Gecondoleerd.quote:
quote:en over paar maanden: hallo warmtepomp.
Je huis is ook meer waard als het niet aan een warmtenetketting vast zit.quote:Wij betalen nu ruim 350 euro per maand.... te bizar.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 08:04 schreef Mikeytt het volgende:
Prima, als ze het warmtenet gratis maken!
Ja en nu mensen in de smiezen beginnen te krijgen hoe hard ze daarmee opgelicht worden moeten er allerlei stokken gevonden worden om ze toch maar richting zo'n warmtenet te slaanquote:Op woensdag 5 februari 2025 08:13 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik moest kiezen tussen een warmtenet en een warmtepomp kwam er echt een warmtepomp. Warmtenet is echt niet te betalen.
Waarom moet alles nou weer gratis? Het is een keuze met een prijs om warmte af te nemenquote:Op woensdag 5 februari 2025 08:04 schreef Mikeytt het volgende:
Prima, als ze het warmtenet gratis maken!
Nou, nee. Zo heb ik een huis bekeken dat aangesloten was op een warmtenet, en je kon je dat dan wel laten afsluiten, of ervoor kiezen geen warmte af te nemen, maar moest dan nog steeds de vaste kosten ophoesten. Ja doei.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Waarom moet alles nou weer gratis? Het is een keuze met een prijs om warmte af te nemen
Dat is oplichterij en mag volgens mij ook niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, nee. Zo heb ik een huis bekeken dat aangesloten was op een warmtenet, en je kon je dan dat dan wel wel laten afsluiten, of ervoor kiezen geen warmte af te nemen, maar moest dan nog steeds de vaste kosten ophoesten. Ja doei.
Waarom niet wat doen aan dat verschil in kosten?quote:Als een hele woonwijk overschakelt op een warmtenet dan zijn de kosten voor de overheid volgens de rekenkamer relatief laag. Maar voor gebruikers van zo'n warmtenet zijn de kosten juist vaak hoog.
Waarom niet beginnen met te kijken wat per geïnvesteerde euro het meest doet voor het milieu?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom niet wat doen aan dat verschil in kosten?
We hebben rechts gestemd, optyfen met die klimaatonzin.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom niet beginnen met te kijken wat per geïnvesteerde euro het meest doet voor het milieu?
Een soort ecologische ROI dus.
En dan beginnen met geld investeren in projecten met de hoogste eROI.
Zou expliciet in het koopcontract staan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is oplichterij en mag volgens mij ook niet.
Eerder koppelverkoop.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is oplichterij en mag volgens mij ook niet.
Nee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Waarom moet alles nou weer gratis? Het is een keuze met een prijs om warmte af te nemen
Lekker bezig man.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eerder koppelverkoop.
Ze weten ook wel dat huizen schaars zijn en voor jou 10 anderen.
Ik zou er nooit voor tekenen.
Eigen warmtepomp is goud waard.
Binnenkort verhuizen naar woning met vrijstaand bijgebouw, daar komen dus 2 warmtepompen.
Daar ontkom je door de aard van een warmtenet alleen vrijwel nooit aan, het zal altijd gekoppeld zijn aan een bedrijf of instelling die veel warmte produceert bij productie of een grote grondwarmtepomp. Echt goed koppelen aan andere wapenproducenten is ook lastig omdat bij transport gewoon veel warmte verloren gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
Begrijplijk advies, maar ze zouden wel eens wat moeten vinden op de monopoliepositie bij een warmtenet, want dat soort gedwongen winkelnering bij een private partij vind ik maar niks.
Dan moet je gaan reguleren en dat is natuurlijk linksquote:Op woensdag 5 februari 2025 10:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom niet wat doen aan dat verschil in kosten?
Deze logica snap ik ook niet: je hebt een ding (boom) die CO2 automagisch omzet in zuurstof (O2), die kap je en verbrand je waarbij veel CO2 (en fijnstof en andere ellende) vrijkomt: hoezo zou dat duurzaam zijn en bijdragen in de CO2 reductie? Omdat er over 30 jaar weer zo'n boom zou kunnen staan?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor het milieu hoeft je het ook niet te doen. Je bent niet van het gas af, want bijvoorbeeld SVP stookt nog een aanzienlijk aandeel gas bij bij die biomassa centrale die door Staatsbosbeheer wordt gevuld met bomen van NL'se grond.
[..]
Ja, hier in Sittard-Geleen ook. Een heleboel biomassacentrales zijn daarvoor bedoeld en ze hangen allemaal aan de gaskraan als het importeren van scheepsladingen houtpellets te duur is of te veel aversie opwekt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:58 schreef Red_85 het volgende:
Voor het milieu hoeft je het ook niet te doen. Je bent niet van het gas af, want bijvoorbeeld SVP stookt nog een aanzienlijk aandeel gas bij bij die biomassa centrale die door Staatsbosbeheer wordt gevuld met bomen van NL'se grond.
Netto komt er dan een schakel bij in de warmteketen waardoor het voor de consument duurder wordt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, hier in Sittard-Geleen ook. Een heleboel biomassacentrales zijn daarvoor bedoeld en ze hangen allemaal aan de gaskraan als het importeren van scheepsladingen houtpellets te duur is of te veel aversie opwekt.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Deze logica snap ik ook niet: je hebt een ding (boom) die CO2 automagisch omzet in zuurstof (O2), die kap je en verbrand je waarbij veel CO2 (en fijnstof en andere ellende) vrijkomt: hoezo zou dat duurzaam zijn en bijdragen in de CO2 reductie? Omdat er over 30 jaar weer zo'n boom zou kunnen staan?
Nope. Daarom is er ook aversie tegen. Want het is alleen een calculatie die zo werkt op papier. Een theorie.
Dat valt totaal niet meer met zekerheid te zeggen nu er geld mee gemoeid is.quote:En kapt Staatsbosbeheer omdat het ecologisch het best is of omdat ze moeten leveren aan de biomassacentrale?
SBB heeft een enorm commercieel belang bij houtkap op meerdere vlakken. Dat commerciële belang staat lijnrecht tegenover 'ecologisch het best'quote:Bijna al het hout, 95 procent, wordt gebruikt voor OSB platen. Van het overige hout wordt kisthout gemaakt.
Jepquote:Echt hopeloos, dit.
Ze verzinnen wel weer wat met politieke steun.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:46 schreef AgLarrr het volgende:
Het is wachten op de toeslag die netbeheerders gaan rekenen voor hen die aan de warmtepomp gaan, en de extra toeslag die je gaat krijgen als je dat doet in een wijk die aangewezen is voor een warmtenet. Anders valt al die niet geplande koperuitbreiding uiteindelijk ook niet meer te financieren.
Die strakke regulering zit er al, daarom hebben we nu nestcongestie. Die gasten mogen amper voor de vraag uit investeren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze verzinnen wel weer wat met politieke steun.
Daarom moet er een hele strakke regulatie zitten om die energieboeren. Zo strak als een oude dwangbuis uit het gekkenhuis.
Als die strakke regulatie er is, was de panelenboete afgeschoten voordat er ook maar 1 energieboer met een haar er over nadacht.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die strakke regulering zit er al, daarom hebben we nu nestcongestie. Die gasten mogen amper voor de vraag uit investeren.
Welke panelenboete? Je bedoelt het terugleveren? Je kunt die panelen ook gewoon uit zetten of een batterij kopen. Duurt het wat langer voordat je ze terug verdiend hebt. Ze zijn in de basis niet bedoeld om een leuk rendementje te halen op kosten van de rest van de belastingbetalers maar om je huis van groene stroom te voorzien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als die strakke regulatie er is, was de panelenboete afgeschoten voordat er ook maar 1 energieboer met een haar er over nadacht.
Eeeeeen gestopt met lezen. Niet weer deze discussie. Die panelenboete is een verzonnen probleem van de energieboeren die hun kw/h inkomsten niet verkocht zagen worden. Want met panelen heeft het weinig te maken, want ze bouwen er zelf gewoonweg nog bij.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:54 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Welke panelenboete? Je bedoelt het terugleveren? Je kunt die panelen ook gewoon uit zetten (...)
Ik kreeg onlangs nog een uitnodiging om in te stappen in een zonnepark waar GreenChoice ook in zat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eeeeeen gestopt met lezen. Niet weer deze discussie. Die panelenboete is een verzonnen probleem van de energieboeren die hun kw/h inkomsten niet verkocht zagen worden. Want met panelen heeft het weinig te maken, want ze bouwen er zelf gewoonweg nog bij.
Complete bullshit, want als het echt zo'n probleem was, waarom bouwen die gasten dan zelf nog?
quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik kreeg onlangs nog een uitnodiging om in te stappen in een zonnepark waar GreenChoice ook in zat.
Ondertussen rekenen ze schaamteloos een terugleverboete.
Niet meer op ingegaan, denk dat dit 'm was:quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
![]()
Je zou toch moeten lachen als het niet zo schoftig was.
Wat heb je gedaan? Opgebeld en gevraagd of ze een potje vaseline hebben staan het bureau van de verkopers?
