ik stem meestal pvdaquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:31 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij stemt 95% van de mensen die hier problemen mee heeft toch nooit en nimmer op de PvdA.
In het verleden wel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:31 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij stemt 95% van de mensen die hier problemen mee heeft toch nooit en nimmer op de PvdA.
Ik zou op de PvdA hebben gestemd een paar jaar terug als de partij zich iets minder bezig hield met GL zaken. Zal ik wel bij de 5% horen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:31 schreef Hexagon het volgende:
Dezelfde mening over onderwerpen hebben zegt niets over normen en waarden, het zegt niets over oplossingen, het zegt niets over prioriteiten en het zegt niets over partijcultuur. Met die logica heb ik dezelfde standpunten als de beroepsjankers van XR.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze al 20 jaar exact hetzelfde verkiezingsprogramma hebben en al 20 jaar hetzelfde stemmen als de PvdA niet via een coalitie of GL niet via een gedoogconstructie afspraken heeft om anders te stemmen, heb je daar dan ook inhoudelijke argumenten voor of ben je gewoon bang voor een grote linkse partij die wel eens de grootste zou kunnen worden?
'Partijcultuur' is toch al verdwenen: de afgelopen jaren gingen de meeste lokale fracties al samen en daar komt de cultuur vandaan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dezelfde mening over onderwerpen hebben zegt niets over normen en waarden, het zegt niets over oplossingen, het zegt niets over prioriteiten en het zegt niets over partijcultuur. Met die logica heb ik dezelfde standpunten als de beroepsjankers van XR.
dit dusquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:24 schreef Paul het volgende:
Ik wil liever PVDA los van groenlinks en niets van een samenpartij
of alleen maar windmolens en geen woningenquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:28 schreef Red_85 het volgende:
. Niet wat elitaire kneusjes bij elkaar waar de ene kant een nietsontziende drang heeft naar milieu en de andere kant alleen maar asielzoekers wil knuffelen.
zal ik maar CDA stemmen, jammer van die C dat staat me tegenquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou op de PvdA hebben gestemd een paar jaar terug als de partij zich iets minder bezig hield met GL zaken. Zal ik wel bij de 5% horen.
Sterker nog, met NSC dat me nu echt enorm teleur stelt, zou ik het overwogen hebben als het kabinet nu klapt omdat Schoof eindelijk eens z'n rug recht houdt. Maar helaas, de partij is dood.
pvda is voor de modale werknemer , GL is voor de elitaire wandelaarquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Wat is nou precies inhoudelijk het grote verschil tussen Groenlinks en de PvdA van de afgelopen 20 jaar? Het is echt geneuzel op de vierkante millimeter.
Wat is een "Elitaire wandelaar"?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pvda is voor de modale werknemer , GL is voor de elitaire wandelaar
twee verschillende partijen
Die laatste zin doet blijken dat je totaal niet bezig bent met mijn post begrijpen of hem gewoon niet gelezen hebt. Nergens in mijn post staat iets dat uitsluit dat ze het over groen kunnen hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Partijcultuur' is toch al verdwenen: de afgelopen jaren gingen de meeste lokale fracties al samen en daar komt de cultuur vandaan.
En als je bijna overal exact dezelfde mening, alleen andere prioriteiten, pas je juist goed binnen één partij. Want zo hebben alle partijleden andere prioriteiten. En qua oplossingen denken PvdA en GL ook al 20 jaar hetzelfde.
Voor de duidelijkheid: Je weet dat PvdA het al vooral over groen had voor GL nog maar bestond?
De modale werknemer en de 'elitaire wandelaar' (sinds wanneer is gratis buiten wandelen elitair?) die praktisch dezelfde standpunten hebben horen in 1 partij. Dat is nou net de bedoeling van partijdemocratie.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pvda is voor de modale werknemer , GL is voor de elitaire wandelaar
twee verschillende partijen
Een hele woonwijk uit de grond stampen waar de auto niet welkom is is nou niet echt iets waar de modale werknemer die niet om de hoek werkt veel aan heeft. In tegendeel zelfs. Dus ja, er is een enorm verschil.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
De modale werknemer en de 'elitaire wandelaar' (sinds wanneer is gratis buiten wandelen elitair?) die praktisch dezelfde standpunten hebben horen in 1 partij. Dat is nou net de bedoeling van partijdemocratie.
Ja, dan heb je de PvdA gewoon niet goed gevolgd of niet goed begrepen. En GL trouwens ook niet. Beide zijn er vooral voor de ondermodale werknemers/arbeiders, altijd al. En nog steeds.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdA was er voor de arbeiders, GL voor de grachtengordel. Twee doelgroepen die bijna niet verder van elkaar kunnen staan. PvdA was er ook wel voor de grachtengordel vroegah, maar dat was nog steeds onder het mom van de arbeiders steunen. Gewoon heel dat stuk arbeiders is verdwenen, ik betwijfel soms ten zeerste of die partij nog een ene ruk geeft om de normale Nederlander.
Je toont wederom aan dat je heel mijn argumentatie niet begrijpt. Goed, in hele simpele bewoording dan maar:quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dan heb je de PvdA gewoon niet goed gevolgd of niet goed begrepen. En GL trouwens ook niet. Beide zijn er vooral voor de ondermodale werknemers/arbeiders, altijd al. En nog steeds.
Het is gewoon niet waar. Nogmaals, dan heb je van beide partijen niks begrepen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je toont wederom aan dat je heel mijn argumentatie niet begrijpt. Goed, in hele simpele bewoording dan maar:
GL vindt groen heel belangrijk.
PvdA vindt het leven van de middenklasse heel belangrijk.
GL vindt dat ook belangrijk, maar geeft voorkeur aan groen als er niet genoeg geld is voor beiden.
PvdA zou dat niet doen.
Duidelijk nu? Moet ik nog een tekening maken?
Ik ook, maar van de overige 47,868 leden is zo'n 75% het helaas niet met mij eens.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:24 schreef Paul het volgende:
Ik wil liever PVDA los van groenlinks en niets van een samenpartij
wil 75% samen met gr links blijven?quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:24 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik ook, maar van de overige 47,868 leden is zo'n 75% het helaas niet met mij eens.
Bummer...
Dat kun je het beste omschrijven metquote:
kan me niet voorstellen, je leest toch vaak dat pvda-ers wel zat zijn om met gr links samen te zijn in 1 partijquote:Op donderdag 13 maart 2025 16:27 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ongeveer ja. Kan er een paar procentjes naast zitten maar het is iig een ruime meerderheid.
jeeeempie zegquote:Op donderdag 13 maart 2025 16:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar. Nogmaals, dan heb je van beide partijen niks begrepen.
GL en PvdA vinden groen heel belangrijk.
GL en PvdA vinden het leven van de onderklasse en de middenklasse heel belangrijk.
GL en PvdA willen dat vooral de vervuiler betaalt.
PvdA heeft een lange traditie dat er decennia in hun partijprogramma stond dat er wel welvaart ingeleverd kan worden voor vergroening, maar heeft dat nu samen met GL wat losgelaten omdat ze vooral willen dat grote bedrijven de transitie betalen.
Heb jij nou nog een tekening nodig met 2 precies op elkaar liggende rondjes, waarbij de ene dan GL is en de andere PvdA?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |