life - Turkije S01 2025 12 - Netflix Original | Comedy, Drama, Misdaad, Offbeat
Een uitgebluste schrijver die over sportweddenschappen schrijft, moet samenwerken met de geest van een bazige zakenmagnaat die wil dat hij zijn moordzaak oplost.

Khakee: The Bengal Chapter - India S01 2025 16 - Netflix Original | Drama, Misdaad, Politiek, Thriller, Vintage
Strijdend tegen een gebroken systeem en ondanks bloederige bendeoorlogen neemt de rechtschapen agent Arjun Maitra het op tegen de gevreesde Bagha uit Kolkata en zijn handlangers.

The Residence - VS S01 2025 12 - Netflix Original | Comedy, Misdaad, Mysterie, Offbeat
Een briljante, excentrieke detective moet een moord oplossen in het Witte Huis, waar het personeel en de gasten van een staatsdiner allemaal verdachten zijn.

Wolf King - VK S01 2025 9 - Netflix Original | Boek, Fantasie, Kinderserie
In deze epische, avontuurlijke fantasyserie wordt een alledaagse jongeman volwassen en komt hij erachter dat hij de laatste is van een lange lijn weerwolven – en de troonopvolger.
pi_217114311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 09:52 schreef maxi-mus het volgende:
Adolescence _O_
Ja dit, in 2 avonden bekeken deze week. Wat onvoorstelbaar goed gedaan zeg. Ik vond het echt beklemmend en ontzettend rauw in beeld gebracht van tijd tot tijd. Erg goede acteerprestaties en met name aflevering 4 spat Stephen Graham echt van het scherm, Pfoe, dit gaat zeker prijzen winnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217115082
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 10:59 schreef Montagui het volgende:

[..]
Die eindscene...

Krijg nog tranen in mijn ogen als ik daar aan denk.
Nou, die hakt er inderdaad wel vet in. ;(
Ik vond de 1e en laatste aflevering vooral heel indrukwekkend. Die arme ouders.
Vreselijk allemaal en je kan je er niets van voorstellen dat je zelf in zo’n situatie zou zitten.
Ontzettend verdrietig gewoon.
pi_217115826
  donderdag 20 maart 2025 @ 13:06:33 #219
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217116379
Alleen al die begin scene in het politiebureau. Heerlijk gefilmd.
pi_217116433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 04:47 schreef eensteen25 het volgende:
Adolescence is by far de beste mini serie van deze eeuw. Aflevering 3 is echt onwaarschijnlijk goed. De jongen moet vele prijzen winnen, maar de laatste minuut van deze aflevering is het beste wat ik ooit heb gezien op tv. Geen woorden, alleen de close up van de psychologe. Als het een film was, zou de alleen hiervoor de oscar moeten winnen. Aflevering 4 moet prijzen opleveren voor de acteur en actrice die de vader en moeder spelen.

Als je deze serie nog niet hebt gezien, GA KIJKEN. Beter wordt het niet! Iedere aflevering in 1 shot. Ongelooflijk!
Ik vond het echt allemaal wel meevallen. Prima serie hoor, en zeker goed te kijken. Maar ben er helemaal niet zo lyrisch over als veel mensen.
  Moderator donderdag 20 maart 2025 @ 13:18:07 #221
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_217116519
Ik vond het ook een prima serie. Er wordt goed geacteerd en ik was onder de indruk van de 1-shot-methode. Maar qua verhaal, vond ik het minder voorstellen. De laatste aflevering vond ik zelfs af en toe wat saai.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_217116782
Ja, de manier van filmen maakt het natuurlijk wel beter.
Het verhaal zelf voelt natuurlijk niet af. Met dergelijke series ben je toch meer gewend ‘closure’ te krijgen over de rechtszaak en bijv. de eventuele vondst van het moordwapen.
pi_217116848
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:43 schreef vencodark het volgende:
Ja, de manier van filmen maakt het natuurlijk wel beter.
Het verhaal zelf voelt natuurlijk niet af. Met dergelijke series ben je toch meer gewend ‘closure’ te krijgen over de rechtszaak en bijv. de eventuele vondst van het moordwapen.
Dat was eigenlijk niet iets wat ik miste. Omdat het verder wel duidelijk is dat hij schuldig is en het gaat juist om de fase van verwerking bij alle betrokkenen inclusief de dader zelf. En hoe makkelijk zoiets eigelijk kan gebeuren, ook bij verder "normale" mensen. Of juist niet. Dat is wat je aan het denken zet.
pi_217116858
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:43 schreef vencodark het volgende:
Vond dat juist enorm sterk: niet de focus op de rechtszaak, maar juist dat hartverscheurende telefoontje naar zijn vader en wat dat doet met de mensen die achter blijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217118116
Hebben jullie gelijk in hoor.
Het was niet bedoeld als punt van kritiek maar meestal worden series anders aangepakt met een verhaal waar je personages weer terug ziet en waar dus meer ontwikkelingen nog in beeld komen.
Dus was inderdaad uitstekend gedaan voor de korte tijd die er was en waar de focus moest zijn. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')