abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:22:08 #1
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216579886
quote:
Elektriciteitsnetwerk van heel noord Utrecht is vol

Het elektriciteitsnetwerk ten noorden van het centraal station is vol. Netbeheerder Stedin laat dit weten aan de gemeente Utrecht. Wegens vertraagde werkzaamheden kan dit tot 2034 duren. Dit betekent dat de wachtlijst voor grootverbruikers in het verzorgingsgebied van deze twee stations van kracht blijft en mogelijk langer wordt.

In vaktermen heeft Stedin bij de elektriciteitsstations Utrecht Lage Weide en Utrecht Merwedekanaal congestie afgekondigd. Dat betekent dat het elektriciteitsnetwerk hier vol is. Deze stations voorzien alles ten noorden van het Centraal Station, de Merwedekanaalzone en Kanaleneiland van stroom. Eerder werd net congestie afgekondigd voor elektriciteitsstation Oudenrijn.

De gemeente zegt zich grote zorgen te maken over de ontwikkeling. Door de congestie moet onder andere de nieuwbouw van het Beurs Kwartier bij de Jaarbeurs langer wachten op een stroomaansluiting. Ook de groei van de bedrijvigheid op Lage Weide en het plaatsen van snellaad-infrastructuur wordt belemmerd.

Oplossing
Het uitbreiden van de hoogspanningsstations Utrecht Merwedekanaal en Utrecht Lage Weide én de bouw van het nieuwe station Utrecht Noord moeten de knelpunten op het regionale net uiteindelijk oplossen. Stedin verwacht de uitbreidingen van deze stations stapsgewijs tussen 2029 en 2034 op te leveren.
De financiële consequenties van de drukte op het stroomnet brengt de gemeente naar buiten in de voorjaarsnota.
Bron: https://www.duic.nl/algem(...)oord-utrecht-is-vol/

Waar blijven de hoogspanningsstations? Kom op TenneT en Stedin, werk aan de winkel! We hebben geen lappen gras nodig, we hebben power nodig!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216579930
Na 8 rechtse kabinetten werkt basis infrastructuur niet meer, maar gelukkig heeft het 9e rechtse kabinet op rij een gratis taxidienst voor vluchtelingen opgericht, dus alles is ze vergeven.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:30:04 #3
503714 SebbeSwensje
pi_216579949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Na 8 rechtse kabinetten werkt basis infrastructuur niet meer, maar gelukkig heeft het 9e rechtse kabinet op rij een gratis taxidienst voor vluchtelingen opgericht, dus alles is ze vergeven.
Gewoon buiten de overheid om werken. Als zij het niet willen begrijpen, gaan ze het ook niet begrijpen. Wij weten beter wat goed is voor ons dan zij!
Appears.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:50:50 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216580094
Alles ten westen van Amersfoort loskoppelen en teruggeven aan de noordzee
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:51:38 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216580108
Rechtse regeringen, altijd geweldig resultaat. :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_216580167
Utrecht :')
pi_216580185
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
en het plaatsen van snellaad-infrastructuur wordt belemmerd.
Die idiots zijn bezig met snellaad infrastructuur terwijl het net op omvallen staat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216580202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:51 schreef Mikeytt het volgende:
Rechtse regeringen, altijd geweldig resultaat. :')
Nee met links is het leuk, maar dat de blik van Rutte niet verder dan 2 maanden vooruit was geworpen is wel duidelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:38:34 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216580421
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Alfaatje Jetten was de briljante visionair op het gebied van energie en heeft die energietransitie erdoorheen gedouwd. Was hij ook rechts?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:46:14 #10
503714 SebbeSwensje
pi_216580476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die idiots zijn bezig met snellaad infrastructuur terwijl het net op omvallen staat?
Gewoon pompen. De vraag is er, het aanbod nog niet. Waar is die vrije markt nu?
Appears.
pi_216580591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alfaatje Jetten was de briljante visionair op het gebied van energie en heeft die energietransitie erdoorheen gedouwd. Was hij ook rechts?
In 2016 deed ik een energie minor en toen was al een jaar of 10 bekend dat er een probleem met het stroomnetwerk aan zat te komen. En dat probeer jij af te schuiven op een minister van een economische middenpartij in 2022. De schaduw van D66 is lang volgens briljant rechts, maar dat Rob nu ook al kan tijdreizen volgens jullie spookverhaaltjes is nieuw voor mij.
pi_216580627
Fijn he, 14 jaar een premier zonder visie.

Hadden we maar een premier mét visie gehad. Die dat dit probleem 10 jaar van tevoren aan zien komen en daar op kunnen anticiperen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:13:29 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_216580695
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee met links is het leuk, maar dat de blik van Rutte niet verder dan 2 maanden vooruit was geworpen is wel duidelijk.
Voor Rutte was marktwerking heilig, dus hij liet ook dit fijn aan de markt over, want dan kwam alles goed. Maar aangezien managers ook niet veel verder kijken dan hun bonus aan het einde van het lopende jaar gebeurde er dus niets. Fijne daadkrachtige premier, alleen was hij dat alleen als hij geld uit de burgers kon persen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_216580750
Überhaupt denken dat eender welke overheid dit soort zelfgecreëerde problemen snel en efficiënt op kan lossen :’) .
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_216580751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Hadden we maar een premier mét visie gehad. Die dat dit probleem 10 jaar van tevoren aan zien komen en daar op kunnen anticiperen.
Ik kan mij nog VVD reclames herinneren dat het licht uit zou gaan. Die waren ze volgens mij aan het maken toen de eerste experts al aan het aankloppen waren dat het netwerk verzwaard moest worden.
pi_216580755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:21 schreef Akkerdjie het volgende:
Überhaupt denken dat eender welke overheid dit soort zelfgecreëerde problemen snel en efficiënt op kan lossen :’) .
De transitie naar gas was veel groter en ging inderdaad aardig snel met leiding van de overheid.
pi_216580787
Nu van de rest van Utrecht nog.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:30:15 #18
236264 crew  capricia
pi_216580806
Betekent dit ook iets voor de aanvraag van laadpalen? Zowel prive op je oprit als in de straat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216580816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:46 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Gewoon pompen. De vraag is er, het aanbod nog niet. Waar is die vrije markt nu?
_O-

Tis toch bezopen.
pi_216580820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Over een paar jaar gaat de kwaliteit van de zorg ernstig naar beneden, dat wordt pas leuk.
pi_216580833
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:30 schreef capricia het volgende:
Betekent dit ook iets voor de aanvraag van laadpalen? Zowel prive op je oprit als in de straat.
Privé lijkt me niet, moet je dat aanmelden e.d.?
Qua toekomstvisie zou ik alleen wel die laadpaal een beetje slim maken "dynamic load balancing" e.d. zodat die in de goedkope uurtjes oplaadt en een dynamisch contract erbij.
pi_216580883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Qua toekomstvisie zou ik alleen wel die laadpaal een beetje slim maken "dynamic load balancing" e.d. zodat die in de goedkope uurtjes oplaadt en een dynamisch contract erbij.
Bij die goedkope uurtjes staat ie meestal op de parkeerplek bij het werk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216580919
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De transitie naar gas was veel groter en ging inderdaad aardig snel met leiding van de overheid.
Duurde ook 15 jaar in totaal en er was een dikke incentive om bergen geld mee te verdienen.

In dit geval zijn er gewoon onhaalbare doelen gesteld zonder diezelfde incentives. Dit gaat deze en ook de volgende regering niet kunnen oplossen. En die daarna misschien ook wel niet. Hopelijk wordt er een start gemaakt en gebeuren er niet nog tientallen andere dingen die de boel verder vertragen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:52:43 #24
236264 crew  capricia
pi_216580958
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Laat ik de vraag anders formuleren:
Heeft dit nog consequenties voor de aanvraag van een verzwaring van je aansluiting bij Stedin?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:59:58 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216581011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In 2016 deed ik een energie minor en toen was al een jaar of 10 bekend dat er een probleem met het stroomnetwerk aan zat te komen. En dat probeer jij af te schuiven op een minister van een economische middenpartij in 2022. De schaduw van D66 is lang volgens briljant rechts, maar dat Rob nu ook al kan tijdreizen volgens jullie spookverhaaltjes is nieuw voor mij.
Zeg ik dat alfaatje Jetten het alleen heeft veroorzaakt? Ik ga alleen op jouw claim in dat het alleen rechtse kabinetten zijn. Ik weet dat de nutsbedrijven daar voor hebben gewaarschuwd. Wat zeker is, is dat Jetten daar niks mee heeft gedaan, wetenschappelijke rapporten vanuit ideologische redenen naast zich heeft neergeschoven en zich vooral samen met Klaver voor lul gezet door te pretenderen dat huishoudens niet op nucleaire energie kunnen runnen.

Een centrum georiënteerde gozer maakt het dus niet beter. Maar als je het graag wil horen, Rutte was net zo goed een ramp voor dit land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')