Als er windkracht 8 of hoger wordt voorspeld dan slaan ze wat extra haringen in het dak.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:02 schreef AchJa het volgende:
Ziet er allemaal niet heel solide uit..
Dan denk je dus als je het artikel in 1e instantie leest dat ze er letterlijk een complete laag bovenop gebouwd hebben voor 200k......blijkt het uiteindelijk niet meer dan een vierkante kubus van een paar vierkante meter en een al net zo'n slap aftreksel van een dakterrasquote:Op zondag 9 februari 2025 20:42 schreef probeer het volgende:
Ik hoop dat ze er blij mee zijn. Het boeit me verder niets. En omdat het Rotterdam is boeit het me nog minder dan niets.
Wel nogal prijzig zo'n 200k verbouwing voor 52m2. Lijkt me niet voor iedereen weggelegd. Dus eh, ja .. een leuk 'human interest' stukje, maar me dunkt toch niet echt een haalbare en significante bijdrage aan de oplossingen van de wooncrisis.
52m2 is toch (nagenoeg) een complete laag gegeven dat hun oorspronkelijke appartement 60m2 is? Op de foto lijkt het trouwens wel een hok van 20m2.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:16 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dan denk je dus als je het artikel in 1e instantie leest dat ze er letterlijk een complete laag bovenop gebouwd hebben voor 200k......blijkt het uiteindelijk niet meer dan een vierkante kubus van een paar vierkante meter en een al net zo'n slap aftreksel van een dakterras![]()
.
En dit: “Ik zit ook in het bestuur van de VvE, ik ben al jaren erg betrokken bij alles hier. Dan heb je ook wel een gunfactor, denk ik", vertelt Sigrid""
Hier moest ik ook wel even een braakneiging van onderdrukken. Dezelfde Vve die bewoners veelal tot last is en verzoeken van mensen zonder duidelijke redenen afwijst, buigt de regels maar al te graag om wanneer ze er zélf profijt van kunnen hebben![]()
!
Lekker landelijk wonen, elke dag verse eieren.quote:Op maandag 10 februari 2025 01:19 schreef Lt.Bookman het volgende:
Twee ton voor een veredelde schaftwagen op een flat in fucking Rotterdam
In Antwerpen heeft iemand een complete boerderij op een dak gebouwd.
[ afbeelding ]
Al die negatieve reacties hier is typisch Fok denk ik. Beetje afgunst misschien. Als die mensen er blij mee zijn, prima toch. Lekker in de stad wonen maar toch privacy en een mooi uitzicht.. mooi toch.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:13 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Deze mensen zijn gelukkig op hun stek, dus waarom zouden ze verhuizen om een kavel te kopen met tuin waar ze waarschijnlijk geen behoefte aan hebben?
Ik vind het itt veel mensen in dit topic, wel een mooie oplossing. Zo'n flat heeft geen uitstraling en zo'n moderne aanbouw (opbouw), heeft wel wat en zo'n flat knapt er in zijn geheel van op.
Maar 2 ton is aardig geld dat had ook wel voor een heel stuk minder gekund, zo'n opbouw heb je binnen een week dicht.
Als je het gefinancierd krijgt van de bank, waarom niet. Of je moet even een slordige 2 ton hebben liggen, dan ook natuurlijk.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:36 schreef GerryDV het volgende:
Zie je wel dat er geen woningtekort is. Iedereen kan gewoon voor 2 ton een laagje erop laten zetten en daar mensen huisvesten.
Wat is er?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:18 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Voor foto's, zie het artikel.
Ze mogen blij zijn dat ik niet bij ze in de VvE zat, had het plan met man en macht tegen gehouden. Optoppen is zo'n debiele oplossing. Het is niet zonde om niks met daken te doen, immers daar is het een dak voor: het einde van de woning en een woning heeft nu eenmaal een einde nodig. Maar goed, de dichtgetikte bouwgeile ambtenaartjes snappen dat allemaal niet. Ik hoop dat het er bij de eerste beste storm afwaait.
Qua zonlicht voor de overige buren is idd ook nog wel een dingetje idd, goed punt.quote:Op maandag 10 februari 2025 15:12 schreef Harmankardon het volgende:
In mijn vorige huis woonde ik beneden en de bovenste eigenaar (3 hoog) wilde een extra verdieping erop gooien. Jammer joh, zou mij en de andere buur aanzienlijk zon schelen in de tuin en niemand in de VVE zat te wachten op een jaar lang werkzaamheden waardoor je wel de lasten hebt en niet de lusten. Dus dikke doei
Het is alleen geen woning voor ouderen, kinderen, huisdieren en dronken mensen. Die vallen naar beneden.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Al die negatieve reacties hier is typisch Fok denk ik. Beetje afgunst misschien. Als die mensen er blij mee zijn, prima toch. Lekker in de stad wonen maar toch privacy en een mooi uitzicht.. mooi toch.
Wat vraag je je dan precies af?quote:Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef Bucketlist het volgende:
Vraag mij af hoe dat notarieel geregeld is.
Er zou inderdaad een nieuwe splitsingsakte opgemaakt moeten zijn.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:18 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Of er een nieuwe splitsingsakte is. Of is dat allemaal hetzelfde gebleven?
Dat is toch de hedendaagse standaard?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:34 schreef Alpha0 het volgende:
Laat het nu wel net een gemengd stel zijn ja.
Nou ja, wat een opmerkingquote:Op dinsdag 11 februari 2025 05:54 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een gesodemieterDan verkoop je je huis toch gewoon en verkas je naar Duitsland waar het nog wel enigszins betaalbaar is
Ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 06:02 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Nou ja, wat een opmerking![]()
Heel hun leven ligt daar. Waarschijnlijk werk,vrienden en familie, plus ze geven aan dat ze de locatie zo fijn vinden. Dan vinden ze een oplossing voor hun krappe woonruimte.... en dan is jouw suggestie, dat verhuizen naar Duitsland een betere optie was geweest?
Sommige mensen zitten nou eenmaal vol met woede en frustratie.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is weinig reden om dit als VvE tegen te houden maar jij gunt het ander het licht in de ogen nog niet.
Je bent echt dwars om het dwars zijn.
Ze zullen toch wel heipalen hebben gebruikt?quote:Op maandag 10 februari 2025 09:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als er windkracht 8 of hoger wordt voorspeld dan slaan ze wat extra haringen in het dak.
Ehm....je bedoelt handjeklap met de VVE waar ze zélf onderdeel van uit maken. Oftewel, vriendjespolitiek. Benieuwd of een reguliere koper die geen onderdeel was van de raad van de VVE dit ook had kunnen bewerkstelligen....i think not.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 09:04 schreef XLVNB het volgende:
Waarom doen mensen hier überhaupt moeilijk over. Goede uitkomst toch, netjes aangepakt met de VVE, met een gemiddelde meterprijs van ¤5,5k, ook nog eens een goede investering geweest met ¤86.000 waardevermeerdering.
Dat is nu eenmaal hoe een VVE werkt, zoals de naam al zegt zit je in een vereniging, als je dat niet wilt dan moet je geen appartement kopen. Overigens geld niet dat alles er maar met een meerderheid doorheen kan worden gedrukt, ten eerste gelden ook gewoon de gemeentelijke regels, en is er ook nog zoiets van: Recht op woongenot.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:51 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ehm....je bedoelt handjeklap met de VVE waar ze zélf onderdeel van uit maken. Oftewel, vriendjespolitiek. Benieuwd of een reguliere koper die geen onderdeel was van de raad van de VVE dit ook had kunnen bewerkstelligen....i think not.
Bedankt voor je verzameling aannames. Doen we niks mee.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:51 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ehm....je bedoelt handjeklap met de VVE waar ze zélf onderdeel van uit maken. Oftewel, vriendjespolitiek. Benieuwd of een reguliere koper die geen onderdeel was van de raad van de VVE dit ook had kunnen bewerkstelligen....i think not.
Je begrijpt me verkeerd, wat er in vereniging afgesproken wordt....prima, niks op aan te merken, dat is juist de bedoeling ervan. Maar die gasten die in de VVE-commissie zitten en zélf onderling wel ff voor elkaar regelen dat iets erdoor moet willens en wetens....niet ok. Dan creëer je een soort über-klasse.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 11:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is nu eenmaal hoe een VVE werkt, zoals de naam al zegt zit je in een vereniging, als je dat niet wilt dan moet je geen appartement kopen. Overigens geld niet dat alles er maar met een meerderheid doorheen kan worden gedrukt, ten eerste gelden ook gewoon de gemeentelijke regels, en is er ook nog zoiets van: Recht op woongenot.
Nee, met nietjes vastgezet.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze zullen toch wel heipalen hebben gebruikt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |