Je bedoelt dat de Palestijnen vrijwel direct na de Oslo akkoorden met aanslagen kwamen? De Oslo akkoorden waren namelijk uit september 1995 en in begin 1996 was het alweer raak met aanslagen in Ashkelon, Jerusalem (2x) en Tel-Aviv die tientallen Israëliërs het leven hebben gekost.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar hoe wil je eerlijke onderhandelingen doen als Israël hun deel van de Oslo akkoorden niet eens is nagekomen. Feit is en blijft dat het vestigingskolonialisme in de West Bank illegaal is onder internationaal recht, maar Israël weigert weinig aan die situatie te veranderen. Ook toen Bibi nog niet aan de macht was.
Ik betwijfel het. Israël is pas tevreden als ze alles hebben. Zij vinden dat ze daar recht op hebben. Net zoals Poetin met Oekraïne.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Hadden ze het maar meteen geaccepteerd. Dan was er nu een Palestina geweest. Ook al waren ze het niet eens met de grenzen.
Zeer zekerquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Pffffffff
Trump is vast niet eens zo goed op de hoogte als jullie.
Mwah. Ook in Israël is men daarover verdeeld.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Israël is pas tevreden als ze alles hebben. Zij vinden dat ze daar recht op hebben. Net zoals Poetin met Oekraïne.
Je projecteert de wensen van de Palestijnen op de Israël.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Israël is pas tevreden als ze alles hebben. Zij vinden dat ze daar recht op hebben. Net zoals Poetin met Oekraïne.
Er is geen Palestijnse staat geweest.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze hadden 80 jaar geleden een eigen land. Daarvan moesten ze het grootste deel afgeven aan de joden. Toen alle landen in de omgeving daarom Israël de oorlog verklaarden, zijn die allemaal afgeslacht. Ook dankzij een ruime westerse hulp. En toen werd het Palestijnse grondgebied nog flink verkleind.
Maar daar bleef het niet bij, want Israël ging het land dat voor de Palestijnen was koloniseren. Bij opstand alles platgooien, zodat daar mooi nieuwe huizen voor Joden gebouwd konden worden. Oh, en prikkeldraad en bewaking om alle kleine stukjes Palestina die er nog overbleven. Als ze niet vrijwillig weggaan, moet je ze harder schoppen.
Zeker, die omringende landen en de Palestijnen pikten dat niet allemaal zomaar. En dus is het daar al 80 jaar oorlog.
Ja, de schuld ligt eigenlijk bij Europa, want ze hadden kunnen weten wat er zou gebeuren als ze dat land afpakten en weggaven aan een groep mensen die gegarandeerd alle bewoners kwaad gingen maken. Maar het was een cadeau, om goed te maken wat er in de tweede wereldoorlog met ze gebeurd was. En dan moet je ze ook steunen. Dat daar dan wat inheemsen het loodje bij leggen is dan jammer. Kolonialisme.
Ik heb grote bewondering voor je geduld en je zelfbeheersingquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:40 schreef HowardRoark het volgende:
Je projecteert de wensen van de Palestijnen op de Israëliers.
De situatie is inmiddels zo dat Israël alles wel zal moeten controleren wil men ooit in vrede kunnen leven. Maar het heeft aan de bereidheid van Israël nooit gelegen, waar men vaak genoeg uitgesproken linkse regeringen heeft gehad die bereid waren water bij de wijn te doen en dus ook de Palestijnen meermaals een aanbod voor een eigen staat hebben gedaan.
7 oktober 2023 heeft echter bewezen dat het onmogelijk is. De barbaarse, moslimfundamentalistische en antisemitische kern van de Palestijnse cultuur maakt het zo dat er met deze mensen niet samen te leven valt.
Nee. Is niet hetzelfde. Was het maar hetzelfde.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Elke Palestijn IS Hamas.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een resort kan ook met palestijnen er bij, maar wel zonder HAMAS
net zoals iedre nederlander een NAZI was bedoel jijquote:
Leg uit?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
net zoals iedre nederlander een NAZI was bedoel jij
eene HAMAS is een deel van IRAN , net zoals Hezbollah een deel van Iran isquote:
Dan zijn ze nog steeds speelbal van het wereldtoneel. Nog steeds geen eigen land. Geen Palestina. Geen eigen zeggenschap.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een resort kan ook met palestijnen er bij, maar wel zonder HAMAS
Het is een tyfusvolk, dat is wat ze zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eene HAMAS is een deel van IRAN , net zoals Hezbollah een deel van Iran is
Palestijnen zijn gewoon volk
Vind je echt dat zo'n volk ook een eigen land verdiend?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog steeds speelbal van het wereldtoneel. Nog steeds geen eigen land. Geen Palestina. Geen eigen zeggenschap.
Ik vind serieus dat ze heel dom bezig geweest zijn.
En ik vind dat echt heel jammer.
Goeie mening, dat welquote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is een tyfusvolk, dat is wat ze zijn.
Ga je gang, je kan er een openen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom is er geen topic over het ICC en de sancties die de VS oplegt?
Je schopt ze er uit en dan zijn ze natieloos? Of was het land niet van de bewoners voordat je joden er hun intrek in namen? Of hebben ze van Israël noot een serieus twee-staten aanbod gekregen? Met dat laatste ben ik het eens.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Is niet hetzelfde. Was het maar hetzelfde.
Oekraïne is een zelfstandige natiestaat.
De Palestijnen zijn dat niet.
En dat maakt, helaas voor de Palestijnen, alle verschil.
Als je geen eigen land hebt, je hebt geen eigen staat, dan blijf je voor altijd marginaal. Speelbal van de rest. Afhankelijk van de grillen van een gek.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vind je echt dat zo'n volk ook een eigen land verdiend?
men had NOOIT gaza terug moeten geven in 2005 en de Sinai ook nietquote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je geen eigen land hebt, je hebt geen eigen staat, dan blijf je voor altijd marginaal. Speelbal van de rest. Afhankelijk van de grillen van een gek.
Ik denk dat de joden dat heel snel begrepen hebben. Ook al voor WO2. Maar daarna zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |