abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216592937
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 00:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd op welke grond jij denkt dat wij ze dan kunnen weigeren. In wat zouden zij verschillen van andere oorlogavluchtelingen en dat zelf na deportatie

Dat we ze niet willen daar verschillen wij niet van mening maar dat is geen grond tot weigeren
Ze komen uit een klein gebied dat voor een relatief groot gedeelte Hamas steunde. Het lijkt mij dat je genoeg hebt om duidelijk te maken dat de staatsveiligheid in gevaar is.
pi_216593415
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 05:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is ook wel het grootste probleem waarschijnlijk. Stel al zou een groot deel van de Palestijnen uit eigen keuze willen vertrekken, welk land zou ze welkom willen heten?
Oostenrijk?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216593512
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze komen uit een klein gebied dat voor een relatief groot gedeelte Hamas steunde. Het lijkt mij dat je genoeg hebt om duidelijk te maken dat de staatsveiligheid in gevaar is.
Dat moet je op individuele basis aantonen, ze als groep over 1 kam scheren mag niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:09:13 #229
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216595333
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat moet je op individuele basis aantonen, ze als groep over 1 kam scheren mag niet.
Dat kan wel en dat moet. Je weet dat het overall resultaat negatief is voor Europa.

Je kan niet elk individueel geval nalopen. Wil je dat de rest van Europa Zweden achterna gaat ofzo?
pi_216595415
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat kan wel en dat moet. Je weet dat het overall resultaat negatief is voor Europa.

Je kan niet elk individueel geval nalopen. Wil je dat de rest van Europa Zweden achterna gaat ofzo?
Het mag gewoon niet. Ik wil niet dat Nederland Hongarije achterna gaat, of zoals Polen tot voor kort was, en de rechtsstaat sloopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:21:10 #231
396550 Richestorags
pi_216595456
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het mag gewoon niet. Ik wil niet dat Nederland Hongarije achterna gaat, of zoals Polen tot voor kort was, en de rechtsstaat sloopt.
Dus jij het liever dat we een Hamas aanhang in Europa erbij krijgen? Dat Joden nog meer onder druk komen?

Heb je je ingelezen in wat voor een dankbaar volk de Palestijnen zijn en wat ze in Libanon, Jordanië en Koeweit hebben gedaan? Nee, dat jij je goed voelt is belangrijker dan dat we om onze eigen veiligheid denken.
pi_216595516
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dus jij het liever dat we een Hamas aanhang in Europa erbij krijgen? Dat Joden nog meer onder druk komen?

Heb je je ingelezen in wat voor een dankbaar volk de Palestijnen zijn en wat ze in Libanon, Jordanië en Koeweit hebben gedaan? Nee, dat jij je goed voelt is belangrijker dan dat we om onze eigen veiligheid denken.
Ik heb vertrouwen in onze rechtsstaat. Maar sowieso ben je nu bezig met een vaag 'als, dan' scenario. Maar als Amerikaanse soldaten mensen van huis en haard jagen tot meerdere eer en glorie van een miljardair die president van Amerika geworden is maar nog alleen denkt aan eigenbelang, dan verdienen die vluchtelingen gewoon een asielprocedure hier zoals iedere andere asielzoeker.

En dat heeft niks te maken met 'goed voelen', maar met rechtvaardigheid en allerlei andere essentiële Nederlandse waarden die ik niet wil laten slopen door PVVers die niks met de Nederlandse cultuur hebben.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 14:29:02 #233
236264 crew  capricia
pi_216595548
De 3 Israeli die vrijgelaten zijn, zijn compleet uitgemergeld. Sommigen moeten ondersteund worden met lopen. Echt wouw. Lijken gewoon scènes van Kampen uit de vorige eeuw. Gruwelijk. Geen woorden voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:52:10 #234
396550 Richestorags
pi_216595772
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:29 schreef capricia het volgende:
De 3 Israeli die vrijgelaten zijn, zijn compleet uitgemergeld. Sommigen moeten ondersteund worden met lopen. Echt wouw. Lijken gewoon scènes van Kampen uit de vorige eeuw. Gruwelijk. Geen woorden voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel fijn om te weten dat we users hebben die die beesten gewoon graag Nederland in zouden laten :{
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:52:39 #235
396550 Richestorags
pi_216595776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb vertrouwen in onze rechtsstaat. Maar sowieso ben je nu bezig met een vaag 'als, dan' scenario. Maar als Amerikaanse soldaten mensen van huis en haard jagen tot meerdere eer en glorie van een miljardair die president van Amerika geworden is maar nog alleen denkt aan eigenbelang, dan verdienen die vluchtelingen gewoon een asielprocedure hier zoals iedere andere asielzoeker.

En dat heeft niks te maken met 'goed voelen', maar met rechtvaardigheid en allerlei andere essentiële Nederlandse waarden die ik niet wil laten slopen door PVVers die niks met de Nederlandse cultuur hebben.
Die waarden worden gesloopt door Gazanen hier binnen te laten.

Daarnaast is het niet voor de zoveelste keer ons probleem wat de Amerikanen of de mensen in het MO zelf doen.
pi_216595806
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die waarden worden gesloopt door Gazanen hier binnen te laten.
Het mensen binnen laten en kijken of ze recht hebben op asiel is juist de kernwaarde waar Nederland op gebouwd is.

En als ze dan lid blijken van Hamas hebben ze geen rechten, daar is de asielprocedure heel duidelijk in.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:58:43 #237
396550 Richestorags
pi_216595849
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het mensen binnen laten en kijken of ze recht hebben op asiel is juist de kernwaarde waar Nederland op gebouwd is.
Klopt. Dat waren Hugenoten en Joden. Mensen die er wat van probeerden te maken, zoals mijn voorouders.

Geen terreurondersteuners die in Koeweit samenspanden met Saddam Hoessein als dank, in Jordanië het koningshuis omver probeerden te werpen als dank, in Libanon chaos trapten en het land opzadelden met achtereenvolgens een Syrische en Israëlische bezetting als gevolg van hun gekloot en als kers op de taart nog eens oktober 7 uitvoerden met massale steun.

Jij vindt het wel prima dat onze Joodse bevolking nog meer voor de bus wordt gegooid en onze eigen veiligheid ook extra onder druk komt?

Dat zijn geen kernwaarden, dat is regelrechte stupiditeit.
pi_216595971
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt. Dat waren Hugenoten en Joden. Mensen die er wat van probeerden te maken, zoals mijn voorouders.

Geen terreurondersteuners die in Koeweit samenspanden met Saddam Hoessein als dank, in Jordanië het koningshuis omver probeerden te werpen als dank, in Libanon chaos trapten en het land opzadelden met achtereenvolgens een Syrische en Israëlische bezetting als gevolg van hun gekloot en als kers op de taart nog eens oktober 7 uitvoerden met massale steun.

Jij vindt het wel prima dat onze Joodse bevolking nog meer voor de bus wordt gegooid en onze eigen veiligheid ook extra onder druk komt?

Dat zijn geen kernwaarden, dat is regelrechte stupiditeit.
Ik weet dat er bijvoorbeeld een vrij grote christelijke gemeenschap is in Gaza. Er wonen ook allerlei mensen die helemaal Hamas niet steunen, Hamas heeft niet voor niets maar 34% steun. Al die mensen over één kam scheren, dat vind ik zo'n grote onrechtvaardigheid dat je daarmee dus inderdaad de Nederlandse kernwaarde onder de bus gooit.

Terroristen moet je niet binnen laten (of alleen om naar Den Haag naar het Internationaal Strafhof te sturen, Hamas verdient internationale vervolging), maar doen alsof iemand alleen op grond van afkomst een terrorist is, dat is gewoon het weggooien van de rechtsstaat.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:34:34 #239
396550 Richestorags
pi_216597710
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet dat er bijvoorbeeld een vrij grote christelijke gemeenschap is in Gaza. Er wonen ook allerlei mensen die helemaal Hamas niet steunen, Hamas heeft niet voor niets maar 34% steun. Al die mensen over één kam scheren, dat vind ik zo'n grote onrechtvaardigheid dat je daarmee dus inderdaad de Nederlandse kernwaarde onder de bus gooit.

Terroristen moet je niet binnen laten (of alleen om naar Den Haag naar het Internationaal Strafhof te sturen, Hamas verdient internationale vervolging), maar doen alsof iemand alleen op grond van afkomst een terrorist is, dat is gewoon het weggooien van de rechtsstaat.
Je weet niks als het op dit onderwerp aankomt. Met alle respect. Het probleem is dat je je wereldbeeld baseert op een feitenvrije roze wolk.

Het aantal Christenen is ten eerste gedaald van 3.000 in 2009 naar 1.100 in 2022. Mag jij raden waarom.

Ten tweede, 1.100 op een bevolking van 2.2 miljoen betekent 0,05%. Dat is helemaal geen "grote Christelijke gemeenschap". Nogmaals, jij mag raden waarom niet.

Verder, wat mij betreft vangen we ze alle 1.100 per direct op en houden we het daarbij. Hebben wij Palestijnen opgevangen.

quote:
In 2009, there were an estimated 50,000 Christians in the Palestinian territories, mostly in the West Bank, with about 3,000 in the Gaza Strip.[12] In 2022, about 1,100 Christians lived in the Gaza Strip – down from over 1300 in 2014
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Palestinian_Christians
pi_216597854
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je weet niks als het op dit onderwerp aankomt. Met alle respect. Het probleem is dat je je wereldbeeld baseert op een feitenvrije roze wolk.

Het aantal Christenen is ten eerste gedaald van 3.000 in 2009 naar 1.100 in 2022. Mag jij raden waarom.

Ik weet 100% zeker dat het er meer zijn, omdat mijn kerkgenootschap al contact heeft met tientallen ondergrondse kerken daar. Dat weet ik wel van het onderwerp.

Maar vooral weet ik dat het binnen de rechtsstaat niet kan om mensen te veroordelen voor wat mensen uit hun omgeving hebben gedaan en dat ben jij wel van plan. Jij lijkt niets, helemaal niets, over de rechtsstaat te weten.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:45:25 #241
396550 Richestorags
pi_216597884
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet 100% zeker dat het er meer zijn, omdat mijn kerkgenootschap al contact heeft met tientallen ondergrondse kerken daar. Dat weet ik wel van het onderwerp.

Maar vooral weet ik dat het binnen de rechtsstaat niet kan om mensen te veroordelen voor wat mensen uit hun omgeving hebben gedaan en dat ben jij wel van plan. Jij lijkt niets, helemaal niets, over de rechtsstaat te weten.
Waarom zijn die kerken ondergronds? Je draait lekker om de hete brij heen.

"De rechtstaat" is ook weer zo'n lekker containerbegrip. Jij wil dat we ons laten gijzelen door verdragen van 70 jaar oud die niet voor dit doeleinde zijn opgesteld.

De politieke wil is er niet, de maatschappij wil het niet, de veiligheidssituatie verantwoordt het niet.

Jij wil dat we ons net als Libanon, Koeweit en Jordanië gaan branden aan het massaal binnenhalen van Palestijnen. Want rechtstaat.

Wat dat betekent voor de Joden in Europa en eigenlijk gewoon iedereen in Europa boeit je niet.
pi_216598037
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"De rechtstaat" is ook weer zo'n lekker containerbegrip. Jij wil dat we ons laten gijzelen door verdragen van 70 jaar oud die niet voor dit doeleinde zijn opgesteld.

De rechtsstaat is wat ons anders maakt dan Rusland of Noord-Korea, als dat je niet bevalt heb je gewoon echt een hekel aan de Nederlandse normen en waarden.

En nee, die rechtsstaat gooien we niet opzij voor een irrationele buitenlanderangst, terwijl asielzoekers nota bene minder crimineel zijn dan autochtonen. Wat bewijst dat de asielprocedure prima werkt.

Maar nogmaals: in principe moet idioot Trump gewoon niet zijn leger naar een land sturen om het leeg te vegen, dan komen die vluchtelingen hier helemaal niet.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:07:15 #243
396550 Richestorags
pi_216598196
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
De rechtsstaat is wat ons anders maakt dan Rusland of Noord-Korea, als dat je niet bevalt heb je gewoon echt een hekel aan de Nederlandse normen en waarden.

En nee, die rechtsstaat gooien we niet opzij voor een irrationele buitenlanderangst, terwijl asielzoekers nota bene minder crimineel zijn dan autochtonen. Wat bewijst dat de asielprocedure prima werkt.

Maar nogmaals: in principe moet idioot Trump gewoon niet zijn leger naar een land sturen om het leeg te vegen, dan komen die vluchtelingen hier helemaal niet.
Ga je nog antwoord geven op de vraag waarom die kerken ondergronds zijn? Je feitenvrije buzzwords over irrationele buitenlanderangst kan ik niks mee, concrete feiten over ondergrondse kerken wel.

Irrationele buitenlanderangst in het geval van een volk dat de monarchie van Jordanië probeerde omver te werpen, samenspande met Saddam in Koeweit en massale chaos trapte in Libanon met de PLO. Oh, wacht, dat is de partij die naast Hamas massaal wordt gesteund.

Naast dat het volk massaal stond te juichen bij de grootste, meest barbaarse terroristische aanval sinds 9/11.

Asielzoekers minder crimineel dan autochtonen.

Kennelijk mag je gewoon allerlei feitenvrije onzin opschrijven hier. Het is wel goed.
pi_216598200
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:29 schreef capricia het volgende:
SPOILER
Correct.

Vooral die derde man (Eli Sharabi) is onherkenbaar en is min of meer de enige overlevende van zijn familie. En de terroristen die dit allemaal op hun geweten hebben zijn nota bene de mensen waar sommigen Westerlingen voor in de bres springen en het idee proberen te scheppen dat niet zo'n man een slachtoffer is, maar de Palestijnen eigenlijk de grote slachtoffers zijn.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 19:13:40 #245
236264 crew  capricia
pi_216598295
quote:
13s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Vooral die derde man (Eli Sharabi) is onherkenbaar en heeft is min of meer de enige overlevende van zijn familie.

En de terroristen die dit allemaal op hun geweten hebben zijn nota bene de mensen waar sommigen Westerlingen voor in de bres springen en het idee proberen te scheppen dat niet zo'n man een slachtoffer is, maar de Palestijnen eigenlijk de grote slachtoffers zijn.

[ x ]
Volgens mij houden ze ook nog een man gegijzeld die een holocaust survivor is.
Hoe laag kun je zinken?

En dan de Bibas kinderen met hun moeder. De vader is inmiddels wel vrij. Maar de moeder en die twee kleintjes.. hartverscheurend, die zijn waarschijnlijk dood. Vermoord. De lichamen houden ze achter.

Daar gaat je bloed van koken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:19:03 #246
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216598388
Nou, het vrijlaten van deze 3 mishandelde onschuldigen levert toch maar weer mooi de vrijlating van een stuk of 180 Palestijnen uit de gevangenis op. Het blijft een bizarre deal, als je erover nadenkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:37:29 #247
396550 Richestorags
pi_216598677
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij houden ze ook nog een man gegijzeld die een holocaust survivor is.
Hoe laag kun je zinken?

En dan de Bibas kinderen met hun moeder. De vader is inmiddels wel vrij. Maar de moeder en die twee kleintjes.. hartverscheurend, die zijn waarschijnlijk dood. Vermoord. De lichamen houden ze achter.

Daar gaat je bloed van koken.
Maar we moeten deze barbaren hier binnenhalen, want rechtstaat hoor ik net. Mijn God zeg.
pi_216598758
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ga je nog antwoord geven op de vraag waarom die kerken ondergronds zijn? Je feitenvrije buzzwords over irrationele buitenlanderangst kan ik niks mee, concrete feiten over ondergrondse kerken wel.
Je snapt zelf prima waarom ze ondergronds zijn, Hamas is geen fan van christenen. Meer info ga ik je niet geven. Ik ken zelf de locaties van die kerken logisch genoeg niet, ik weet wel dat het er veel meer dan 1000 zijn.
pi_216598787
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Maar we moeten deze barbaren hier binnenhalen, want rechtstaat hoor ik net. Mijn God zeg.
Jij wil dat Trump ze verjaagt. Als ze dan asiel vragen, hebben ze recht op het doorlopen van de procedure, ze zijn dan op de vlucht voor oorlog. Laten we allereerst voorkomen dat die idiote miljardair zijn ethnische zuiveringsdroom uit kan voeren.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:44:28 #250
396550 Richestorags
pi_216598809
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil dat Trump ze verjaagt. Als ze dan asiel vragen, hebben ze recht op het doorlopen van de procedure, ze zijn dan op de vlucht voor oorlog. Laten we allereerst voorkomen dat die idiote miljardair zijn ethnische zuiveringsdroom uit kan voeren.
Waar heb ik gezegd dat ik wil dat Trump ze verjaagt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')