SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar JanuariOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hey Greysquote:quote:Mispoes
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Want?quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Wat een originele TTWell, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about![]()
O, nu wel. ik zag de tekst :coffee: ipv het icoontje van een heerlijke kop koffie.quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.![]()
Maakt niet uit, de TT is echt top.quote:
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op maandag 3 februari 2025 12:51 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
O, nu wel. ik zag de tekst :coffee: ipv het icoontje van een heerlijke kop koffie.
Dot to the rescuequote:
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Prijzen voor boodschappen rijzen in januari de pan uit: 7 procent duurder
https://www.rtl.nl/nieuws(...)odschappen-7-procentWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik zat gister een podcast te luisteren en daar in zei een van de hosts dat auto's letterlijk 2x zo duur zijn geworden sinds 2004. Man man manquote:Op maandag 3 februari 2025 12:52 schreef Dotteke het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)odschappen-7-procentAlles word duurder, maar de salarissen groeien amper mee.
Well, life can be a riot
Die hele loonsverhoging maakt alles alleen maar duurderquote:Op maandag 3 februari 2025 12:54 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ik zat gister een podcast te luisteren en daar in zei een van de hosts dat auto's letterlijk 2x zo duur zijn geworden sinds 2004. Man man manAlles word duurder, maar de salarissen groeien amper mee.
Je krijgt er een beetje bij maar de prijzen stijgen daardoor weer hardenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
loonsverhoging heeft amper effect op de prijzenquote:Op maandag 3 februari 2025 12:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Die hele loonsverhoging maakt alles alleen maar duurder
Je krijgt er een beetje bij maar de prijzen stijgen daardoor weer harden
het zijn puur de supermarkten die de prijzen omhoogdrukken
meer marge meer winstThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
De inflatie gaat nog veel hoger worden dankzij trumpieboyquote:Op maandag 3 februari 2025 12:52 schreef Dotteke het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)odschappen-7-procent![]()
Compenseren voor de graaiflatiequote:Op maandag 3 februari 2025 12:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je krijgt er een beetje bij maar de prijzen stijgen daardoor weer harden![]()
Echt hoorquote:Op maandag 3 februari 2025 12:58 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
De inflatie gaat nog veel hoger worden dankzij trumpieboy![]()
Al die import- en exportfheffingen....quote:Op maandag 3 februari 2025 12:58 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
De inflatie gaat nog veel hoger worden dankzij trumpieboy
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Snel een blok vormen met Canada en Bricsquote:Op maandag 3 februari 2025 12:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Al die import- en exportfheffingen....![]()
![]()
Maar een bolk is nog gratis.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
De EU gaat maatregelen nemen.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:59 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Snel een blok vormen met Canada en BricsAutocorrect
(zelfst. naamw.)
Precies, schandaligquote:Op maandag 3 februari 2025 12:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je krijgt er een beetje bij maar de prijzen stijgen daardoor weer hardenWell, life can be a riot
Ik hoop op echte maatregelen deze keer, en niet een 'foei'quote:Op maandag 3 februari 2025 13:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De EU gaat maatregelen nemen.![]()
Dramatisch. Echt dit gaat niet goed.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:01 schreef JustinK het volgende:
Sowieso niet goed voor de wereldhandelAutocorrect
(zelfst. naamw.)
Alles wordt duurder omdat het bedrijf de werknemers meer moeten gaan betalen.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
loonsverhoging heeft amper effect op de prijzen
het zijn puur de supermarkten die de prijzen omhoogdrukken
meer marge meer winst
Het zijn niet alleen de supermarkten die stijgen, alls is duurder geworden.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ja ik hou mijn hart vast. Dat gaat nog heel wat worden ben ik bang.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:58 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
De inflatie gaat nog veel hoger worden dankzij trumpieboyWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op maandag 3 februari 2025 13:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Alles wordt duurder omdat het bedrijf de werknemers meer moeten gaan betalen.
Het zijn niet alleen de supermarkten die stijgen, alls is duurder geworden.
Alles wordt duurder omdat men er mee wegkomt. Vervolgens moet dat gecompenseerd worden omdat met anders koopkracht verliest.![]()
nou het hele uitkeringsbeleid mag wel eens op de schopquote:Op maandag 3 februari 2025 13:02 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Dan ook stoppen met het verhogen van uitkeringen, ok?
mensen die nu vogelvrij met een bepaalde uitkering zitten omdat ze die ooit hebben gekregenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
quote:Op maandag 3 februari 2025 13:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
nou het hele uitkeringsbeleid mag wel eens op de schop
mensen die nu vogelvrij met een bepaalde uitkering zitten omdat ze die ooit hebben gekregen![]()
![]()
Het is schandalig, als in de krant staat in febr gaat dat en dat omhoog want zus en zoquote:Op maandag 3 februari 2025 13:03 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Alles wordt duurder omdat men er mee wegkomt. Vervolgens moet dat gecompenseerd worden omdat met anders koopkracht verliest.
Dan zie je in januari die producten al duurder worden.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ahold en jumbo wrijven in de handjesquote:Op maandag 3 februari 2025 13:03 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Alles wordt duurder omdat men er mee wegkomt. Vervolgens moet dat gecompenseerd worden omdat met anders koopkracht verliest.
en maar lekker jong personeel aannemen want die hoeven ze maar 4 a 5 euro per uur te betalenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Ja en mensen die een dubbele WIA , WAJONG of WAO hebben ook minderen als ze samenwonenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
mensen die nu vogelvrij met een bepaalde uitkering zitten omdat ze die ooit hebben gekregen
Net als bij een bijstandsuikering of pensioen.
Daar moet je ook bijna de helft in leveren als je met iemand samen gaatWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
wat dat betreft heeft Aldi zich de afgelopen jaren wel verbeterd
die betalen de hoogste lonenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Is er ook een vrolijker onderwerp dan dit?Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op maandag 3 februari 2025 13:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
mensen die nu vogelvrij met een bepaalde uitkering zitten omdat ze die ooit hebben gekregen
Niet alleen supermarkten hoor. In mijn sector is het loonbod 0% van de werkgeversquote:Op maandag 3 februari 2025 13:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ahold en jumbo wrijven in de handjes
en maar lekker jong personeel aannemen want die hoeven ze maar 4 a 5 euro per uur te betalen![]()
![]()
ALtijd wel, maar ik vind dit ook wel oke, is toch een algemeen onderwerpquote:Op maandag 3 februari 2025 13:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Is er ook een vrolijker onderwerp dan dit?
ALles is gewoon veel duurderWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Zijn ook niet goedkoop meerquote:Op maandag 3 februari 2025 13:06 schreef greysbones het volgende:
wat dat betreft heeft Aldi zich de afgelopen jaren wel verbeterd
die betalen de hoogste lonen![]()
het gaat me meer om de groep die ooit een uitkering kregenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja en mensen die een dubbele WIA , WAJONG of WAO hebben ook minderen als ze samenwonen
Daar moet je ook bijna de helft in leveren als je met iemand samen gaat
maar best zouden kunnen werken
die er gewoon geen zin in hebben
het simpelweg vertikkenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Terecht toch? Je hebt veel minder kosten als je met zijn 2en woont.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja en mensen die een dubbele WIA , WAJONG of WAO hebben ook minderen als ze samenwonen
Daar moet je ook bijna de helft in leveren als je met iemand samen gaat![]()
![]()
quote:Op maandag 3 februari 2025 13:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Is er ook een vrolijker onderwerp dan dit?Heb net weer met m'n meissie zitten videobellen!
![]()
![]()
Nee, die zijn heel langzaam aan ook overgegaan naar veel A Producten en de prijzen zijn er ook naquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Lidl ook niet meer toch?quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Nee, ook niet meerquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Klopt voor geen meterquote:Op maandag 3 februari 2025 13:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
wederom de goedkoopste januari 2025![]()
Aldi en Lidl zijn qua eigenmerk nog steeds goedkoper dan een willekeurige eigenmerk superquote:
en qua groente en fruit kun je beter bij de lidl zijnThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Vind die ook niet echt goedkoop meer hoorquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Daar doe jij de boodschappen?quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
hier geen dirk in de buurt
ik rij wel naar duitslandThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Ook. Maar kom ook bij de AH of Lidlquote:Op maandag 3 februari 2025 13:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Daar doe jij de boodschappen?![]()
Ik zeg gewoon een korting op alle supermarktproducten voor alle werkenden die meer dan 40 uur per week werken![]()
![]()
Ik tegenwoordig bij de AH.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ook. Maar kom ook bij de AH of LidlAutocorrect
(zelfst. naamw.)
Ik vind ze echt niet meer goedkoopquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik zeg gewoon een korting op alle supermarktproducten voor alle werkenden die meer dan 40 uur per week werken
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Dat zijn er niet veel meerquote:Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik zeg gewoon een korting op alle supermarktproducten voor alle werkenden die meer dan 40 uur per week werkenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
ow en dat is wel eerlijkquote:Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik zeg gewoon een korting op alle supermarktproducten voor alle werkenden die meer dan 40 uur per week werken
Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Meeste mensen in mijn omgeving vinden 32 uur voldoende.quote:
En dan heb je nog degene die 40+ uur per week werkt en klaagt dat ze "maar" 1200 euro per maand overhoud en amper rondkomt doordat ze veel kleding koopt, en als ze dan geen geld overheeft kan ze bij d'r ouders aankloppen (Die d'r als eerste auto een Aygo van 10k hebben gegeven....)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, life can be a riot
welke toeslagenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:13 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Beetje compensatie voor al die toeslagen
ZZPers mogen ook mee doen met mijn plan, ik denk dat jouw lover wel meer dan 40 uurtjes maakt, en jij maakt ook zat uurquote:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2025 13:15:35 ]![]()
Ja hoor ik ook zo om mij heenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:13 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Meeste mensen in mijn omgeving vinden 32 uur voldoendeWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Je moest zelfs zondag werkenquote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Tussen het bolken doorquote:![]()
Maar dat zijn veel uurtjesWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
je moet zoveel werken als waar jij je goed bij voelt
als mensen met 32 uur genoeg verdienen is het ook primaThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Ik zit er wel eens aan te denken om gewoon een minimumloonbaan te nemen, netto zou me dat niet eens heel veel schelen dankzij al die toeslagenquote:![]()
Gewoon doenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:16 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Ik zit er wel eens aan te denken om gewoon een minimumloonbaan te nemen, netto zou me dat niet eens heel veel schelen dankzij al die toeslagen![]()
Zeker, maar voor een huurtoeslag oid zou men best een minimum aantal uren werk per week mogen eisen.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:16 schreef greysbones het volgende:
je moet zoveel werken als waar jij je goed bij voelt
als mensen met 32 uur genoeg verdienen is het ook prima![]()
want?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:17 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Zeker, maar voor een huurtoeslag oid zou men best een minimum aantal uren werk per week mogen eisen.
stel iemand werkt 28 uur vanwege kids
dan heeft diegene geen recht op huurtoeslag?Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Mits gezond / situatie afhankelijk.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
want?
stel iemand werkt 28 uur vanwege kids
dan heeft diegene geen recht op huurtoeslag?![]()
Sowieso heb ik ook een mening over kinderen nemen als je het niet kan betalen, maar dat is weer een hele andere discussie![]()
![]()
d/an krijg je weer allerlei rare uitzonderingenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:21 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Mits gezond / situatie afhankelijk.
je zou beter kunnen kijken naar het opheffen van de toeslagen
en dat inzetten voor lasten verlagingThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
quote:Op maandag 3 februari 2025 13:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
d/an krijg je weer allerlei rare uitzonderingen
je zou beter kunnen kijken naar het opheffen van de toeslagen
en dat inzetten voor lasten verlaging![]()
Dan houden werkenden sowieso eindelijk wat meer over na jaren van nivelleren![]()
want het hele idee
dat iemand met een uitkering
en toeslagen
meer verdient dan een hard werkend persoon
kan ik niet altijd met mijn hoofd bijThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Precies dit dus.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:22 schreef greysbones het volgende:
want het hele idee
en toeslagen
kan ik niet altijd met mijn hoofd bijsinterklaaskapoentje
![]()
Wie komt er alle jaren...![]()
Is dat zo dan?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:22 schreef greysbones het volgende:
want het hele idee
en toeslagen
kan ik niet altijd met mijn hoofd bij
Uitkering is nu 1345 euro. Daar red ik het denk ik wel mee. Misschien dat ik zelfs overhoud.:')![]()
En daarmee wil ik niemand met een uitkering te kort doenquote:
Want begrijp prima dat er mensen zijn die hier recht op hebben en dit nodig hebben
Maar het hele systeem klopt nietThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Yep. Mij gaat het juist om de mensen die wel kunnen werken, maar niet willen werken.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
En daarmee wil ik niemand met een uitkering te kort doen
Want begrijp prima dat er mensen zijn die hier recht op hebben en dit nodig hebben
Maar het hele systeem klopt niet![]()
Ik vind dat iedereen dat zou moeten kunnen betalen maar kinderen als een verdienmodel ben ik dan wel weer op tegenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:21 schreef AardappelSchotel het volgende:
Sowieso heb ik ook een mening over kinderen nemen als je het niet kan betalen, maar dat is weer een hele andere discussie
Probleem is dat welke regels je ook gaat invoeren dat als ze gewoon sociaal en rechtvaardig zijn er waarschijnlijk te makkelijk misbruik van gemaakt kan (dus gaat) worden en als je alles wil afvangen dat krijg je bijna maatwerk dus dan kost de overhead veel meer dan iedereen wat extra geven maar dat is met meer dingen zo![]()
![]()
Puur uitkering .. heb je het nu overquote:Op maandag 3 februari 2025 13:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is dat zo dan?
Uitkering is nu 1345 euro. Daar red ik het denk ik wel mee. Misschien dat ik zelfs overhoud.
Dan krijg je max zorgtoeslag
Max huurtoeslag
Gemeente springt bij
Ik ken mensen die meer dan 2500 in de maand hebben met een uitkeringThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Dat is een mening waar ik het dan ook weer mee eens ben. Kennissen van mij willen kinderen, maar ze hebben een samengevoegde uitkering. Er is absoluut niks mis met een uitkering als je gewoon kan rondkomen/geen schulden hebt en je kont een beetje kan keren. Maar een kind opvoeden met alleen een uitkering is wel érg optimistisch en krap..quote:Op maandag 3 februari 2025 13:21 schreef AardappelSchotel het volgende:
Sowieso heb ik ook een mening over kinderen nemen als je het niet kan betalen, maar dat is weer een hele andere discussieWell, life can be a riot
I got the world to worry aboutsinterklaaskapoentje
![]()
Minimumloon moet gewoon hogerquote:Op maandag 3 februari 2025 13:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
En daarmee wil ik niemand met een uitkering te kort doen
Maar het hele systeem klopt niet:')sinterklaaskapoentje
![]()
Oh ik wil graag werken. Niets liever. Maar het gaat niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:25 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Yep. Mij gaat het juist om de mensen die wel kunnen werken, maar niet willen werken.
:')![]()
Dat gaat niet gebeuren zolang er allerlei toeslagen zijnquote:Op maandag 3 februari 2025 13:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Minimumloon moet gewoon hogerThinking is difficult, that’s why most people judgesinterklaaskapoentje
![]()
Nou daar kom ik niet aan hoor. Toeslagen is 400 ofzoquote:Op maandag 3 februari 2025 13:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
Puur uitkering .. heb je het nu over
Max huurtoeslag
Gemeente springt bij
Ik ken mensen die meer dan 2500 in de maand hebben met een uitkering:')![]()
Het gaat ook niet om jouquote:Op maandag 3 februari 2025 13:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oh ik wil graag werken. Niets liever. Maar het gaat niet.
Het gaat om mensen die hele dagen met een biertje in de hand zitten te paffen en hun hand ophouden omdat ze te lui zijn om iets te doenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Maar dat IS ook helemaal niet zo.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:22 schreef greysbones het volgende:
want het hele idee
en toeslagen
kan ik niet altijd met mijn hoofd bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, life can be a riot
![]()
Gaat de uitkering niet omhoog met kind? En je hebt toch ook kindertoeslag?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:26 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Dat is een mening waar ik het dan ook weer mee eens ben. Kennissen van mij willen kinderen, maar ze hebben een samengevoegde uitkering. Er is absoluut niks mis met een uitkering als je gewoon kan rondkomen/geen schulden hebt en je kont een beetje kan keren. Maar een kind opvoeden met alleen een uitkering is wel érg optimistisch en krap..:')sinterklaaskapoentje
![]()
Zo'n leven kan ik me niet voorstellen. Dat je vrijwillig de hele dag gaat niksen. Vreselijkquote:Op maandag 3 februari 2025 13:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om jou
Het gaat om mensen die hele dagen met een biertje in de hand zitten te paffen en hun hand ophouden omdat ze te lui zijn om iets te doen:')![]()
Als je bijstandsniveau zitquote:Op maandag 3 februari 2025 13:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nou daar kom ik niet aan hoor. Toeslagen is 400 ofzo
Wordt je huur sowieso verlaagd
+ huurtoeslag
En gemeentes hebben ook nog eens bijzondere bijstands potjesThinking is difficult, that’s why most people judgesinterklaaskapoentje
![]()
quote:Op maandag 3 februari 2025 13:28 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Maar dat IS ook helemaal niet zo.Heb je bijstand of wajong ??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:')![]()
[..]
Maar dat IS ook helemaal niet zo.Dat is wel zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genoeg voorbeelden vanThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Ja, maar die specifieke mensen roken/blowen/drinken erbij.. Dan kan je nog kindertoeslag krijgen, maar dat houdt alsnog niet over. En natuurlijk stoppen die mensen niet met roken/blowen/drinken.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Gaat de uitkering niet omhoog met kind? En je hebt toch ook kindertoeslag?Well, life can be a riot
Wajongquote:Op maandag 3 februari 2025 13:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Heb je bijstand of wajong ??Well, life can be a riot
![]()
Het probleem is dat dit mogelijk is.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:30 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ja, maar die specifieke mensen roken/blowen/drinken erbij.. Dan kan je nog kindertoeslag krijgen, maar dat houdt alsnog niet over. En natuurlijk stoppen die mensen niet met roken/blowen/drinken.
Voor mijn bijstand had ik eigenlijk sollicitatieplicht. Allemaal regels waar je je aan moet houden om de uitkering te behouden. Maar als je echt ziek bent dan hoeft dat niet (ik nu dus).
Dus die luie mensen zouden dan moeten aantonen dat ze ziek zijn?:')![]()
Wajong als uitkering zijnde bestaat niet meerquote:Op maandag 3 februari 2025 13:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit mogelijk is.
Voor mijn bijstand had ik eigenlijk sollicitatieplicht. Allemaal regels waar je je aan moet houden om de uitkering te behouden. Maar als je echt ziek bent dan hoeft dat niet (ik nu dus).
Dus die luie mensen zouden dan moeten aantonen dat ze ziek zijn?
Is een oude regeling
Dus mensen die hem al hadden mogen hierin blijven
Als jij nooit meer aan het werk zou kunnen kom jij er nog steeds niet in
Dan blijf je verbonden aan het UWVThinking is difficult, that’s why most people judgesinterklaaskapoentje
![]()
Ja i guess?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit mogelijk is.
Dus die luie mensen zouden dan moeten aantonen dat ze ziek zijn?
Als je herkeurd bent en je bent alsnog afgekeurd is het anders. Maar als je herkeurd bent en je verzint gewoon smoesjes om niet te hoeven werken vind ik wel dat het e.e.a aangetoond moet wordenWell, life can be a riot
Voordeel van hebben van hondenquote:
Dan ben je regelmatig buitenThinking is difficult, that’s why most people judgesinterklaaskapoentje
![]()
Ik hoefde mijn ziekte niet aan te tonen. Geen doktersverklaring of zo. Ik vertelde gewoon hoe het zatquote:Op maandag 3 februari 2025 13:35 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ja i guess?
Als je herkeurd bent en je bent alsnog afgekeurd is het anders. Maar als je herkeurd bent en je verzint gewoon smoesjes om niet te hoeven werken vind ik wel dat het e.e.a aangetoond moet worden
Wajong bestaat niet meer?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wajong als uitkering zijnde bestaat niet meer
Is een oude regeling
Dus mensen die hem al hadden mogen hierin blijven
Als jij nooit meer aan het werk zou kunnen kom jij er nog steeds niet in
Dan blijf je verbonden aan het UWVWajong bestaat zeker nog wel. Alleen je hebt nu een nieuwe regeling, en als je binnen die regeling valt moet je wel wat "mankeren" zeg maar. Daarom hadden ze jaren terug ook de herkeuringen omdat mensen ze vroeger al kregen als ze scheef schreven bij wijze van.
Well, life can be a riot
Is enkel voor jongerenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:36 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Wajong bestaat niet meer?Wajong bestaat zeker nog wel. Alleen je hebt nu een nieuwe regeling, en als je binnen die regeling valt moet je wel wat "mankeren" zeg maar. Daarom hadden ze jaren terug ook de herkeuringen omdat mensen ze vroeger al kregen als ze scheef schreven bij wijze van.
Is gewoon weer 14% gestegen per 1 januariquote:Op maandag 3 februari 2025 13:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren zolang er allerlei toeslagen zijn![]()
Ik heb net lekker buiten in het zonnetje rondgelopen om mijn meissie de omgeving te laten zien met videobellen.![]()
![]()
Het is een jonggehandicapte uitkering inderdaad. Maar de naam "wajong" bestaat nog gewoon als term, en die uitkering veranderd van WAJONG naar AOW op je 67e. (al zal dat tegen die tijd eerder 76 zijnquote:)
Well, life can be a riot
[..]
Maar dat IS ook helemaal niet zo.2700 voor minimumloon vind je niet zoveel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2025 13:42:19 ]![]()
Als wij de prijzen 14% omhoog gooien hebben we binnen no time geen werk meerquote:Op maandag 3 februari 2025 13:38 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Is gewoon weer 14% gestegen per 1 januari![]()
( terwijl de prijzen van grondstoffen wel zo hard stijgen )Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Mijn salaris is met 1,5% omhoog gegaan, ik mis nog ergens 12,5%quote:Op maandag 3 februari 2025 13:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als wij de prijzen 14% omhoog gooien hebben we binnen no time geen werk meer![]()
( terwijl de prijzen van grondstoffen wel zo hard stijgen )sinterklaaskapoentje
![]()
En is ze onder de indruk?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:38 schreef ToT het volgende:
Ik heb net lekker buiten in het zonnetje rondgelopen om mijn meissie de omgeving te laten zien met videobellen.:')![]()
Dan heb ik altijd iets foutgedaanquote:Op maandag 3 februari 2025 13:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
Puur uitkering .. heb je het nu over
Max huurtoeslag
Gemeente springt bij
Ik ken mensen die meer dan 2500 in de maand hebben met een uitkering
Mijn weduwepensioen was net zo hoog als een uitkering, maar ik heb never en nooit 2500 in de maand gehad. Was het maar zo feestjeWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Je leest verkeerd denk ik.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:39 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
2700 voor niks doen vind je niet zoveel?
Want 2700 euro is minimumloon met toeslagen bij 40 uur per week werk.
1800 euro is uitkering met toeslagen.Well, life can be a riot
Ik verdien zogenaamd bovenmodaal, maar ik zit niet zo heel ver boven die 2700
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2025 13:43:27 ]![]()
Had mijn bericht al aangepast.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:42 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Je leest verkeerd denk ik.
Want 2700 euro is minimumloon met toeslagen bij 40 uur per week werk.
1800 euro is uitkering met toeslagen.
Is schofterig veel geld.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2025 13:44:08 ]![]()
uurtoeslag is toen ook naar beneden gegaanquote:Op maandag 3 februari 2025 13:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als je bijstandsniveau zit
Wordt je huur sowieso verlaagd
+ huurtoeslag
En gemeentes hebben ook nog eens bijzondere bijstands potjes
En de huur wordt niet meer verlaagd was maar tot dec 2024Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Maar goed, ik moet mijn bek houden en gewoon belasting blijven betalen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2025 13:47:04 ]![]()
en toch ken ik mensen die dat gewoon hebbenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
uurtoeslag is toen ook naar beneden gegaan
En de huur wordt niet meer verlaagd was maar tot dec 2024
ook in zutphenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
1800 Euro is niet "schofterig veel geld" ja.. Voor "niks doen" is het veel geld. Maar veel mensen in een uitkeringsituatie hebben een vrij uitzichtloos bestaan en komen óf helemaal niet meer aan het werk, óf proberen zwart nog wat bij te klussen.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:43 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Had mijn bericht al aangepast.
Is schofterig veel geld.
Als ik zie wat ik overhoud elke maand met m'n uitkering dan vind ik niet dat ik "schofterig veel geld" krijg. Ik hou zeg maar 400 euro per maand over elke maand en daar moeten dan nog boodschappen + Brandstof af. En stel er gaat wat kapot in huis of er komt een bekeuring binnen of moet een x extra tanken of heb wat extra boodschappen nodig omdat er visite komt, dan is dat al een flinke hap uit m'n budget.Well, life can be a riot
![]()
Ik zou zo graag weer aan het werk willen. Wil niet afhankelijk zijn van d overheid.:')![]()
als je zwart kan bijklussenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:47 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
1800 Euro is niet "schofterig veel geld" ja.. Voor "niks doen" is het veel geld. Maar veel mensen in een uitkeringsituatie hebben een vrij uitzichtloos bestaan en komen óf helemaal niet meer aan het werk, óf proberen zwart nog wat bij te klussen.
Als ik zie wat ik overhoud elke maand met m'n uitkering dan vind ik niet dat ik "schofterig veel geld" krijg. Ik hou zeg maar 400 euro per maand over elke maand en daar moeten dan nog boodschappen + Brandstof af. En stel er gaat wat kapot in huis of er komt een bekeuring binnen of moet een x extra tanken of heb wat extra boodschappen nodig omdat er visite komt, dan is dat al een flinke hap uit m'n budget.
kun je ook werkenThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Dit dusquote:Op maandag 3 februari 2025 13:50 schreef greysbones het volgende:
net of hier met hard werken
geld overblijft![]()
Maar je kan wel optreden.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:47 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
1800 Euro is niet "schofterig veel geld" ja.. Voor "niks doen" is het veel geld. Maar veel mensen in een uitkeringsituatie hebben een vrij uitzichtloos bestaan en komen óf helemaal niet meer aan het werk, óf proberen zwart nog wat bij te klussen.
Als ik zie wat ik overhoud elke maand met m'n uitkering dan vind ik niet dat ik "schofterig veel geld" krijg. Ik hou zeg maar 400 euro per maand over elke maand en daar moeten dan nog boodschappen + Brandstof af. En stel er gaat wat kapot in huis of er komt een bekeuring binnen of moet een x extra tanken of heb wat extra boodschappen nodig omdat er visite komt, dan is dat al een flinke hap uit m'n budget.
Ik had het trouwens over die 2700 euro.![]()
Optreden vergelijken met werken, ja oke.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:51 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Maar je kan wel optreden.
Ik had het trouwens over die 2700 euro.Well, life can be a riot
Ja. Of ga je zeggen dat er geen beroepsmusici zijn?quote:Op maandag 3 februari 2025 13:52 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Optreden vergelijken met werken, ja oke.![]()
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 3 februari 2025 13:54 schreef greysbones het volgende:
ik slinger zo de stofzuiger wel aanBastognekoeken koekoek jonguh!![]()
Lekker zuigenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:54 schreef greysbones het volgende:
ik slinger zo de stofzuiger wel aan![]()
![]()
![]()
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea![]()
Ik moet er nog 8 inhalenquote:Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
![]()
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
![]()
Nou merk niets van die stijging, de huren stijgen fors maar de huurtoeslag is minder gewordenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:38 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Is gewoon weer 14% gestegen per 1 januariWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
misschien kan FOK! mij een toeslag geven
zodat ik kan bolken
![]()
![]()
Deze manquote:Op maandag 3 februari 2025 13:45 schreef AardappelSchotel het volgende:
Maar goed, ik moet mijn bek houden en gewoon belasting blijven betalen
![]()
Krijg jij die niet!?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:03 schreef greysbones het volgende:
misschien kan FOK! mij een toeslag geven
zodat ik kan bolken![]()
![]()
Nou dan doen ze toch iets wat ik nooit geweten heb.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
en toch ken ik mensen die dat gewoon hebben
ook in zutphen
Nu moet ik wel zeggen dat in mijn tijd er geen kindgebonden budget of een ouder toeslag wasWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
![]()
quote:Op maandag 3 februari 2025 14:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
nu snap ik waarom jij elke keer wint![]()
![]()
de 2 minuten slinger?quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
SnelDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Langzaam is beterDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
mijn kinderen moeten uit huis zijnquote:Op maandag 3 februari 2025 14:06 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Mijn huis moet nog 50k in waarde stijgen en dan lekker emigreren
en danThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Dat gaat wel hard momenteel of niet?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:06 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Mijn huis moet nog 50k in waarde stijgen en dan lekker emigreren
Wil je emigeren dus, waarheen?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
BolkDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Trap je ze eruitquote:Op maandag 3 februari 2025 14:07 schreef greysbones het volgende:
[..]
mijn kinderen moeten uit huis zijn
en danDying whore's cancer heater!!!!!!![]()
Indonesië, maar het gaat moeilijk worden om een visum daar te krijgen.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat gaat wel hard momenteel of niet?
Wil je emigeren dus, waarheen?![]()
WaterlooIk heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door greysbones op 03-02-2025 14:26:41 ]Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
![]()
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 03-02-2025 14:30
nr / user / totaal score / score gisteren / score vandaag / gebolkt / aantal posts
1. JustinK / 251 / +95 / +85 / 1088 / 1133
2. Harrie / 118 / +53 / +44 / 461 / 509
3. sp3c / 111 / +17 / +56 / 99 / 130
4. _UserName_ / 106 / +9 / +0 / 200 / 229
5. KillemWieft / 92 / +20 / +33 / 96 / 140
6. DJMO / 79 / +0 / +5 / 82 / 110
7. HappyCharly / 71 / +37 / +8 / 340 / 386
8. greysbones / 69 / +7 / +45 / 531 / 561
9. MizzezAmy / 60 / +19 / +8 / 362 / 416
10. Dr.Mikey / 57 / +12 / +25 / 92 / 128
11. Rob / 41 / +36 / +0 / 12 / 19
12. gebrokenglas / 40 / +12 / +12 / 303 / 339
13. Lovely / 36 / +4 / +5 / 292 / 321
14. drakin / 35 / +18 / +15 / 145 / 167
15. sinterklaaskapoentje / 33 / +6 / +10 / 217 / 252
16. Pinnenmutske / 31 / +1 / +3 / 84 / 104
17. AardappelSchotel / 24 / +1 / +16 / 347 / 370
18. Bally-b / 23 / +13 / +0 / 37 / 51
19. ToT / 22 / +9 / +6 / 292 / 323
20. maily / 22 / +8 / +1 / 265 / 288SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
O dat is een eindje naast de deur.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:13 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Indonesië, maar het gaat moeilijk worden om een visum daar te krijgen.
Waarom is het daar zo moeilijk dan?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Je krijgt daar alleen een permanent visum als je miljonair bent / oud bent en niet meer gaat werkenquote:Op maandag 3 februari 2025 14:42 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is een eindje naast de deur.
Waarom is het daar zo moeilijk dan?![]()
![]()
![]()
Even hard bolken of ik blijf even twee dagen wegquote:
"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Maar dan moet AardappelSchotel over mij heenDo not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ik ben goed in ineens wegblijvenquote:Op maandag 3 februari 2025 14:48 schreef Lovely het volgende:
[..]
Even hard bolken of ik blijf even twee dagen weg
Van t zandThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Floep ik was weer even wegquote:Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Niet gigantisch aangezien ze behoorlijk goed ontwikkeld is en ook al een tijdje op Cyprus heeft gewoond.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En is ze onder de indruk?
Maar ze vindt het wel heel handig dat zo veel dingen hier in de buurt zijn. Ze vindt het wel mooi hier!![]()
sinterklaaskapoentje
![]()
Fijn. Nu nog in het echtquote:Op maandag 3 februari 2025 15:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Niet gigantisch aangezien ze behoorlijk goed ontwikkeld is en ook al een tijdje op Cyprus heeft gewoond.
Maar ze vindt het wel heel handig dat zo veel dingen hier in de buurt zijn. Ze vindt het wel mooi hier!
De voorlopige planning is in april, maar niets staat nog vast.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Fijn. Nu nog in het echt![]()
![]()
Dat is het al bijnaquote:Op maandag 3 februari 2025 15:13 schreef ToT het volgende:
[..]
De voorlopige planning is in april, maar niets staat nog vast.![]()
sinterklaaskapoentje
![]()
Ah dat is al redelijk snelquote:Op maandag 3 februari 2025 15:13 schreef ToT het volgende:
[..]
De voorlopige planning is in april, maar niets staat nog vast.
Zeker!quote:Op maandag 3 februari 2025 15:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ah dat is al redelijk snelMaar kan ook mei worden of zo, we kijken even.
Sowieso moet ze vakantie regelen met werk enzo.![]()
Zonnetje schijntThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
![]()
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Als het even kan, liever nietquote:Op maandag 3 februari 2025 14:48 schreef drakin het volgende:
Maar dan moet AardappelSchotel over mij heen![]()
Make a wish foundationThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
![]()
Mannetje wil weten hoeveel zonnen er zijn.
Ik leg uit dat alle sterren zonnen zijn en dat er dus "veel meer dan honderdduizendmiljoenmiljard" zonnen zijn.
Hij weet al dat zwarte gaten opgebrande zonnen zijn, en zegt dus: "Als je lang wacht, zijn er helemaal geen zonnen meer!"![]()
![]()
quote:Op maandag 3 februari 2025 15:22 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Als het even kan, liever niet![]()
![]()
Klopt wel.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:23 schreef ToT het volgende:
Mannetje wil weten hoeveel zonnen er zijn.
Ik leg uit dat alle sterren zonnen zijn en dat er dus "veel meer dan honderdduizendmiljoenmiljard" zonnen zijn.
Hij weet al dat zwarte gaten opgebrande zonnen zijn, en zegt dus: "Als je lang wacht, zijn er helemaal geen zonnen meer!"
En door het immer uitdijende universum zijn alle andere sterren straks te ver van de aarde om te kunnen zien
Forum Opties Forumhop: Hop naar: