abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216576658
Oké... dit vind ik gênant, maar ik ben heel veel te zwaar en wil afvallen

Voeding gaat goed, alleen beweeg veel te weinig (wandelen is niet mijn hobby)
Als student vond sporten met groepslessen super leuk. En ik wil niet zielig blijven jammeren dat ik vastloop en dik en lelijk ben, maar wil aanpakken.

Google heeft me gewezen op een basic fit op nog geen tien minuten fietsen van huis (te gênant dat ik dat nu pas ontdek. Echter beter laat dan nooit)

Ik heb advies nodig. Wat vragen

1.) Is twee uurtjes zumba om mee te starten voldoende als begin (ik verwacht heel veel spierpijn)

2.) Moet ik dan als dat wat minder moeizaam is bijvullen met krachttraining? Daar zijn ook lessen voor. Bodypump en zo. En kan natuurlijk eventueel de apparaten op. Alleen lessen vind ik leuk

3.) (Ik heb geruststelling nodig) ik zal toch niet volledig belachelijk gemaakt worden :@ ik ben een olifant... wil er wat aan doen... heb zin om te gaan sporten... alleen zo bang... mis het plezier dat ik er vroeger in had

4.) Werken naar drie uur sport is voor mij realistisch, of is meer beter? Ik wil gewoon wat betere conditie en me beter in mijn vel voelen. Een gezonde uitlaatklep hebben

5.) Hoelang duurt het ongeveer tot je verschil in conditie merkt?

(Begin met een maandabonnement en als dat bevalt over naar een jaar)

Bedankt voor het meedenken!
pi_216576695
Je kan ook simpelweg starten met wandelen/fietsen/zwemmen. Sportschool als eerste stap kan meteen wel grote stap zijn

En misschien vind je wandelen met een audioboek of podcast op wel leuker?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  VIVA donderdag 6 februari 2025 @ 20:52:54 #3
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216576786
Ik zou zeggen...Niet te veel nadenken...Als je serieus bent en tot nu toe niets aan sport doet, neem een abonnement en begin eens met 1 x per week op een vaste dag naar de sportschool te gaan.
Wil je iets van fitheid merken raad ik aan om te beginnen met wat cardio, dus fietsen / snelwandelen op de loopband etc. Je kunt daar verschillende scenarios in de computer selecteren en gewoon gaan.
In de gemiddelde sportschool kijkt niemand je aan op gewicht, en zeker daar niets van aantrekken, gewoon voor jezelf gaan.

De kunst is om het vol te houden, dus loop niet te hard van stapel, probeer niet meteen 100 stappen te zetten, begin gewoon met stabiel elke week een sportmomentje te houden, als je dit volhoudt kun je langzaam uitbreiden (90% wilt graag sporten maar houd het na 1 maand alweer voor gezien helaas)
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator donderdag 6 februari 2025 @ 20:53:16 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216576791
Je bent een olifant? Nou nou. Maar, dát is waar de sportschool voor is. Bewegen, bezig zijn met je lichaam, proberen de verbetering te zoeken.

Geweldig dat dat allemaal popjes en Hulks rondlopen. Jij bent daar voor jou, niet voor anderen. Anderen zijn daar voor zichzelf, niet voor jou. Doe gewoon je ding. Probeer het een maandje, en als dat lukt, probeer je nog een maandje.

Het is niet leuk, zeker in het begin niet, maar op een gegeven moment begin je het te waarderen en zelfs nodig te hebben. Ik heb jaren en jaren gesport, toen een jaar of 6 niet, en nu ben ik sinds een klein jaartje weer begonnen. Ik ging en ga 4 a 5 keer per week.

Probeer het. Als het niks is is het niks, maar dan heb je het geprobeerd en dan weet je in ieder geval meer dan nu. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216576801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

Voeding gaat goed, alleen beweeg veel te weinig (wandelen is niet mijn hobby)
Als student vond sporten met groepslessen super leuk. En ik wil niet zielig blijven jammeren dat ik vastloop en dik en lelijk ben, maar wil aanpakken.

Google heeft me gewezen op een basic fit op nog geen tien minuten fietsen van huis (te gênant dat ik dat nu pas ontdek. Echter beter laat dan nooit)

Ik heb advies nodig. Wat vragen

1.) Is twee uurtjes zumba om mee te starten voldoende als begin (ik verwacht heel veel spierpijn)

2.) Moet ik dan als dat wat minder moeizaam is bijvullen met krachttraining? Daar zijn ook lessen voor. Bodypump en zo. En kan natuurlijk eventueel de apparaten op. Alleen lessen vind ik leuk

3.) (Ik heb geruststelling nodig) ik zal toch niet volledig belachelijk gemaakt worden :@ ik ben een olifant... wil er wat aan doen... heb zin om te gaan sporten... alleen zo bang... mis het plezier dat ik er vroeger in had

4.) Werken naar drie uur sport is voor mij realistisch, of is meer beter? Ik wil gewoon wat betere conditie en me beter in mijn vel voelen. Een gezonde uitlaatklep hebben

5.) Hoelang duurt het ongeveer tot je verschil in conditie merkt?

(Begin met een maandabonnement en als dat bevalt over naar een jaar)

Bedankt voor het meedenken!
In de gym hoef je niet bang te zijn. We vinden het juist goed als je sport ipv het zo laat.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_216576809
Zoek vooral iets wat je leuk vind. Want als je iets leuk vind houd je het ook makkelijker vol om te blijven doen.

Kijk bij de sportschool of je evt een paar proeflessen kan doen bijvoorbeeld.

En twee keer in de week een uurtje en (zumba)les mee doen is prima om te starten. Je kan het altijd nog uitbouwen naar meer.

Je hoeft je voor jezelf niet te schamen er zijn zeker meer mensen die niet met een goddelijk lichaam de sportschool in lopen.

Verder ken ik basic fit niet met wat ze aanbieden en dergelijke. Maar veel sportscholen bieden ook persoonlijke begeleiding aan. Samen een trainingsprogramma opstellen, kijken naar voeding, een stok achter de deur om na een paar weken weer een afspraak te hebben staan.

Of ga sporten met een vriend(in), is ook altijd een goede motivatie om met z’n tweeën te gaan. Als je dan zelf een keer geen zin hebt dan heb je de motivatie om de ander niet alleen te laten gaan en ga je gewoon mee (en meestal voel je je na het sporten helemaal top dat je toch bent gegaan).
pi_216576822
Wat werkt is 2-3x per week 1u trainen. Eerst krachttraining daarna nog even cardio in zone 2.

Je zal na paar weken al snel verbetering zien.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_216576845
Volgens mij zou je al heel gebaat zijn bij meer bewegen, wat ook kan door fietsen, aangezien je wandelen niet leuk vindt.
In de sportschool zou ik ook naar spinning kijken. Daar kun je veel calorien mee verbranden, terwijl het niet zo'n grote impact op je lichaam heeft, en je dus sneller herstelt en eerder weer kunt gaan sporten. Maar ik zou niet te hard van stapel lopen, bouw het aantal keren en het aantal uren dat je sport langzaam op, 10% per week max. Consistentie over langere tijd levert veel meer op dan starten, hard sporten en na een paar weken of maanden weer moeten stoppen vanwege een blessure.
pi_216576886
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:45 schreef Fok-it het volgende:
Je kan ook simpelweg starten met wandelen/fietsen/zwemmen. Sportschool als eerste stap kan meteen wel grote stap zijn

En misschien vind je wandelen met een audioboek of podcast op wel leuker?
De reden dat ik hiervoor kies is dat ik goede herinneringen heb aan groepslessen.
Ik mis dat... het met een groep je in het zweet werken. De dingen die jij noemt zijn zo alleen en vrijblijvend... als ik (bijvoorbeeld) op maandag en donderdag een vast moment kies voor een groep dan doe ik het ook

Dat hele individuele trekt mij gewoon niet

quote:
84s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:52 schreef cosmosis het volgende:
Ik zou zeggen...Niet te veel nadenken...Als je serieus bent en tot nu toe niets aan sport doet, neem een abonnement en begin eens met 1 x per week op een vaste dag naar de sportschool te gaan.
Wil je iets van fitheid merken raad ik aan om te beginnen met wat cardio, dus fietsen / snelwandelen op de loopband etc. Je kunt daar verschillende scenarios in de computer selecteren en gewoon gaan.
In de gemiddelde sportschool kijkt niemand je aan op gewicht, en zeker daar niets van aantrekken, gewoon voor jezelf gaan.

De kunst is om het vol te houden, dus loop niet te hard van stapel, probeer niet meteen 100 stappen te zetten, begin gewoon met stabiel elke week een sportmomentje te houden, als je dit volhoudt kun je langzaam uitbreiden (90% wilt graag sporten maar houd het na 1 maand alweer voor gezien helaas)
Ik zit ook te denken eerst een tijdje een maandabonnement te nemen. En een vast moment te reserveren.
En ja...ik neem het serieus en ben klaar om hard te gaan werken
Heb het ook nodig voor een beetje zelfrespect

Ik ben eerder van zwaar naar normaal te gaan. Ik ben nu heel veel zwaarder dan toen. Alleen ik weet wel dat ik het kan. Echter gebeurde er veel vervelende dingen waardoor ik moest stoppen met sporten en starten met meds. Alleen dat sporten kan ik starten.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:53 schreef CoolGuy het volgende:
Je bent een olifant? Nou nou. Maar, dát is waar de sportschool voor is. Bewegen, bezig zijn met je lichaam, proberen de verbetering te zoeken.

Geweldig dat dat allemaal popjes en Hulks rondlopen. Jij bent daar voor jou, niet voor anderen. Anderen zijn daar voor zichzelf, niet voor jou. Doe gewoon je ding. Probeer het een maandje, en als dat lukt, probeer je nog een maandje.

Het is niet leuk, zeker in het begin niet, maar op een gegeven moment begin je het te waarderen en zelfs nodig te hebben. Ik heb jaren en jaren gesport, toen een jaar of 6 niet, en nu ben ik sinds een klein jaartje weer begonnen. Ik ging en ga 4 a 5 keer per week.

Probeer het. Als het niks is is het niks, maar dan heb je het geprobeerd en dan weet je in ieder geval meer dan nu. :)
Je hebt gelijk... ik heb in mijn agenda staan wanneer ik erheen fiets voor een abonnement en kijk morgen naar het rooster en plan een vast moment in.

In het ergste geval blijft het bij een maand
  VIVA donderdag 6 februari 2025 @ 21:12:13 #10
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216577005
[quote]0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

quote:
De reden dat ik hiervoor kies is dat ik goede herinneringen heb aan groepslessen.
Ik mis dat... het met een groep je in het zweet werken. De dingen die jij noemt zijn zo alleen en vrijblijvend... als ik (bijvoorbeeld) op maandag en donderdag een vast moment kies voor een groep dan doe ik het ook

Dat is helemaal prima, indien je meer hebt met in een groep trainen, dan zeker kijken wat er wekelijks voor groepslessen zijn, de rode draad in het starten met sporten is een wekelijks schema opstellen en daar aan houden, of je moe of niet, geen zin etc hebt, gewoon jezelf vertellen op donderdagavond ga ik naar de groepsles, maakt niet uit hoe ik mij voel.....Als je dat voor jezelf lukt de komende maand dan heb je de eerste hobbel bedwongen en wordt het alleen maar makkelijker.
pi_216577088
[quote]84s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:12 schreef cosmosis het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op donderdag 6 februari 2025 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]

[..]
Dat is helemaal prima, indien je meer hebt met in een groep trainen, dan zeker kijken wat er wekelijks voor groepslessen zijn, de rode draad in het starten met sporten is een wekelijks schema opstellen en daar aan houden, of je moe of niet, geen zin etc hebt, gewoon jezelf vertellen op donderdagavond ga ik naar de groepsles, maakt niet uit hoe ik mij voel.....Als je dat voor jezelf lukt de komende maand dan heb je de eerste hobbel bedwongen en wordt het alleen maar makkelijker.
Ja idd
Zo deed ik het ook toen ik de vorige keer veel was afgevallen. En het begin is moeilijk. Alleen de heilige afspraak van gaan

En het is niet geweldig leuk in het begin. En in het begin gaat het conditiegewijs/fysiek dingen niet lukken of moeilijk gaan. Logisch. Ik moet mezelf halveren. Dus duh

Maar goed... ik ben dit lijf zat
Dus nait soezen moar kroezen. En misschien een beloning. Na een maand, na drie maanden en na een half jaar. Gewoontes aanleren duurt een half jaar heb ik gelezen
pi_216577153
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sporten doet enkel iets voor de laatste 10% van het gewicht.

Het menselijk lichaam is zo een efficiënte machine zodat enkel minder calorieën innemen dan je verbruikt enkel helpt om gewicht te verliezen.

Je moet het dus niet zoeken in sporten maar in minder eten en drinken vooral van alcohol en frisdrank met suiker.
Dat is de 90% en sporten dus maar maximaal 10 procent. Ja echt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216577184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Sporten doet enkel iets voor de laatste 10% van het gewicht.

Het menselijk lichaam is zo een efficiënte machine zodat enkel minder calorieën innemen dan je verbruikt enkel helpt om gewicht te verliezen.

Je moet het dus niet zoeken in sporten maar in minder eten en drinken vooral van alcohol en frisdrank met suiker.
Dat is de 90% en sporten dus maar maximaal 10 procent. Ja echt.
Ik weet het! En voeding gaat goed. Alleen dat extra zetje van sporten kan ik gebruiken. Sowieso is mijn conditie ruk en dat wil ik ook anders zien

Afvallen is een calorietekort creëeren en dat is iig voornamelijk met voeding
pi_216577271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
calorietekort
Zo moet je het niet zien. Als een "tekort" bedoel ik. Het is eerder zo dat je een beetje teveel pakt. Daardoor wordt je elk jaar weer paar kilo zwaarder. Dus het "calorieteveel" terugbrengen naar "net genoeg" of iets minder. Met net genoeg is het stabiel en met iets minder val je af. Zo simpel is het.

Doe je nog iets van beweging dan scheelt dat uiteraard wel maar niet meer dan 10% van het geheel. Als je dus steevast iets minder inneemt dan je verbruikt is dat 9 x effectiever dan sporten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216577374
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zo moet je het niet zien. Als een "tekort" bedoel ik. Het is eerder zo dat je een beetje teveel pakt. Daardoor wordt je elk jaar weer paar kilo zwaarder. Dus het "calorieteveel" terugbrengen naar "net genoeg" of iets minder. Met net genoeg is het stabiel en met iets minder val je af. Zo simpel is het.

Doe je nog iets van beweging dan scheelt dat uiteraard wel maar niet meer dan 10% van het geheel. Als je dus steevast iets minder inneemt dan je verbruikt is dat 9 x effectiever dan sporten.
Ja klopt
Door medicatiewisselingen en mentale problemen is het gewoon mis gegaan. Daarna een tijdje denken "het komt toch niet meer goed" en tja... dat zijn dingen die niet goed voor je zijn

En spieropbouw kan wel je metabolisme versnellen. En tja... gewoon beter voor je gezondheid als je wat sport.

Ik verwacht niet zo zeer dat met twee uurtjes sporten in de week alles oplost. Wel verwacht ik me beter te voelen over mezelf, wat uiteindelijk het belangrijkste is
  VIVA donderdag 6 februari 2025 @ 21:43:32 #16
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216577450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik weet het! En voeding gaat goed. Alleen dat extra zetje van sporten kan ik gebruiken. Sowieso is mijn conditie ruk en dat wil ik ook anders zien

Afvallen is een calorietekort creëeren en dat is iig voornamelijk met voeding
Ik raad je aan om niet zowel je eten af te bouwen als te starten met sporten.....Als je 1 van de disciplines weet te stabiliseren in het leven is dat al een extreme winwin situatie, zogezegd beiden vereisen een stabiele discipline.

Desalnietemin ben ik het ermee eens dat afvallen veel meer te maken heeft met een bepaald eetpatroon dan met sporten zoals Bart2002 zegt. Je bereikt veel meer resultaat door calorien te gaan tellen. Los van dat sporten een enorme mentale boost gaat geven.
pi_216577625
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:43 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Ik raad je aan om niet zowel je eten af te bouwen als te starten met sporten.....Als je 1 van de disciplines weet te stabiliseren in het leven is dat al een extreme winwin situatie, zogezegd beiden vereisen een stabiele discipline.

Desalnietemin ben ik het ermee eens dat afvallen veel meer te maken heeft met een bepaald eetpatroon dan met sporten zoals Bart2002 zegt. Je bereikt veel meer resultaat door calorien te gaan tellen. Los van dat sporten een enorme mentale boost gaat geven.
Voeding is al een gewoonte. Ben ook al 20kg kwijt. Alleen ietsjes sneller en ietsjes meer conditie is fijn

Sinds ik vegan eet gaat het wel lekker. Mis dierlijke producten ook amper. Gewoon drie a vier eetmomenten op een dag. Gezond

En nu een tijdje verder wil ik de volgende stap zetten :)
pi_216577725
Ik doe ook Zumba bij een basic fit. Ik vind het echt super leuk en mijn conditie is er ook echt van vooruit gedaan. Ze hebben veel meer groepslessen dus je kan ook afwisselen bijvoorbeeld een keer per week Zumba en een keer per week bodypump ofzo.

Alle extra beweging gaat je helpen met afvallen.

Veel plezier!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_216577769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik doe ook Zumba bij een basic fit. Ik vind het echt super leuk en mijn conditie is er ook echt van vooruit gedaan. Ze hebben veel meer groepslessen dus je kan ook afwisselen bijvoorbeeld een keer per week Zumba en een keer per week bodypump ofzo.

Alle extra beweging gaat je helpen met afvallen.

Veel plezier!
O+

Dank je !

Er zijn elke dag wel vier lessen om uit te kiezen. Wil sowieso op vrijdagavond zumba doen en dan dinsdag of woensdag nog iets. Morgen even kritisch kijken. Vaste momenten zijn wel handig voor mij :)
pi_216604916
Vergeet ook zeker niet om bij andere sportscholen in de buurt te gaan kijken, desnoods met een dagpasje.

Er zit enorm veel verschil tussen in sfeer. Hier in de buurt zit één Basic Fit die is oke, de andere had zo in de Apenheul kunnen staan. Twee private gyms nog waarvan eentje al in de jaren 70 gedateerd was en een hele chille.

Als je opkijkt tegen het hele 'in de sportschool zijn' moet je je wel beseffen dat er heel veel verschil tussen sportscholen zit :)

(En los daarvan zou ik vooral ook lekker gaan wandelen en fietsen maar dat is al besproken)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216607241
Een beetje goed bewegen is meer dan genoeg. 1-2 keer sportschool een uurtje, af en toe even wandelen enzo. Mensen die meer dan vijf keer per week in de sportschaal staan is vreselijk overdreven en echt niet malen gezonder dan als je gewoon voldoende en normaal intensief beweegt. De mensen willen gewoon puur een 'runners high'.

Dus begin gewoon klein.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216609248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ben ook al 20kg kwijt.
Wow, goed bezig man! (ik weet dat je een vrouw bent ;) )
Makkelijk zal het niet zijn geweest maar hier kan en mag je ontzettend trots op zijn *O* :Y

Neem de tijd om te kijken (en voelen!) wat voor jou werkt en wat niet. Trek je vooral niets aan van een ander, je gaat er voor jezelf naar toe, niet om jezelf te vergelijken met een ander. Heel veel succes :*
  zondag 9 februari 2025 @ 16:33:49 #23
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216609454
Allereerst: echt top dat je dit wil gaan doen. _O_ ^O^

En trek je niks aan van de mensen die je wellicht een olifant vinden. Het is jouw leven en jij wil gezonder en fitter worden. Dat is je hoofddoel en al het andere boeit niet.

Ik zou naar de sportschool gaan en je verhaal uitleggen. Zij kunnen je (als het goed is) uitleg geven over een gebalanceerd programma zonder dat je jezelf overbelast of blesseert.

En naast het sporten zou ik ook echt dagelijks gaan wandelen. En ja, afvallen doe je vooral door minder te gaan eten, maar structureel sporten en bewegen is goed voor je en zal het echt zorgen voor een fitter en fijner gevoel.

Succes!
pi_216609660
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:13 schreef BlackLining het volgende:
Vergeet ook zeker niet om bij andere sportscholen in de buurt te gaan kijken, desnoods met een dagpasje.

Er zit enorm veel verschil tussen in sfeer. Hier in de buurt zit één Basic Fit die is oke, de andere had zo in de Apenheul kunnen staan. Twee private gyms nog waarvan eentje al in de jaren 70 gedateerd was en een hele chille.

Als je opkijkt tegen het hele 'in de sportschool zijn' moet je je wel beseffen dat er heel veel verschil tussen sportscholen zit :)

(En los daarvan zou ik vooral ook lekker gaan wandelen en fietsen maar dat is al besproken)
Je hebt gelijk! Er zijn altijd meerdere opties. Moet wel een beetje op het budget letten. Even aanvoelen hoe de sfeer is. Daarom begin ik ook met een maandabo. Dan kan ik gemakkelijker opzeggen.

En ik heb idd meer discipline nodig voor wandelen. Ik weet niet wat het is. In een groepsles heb je een tijd dat ej er moet zijn, je betaalt ervoor, mensen die ook bezig zijn... Misschien ook omdat mijn conditie ruk is waardoor ik het moeilijk vind. En ik eerlijk, ik heb een doel nodig om naar buiten te gaan. Ja, ik weet het, slappe smoezen...

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 14:06 schreef Discombobulate het volgende:
Een beetje goed bewegen is meer dan genoeg. 1-2 keer sportschool een uurtje, af en toe even wandelen enzo. Mensen die meer dan vijf keer per week in de sportschaal staan is vreselijk overdreven en echt niet malen gezonder dan als je gewoon voldoende en normaal intensief beweegt. De mensen willen gewoon puur een 'runners high'.

Dus begin gewoon klein.
Je hebt gelijk! Toen ik nog drie uur per dag trainde was het echt voor die high. Het gaat wel even duren voordat die weer komt. Dat gevoel is wel een streven. Die endorfine is echt wel een verslaving. Ik begin gewoon met twee keertjes in de week en dan rustig opbouwen.

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 16:20 schreef Prego het volgende:

[..]
Wow, goed bezig man! (ik weet dat je een vrouw bent ;) )
Makkelijk zal het niet zijn geweest maar hier kan en mag je ontzettend trots op zijn *O* :Y

Neem de tijd om te kijken (en voelen!) wat voor jou werkt en wat niet. Trek je vooral niets aan van een ander, je gaat er voor jezelf naar toe, niet om jezelf te vergelijken met een ander. Heel veel succes :*
Dank je wel. Heb alleen nog zo'n lange weg te gaan dat ik echt niet trots kan zijn nog. En dat niet vergelijken is idd een goede. En niet teveel op de spiegel letten, als die er is. In mijn huis heb ik enkel een spiegel op gezichtshoogte, dus proberen dat los te laten ;)

quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2025 16:33 schreef Zwansen het volgende:
Allereerst: echt top dat je dit wil gaan doen. _O_ ^O^

En trek je niks aan van de mensen die je wellicht een olifant vinden. Het is jouw leven en jij wil gezonder en fitter worden. Dat is je hoofddoel en al het andere boeit niet.

Ik zou naar de sportschool gaan en je verhaal uitleggen. Zij kunnen je (als het goed is) uitleg geven over een gebalanceerd programma zonder dat je jezelf overbelast of blesseert.

En naast het sporten zou ik ook echt dagelijks gaan wandelen. En ja, afvallen doe je vooral door minder te gaan eten, maar structureel sporten en bewegen is goed voor je en zal het echt zorgen voor een fitter en fijner gevoel.

Succes!
Ja... daar zat ik ook over te denken. Gewoon advies vragen.

Het eten gaat echt goed. Twee a drie maaltijden op een dag. En bij erge trek neem ik een extra bakje soja yoghurt. Eetbuien heb ik al een hele tijd niet gehad. Dus dat zit wel goed.

Alleen tja... dat wandelen... daar moet ik echt een trucje op verzinnen. Een manier om mezelf te motiveren... Ik ben er zo'n slappeling in :N
pi_216609742
In plaats van vrijdagavond begin ik woensdagochtend. Ik heb de aanname dat het dan vast wat minder druk is. En het is krachttraining, dus ik verwacht dat beter vol te houden (plus dat ik ook graag weer wat sterker wil worden, goed voor het metabolisme). Voor de les aan wat cardio doen. Straks een playlist maken op mijn telefoon voor een half uur. Dus dan weet ik gewoon dat ik bezig moet gaan tot de lijst klaar is. Misschien stom, maar zulke dingen helpen me altijd. Als ik op de klok ga kijken gaat de tijd zo traag. Terwijl als ik lekkere muziek luister vliegt de tijd

Ik hoop zo dat ik over een halfjaar weer gewoon elke dag te vinden ben in de gym... En dat ik ook weer fit(ter) ben. Zoals ik eerder zei; ik heb echt een gymverslaving gehad en die wil ik terug. Tot zekere hoogte. En dat ik ook de conditie heb om erheen te lopen ipv fietsen. Zulke dingen.
Maar dat is toekomstmuziek. Eerst beginnen woensdag met een lesje en een cardio-momentje. Dat is het eerste doel
pi_216609829
Weet je begeleiding van dit voornemen?
De laatste weken lijk je het al zwaar genoeg te hebben, wat niet gek is met alles dat je nu doormaakt.
Ik vraag me dan af of het slim is om zoveel van jezelf te vragen op dit moment.
pi_216609978
Het belangrijkste is of je het leuk vindt.
Ikzelf ben (tot mijn eigen stomme verbazing) ook fan van de groepslessen.

De andere groeplesnemers zijn er ook omdat ze liever in een groep werken - en dus omdat ze graag met verschillende mensen op verschillende niveaus bij elkaar werken. Anders zaten ze wel in hun uppie te zweten op machines. Jij komt hun groep verrijken met weer een heel nieuw lichaam en niveau.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216612495
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 17:05 schreef Sarabi het volgende:
Weet je begeleiding van dit voornemen?
De laatste weken lijk je het al zwaar genoeg te hebben, wat niet gek is met alles dat je nu doormaakt.
Ik vraag me dan af of het slim is om zoveel van jezelf te vragen op dit moment.
Nee horen ze over een weekje

En klopt van lastige weken
Alleen ik denk dat sporten goed voor me is. Heb gewoon een goede flow in het afvallen. Dus het goede moment om mijn levensstijl aan te passen. Heeft eerder gewerkt voor mij

(Alleen toen kwam de separeercel)

quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 17:19 schreef sigme het volgende:
Het belangrijkste is of je het leuk vindt.
Ikzelf ben (tot mijn eigen stomme verbazing) ook fan van de groepslessen.

De andere groeplesnemers zijn er ook omdat ze liever in een groep werken - en dus omdat ze graag met verschillende mensen op verschillende niveaus bij elkaar werken. Anders zaten ze wel in hun uppie te zweten op machines. Jij komt hun groep verrijken met weer een heel nieuw lichaam en niveau.
Ja van leuk vinden. Het is spannend, maar komt wel goed. En ach... er moet iemand de slechtste in de zaal zijn en dat ben ik ;)

Verheug me op woensdag
pi_216612659
Persoonlijk vind ik een sportschool Zoals basic fit echt ruk, heb daar geen begeleiding en in mijn geval ook geen motivatie.

Bij mij ging het goed toen ik ging sporten bij een school waar ik ook echt persoonlijke aandacht kreeg, ging op een gegeven moment standaard 3x in de week. Je hebt dan iets van houvast om iedere keer weer te gaan. Bij basic fit zal het ze jeuken of je uberhaupt komt, zolang je maar betaald.
pi_216612940
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee horen ze over een weekje

En klopt van lastige weken
Alleen ik denk dat sporten goed voor me is. Heb gewoon een goede flow in het afvallen. Dus het goede moment om mijn levensstijl aan te passen. Heeft eerder gewerkt voor mij

(Alleen toen kwam de separeercel)
[..]
Ja van leuk vinden. Het is spannend, maar komt wel goed. En ach... er moet iemand de slechtste in de zaal zijn en dat ben ik ;)

Verheug me op woensdag
Cots ten eerste weet je dat ik je een schat vindt :*

Maar je zit niet in een goede flow qua afvallen. Minder dan 3 weken geleden gaf je nog aan moeite te hebben om aan de 800kcal per dag te komen. Dat lijkt meer op je oude eetstoornis dan een flow.

Verder heb je het al een paar weken erg lastig dat je zelfs geen energie hebt om boodschappen te halen of naar je knutselclubjes te gaan.

Ik zou echt eerst met je begeleiding gaan overleggen voordat je jezelf meerdere keren sporten per week gaat opleggen.

Zoals je zelf al zegt, je wil deze keer toch niet weer in de separeercel terecht komen.
  zondag 9 februari 2025 @ 21:27:50 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216613005
Als je werkelijk veel te zwaar bent, is een GLI-traject dan niets voor je?
Dat richt zich vaak ook op bewegen dmv groepslessen en dan ben je en al een stuk afgevallen als je naar de sportschool gaat, en je bent over je schaamte heen.

Hoewel dat vaak wel maar 1 keer per week is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216619480
Ik ben op het moment 9 maanden bezig met het verliezen van gewicht omdat zelfs een kwartier lopen een hell begon te worden in maart/april 2024. Het resultaat is 45,4 kg waarvan 38,4 kg lichaamsvet verloren (lichaamsvet van 89,9 naar 51,5 kg). Ik had een lichaamsgewicht van 177,3 kg (30 april 24 - BMI 57,2) en heb het weten terug te brengen naar een lichaamsgewicht van 131,9 kg (22 januari 25 - BMI 42,6). Ik heb als een beer in de wilde weg mij zelf jaren lang volgestopt met junkfood, frisdrank en bakken ijs. De tussenstand op het moment van de jarenlange vreetfestijn en bewegingsarmoede is diabetes type 2 en leververvetting (de praktijkondersteuner heeft 3 jaar op mij lopen in praten alvorens beweging in kwam). De lengte is 1,76m. Dus welkom lotgenoot. Als jij een olifant ben, dan ben ik een mammoet. Waar is die bokaal en het prijzengeld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent in de gym voor je eigen gezondheid en na twee weken is de ongemakkelijkheid verdwenen. Ik stapte op 26 april 24 als een 34-jarige super obees met een enorm vormloze onhippe Zeeman trainingsbroek van 15 E en een XXXXXL T-shirt de gym binnen (je komt ze alleen dikker, vormlozer, vierkanter, onfrisser en ongezonder tegen in de serie van de bariatrische chirurg Dr. Now). Ik had een motivatie van lik-mij-vestje en pas na 6 weken begon de motivatie geleidelijk aan toe te nemen (vanaf 19 juni 24) want het cijfer op de weegschaal was gedaald van 177 naar 171 kg. Het is onmogelijk dat jij op fysiek gebied dieper gezonken bent.

Als U vragen hebt stel ze gerust. Ik zal binnen 24 uur reageren. Ik heb het volgende aangepast. Waarschijnlijk ben je hier zelf al door dik en dun van op de hoogte, maar wie weet word je 1% wijzer van. Alle beetje winst helpen. Het huidige probleem is te weinig slaap. De gezondheid bestaat voor mij uit 3 grote pilaren: voeding, beweging en slaap. De eerste twee pilaren zijn met sprongen vooruit gegaan. De laatste pilaar is zwaar belabberd met de zekere consequenties maar zal dat voor mij houden anders krijgen we een grotere roman.

quote:
Tips, ervaringen en handvaten voor Lady ChildoftheStars

1. Ik heb mij ingeschreven bij een gym voor ¤ 42,50 per maand. We hebben ook een sportschuur in de buurt voor rond de ¤ 22 piek (ze hebben twee vestigingen in NL) maar het interieur en de keuze aan fitnessapparaten is miniem. Je wordt al depressief als je naar binnen loopt. Ik betaal liever iets meer en heb een beetje goed afgewerkte interieur/muren, belichting, personeel, publiek en apparaten dan dat ik naar zo'n fitnesschuur ga met opgeschoten gastjes en waar je geen inspirerende en comfortable omgeving hebt om bezig te zijn.

2. Ik ben het aantal calorieën bij gaan houden middels een app genaamd ''FOOD", keukenweegschaal en een maatbeker: de consummatie van maximaal 2,500 calorieën (een gemiddelde vrouw 2.000 calorieën) om lichaamsvet te verliezen en minimaal 160 gram eiwitten per dag om mijn spierverlies zoveel mogelijk te verminderen. De spieren zijn belangrijk niet alleen voor je uiterlijk vertoon en conditie maar ze zorgen ook voor dat je meer verbrandt in ruststand. Die wil je niet verliezen.

3. Ik eet 'clean' (fitnessterminologie), hele producten (producten die ik zelf moet voorbereiden), werk niet met pakjes in de keuken, consumeer 0% aan suikerwater (frisdranken), snoepgoed, koekjes of de warme snelle hap. De zoetigheid bestaat voor mij uit koffie verkeerd, appels, banaan, kiwis, kauwgum, een liter thee of een bizar eenvoudige ijsachtige substantie uit de blender: 250 gram diepvriesfruit (preferentie mango en ananas) en 300 ml volle melk en blenden maar.

4. Ik spreek de diëtiste een keer in de twee maanden een half uurtje. Een beetje een motiverende praatpaal achter de deur.

5. Het begon voor mij met 2 keer per week een uurtje sporten (de eerste 2/3 maanden), na een paar maanden opgehoogd na 3 keer per week en tegenwoordig 4/5 keer per week een uurtje. Ik doe het vanwege mijn extreme gewicht. Als het gewicht omlaag is gebracht na 80-90 kg dan gaat de intensiteit omlaag naar 3 keer per week.

6. Ik fiets alle afstanden van minder dan 10 km: door regen en wind.

7. Een keer per maand wegen werkt voor mij het beste: geef je lichaam de tijd om wat progressie te maken. Ga niet wegen op een volle maag, na het sporten of tijdens menstruatie. Ik weeg op een 'lege' maag (definitie: minimaal 6 uur lang niks gedronken of gegeten).

8. Discipline, discipline en nog eens discipline. Je moet consistent blijven over maanden en gaat dan resultaten zien en merken. Je maakt afspraken met jezelf/anderen en houdt je daar ook aan als het gaat om je gezondheid. Geen bullshit en copium om iets maar niet te hoeven doen: mensen zijn professionele acrobaten in het verzinnen van goede redenen om iets uit te stellen of maar niet hoeven te doen. Geen super copium maar gaan!

9. Ik heb mijn metabolisme uitgerekend (wat verbrandt mijn lichaam op een dag als ik in bed blijf liggen: 2.100 calorieën op het moment).

10. Om af te sluiten een motiverende filmpje. Ik speel dit filmpje elke dag 10 keer af. Een soort peptalk. We hebben allemaal onze eigenaardige trekken. Deze man is zelfs in zijn slechtste fysieke staat beter af dan Peppert op 10 februari 2025 maar ik probeer na zijn slechtste fysieke fase toe te werken van 117,9 kg. Je moet een motivatie hebben om aan te werken. Je moet iets kunnen inbeelden. Je moet het echt willen: mentaliteit. De eerste twee weken zijn we allemaal gemotiveerd maar blijf je doorstoten of niet?

Bekijk deze YouTube-video
quote:
Het effect tot nu toe van de bovenstaande 10 punten (levensstijl) zag voor mij als volgt uit:

30 april 2024: 177 kg (bezoek aan de Nederlandse Obesitaskliniek voor een screening)
19 juni 2024: 171 kg (begonnen met een GLI traject)
24 juli 2024: 163 kg (besloten om af te zien van een maagverkleining en het op eigen kracht te doen)
21 augustus 2024: 157 kg
25 september 2024: 149 kg
25 oktober 2024: 146 kg
20 november 2024: 141 kg
20 december 2024: 138 kg
22 januari 2025: 132 kg
26 februari 2025: ......................

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 10-02-2025 17:14:30 ]
pi_216622675
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Cots ten eerste weet je dat ik je een schat vindt :*

Maar je zit niet in een goede flow qua afvallen. Minder dan 3 weken geleden gaf je nog aan moeite te hebben om aan de 800kcal per dag te komen. Dat lijkt meer op je oude eetstoornis dan een flow.

Verder heb je het al een paar weken erg lastig dat je zelfs geen energie hebt om boodschappen te halen of naar je knutselclubjes te gaan.

Ik zou echt eerst met je begeleiding gaan overleggen voordat je jezelf meerdere keren sporten per week gaat opleggen.

Zoals je zelf al zegt, je wil deze keer toch niet weer in de separeercel terecht komen.
Ik zat niet in de sep ivm eetstoornis. Dat was gewoon de unset van de schizofrenie.
Ik wil gewoon beter in mijn vel zitten. Lekker fit zijn.

Niet alles wat ik wil/doe/denk is gelijk "gestoord" he :) ik ben buiten diagnoses ook gewoon mijzelf. En ik zoek al tijden naar een uitlaatklep die niet destructief is. Vroeger automutilatie afgeleerd dmv sport. Destijds beter voor me persoonlijke hygiëne gaan zorgen dmv sport. En een endorfine high mis ik ook

Natuurlijk benoem ik het volgende week bij mijn begeleiders. Alleen kan me niet voorstellen dat ze bezwaar hebben. Denk dat ze het juist gaan aanmoedigen. En ik verwacht er juist meer energie van te krijgen.

En ik eet goed: 2 tot 4 boterhammen met hartig beleg en tomaten plus komkommer. Een halve mok soya yoghurt met een klein handje cornflakes. En rijst + groente + eiwitbon + 2 eetlepels woksaus (ja... slecht ik weet het; slecht). Dat is al een heel stuk meer dan die 800kcal. Gebruik zelfs tegenwoordig olie om in te roerbakken!

Alleen dit is ook een dingetje van : hoe harder ik mezelf verdedig, hoe schuldiger ik lijk.

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:27 schreef Leandra het volgende:
Als je werkelijk veel te zwaar bent, is een GLI-traject dan niets voor je?
Dat richt zich vaak ook op bewegen dmv groepslessen en dan ben je en al een stuk afgevallen als je naar de sportschool gaat, en je bent over je schaamte heen.

Hoewel dat vaak wel maar 1 keer per week is.
Ik heb het erover gehad en ze denken (begeleiding, huisarts en diëtist) dat ik er niet geschikt voor ben. Ik geef mezelf gewoon een flinke schop onder mijn hol, schaamte aan de kant en gaan. Iedereen begint ergens en ik dus ook

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:52 schreef 111210 het volgende:
Persoonlijk vind ik een sportschool Zoals basic fit echt ruk, heb daar geen begeleiding en in mijn geval ook geen motivatie.

Bij mij ging het goed toen ik ging sporten bij een school waar ik ook echt persoonlijke aandacht kreeg, ging op een gegeven moment standaard 3x in de week. Je hebt dan iets van houvast om iedere keer weer te gaan. Bij basic fit zal het ze jeuken of je uberhaupt komt, zolang je maar betaald.
In mijn vorige sportfase zat ik ook bij een gigant. En daar was het ook helemaal aan jezelf of je komt. Niemand die vraagt waar je blijft. Ik heb daar geen moeite mee.
En verwacht er nu ook geen moeite mee te hebben. Het zou me verbazen als ik er wel moeite mee heb, want ik heb veel zwaktes, maar discipline is er geen...

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:04 schreef Peppert het volgende:
Ik ben op het moment 9 maanden bezig met het verliezen van gewicht omdat zelfs een kwartier lopen een hell begon te worden in maart/april 2024. Het resultaat is 45,4 kg waarvan 38,4 kg lichaamsvet verloren (lichaamsvet van 89,9 naar 51,5 kg). Ik had een lichaamsgewicht van 177,3 kg (30 april 24 - BMI 57,2) en heb het weten terug te brengen naar een lichaamsgewicht van 131,9 kg (22 januari 25 - BMI 42,6). Ik heb als een beer in de wilde weg mij zelf jaren lang volgestopt met junkfood, frisdrank en bakken ijs. De tussenstand op het moment van de jarenlange vreetfestijn en bewegingsarmoede is diabetes type 2 en leververvetting (de praktijkondersteuner heeft 3 jaar op mij lopen in praten alvorens beweging in kwam). De lengte is 1,76m. Dus welkom lotgenoot. Als jij een olifant ben, dan ben ik een mammoet. Waar is die bokaal en het prijzengeld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent in de gym voor je eigen gezondheid en na twee weken is de ongemakkelijkheid verdwenen. Ik stapte op 26 april 24 als een 34-jarige super obees met een enorm vormloze onhippe Zeeman trainingsbroek van 15 E en een XXXXXL T-shirt de gym binnen (je komt ze alleen dikker, vormlozer, vierkanter, onfrisser en ongezonder tegen in de serie van de bariatrische chirurg Dr. Now). Ik had een motivatie van lik-mij-vestje en pas na 6 weken begon de motivatie geleidelijk aan toe te nemen (vanaf 19 juni 24) want het cijfer op de weegschaal was gedaald van 177 naar 171 kg. Het is onmogelijk dat jij op fysiek gebied dieper gezonken bent.

Als U vragen hebt stel ze gerust. Ik zal binnen 24 uur reageren. Ik heb het volgende aangepast. Waarschijnlijk ben je hier zelf al door dik en dun van op de hoogte, maar wie weet word je 1% wijzer van. Alle beetje winst helpen.
[..]
[..]

Heel erg veel respect voor _O_ echt super knap! Dank je wel voor delen
pi_216622812
Ik weet dat je er niet zat vanwege je eetstoornis :* Maar het is wel weer een gevalletje van veel van jezelf vragen/jezelf voorbij lopen (in een tijd die voor iedereen slopend zou zijn). En daardoor heeft je ziekte vaker de kans gekregen om de kop op te steken.

Maar goed ik hoop dat ik mis zit en dat je gewoon lekker gaat sporten :* Ik zal verder niet meer reageren in dit topic.
pi_216622950
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:22 schreef Sarabi het volgende:
Ik weet dat je er niet zat vanwege je eetstoornis :* Maar het is wel weer een gevalletje van veel van jezelf vragen/jezelf voorbij lopen (in een tijd die voor iedereen slopend zou zijn). En daardoor heeft je ziekte vaker de kans gekregen om de kop op te steken.

Maar goed ik hoop dat ik mis zit en dat je gewoon lekker gaat sporten :* Ik zal verder niet meer reageren in dit topic.

Ik waardeer jou echt. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind je een heel toffe user. Lief en zorgzaam. Ik heb echt veel respect voor jou en hopelijk zie je mijn reactie niet als een aanval oid. Zo echt niet bedoeld!
pi_216624184
Mijn advies is rustig beginnen. Ga niet gelijk in de “ Rocky Balbao “ modus. Laat je lichaam weer wennen aan beweging. Het is beter om het gevoel te hebben dat je nog wat over hebt ipv totaal kapot thuis komen. Gaandeweg zal je meer kunnen en meer presteren. Rustig aan
pi_216636614
Als ik het goed gelezen heb ga je morgenvroeg beginnen?
Veel succes!

Ik herken je behoefte aan structuur helemaal :Y Als ik zelf iets aan beweging wilde doen waren er altijd excuses om die dag toch over te slaan *kijkt schuldig naar sportschoenen en skates*. In teamsporten ben ik geen held dus dat werd ook nooit leuk.
En toen vond ik een sportschool waar ik elke week op afspraak even bezig ben. Met begeleiding. Niet om af te vallen, maar wel voor fitheid en conditie. Tot mijn eigen verbazing doe ik dat nu al 5 jaar :D

Het sporten zelf vind ik nog steeds niet leuk maar de leuke sfeer en het hebben van een vaste afspraak die ik af moet zeggen als ik niet kan is mijn perfecte stok achter de deur.

Ben benieuwd hoe jou het sporten gaat bevallen. Niet meteen te hoog grijpen/teveel eisen stellen. Iedere minuut dat je in beweging bent is er eentje meer dan vorige week ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 11 februari 2025 @ 19:24:57 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216637584
Straks heeft ze nog maar één streep op haar pyjama.
pi_216644922
Ik heb ivm sneeuw een thuis work-out uit de Basicfit app gedaan. Dansen, was erg leuk!

Heb hele moeie spieren, ook al was ik er heel slecht in. Maar hey, ik heb gesport. Voel mijn benen nu. Werd lekker warm.

Vrijdag om elf uur monteur tot twaalf uur, volgens de brief. Dus dan ga ik om vijf over twaalf richting de gym. We can do it

Door de sneeuw fietsen durf ik echt niet. Mag je een slap excuus vinden. Alleen dat dansen was echt een goede work-out voor mij.
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:40:08 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216645336
Yes, we dance *O*
pi_216649851
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Yes, we dance *O*
Zeker *O*

En vrijdag eens in de gewichten gaan hangen ;) (ik begin rustig hoor. Klinkt stoerder). Ik heb een programma waar ik mee bezig ga.

In de app van de basic fit staan programma's die twaalf weken duren en dat is niet realistisch (zoals hardlopen wordt eerst snelwandelen). Geeft niet. Doe het gewoon op mijn tempo. Kracht gaat wel lukken. Alleen conditie moet opgebouwd worden

Elke een of twee weken een beetje sneller en zwaarder. Niet teveel verlangen en rustig winst maken

Vrijdag vertel ik wel even hoe het is geweest ^O^
  donderdag 13 februari 2025 @ 10:52:23 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216661579
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:09 schreef Hoppahop het volgende:
Mijn advies is rustig beginnen. Ga niet gelijk in de “ Rocky Balbao “ modus. Laat je lichaam weer wennen aan beweging. Het is beter om het gevoel te hebben dat je nog wat over hebt ipv totaal kapot thuis komen. Gaandeweg zal je meer kunnen en meer presteren. Rustig aan
Yup. En vind iets wat je leuk vind om te doen en wat niet voelt als een moetje. Voor de een is dat zumba, voor de ander boksen en en derde wandelt weer graag. Het op lange termijn volhouden lukt alleen als je iets vind waar je niet tegenop ziet.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216672509
Gewoon doen joh. Sporten is goed en je moet ergens beginnen.

Zou wel minimaal 2x per week gaan. Zelfs 3 als je kan.

En een dure gym is ook aan te raden mocht je het leuk vinden. Door iets meer te betalen sluit je al een groot deel,pubers, paupers en tokkies uit en kan je gewoon rustig sporten ook.
pi_216678617
Ben net huis. Zo dat was lekker ^O^
Ik weet dat ik als en lui persoon hoor te plagen over hoe zwaar, maar ik heb genoten. Zo even het luie zweet afdouchen. Wat drinken en lunchen.
Ik voel mijn lichaam wel zeg

Er was een iemand die het nodig vond om te lachen en wijzen, maar die werd direct door zin maat aangesproken. Verder gewoon een fijne sfeer. Ik was er wel op het moment dat alle spierbonken en fitte mensen er waren. Soit, als ik doorzet word ik dat ook en daar gaan we voor.

Nu wachten tot mijn lijf ophoudt met trillen ;)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 13:11:44 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216678861
Met de lachers en wijzers (ik herken dat overigens niet) is het heel simpel:

Je doet het wel, je had het ook niet kunnen doen.

Diezelfde mensen zouden overigens ook commentaar hebben als je thuis op de bank zou blijven zitten, dus als je het voor dat soort types toch niet goed kunt doen moet je vooral doen wat goed voor jou is, je bent daar voor jou, niet voor hen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216678911
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:11 schreef Leandra het volgende:
Met de lachers en wijzers (ik herken dat overigens niet) is het heel simpel:

Je doet het wel, je had het ook niet kunnen doen.

Diezelfde mensen zouden overigens ook commentaar hebben als je thuis op de bank zou blijven zitten, dus als je het voor dat soort types toch niet goed kunt doen moet je vooral doen wat goed voor jou is, je bent daar voor jou, niet voor hen.
Ja dat dus. En ik ben er voor mezelf. En ik voel voor mezelf dat ik een goede work-out heb gedaan. En verder was het een heel goede sfeer, wist ik welke oefeningen ik moest doen.

Alleen de stairmaster aan het einde niet gedaan, was zo licht in mijn hoofd en duizelig dat het me gewoon ongezond leek.

maar goed! Ik heb genoten *O*
pi_216679125
Ik hoop dat het sporten je mentale gezondheid ook goed doet. Dat is doorgaans wel zo en gelet op wat jij op je bordje hebt momenteel geen overbodige luxe.

Dus als het geestelijk ook goed voelt, vooral blijven gaan! ongeacht of het afvallen wel/niet vlot. En niet te streng zijn voor jezelf.
pi_216679203
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 13:28 schreef Stepperoller het volgende:
Ik hoop dat het sporten je mentale gezondheid ook goed doet. Dat is doorgaans wel zo en gelet op wat jij op je bordje hebt momenteel geen overbodige luxe.

Dus als het geestelijk ook goed voelt, vooral blijven gaan! ongeacht of het afvallen wel/niet vlot. En niet te streng zijn voor jezelf.
Dat hoop ik ook, je hoofd is dan eventjes leeg, je voelt je lijf echt. Je kan de wereld niet overdenken als je je hard werkt
En bewegen is hoe dan ook goed en gezond.

Ik ga op vakantie over twee weken en daarna gewoon vaste sportdagen. Niet meer en niet minder. Gewoon even gezond bezig

En mijn begeleider belde; die vond het heel erg goed van mij. Maandag bespreken we wel even goed hoe en wat
pi_216689743
Hoeveel spierpijn is voldoende spierpijn? Ik voel het als ik beweeg (vooral rug en armen), maar het is niet dat ik erg veel pijn heb. En in de gym had ik niet het gevoel meer te kunnen dan ik deed. Het gebrek aan pijn maakt me onzeker.
  VIVA zaterdag 15 februari 2025 @ 08:39:30 #50
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216689802
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoeveel spierpijn is voldoende spierpijn? Ik voel het als ik beweeg (vooral rug en armen), maar het is niet dat ik erg veel pijn heb. En in de gym had ik niet het gevoel meer te kunnen dan ik deed. Het gebrek aan pijn maakt me onzeker.
Wees in het begin niet te veel bezig met of het perfect is. Ga gewoon lekker sporten... Voelt het dat je meer kan, doe je de volgende keer meer. Maar teveel doen in het begin kan ook leiden tot blessures. Ook met niet te veel spierpijn zul je stappen maken. (En nog een ander dingetje, de meeste spierpijn heb je op de 2e dag na het sporten als beginner :D )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')