abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:21:14 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563203

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_216563231
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende: Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:31:51 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563321
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Uhh, nee hoor..
Hoe kom je daarbij? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:33:11 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat dat de centrale vraag voor Palestijnen is.
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:33:29 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563349
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uhh, nee hoor..
Hoe kom je daarbij? :?
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:35:13 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563385
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is je ontgaan dat er met regelmaat oorlog is in Gaza?
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?

Dat maken ze zelf wel uit.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:35:44 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563397
quote:

[..]
Ik vind het een hele moeilijke morele kwestie. Enerzijds merk ik ook bij mijzelf dat ik zoiets heb onderhand van; "Israel, doe wat je wil..", zeker met de gedachte dat héél véél Palestijnen pro Hamas zijn. Anderzijds heb je ook als mens de plicht om zoveel mogelijk levens te beschermen, maar tegelijkertijd heeft Hamas (en dus veel Palestijnen) geen enkel respect voor Westerse levens.
:') :') :')
pi_216563416
quote:

[..]
Ok.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216563426
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Blijkbaar was de soft power via USAID niet alleen bedoelt voor het buitenland maar ook voor het binnenland. Je eigen bevolking ondermijnen met overheidsgeld en dan net doen alsof het allemaal onafhankelijk is.
Het is maar goed dat DOGE bestaat anders waren dit soort zaken nooit aan het licht gekomen.
Ik begin de tegenstand van de democraten steeds beter te begrijpen, van het sponsoren van lgbti propaganda in het buitenland tot het ondermijnen van politieke bewegingen in eigen land, dit is echt een grof schandaal.
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.

Beetje kritisch zijn op je bronnen kan geen kwaad.
pi_216563442
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:38:42 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563448
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Wat hier de centrale vraag is vanuit het oogpunt voor de Palestijnen is welke situatie voor hun het meest profijtelijk. Is dat zo doorgaan, 7 jaar vrede, 2 jaar oorlog? Of het opheffen van de Gazastrook en de burgers opnemen in naburige landen.
Het is in ieder geval niet: een man die even aan de andere kant van de wereld gaat beslissen dat je daar allemaal weg moet zodat hij daar een vakantieparadijs van kan maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216563464
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:37 schreef kipknots het volgende:

[..]
Gast, dit soort dingen kan je makkelijk controleren. Volgens de site uit die tweet heeft politico inderdaad dat bedrag van de overheid ontvangen, maar komt geen cent van bij USAID vandaan.

Beetje kritisch zijn op je bronnen kan geen kwaad.
Die user geeft er geen reet om of iets klopt of niet.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:41:39 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563526
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat probeer je te zeggen? Wat JIJ vindt dat goed is voor de Gazanen?

Dat maken ze zelf wel uit.
Gazanen hebben elk recht verspeelt op invloed.
Hun lot wordt nu bepaald door anderen.
Vladimir Putin
pi_216563542
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
:')
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:42:30 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563547
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Goed om te zien dat conservatief rechts zonder schroom laat zien geen enkel probleem te hebben met etnische zuiveringen. Dit feitje zullen we niet vergeten.
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Vladimir Putin
pi_216563560
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Juist niet.
Links laat zo weer een nieuwe genocide gebeuren onder het mom van "we wisten niks".
Wanneer liet "links" dat dan eerder gebeuren?
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:43:28 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563569
quote:

[..]
Wow... :|W
Maar fijn dat je niet verbergt wat je écht denkt.. Kun je het later ook niet meer ontkennen. Met je:
quote:

[..]
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:43:31 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563570
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:44:15 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563591
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wow... :|W
Maar fijn dat je niet verbergt wat je écht denkt.. Kun je het later ook niet meer pntkennen. Met je:
[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.
Vladimir Putin
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:44:29 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563594
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Juist niet.
Verder voel je je wel lekker?
Just asking..
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:45:48 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216563628
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij laat ik juist in die post de dilemma's zien, ik denk dat iedereen die wel voelt.
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:

quote:

[..]
pi_216563635
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Als de Gazanen daar weg gaan is het vrede. De inwoners kunnen dan ondergebracht worden bij naburige landen die hen met open armen zal ontvangen.
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:47:49 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563671
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:38 schreef xpompompomx het volgende:
Ook op de FP wordt er van alles bij gehaald. Net nog iemand die het fijn vond dat Musk de 'federale corruptie' aan het schoonvegen was. Vervolgens geen reet snappen van waarom onbevoegde mensen op persoonlijke titel laten snijden in afspraken die door de daarvoor bestemde wegens zijn goedgekeurd juist de corruptie is.

Het heeft allemaal een hoog 'als ik het wil, dan mag het'-gehalte. Van alles roepen, maar geen moeite willen stoppen in hoe dat nu zit. Uiteraard werd DEI er nog eens bijgehaald, want alleen geschikte mensen moeten worden aangenomen. Die lui hebben zich echt wijs laten maken dat men totaal niet gekeken heeft naar skills en dan mensen aanneemt die geen kut kunnen. Ze kennen heel die mensen niet, maar weten wel zeker dat ze er niets van kunnen.

Man, man, man, wat een droevenis.
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:48:31 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216563686
quote:

[..]
Oja, 'elk' recht?
  woensdag 5 februari 2025 @ 19:49:08 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216563689
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan kun je ook stellen dat het slimmer is om de bevolking van Israel naar de door hun zo geliefde VS te deporteren. Dat hebben toch alleen maar ruzie met de rest van het M.O.
Jouw vraag is legitiem, maar niet aan de orde. Israel is op dit moment de sterke partij én een beschaving waar het hele M-O nog wat van kan leren. Leven heel veel Moslims in Israel!
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Volgens mij laat je o.a. hier zien dat je die helemaal NIET voelt:
[..]

Niet verschillende posts gaan blurren om mij weg te zetten als iemand die oorlogsmisdaden aanhangt. Ik stel twee hele actuele dilemma's aan. Ik denk dat iedereen die wel voelt en tegen elkaar afweegt.
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')