Gecondoleerd.quote:
quote:en over paar maanden: hallo warmtepomp.
Je huis is ook meer waard als het niet aan een warmtenetketting vast zit.quote:Wij betalen nu ruim 350 euro per maand.... te bizar.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 08:04 schreef Mikeytt het volgende:
Prima, als ze het warmtenet gratis maken!
Ja en nu mensen in de smiezen beginnen te krijgen hoe hard ze daarmee opgelicht worden moeten er allerlei stokken gevonden worden om ze toch maar richting zo'n warmtenet te slaanquote:Op woensdag 5 februari 2025 08:13 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik moest kiezen tussen een warmtenet en een warmtepomp kwam er echt een warmtepomp. Warmtenet is echt niet te betalen.
Waarom moet alles nou weer gratis? Het is een keuze met een prijs om warmte af te nemenquote:Op woensdag 5 februari 2025 08:04 schreef Mikeytt het volgende:
Prima, als ze het warmtenet gratis maken!
Nou, nee. Zo heb ik een huis bekeken dat aangesloten was op een warmtenet, en je kon je dat dan wel laten afsluiten, of ervoor kiezen geen warmte af te nemen, maar moest dan nog steeds de vaste kosten ophoesten. Ja doei.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Waarom moet alles nou weer gratis? Het is een keuze met een prijs om warmte af te nemen
Dat is oplichterij en mag volgens mij ook niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, nee. Zo heb ik een huis bekeken dat aangesloten was op een warmtenet, en je kon je dan dat dan wel wel laten afsluiten, of ervoor kiezen geen warmte af te nemen, maar moest dan nog steeds de vaste kosten ophoesten. Ja doei.
Waarom niet wat doen aan dat verschil in kosten?quote:Als een hele woonwijk overschakelt op een warmtenet dan zijn de kosten voor de overheid volgens de rekenkamer relatief laag. Maar voor gebruikers van zo'n warmtenet zijn de kosten juist vaak hoog.
Waarom niet beginnen met te kijken wat per geïnvesteerde euro het meest doet voor het milieu?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom niet wat doen aan dat verschil in kosten?
We hebben rechts gestemd, optyfen met die klimaatonzin.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom niet beginnen met te kijken wat per geïnvesteerde euro het meest doet voor het milieu?
Een soort ecologische ROI dus.
En dan beginnen met geld investeren in projecten met de hoogste eROI.
Zou expliciet in het koopcontract staan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is oplichterij en mag volgens mij ook niet.
Eerder koppelverkoop.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is oplichterij en mag volgens mij ook niet.
Nee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Waarom moet alles nou weer gratis? Het is een keuze met een prijs om warmte af te nemen
Lekker bezig man.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eerder koppelverkoop.
Ze weten ook wel dat huizen schaars zijn en voor jou 10 anderen.
Ik zou er nooit voor tekenen.
Eigen warmtepomp is goud waard.
Binnenkort verhuizen naar woning met vrijstaand bijgebouw, daar komen dus 2 warmtepompen.
Daar ontkom je door de aard van een warmtenet alleen vrijwel nooit aan, het zal altijd gekoppeld zijn aan een bedrijf of instelling die veel warmte produceert bij productie of een grote grondwarmtepomp. Echt goed koppelen aan andere wapenproducenten is ook lastig omdat bij transport gewoon veel warmte verloren gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
Begrijplijk advies, maar ze zouden wel eens wat moeten vinden op de monopoliepositie bij een warmtenet, want dat soort gedwongen winkelnering bij een private partij vind ik maar niks.
Dan moet je gaan reguleren en dat is natuurlijk linksquote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom niet wat doen aan dat verschil in kosten?
Deze logica snap ik ook niet: je hebt een ding (boom) die CO2 automagisch omzet in zuurstof (O2), die kap je en verbrand je waarbij veel CO2 (en fijnstof en andere ellende) vrijkomt: hoezo zou dat duurzaam zijn en bijdragen in de CO2 reductie? Omdat er over 30 jaar weer zo'n boom zou kunnen staan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor het milieu hoeft je het ook niet te doen. Je bent niet van het gas af, want bijvoorbeeld SVP stookt nog een aanzienlijk aandeel gas bij bij die biomassa centrale die door Staatsbosbeheer wordt gevuld met bomen van NL'se grond.
[..]
Ja, hier in Sittard-Geleen ook. Een heleboel biomassacentrales zijn daarvoor bedoeld en ze hangen allemaal aan de gaskraan als het importeren van scheepsladingen houtpellets te duur is of te veel aversie opwekt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:58 schreef Red_85 het volgende:
Voor het milieu hoeft je het ook niet te doen. Je bent niet van het gas af, want bijvoorbeeld SVP stookt nog een aanzienlijk aandeel gas bij bij die biomassa centrale die door Staatsbosbeheer wordt gevuld met bomen van NL'se grond.
Netto komt er dan een schakel bij in de warmteketen waardoor het voor de consument duurder wordt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, hier in Sittard-Geleen ook. Een heleboel biomassacentrales zijn daarvoor bedoeld en ze hangen allemaal aan de gaskraan als het importeren van scheepsladingen houtpellets te duur is of te veel aversie opwekt.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Deze logica snap ik ook niet: je hebt een ding (boom) die CO2 automagisch omzet in zuurstof (O2), die kap je en verbrand je waarbij veel CO2 (en fijnstof en andere ellende) vrijkomt: hoezo zou dat duurzaam zijn en bijdragen in de CO2 reductie? Omdat er over 30 jaar weer zo'n boom zou kunnen staan?
Nope. Daarom is er ook aversie tegen. Want het is alleen een calculatie die zo werkt op papier. Een theorie.
Dat valt totaal niet meer met zekerheid te zeggen nu er geld mee gemoeid is.quote:En kapt Staatsbosbeheer omdat het ecologisch het best is of omdat ze moeten leveren aan de biomassacentrale?
SBB heeft een enorm commercieel belang bij houtkap op meerdere vlakken. Dat commerciële belang staat lijnrecht tegenover 'ecologisch het best'quote:Bijna al het hout, 95 procent, wordt gebruikt voor OSB platen. Van het overige hout wordt kisthout gemaakt.
Jepquote:Echt hopeloos, dit.
Ze verzinnen wel weer wat met politieke steun.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:46 schreef AgLarrr het volgende:
Het is wachten op de toeslag die netbeheerders gaan rekenen voor hen die aan de warmtepomp gaan, en de extra toeslag die je gaat krijgen als je dat doet in een wijk die aangewezen is voor een warmtenet. Anders valt al die niet geplande koperuitbreiding uiteindelijk ook niet meer te financieren.
Die strakke regulering zit er al, daarom hebben we nu nestcongestie. Die gasten mogen amper voor de vraag uit investeren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze verzinnen wel weer wat met politieke steun.
Daarom moet er een hele strakke regulatie zitten om die energieboeren. Zo strak als een oude dwangbuis uit het gekkenhuis.
Als die strakke regulatie er is, was de panelenboete afgeschoten voordat er ook maar 1 energieboer met een haar er over nadacht.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die strakke regulering zit er al, daarom hebben we nu nestcongestie. Die gasten mogen amper voor de vraag uit investeren.
Welke panelenboete? Je bedoelt het terugleveren? Je kunt die panelen ook gewoon uit zetten of een batterij kopen. Duurt het wat langer voordat je ze terug verdiend hebt. Ze zijn in de basis niet bedoeld om een leuk rendementje te halen op kosten van de rest van de belastingbetalers maar om je huis van groene stroom te voorzien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als die strakke regulatie er is, was de panelenboete afgeschoten voordat er ook maar 1 energieboer met een haar er over nadacht.
Eeeeeen gestopt met lezen. Niet weer deze discussie. Die panelenboete is een verzonnen probleem van de energieboeren die hun kw/h inkomsten niet verkocht zagen worden. Want met panelen heeft het weinig te maken, want ze bouwen er zelf gewoonweg nog bij.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Welke panelenboete? Je bedoelt het terugleveren? Je kunt die panelen ook gewoon uit zetten (...)
Ik kreeg onlangs nog een uitnodiging om in te stappen in een zonnepark waar GreenChoice ook in zat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eeeeeen gestopt met lezen. Niet weer deze discussie. Die panelenboete is een verzonnen probleem van de energieboeren die hun kw/h inkomsten niet verkocht zagen worden. Want met panelen heeft het weinig te maken, want ze bouwen er zelf gewoonweg nog bij.
Complete bullshit, want als het echt zo'n probleem was, waarom bouwen die gasten dan zelf nog?
quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik kreeg onlangs nog een uitnodiging om in te stappen in een zonnepark waar GreenChoice ook in zat.
Ondertussen rekenen ze schaamteloos een terugleverboete.
Niet meer op ingegaan, denk dat dit 'm was:quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
![]()
Je zou toch moeten lachen als het niet zo schoftig was.
Wat heb je gedaan? Opgebeld en gevraagd of ze een potje vaseline hebben staan het bureau van de verkopers?
Echt waanzin.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet meer op ingegaan, denk dat dit 'm was:
https://zonhub.com/project/overbetuwe/
Ja, de zakelijke subsidies op zonnepanelen maken ze heel rendabel. Ok, dan zit je natuurlijk ook met het probleem dat je rond de middag energie over hebt, maar ze hebben in ieder geval wel een aparte elektriciteitsaansluiting. En de regering wil het blijkbaar zo.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eeeeeen gestopt met lezen. Niet weer deze discussie. Die panelenboete is een verzonnen probleem van de energieboeren die hun kw/h inkomsten niet verkocht zagen worden. Want met panelen heeft het weinig te maken, want ze bouwen er zelf gewoonweg nog bij.
Complete bullshit, want als het echt zo'n probleem was, waarom bouwen die gasten dan zelf nog?
Ja maar je denkt toch niet dat het die arme energieboertjes om puur winstbejag te doen is? Ze hebben het beste met de consument voor en willen gewoon niet dat de mensen zonder zonnepanelen betalen voor de mensen met zonnepanelen!!!!!quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En nu zeggen zonder gekruiste vingers achter je rugquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar je denkt toch niet dat het die arme energieboertjes om puur winstbejag te doen is? Ze hebben het beste met de consument voor en willen gewoon niet dat de mensen zonder zonnepanelen betalen voor de mensen met zonnepanelen!!!!!
Die energieboeren kunnen mij geen reet schelen, het gaat me om de netten. Die zijn in publieke handen, en als iedereen terug gaat leveren moeten die op kosten van iedereen verzwaard.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarom springen de panelenparken als krokussen uit de grond?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die energieboeren kunnen mij geen reet schelen, het gaat me om de netten. Die zijn in publieke handen, en als iedereen terug gaat leveren moeten die op kosten van iedereen verzwaard.
Jammer voor ze. Als ik alle lichten uit doe, neem ik ook geen kw/h's af. Gaan ze me dan een rekening sturen voor 'te zuinig'?quote:Dat de energieboeren er geen heil in zien omdat het hun rendement opvreet snap ik overigens ook wel.
Die komen inmiddels ook niet meer op het net hoor.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarom springen de panelenparken als krokussen uit de grond?
[..]
Als jij je panelen voor thuisgebruik gebruikt neem je toch ook geen kw/h's af? Wat is nou het probleem - dat je geen energiebedrijfje mag spelen?quote:Jammer voor ze. Als ik alle lichten uit doe, neem ik ook geen kw/h's af. Gaan ze me dan een rekening sturen voor 'te zuinig'?
Een grote scam is het.
Ik geef je in die post een aantal linkjes van parken die er bij komen. TFP onderstreept dit ook nog met het naaigedrag van greenchoice.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:07 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die komen inmiddels ook niet meer op het net hoor.
[..]
Als jij je panelen voor thuisgebruik gebruikt neem je toch ook geen kw/h's af?
hmm... schijnbaar is het geen probleem om er nog parken bij te bouwen. Waarom mag de consument dan niet zijn niet gebruikte kwh's op het net stoppen zonder beboet te worden?quote:Wat is nou het probleem - dat je geen energiebedrijfje mag spelen?
Omdat het die energieleveranciers geld kost, terwijl ze voor hun eigen zonneparken een riante subsidie krijgen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:50 schreef Red_85 het volgende:
hmm... schijnbaar is het geen probleem om er nog parken bij te bouwen. Waarom mag de consument dan niet zijn niet gebruikte kwh's op het net stoppen zonder beboet te worden?
Greenchoice, en het gros van de Nederlandse energieleveranciers, heeft zelf helemaal geen parken. Ze zijn leverancier, geen producent. Leveranciers kopen stroom in, om het met marge weer te verkopen. Die verdienen dus niets aan die parken of de subsidie daarop, maar verliezen wel geld op het terug moeten kopen van stroom. En zelfs als ze wel prodcutie in huis hebben, zoals Eneco of Vattenfall, is de productie / verkoop van stroom een andere tak van sport dan de levering / inkoop. Daar zit een handelsmarkt tussen. Energiebedrijven nemen niet persé hun eigen opgewekte stroom af.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik geef je in die post een aantal linkjes van parken die er bij komen. TFP onderstreept dit ook nog met het naaigedrag van greenchoice.
Hoe moeten die anders aangesloten worden? Staan die er voor jan lul?
Omdat de consument zijn kwh's niet vrij aanbiedt op de e-markt, zoals een normale producent, maar zijn leverancier verplicht kwh te kopen op het moment dat hij toevallig teruglevert en daarmee de hele vraag-aanbod dynamiek die normaliter de stroomprijs bepaalt -en waarmee leveranciers zoals Greenchoice hun geld verdienen- om zeep helpen.quote:hmm... schijnbaar is het geen probleem om er nog parken bij te bouwen. Waarom mag de consument dan niet zijn niet gebruikte kwh's op het net stoppen zonder beboet te worden?
Misschien hadden energieboeren hun business model eens moeten aanpassen aan de situatie die al 10 jaar bezig is, ipv de infra te laten verouderen ten faveure van de aandeelhouders te spekken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die energieboeren kunnen mij geen reet schelen, het gaat me om de netten. Die zijn in publieke handen, en als iedereen terug gaat leveren moeten die op kosten van iedereen verzwaard.
Dat de energieboeren er geen heil in zien omdat het hun rendement opvreet snap ik overigens ook wel.
Het zijn middle mannen (tussenhandel) met bij wijze van spreken 1 medewerker en een telefoon en wat software.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:27 schreef AgLarrr het volgende:
Greenchoice, en het gros van de Nederlandse energieleveranciers, heeft zelf helemaal geen parken.
Rare shit dat zij dan de aanjager zijn van het neerzetten van zo'n park. Zie post #38.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:27 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Greenchoice, en het gros van de Nederlandse energieleveranciers, heeft zelf helemaal geen parken. Ze zijn leverancier, geen producent. (...)
Nee, daarvoor moet je een contract afsluiten met een energieboer. Doen ze zelf dus!!!quote:[..]
Omdat de consument zijn kwh's niet vrij aanbiedt op de e-markt, (...)
De eigenaren van de zonneparken verdienen de bulk door... ze uit te schakelen.quote:
Nou, daar zullen 'we' me toch een partijtje wakker van liggen zeg.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:43 schreef Hathor het volgende:
Krijg maar de tering met je warmtepompen, ik lach jullie allemaal uit.
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De eigenaren van de zonneparken verdienen de bulk door... ze uit te schakelen.
Als je hier over nadenkt dan zou je zeggen dat de wereld als zodanig beter af is zonder die parken.
Het is m.i. een ordinair verdienmodel totaal in tegenspraak zoals het zou moeten.
Zij verdienen dus aan de dreiging om het net over de kling te jagen. Soort van afpersing.
Tegen royale betaling willen ze hun wapen wel even uitschakelen. Bespottelijk.
Op zich kun je een factor 4 besparen minus de aanschafprijs van de magische pomp.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:43 schreef Hathor het volgende:
Krijg maar de tering met je warmtepompen, ik lach jullie allemaal uit.
https://www.elix.nl/curta(...)-je-ermee-verdienen/quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor?
Alstu.quote:De gevolgen daarvan zijn best logisch: met een overschot aan stroom raakt de energiemarkt uit balans. Om dit te voorkomen, krijgen energieleveranciers een boete als ze onbalans veroorzaken. Maar als je de onbalans op de markt door middel van curtailment opheft, krijg je juist geld. Twee vliegen in één klap dus: we maken efficiënter gebruik van het elektriciteitsnet en genereren inkomsten!
Maar dat zegt niets over de subsidie die bedrijven krijgen. Het is dus maar de helft van het verhaal.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
https://www.elix.nl/curta(...)-je-ermee-verdienen/
[..]
Alstu.
Het is wel duidelijk toch? Als jij een vele MW parkje hebt dan kan je op zonnige dagen het net opblazen. Daarom moet ie uit wegens hoge boetes. Om dat te voorkomen staat daar een vergoeding tegenover. Logisch als wat. Pure koehandel.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dat zegt niets over de subsidie die bedrijven krijgen. Het is dus maar de helft van het verhaal.
Dat zijn twee verschillenden dingen, die niet rechtstreeks iets met elkaar te maken hebben.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk toch? Als jij een vele MW parkje hebt dan kan je op zonnige dagen het net opblazen. Daarom moet ie uit wegens hoge boetes. Om dat te voorkomen staat daar een vergoeding tegenover. Logisch als wat. Pure koehandel.
Goed verhaal pik, maar ik trek gewoon een extra trui aan, desnoods twee.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Op zich kun je een factor 4 besparen minus de aanschafprijs van de magische pomp.
Voorwaarde is goede thermische schil en een perfecte conversie qua afgiftesysteem.
Dat is nog helemaal niet zo vanzelfsprekend om dat in balans te krijgen. Er is een hoop leed op dat gebied in de zin dat het zeer teleurstellend is in de harde praktijk.
Het is ook een kwestie van balans waar elektriciteit goedkoper moet zijn dan gas in een bepaalde verhouding van de scop van het totale systeem van de pomp.
Wij wonen op een breedtegraad die verder erg ongunstig is voor dit alles. Je kunt jezelf niet bedruipen (door zonnepanelen) gedurende een maand of 8 per jaar. Door "salderen" leek het alsof dat wel kon maar dat is een massale vorm van zelfbedrog.
Alles wat je doet zal altijd duur blijven waar een goed huis met perfecte isolatie zwaar in het voordeel is qua kosten. En dat is dus weggelegd voor het rijkere deel van de bevolking die bovendien alle subsidie voor al dit speelgoed binnen gehengeld heeft. Het is nogal ongelijk verdeeld, zij die optimaal profiteren en de bulk die dat niet doet maar daar wel aan meebetaalt.
Dat is nog beter natuurlijk.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goed verhaal pik, maar ik trek gewoon een extra trui aan, desnoods twee.
En dat doe ik als sinds 2020.
Ik had #61 nog even aangevuld. Zo'n zonnefarm is een totaal onlogisch ding als je erover nadenkt. In de zomermaanden is het kut omdat je dan al een overschot hebt zodat je opbrengst niets oplevert. De opbrengst is meer een bedreiging qua nestcongestie en daar worden ze vooral voor ingezet: het park afschakelen om zo te cashen. Dat is het verdienmodel volgens mij. En als dat klopt is het volkomen pervers en slecht voor de transitie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat zijn twee verschillenden dingen, die niet rechtstreeks iets met elkaar te maken hebben.
Lijstje.
Ik ben het helemaal met je eens, dat dat logisch is. Maar er zijn dus gewoon een heleboel subsidies die je betalen per kW, ongeacht wanneer die worden opgewekt. En dan hebben we het nog niet over de grote bedrijven, die allemaal een individuele en heel lucratieve subsidie hebben bedongen, vaak in de vorm van een prijsgarantie.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik had #61 nog even aangevuld. Zo'n zonnefarm is een totaal onlogisch ding als je erover nadenkt. In de zomermaanden is het kut omdat je dan al een overschot hebt zodat je opbrengst niets oplevert. De opbrengst is meer een bedreiging qua nestcongestie en daar worden ze vooral voor ingezet: het park afschakelen om zo te cashen. Dat is het verdienmodel volgens mij. En als dat klopt is het volkomen pervers en slecht voor de transitie.
Ik loop met blote voeten over een heerlijk verwarmde vloer.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goed verhaal pik, maar ik trek gewoon een extra trui aan, desnoods twee.
En dat doe ik als sinds 2020.
Ik ga helemaal nergens in mee, jij begrijpt gewoon niet hoe de energiemarkt werkt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rare shit dat zij dan de aanjager zijn van het neerzetten van zo'n park. Zie post #38.
Je zou toch denken dat ze die producenten ook op zullen jagen met hogere kosten.. ow wacht ffies, ze geven ze geld door er in te investeren...
[..]
Nee, daarvoor moet je een contract afsluiten met een energieboer. Doen ze zelf dus!!!
Je gaat er echt met open ogen in gast.
En dit is inderdaad ook een groeiend probleem. Kosten voor dit soort 'vergoedingen' lopen behoorlijk op. Ik begrijp echt niet dat netbedrijven hier niet meer over klagen / politiek van maken.quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De eigenaren van de zonneparken verdienen de bulk door... ze uit te schakelen.
Als je hier over nadenkt dan zou je zeggen dat de wereld als zodanig beter af is zonder die parken.
Het is m.i. een ordinair verdienmodel totaal in tegenspraak zoals het zou moeten.
Zij verdienen dus aan de dreiging om het net over de kling te jagen. Soort van afpersing.
Tegen royale betaling willen ze hun wapen wel even uitschakelen. Bespottelijk.
Dat doe je wel. Of je hebt het niet door, of je hoort er bij.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:43 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik ga helemaal nergens in mee, jij begrijpt gewoon niet hoe de energiemarkt werkt.
Voorkom je door een goede wetgeving die in dienst staat van de consument en de energieboeren heel strak reguleert.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En dit is inderdaad ook een groeiend probleem. Kosten voor dit soort 'vergoedingen' lopen behoorlijk op. Ik begrijp echt niet dat netbedrijven hier niet meer over klagen / politiek van maken.
Hoewel, voor veel mensen in NL is op dit soort manieren misbruik maken van het systeem "ondernemen", dus dan weet je ook wel weer wie je in de TK treft om het te bagatelliseren.
Ik hoor nergens bij; ik zie ook wel dat het systeem naar klote geholpen wordt - of is. Daar waarschuwt iedereen die er in of mee werkt ook al jaren voor. Maar goed, groene Kwh mogen wat kosten. Er wordt ondertussen stevig misbruik gemaakt van het systeem, door verschillende partijen. Dat was in het oude systeem niet anders overigens, nogmaals, velen noemen dat ondernemen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat doe je wel. Of je hebt het niet door, of je hoort er bij.
Zoals bart ook schrijft, de situatie slaat helemaal nergens op.
Discriminatie / gelijkheidsbeginsel? Illegaal advies? Ongrondwettig? Grquote:Op woensdag 5 februari 2025 07:54 schreef CarbonC het volgende:
De overheid moet stoppen met subsidies voor de aanschaf van warmtepompen in wijken waar plannen zijn voor de aanleg van een warmtenet. Dat adviseert de Algemene Rekenkamer aan het kabinet in een vandaag gepresenteerd rapport.
Hehe valt het kwartje.quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:54 schreef CarbonC het volgende:
Deze logica snap ik ook niet: je hebt een ding (boom) die CO2 automagisch omzet in zuurstof (O2), die kap je en verbrand je waarbij veel CO2 (en fijnstof en andere ellende) vrijkomt: hoezo zou dat duurzaam zijn en bijdragen in de CO2 reductie? Omdat er over 30 jaar weer zo'n boom zou kunnen staan?
Ho ho,quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |