abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217398014
Totaal onacceptabel, maar in Amsterdam kan het blijkbaar wel.
  vrijdag 18 april 2025 @ 00:35:15 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217398499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 23:06 schreef William_Papadin het volgende:
Totaal onacceptabel, maar in Amsterdam kan het blijkbaar wel.
Alle pr onder controle daar
NWS / Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024

:|W
  vrijdag 18 april 2025 @ 01:37:48 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217398619
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 05:51 schreef raptorix het volgende:
En overheden, die weer denken dat ze zo speciaal zijn dat ze het concept van factureringssoftware opnieuw gaan uitvinden :') :') :') :') :')
het zit hem erin dat de procedure anders loopt het is een SAP dingetjes

de boeking van de factuur die moet dan al beginnen op het moment van bestellen en daar gaat het altijd fout , want d factuur die is er dan nog helemaal niet en dan moet de factuur matchen met de bestelbon

en dat gaat altijd fout , en dan gaat men de factuur terug sturen omdat de matching niet lukt , dus de leverancier die moet het goed doen ,
Het is de manier om de leverancier helemaal gek te maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 29 april 2025 @ 22:52:49 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217496853
Nog altijd flinke betaalachterstand facturen, maar wethouder is hoopvol: "Ondernemers blijven we bedienen"

Een crisisteam, extra personeel, een hersteloperatie: Van Buren doet allerlei ingrepen om de betalingsproblemen bij de gemeente op te lossen. Maar uit de nieuwste update van de wethouder blijkt dat het aantal facturen nog altijd flink is.

In april kwamen meer facturen binnen dan er werden afgehandeld: het aantal eind deze maand is opgelopen tot 7097. "Ondanks de lagere capaciteit in het reces zien we slechts een beperkte stijging van het aantal facturen in april", vertelt Van Buren.

Hoopvol

Toch blijft ze hoopvol. "Want we zien ook het aantal facturen van voor 2025 en uit het eerste kwartaal dalen." Het aantal facturen is deze week van 20.362 teruggelopen naar 18.856. Ook het aantal facturen dat buiten de betaaltermijn valt, is gedaald. Dat blijkt uit haar gedeelde cijfers.

Tevens het aantal spoedverzoeken daalt, zegt Van Buren. "In de recesperiode zorgen we ervoor dat de spoeddesk voldoende capaciteit heeft om ondernemers die in problemen dreigen te komen, te kunnen bedienen."

https://www.at5.nl/artike(...)-blijven-we-bedienen

3 maanden verder nog 17.000 te gaan :|W
En dan roepen dat 19 mei haalbaar is _O- _O- _O-
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:23:06 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217574906
Gemeente betaalt steeds meer facturen, maar weet van duizenden niet of het terecht is :') _O-

Wethouder van Financiën Hester van Buren (PvdA) denkt nog steeds dat uiterlijk 19 mei de crisis rondom de invoering van het nieuwe betaalsysteem van de gemeente is opgelost. Dat meldde ze vanmorgen tijdens een nieuw debat over de problemen bij de implementatie van het AFIS-systeem. Op het hoogtepunt stonden er nog tienduizenden facturen open bij de gemeente, die de betaaltermijn hadden overschreden. Vorige week zijn er 7000 facturen betaald zonder dat is bekeken of het wel terecht is. "De daling lijkt bijna te mooi om waar te zijn", zegt VVD-raadslid Kune Burgers.

Vorige week stonden er nog zo'n 6000 facturen buiten betaaltermijn bij de gemeente open. Vergeleken met het hoogtepunt in februari - tegen de 30.000 aan - is het aantal stevig gedaald. In 'normale' tijden liggen er bij de gemeente zo'n 3000 facturen langer dan 30 dagen op de plank. Wethouder Van Buren heeft de afgelopen maanden meermaals in debatten en interviews scenario's geschetst van wanneer de crisis opgelost moet zijn. Het slechtste scenario is dat er uiterlijk 19 mei weer sprake is van een normale werkvoorraad te laat betaalde facturen.

Voorschotten
De daling van de afgelopen weken betekent niet dat het werk voor het team van ambtenaren, dat dit hoofdpijndossier moet oplossen, afneemt. Reden: voor 6000 facturen is namelijk de afgelopen tijd een voorschot uitbetaald. Daarnaast zijn er vorige week 7000 facturen betaald waarvan de goed- of afkeuring achteraf plaatsvindt. Wanneer bij de controle achteraf blijkt dat een factuur onterecht betaald is, moet het betaalde bedrag door de gemeente teruggevorderd worden bij de leverancier.

Die noodgrepen van de wethouder - of zoals ze het zelf telkens noemt: 'onorthodoxe maatregelen' - betekenen dus dat er nog veel werk te verrichten is. In de woorden van Cas van Berkel (Ja21) tijdens het debat: "Er is een trukendoos opengetrokken. Het is een lapmiddel. We krijgen geen inzicht in de totale chaos en uitzonderingen die er zijn."

En: "Dergelijk gebrek aan transparantie maakt het onmogelijk om te controleren of deze noodgreep daadwerkelijk tot structurele verbeteringen leidt, of dat het probleem simpelweg wordt doorgeschoven naar de toekomst."

Van Buren reageerde fel op de kritiek van Ja21. "Ik vind spreken van een trukendoos vervelend. We zijn supertransparant. Het is geen trukendoos. Ik neem daar aanstoot aan. We zijn de boel aan het oplossen. Ik begrijp het niet. Binnen een paar weken komen we weer op een normale werkvoorraad."

Laurens Lochtenberg van het CDA uitte dezelfde zorg als Ja21, maar wel in andere bewoording: "Schot in de zaak of voorschotten aan het overmaken? Krijgen we straks weer een berg af te handelen facturen?"

De wethouder denkt dat het allemaal wel gaat meevallen. "Mensen kunnen dubbele facturen hebben ingestuurd, maar ik ga er niet vanuit dat het om hele grote aantallen gaat."

"Er lijkt licht aan het einde van de tunnel te komen. Ik ben kritisch op de controle op rechtmatigheid. Het moet wel netjes verwerkt worden in de boeken"

Farley Asruf, PvdA-raadslid
Ook de VVD zei dat de reputatie van de gemeente een deuk heeft opgelopen. "Als 19 mei gehaald wordt, is dat geen prestatie. Vele leveranciers en ondernemers hebben lang moeten wachten", zei Burgers. Hij haalde ook de tot nu toe bekende kosten van de hersteloperatie aan: 2,8 miljoen euro. "Het moet nog maar blijken of dat voldoende is." Antwoord op die vraag - de kosten van het factuurfiasco - komt over twee weken als de wethouder haar Voorjaarsnota presenteert.

Coalitie
Tegenover een kritische oppositie was er een opgeluchte coalitie. Zoals ook in eerdere debatten zocht Farley Asruf (PvdA) het debat op met Ja21. Hij noemde de bijdrage van Van Berkel 'selectief shoppen': "Toen de aantallen omhoog liepen, was Ja21 de eerste om dat te benoemen."

Asruf zei verder over de laatste stand van zaken: "Er lijkt licht aan het einde van de tunnel te komen. Ik ben kritisch op de controle op rechtmatigheid. Het moet wel netjes verwerkt worden in de boeken." Hij doelt daarmee op onder andere de uitgekeerde voorschotten en de vorige week betaalde facturen waarvan de goed- of afkeuring achter plaatsvindt.

Jenneke van Pijpen (GroenLinks) denkt dat de crisis bezworen lijkt. "De crisis is dat mensen niet betaald kregen. Het wil niet zeggen dat niet alle problemen opgelost zijn. Ik vind het goed nieuws, maar nog niet goed genoeg."

Evaluatie
De afgelopen weken heeft Deloitte een zogeheten 'health check' uitgevoerd naar de invoering van het nieuwe betaalsysteem. Het is een eerste doorkijk over hoe het zo mis kon gaan. Deloitte noemt het 'opvallend' dat de geconstateerde problemen pas in de productiefase naar voren zijn gekomen, omdat dit normaal gesproken bij een project in de testfase aan het licht komt.

Raadslid Sheher Khan van Denk wilde daarom van de coalitiepartijen weten wat ze van de uitkomst van het onderzoek van Deloitte vinden. Die partijen wilden daar nog geen antwoord op geven. Erik Schmit (D66): "Op basis van een complete evaluatie gaan we het gesprek aan." Die evaluatie wordt nog voor het zomerreces verwacht.

Ja21, VVD en CDA herhaalde dat 19 mei voor hen een harde deadline is. Welke gevolgen het heeft voor de wethouder als ze die datum niet haalt, bleef onduidelijk. Een nieuwe motie van afkeuring of wantrouwen hangt dan zo goed als zeker boven de markt.

Van Buren: "Ik ga mij niet vastpinnen op een datum. Ik ga ervan uit dat het ons gaat lukken." De wethouder liet daarnaast weten dat de ingehuurde extra capaciteit aan medewerkers - ruim 100 fte - voorlopig nodig blijft. De rekening voor de stad daarvan horen we op 22 mei.

https://www.at5.nl/artike(...)alt-facturen-terecht

Incompetentie trut :(
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:29:51 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217574952
100man ingehuurd sinds februari kost 1 miljoen per maand
7000 facturen betaald zonder controle minimaal 1 miljoen fraude
Eind mei 5 miljoen weg gepist en nog steeds niet alles op orde
:|W

Gelukkig blijft de incompetente trut gewoon zitten :r
pi_217574996
quote:
6s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wethouder van Financiën Hester van Buren (PvdA) denkt nog steeds dat uiterlijk 19 mei de crisis rondom de invoering van het nieuwe betaalsysteem van de gemeente is opgelost. Dat meldde ze vanmorgen tijdens een nieuw debat over de problemen bij de implementatie van het AFIS-systeem.
Ik post nu maar alvast mijn verbaasde gezicht als volgende week blijkt dat het toch niet opgelost is.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:39:34 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217575051
POLL
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:42:48 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217575076
POLL
pi_217575111
Kan gebeuren die ambtenaren zijn ook slachtoffer.
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:08:43 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217621180
@ikweethetookniet

#surprisedpikachu
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:30:09 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217631649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik post nu maar alvast mijn verbaasde gezicht als volgende week blijkt dat het toch niet opgelost is.
[ afbeelding ]
Amsterdam heeft nóg meer tijd nodig om problemen rond facturen op te lossen, wethouder haalt ‘slechtste scenario’ niet

De Amsterdamse wethouder Hester van Buren schreef dat in het ‘slechtste scenario’ uiterlijk 19 mei de gemeente weer vrijwel alle facturen op tijd zou betalen, maar heeft meer tijd nodig: ‘De laatste stap denken we de komende weken te kunnen zetten’.

https://www.ad.nl/amsterd(...)nario-niet~afe20f41/

:') :') _O- _O-
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:31:56 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217631664
POLL
  woensdag 21 mei 2025 @ 00:16:45 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217703662
Van Buren stelt dat facturen weer op tijd worden betaald, fracties uiten zorgen om vooruitbetalingen

Waar eind februari de totale werkvoorraad (niet betaalde facturen) van de gemeente op ruim 43.000 lag, is dat nu gedaald naar ruim 13.000. Van Buren zegt dat ze met deze openstaande facturen "weer terug op het gebruikelijke niveau" zijn.

'Zorgen om vooruitbetalingen'

Het inlopen hiervan heeft onder meer te maken met de vernieuwde werkwijze van de wethouder om oude facturen tot 5.000 euro versneld uit te betalen. Dat zou het volgens Van Buren mogelijk moeten maken om zich volledig te richten op "een beheerst proces voor de facturen die nieuw binnenkomen".

Intussen heeft de VVD-fractie AT5 laten weten zich zorgen te maken over het vooruitbetalen. "Controle vindt pas achteraf plaats en dat leidt tot best wat administratie en extra kosten." Volgens de fractie kan de wethouder hierover vragen gaan verwachten. Meerdere partijen zouden de zorgen van de VVD steunen.

Waardering

Ook zegt ze dat het inlopen van de behoorlijke achterstand komt door het harde werken van de extra ingehuurde medewerkers, waar ze tevens in de brief naar de raad haar waardering voor uitspreekt. "Die hebben zich allemaal ingespannen om facturen zo snel mogelijk te verwerken en spoedbetalingen te verrichten."

"Door hun werk - dat geregeld doorliep tot in de avonden en weekenden - hebben we gezorgd dat ondernemers het geld kregen waar ze recht op hebben", vervolgt Van Buren.

Extra personeel ook komende tijd nodig

De komende tijd blijft dit extra personeel volgens haar van belang om versneld betalingen te kunnen doen om zo alle facturen weg te kunnen werken. "Het college is blij dat ondernemers weer tijdig hun geld ontvangen. Die situatie willen we uiteraard vasthouden." Wanneer alles weer op de rit is, zal de extra capaciteit worden afgebouwd, stelt Van Buren.

Ook wordt gekeken naar de modules van AFIS, oftewel: de manier van werken met het nieuwe betaalsysteem. De wethouder schrijft dat dat namelijk "nog niet soepel loopt". Daar worden aanpassingen aan verricht.

https://www.at5.nl/artike(...)om-vooruitbetalingen

:')
pi_217703698
Typisch van zo'n overheid. Zelf de problemen veroorzaken, maar geen idee hebben wat het probleem nou precies is. Totdat er derden geraakt worden/het in de media komt, en dan nog weten ze niet wat het fundamentele probleem is.

Dus wordt er maar weer een blink zzp'ers opengetrokken die lekker kunnen cashen op belastinggeld. Uiteraard lossen die het fundamentele probleem ook niet op, die plakken gewoon plijsters omdat het echte probleem de cultuur is, en dat aanpakken als buitenstaanders is enorm moeilijk.
pi_217703750
quote:
6s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[poll=8876]
haalt geen ene fuck verder uit.. beter gewoon doorpakken en overuren draaien
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_217704566
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2025 00:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Van Buren stelt dat facturen weer op tijd worden betaald, fracties uiten zorgen om vooruitbetalingen

Waar eind februari de totale werkvoorraad (niet betaalde facturen) van de gemeente op ruim 43.000 lag, is dat nu gedaald naar ruim 13.000. Van Buren zegt dat ze met deze openstaande facturen "weer terug op het gebruikelijke niveau" zijn.

'Zorgen om vooruitbetalingen'

Het inlopen hiervan heeft onder meer te maken met de vernieuwde werkwijze van de wethouder om oude facturen tot 5.000 euro versneld uit te betalen. Dat zou het volgens Van Buren mogelijk moeten maken om zich volledig te richten op "een beheerst proces voor de facturen die nieuw binnenkomen".

Intussen heeft de VVD-fractie AT5 laten weten zich zorgen te maken over het vooruitbetalen. "Controle vindt pas achteraf plaats en dat leidt tot best wat administratie en extra kosten." Volgens de fractie kan de wethouder hierover vragen gaan verwachten. Meerdere partijen zouden de zorgen van de VVD steunen.

Waardering

Ook zegt ze dat het inlopen van de behoorlijke achterstand komt door het harde werken van de extra ingehuurde medewerkers, waar ze tevens in de brief naar de raad haar waardering voor uitspreekt. "Die hebben zich allemaal ingespannen om facturen zo snel mogelijk te verwerken en spoedbetalingen te verrichten."

"Door hun werk - dat geregeld doorliep tot in de avonden en weekenden - hebben we gezorgd dat ondernemers het geld kregen waar ze recht op hebben", vervolgt Van Buren.

Extra personeel ook komende tijd nodig

De komende tijd blijft dit extra personeel volgens haar van belang om versneld betalingen te kunnen doen om zo alle facturen weg te kunnen werken. "Het college is blij dat ondernemers weer tijdig hun geld ontvangen. Die situatie willen we uiteraard vasthouden." Wanneer alles weer op de rit is, zal de extra capaciteit worden afgebouwd, stelt Van Buren.

Ook wordt gekeken naar de modules van AFIS, oftewel: de manier van werken met het nieuwe betaalsysteem. De wethouder schrijft dat dat namelijk "nog niet soepel loopt". Daar worden aanpassingen aan verricht.

https://www.at5.nl/artike(...)om-vooruitbetalingen

:')
Ik heb het technische rapport gelezen, en was precies wat ik al dacht: Het systeem schaalt niet, en bij het testen heeft men met een te kleine set data getest, mijn inschatting is dat ze dit niet werkend gaan krijgen, wat ze nu doen is gewoon een lapmiddel en geen technische verbetering.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 21 mei 2025 @ 08:54:06 #69
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217704780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:31 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het technische rapport gelezen, en was precies wat ik al dacht: Het systeem schaalt niet, en bij het testen heeft men met een te kleine set data getest, mijn inschatting is dat ze dit niet werkend gaan krijgen, wat ze nu doen is gewoon een lapmiddel en geen technische verbetering.
Dank voor de info
Overtreft mijn ergste verwachtingen -O-
Dit gaat dus veel langer duren en veel meer kosten
En we zijn dus weer voor gelogen door van Buren :r

Waarom verbaast me dit niet 8)7
pi_217711106
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2025 08:54 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Dank voor de info
Overtreft mijn ergste verwachtingen -O-
Dit gaat dus veel langer duren en veel meer kosten
En we zijn dus weer voor gelogen door van Buren :r

Waarom verbaast me dit niet 8)7
We gaan het zien, mijn ervaring is dat dit soort problemen niet eenvoudig op te lossen zijn technisch gezien, uiteraard kan ik het mis hebben, maar het is een beetje zoals met formule 1 autos, als je een structureel probleem hebt los je dat niet op met patches, maar kun je dat alleen doen met een volledige rebuild. Ik snap ook niet echt wat hier mis is gegaan, de business case lijkt me niet heel erg afwijkend van wat je normaal moet doen om facturen te verwerken. Het kan zijn dat het absolute voorwaarde was dat het op eigen systemen moet draaien, en dat die simpelweg underpowered zijn, maar mijn vermoeden is gewoon dat het slecht geïmplementeerd is, doorgaans stuurt men naar dit soort partijen niet de hoogvliegers omdat ze toch wel betalen.
  woensdag 21 mei 2025 @ 20:46:38 #71
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217711463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:07 schreef raptorix het volgende:
..doorgaans stuurt men naar dit soort partijen niet de hoogvliegers omdat ze toch wel betalen.
Volgens mij zat daar nou juist het probleem bij betalen |:)
Of ze hebben hun eigen factuur voor dit shit systeem nog handmatig verwerkt _O- _O-
pi_217711764
quote:
6s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Volgens mij zat daar nou juist het probleem bij betalen |:)
Of ze hebben hun eigen factuur voor dit shit systeem nog handmatig verwerkt _O- _O-
Nee ik heb wel met dit soort teams gewerkt, partijen als Cap G. sturen gewoon een blik juniors er naar toe, daar rekenen ze volle tarief voor, en dan is het raar dat het spaak loopt, al op een opdracht of 5 meegemaakt.
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:28:52 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217712751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee ik heb wel met dit soort teams gewerkt, partijen als Cap G. sturen gewoon een blik juniors er naar toe, daar rekenen ze volle tarief voor, en dan is het raar dat het spaak loopt, al op een opdracht of 5 meegemaakt.
het probleem zit in de facturatie op bestelbon , eerst is er een bestelbon, die naar de leverancier gestuurd wordt en die bon moet met de leverantie door de crediteur digitaal aan de factuur gehecht worden en de crediteur moet dan de kostenplaats van de bestelbon op de factuur vermelden, en als dat alles ok is dan kan de factuur automatisch betaald en geboekt worden dat is het idee

Dat werkt niet , maar men wil dat perse
dus zit het personeel niets te doen , want alle facturen die zijn voor het nieuwe systeem nog niet akkoord, kunne niet betaald worden en het stapelt maar op en stapelt maar op

het betalen op zich is geen probleem,

nu heeft men alle facturen zonder meer betaald, zonder opdracht , zonder kostenplaats en waarschijnlijk ook zonder autorisatie op betaling 8)7 8)7 :W

Dit gaat nog een zeer fors financieel staartje krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-05-2025 04:45:33 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 mei 2025 @ 00:25:27 #74
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217712938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:

nu heeft men alle facturen zonder meer betaald, zonder opdracht , zonder kostenplaats en waarschijnlijk ook zonder autorisatie op betaling 8)7 8)7 :W
Dit gaat nog een zeer fors financieel staartje krijgen
Wim Beelen heeft het al maand geleden geroepen in de raadszaal het wordt 5 miljoen plus aan zzp ers :|W
Dan nog de onterechte betalingen die je nooit meer terug ziet
Dan nog de accountant die nooit een verklaring van goedkeuring af gaat geven

Man man man wat een cluster fuck is dit

Halsema in achteraf kamertje: We kunnen toch weer de ozb verhogen :|W :r
  donderdag 22 mei 2025 @ 04:48:00 #75
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217713190
quote:
6s.gif Op donderdag 22 mei 2025 00:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Wim Beelen heeft het al maand geleden geroepen in de raadszaal het wordt 5 miljoen plus aan zzp ers :|W
Dan nog de onterechte betalingen die je nooit meer terug ziet
Dan nog de accountant die nooit een verklaring van goedkeuring af gaat geven

Man man man wat een cluster fuck is dit

Halsema in achteraf kamertje: We kunnen toch weer de ozb verhogen :|W :r
Groen Links in Amsterdam is veel te druk met business class op en neer naar Tokio te vliegen voor de lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')