Echt waanzin.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet meer op ingegaan, denk dat dit 'm was:
https://zonhub.com/project/overbetuwe/
Ja, de zakelijke subsidies op zonnepanelen maken ze heel rendabel. Ok, dan zit je natuurlijk ook met het probleem dat je rond de middag energie over hebt, maar ze hebben in ieder geval wel een aparte elektriciteitsaansluiting. En de regering wil het blijkbaar zo.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eeeeeen gestopt met lezen. Niet weer deze discussie. Die panelenboete is een verzonnen probleem van de energieboeren die hun kw/h inkomsten niet verkocht zagen worden. Want met panelen heeft het weinig te maken, want ze bouwen er zelf gewoonweg nog bij.
Complete bullshit, want als het echt zo'n probleem was, waarom bouwen die gasten dan zelf nog?
Ja maar je denkt toch niet dat het die arme energieboertjes om puur winstbejag te doen is? Ze hebben het beste met de consument voor en willen gewoon niet dat de mensen zonder zonnepanelen betalen voor de mensen met zonnepanelen!!!!!quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En nu zeggen zonder gekruiste vingers achter je rugquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar je denkt toch niet dat het die arme energieboertjes om puur winstbejag te doen is? Ze hebben het beste met de consument voor en willen gewoon niet dat de mensen zonder zonnepanelen betalen voor de mensen met zonnepanelen!!!!!
Die energieboeren kunnen mij geen reet schelen, het gaat me om de netten. Die zijn in publieke handen, en als iedereen terug gaat leveren moeten die op kosten van iedereen verzwaard.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarom springen de panelenparken als krokussen uit de grond?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die energieboeren kunnen mij geen reet schelen, het gaat me om de netten. Die zijn in publieke handen, en als iedereen terug gaat leveren moeten die op kosten van iedereen verzwaard.
Jammer voor ze. Als ik alle lichten uit doe, neem ik ook geen kw/h's af. Gaan ze me dan een rekening sturen voor 'te zuinig'?quote:Dat de energieboeren er geen heil in zien omdat het hun rendement opvreet snap ik overigens ook wel.
Die komen inmiddels ook niet meer op het net hoor.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarom springen de panelenparken als krokussen uit de grond?
[..]
Als jij je panelen voor thuisgebruik gebruikt neem je toch ook geen kw/h's af? Wat is nou het probleem - dat je geen energiebedrijfje mag spelen?quote:Jammer voor ze. Als ik alle lichten uit doe, neem ik ook geen kw/h's af. Gaan ze me dan een rekening sturen voor 'te zuinig'?
Een grote scam is het.
Ik geef je in die post een aantal linkjes van parken die er bij komen. TFP onderstreept dit ook nog met het naaigedrag van greenchoice.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:07 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die komen inmiddels ook niet meer op het net hoor.
[..]
Als jij je panelen voor thuisgebruik gebruikt neem je toch ook geen kw/h's af?
hmm... schijnbaar is het geen probleem om er nog parken bij te bouwen. Waarom mag de consument dan niet zijn niet gebruikte kwh's op het net stoppen zonder beboet te worden?quote:Wat is nou het probleem - dat je geen energiebedrijfje mag spelen?
Omdat het die energieleveranciers geld kost, terwijl ze voor hun eigen zonneparken een riante subsidie krijgen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:50 schreef Red_85 het volgende:
hmm... schijnbaar is het geen probleem om er nog parken bij te bouwen. Waarom mag de consument dan niet zijn niet gebruikte kwh's op het net stoppen zonder beboet te worden?
Greenchoice, en het gros van de Nederlandse energieleveranciers, heeft zelf helemaal geen parken. Ze zijn leverancier, geen producent. Leveranciers kopen stroom in, om het met marge weer te verkopen. Die verdienen dus niets aan die parken of de subsidie daarop, maar verliezen wel geld op het terug moeten kopen van stroom. En zelfs als ze wel prodcutie in huis hebben, zoals Eneco of Vattenfall, is de productie / verkoop van stroom een andere tak van sport dan de levering / inkoop. Daar zit een handelsmarkt tussen. Energiebedrijven nemen niet persé hun eigen opgewekte stroom af.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik geef je in die post een aantal linkjes van parken die er bij komen. TFP onderstreept dit ook nog met het naaigedrag van greenchoice.
Hoe moeten die anders aangesloten worden? Staan die er voor jan lul?
Omdat de consument zijn kwh's niet vrij aanbiedt op de e-markt, zoals een normale producent, maar zijn leverancier verplicht kwh te kopen op het moment dat hij toevallig teruglevert en daarmee de hele vraag-aanbod dynamiek die normaliter de stroomprijs bepaalt -en waarmee leveranciers zoals Greenchoice hun geld verdienen- om zeep helpen.quote:hmm... schijnbaar is het geen probleem om er nog parken bij te bouwen. Waarom mag de consument dan niet zijn niet gebruikte kwh's op het net stoppen zonder beboet te worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |