Ik kan het bijna weer op mijn rabo rekening gaan zetten wat een trieste bedoeing.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:55 schreef the_X het volgende:
Net een email gehad:
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,91% p.j. naar 1,86% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 18.08.2025.
Ik beleg alle vrijkomende tegoeden, sparen is geen aantrekkelijke optie mee.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan het bijna weer op mijn rabo rekening gaan zetten wat een trieste bedoeing.
Goed dat je het meldt, ik had zojuist ook een serie, waarvan ik dacht ....quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Raisin stuurt allemaal mails van opnames en openen deposito's vanuit het verleden. Gaat even niet helemaal goed.
Yup, hier ook. Als het maar geen gekke hack is ofzo.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Goed dat je het meldt, ik had zojuist ook een serie, waarvan ik dacht ....
MnX kreeg één mail over bouwen van dep. ladder en bonus daarvoor van ¤ 500 .quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Raisin stuurt allemaal mails van opnames en openen deposito's vanuit het verleden. Gaat even niet helemaal goed.
Zelfde probleem eigenlijk hierquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan het bijna weer op mijn rabo rekening gaan zetten wat een trieste bedoeing.
Probleem met beleggen is dat het een langere adem vereist. Je wil niet dat je leuke dingen budget verdampt omdat de beurs wat kwakkelt.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik beleg alle vrijkomende tegoeden, sparen is geen aantrekkelijke optie mee.
Klopt, heb daarom ook verschillende beleggingshorizonten.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 17:56 schreef HiZ het volgende:
Probleem met beleggen is dat het een langere adem vereist. Je wil niet dat je leuke dingen budget verdampt omdat de beurs wat kwakkelt.
Ik had dit ook, met een klein paniekmomentje tot gevolgquote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Klinkt behoorlijk actief, maar voor mij in mijn levensfase veel te actief. Ik heb wat geld uit de opbrengst van de verkoop van een huis te beleggen wat ik deels ook wil 'opeten'. Dat opeten is naast een redelijk vast en veilig inkomen. Beleggen zal wel naar eft gaan (horizon 5 jaar tot her-ijking). Maar ik zou het toch wel aardig vinden als het opeet potje meer oplevert dan de inflatie 😳.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 19:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt, heb daarom ook verschillende beleggingshorizonten.
1) Vandaag (vanochtend) FastNed gekocht, loop van de dag met ¤1,5/aandeel winst verkocht. Op 1 dag kopen en verkopen, is wel m'n kortste horizon.
2) Daarna komen de opties, aangezien opties een afloopdatum hebben, is die horizon beperkt tot de afloopdatum, iets van 'n maand tot 3 maanden; dan begint de verwachtingswaarde eruit te lopen,
3) Aandelen die een beleggingshorizon van 'n jaar - 2 jaar hebben en ook weer via een short optie, eruit vliegen na die periode
4) De echte lange adem posities: beleggingsfondsen, aandelenfondsen en trackers: tot aan & na m'n pensioen.
Uiteraard de diverse dividendstromen die continu voor een verfrissende input van "het leuke dingen budget"zorgen.
Ik ben ook een actief mens.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk actief, maar voor mij in mijn levensfase veel te actief.
Enlighten me 😳.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:07 schreef HiZ het volgende:
Maar ik zou het toch wel aardig vinden als het opeet potje meer oplevert dan de inflatie 😳.
Ik had me voorgenomen 5 ton in fte te doen en daar een jaar of 6 vanaf te blijven. 2 ton grotendeels op deposito met een onttrekking van ¤36k per jaar als aanvulling op vast inkomen.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben ook een actief mens.
[..]
Enlighten me 😳.
Ik lees graag even mee.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 22:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk actief, maar voor mij in mijn levensfase veel te actief. Ik heb wat geld uit de opbrengst van de verkoop van een huis te beleggen wat ik deels ook wil 'opeten'. Dat opeten is naast een redelijk vast en veilig inkomen. Beleggen zal wel naar eft gaan (horizon 5 jaar tot her-ijking). Maar ik zou het toch wel aardig vinden als het opeet potje meer oplevert dan de inflatie 😳.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen 5 ton in fte te doen en daar een jaar of 6 vanaf te blijven. 2 ton grotendeels op deposito met een onttrekking van ¤36k per jaar als aanvulling op vast inkomen.
Wellicht iets voor het beleggingstopic, dit gaat over spaarrentes.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees graag even mee.
Hoog dividend ETFs?
Black-Death in WGR / [Beurs] Beursvloer #340 - At the topquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:16 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Wellicht iets voor het beleggingstopic, dit gaat over spaarrentes.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 16:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Black-Death in WGR / [Beurs] Beursvloer #340 - At the top
Ik ben me nog aan het inlezen. Heb nog nooit in mijn leven zoveel contant geld gehad. Denk dat dividend minder belangrijk is, omdat het globale plan is na 6 jaar een nieuwe tussenstand op te maken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees graag even mee.
Hoog dividend ETFs?
Ik zou het niet contant bewaren maar bij de bank stallen. De depositogarantie wordt bij de verkoop van een huis tijdelijk ( meen 6 maanden) verhoogd naar 5 ton ipv één ton.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 18:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben me nog aan het inlezen. Heb nog nooit in mijn leven zoveel contant geld gehad. Denk dat dividend minder belangrijk is, omdat het globale plan is na 6 jaar een nieuwe tussenstand op te maken.
Dit klopt, maar dan In ieder geval onder het Nederlandse DGS en ook een woning die gebruikt werd als eigen woning onder de Nederlandse wetgeving. Ook moet je aantonen dat het geld komt van die verkoop van de woning (dus bijv de storting vanuit een notaris - en het geldt niet wanneer je dat dan zelf weer verder overmaakt naar een volgende rekening).quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 18:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik zou het niet contant bewaren maar bij de bank stallen. De depositogarantie wordt bij de verkoop van een huis tijdelijk ( meen 6 maanden) verhoogd naar 5 ton ipv één ton.
Als je het toch contant bewaart, wat is je adres?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |