Ik had ja en het is fout want "je haalt een vrachtauto in die links rijdt" WTF roken deze mensenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 06:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat heb je geantwoord dan? Ik zou zeggen dat je gewoon voorbij die vrachtwagen mag
100% dat je de vrachtwagen mag inhalen.quote:
Strikvraagquote:Op vrijdag 16 mei 2025 06:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik had ja en het is fout want "je haalt een vrachtauto in die links rijdt" WTF roken deze mensen
Overigens de enige fout die ik had in het examen dus ik beschouw hem als foutieve vraag![]()
Bij nekletsel wil je iemand absoluut niet verplaatsen. Dus je moet wachten op een professional.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:42 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Weer zo'n vraag waarvan ik acuut aambeien krijg.
Waarom is het antwoord nee?
Ik weet dat je een slachtoffer vaak moet laten liggen, maar dit is niet altijd het geval. En de vraag is, "Mag je een slachtoffer in veiligheid brengen door hem naar de berm te verplaatsen"
Zij zeggen dus nee. Dat klopt toch niet?
volgende keer als ik iemand bewusteloos zie liggen op een treinrails of snelweg zal ik 'm wel laten liggen. En als de politie me dan aanhoudt laat ik ze dit vraagstuk zien.
onduidelijk plaatje, maar gezien de belijning geen autoweg of autosnelweg geen bord, geen doorgetrokken middellijn dus keren magquote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:04 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt dit? Ik had nee en t is fout.
dit hangt op het punt doorstroming, je moet de snelheid rijden die kan en mag.quote:[ afbeelding ]
Waarom mag ik geen snelheid minderen op de doorgaande rijbaan? Ik had ja.
Als er iemand voor je ineens op de rem trapt, er een motor voor je crasht of er gebeurt weet ik veel wat. En al gebeurt er niks, als ik hier 100 rijdt en ik ga 95 rijden is dat verboden? Nee toch?
Ook weer 's gedaan [AUTO]. Exact hetzelfde resultaat als mijn laatste officiele theorie examen:quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb zojuist voor de lol even op www.theorienet.nl de gratis examens geprobeerd.
Voor de bromfiets had ik 8 van de 50 vragen fout (7 fout toegestaan)
Voor de motor had ik 5 van de 50 vragen fout (9 fout toegestaan)
Voor de auto had ik 3 van de 50 vragen fout (6 toegestaan)
Op welke gebieden zak je?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ook weer 's gedaan [AUTO]. Exact hetzelfde resultaat als mijn laatste officiele theorie examen:
Je hebt 11 van de 50 vragen fout.
Dat zie je niet in je resultaat report, maar ik weet dat dat voorrangssituaties is, vooral bij wegen waar de borden ontbreken. Ik oefen die al uitgebreid met de Lens voorrangsapp. En tijdens mijn officiele CBR theorie examen kreeg ik enorm veel vragen over aanhangers en wat daar toegestaan is, dat zal wel niet hebben bijgedragen aan mijn eindscore. Op mijn eerste examen waren het de dode hoeken van voertuigen.quote:
Grappig, heb m ook eens gedaan (19 jaar sinds mn laatste theorie-examen). Precies 6 fout. Waarschijnlijk van die specifieke dingen die je zelden tegenkomt en ik bij twijfel voor de meest veilige optie ga.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb zojuist voor de lol even op www.theorienet.nl de gratis examens geprobeerd.
Voor de bromfiets had ik 8 van de 50 vragen fout (7 fout toegestaan)
Voor de motor had ik 5 van de 50 vragen fout (9 fout toegestaan)
Voor de auto had ik 3 van de 50 vragen fout (6 toegestaan)
De feitjes zoals hoe ver lading mag steken moet je simpelweg stampen, mooier kan ik het niet maken. De algemene verkeersregels zoals de voorrangsregels is een ander verhaal, maar die ben je als het goed is in het dagelijks leven al genoeg tegengekomen, dus die kende je hopelijk al.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:
De laatste tijd heb ik nu op oefenexamens gemiddeld 2 a 3 fouten per keer.
Maar dat zegt niks want 10 jr terug had ik ook mijn oefenexamens gehaald (op een cd rom lol) en toen zakte ik voor het echte examen.
Ik vrees met grote vrezen
Ik ben al weken elke dag aan het stampen broquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
De feitjes zoals hoe ver lading mag steken moet je simpelweg stampen, mooier kan ik het niet maken. De algemene verkeersregels zoals de voorrangsregels is een ander verhaal, maar die ben je als het goed is in het dagelijks leven al genoeg tegengekomen, dus die kende je hopelijk al.
Ik had voor mijn theorie "theorie toppers" gedaan, das online met filmpjes. Hielp beter dan mijn anwb theorie boek.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ben al weken elke dag aan het stampen bro
Ik heb alle cursussen van theorietoppers, Itheorie, nutheorie en theorienet gekochtquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik had voor mijn theorie "theorie toppers" gedaan, das online met filmpjes. Hielp beter dan mijn anwb theorie boek.
Wow das wel heel veel geldquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb alle cursussen van theorietoppers, Itheorie, nutheorie en theorienet gekocht![]()
Als het goed is, heb je op de basisschool verkeersles gehad en de voorrangsregels geleerd.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
De algemene verkeersregels zoals de voorrangsregels is een ander verhaal, maar die ben je als het goed is in het dagelijks leven al genoeg tegengekomen, dus die kende je hopelijk al.
Ik had theorietoppers en theorienet met een mooie korting maar indd, het kost een paar duiten. Maarja als ik steeds zak voor mijn examen kost het ook duitenquote:
Dus borden hebben dan geen functie?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De regel rechtdoor gaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang, geldt dus voor verkeer dat van dezelfde weg komt.
Als je bijvoorbeeld met de auto een kruising nadert en je wil rechtsaf slaan, en naast je op het fietspad rijdt een fietser die rechtdoor wil, dan moet je die dus voor laten gaan. Je komt beide van dezelfde weg, maar de fietser gaat rechtdoor en jij gaat rechtsaf. Dan is de fietser rechtdoor gaand verkeer op dezelfde weg.
Voor dit geval inderdaad niet.quote:
Als je de enige invoegen bent dan maakt het weinig uit of je voldoende door rijdt op de invoegstrook maar als er nog een hele rits auto's achter je zit is het wel belangrijk dat je de invoegstrook voldoende gebruikt en niet met 80km/h acher een vrachtwagen invoegt.quote:Op zondag 18 mei 2025 08:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zou ook niet weten wat hier volgens het CBR het juiste antwoord is.
Met een beetje gezond verstand zou ik zeggen dat je moet invoegen zodra er een geschikte gelegenheid voor is, en dat je dus niet de hele invoegstrook hoeft uit te rijden. Het ontgaat me ook wat dat aan een goede doorstroming van het verkeer bijdraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |