Is dat Bunq inmiddels een beetje safe Jaap? Herinner me horrorverhalen dat iedereen en zijn moeder je geld kon plunderen. Is dat opgelost? Voor de rente zou ik de bank wel willen gebruiken maar aarzel...quote:Op zondag 29 juni 2025 11:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn half jaar bonusrente bij Bunq zit er weer op. Vandaag hele rekening leeggehaald, zodat ik vanaf januari weer volledig gebruik kan maken van de bonusrente.
Blijft een vreemde regeling.
Beveiliging is met wachtwoord. Geen dubbele beveiliging met sms code bv.quote:Op zondag 29 juni 2025 20:33 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Is dat Bunq inmiddels een beetje safe Jaap? Herinner me horrorverhalen dat iedereen en zijn moeder je geld kon plunderen. Is dat opgelost? Voor de rente zou ik de bank wel willen gebruiken maar aarzel...
Okay bedankt. Ga me even inlezen in de bonusregeling en de drempelbedragen. Heel erg transparant is dat niet helaas.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:15 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Beveiliging is met wachtwoord. Geen dubbele beveiliging met sms code bv.
Ik denk wel dat het iets verbeterd is sinds de horrorverhalen. Bunq heeft ook compensatie betaald aan gedupeerden.
Voor de reguliere rente hoef je daar niet naartoe. Met bonusrente zijn ze wel 1 van de banken met hoogste spaarrente. Al worden verschillen altijd kleiner bij een dalende rente.
Geen mfa.quote:Op zondag 29 juni 2025 21:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Beveiliging is met wachtwoord. Geen dubbele beveiliging met sms code bv.
Smerige ratten zijn het!quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:20 schreef blomke het volgende:
CB gaat omlaag:
"Je hebt een RentePlús Rekening bij ons. Hiermee spaar je flexibel met een variabele rente. Op 10 juli verlagen wij de rente.
De rente tot en met ¤ 25.000,- gaat omlaag naar 1,50%.
Dit was 1,60%. Voor spaargeld boven ¤ 25.000,- gaat de rente omlaag van 1,45% naar 1,35%. De rentewijziging gaat in per 10 juli 2025."
![]()
Tijd dat de hypotheekrente ook weer die kant op gaat.
Niet als je Klarna via Raisin afsluit.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:27 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Smerige ratten zijn het!
Wat zijn jouw gedachten bij Klarna, daar schermen ze nog met 2,0%
Wat mij tegenhoudt is dat ik hier eerder gelezen heb dat ze van alles van je willen weten, ik wil best een stukje aangifte laten zien, maar ze schijnen dus ook een langere tijd mee te willen kijken met de rekening van je huisbank?
Ik heb het sparen bij Klarna, via Raisin gedaan, edoch de Zweden hebben hun Kronen nog en uitbetaling van het depositogarantiestelsel vindt ook in die valuta plaats. Ik heb 1x een (zeer aantrekkelijk) deposito bij Klara geopend, maar daarna om die reden, niet weer.quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:27 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Smerige ratten zijn het!
Wat zijn jouw gedachten bij Klarna, daar schermen ze nog met 2,0%
Zweden heeft die voorwaarde inmiddels toch aangepast dat je dezelfde valuta krijgt als waarin je inlegt?quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb het sparen bij Klarna, via Raisin gedaan, edoch de Zweden hebben hun Kronen nog en uitbetaling van het depositogarantiestelsel vindt ook in die valuta plaats. Ik heb 1x een (zeer aantrekkelijk) deposito bij Klara geopend, maar daarna om die reden, niet weer.
Klarna Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,85% p.j. naar 1,75% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 15.07.2025.quote:Op woensdag 9 juli 2025 16:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Niet als je Klarna via Raisin afsluit.
Ik heb er intussen 3 flex-rekeningen lopen, elk met een eigen doel. Prima rente, fijne app. Dat anderen niet met geld om kunnen gaan is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:44 schreef Quyxz_ het volgende:
Het bedrijf Klarna moet je toch niet willen supporten? Die profiteren vooral van minderbedeelden die niet met geld kunnen omgaan.
Klopt, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:43 schreef PurifieR het volgende:
Dat anderen niet met geld om kunnen gaan is niet mijn probleem.
quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:49 schreef zeeland6 het volgende:
Bigbank flexibel sparen van 2,20% naar 2,05% op 14 juli 25
Daar erger ik mij nog het meeste aan die daalt helemaal niet mee met de ECB rente.quote:Op woensdag 9 juli 2025 14:20 schreef blomke het volgende:
CB gaat omlaag:
"Je hebt een RentePlús Rekening bij ons. Hiermee spaar je flexibel met een variabele rente. Op 10 juli verlagen wij de rente.
De rente tot en met ¤ 25.000,- gaat omlaag naar 1,50%.
Dit was 1,60%. Voor spaargeld boven ¤ 25.000,- gaat de rente omlaag van 1,45% naar 1,35%. De rentewijziging gaat in per 10 juli 2025."
![]()
Tijd dat de hypotheekrente ook weer die kant op gaat.
1 jaar vast zit rond de 3% en de ecb rente zit op 2%. Dat zit toch prima bij elkaar? Natuurlijk is er een gat, maar je moet iets verdienen als instelling natuurlijk.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar erger ik mij nog het meeste aan die daalt helemaal niet mee met de ECB rente.
Niet bij nationale Nederlanden.quote:Op maandag 14 juli 2025 19:16 schreef Drass het volgende:
[..]
1 jaar vast zit rond de 3% en de ecb rente zit op 2%. Dat zit toch prima bij elkaar? Natuurlijk is er een gat, maar je moet iets verdienen als instelling natuurlijk.
Dus eigenlijk krijg je niet 2,15% maar 2,325% op een deposito van 20k van een jaar. Het is wel de hoogste onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.quote:Hoe werkt de Verjaardagsbonus?
Uw totale spaarsaldo bij aanvang van de actie* is uw startbalans. Verhoog het saldo op uw spaarrekening met het bedrag waarvoor u een deposito wilt openen. Open vervolgens een Gouden Termijn Deposito voor een jaar en ontvang ¤ 35,- cadeau voor iedere ¤ 20.000,- die u nieuw stort en vastzet. Dat is toch een mooie traktatie!
Wij hebben een actie, speciaal voor u! Als u nu een Gouden Termijn Deposito opent voor één jaar tegen maar liefst 2,15%, dan ontvangt u daarnaast nog eens ¤ 35,- cadeau voor iedere ¤ 20.000,- die u nieuw stort.
De belangrijkste punten op een rij:
✔ De actieperiode loopt van 8 juli tot en met 28 juli 2025
✔ Verjaardagsbonus van ¤ 35,- voor iedere ¤ 20.000,- nieuw gestort en vastgezet in deposito**
✔ Voor Gouden Termijn Deposito’s van 12 maanden
✔ De Verjaardagsbonus wordt uiterlijk 31 augustus 2025 uitgekeerd op uw vrij opneembare spaarrekening van Garanti BBVA International
Huh, ik heb een deposito bij garanti, maar heb hier helemaal geen mail over gehad. Morgen maar eens even kijken of ik nog wat bij hun vast wil zetten…quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:26 schreef snabbi het volgende:
Ik vind die constructie van Garanti maar ingewikkeld weer:
[..]
Dus eigenlijk krijg je niet 2,15% maar 2,325% op een deposito van 20k van een jaar. Het is wel de hoogste onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.
https://garantibank.nl/garanti-bbva-international-bestaat-35-jaarquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:20 schreef Essebes het volgende:
[..]
Huh, ik heb een deposito bij garanti, maar heb hier helemaal geen mail over gehad. Morgen maar eens even kijken of ik nog wat bij hun vast wil zetten…
Mijn variabele gaat toch wel met 0,05% omlaag per 1 augustusquote:Op maandag 14 juli 2025 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar erger ik mij nog het meeste aan die daalt helemaal niet mee met de ECB rente.
Dit dus idd.quote:Op zondag 20 juli 2025 12:16 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Mijn variabele gaat toch wel met 0,05% omlaag per 1 augustus
ING?quote:Op zondag 20 juli 2025 12:16 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Mijn variabele gaat toch wel met 0,05% omlaag per 1 augustus
Is er een (directe) relatie dan?quote:Op woensdag 9 juli 2025 17:44 schreef Quyxz_ het volgende:
Het bedrijf Klarna moet je toch niet willen supporten? Die profiteren vooral van minderbedeelden die niet met geld kunnen omgaan.
quote:Op maandag 10 februari 2025 18:22 schreef zeeland6 het volgende:
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,71% p.j. naar 2,66% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 14.02.2025.
hoe dat in het verloop van 1 topic toch kan lopen. En dat terwijl stellantis toch niet heel lekker draait.quote:Geachte snabbi,
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,01% p.j. naar 1,91% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 25.07.2025.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Toch niet anders dan bij andere banken?quote:Op maandag 21 juli 2025 18:11 schreef snabbi het volgende:
[..]
[..]
hoe dat in het verloop van 1 topic toch kan lopen.
deze bank neemt wel veel kleine stapjesquote:Op maandag 21 juli 2025 19:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Toch niet anders dan bij andere banken?
Inderdaad 0,1% is een forse stap voor deze bank. Laat het er toch maar staan. Andere banken zullen waarschijnlijk onder dit niveau gaanquote:Op maandag 21 juli 2025 19:30 schreef snabbi het volgende:
[..]
deze bank neemt wel veel kleine stapjes
het eventueel uitstappen ging niet over het rendement van het spaargeld, maar meer over het voorkomen van gedoe om in frankrijk te moeten aankloppen voor je deposito.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Inderdaad 0,1% is een forse stap voor deze bank. Laat het er toch maar staan. Andere banken zullen waarschijnlijk onder dit niveau gaan
Raboquote:
Snap ik. Heb ik ook wel eens geopperd hier. Het is natuurlijk wel voor Franse begrippen een minibank. Ik las dat er 472 banken onder de Franse garantie vallen. Hoogstens dat je 7 werkdagen niet bij je geld kunt. Ik hou sowieso bij raisin banken niet al te hoge saldi per bankvergunning aan.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:33 schreef snabbi het volgende:
[..]
het eventueel uitstappen ging niet over het rendement van het spaargeld, maar meer over het voorkomen van gedoe om in frankrijk te moeten aankloppen voor je deposito.
Tot ¤105 per rekeninghouder is toch gegarandeerd?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 03:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Snap ik. Heb ik ook wel eens geopperd hier. Het is natuurlijk wel voor Franse begrippen een minibank. Ik las dat er 472 banken onder de Franse garantie vallen. Hoogstens dat je 7 werkdagen niet bij je geld kunt. Ik hou sowieso bij raisin banken niet al te hoge saldi per bankvergunning aan.
Zeker, maar wil toch spreiden onder de verschillende banken en depositogarantiestelsels.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Tot ¤105 per rekeninghouder is toch gegarandeerd?
Slim!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zeker, maar wil toch spreiden onder de verschillende banken en depositogarantiestelsels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |