abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 februari 2025 @ 10:58:05 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216715312
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik wist dat ook niet :D Maar had het dan niet Kiko moeten zijn?
Klinkenberg en Koster ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator / Redactie FP maandag 17 februari 2025 @ 11:24:19 #27
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_216715830
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:47 schreef Moeraskat het volgende:
Ik ben 36 en tot 3 jaar geleden dacht ik dat de kwikfit een bouwmarkt was. :@

Ik was/ben er nog nooit geweest en er zit er hier geen in de buurt. Voor zover ik weet. Ik dacht dat het in het rijtje van de Gamma, karwei en hubo hoorde.
:D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 17 februari 2025 @ 11:48:28 #28
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216716233
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:17 schreef Vincent_student het volgende:
Hier gaan jullie vast heel erg om lachen, maar het is echt waar:
Toen ik nog als jong broekie op de middelbare school zat vertelden klasgenoten dat de vagina van Chinese en Japanse vrouwen overdwars zat, dus niet verticaal, maar horizontaal. En ik geloofde het echt. Ik vond het wel vreemd waarom dat zo was, maar ik geloofde het wel. (Ik geloofde toen alles)

Ik heb nog nooit een Chinese of Japanse vriendin gehad, dus ik heb het nooit kunnen checken, maar ik ga er nu van uit dat het een fabeltje is.
Nee hoor, dat klopt want Aziatische penissen staan ook overdwars om die reden
Le Diable
  maandag 17 februari 2025 @ 12:09:50 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216716546
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:42 schreef Moeraskat het volgende:
Niet om te zeuren: in de OT staan ‘afkortingen’ maar dat zijn acroniemen. Een afkorting is bijvoorbeeld ‘I.v.m’ en een acroniem is een samenstelling van woorden die dan vervolgens een nieuw woord vormen. Zoals ‘kliko’. ( van kinkelenburg en koster)

:@
Klinkenberg en Koster
https://www.kliko.nl/historie-kliko-groep/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216716909
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:47 schreef Moeraskat het volgende:
Ik ben 36 en tot 3 jaar geleden dacht ik dat de kwikfit een bouwmarkt was. :@

Ik was/ben er nog nooit geweest en er zit er hier geen in de buurt. Voor zover ik weet. Ik dacht dat het in het rijtje van de Gamma, karwei en hubo hoorde.
Ik ging vroeger wel eens naar de KwikFit in de hoop om heel snel gezonder, slanker en fitter te worden, maar ik werd ietwat schaapachtig aangekeken, uitgelachen en doorverwezen naar de lokale sportschool.

:{
  maandag 17 februari 2025 @ 13:49:37 #31
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216717945
quote:
Ja dat snap ik :D ik was een letter vergeten te typen. Maar dank je ;)
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_216718139
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Ik ging vroeger wel eens naar de KwikFit in de hoop om heel snel gezonder, slanker en fitter te worden, maar ik werd ietwat schaapachtig aangekeken, uitgelachen en doorverwezen naar de lokale sportschool.

:{
Als je de hele dag met uitlaten, accu's en wielen en banden in de weer bent, wordt je ook fit.

En je krijgt er nog geld voor ook :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216718783
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als je de hele dag met uitlaten, accu's en wielen en banden in de weer bent, wordt je ook fit.

En je krijgt er nog geld voor ook :D
Ik probeer het ook wel eens met uitlaten, maar mijn diertjes houden helaas niet zo van accu's en wielen.

#don'tunderstand
pi_216730801
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een relatie is tussen de familienaam Duesenberg (Die van de decadente Amerikaanse miljonairswagens) en Duisenberg of Van Doesburg.

Niet echt een aanknopingspunt kunnen vinden nog, behalve dat de naam Duesenburg uit Duitsland zou komen.

Chat GPT net geprobeerd (edit)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Beathoven op 18-02-2025 12:09:41 ]
  dinsdag 18 februari 2025 @ 12:22:43 #35
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216731264
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 11:53 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een relatie is tussen de familienaam Duesenberg (Die van de decadente Amerikaanse miljonairswagens) en Duisenberg of Van Doesburg.

[ afbeelding ]

Niet echt een aanknopingspunt kunnen vinden nog, behalve dat de naam Duesenburg uit Duitsland zou komen.

Chat GPT net geprobeerd (edit)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wikipedia is erg handig
quote:
August "Augie" Samuel Düsenberg was born on December 12, 1879, in Kirchheide, Lippe-Detmold Germany, to Konrad (or Conrad) and Luise Düsenberg. August was the youngest of the family's seven children (four boys and three girls).[1][2] August's father died in 1881, and his older brother, Henry, emigrated to America in 1884. Luise Düsenberg sold the family farm in Germany in 1885 and emigrated to the United States with her other children, including August, who was about five years old, and his brother, Friederich "Fred" Düsenberg.
https://en.wikipedia.org/wiki/August_Duesenberg

Verder het voorkomen van de naam
https://forebears.io/de/surnames/düsenberg
pi_216731620
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 12:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wikipedia is erg handig
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/August_Duesenberg

Verder het voorkomen van de naam
https://forebears.io/de/surnames/düsenberg

Dank. :)

En iets opmerkelijks. Waar ChatGtp tussen het tot Engels verbasterde Duesen van Düsen eerst nog een relatie zag met Duisen heeft dezelfde vraag in de relatie van de achternamen (Duisenberg tegenover Düsenberg) nu ineens de schijn ervan geen relatie te hebben. Ook al begint het met een yes…

SPOILER
ChatGPT lijkt aan te geven aan dat iets best een relatie kan hebben puur op lettercombinaties (ue en ui), maar zag blijkbaar geen tussenstap naar de werkelijke naam Düsenberg die je op Wikipedia vond en verwerpt een eerdere eigen conclusie daarmee :)

Best wel een tekortkoming nog
pi_216731720
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 12:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dank. :)

En iets opmerkelijks. Waar ChatGtp tussen het tot Engels verbasterde Duesen van Düsen eerst nog een relatie zag met Duisen heeft dezelfde vraag in de relatie van de achternamen (Duisenberg tegenover Düsenberg) nu ineens de schijn ervan geen relatie te hebben. Ook al begint het met een yes…

SPOILER
ChatGPT lijkt aan te geven aan dat iets best een relatie kan hebben puur op lettercombinaties (ue en ui), maar zag blijkbaar geen tussenstap naar de werkelijke naam Düsenberg die je op Wikipedia vond en verwerpt een eerdere eigen conclusie daarmee :)

Best wel een tekortkoming nog
Je zou onderhand wel mogen weten dat chatgpt geen autoriteit is, op geen enkel gebied. Het is een stochastisch taalmodel, geen intelligentie. Dat het zichzelf tegenspreekt en onzin verkoopt is dus niet gek.
pi_216922564
The House of Fugger (German pronunciation: [ˈfʊɡɐ]) is a German family that was historically a prominent group of European bankers, members of the fifteenth- and sixteenth-century mercantile patriciate of Augsburg, international mercantile bankers, and venture capitalists. Alongside the Welser family, the Fugger family controlled much of the European economy in the sixteenth century and accumulated enormous wealth. The Fuggers held a near monopoly on the European copper market.

Mogelijk het grootste bedrijf vóór de VOC het stokje overnam. Volgens de Duitse Wiki zou de familienaam Fucker zijn geweest.

Die Fugger sind ein schwäbisches Kaufmannsgeschlecht, das seit der Zuwanderung Hans Fuggers aus Graben im Jahr 1367 in Augsburg ansässig war. Ihren Namen schrieben sie ursprünglich „Fucker“. Fucker advenit, lateinisch „Fugger ist angekommen“, war dazu 1367 im Augsburger Steuerbuch vermerkt worden.[1][2][3][4]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:20:44 #39
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216922767
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:58 schreef Beathoven het volgende:
The House of Fugger (German pronunciation: [ˈfʊɡɐ]) is a German family that was historically a prominent group of European bankers, members of the fifteenth- and sixteenth-century mercantile patriciate of Augsburg, international mercantile bankers, and venture capitalists. Alongside the Welser family, the Fugger family controlled much of the European economy in the sixteenth century and accumulated enormous wealth. The Fuggers held a near monopoly on the European copper market.

Mogelijk het grootste bedrijf vóór de VOC het stokje overnam. Volgens de Duitse Wiki zou de familienaam Fucker zijn geweest.

Die Fugger sind ein schwäbisches Kaufmannsgeschlecht, das seit der Zuwanderung Hans Fuggers aus Graben im Jahr 1367 in Augsburg ansässig war. Ihren Namen schrieben sie ursprünglich „Fucker“. Fucker advenit, lateinisch „Fugger ist angekommen“, war dazu 1367 im Augsburger Steuerbuch vermerkt worden.[1][2][3][4]
Het ligt wat complexer, maar wikipedia heeft een goed artikel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fugger_(geslacht)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:06:38 #40
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216929191
Vroeger dacht ik dat clowns echt waren. Later werd me verteld dat het gewoon wat geschminkte mensen zijn die wat gekkigheid uithalen en rare kunstjes doen. Afgelopen weekend kwam ik er echter achter dat ze toch echt bestaan, de grootste van allemaal zit zelfs in het Witte Huis tegenwoordig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216952594
Ik had er eigenlijk nooit over nagedacht waarom het binnen in de aarde zo heet is, maar vandaag vroeg mijn zoontje ineens waarom lava zo heet is.
Blijkt dus dat dat grotendeels nog steeds de kinetische energie is van toen al die kometen op elkaar knalden en de aarde ontstaan is! En daarnaast een beetje stralingswarmte van radioactief materiaal. Best wel absurd om te bedenken dat dat allemaal restwarmte is van een botsing 4,56 miljard jaar geleden.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_216973701
Dat de afkorting van het bekende lichtblauwe supermarktbedrijf ook kan staan voor Adolf Hitler (A.H.)
pi_216974463
Dat prijsbekers gewoon in de winkel te koop zijn.
pi_217033506
Dat "op z'n elvendertigst" verwijst naar de trage besluitvorming in Friesland waarin men met 11 steden en 30 grietenijen tot een besluit moest komen.
  donderdag 13 maart 2025 @ 16:53:23 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217033821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:12 schreef knoopie het volgende:
Ik had er eigenlijk nooit over nagedacht waarom het binnen in de aarde zo heet is, maar vandaag vroeg mijn zoontje ineens waarom lava zo heet is.
Blijkt dus dat dat grotendeels nog steeds de kinetische energie is van toen al die kometen op elkaar knalden en de aarde ontstaan is! En daarnaast een beetje stralingswarmte van radioactief materiaal. Best wel absurd om te bedenken dat dat allemaal restwarmte is van een botsing 4,56 miljard jaar geleden.
Duidelijk is, is de hoeveelheid warmte die het verval van radioactieve elementen produceert in balans met het warmteverlies.
pi_217041592
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:58 schreef Beathoven het volgende:

Ze kwamen uit Ravensburg (van de puzzels).
  vrijdag 14 maart 2025 @ 09:03:47 #47
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217043014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 16:33 schreef Beathoven het volgende:
Dat "op z'n elvendertigst" verwijst naar de trage besluitvorming in Friesland waarin men met 11 steden en 30 grietenijen tot een besluit moest komen.
Daar is niet iedereen het over eens.

https://historiek.net/op-zijn-elfendertigst-11-gezegde/76001/
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 09:38:55 #48
37248 BertV
Klei indiaan
pi_217043362
Heel slecht, maar dat het volkswagen logo een V boven een W is. _O-

Ik zie iets of als een afbeelding of als een tekst.
Handgemaakt
  Moderator / Redactie FP maandag 24 maart 2025 @ 14:30:40 #49
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_217165501
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 09:38 schreef BertV het volgende:
Heel slecht, maar dat het volkswagen logo een V boven een W is. _O-

[ afbeelding ]

Ik zie iets of als een afbeelding of als een tekst.
Meen je :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_217166029
Dat Johannes Vermeer en Pieter de Hooch waarschijnlijk (ook) composieten maakten van de exterieurshots ipv werkelijk vastlegden wat ze zagen.

In de laatste jaren is namelijk de eerdere aanwijzing als de vlamingstraat voor het straatje van Vermeer weerlegt als exacte locatie en op die plaats stond het 'oude mannenhuis' en geen trapgevel op kaarten uit die tijd. Hierin kan het wel zijn dat dit gebouw elementen bevatte die hij voor de trapgevel gebruikte. Maar het exacte gebouw kan mogelijk helemaal niet bestaan hebben waardoor het moeilijk is het als exacte schilderlocatie te bevestigen.

Het enige wat enigszins 'werkelijk' was, was het gezicht op Delft. Maar daarin heeft Vermeer bepaalde elementen vergroot en meer op elkaar "geplakt". Wat het ondanks het realisme ook erg gecomponeerd maakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 24-03-2025 16:12:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')