abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:22:08 #1
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216579886
quote:
Elektriciteitsnetwerk van heel noord Utrecht is vol

Het elektriciteitsnetwerk ten noorden van het centraal station is vol. Netbeheerder Stedin laat dit weten aan de gemeente Utrecht. Wegens vertraagde werkzaamheden kan dit tot 2034 duren. Dit betekent dat de wachtlijst voor grootverbruikers in het verzorgingsgebied van deze twee stations van kracht blijft en mogelijk langer wordt.

In vaktermen heeft Stedin bij de elektriciteitsstations Utrecht Lage Weide en Utrecht Merwedekanaal congestie afgekondigd. Dat betekent dat het elektriciteitsnetwerk hier vol is. Deze stations voorzien alles ten noorden van het Centraal Station, de Merwedekanaalzone en Kanaleneiland van stroom. Eerder werd net congestie afgekondigd voor elektriciteitsstation Oudenrijn.

De gemeente zegt zich grote zorgen te maken over de ontwikkeling. Door de congestie moet onder andere de nieuwbouw van het Beurs Kwartier bij de Jaarbeurs langer wachten op een stroomaansluiting. Ook de groei van de bedrijvigheid op Lage Weide en het plaatsen van snellaad-infrastructuur wordt belemmerd.

Oplossing
Het uitbreiden van de hoogspanningsstations Utrecht Merwedekanaal en Utrecht Lage Weide én de bouw van het nieuwe station Utrecht Noord moeten de knelpunten op het regionale net uiteindelijk oplossen. Stedin verwacht de uitbreidingen van deze stations stapsgewijs tussen 2029 en 2034 op te leveren.
De financiële consequenties van de drukte op het stroomnet brengt de gemeente naar buiten in de voorjaarsnota.
Bron: https://www.duic.nl/algem(...)oord-utrecht-is-vol/

Waar blijven de hoogspanningsstations? Kom op TenneT en Stedin, werk aan de winkel! We hebben geen lappen gras nodig, we hebben power nodig!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216579930
Na 8 rechtse kabinetten werkt basis infrastructuur niet meer, maar gelukkig heeft het 9e rechtse kabinet op rij een gratis taxidienst voor vluchtelingen opgericht, dus alles is ze vergeven.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:30:04 #3
503714 SebbeSwensje
pi_216579949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Na 8 rechtse kabinetten werkt basis infrastructuur niet meer, maar gelukkig heeft het 9e rechtse kabinet op rij een gratis taxidienst voor vluchtelingen opgericht, dus alles is ze vergeven.
Gewoon buiten de overheid om werken. Als zij het niet willen begrijpen, gaan ze het ook niet begrijpen. Wij weten beter wat goed is voor ons dan zij!
Appears.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:50:50 #4
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216580094
Alles ten westen van Amersfoort loskoppelen en teruggeven aan de noordzee
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:51:38 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216580108
Rechtse regeringen, altijd geweldig resultaat. :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216580167
Utrecht :')
pi_216580185
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
en het plaatsen van snellaad-infrastructuur wordt belemmerd.
Die idiots zijn bezig met snellaad infrastructuur terwijl het net op omvallen staat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216580202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:51 schreef Mikeytt het volgende:
Rechtse regeringen, altijd geweldig resultaat. :')
Nee met links is het leuk, maar dat de blik van Rutte niet verder dan 2 maanden vooruit was geworpen is wel duidelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:38:34 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216580421
quote:
Alfaatje Jetten was de briljante visionair op het gebied van energie en heeft die energietransitie erdoorheen gedouwd. Was hij ook rechts?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:46:14 #10
503714 SebbeSwensje
pi_216580476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die idiots zijn bezig met snellaad infrastructuur terwijl het net op omvallen staat?
Gewoon pompen. De vraag is er, het aanbod nog niet. Waar is die vrije markt nu?
Appears.
pi_216580591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alfaatje Jetten was de briljante visionair op het gebied van energie en heeft die energietransitie erdoorheen gedouwd. Was hij ook rechts?
In 2016 deed ik een energie minor en toen was al een jaar of 10 bekend dat er een probleem met het stroomnetwerk aan zat te komen. En dat probeer jij af te schuiven op een minister van een economische middenpartij in 2022. De schaduw van D66 is lang volgens briljant rechts, maar dat Rob nu ook al kan tijdreizen volgens jullie spookverhaaltjes is nieuw voor mij.
pi_216580627
Fijn he, 14 jaar een premier zonder visie.

Hadden we maar een premier mét visie gehad. Die dat dit probleem 10 jaar van tevoren aan zien komen en daar op kunnen anticiperen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:13:29 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_216580695
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee met links is het leuk, maar dat de blik van Rutte niet verder dan 2 maanden vooruit was geworpen is wel duidelijk.
Voor Rutte was marktwerking heilig, dus hij liet ook dit fijn aan de markt over, want dan kwam alles goed. Maar aangezien managers ook niet veel verder kijken dan hun bonus aan het einde van het lopende jaar gebeurde er dus niets. Fijne daadkrachtige premier, alleen was hij dat alleen als hij geld uit de burgers kon persen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_216580750
Überhaupt denken dat eender welke overheid dit soort zelfgecreëerde problemen snel en efficiënt op kan lossen :’) .
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_216580751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Hadden we maar een premier mét visie gehad. Die dat dit probleem 10 jaar van tevoren aan zien komen en daar op kunnen anticiperen.
Ik kan mij nog VVD reclames herinneren dat het licht uit zou gaan. Die waren ze volgens mij aan het maken toen de eerste experts al aan het aankloppen waren dat het netwerk verzwaard moest worden.
pi_216580755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:21 schreef Akkerdjie het volgende:
Überhaupt denken dat eender welke overheid dit soort zelfgecreëerde problemen snel en efficiënt op kan lossen :’) .
De transitie naar gas was veel groter en ging inderdaad aardig snel met leiding van de overheid.
pi_216580787
Nu van de rest van Utrecht nog.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:30:15 #18
236264 crew  capricia
pi_216580806
Betekent dit ook iets voor de aanvraag van laadpalen? Zowel prive op je oprit als in de straat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216580816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:46 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Gewoon pompen. De vraag is er, het aanbod nog niet. Waar is die vrije markt nu?
_O-

Tis toch bezopen.
pi_216580820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Over een paar jaar gaat de kwaliteit van de zorg ernstig naar beneden, dat wordt pas leuk.
pi_216580833
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:30 schreef capricia het volgende:
Betekent dit ook iets voor de aanvraag van laadpalen? Zowel prive op je oprit als in de straat.
Privé lijkt me niet, moet je dat aanmelden e.d.?
Qua toekomstvisie zou ik alleen wel die laadpaal een beetje slim maken "dynamic load balancing" e.d. zodat die in de goedkope uurtjes oplaadt en een dynamisch contract erbij.
pi_216580883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Qua toekomstvisie zou ik alleen wel die laadpaal een beetje slim maken "dynamic load balancing" e.d. zodat die in de goedkope uurtjes oplaadt en een dynamisch contract erbij.
Bij die goedkope uurtjes staat ie meestal op de parkeerplek bij het werk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216580919
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De transitie naar gas was veel groter en ging inderdaad aardig snel met leiding van de overheid.
Duurde ook 15 jaar in totaal en er was een dikke incentive om bergen geld mee te verdienen.

In dit geval zijn er gewoon onhaalbare doelen gesteld zonder diezelfde incentives. Dit gaat deze en ook de volgende regering niet kunnen oplossen. En die daarna misschien ook wel niet. Hopelijk wordt er een start gemaakt en gebeuren er niet nog tientallen andere dingen die de boel verder vertragen.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:52:43 #24
236264 crew  capricia
pi_216580958
quote:

[..]
Laat ik de vraag anders formuleren:
Heeft dit nog consequenties voor de aanvraag van een verzwaring van je aansluiting bij Stedin?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:59:58 #25
396550 Richestorags
pi_216581011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In 2016 deed ik een energie minor en toen was al een jaar of 10 bekend dat er een probleem met het stroomnetwerk aan zat te komen. En dat probeer jij af te schuiven op een minister van een economische middenpartij in 2022. De schaduw van D66 is lang volgens briljant rechts, maar dat Rob nu ook al kan tijdreizen volgens jullie spookverhaaltjes is nieuw voor mij.
Zeg ik dat alfaatje Jetten het alleen heeft veroorzaakt? Ik ga alleen op jouw claim in dat het alleen rechtse kabinetten zijn. Ik weet dat de nutsbedrijven daar voor hebben gewaarschuwd. Wat zeker is, is dat Jetten daar niks mee heeft gedaan, wetenschappelijke rapporten vanuit ideologische redenen naast zich heeft neergeschoven en zich vooral samen met Klaver voor lul gezet door te pretenderen dat huishoudens niet op nucleaire energie kunnen runnen.

Een centrum georiënteerde gozer maakt het dus niet beter. Maar als je het graag wil horen, Rutte was net zo goed een ramp voor dit land.
pi_216581189
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Laat ik de vraag anders formuleren:
Heeft dit nog consequenties voor de aanvraag van een verzwaring van je aansluiting bij Stedin?
Daar sta je in de wacht maar als consument maken ze het minder bont dan zakelijk...

Tevens praat ik met casus Liander waar het 2-3 jaar duurde, maar waar er ook een nieuwe kabel moest worden aangelegd....

Als je de kabel al hebt zullen ze ook wel drukte hebben, dus even moeten wachten, maar voor zover ik weet zijn er geen wachtrijen voor kleinverbruik aansluitingen, qua congestie (rood stoplicht), alleen drukte...

Maar ik ben van mening dat je privé, met die hoge kosten voor 3x35a, altijd moet proberen op 3x25 te blijven.
pi_216581411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Daar sta je in de wacht maar als consument maken ze het minder bont dan zakelijk...

Tevens praat ik met casus Liander waar het 2-3 jaar duurde, maar waar er ook een nieuwe kabel moest worden aangelegd....

Als je de kabel al hebt zullen ze ook wel drukte hebben, dus even moeten wachten, maar voor zover ik weet zijn er geen wachtrijen voor kleinverbruik aansluitingen, qua congestie (rood stoplicht), alleen drukte...

Maar ik ben van mening dat je privé, met die hoge kosten voor 3x35a, altijd moet proberen op 3x25 te blijven.
Dat moet wel lukken.

Ik heb straks 4 airco's (waarvan 1 een 3-fase 10kW) en 2 warmtepompen (beiden 3-fase) op 3x25A.
Scheelt natuurlijk ook dat de airco's aan staan als de warmtepompen niet zoveel draaien en andersom.

En dan ook nog een 3-fase inductiekookplaat en een Volvo PHEV + EV busje.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 11:53:16 #28
236264 crew  capricia
pi_216581418
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

2 tot 3 jaar? Voor een verzwaring met een nieuwe kabel?
Bizar joh.

Wij hebben vorig jaar alles laten doen door Stedin ivm de EV en de laadpaal op de oprit, en de wachttijd was 2 maanden. Verzwaring, nieuwe kabels onder de grond etc. Van aanvraag tot oplevering was 2 maanden. In Utrecht.

Vandaar mijn vraag. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216581480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jetten z'n tijd in de tweede kamer is veel te kort in vergelijking met de lange termijnvisie die hier volledig ontbrak. Capaciteitsrproblemen in het stroomnet dreigden al veel langer te ontstaan.
pi_216581673
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat moet wel lukken.

Ik heb straks 4 airco's (waarvan 1 een 3-fase 10kW) en 2 warmtepompen (beiden 3-fase) op 3x25A.
Scheelt natuurlijk ook dat de airco's aan staan als de warmtepompen niet zoveel draaien en andersom.

En dan ook nog een 3-fase inductiekookplaat en een Volvo PHEV + EV busje.
Ja, beetje oppassen dat je niet alles tegelijkertijd aanzet maar hè, moet toch makkelijk kunnen, zeker met dynamic load balancing voor de auto...

En koelen met je warmtepomp, doe je dat nog?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:16:44 #31
396550 Richestorags
pi_216581676
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jetten z'n tijd in de tweede kamer is veel te kort in vergelijking met de lange termijnvisie die hier volledig ontbrak. Capaciteitsrproblemen in het stroomnet dreigden al veel langer te ontstaan.
Oké, maar stemden zijn gebrek aan kennis en zelfs regelrechte arrogantie (lachen om kernenergie met Klaver terwijl ze het zelf niet begrepen) en het feit dat hij wetenschappelijke rapporten naast zich neerlegde jou dan gerust dat als hij er langer had gezeten het goed was gekomen? Hij is gewoon één van de vele nitwits in de politiek, die liever naar de waan van de dag kijkt. Ook ontbreekt het hem aan de nederigheid om te beseffen dat een topic als dat iemand met een technische bestuurskunde achtergrond / technische achtergrond nodig heeft en geen ideologie.

Overigens had hij die langetermijnvisie toch ook kunnen laten opstellen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 07-02-2025 12:27:23 ]
pi_216581703
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:53 schreef capricia het volgende:

[..]
2 tot 3 jaar? Voor een verzwaring met een nieuwe kabel?
Bizar joh.

Wij hebben vorig jaar alles laten doen door Stedin ivm de EV en de laadpaal op de oprit, en de wachttijd was 2 maanden. Verzwaring, nieuwe kabels onder de grond etc. Van aanvraag tot oplevering was 2 maanden. In Utrecht.

Vandaar mijn vraag. :)
Complete aansluiting eigenlijk. Achja.
pi_216581758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze zijn helaas na het verbieden van gas vergeten de aanvoer van elektriciteit te bevorderen. Of zouden we daar allemaal zonnepanelen en een accu voor aan moeten schaffen? Dan kan tzt. al die dure infrastructuur ook op de schroothoop. Dat linkt wel heen neoliberaal.
pi_216581765
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, beetje oppassen dat je niet alles tegelijkertijd aanzet maar hè, moet toch makkelijk kunnen, zeker met dynamic load balancing voor de auto...
In het ergste geval vliegt je automaat eruit (bij een moderne meterkast) en weet je wat je niet tegelijk moet aanzetten :+

quote:
En koelen met je warmtepomp, doe je dat nog?
Het plan ligt er wel voor het bijgebouw straks, daar zit vloerverwarming in.
Maar daar hangt ook een airco van 10kW op de bovenverdieping.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:28:22 #35
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216581775
Slecht nieuws voor de wiettelers. :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216581841
De puinhopen van D66.

quote:
Als je destijds al eens aanstipte dat er toch ook een netwerk nodig is, dat ook vervangen moest worden, werd dat in de politiek en in de energiewereld zelf al gauw afgedaan als een beetje 'fossiel denken' en afkeren van de transitie.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-wilden-dan-iedereen
pi_216581842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In het ergste geval vliegt je automaat eruit (bij een moderne meterkast) en weet je wat je niet tegelijk moet aanzetten :+
[..]
Het plan ligt er wel voor het bijgebouw straks, daar zit vloerverwarming in.
Maar daar hangt ook een airco van 10kW op de bovenverdieping.
Aardig wat energie
Ikzelf heb echt een superlaag energieverbruik. Geen auto en bejaarde buren rondom die stoken in een modern appartement. Een airconditioning ook niet nodig met wonen langs de Oude Maas. Geen vrouw/kinderen in huis scheelt ook een bult. :o
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_216581845
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Slecht nieuws voor de wiettelers. :D

:{²
In Nederland is het wiettelen wel zo een beetje voorbij.
pi_216581870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Nederland is het wiettelen wel zo een beetje voorbij.
Nog niet zo gek lang geleden hebben ze hier een deur of 5 verderop anders nog een heel appartement leeggetrokken, stond bomvol met plantjes.

Niet echt slim natuurlijk om dat in een appartement te gaan doen, dat gaan mensen echt ruiken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216581895
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:37 schreef RotatoR het volgende:
De puinhopen van D66.
[..]

Je denkt écht dat die ~2 jaar D66 alle problemen heeft veroorzaakt?

Of die 30 jaar daarvoor, waarin er onvoldoende geïnvesteerd is in het stroomnetwerk?
pi_216581921
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nog niet zo gek lang geleden hebben ze hier een deur of 5 verderop anders nog een heel appartement leeggetrokken, stond bomvol met plantjes.

Niet echt slim natuurlijk om dat in een appartement te gaan doen, dat gaan mensen echt ruiken.
Het komt nog voor, maar zijn doorgaans wat gelukszoekers. De hele grote plantage zijn al helemaal verdwenen, het is een hoop moeite en risico voor niets.
pi_216582506
quote:

[..]
Voor een laadpaal moet je wel 3x25 ampere hebben als maximum is mij toen uitgelegd. Dat moet je aanvragen bij de netwerkbeheerder, als het net vol is denk ik dat dat een probleem is.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 13:44:48 #43
236264 crew  capricia
pi_216582546
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:39 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Voor een laadpaal moet je wel 3x25 ampere hebben als maximum is mij toen uitgelegd. Dat moet je aanvragen bij de netwerkbeheerder, als het net vol is denk ik dat dat een probleem is.
Dat was dus mijn vraag ^O^ Ik woon in dat gebied, van dat kaartje in de OP. Wij hebben die verzwaring vorig jaar laten doen, en dat ging allemaal vrij rap.

Maar als een van de andere bewoners in dit gebied ook die verzwaring wil voor een laadpaal voor hun EV op hun oprit, is daar dan een probleem?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 7 februari 2025 @ 14:06:49 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216582777
quote:
En de economie die eh..ja de economie!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:13:21 #45
503714 SebbeSwensje
pi_216582866
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En de economie die eh..ja de economie!
En we hebben de multinationals binnen weten te houden! Nou ja, niet allemaal. Oh, en ze hebben straks ook geen stroom meer. Maar al met al toch best aardig?
Appears.
pi_216582868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je denkt écht dat die ~2 jaar D66 alle problemen heeft veroorzaakt?

Of die 30 jaar daarvoor, waarin er onvoldoende geïnvesteerd is in het stroomnetwerk?
* 5,5 jaar

Op basis van het klimaatakkoord onder Rutte 3 werd al bepaald dat men van het gas af moest, dat kolencentrales dicht moesten en dat warmtepompen, zonnepanelen en elektrische auto's gesubsidieerd moesten worden. De bekende D66 paradepaardjes. Mensen zijn toen massaal meer stroom gaan gebruiken door deze besluiten. De waarschuwingen dat het stroomnet dat niet aankon werd afgedaan als "fossiel denken", het typische D66 dedain.
  Forum Admin vrijdag 7 februari 2025 @ 14:18:12 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216582912
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En we hebben de multinationals binnen weten te houden! Nou ja, niet allemaal. Oh, en ze hebben straks ook geen stroom meer. Maar al met al toch best aardig?
Had je maar aandelen moeten verkopen of kopen.

Eigen verantwoordelijkheid. Vooral nu.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216582940
quote:
En nu Trump aan de macht is hebben mensen ook een zondebok gevonden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_216583082
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:21 schreef HSG het volgende:

[..]
En nu Trump aan de macht is hebben mensen ook een zondebok gevonden.
Alles is de schuld van woke transseksuele immigranten.

's Werelds rijkste man kun je wel vertrouwen en die gaat alles oplossen hoor!
pi_216583088
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
* 5,5 jaar

Op basis van het klimaatakkoord onder Rutte 3 werd al bepaald dat men van het gas af moest, dat kolencentrales dicht moesten en dat warmtepompen, zonnepanelen en elektrische auto's gesubsidieerd moesten worden. De bekende D66 paradepaardjes. Mensen zijn toen massaal meer stroom gaan gebruiken door deze besluiten. De waarschuwingen dat het stroomnet dat niet aankon werd afgedaan als "fossiel denken", het typische D66 dedain.
Bron?
Ik vermoed namelijk je dikke duim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')