Je eet gekleurde mierikswortel pasta makker.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:16 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe ontzettend lekker wasabi is
Ik heb het enkele weken geleden voor het eerst op en ben nu hooked.
Gebruik het nu overal bij, vis, vlees, piepers, groente en fruit, in de thee/koffie, over het ijs, en zelfs puur of on the rocks
Op dit moment eet ik het op een makreel
Dat weet ik, echte wasabi is heel moeilijk te kweken en heel moeilijk goed te houden, en daarom erg duur, en daarom krijg je in de meeste restaurants dan ook geen echte wasabi.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je eet gekleurde mierikswortel pasta makker.
Wasabi is bijna niet te krijgen hier.
Kan het je wel aanbevelen, in de betere sushi restaurants is het wel te krijgenquote:Op zondag 20 juli 2025 13:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat weet ik, echte wasabi is heel moeilijk te kweken en heel moeilijk goed te houden, en daarom erg duur, en daarom krijg je in de meeste restaurants dan ook geen echte wasabi.
Desalniettemin is het erg lekker, die korte rush
Op dit moment zit ik zure haring met 'wasabi' te eten
Ik zie net dat in mijn wasabi paste, van Saitaku, wel wat echte wasabi zit.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:55 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Kan het je wel aanbevelen, in de betere sushi restaurants is het wel te krijgenmaar als ze het niet vers aan je tafel raspen is het 99% geen wasabi.
Pre-1600s pineapple pine conequote:Op zondag 20 juli 2025 13:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het woord pinda is dan weer een leenwoord dat via het Papiaments (pinda of pienda) en Sranantongo (pinda) uiteindelijk in het Nederlands terecht is gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat 'girl' ooit unisex was past ook wel in tijdsbeelden dat kinderen in het algemeen mogelijk meer als neutraal werden gezien en behandeld. Het is ook niet sinds zo lang dat roze een kleur voor meisjes werd en blauw voor jongens. Ook een soort universele klassificatie in leeftijdsgroepen (bijvoorbeeld tieners) is vrij nieuw. Mogelijk deels om marketingredenen ontstaan.
[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 20-07-2025 14:53:36 ]
De Tupi zijn bijna allemaal afgeslacht en tot slaaf gemaakt in die 'mooie tijden' van de verovering. Vooral de Portugezen en Spanjaarden waren er een ster in.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het Nederlandse woord ananas is via Europese talen uiteindelijk afkomstig uit het Tupi, een inheemse taal uit Zuid-Amerika. Alleen de Engelsen noemen het pineapple
in Japan ookquote:Op zondag 20 juli 2025 15:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Alleen de Engelsen noemen het pineapple
De oorspronkelijke bevolking van Zuid Amerika is voor 60-90% omgekomen door pokken en mazelen. In het amazone bekken is een complete beschaving verdwenenquote:Op zondag 20 juli 2025 15:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De Tupi zijn bijna allemaal afgeslacht en tot slaaf gemaakt in die 'mooie tijden' van de verovering. Vooral de Portugezen en Spanjaarden waren er een ster in.
Eén van de "meest bekende Tupi" uit een gezelschap van 4 is, hoe kan het ook anders, eentje die naar het Christendom is geconverteerd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Catarina_Paragua%C3%A7u
[ afbeelding ]
Hoe noemen ze de ananas dan in Noord-Amerika?quote:Op zondag 20 juli 2025 15:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het Nederlandse woord ananas is via Europese talen uiteindelijk afkomstig uit het Tupi, een inheemse taal uit Zuid-Amerika. Alleen de Engelsen noemen het pineapple
Ligt dat in Europa?quote:Op zondag 20 juli 2025 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe noemen ze de ananas dan in Noord-Amerika?
Enenes, net zoals handhaving -> hendhevingquote:Op zondag 20 juli 2025 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe noemen ze de ananas dan in Noord-Amerika?
quote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef Gibson88 het volgende:
Dat de dop van een Elmex tandpasta bedoeld is om dat plastickapje er af te krijgen. Nooit opgelet dat dat tandwieltje in de inkeping van de dop past en je hem er zo afdraait.
Wat!?!quote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef Gibson88 het volgende:
Dat de dop van een Elmex tandpasta bedoeld is om dat plastickapje er af te krijgen. Nooit opgelet dat dat tandwieltje in de inkeping van de dop past en je hem er zo afdraait.
Het heeft bij mij ook jaren geduurd voordat ik erachter kwam dat je tubes met zo'n aluminium afsluiting (medicijen in zalfvorm bijvoorbeeld) kan doorprikken met de bovenkant van de dop van dezelfde tube. Altijd in de weer geweest met vorkjes, prikkers en dergelijkequote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef Gibson88 het volgende:
Ja mijn god ik wat een frustratiequote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef Gibson88 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |