Hebben ze nu nog wel wat interessants bij Raisin?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 09:00 schreef blomke het volgende:
Via Raisin:
"Geachte ***********
Alisa Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,75% p.j. naar 1,50% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 12.06.2025.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team"
Daarvoor hoeven we ook niet meer naar Raisin.
Neen, afgelopen tijd heb ik alleen deposito's geopend (doorgerold) maar vnl. in ETF's belegd.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Hebben ze nu nog wel wat interessants bij Raisin?
Hoe beleg je eigenlijk in ETF? Puur praktisch?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 09:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Neen, afgelopen tijd heb ik alleen deposito's geopend (doorgerold) maar vnl. in ETF's belegd.
Nee, puur theoretischquote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hoe beleg je eigenlijk in ETF? Puur praktisch?
Open een account bij DeGiro ofzo. Die hebben een goede kernselectie ETFs die je voor 1 euro kunt verhandelen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 22:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hoe beleg je eigenlijk in ETF? Puur praktisch?
Dan heb je tot 17-6 een hogere rente via Raisin bij Klarna, daar is het nu nog 2,13% en wordt het vanaf 17-06 1.85%quote:Op vrijdag 13 juni 2025 09:55 schreef zeeland6 het volgende:
Klarna flex is vandaag verlaagt van 2,35% naar 2,00%
Ze hebben een 085 klantenservice nummer. Plus email.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:02 schreef AnneX het volgende:
Wij hebben ons ieder aangemeld bij Raisin. Inclusief ¤ 0,10 eraf en teruggestort.
Op zondag 9 juni en 12 juni is de registratie rond.
En de ander op 9 juni en nog geen bevestiging en ¤ 0,10 eraf/ en terug.
Is het laatste ongewoon? Kan ik bellen of afwachten?
-quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:
2,25% bij ING met 3 maands deposito
https://www.ing.nl/partic(...)promotional-interest
Ach het is maar 0,25% meer dan de hoogste vrij opneembare rente. En dat maar voor 3 maanden. Gaat dus nergens over.quote:
Ja, dat was een goeie!quote:Op dinsdag 17 juni 2025 19:34 schreef Fritzpietertje het volgende:
[..]
Ach het is maar 0,25% meer dan de hoogste vrij opneembare rente. En dat maar voor 3 maanden. Gaat dus nergens over.
Eind 2024 hadden ze wel een aantrekkelijke actie. Toen 6 maanden 3% rente. Daar heb wel gebruik van gemaakt.
Vanmorgen gebeld en uiterst vriendelijk en behulpzaam: “ alles klopte”…quote:Op dinsdag 17 juni 2025 12:02 schreef AnneX het volgende:
Wij hebben ons ieder aangemeld bij Raisin. Inclusief ¤ 0,10 eraf en teruggestort.
Op zondag 9 juni en 12 juni is de registratie rond.
En de ander op 9 juni en nog geen bevestiging en ¤ 0,10 eraf/ en terug.
Is het laatste ongewoon? Kan ik bellen of afwachten?
Fijn dat het gelukt is. Veel rente daar gewenstquote:Op woensdag 18 juni 2025 20:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vanmorgen gebeld en uiterst vriendelijk en behulpzaam: “ alles klopte”…
Het was onderop de stapel beland. 🙃 zei mevrouw.
Bij elk aanbod op Raison staat vermeld onder welk garantiestelsel het valt.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:03 schreef AnneX het volgende:
Wat een uitzoekerij…er staat een bedrag bij Argenta ( dankzij ooit fok info hier ).
Bij een Belgische bank, die valt onder Nedl. dep. garantie.
Stel dat een bedrag wordt gestald bij de Belgische B bank via Raisin, dan valt het bedrag onder het Belgisch garantiestelsel…toch?
quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:14 schreef Essebes het volgende:
[..]
Bij elk aanbod op Raison staat vermeld onder welk garantiestelsel het valt.
Misschien helpt het om voor jezelf eerst te bepalen in welke landen je wel/niet geld wilt stallen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:03 schreef AnneX het volgende:
Wat een uitzoekerij…er staat een bedrag bij Argenta ( dankzij ooit fok info hier ).
Bij een Belgische bank, die valt onder Nedl. dep. garantie.
Stel dat een bedrag wordt gestald bij de Belgische B bank via Raisin, dan valt het bedrag onder het Belgisch garantiestelsel…toch?
Nee, nee, geeft niet. Ik heb dit ook stap voor stap uitgevonden hoor.quote:
Idem.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:24 schreef Essebes het volgende:
[..]
Misschien helpt het om voor jezelf eerst te bepalen in welke landen je wel/niet geld wilt stallen.
Ikzelf houd rekening met: ik doe alleen landen zonder bronbelasting en ik doen geen Spanje (vm gedoe over erfbelasting, ook info via Fok! ) en geen Italië. Dat maakt de keuze vast iets makkelijker. Succes.
Inderdaad, het meest nuttige aan dit topic is dat we met elkaar uitwisselen hoe je aan je informatie moet komen. Als je zelfstandig deze wereld betreedt is de kans groot dat je dingen over het hoofd ziet. (Je denkt dat je het allemaal weet, maar met elkaar weten we veel meer)quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:25 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nee, nee, geeft niet. Ik heb dit ook stap voor stap uitgevonden hoor.
Ze worden daar steeds strenger in, juist omdat er zoveel fraudes zijn. En niet alleen of iemand anders de opdracht vanaf jouw rekening doet, maar ook dat mensen er in geluisd worden via mooie verhalen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:05 schreef AnneX het volgende:
Haha…vanmiddag: na ( poging tot) overschrijven van flink bedrag naar Raisin wordt de ing rekening geblokkeerd.
Terwijl ik een limiet verhoging had ingesteld tot vrijdag.
Direct daarna een telefoontje van de fraudehelpdesk.👍🏼 Laat mij eerst zijn tel.nr checken en stelt allerlei vragen. En na deblokkeren laat / wacht hij ons af om alsnog in alle rust door het overschrijf proces lopen. 😎
Wat een dag.
Is het één van jullie wel eens gebeurd om gebeld te worden door je eigen bank om te verifiëren?
Nee, is me nooit overkomen terwijl ik gelden met enige regelmaat van en naar andere banken verplaats waarbij ING slechts een tussen bank is. Heb daar eigenlijk nooit meer dan 100 euro op staan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:05 schreef AnneX het volgende:
Haha…vanmiddag: na ( poging tot) overschrijven van flink bedrag naar Raisin wordt de ing rekening geblokkeerd.
Terwijl ik een limiet verhoging had ingesteld tot vrijdag.
Direct daarna een telefoontje van de fraudehelpdesk.👍🏼 Laat mij eerst zijn tel.nr checken en stelt allerlei vragen. En na deblokkeren laat / wacht hij ons af om alsnog in alle rust door het overschrijf proces lopen. 😎
Wat een dag.
Is het één van jullie wel eens gebeurd om gebeld te worden door je eigen bank om te verifiëren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |