abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2025 @ 23:58:32 #101
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216602823
Het is weer drone-alarm overal in Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216602848
Noem me Isa Yusibov, maar van kremlin insiders weet ik dat er binnenkort veel meer Russische propaganda voor " vrede " gaat komen. En dan bedoel ik niet met bijbedoelingen om Oekraine zwakker te maken.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 00:26:55 #103
3928 Ulx
pi_216603047
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:01 schreef skysherrif het volgende:
Noem me Isa Yusibov, maar van kremlin insiders weet ik dat er binnenkort veel meer Russische propaganda voor " vrede " gaat komen. En dan bedoel ik niet met bijbedoelingen om Oekraine zwakker te maken.
Logisch. Rusland heeft overduidelijk een pauze nodig. De Poetinbrigade roept nu al dat men als eerste moet stoppen met vechten en dan moet gaan praten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216603105
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Logisch. Rusland heeft overduidelijk een pauze nodig. De Poetinbrigade roept nu al dat men als eerste moet stoppen met vechten en dan moet gaan praten.
Grootste reden beginnen die strikes in Rusland te worden en Oekraine is alleen maar aan het doorontwikkelingen in haar arsenaal om nog meer schade aan te richten en het westen levert meer en meer steun aan Oekraine om deze te ontwikkelen.

Oligarchen zien waar dit heen gaan en zijn er klaar mee.

In ieder geval de afgelopen dagen is er steeds meer staatsmedia die oproept tot vrede, ook van voormalige oorlogspropagandisten die je dagelijks op Soloviev zag.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 00:39:40 #105
3928 Ulx
pi_216603168
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Grootste reden beginnen die strikes in Rusland te worden en Oekraine is alleen maar aan het doorontwikkelingen in haar arsenaal om nog meer schade aan te richten en het westen levert meer en meer steun aan Oekraine om deze te ontwikkelen.

In ieder geval de afgelopen dagen is er steeds meer staatsmedia die oproept tot vrede, ook van voormalige oorlogspropagandisten die je dagelijks op Soloviev zag.
En precies daarom kan Oekraïne beter doorpakken. De Russen willen die pauze om zich te hergroeperen en het leger voor zover mogelijk opnieuw uit te rusten. Desnoods door geroofde bodemschatten uit Oekraïne te verpatsen. En daarna komen ze weer. Dus kun je beter zorgen dat ze die mogelijkheid niet krijgen. Dat vereist totale ineenstorting van de Russische economie. Protesten. Rellen wegens voedselprijzen. Noem maar op. Oekraïne moet ze nu juist geen adempauze geven.
pi_216603201
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
En precies daarom kan Oekraïne beter doorpakken. De Russen willen die pauze om zich te hergroeperen en het leger voor zover mogelijk opnieuw uit te rusten. Desnoods door geroofde bodemschatten uit Oekraïne te verpatsen. En daarna komen ze weer. Dus kun je beter zorgen dat ze die mogelijkheid niet krijgen. Dat vereist totale ineenstorting van de Russische economie. Protesten. Rellen wegens voedselprijzen. Noem maar op. Oekraïne moet ze nu juist geen adempauze geven.
Zeker, bevriezing van het conflict is de enige manier hoe Rusland kan winnen.

Denk uiteindelijk wel dat in Rusland zelf die verandering alleen door de Oligarchen gaat komen, daarom moet je vooral die proberen te raken. De gemiddelde Rus gaat niet in protest komen al hebben ze het nog zo slecht vrees ik.
pi_216603217
quote:
Mja, er gebeuren hele rare dingen in rusland. De hoeveelheid arrestaties "vanwege corruptie" is echt belachelijk geworden. Ik ben een paar maanden geleden compleet de draad kwijtgeraakt.
pi_216603233
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Die ene schuimbekkende vadsige generaal in het TV programma van Solovyev is eergisteren ook al weggepromoveerd.
pi_216603244
quote:
Noem me Isa Yusibov,
Wat een mongool is dat joh. :')
Vakman pur sang
pi_216603269
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:46 schreef oheng het volgende:

[..]
Die ene schuimbekkende vadsige generaal in het TV programma van Solovyev is eergisteren ook al weggepromoveerd.
Ja ik ben benieuwd, durf er nog niet al te veel van te hopen, Putin zelf zal wel gewoon door willen gaan.
pi_216603273
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een mongool is dat joh. :')
Het was ook gekscherend.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 00:51:56 #112
3928 Ulx
pi_216603278
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Zeker, bevriezing van het conflict is de enige manier hoe Rusland kan winnen.

Denk uiteindelijk wel dat in Rusland zelf die verandering alleen door de Oligarchen gaat komen, daarom moet je vooral die proberen te raken. De gemiddelde Rus gaat niet in protest komen al hebben ze het nog zo slecht vrees ik.
Dat laatste weet je niet. Als het ineens losgaat gaat het los. Dat zag je bij de Arabische lente ook. En er zijn vaak genoeg opstanden geweest.

Het probleem is alleen dat 65% van de Russen nog meer of minder achter de oorlog staat. Dus Oekraïne moet zorgen dat ze die houding gaan heroverwegen. Dat doe je door hun leven in Rusland heel miserabel te maken. En daarbij moet je het ontzag voor Poetin afbreken. De burgers laten merken dat hij een machteloze slappeling is. Een goeie eerste stap daarvoor is een erg zichtbare drone strike op regeringsgebouwen in en rond Moskou. Flink veel vuur en rook, zodat het niet te ontkennen is.
pi_216604113
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ken hem verder niet maar vanaf de zijlijn commemtaar leveren op de A10 terwijl de VS de uitfasering in het verleden een paar keer heeft uitgesteld omdat ze op CAS gebied niks beters hadden geeft al aan dat zijn rant niet veel hout snijdt.
Ze hebben niets beter en hij fakkelt het niet af hij zegt alleen dat ze heel kwetsbaar zijn in een echte oorlog. Net zoals super tuscanos. En dat de halleluja verhalen erover schromelijk overdreven zijn. Overigens wil de usaf al heel lang van het toestel af. De senaat blokkeert dat elke keer.

Lees nu trouwens dat hij voor de Britse inlichtingendienst heeft gewerkt. Maar dat kan natuurlijk heel breed zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 9 februari 2025 @ 10:36:27 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216605112
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 08:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Ze hebben niets beter en hij fakkelt het niet af hij zegt alleen dat ze heel kwetsbaar zijn in een echte oorlog. Net zoals super tuscanos. En dat de halleluja verhalen erover schromelijk overdreven zijn.
Als je wil cassen in contested airspace heb je verder weinig opties. Je kunt stand-off gaan met iets als de F35 maar die wil je daar eigenlijk helemaal niet voor gebruiken.

quote:
Overigens wil de usaf al heel lang van het toestel af. De senaat blokkeert dat elke keer.
Klopt, vooral ingegeven door het feit dat het vnl COIN missies waren en dat bv. een MQ9 ook wel CAS kan leveren. Ik kan je 1 ding verklappen, dat gaat boven Oekraine niet lukken. Sowieso hebben dat soort systemen nul overlevingskans in contested airspace.

quote:
Lees nu trouwens dat hij voor de Britse inlichtingendienst heeft gewerkt. Maar dat kan natuurlijk heel breed zijn.
Ja, dat heeft Guido Blaauw ook...
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 10:54:23 #116
3928 Ulx
pi_216605275
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhqdeoyles26

⚡️ The historic moment of Estonia leaving the Russian-fed power grid.

On February 8, Lithuania, Latvia and Estonia left Russia and Belarus energy system. By the end of the day today, they will have joined the European grid.
De laatste vonkjes zie je nog, en toen waren ze los.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 11:15:55 #117
3928 Ulx
pi_216605434
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je wil cassen in contested airspace heb je verder weinig opties.
Het probleem met de A-10 (en de Su-25) is juist opereren in contested airspace. Dat zag je al in 1991. In een paar weken tijd werden vier van die toestellen door Iraakse SAMs neergeschoten, en waren er een stuk of vijftien die als Zwitserse kaas terugkeerden. Sommige zo beschadigd dat ze niet meer te repareren waren. Dat dat toestel niet kapot te schieten is is schromelijk overdreven. Alles wat vliegt valt te veranderen in een rokend gat in de grond. En nu iedereen wegens drones weer veel flak gaat aanschaffen zie ik dat alleen maar erger worden. Dan kun je dat soort toestellen na elke missie groot onderhoud geven.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 11:28:03 #118
3928 Ulx
pi_216605581
https://bsky.app/profile/tendar.bsky.social/post/3lhqe66vdts2k

quote:
During the security conference „Security and Defense“ organized by Handelsblatt in Berlin, Rheinmetall CEO Armin Papperger:

„We (Germany) already produce more ammunition than the USA.“

I believe that Papparger is referring to artillery ammunition which would be quite an achievement.
quote:
„We can make Germany ready for war by the year 2029. All what we need are purchase guarantees“, according to Thomas Gottschild, CEO of MBDA.
Ik neem even aan dat Gottschild het heeft over:

• MBDA alleen en niet over de complete defensie industrie.
• Ready for war in de zin van die ook winnen.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 11:33:20 #119
3928 Ulx
pi_216605665
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lhqd2byty22k

🤔 Russia "closed" the road from Bakhmut to Chasiv Yar with a net to protect logistics from FPV drones.

❗️At the moment, 2 km of the road are covered with a net.
Volgens mij fikt zo'n vlammenwerperdrone daar wel wat gaten is. En of het handig is als je dekking moet zoeken is ook de vraag.
pi_216605817
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als de Russen in de touwen hangen is het moment aangekomen om de sancties serieus op te voeren en het leven van de Russische bevolking zo veel mogelijk tot een hel te maken om hen te intimideren.
  zondag 9 februari 2025 @ 12:17:41 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216606231
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:15 schreef Ulx het volgende:

Het probleem met de A-10 (en de Su-25) is juist opereren in contested airspace. Dat zag je al in 1991. In een paar weken tijd werden vier van die toestellen door Iraakse SAMs neergeschoten, en waren er een stuk of vijftien die als Zwitserse kaas terugkeerden. Sommige zo beschadigd dat ze niet meer te repareren waren. Dat dat toestel niet kapot te schieten is is schromelijk overdreven. Alles wat vliegt valt te veranderen in een rokend gat in de grond. En nu iedereen wegens drones weer veel flak gaat aanschaffen zie ik dat alleen maar erger worden. Dan kun je dat soort toestellen na elke missie groot onderhoud geven.
Ik zeg helemaal nergens dat die toestellen onkwetsbaar zijn maar in dit soort omstandigheden is het het enige alternatief wat je hebt als het om CAS gaat. Die glijbommen en stand-off wapens zijn natuurlijk leuk maar hebben een aardig grote CEP als je geen GPS hebt (jamming) en afhankelijk bent van INS, dan wordt de afwijking te groot om fatsoenlijk in te zetten met eigen troepen nabij. Waarom denk je dat de Russen de Su-25 blijven gebruiken? Niet omdat ze dat nou zo prettig vinden maar er is gewoon geen beter alternatief in sommige omstandigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 09-02-2025 12:32:02 ]
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 12:24:40 #122
3928 Ulx
pi_216606305
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:46 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Als de Russen in de touwen hangen is het moment aangekomen om de sancties serieus op te voeren en het leven van de Russische bevolking zo veel mogelijk tot een hel te maken om hen te intimideren.
Sancties kunnen nu ook al. Maar alles wat de economie laat draaien letterlijk in puin gooien en daarnaast zorgen voor flink gezichtsverlies voor Poetin & co. Met tientallen of honderden drones regeringsgebouwen en FSB kantoren in een grotere stad laten aanvallen, zoiets. In een bomberstream stijl. In een korte tijd met meer drones en raketten aankomen dan Rusland afweer heeft of raketten van de depots naar de lanceerders kan brengen. Iets dat niet te ontkennen of te negeren is.

Kortom: steek de stad Koersk in de fik. Laat daar maar paniek ontstaan.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 12:33:04 #123
3928 Ulx
pi_216606386
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal nergens dat die toestellen onkwetsbaar zijn maar in dit soort omstandigheden is het het enige alternatief wat je hebt als het om CAS gaat. Die glijbommen en stand-off wapens zijn natuurlijk leuk maar hebben een aardig grote CEP als je geen GPS hebt (jamming) en afhankelijk bent van INS, dan wordt de afwijking te groot om fatsoenlijk in te zetten met eigen troepen nabij. Waarom denk je dat de Russen de Su-25 blijven gebruiken? Niet omdat ze dat nou zo prettig vinden maar er is gewoon geen beter alternatief.
Ik heb niet de indruk dat de Russen nou zo heel veel geven om nauwkeurigheid. Met veel bommen alles plat gooien is meer hun stijl. Maar mochten de Russen en Oekraïners echt dichtbij elkaar hebben gezeten in die omgeving is er inderdaad geen beter alternatief. Dat klopt. Ik vraag me wel af of dat hier speelde. Het leek me een flinke afstand tussen de camerapositie en het toestel.
  zondag 9 februari 2025 @ 12:38:47 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216606436
quote:
Zelensky/Ukraine denken daar anders over...

quote:
Russia to Draft 100,000 Troops: “Putin is Not Preparing for Negotiations,” Says Zelenskyy

Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy has stated that Russia is increasing its military force by more than 100,000 troops, indicating ongoing preparations for extended military operations.

According to Zelenskyy, intelligence reports confirm that Moscow is forming new divisions and expanding military production capabilities. He emphasized that this development reflects Russia’s intent to continue the war rather than seek negotiations.

During his address on February 8, Zelenskyy highlighted concerns over Russia’s growing military cooperation with North Korea, particularly in advanced warfare technologies, including drones. He noted that Moscow’s military expansion is not solely focused on Ukraine but poses broader security risks.

“Putin is not preparing for negotiations or a peaceful resolution—he is preparing for continued war. Their military is growing by over 100,000 troops. All partners must recognize this reality,” Zelenskyy stated.

Zelenskyy also confirmed the visit of NATO Military Committee Chairman Admiral Giuseppe Cavo Dragone to Ukraine on February 8, marking his first visit to the country. The discussions focused on Ukraine’s defense requirements and upcoming international security meetings, including the Ramstein format.

“We must assess threats together and determine our response strategies. European nations will need to continue strengthening their defense capabilities, and the objective of allocating 5% of GDP for defense will remain a key agenda point,” Zelenskyy added.

Earlier, President Volodymyr Zelenskyy announced a special one-year military contract for 18-24-year-olds, emphasizing that it is voluntary and not part of mobilization. The initiative, developed with experienced combat brigades, aims to offer financial incentives and benefits. It aligns with ongoing recruitment reforms, including a structured enlistment process and training guarantees.
United24media
pi_216606479
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zelensky/Ukraine denken daar anders over...
[..]
United24media
Uiteraard, voor zelensky is het heel belangrijk dat Rusland zo sterk en dreigend mogelijk lijkt.

En Putin en mensen in het leger willen ook nog steeds die oorlog hoor daar niet van. Het is niet dat ineens heel het leger of het kremlin er tegen is, maar je begint in Russische media steesd meer invloed van Oligarchen te zien die willen dat de oorlog stopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')