abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216533910
Praatjes vullen geen gaatjes, wel topics.
  maandag 3 februari 2025 @ 13:37:26 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216534581
Ik had toch wel eens gezegd dat er hier in het gebouw iemand al sinds begin deze maand elke dag urenlang aan het timmeren boren en zagen is?
Ik heb dit weekend een heel vriendelijk ( ja echt, de bovenbuurvrouw schreef het ) briefje in de lift gehangen en het is gewoon al de hele dag stil.
*O*
Vorige week zijn er drie verschillende buren aan mijn deur geweest om te vragen of het hier was en of ik wist waar het was, maar het ging maar door.
Ik hoop zo dat het geholpen heeft!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216536665
Dat zou wel fijn zijn ja. Op een gegeven moment ben je klaar met dat geboor!
  maandag 3 februari 2025 @ 17:46:50 #4
176471 oh-oh
pi_216537678
Het was vooral dat constante getimmer waar de hele flat klaar mee was.
Oogcontrole was goed. Links was nog prima, over zes weken weer laten checken en als het dan nog goed is pas weer drie maanden later controle. Dat zou echt fijn zijn!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216538433
Continu lawaai is geen pretje. Fijn dat het rustig was!

Hier kwam de oudste terug van de ortho. Vorige keer was ik mee en zei de ortho dat er nog 1 afspraak nodig was, voordat de beugel er uit kon. Komt hij vandaag terug van die afspraak met de mededeling dat er nog een paar afspraken nodig zijn. Zucht. Hij hoopte zo zonder beugel op eindexamen reis te kunnen. Dus ik mag een heel hard gaan mopperen. Het antwoord was dat "de communicatie niet helemaal goed was gegaan". Uh de communicatie was helemaal niet goed.
Het staat wat mij betreft ook prima. Dus dit geintje gaat niet lang meer duren.
  maandag 3 februari 2025 @ 18:56:44 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_216538707
Moe maar voldaan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 februari 2025 @ 21:50:05 #7
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_216542097
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Continu lawaai is geen pretje. Fijn dat het rustig was!

Hier kwam de oudste terug van de ortho. Vorige keer was ik mee en zei de ortho dat er nog 1 afspraak nodig was, voordat de beugel er uit kon. Komt hij vandaag terug van die afspraak met de mededeling dat er nog een paar afspraken nodig zijn. Zucht. Hij hoopte zo zonder beugel op eindexamen reis te kunnen. Dus ik mag een heel hard gaan mopperen. Het antwoord was dat "de communicatie niet helemaal goed was gegaan". Uh de communicatie was helemaal niet goed.
Het staat wat mij betreft ook prima. Dus dit geintje gaat niet lang meer duren.
oh oh ortho wat een hekel heb ik aan die lui, hier ook communicatie van niks en laatst hebben ze gewoon zonder overleggen een extra set van invisalign en weer nieuwe mallen en fotos en weet ik veel gemaakt omdat ik niet aanwezig was bij de afspraak voor overleg, omdat ze vergeten waren te vertellen dat dit nodig was.

En ik had die kosten wel gemaakt hoor als ik er aanwezig was maar het is zo weer een extra 3k wat je kwijt bent, -O- en dat vind ik een heel groot bedrag om niet even over te overleggen/bellen.
pi_216543642
quote:
17s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
oh oh ortho wat een hekel heb ik aan die lui, hier ook communicatie van niks en laatst hebben ze gewoon zonder overleggen een extra set van invisalign en weer nieuwe mallen en fotos en weet ik veel gemaakt omdat ik niet aanwezig was bij de afspraak voor overleg, omdat ze vergeten waren te vertellen dat dit nodig was.

En ik had die kosten wel gemaakt hoor als ik er aanwezig was maar het is zo weer een extra 3k wat je kwijt bent, -O- en dat vind ik een heel groot bedrag om niet even over te overleggen/bellen.
Ik snap het ook niet. De wachtlijst is een maand of 9, waarom verdienen aan dit kind. Begin gewoon met de volgende |:(

Hier vallen de extra kosten wel mee. 3k is wel erg veel om niet te overleggen :X
Hier in ieder geval 1 afspraak extra, maar als ze het echt uitrekken dan kan hij ook voor zijn 18e niet naar de tandarts voor foto's en evt gaatjes vullen, waardoor hij daar zelf voor moet betalen ipv dat het onder de jeugdvergoeding valt. We kunnen het missen, maar wel even de moeite om over te gaan heksen :(
pi_216543704
Zooo, 3k extra, zonder overleg :X

Bij dochter hebben ze toen haar tanden geslepen :? zonder overleg.
Ik was er wel, alleen had zoon het op een gillen gezet in zn maxicosi :') en stond ik buiten met hem. Ze kwam redelijk in shock naar buiten want ze zouden alleen de beugel verwijderen.

Ennuh, moet de ortho nog bellen voor zoon :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216543918
quote:

[..]

Ow wauw, dat is wel een flink bedrag extra ineens!

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 07:22 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet. De wachtlijst is een maand of 9, waarom verdienen aan dit kind. Begin gewoon met de volgende |:(

Hier vallen de extra kosten wel mee. 3k is wel erg veel om niet te overleggen :X
Hier in ieder geval 1 afspraak extra, maar als ze het echt uitrekken dan kan hij ook voor zijn 18e niet naar de tandarts voor foto's en evt gaatjes vullen, waardoor hij daar zelf voor moet betalen ipv dat het onder de jeugdvergoeding valt. We kunnen het missen, maar wel even de moeite om over te gaan heksen :(
Zou inderdaad wel fijn zijn dan als de beugel er voor z’n 18e uit is. En zij hoeven dat niet te weten dat jullie het wel kunnen betalen. Er zullen zat jongeren zijn die vanaf 18 alles (of veel) zelf moeten betalen. En daarvoor is het helemaal veel geld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 07:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Zooo, 3k extra, zonder overleg :X

Bij dochter hebben ze toen haar tanden geslepen :? zonder overleg.
Ik was er wel, alleen had zoon het op een gillen gezet in zn maxicosi :') en stond ik buiten met hem. Ze kwam redelijk in shock naar buiten want ze zouden alleen de beugel verwijderen.

Ennuh, moet de ortho nog bellen voor zoon :@
Mooi klusje voor vandaag dan :P
Hier was het overigens inschrijven via de website en dan krijg je een afspraak toegestuurd.
(Bij de jongste werd ik trouwens gebeld naar aanleiding van de inschrijving, toen startte er net een nieuwe ortho daar die alleen op vrijdag daar aan het werk was. Dus als dat geen probleem was dan kon ze twee weken later al starten. Dus voor haar een hele korte wachtlijst.
Zoon heeft iets langer moeten wachten, die mag in maart beginnen. Maar wel de zelfde ortho (ondertussen ook op maandag). Had gehoopt dat ik afspraak van dochter. Op dezelfde dag en tijd kon zetten als die van zoon deze keer. Zat precies 6 weken tussen. Maar nu zit er dus een tandartsafspraak tussen en wordt de goede draad boven dus wat later geplaatst. Dus dan zal het wel een week schelen of zo ;)
Ach ja met een beugel aanmeten zal de planning verder toch niet gelijk lopen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 februari 2025 @ 09:49:34 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216544496
Boh, zondag op de hap gezeten ivm zo ontzettend veel pijn in hoofd en ogen door die stomme griep. Een of andere neusspray meegekregen.
Nu weer bij de dokter omdat t niet te doen is. Er staat zoveel stuk op mn gezicht.
Vingerprik 97 ontstekingswaarden op de 100. Toch maar een antibioticum erbij.

Hoop zo dat ik me snel wat beter ga voelen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216544716
Beterschap @Ynske
Fake it till you make it...
pi_216544736
Ik ga vanmiddag écht bellen Hillie :Y Wil zoon er wel bij hebben vanwege zn rooster. En ik moet de verwijs van de tandarts opzoeken. De derde al maar ik raak ze steeds kwijt :@
Oh, mijn tandarts waarschuwde me wel dat de communicatie van de ortho waar ik heen wil, niet zo best is. Hij stuurde me naar een ander maar iets met in de stad moeten rijden :') en deze zit er buiten. Ook voor zoon handiger, kan ie tzt alleen. De communicatie bij de ortho toen van dochter liet ook te wensen over dus ik ben wel wat gewend :P

Zou fijn zijn als je later wel hun afspraken tegelijk kunt maken. Zal toch te doen moeten zijn, al loopt je dochter wat voor in het beugeltraject? Scheelt jojo-en ;)

Ahjee @Ynske Hopelijk werkt de ab kuur. Sterkte en beterschap :*
If they say
pi_216545072
quote:

[..]

Oef :X. Dat is echt niet netjes!

Wij hebben net de 2e set invisalign gekregen. Toen zei de ortho al: dit is voor finetuning. Je kan daar in principe zo lang mee doorgaan als je wil. Het is aan jullie om te zeggen dat het klaar is. Dus ik ga daar heel goed op letten :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216545107
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:49 schreef Ynske het volgende:
Boh, zondag op de hap gezeten ivm zo ontzettend veel pijn in hoofd en ogen door die stomme griep. Een of andere neusspray meegekregen.
Nu weer bij de dokter omdat t niet te doen is. Er staat zoveel stuk op mn gezicht.
Vingerprik 97 ontstekingswaarden op de 100. Toch maar een antibioticum erbij.

Hoop zo dat ik me snel wat beter ga voelen
Ai, dat doet zoveel pijn! Vorig jaar heb ik dat ook gehad, gelukkig hielp de AB heel snel. Binnen 24 uur echt verlichting. Beterschap :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216545434
Marktplaats gedoe...
We hadden onze keuken erop gezet, met de datum erbij dat hij er uit moet.
Daar reageerde iemand op, leek allemaal prima, tot we tot een datum probeerden te komen, hij kon wel een week later... :{ het stond notabene in mijn advertentie -O-
Nu heb ik nog 2 mensen achter de hand, kijken of die nog reageren, ik heb maar gelijk gevraagd of ze de betreffende datum kunnen...
Zucht, ik dacht dat is mooi, die zijn we kwijt. Maar helaas.
pi_216545608
Mush, ik weet niet hoe druk het bij die ortho is, maar ik zou niet meteen een afspraak verwachten, eerder dat ze contact opnemen als hij aan de beurt is en een afspraak inplannen.

Hier zijn de afspraken buiten schooltijd overigens niet te doen (en in vakanties zijn ze dicht). Tja 80% van wat een beugel draagt (of waarschijnlijk meer) is gebonden aan schooltijden en ze kunnen niet iedereen er buiten plannen. Ik probeer meestal zo vroeg mogelijk op de dag (8.00 ofzo) dan heb ik dochter om 9.15 uiterlijk weer in de klas (tis een stukje rijden hier, ze gaan hier tzt ook niet zelf naar toe kunnen, heel onpraktisch met ov).

Ynske veel beterschap, da klinkt echt naar!

Nijna irritant als mensen denken er toch wel hun eigen draai aan te kunnen geven terwijl de advertentie heel duidelijk is. Hopelijk kan een van de andere wel die week
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 februari 2025 @ 11:47:34 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216545638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ai, dat doet zoveel pijn! Vorig jaar heb ik dat ook gehad, gelukkig hielp de AB heel snel. Binnen 24 uur echt verlichting. Beterschap :*.
Dank je. Laten we hopen dat t snel werkt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216545697
Hier was het plannen van de afspraak van de ortho buiten schooltijd ook onbegonnen werk. Ze werken onder schooltijden zo ongeveer... Maar ik heb op een gegeven moment maar besloten om me niet meer in honderd bochten te wringen en gewoon te plannen. Als ze dan een toets hadden in die tijd probeerde ik de afspraak wel te verzetten, maar verder was het dikke pech.
Mag morgen met de jongste voor controle, volgens mij nu een half jaar beugelloos. En ze draagt haar nachtbeugel met enige regelmaat, volgens mij volgens afspraak. We gaan het horen morgen wat het plan verder is.
Ik dacht dat we dan nog 1 afspraak krijgen als de beugel er een jaar uit is.

Bij de oudste zijn we afgehaakt, die droeg dat nachtding niet. Dan ga ik ook geen consulten bij de ortho betalen om te horen dat ze hem wel moet dragen... Maar ze hebben ook zo'n spalkje achter de tanden dus het zal wel enigszins in het gareel blijven... hoop ik.
pi_216545707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:47 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dank je. Laten we hopen dat t snel werkt
Vaak merk je binnen een dag of 2 echt wel verschil als het een bacteriële infectie is, ik duim voor je dat je snel weer de goede kant op gaat :*
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:56:03 #21
176471 oh-oh
pi_216545748
Oef beterschap @Ynske !
Blij dat ze geen hondenbeugels doen , dan was ik failliet :P
( Groucho Marx )
pi_216545775
Hebben jullie het nou ook dat je de laatste tijd amper meer normaal door je Facebook kan scrollen zonder dat 95% reclame/suggestie junk is?
Ik kan geen 5 tellen op een post blijven hangen (niet eens aangeklikt), of ik word daarna dood gegooid met allerlei gerelateerde rotzooi?
Pagina na pagina, post na post. 8)7
Ik zie amper meer datgene wat ik wel bewust volg en dat is echt niet veel.
Ik blok, verwijder, klik weg maar er poppen er zo 20 nieuwe op.
Gekmakend en tijdrovend. :{w
  dinsdag 4 februari 2025 @ 12:00:50 #23
176471 oh-oh
pi_216545816
Geen last van.
Ik krijg nu wel overal alleen maar post over Billie Eilish die door Beyonce van haar Grammy's beroofd is :D :')
( Groucho Marx )
pi_216545844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:00 schreef oh-oh het volgende:
Geen last van.
Ik krijg nu wel overal alleen maar post over Billie Eilish die door Beyonce van haar Grammy's beroofd is :D :')
Yup, ik word er mee overladen. Keer op keer. ;(
  dinsdag 4 februari 2025 @ 12:05:36 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216545877
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:57 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie het nou ook dat je de laatste tijd amper meer normaal door je Facebook kan scrollen zonder dat 95% reclame/suggestie junk is?
Ik kan geen 5 tellen op een post blijven hangen (niet eens aangeklikt), of ik word daarna dood gegooid met allerlei gerelateerde rotzooi?
Ik gooi hem dan altijd zsm uit in de hoop dat dat signaal wel door komt. :') Maar er is geen doorkomen aan idd.
En allerlei suggestief clickbaitnieuws uit regio's ver weg wat echt totaal niet interessant is.
pi_216545917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:05 schreef BE het volgende:

[..]
Ik gooi hem dan altijd zsm uit in de hoop dat dat signaal wel door komt. :') Maar er is geen doorkomen aan idd.
En allerlei suggestief clickbaitnieuws uit regio's ver weg wat echt totaal niet interessant is.

Dat ook inderdaad. Vooral showbusiness nieuws over allerlei celebs.
Kijk 3 tellen naar iemands hoofd en er blijft nieuws over komen. :')
pi_216546033
Oooh kak van je oude keuken Nijna. Snappen mensen het niet dat als er een datum bijstaat, het die datum is? Echt, achterlijkheid ten top.
Hoop ik dat één van de twee anderen het wél begrijpen :Y Succes!
En logisch dat je stopt met afspraken als de nachtbeugel niet gedragen wordt.
Mijnes heb ik toen, ooit, per ongeluk O-) achter mijn niet verplaatsbare hoogslaper laten vallen. Kwam pas tevoorschijn toen mijn mams ging verhuizen, 10 jaar later ofzo :D

Hillie, ik ga er niet vanuit dat de ortho na school kan hoor, hoewel ze dinsdag tot 20u open zijn. Gaat meer om de eerste en laatste uren en wat ie zou kunnen missen. Gym, bijvoorbeeld ;)
Ik bel straks maar dan is die berg iig beklommen en dan kijk ik wel hoe, wanneer en wat ;)

Yay, ik heb geen feestboek dus ook geen kutreclamejunkshit :)
If they say
pi_216546056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:56 schreef oh-oh het volgende:
Oef beterschap @:Ynske !
Blij dat ze geen hondenbeugels doen , dan was ik failliet :P
En dit zie ik nu dus voor me he _O-
If they say
pi_216546136
Beugels... Ik was daarmee echt súperbraaf, deed precies wat er gezegd werd (of beter/meer). Maar aan de start van mijn beugel carriere werden die ringetjes voor mijn buitenbeugel geplaatst. En eentje was binnen 2 weken al los. Dus moest ik terug om hem opnieuw te laten plaatsen. Ik weet nu (25 jaar later :')) nog steeds dat me op een hele kattige toon werd verweten dat er toch gezegd was dat je geen frisdrank met prik mocht drinken, anders krijg je dit. Ik was ontzettend verontwaardigd, maar durfde daar ook niet op te reageren toen.
Maar goed, ik verwacht kind over 2 a 3 jaar een stuk minder braaf :{ Dat gaat vast geld kosten.
Zijn er eigenlijk tegenwoordig aanvullende verzekeringen die lonen voor alleen een beugel, incl de wachttijd?
pi_216546158
Ik heb ook nog steeds zo'n spalkje achter mijn tanden, wat ik braaf laat vastzetten als het los is, want na een paar dagen gaan mijn tanden alweer aan de wandel...
pi_216546170
Ik zoop en at alles met mn beugel :') Wel was de ortho een keer na het aanspannen van de draad, vergeten het af te knippen. Poerde dat dus achter in mn kaak en dat deed pijn! :X Kan me dat 40 jaar na dato nog herinneren.
If they say
pi_216546202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:36 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ook nog steeds zo'n spalkje achter mijn tanden, wat ik braaf laat vastzetten als het los is, want na een paar dagen gaan mijn tanden alweer aan de wandel...
Spalkjes waren er toen niet en mijn tanden staan nog prima. Dochter heeft er wél eentje en laat die ook vastzetten als ie losgaat.
Had toen het nut van spalkjes gevraagd. Bleek dat er 50/50 kans was dat de tanden weer teruggaan naar de oude positie, dus tis niet altijd voor niets ;)
If they say
  dinsdag 4 februari 2025 @ 12:43:55 #33
176471 oh-oh
pi_216546217
Bij mijn zusje zijn haar tanden idd ook weer verschoven toen ze volwassen was, bij mij ietsje, wij zijn van voor de spalkjes ook.
Mijn broertje heeft een spalkje en zijn tanden staan nog perfect.
Mijn zusje heeft toen die kinderen aan de beugel gingen zelf ook nog maar een beugel genomen, veel mensen weten niet dat daar dan ook budget voor is!
( Groucho Marx )
pi_216546471
Komt misschien ook omdat niet zozeer mijn tanden scheef stonden, maar dat mijn bovenkaak teveel naar voren stond. Die zit gelukkig nog op zn plek en is niet teruggeschoven :P
If they say
pi_216548089
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:57 schreef vencodark het volgende:
Heb jij dan ook dat je ineens pagina's volgt die je niet hebt aangeklikt zelf?
Ik ervaar wel een beetje hetzelfde ja en ik moet zeggen dat ik ook regelmatig nieuwssites enzo snooze, want ik wordt zo verdrietig van alle rotreacties van mensen (en er overheen kijken lukt me niet zo goed).

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh kak van je oude keuken Nijna. Snappen mensen het niet dat als er een datum bijstaat, het die datum is? Echt, achterlijkheid ten top.
Hoop ik dat één van de twee anderen het wél begrijpen :Y Succes!
Ik verwacht met de andere 2 een taalbarrière gezien schrijfstijl... :{ nog steeds in afwachting.

quote:
Yay, ik heb geen feestboek dus ook geen kutreclamejunkshit :)
Ik overweeg met enige regelmaat om dat hele facebook maar te verwijderen.
Maar ik heb daar wel wat contacten met oud klasgenoten en een paar groepen waar ik dan wel weer wat aan heb... dus ik twijfel nog even door.

@Hupje, onze aanvullende verzekering (van ohra) vergoedde zoveel procent en dan tot 2500 euro dacht ik, een paar jaar geleden. Toen de beugel erin zat (hyrax en slotjesbeugel) waren we al bijna door het bedrag heen :') daarna hebben we nog 3 jaar (x2 kinderen) zelf kunnen bekostigen, maar dat waren vooral controle consulten.
Maar dus al wel een jaar verzekerd zijn voor je er gebruik van mocht maken.
Kijk wat er nog meer in het aanvullende pakket zit waar je gebruik van maakt en reken uit of het loont.
Wij hadden uit hetzelfde pakket ook een bijdrage voor de steunzolen en ik had extra fysio uit dat pakket.
En nog een tip, ik heb de kinderen op mijn polis gezet, zodat alleen ik een aanvullend pakket hoefde te nemen en mijn man niet.
We hadden eerst het hele gezin op 1 polis, maar dat hebben we toen veranderd, want anders moesten we allebei aanvullend. Was het advies van ohra zelf toen.
pi_216548323
Wiehooo, ortho gebeld en 19 maart al een afspraak :D
Het is dezelfde als van mn dochter, zij staat er dus nog in. Wist ik veel, ze zijn verhuisd _O-
Maar, ik snap nu wél de waarschuwing van mn tandarts over de communicatie. Nouja, ik weet iig wat ik kan verwachten :')

Ooh kak Nijna. Als de schrijfstijl al niet veel soeps is... Ik duim mee dat het toch wat wordt :Y
If they say
  dinsdag 4 februari 2025 @ 18:11:11 #37
176471 oh-oh
pi_216549652
Zo, ik heb net ff lekker 7 km gewandeld na het werk, daar knapt een mens van op, het was wel koud!
( Groucho Marx )
pi_216553631
Fijn mush dat hij al snel terecht kan!
Hopelijk vind je voor die tijd de doorverwijzing nog terug.

Hier nog steeds geen afspraak bij de tandarts, voor dochter. Gisteren dus niet bereikbaar vanwege onderbezetting . Vandaag bleek de verwijzing van de ortho niet doorgekomen. Bleek wel verstuurd maar niet aangekomen omdat de tandarts blijkbaar een nieuw mailadres heeft.
Ze zouden het opnieuw versturen dus als ik een uur later de tandarts zou bellen zou het binnen zijn.

En toen ben ik dus thuis met van alles en nog wat aan de gang gegaan en ben ik vergeten te bellen. Bel ik om 15.30 terug, zijn ze wederom niet bereikbaar vanwege onderbezetting. Helaas dus.

Morgen weer een kans (het zou zoveel makkelijker zijn in een telefoontje). Weet ook niet waarom er perse een verwijzing van de ortho moet zijn, ze heeft een gaatje en dat moet gefixt worden. De ortho heeft alleen even de plaatjes er vast afgehaald. En het gaatje is ook zichtbaar dus het hoeft ook niet uitgebreid omschreven te worden lijkt me. Beetje een papieren tijger zo
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:06:16 #39
176471 oh-oh
pi_216556642
Kom net terug van de mondhygiënist, is die pik weer volop aan het kloppen en boren...
( Groucho Marx )
pi_216559785
Zo, nou, jeetje, het waren weer eens enerverende weken hier (virusjes in het hele gezin, mezelf keihard tegenkomen en allerlei verbouwingsvoorbereidingen). Wat heb ik allemaal gemist?

Verbouwing: start is 17 maart en steeds als we dingen denken af te tikken, zegt ons huis 'HAHAHA, wat denk je nou?' Echt niets is standaard of normaal of zoals gedacht in de uitbouw. Dus de plannen (en budget) worden continue bijgesteld. Zo kwam de aannemer vandaag wederom kijken voor het dak, of we toch 14 cm omhoog kunnen zonder de afwatering van de buren af te sluiten. Dat kan dus echt niet EN de draagbalken van het dak zijn niet sterk genoeg want standaard zijn die 11 cm en bij ons zijn ze 8 cm |:( Dus we gaan vanuit binnen isoleren wat duurder is want dat duurt langer. En zo zijn er nog veel meer dingen.
Maar de keuken is volledig ontworpen en die wordt O+ Vloer uitgezocht en ook O+ Het eindresultaat wordt top, maar echt, dit huis lacht ons steeds keihard uit.

Ik ben mezelf dus echt zo ontzettend tegengekomen, niet alleen hier mee, maar uberhaupt. Al die gesprekken, ondersteuning die ik heb, zijn behoorlijk confronterend, maar ik kom er wel!

En toen kwam gisteren een mail binnen die ik al maanden voel aankomen, maar steeds hoopte dat ik mis zat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, hoi, ben ik weer.
pi_216560179
Jeetje @exode dat is niet niks allemaal. Sterkte daar.

Balen @ohoh

Ik ben in de klusmodus. Net het fonteintje in de wc en de buitenlamp voor vervangen.
We zijn de gang aan het omgooien. Waar eerst de schoenenkast stond is nu de kapstok en andersom. Er komt nog een andere schoenenkast en er komt een spiegel boven.
Ben wel helemaal 🥰 op de lamp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216560457
Welkom terug exode :)
Leuk, zo'n oude dame. Je kan niet zeggen dat ze geen karakter heeft. Of eigen wil ;)
Lastig, qua werk. Je moet maar afwachten hoe het loopt...
Succes :*

Zoon gaat met school naar Canterbury. Moest net de ortho verplaatsen omdat ie anders belangrijke lessen hierover zou missen. Nu mag ie 18 februari al komen :D
De verwijs is gevonden Hillie :)
Lekkere tandartsshizzle dus. Heb je die vandaag nog te pakken kunnen krijgen?

Die lamp @Vicky is gaaf! Ik heb hier spotlampjes van in mn slaapkamer O+
If they say
pi_216560630
De aannemer doet gedeeltes van het werk ook op uurbasis ipv vaste prijzen. Hij heeft wel door dat er genoeg verrassingen in het huis zitten.

Afgelopen week ook B zijn kamer helemaal verbouwd. Hij wilde echt geen hoogslaper meer dus zijn bed is uit elkaar gehaald. Het is een Flexa hoogslaper die modulair is opgebouwd. Het onderstel er onderuit gehaald en het bankje wat eronder was gebouwd ook verwijderd. Nu slaapt ie dus op gewone hoogte en hij is dolblij. Hij is bijna jarig en krijgt van ons een tv en Switch op zijn kamer. Eigenlijk alleen een Switch en onze oude tv maar iets met meten is weten en dat overgeslagen. Onze oude tv is veel te groot voot zijn kamer _O- Dus Coolblue mag weer aan het werk.
Zelf spaart ie voor een computer dus ik ga binnenkort een game bureau voor hem halen bij de Ikea. Maar dan moeten eerst zijn oude meubels (Ivar kasten en een uitklapbaar bureau) verkocht zijn.

Een hoop veranderingen, maar ik merk dat het mij juist goed doet. Knopen worden doorgehakt en het voelt goed. Ons lieve, oude huisje, wordt met de dag mooier. Steeds meer passend bij ons en onze wensen en eisen.
pi_216560859
Heel goed vastleggen dan, wat er op uurbasis wordt gedaan. Niet dat daar nog een onaangename verrassing uit komt? Wel logisch dat ie het zo wil doen.
En fijn dat de plannen/verbouwing je zo goed doen :) Eindresultaat is wat telt ;)
If they say
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2025 @ 18:19:16 #45
148247 taxibabe
pi_216562422
Wat een gedoe in de zorg.. hier ook al.
Moest voor kleuter een afspraak maken bij de KNO-arts om naar de keel- en neusamandelen te kijken, dus ik bellen met het ziekenhuis. 'Wilt u een afspraak in het ziekenhuis of bij de poli in het dorp.' In het dorp natuurlijk!
Dus wij gisteren naar de de poli. KNO-arts kijkt naar hem na en zegt: 'Tja voor de neusamandelen moet u wel naar het ziekenhuis, want dat kan ik alleen maar zien met een kinderscope en die hebben we hier niet.' |:(

Dus nu weer een nieuwe afspraak en alsnog naar het ziekenhuis. :X
pi_216562606
Fijn mush dat je de afspraak hebt kunnen verzetten en dat het nu zelfs nog eerder kan! Wat een verschil zo in wachttijden bij de ortho’s! En fijn dat je de verwijzing hebt gevonden.

Hier tandarts afspraak kunnen maken uiteindelijk. Wel net op het tijdstip dat eigenlijk echt niet uit komt (man en ik aan het werk en opa en oma naar een uitvaart). Maar toch maar gepland en op het werk wat kunnen regelen. Dus dat is fijn. Ook meteen de ortho gepland en ze kan maandag terecht om de plaatjes terug te laten zetten (had eigenlijk gehoopt op vrijdag middag aangezien ik nu toch wat had moeten regelen. Maar maandag ben ik vrij, dus verder ook geen probleem)

Exode, fijn dat je er weer bent! Wat een vervelende situatie zo op het werk! Hopelijk gaat er wel een goede oplossing komen voor je maar zoiets is altijd weer bikkelen eerst en ik kan me voorstellen dat je dat er nu eigenlijk niet bij kan hebben :*

Fijn dat je voor de verbouwplannen nu steeds verder komt en er concrete afspraken zijn! Zo fijn als dat straks gebeurd is!
En fijn dat de kamer voor B steeds meer naar zijn zin wordt ook.
pi_216567996
Fijn dat het toch nog gelukt is met die afspraken, Hillie. Want eten met losse plaatjes is best lastig.
Denk dat deze ortho het niet zo druk heeft, mede, omdat mijn tandarts iedereen een verwijzing voor een andere geeft :D

Even duimen hier dat de griepgolf ons nog niet bereikt. Zaterdag Totooo en ben als de dood dat dochter ziek wordt. Tickets staan op haar naam... :')

Straks lunch met een vriendin. Zin in! :)
If they say
  donderdag 6 februari 2025 @ 08:58:16 #48
176471 oh-oh
pi_216568011
Haha ow ow gisteren de hele middag in het ziekenhuis en daar had echt iedereen de griep ook, wij gingen echt met een boog om iedereen heen _O-
Cardioloog hoeft me in elk geval niet meer te zien!
( Groucho Marx )
pi_216568063
Fijn, das een zorg minder :)

Gister bij sport eentje: snif, snif, ja ik ben ziek maar toch gekomen :') 8)7
If they say
pi_216568301
Zo, iedereen is weer de deur uit. Alleen in ben nog wat gammel. Dag griep!

@oh-oh fijn dat je niet terug hoeft. Scheelt weer eentje
@hilliebillie fijn dat het gelukt is met de afspraak.
@exode fijn dat zijn slaapkamer lekker zijn eigen plekkie wordt. Nu nog even de rest van het huis!
@taxibabe dat is ook mooi suf. Kun je nog een keer..
@Mushanga71 dat is lekker snel!
pi_216568472
Sterkte met de laatste grieploodjes @Deepfreeze
Las gister dat het de hevigste griepgolf in jaren is... :{
If they say
pi_216568787
Verkoudheid :(
Werewolf
pi_216568810
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Sterkte met de laatste grieploodjes @:Deepfreeze
Las gister dat het de hevigste griepgolf in jaren is... :{
Qua klachten valt het me nog mee. Alleen ik en oudste raken het niet goed kwijt. Man was 2 dagen goed ziek, jongste was gisteren 1 dag thuis met iets hoofdpijn (en vleugje gezellig thuis willen zijn). Maar oudste heeft 6 dagen duf rond gelopen en mijn systeem start ook nog niet helemaal lekker op. Maar ik hoef vandaag en morgen ook niet veel, dus dat scheelt.
pi_216569053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:06 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Qua klachten valt het me nog mee. Alleen ik en oudste raken het niet goed kwijt. Man was 2 dagen goed ziek, jongste was gisteren 1 dag thuis met iets hoofdpijn (en vleugje gezellig thuis willen zijn). Maar oudste heeft 6 dagen duf rond gelopen en mijn systeem start ook nog niet helemaal lekker op. Maar ik hoef vandaag en morgen ook niet veel, dus dat scheelt.
Dan vallen de klachten opzich best mee. Griep blijft gewoon kut, zeker als het blijft hangen.
Twee daagjes niet veel hoeven doen, is fijn. En dan ook écht rustig aan doen he :)

Beterschap @Pinnenmutske!
If they say
pi_216569286
Het is echt een hele nare griep, ik heb voor het eerst in mijn leven dagen op bed gelegen. Ik kon zelfs geen tv kijken, wat een laaaaange dagen waren dat zeg.

Ja die B en zijn kamer. Hij wordt groot, letterlijk en figuurlijk. Het is echt een grote puber en die willen geen hoogslapers bleek. Hij mopperde al maanden op zijn hoogslaper.
Morgen worden zijn kasten opgehaald die ik via Marktplaats heb verkocht en dan komt er een gamebureau voor terug. En dan gaan we puzzelen met de opstelling in zijn kleine kamertje. De vraag is vooral of er wel op een fatsoenlijke manier een tv past.
pi_216569903
@exode mijn oudste heeft een tv als computer monitor aan de muur hangen. Misschien kun je ook met 1 scherm toe voor gamen, casten en computeren?
pi_216570047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:39 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode mijn oudste heeft een tv als computer monitor aan de muur hangen. Misschien kun je ook met 1 scherm toe voor gamen, casten en computeren?
Hij gebruikt een tv als computer monitor? B wil heel graag een computer voor coderen, gamen, foto's bewerken.

1 scherm voor alles zou wel fijn zijn ja.
pi_216570111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:51 schreef exode het volgende:

[..]
Hij gebruikt een tv als computer monitor? B wil heel graag een computer voor coderen, gamen, foto's bewerken.

1 scherm voor alles zou wel fijn zijn ja.
Klopt. Hij codeert, gamet en is bezig met digitale foto/video bewerking.
Hij heeft er wel een 2e monitor naast staan, omdat het gewoon handig is als 2e scherm. Dan progt hij op het tv scherm en heeft hij op het 2e scherm een website/youtube open staan met tips/trucs.

In het begin gebruikte hij zijn tv-scherm ook wel om vanaf zijn bed youtube te casten, maar dat doet hij tegenwoordig minder. Hij is nu 17 en denk dat dat scherm er een jaar of 4 hangt. Dus het zal wel goed zijn. Hij wilde in ieder geval geen nieuw scherm toen we eentje goedkoop op de kop konden tikken.
pi_216570331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Klopt. Hij codeert, gamet en is bezig met digitale foto/video bewerking.
Hij heeft er wel een 2e monitor naast staan, omdat het gewoon handig is als 2e scherm. Dan progt hij op het tv scherm en heeft hij op het 2e scherm een website/youtube open staan met tips/trucs.

In het begin gebruikte hij zijn tv-scherm ook wel om vanaf zijn bed youtube te casten, maar dat doet hij tegenwoordig minder. Hij is nu 17 en denk dat dat scherm er een jaar of 4 hangt. Dus het zal wel goed zijn. Hij wilde in ieder geval geen nieuw scherm toen we eentje goedkoop op de kop konden tikken.
Thanks! Weet je hoe hij de tv op de computer heeft aangesloten?
Ik lees wel vaker dat een monitor als tv wordt gebruikt maar niet andersom.
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:39:32 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216570544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:17 schreef exode het volgende:

[..]
Je vroeg het niet aan mij, maar wij doen dat op kantoor gewoon met een hdmi-kabel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216570875
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:17 schreef exode het volgende:

[..]
Ik sluit de laptop, net als Tink, regelmatig aan op een van de tv's met een HDMI kabel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_216571050
Hier weer terug van de KNO arts. Kleuter was een bikkel, hij gaf geen kik met de scope in zijn neus. Het was ook met 20 sec. klaar en duidelijk. Amandelen zijn veeel te groot, dus 5 maart operatie... :X
pi_216571315
Dank Tink en Vicky.

Ik ga eens serieus nadenken over 1 monitor voor beide doelen ipv 2 losse dingen. Ik twijfel alleen tussen een tv of een smart monitor. Aan beide zitten voor- en nadelen.

Will be continued.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 14:02:13 #64
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216571514
Ligt eraan hoe je tv wilt kijken via coax of niet? Wil je afstandsbediening kunnen gebruiken?
Ik neig naar tv
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216571588
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:02 schreef Ynske het volgende:
Ligt eraan hoe je tv wilt kijken via coax of niet? Wil je afstandsbediening kunnen gebruiken?
Ik neig naar tv
Nee geen Coax, die jongen gaat geen tv kijken zoals wij vroeger ;) Die gaat Netflixen, Youtuben en Disney+ kijken.
pi_216571777
We gebruiken een hdmi kabel idd.
  donderdag 6 februari 2025 @ 14:45:18 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216571896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:02 schreef Ynske het volgende:
Ik neig naar tv
Coax, gebruiken mensen dat nog ja?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216571932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Natuurlijk!
Anders had ik geen baan meer ;)

Wij zitten in de woonkamer ook op Coax met een Mediabox Next, bewust geen mini. Het is stabieler in ons geval dan wifi of ethernet.
pi_216571988
Hier ook een monitor die met de Chromecast als tv functioneert :Y Maar meestal zit ie op zn PS5.
If they say
  donderdag 6 februari 2025 @ 15:19:48 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216572456
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:48 schreef exode het volgende:

[..]
Natuurlijk!
Anders had ik geen baan meer ;)

Wij zitten in de woonkamer ook op Coax met een Mediabox Next, bewust geen mini. Het is stabieler in ons geval dan wifi of ethernet.
Glasvezel for the win :-D
pi_216572513
Bij ons zit de laptop van mijn vriend met hdmi kabel aan de tv aangesloten en zo internet hij met draadloos toetsenbord op bed via de tv.
En sinds kort een mini next ofzo van ziggo achter de tv .

Fijn dat de cardioloog je niet meer hoeft te zien oh-oh!

Wij zijn ook weer terug van het ziekenhuis, dit keer de cardioloog, ecg gemaakt. Er is iets niet helemaal goed, niks ernstigs. Binnenkort weer terug voor nog een test en bloedprikken. De gang daar is rete smal, paste maar net met de rolstoel!
Nog steeds in het gips dus, sinds 19 december! :{ Botgroei wil maar niet lukken. Volgende week weer foto en gesprek chirurg. Gelukkig nu wel goede rolstoeltaxi gevonden en vergoeding is gelukt.

Zaterdag gaan we eindelijk op kraamvisite! Kleinkinderen ontmoeten voor het eerst! *O*
Vriend van ons wil ons brengen , de buurman heeft de voorstoel los gekregen en plat gevouwen mijn vriend dan achterin zien te krijgen en pootje zo laten rusten en met kussens inbouwen. Gaat een heel gedoe worden en lange rit van 3 uur heen en ook weer terug. Maar je moet er wat voor over hebben. :D
pi_216572608
Tandarts -O- niet mijn favoriete plaats

Gebeugeld als tiener en oh wat heb ik afgezien.
Werewolf
pi_216573115
Onze oude tv staat nu op Marktplaats, dat is ook weer een interessante voor gekke reacties. Of ik de tv even kan komen brengen bijvoorbeeld.

99% van de reacties zijn in het Engels, nog nooit meegemaakt.
pi_216574177
Ik heb de keuken op marktplaats staan. En was nu met iemand in gesprek die gewoon mijn vraag niet begrijpt.
Ik weet niet goed wat ik er nu mee moet en heb de neiging om de volgende maar te antwoorden om te kijken of ik daarmee wel tot een afspraak kan komen.
Als ik vraag of hij hem er zelf uit komt halen en hij antwoord: 8 uhr... dan heb je gewoon mijn vraag niet begrepen.
pi_216574356
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 14:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja hoor. Op 3 tv's hier coax (waarvan 1 ook een next heeft). Woonkamer alleen next.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216574673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:51 schreef Nijna het volgende:
Ik heb de keuken op marktplaats staan. En was nu met iemand in gesprek die gewoon mijn vraag niet begrijpt.
Ik weet niet goed wat ik er nu mee moet en heb de neiging om de volgende maar te antwoorden om te kijken of ik daarmee wel tot een afspraak kan komen.
Als ik vraag of hij hem er zelf uit komt halen en hij antwoord: 8 uhr... dan heb je gewoon mijn vraag niet begrepen.
Mijn ervaring met marktplaats is dat je als mensen slecht of erg onduidelijk reageren je beter met iemand anders verder kunt gaan (als je een back-up hebt). Net als mensen die duidelijk de advertentie niet goed lezen, daar reageer ik vaak niet eens meer op.

Ik (ver)koop overigens regelmatig op marktplaats, maar dus wel selectief. En elektronica is gegarandeerd gedoe.
pi_216574712
Coax is nog steeds for the win in Nederland, er zijn meer Coax aansluitingen in gebruik dan glasvezel.

Dat verandert vast als ik ze ooit ga verlaten. ;) Dan stort de hele boel in, kan niet anders.
pi_216574757
Balen Nijna!

Wij zijn nu heel actief op Marktplaats vanwege alle opruimwoede. We maken steeds splitsingen tussen weggooien, doneren, voor de zekerheid op Marktplaats zetten en zeker weten op Marktplaats zetten.

De Ikea kasten vliegen eruit, de Lego gaat aardig snel weg, alleen het losse spul gaat langzaam.

Die tv wil ik vooral niet af gaan voeren, hij is zwaar en log, dus als iemand hem ophaalt voor een ok prijsje, ben ik blij.

Als de nieuwe keuken hier komt, gaat er ook apparatuur op Marktplaats. Ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_216575004
Ik heb onze defecte printer (met nog inkt in de reservoirs) gratis op laten halen via Marktplaats. Scheelt mij slepen naar de milieustraat ;)
Verder is het heel wisselend wat er verkoopt en wat niet.
pi_216575459
Ik ben de laatste tijd best veel van het gratis op laten halen of naar de kringloop brengen (afhankelijk van het formaat). Vooral omdat ik er snel vanaf wil (en het gewoon buiten kan zetten als het me niet uit komt als ze het op komen halen).

De meeste dingen zijn daarom naar de kringloop gegaan en 95% van wat ik op vinted had staan is naar de kledingbank gegaan een paar dorpen verderop (en alles wat ik later nog tegen kwam naar de kringloop hier in het dorp ivm de niet ideale openingstijden voor mij bij de kledingbank).

Een grote kast die in het nieuwe huis stond is voor de weggeef weg gegaan. De indeling was zeer beperkt en we hadden geen idee welk merk het was of waar hij vandaan kwam om hem verder in te richten en deuren er bij.
Maar die lag zo ontzettend in de weg dat ie anders op de container zou zijn gegaan. En dat was zonde, zowel van de nog prima kast als van de kosten die dat met zich meebrengt om het af te voeren.

Een neefje van ons heeft nu wel onze bouwdroger te huur op marktplaats staan. Wij hebben die gekocht via marktplaats omdat het nogal vochtig was na het stucen en we op een wachtlijst kwamen om te huren.

Hij zou eigenlijk weer te koop gaan nadat mijn ouders hem waarschijnlijk over een paar maanden ook nodig hebben. Maar man en neefje hadden samen bedacht hem te verhuren. De helft van de opbrengst voor ons totdat hij afbetaald is en daarna is alle winst voor hem.
Stond er sinds gisteren op en meteen voor twee weken verhuurd.
pi_216575485
Ik heb een schoenenbankje op MP staan voor ¤ 15,00.
Kreeg bod van ¤ 10,00 dus ik zei dan middelen we ¤ 12,50.
Gaat ze eerst nog even googlen wat ie nieuw kost. Tja van dat bankje zijn verschillende merken.. ze koos de goedkoopste maar mijne is van een iets duurder segment.
Ik heb geen zin in een discussie dus op de blok.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:03:50 #82
176471 oh-oh
pi_216576077
Ik geef alles weg en eigenlijk breng ik het gewoon naar de weggeefwinkel want als ik het niet meer wil staat het in de weg vooral zonder kelder.
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 20:22:40 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216576395
Ik verbaas me soms ook over verkopen op facebook...
Zoals deze...
https://www.facebook.com/share/p/15dk89zQ43/
199 euro nieuw voor een baby?
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:30:48 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216576485
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 15:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij ons zit de laptop van mijn vriend met hdmi kabel aan de tv aangesloten en zo internet hij met draadloos toetsenbord op bed via de tv.
En sinds kort een mini next ofzo van ziggo achter de tv .

Fijn dat de cardioloog je niet meer hoeft te zien oh-oh!

Wij zijn ook weer terug van het ziekenhuis, dit keer de cardioloog, ecg gemaakt. Er is iets niet helemaal goed, niks ernstigs. Binnenkort weer terug voor nog een test en bloedprikken. De gang daar is rete smal, paste maar net met de rolstoel!
Nog steeds in het gips dus, sinds 19 december! :{ Botgroei wil maar niet lukken. Volgende week weer foto en gesprek chirurg. Gelukkig nu wel goede rolstoeltaxi gevonden en vergoeding is gelukt.

Zaterdag gaan we eindelijk op kraamvisite! Kleinkinderen ontmoeten voor het eerst! *O*

Vriend van ons wil ons brengen , de buurman heeft de voorstoel los gekregen en plat gevouwen mijn vriend dan achterin zien te krijgen en pootje zo laten rusten en met kussens inbouwen. Gaat een heel gedoe worden en lange rit van 3 uur heen en ook weer terug. Maar je moet er wat voor over hebben. :D
Nu pas?! :o
Wow, wat hebben jullie daar door omstandigheden lang op moeten wachten zeg.. -O- :*

Wat fijn dat het nu eindelijk kan! *O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-02-2025 20:49:36 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216576675
Ik heb je post gemist vanmiddag @_Ingrid_ :o

Wat fijn dat jullie een oplossing gevonden hebben om bij de kleinkinderen op bezoek te gaan!

En ook fijn dat je nu een rolstoeltaxi hebt kunnen regelen voor de ziekenhuisbezoekjes, wel naar dat er iets niet helemaal goed zit al is het dan gelukkig niks ernstigs. Wel weer een zorg er bij.
pi_216576707
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:22 schreef Ynske het volgende:
Ik verbaas me soms ook over verkopen op facebook...
Zoals deze...
https://www.facebook.com/share/p/15dk89zQ43/
199 euro nieuw voor een baby?
Ik kan de advertentie niet zien, maar ik denk dat ¤199 euro voor een nieuwe baby geen geld is :P
Ik denk dat ik tijdens mn zwangerschap veel meer uitgegeven heb :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 20:48:14 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216576733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:46 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik kan de advertentie niet zien, maar ik denk dat ¤199 euro voor een nieuwe baby geen geld is :P
Ik denk dat ik tijdens mn zwangerschap veel meer uitgegeven heb :D
Een bodywarmer voor een baby 0-3 mnd.
Nieuwprijs 199 euro niet gedragen vragen er 100 euro voor
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:50:36 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216576760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:48 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ik vind het wel een bonus als de baby nog niet is gedragen ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216576852
quote:

[..]
Het stukje bodywarmer zag ik er dus niet bij :P
Maar dat is wel gortig ja.
pi_216576899
@Ynske voel je je inmiddels al iets beter? Hoop het voor je!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 6 februari 2025 @ 21:17:07 #91
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216577069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Ynske voel je je inmiddels al iets beter? Hoop het voor je!!
O+

De vreselijke hoofdpijn door de druk is weg, merk met volgen dat ik wat opknap, gelukkig. Ben er nog niet maar dit is dragelijk en dat was het van de week totaal niet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216577481
Yay @_Ingrid_ Veel plezier zaterdag met de kleinkinderenmeet *O*
Wat duurt dat been lang zeg! Sterkte voor jullie :*

Fijn @Ynske dat de abkuur aanslaat. Beterschap :*
If they say
pi_216577575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:17 schreef Ynske het volgende:

[..]
O+

De vreselijke hoofdpijn door de druk is weg, merk met volgen dat ik wat opknap, gelukkig. Ben er nog niet maar dit is dragelijk en dat was het van de week totaal niet
Ah wat fijn! Van ondraaglijk naar dragelijk is al een enorme stap. Hopelijk snel van daar naar weer helemaal beter!
pi_216578058
quote:

[..]
Ik vraag me bij dat soort dingen ook altijd af wat die verkopers nou denken. De mensen die zoveel geld voor zoiets over hebben kijken niet op Facebook marktplaats (of welk 2e hands verkooppunt dan ook), die kopen het dan liever voor ¤100 meer nieuw.
pi_216579764
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:36 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Mijn ervaring met marktplaats is dat je als mensen slecht of erg onduidelijk reageren je beter met iemand anders verder kunt gaan (als je een back-up hebt). Net als mensen die duidelijk de advertentie niet goed lezen, daar reageer ik vaak niet eens meer op.

Ik (ver)koop overigens regelmatig op marktplaats, maar dus wel selectief. En elektronica is gegarandeerd gedoe.
Ik heb maar op de volgende gereageerd, als deze ook weer gebrekkig nederlands spreekt dan heb ik er nog 1...
Op hoop van zegen dan maar.
De kast die ik erop heb gezet heb ik nog geen reactie op. Als ik die niet verkocht krijg, zet ik hem op gratis. En anders naar de kringloop denk ik.
Het wordt nu wel aftellen, volgende week rond deze tijd zit alle zooi al in de verhuiswagen en zitten wij op zolder.
Mijn trappendoel ga ik de komende maanden wel halen dagelijks vermoed ik... :')
pi_216579790
Wij hebben een Ikea Ivar kast met uitklapbaar bureau erop staan. Ik word helemaal tureluurs van alle reacties. Ik kan inmiddels uit 20 mensen kiezen die hem allemaal zo snel mogelijk willen ophalen.

Ik hoopte er 100 Euro voor te krijgen, inmiddels gaan we al richting de 200.
pi_216580084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 08:07 schreef exode het volgende:
Wij hebben een Ikea Ivar kast met uitklapbaar bureau erop staan. Ik word helemaal tureluurs van alle reacties. Ik kan inmiddels uit 20 mensen kiezen die hem allemaal zo snel mogelijk willen ophalen.

Ik hoopte er 100 Euro voor te krijgen, inmiddels gaan we al richting de 200.
:D

Zo had ik vorige maand een turnpaddenstoel erop gezet. Wij hebben die in coronatijd gekocht voor ¤50. Nu was er zoveel animo dat we er uiteindelijk ¤100 voor gekregen hebben. En ik had gedacht dat we blij mochten zijn met 25... Het is soms niet te voorspellen.

Ik word gek van alle virussen. Al ongeveer een maand met het hele gezin aan het kwakkelen. IK. WIL. LENTE. -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216580139
Ik heb even gekeken, maar deze kast is nieuw bij de Ikea 237 Euro. Mensen zijn echt raar. Never nooit dat ik hem zelf voor 200 tweedehands zou kopen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:02:00 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216580186
Grappig. Ook wij zitten in het MP circus. Inmiddels veel kasten op gratis of teab gezet en het ruimt zo lekker op O+

Je kunt als starter echt voor weinig een interieur bij elkaar shoppen via MP. Er staat zoveel gratis op.

Reden voor de opruimwoede hier thuis is gezinsuitbreiding.

SPOILER
pi_216580352
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:02 schreef Quoi het volgende:
Grappig. Ook wij zitten in het MP circus. Inmiddels veel kasten op gratis of teab gezet en het ruimt zo lekker op O+

Je kunt als starter echt voor weinig een interieur bij elkaar shoppen via MP. Er staat zoveel gratis op.

Reden voor de opruimwoede hier thuis is gezinsuitbreiding.

SPOILER
Foto???
Wij gingen gisteren ook kijken bij een cattery nu nog nadenken of we ja gaan zeggen. Een van onze katten was gisteren verontwaardigd dat we naar andere kat roken. En vanmorgen kwam hij dat nog een keer luidkeels vertellen. Sowieso zijn maine coons wel van het kletsen.
pi_216580780
Wij (lees vooral ik) twijfelen al een tijdje over een hondje O+
De kinderen zien het ook wel zitten, verloofde hangt tussen NEE en een heel kleine beetje naar misschien als wij echt zo graag willen.

Vooral de vakanties en dagjes weg houden me tegen. Nu met de kat kunnen we makkelijk een dag en zelfs een nacht weg en als we langer gaan, geven de buren hem eten. Heel makkelijk dus.
Onze 2025 vakanties zijn allemaal naar plekken waar een hond niet handig is (Efteling en Legoland).

Nou willen zowel mijn zus als een goede vriendin op de hond passen als wij op vakantie gaan. Zij zitten niet vast aan schoolvakanties dus dat zou ook kunnen. Maar ik vind het nogal wat.

In normale werkweken, is er elke dag iemand thuis, alleen dinsdag in principe niet als het leven weer normaal is.

Wij twijfelen nog even verder, het is nogal een beslissing en met een opa kat in huis misschien ook geen goed moment. Overigens zou het dan een Labradoodle worden. O+ O+ O+
pi_216580929
Dat vind ik dus ook een nadeel aan onze hond. Je moet toch best vaak wat regelen. Wij hebben een uitlaatservice en gelukkig vindt mijn vader hem ook erg leuk dus die wil hem ook wel uitlaten als wij niet kunnen.

[ Bericht 45% gewijzigd door F_r op 07-02-2025 11:04:05 ]
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:50:34 #103
176471 oh-oh
pi_216580947
Ik zou alles nemen behalve zo een poepdure doodlekruising of een platsnuit maar hey, wie ben ik :D
( Groucho Marx )
pi_216580982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou alles nemen behalve zo een poepdure doodlekruising of een platsnuit maar hey, wie ben ik :D
Ik kom er 1 bij jou halen ;)

Wij zitten met B met zijn astma en huisstofmijt allergie. Dat is wel een ding om voor nee te gaan of toch voor een hypoallergeen exemplaar.
pi_216581035
Wij hebben een labrador. Dat is het populairste ras. Komt ook omdat het een herplaatser is. We hebben momenteel alleen maar herplaatsers
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:07:55 #106
176471 oh-oh
pi_216581068
A dat is een fabel dat doodles dat zijn, B er zijn veel geschikte rassen voor allergische mensen!
Maar mochten jullie ooit serieus op zoek gaan wil ik wel wat tips meegeven als je wil!
Ik had twee weken geleden nog een maltipoo in de aanbieding die weg moest omdat er een tweeling kwam :')
( Groucho Marx )
pi_216581096
Hier zitten misschien ook wel kenners jongste gaat op wintersport en de kans is zeer groot dat we met de kerst weer naar lapland gaan. Ik zoek een goede skibroek voor haar. Vorige keer had ze er een van spyder die past ze niet meer. Wat is een goed werk zeker ook met het oog op lapland. Ik heb er nu een bij de anwb besteld maar goed misschien zijn er merken die beter zijn. Dan kan ik gaan zoeken en ook even vinted in de gaten houden.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:18:45 #108
176471 oh-oh
pi_216581141
De bovenbuurman begon gisteren weer met een beetje boren hier en daar en die imbeciel is nu alweer een volle timmermodus :'(
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:22:17 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216581164
Ik denk echt dat die man het niet voor zijn lol doet, toch? Hij kan wel per dag minder klussen maar dan duurt het alleen maar langer.
pi_216581208
Mijn moeder heeft altijd honden gehad, maar zelf zou ik het te beperkend vinden. Vroeger woonden we naast een bos, dus dat was ideaal. Nu hebben we wel een parkje voor de deur, maar voor een losloopgebied moeten we met de auto. Daar zou alleen in het weekend tijd voor zijn. Dat vind ik dan weer een beetje zielig. Nog los van vakanties e.d. Ons leven is gewoon een beetje te druk denk ik. Al droomde ik vroeger altijd van een Deense dog die ik dan perfect zou opvoeden. Meisje van 1m54 met zo'n joekel van een hond naast me O+ :D. Leek me fantastisch!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:29:49 #111
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216581225
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:11 schreef F_r het volgende:
Hier zitten misschien ook wel kenners jongste gaat op wintersport en de kans is zeer groot dat we met de kerst weer naar lapland gaan. Ik zoek een goede skibroek voor haar. Vorige keer had ze er een van spyder die past ze niet meer. Wat is een goed werk zeker ook met het oog op lapland. Ik heb er nu een bij de anwb besteld maar goed misschien zijn er merken die beter zijn. Dan kan ik gaan zoeken en ook even vinted in de gaten houden.
Wij zijn >10 jaar geleden in Lapland geweest. Ik had toen een decathlon skibroek met een wollen thermo legging eronder (investeer in een goede van de buitensportwinkel, dat scheel echt). Dat is voldoende als je actief bent (het was tussen de -10 en -20 graden die week). Bij de activiteiten die we geboekt hadden kreeg je ook standaard een gratis leen overall en snowboots. Die had ik over mijn eigen skibroek +jas aan bij de sledetocht met rendieren (dan zat je stil).

De decathlon skibroek deed 't ook prima op wintersport in Frankrijk (zonder of met thermolaag eronder, afhankelijk van de temperatuur), dus daaraan zou ik echt niet heel veel geld gaan uitgeven.
pi_216581242
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:29 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Wij zijn >10 jaar geleden in Lapland geweest. Ik had toen een decathlon skibroek met een wollen thermo legging eronder (investeer in een goede van de buitensportwinkel, dat scheel echt). Dat is voldoende als je actief bent (het was tussen de -10 en -20 graden die week). Bij de activiteiten die we geboekt hadden kreeg je ook standaard een gratis leen overall en snowboots. Die had ik over mijn eigen skibroek +jas aan bij de sledetocht met rendieren (dan zat je stil)
Wij zijn er al een keer geweest dus voor ons zelf heb ik alles nog alleen de jongste en oudste passen hun kleding niet meer. Daarvoor ben ik op zoek naar iets nieuws, maar ook dat jongste het nu aan kan op wintersport
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:32:20 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216581255
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:31 schreef F_r het volgende:

[..]
Wij zijn er al een keer geweest dus voor ons zelf heb ik alles nog alleen de jongste en oudste passen hun kleding niet meer. Daarvoor ben ik op zoek naar iets nieuws, maar ook dat jongste het nu aan kan op wintersport
Nou ja, gewoon decathlon dus. Functioneert prima, heel schappelijke prijzen.
pi_216581259
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:11 schreef F_r het volgende:
Ik zou ook kiezen voor laagjes! Thermolegging en een goedkopere skibroek. Zelf had ik een skibroek van de Lidl. Voor Oostenrijk prima geschikt, zelfs zonder extra laag. Maar het koudste was rond de -4 denk ik.

Vorige week was ik weer skiën (precies tussen twee virussen in :')). Ergens zijn er twee scheuren in mijn skibroek gekomen, dus ik moet voor de volgende keer op zoek naar een nieuwe. Ik hoop dan wel 1 te vinden die qua lengte iets minder oversized is. Met skiën ging het wel prima, maar als ik dan weer gewone schoenen aan had, liep ik continu op de onderste 20 cm. Niet echt handig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216581318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:25 schreef exode het volgende:
Wij (lees vooral ik) twijfelen al een tijdje over een hondje O+
De kinderen zien het ook wel zitten, verloofde hangt tussen NEE en een heel kleine beetje naar misschien als wij echt zo graag willen.

Vooral de vakanties en dagjes weg houden me tegen. Nu met de kat kunnen we makkelijk een dag en zelfs een nacht weg en als we langer gaan, geven de buren hem eten. Heel makkelijk dus.
Onze 2025 vakanties zijn allemaal naar plekken waar een hond niet handig is (Efteling en Legoland).

Nou willen zowel mijn zus als een goede vriendin op de hond passen als wij op vakantie gaan. Zij zitten niet vast aan schoolvakanties dus dat zou ook kunnen. Maar ik vind het nogal wat.

In normale werkweken, is er elke dag iemand thuis, alleen dinsdag in principe niet als het leven weer normaal is.

Wij twijfelen nog even verder, het is nogal een beslissing en met een opa kat in huis misschien ook geen goed moment. Overigens zou het dan een Labradoodle worden. O+ O+ O+
Is er een mogelijkheid dat je een weekje/ twee weken oppast, om te zien of het een beetje bevalt? Ook voor eega? Ik pas af en toe op, en hoewel mijn man de honden wel lief vindt, komt alle verzorging wel op mij neer. (Dat is de afspraak) Niet alleen het uitlaten, maar ook zorgen voor toezicht/een plek om veilig te kunnen verblijven als we beide weg moeten voor werk/er boodschappen gedaan moeten worden, bezoeken aan de dierenarts, etc.

En met een eigen hond zal het op den duur veel vertrouwder zijn en daardoor wat makkelijker gaan hoor, maar het geeft wel een beetje een idee. Zo weet ik wel dat ik nu, met ons drukke leven ernaast niet alleen die verantwoordelijkheid er nog eens bij wil gaan dragen. En ik kan man moeilijk dwingen gezellig mee te gaan wandelen/trainen.

En ik ben het eens met oh-oh ; ik zou nog even verder kijken dan een doodle. Ze staan bij ons op het werk echt wel bekend als vaak wat zenuwachtige tot neurotische honden, ze komen echt heel veel op de poli dermatologie voor (ze zijn hypoallergeen voor hun mensen naar men beweert, maar hebben zelf in veel gevallen last van voedingsallergie/ huidproblemen. En dat zijn niet zelden levenslange en kostbare trajecten.), ze zijn ge predisponeerd voor patella luxatie (en ik dacht ook bepaalde oogaandoeningen. Die testen voor fokkers worden namelijk gecombineerd) én we zien ze ook vaak op de poli neurologie met epilepsie.

Het wil niet zeggen dat andere rassen geen problemen kunnen hebben, en mijn beeld kan ook vertekend zijn door het type dat deze honden in huis neemt (misschien soms toch wat zorgzamer of bezorgder? Financieel ook wat beter bedeeld waardoor een verwijzing naar een specialist eerder doorgezet wordt?) maar het zou niet mijn eerste keuze zijn.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:49:35 #116
176471 oh-oh
pi_216581384
Er is ook geen trimsalon meer te vinden die nog een doodle aan wil nemen :D

@BE dit is geen klussen wat hij doet, die maakt iets voor zijn inkomen, dat heeft ie een paar jaar geleden ook al geflikt. Je mag mij even uitleggen wat er geklust moet worden in een huis waar je elke dag 6 uur lang manisch voor moet timmeren :P Weken en maanden.
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:49:37 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_216581385
Ik zou zeker niet gaan voor een labradoodle. Als er ooit een hond komt, wordt het een entlebucher, maar ik denk dat de kans veel groter is dat ik nooit een hond zal nemen. Ondanks dat ik dol ben op de hond(en) van mijn ouders en daar ook van mee kan genieten natuurlijk. Als het een beetje meezit hebben we over een paar maand weer een nestje en dat is zo leuk (en zo veel werk), maar het blijft altijd veel werk. Voor mijn gevoel veel meer werk dan een kat, ook al doe je elke dag de kattenbak enzo. En dan woon ik natuurlijk in het buitengebied, dus de hond kan daar vrij loslopen (in principe).

@exode: toen ik mijn ouders aan een hond gepraat heb, hebben ze echt gewoon gekeken naar welke eisen zij hadden aan een hond (geen staart die alles van de koffietafel maait, niet zo groot, niet te klein, poepgat hoeft niet echt zichtbaar), maar vooral naar het karakter van de hond. Zo zijn ze uiteindelijk op de entlebuchers uitgekomen (kortharige, kleine variant van de berner sennen). En dat is ook echt de hond die bij mijn ouders past. Maar ga dus op die manier kijken welke hond mogelijk zou passen bij jullie in het gezin. Ga dan eens op zoek naar de rasvereniging en loop bijvoorbeeld mee meet een wandeltocht van de vereniging. Dan kun ej ook echt zien hoe de honden zijn. Uiteraard geldt dit enkel als je voor een rashond gaat, er zijn natuurlijk ook redenen om een hond uit het asiel te halen, maar voor een eerste hond vind ik dat persoonlijk wat minder geschikt. En vergeet ook niet hoeveel tijd er in alle cursussen gaan zitten!

(Verder: het idee is wel altijd super)

Edit: Plaatje bij het praatje:

De hond van mijn ouders (links) met haar vorige lover.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216581406
Een heel groot deel van de labradoodles zijn toch ook niet zuiver gefokt? Begreep pas van iemand dan er vaak toch andere mixen in de bloedlijn lopen waardoor het geen zuivere combi is?

Mijn moeder heeft sinds 2 weken een pup, fantastisch! En de kinderen zien gelijk hoeveel werk we er straks in huis bijkrijgen, wat betreft dochter heb ik er dan ook geen twijfel over dat ze dit super gaat oppakken, en zoon is er ook helemaal weg van. Nog n paar maandjes wachten...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:53:21 #119
176471 oh-oh
pi_216581421
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Een heel groot deel van de labradoodles zijn toch ook niet zuiver gefokt? Begreep pas van iemand dan er vaak toch andere mixen in de bloedlijn lopen waardoor het geen zuivere combi is?

Mijn moeder heeft sinds 2 weken een pup, fantastisch! En de kinderen zien gelijk hoeveel werk we er straks in huis bijkrijgen, wat betreft dochter heb ik er dan ook geen twijfel over dat ze dit super gaat oppakken, en zoon is er ook helemaal weg van. Nog n paar maandjes wachten...
Een doodle is een hele dure kruising, duurder dan een rashond, het is altijd een kruising :'(
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:57:52 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_216581462
O en hoe dan ook: check echt waar je een eventuele hond koopt als je via een fokker koopt. Er zijn echt meer broodfokkers dan je denkt en ze weten het soms ook goed te maskeren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:59:10 #121
176471 oh-oh
pi_216581479
Sowieso, als je een rashond wil, ga naar een show, kijk daar rond, en vraag kaartjes, zeg ik altijd.
Of informeer goed via de officiele rasvereniging.
Maar er zijn ook veel rescues te krijgen hoor, ik heb allemaal rashonden, alles rescue :D
( Groucho Marx )
pi_216581695
Honden O+

Wij hebben vorig jaar een herplaatsertje uit het asiel geadopteerd, zo'n dure kruising tussen een toypoedel en een maltezer ;) Het was even schakelen, weer een hond in huis waar we rekening mee moesten houden en de planning op moesten aanpassen, maar daar groei je zo in en ze is helemaal onderdeel van het gezin geworden. Het voordeel van haar kleine formaatje is dat ze overal mee naartoe kan. Ze gaat ook standaard mee op vakantie, we kijken qua bestemming altijd naar een plek waar honden zijn toegestaan.

Ik ben dol op doodles trouwens, het zijn prachtige honden en zeer lief O+ Maar goed, ik vind honden in het algemeen wel heel lief O+
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:23:26 #123
176471 oh-oh
pi_216581733
Nou ja voor een maltipoo bij een " fokker " betaal je al snel 2000 tetters, asielprijzen zijn andere koek, en die honden moeten ook ergens terecht kunnen O+
( Groucho Marx )
pi_216581739
Wat een fijne tips en inzichten!

We zitten nu nog echt in de 'wie weet op termijn een hond' fase. Dus we zitten nog ver van de werkelijke keuze of, laat staan welk ras. Ik vind Labradoodles gewoon enorm leuk. Toevallig een paar weken geleden toen ik met B in Ouddorp zat een vrouw op het strand gesproken die met 2 labradoodles liep. Zelf had ze allerlei allergien en was zo blij met deze 2 honden.
Daarvoor dacht ik zelf meer richting andere honden.

Als we over gaan naar 'we denken er nu serieus over na om er 1 te kopen' gaan we ons goed verdiepen in de rassen. Zo riep verloofde meteen 'als er echt 1tje komt dan een teckel' en daar moet ik dus echt niet aan denken.

Zeker het karakter is belangrijk, maar het haarverlies is ook echt wel een ding. B is niet allergisch voor honden maar we merken wel dat haarverlies vaak gepaard gaat met meer stof en dat is gewoon een issue.
pi_216581755
Ik heb in het verleden vaker de hond van zwager en schoonzus uitgelaten. Dat was een rottweiler. Wat een topbeest was dat. Maar wel echt ENORM groot. Die hield ik echt niet als ie een konijn zag en er achteraan ging.
Het was zo'n enorme lieverd, maar wel met best wel gezondheidsissues en niemand wilde er op passen of uitlaten vanwege het enorme formaat.

Nu hebben ze een Italiaanse truffelhond, mijn god wat een eigenwijs beest is dat zeg.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:30:50 #126
176471 oh-oh
pi_216581796
Teckels vallen ook in die categorie stronteigenwijs in elk geval :D
Ik snap dat doodles er schattig uitzien, en je hebt ze in alle kleuren en maten.
Maar poedels ook en dat is dan the real deal O+
Ik wil ooooooooooit als ik rijk word een showpoedel uit Azie, die zijn echt zo geweldig O+
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:41:36 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216581873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:49 schreef oh-oh het volgende:
Er is ook geen trimsalon meer te vinden die nog een doodle aan wil nemen :D

@:BE dit is geen klussen wat hij doet, die maakt iets voor zijn inkomen, dat heeft ie een paar jaar geleden ook al geflikt. Je mag mij even uitleggen wat er geklust moet worden in een huis waar je elke dag 6 uur lang manisch voor moet timmeren :P Weken en maanden.
Ok, dat had ik nog niet meegekregen. Dan snap ik wel dat de irritatie groot is.
Mss maakt hij wel zo'n hele grote Adelaar uit een boomstam? :D
pi_216581877
Pukje van begeleid werk. Australian Labradoodle.

794a60992d3afd951b3f551fd196a422405d2533.jpg?1738928595
Werewolf
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:43:53 #129
176471 oh-oh
pi_216581911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef BE het volgende:

[..]
Ok, dat had ik nog niet meegekregen. Dan snap ik wel dat de irritatie groot is.
Mss maakt hij wel zo'n hele grote Adelaar uit een boomstam? :D
Hij maakt dingen die hij verkoopt.
Ze staan vaak midden in de nacht met de hele familie dingen in de auto te laden.
Ze wonen met 3 volwassenen en 3 kinderen in een flat met twee slaapkamers :{
Na mijn briefje van vorig weekend zag een van de buren hun met de hele clan dingen naar de kelder verplaatsen, ze stonden klem met iets in het trappenhuis dus we dachten dat ie daar lekker zou gaan timmeren maar is natuurlijk koud he -O-
( Groucho Marx )
pi_216581922
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:23 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja voor een maltipoo bij een " fokker " betaal je al snel 2000 tetters, asielprijzen zijn andere koek, en die honden moeten ook ergens terecht kunnen O+
Wij hebben ook vroeger vaak honden uit het asiel gehad. Mijn moeder had een vreemde voorkeur voor 'afwijkende' modellen :'). Wel altijd heel lief. Maar een beetje gek in het hoofd waren ze wel. Alleen de laatste 2 kwamen van een fokker. Een teckel en een basset. Ik zou een teckel echt nooit aanraden. Basset is zo aandoenlijk en lief! Maar ook een jachthond, dus luisteren was een groooote uitdaging.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:09:01 #131
176471 oh-oh
pi_216582198
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben ook vroeger vaak honden uit het asiel gehad. Mijn moeder had een vreemde voorkeur voor 'afwijkende' modellen :'). Wel altijd heel lief. Maar een beetje gek in het hoofd waren ze wel. Alleen de laatste 2 kwamen van een fokker. Een teckel en een basset. Ik zou een teckel echt nooit aanraden. Basset is zo aandoenlijk en lief! Maar ook een jachthond, dus luisteren was een groooote uitdaging.
Ik heb er maar 1 uit het asiel, de meesten particulier en 1 via een stichting. Het is natuurlijk altijd een gok, maar dat is een puppy kopen ook, ik heb doorgaans stukken minder werk aan de oudere honden die hier binnenkomen :D
( Groucho Marx )
pi_216582466
Onze labrador heeft zijn oren ook voor de sier
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:37:03 #133
176471 oh-oh
pi_216582486
Die zou als afgekeurde hulphond toch wel wat skills moeten hebben?
Mijn honden kunnen niks, hoeven ze van mij niet, Leo wel trouwens, want die vindt kunstjes doen fantastisch, en Jeroen heb ik op zijn oude dag ook nog een en ander geleerd, maar verder weten ze wanneer ze moeten komen, kunnen ze los lopen en kunnen ze samen met zijn tienen aan de lijn lopen, meer hoeft dat niet te zijn.
( Groucho Marx )
pi_216582526
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:49 schreef Troel het volgende:
Ik zou zeker niet gaan voor een labradoodle. Als er ooit een hond komt, wordt het een entlebucher, maar ik denk dat de kans veel groter is dat ik nooit een hond zal nemen. Ondanks dat ik dol ben op de hond(en) van mijn ouders en daar ook van mee kan genieten natuurlijk. Als het een beetje meezit hebben we over een paar maand weer een nestje en dat is zo leuk (en zo veel werk), maar het blijft altijd veel werk. Voor mijn gevoel veel meer werk dan een kat, ook al doe je elke dag de kattenbak enzo. En dan woon ik natuurlijk in het buitengebied, dus de hond kan daar vrij loslopen (in principe).

@:exode: toen ik mijn ouders aan een hond gepraat heb, hebben ze echt gewoon gekeken naar welke eisen zij hadden aan een hond (geen staart die alles van de koffietafel maait, niet zo groot, niet te klein, poepgat hoeft niet echt zichtbaar), maar vooral naar het karakter van de hond. Zo zijn ze uiteindelijk op de entlebuchers uitgekomen (kortharige, kleine variant van de berner sennen). En dat is ook echt de hond die bij mijn ouders past. Maar ga dus op die manier kijken welke hond mogelijk zou passen bij jullie in het gezin. Ga dan eens op zoek naar de rasvereniging en loop bijvoorbeeld mee meet een wandeltocht van de vereniging. Dan kun ej ook echt zien hoe de honden zijn. Uiteraard geldt dit enkel als je voor een rashond gaat, er zijn natuurlijk ook redenen om een hond uit het asiel te halen, maar voor een eerste hond vind ik dat persoonlijk wat minder geschikt. En vergeet ook niet hoeveel tijd er in alle cursussen gaan zitten!

(Verder: het idee is wel altijd super)

Edit: Plaatje bij het praatje:

[ afbeelding ]
De hond van mijn ouders (links) met haar vorige lover.
Iemand die ik ken heeft een entlebucher, maar dat is een vrij zenuwachtig exemplaar, rusteloos, overprikkeld (zoals ze dat zelf dan noemen).

Mijn oppaskinderen vroeger hadden een basset, wat een nare hond was dat... (lag denk ik ook deels aan de opvoeding). Daardoor zou ik al nooit voor een basset gaan.

Mijn jongste zou heel graag een hond willen, maar we gaan het niet doen. Ik heb 2 kinderen en een man op te voeden, dat vind ik genoeg ;) . Hoewel ik onze hond vroeger thuis (duitse staande) echt een schat vond, was echt mijn maatje. En dat gun ik mijn jongste dan ook wel weer.
Maar al dat gedoe en geregel als je een keer weg wilt en het beest moet uitgelaten en nou ja weer een verantwoordelijkheid erbij. Nee.
pi_216582611
Zoon wil al een tijd een hond, maar ik begin er niet aan. Kan ik ervoor zorgen en uitlaten... :N Vakantie zou nog te doen zijn, misschien dat buuf er dan voor kan zorgen. Maar dat uitlaten...door weer en wind :N Door regen, sneeuw, hagel, wind, bloedhitte, no thanx.
Kat wil ik ook niet meer. Ik kijk graag naar de vogels in de tuin. Geen verzorging nodig alleen de voederbol vullen. Vind ik wel genoeg :P
If they say
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:53:35 #136
176471 oh-oh
pi_216582632
Die hond kan met gemak 2 weken mee naar Maastricht hoor :D
( Groucho Marx )
pi_216582637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:37 schreef oh-oh het volgende:
Die zou als afgekeurde hulphond toch wel wat skills moeten hebben?
Mijn honden kunnen niks, hoeven ze van mij niet, Leo wel trouwens, want die vindt kunstjes doen fantastisch, en Jeroen heb ik op zijn oude dag ook nog een en ander geleerd, maar verder weten ze wanneer ze moeten komen, kunnen ze los lopen en kunnen ze samen met zijn tienen aan de lijn lopen, meer hoeft dat niet te zijn.
Dat zou je verwachten alleen hij is natuurlijk niet zonder reden afgekeurd. Hij wordt wel iets rustiger maar laatst had hij een andere hond in het vizier die ik niet zag en weg was hij.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:57:58 #138
176471 oh-oh
pi_216582669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:53 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat zou je verwachten alleen hij is natuurlijk niet zonder reden afgekeurd. Hij wordt wel iets rustiger maar laatst had hij een andere hond in het vizier die ik niet zag en weg was hij.
Maar doe je daar iets mee? Zulke dingen zijn echt makkelijk op te lossen met een beetje training of met een GT!
En verder zal hij toch wel alle commando's kennen en zo?
( Groucho Marx )
pi_216582677
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:53 schreef oh-oh het volgende:
Die hond kan met gemak 2 weken mee naar Maastricht hoor :D
Zit ik nog aan het uitlaten vast :P
If they say
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:02:16 #140
176471 oh-oh
pi_216582726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zit ik nog aan het uitlaten vast :P
Ja dan heb je wat te doen in je vakantie :D
En de buitengebieden zijn hier ook heel tof, Pietersberg en zo.
( Groucho Marx )
pi_216582745
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maar doe je daar iets mee? Zulke dingen zijn echt makkelijk op te lossen met een beetje training of met een GT!
En verder zal hij toch wel alle commando's kennen en zo?
Hij kent de commando's zeker wel. Zijn obsessie voor een andere hond is gewoon te groot hij wil heel graag spelen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:05:02 #142
176471 oh-oh
pi_216582754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:04 schreef F_r het volgende:

[..]
Hij kent de commando's zeker wel. Zijn obsessie voor een andere hond is gewoon te groot hij wil heel graag spelen.
Ja maar daar kun je aan werken.
Als je dat wil.
( Groucho Marx )
pi_216582763
Ik weet dat het uitlaten en alle andere zorg voor het allergrootste deel bij mij zouden liggen. Dus dat neem ik zelf echt wel mee in de overweging. Net als dat ik tegen B ook zeg, dat het leuk is dat hij er 1 wil en hem uitlaat etc. Die jongen is 11, als die hond pak hem beet 6 is, kijkt hij er vast nauwelijks meer naar om.

De beslissing is dus vooral: wil ik het zelf wel echt zo graag?

Met de kat helpen ze wel echt, die 2 kinderen van me. Juul haar vaste taakje is de kat eten geven. En dat is een grotere uitdaging dan je zou denken. Beest is als kitten van straat gehaald en ondanks dat ie al bijna 18 jaar bij ons woont, is het wat eten betreft nog steeds een zwerfkat.
Het is geen instapmodel kat zeg maar. Juul pakt dat heel kordaat en rustig aan, mooi om te zien altijd.

Grappige is dat we best wat mensen met honden om ons heen hebben en die beesten komen altijd op mij af alsof ik hun beste vriend ben. Ik krijg ook vaak de opmerking 'jij bent vast opgegroeid met honden!' uh nou nee, ik mocht een parkiet na heel lang zeuren _O-
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:14:00 #144
176471 oh-oh
pi_216582872
Als je er eenmaal aan gewend bent is het heerlijk hoor, ik geniet echt van elke ronde, zelfs als het regent.
Soms heb ik geen zin maar als ik eenmaal buiten ben is het alsnog prima.
En voor de kinderen kan het echt een hele leuke toevoeging zijn.
Mijn honden brengen zelfs kinderen mee naar huis :D
Hannah is nu 10 en die komt hier echt al 2 jaar of langer elke week over de vloer O+
En die hebben zelf ook een hond hoor. En katten.
( Groucho Marx )
pi_216582908
Dat uitlaten zou me nog het minste uitmaken. Ik loop nu ook heel veel en wij wonen echt wel in een fijne loopomgeving. Kan kiezen tussen de polder, langs de Vecht of toch bewoond gebied.

Regen boeit me ook vrij weinig, de hitte, die zou ik naar vinden. Maar goed, dan wil een hond vast ook geen lange rondes lopen.
pi_216582945
Eén van onze buren heeft een bearded collie (denk ik). Maar volgens mij wordt die door de buurman met harde hand opgevoed ;(. Hij is heel schrikachtig. Komt wel enthousiast op je af gerend maar als je wil aaien dan zie je hem schrikken en rent hij weer weg. Ik heb de kinderen gewaarschuwd om bij deze hond een beetje uit de buurt te blijven. Bange honden kunnen gevaarlijk zijn. Maar sneu is het wel -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216582955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:18 schreef exode het volgende:
Dat uitlaten zou me nog het minste uitmaken. Ik loop nu ook heel veel en wij wonen echt wel in een fijne loopomgeving. Kan kiezen tussen de polder, langs de Vecht of toch bewoond gebied.

Regen boeit me ook vrij weinig, de hitte, die zou ik naar vinden. Maar goed, dan wil een hond vast ook geen lange rondes lopen.
De teckel moesten wij bij regen echt zo ongeveer het huis uit slepen. Die had daar zo'n tyfushekel aan _O-. Maar ja, poep in huis is ook weer zowat.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:24:55 #148
176471 oh-oh
pi_216582973
Met hitte wordt het echt afgeraden om ver te lopen idd, daar ben ik ook blij mee :D
Ik heb hier een hond die zwaar mishandeld is voor hij hier kwam, die kwam hier als skelet aan, kon amper lopen, hij is nu zooooooo lief maar hij blaft alleen om alles heel hard en ik kan nog steeds niet goed lezen of hij bang of enthousiast is.
Maar de hele buurt kent Otis, iedereen weet dat hij als je bij hem bent echt een brok liefde is nu.
Alleen die kleine chihuahua, die geeft geen kik maar vreemden moeten haar liever niet aanraken :P
( Groucho Marx )
pi_216583055
Mijn zus had een asielexemplaar die het op een blaffen zette als er mannen langsliepen :'). Je schaamde je kapot met dat beest. Het was ook een staffordkruising dus al niet zo'n beste reputatie. Thuis wel heel lief en trouw enzo, maar op straat moest je uitkijken met deze dame. Daar was ook wel iets mee voorgevallen, zeg maar. Op straat gevonden, dus niet bekend waar ze vandaan kwam.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:44:15 #150
176471 oh-oh
pi_216583133
Voor mannen was Otis ook heeeeeel bang, Ruben ook , maar het scheelt dat niemand ( behalve de jongste van de bovenbuurkinderen ) er bang voor is, ze zijn klein en cute, en dat hebben ze inmiiddels afgeleerd, ze zijn nu dol op aaaaaaaaalle mensen :D
( Groucho Marx )
pi_216583170
Mijn dochter van 2 is dus echt mega bang voor honden. ;( Zo zonde, ik hoef er zelf echt geen maar het zou wel fijn zijn als ze er iets relaxter mee was. Maarja, dat kan je niet forceren.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:52:47 #152
176471 oh-oh
pi_216583210
Nou ja als je er echt iets mee zou willen zou dat wel kunnen ofc, maar ja, ook daar zou je dan veel tijd in moeten stoppen, het is niet dat ze nu bang is dat ze altijd bang moet blijven.
( Groucho Marx )
pi_216583324
Onze kinderen zijn echt stapel op honden, ik heb B vooral toen hij jonger was echt moeten remmen. Die rende op alle honden af die hij zag lopen. Dan legde ik hem uit dat niet alle honden dat fijn vinden en je ook altijd aan het baasje moet vragen of de hond geaaid kan en mag worden.

Mijn nichtje die inmiddels 10 is, is panisch voor alle dieren. Dat is echt sneu maar wordt ook aardig gevoed door de ouders zeg maar. Toen onze katten nog binnen leefde, moesten wij ze altijd uit de woonkamer bonjouren van schoonzus. Die beesten lagen altijd te slapen, bewogen niet, maar anders bleef nichtje gillen. Ik heb daar best vaak wat van gezegd, je voedt die angst toch juist door steeds die katten eruit te donderen lijkt mij.
pi_216583395
En we hebben vanochtend een nieuwe electrische fiets gekocht _O-

Ik zeg dan wel 'we' maar 9 van de 10 keer gaat verloofde erop fietsen naar haar werk. Sinds ze op de electrische fiets naar haar werk kan, pakt ze dus nooit meer de auto. Zelfs niet als het zeikt van de regen. Het is 8 kilometer dus het is de moeite waard zeg maar.

Onze huidige electrische fiets is tweedehands en dat wordt dan helemaal de mijne. Ik zet hem namelijk altijd op het station als ik naar kantoor ga. Niet echt een plek voor een nogal dure fiets.

Ze is helemaal over the moon, een rode >:) haar lievelingskleur, voor de kenners ;) Een Giant Expression E+. Morgen ophalen, ze moesten hem nog even rijklaar maken.
pi_216583639
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:10 schreef exode het volgende:
En we hebben vanochtend een nieuwe electrische fiets gekocht _O-

Ik zeg dan wel 'we' maar 9 van de 10 keer gaat verloofde erop fietsen naar haar werk. Sinds ze op de electrische fiets naar haar werk kan, pakt ze dus nooit meer de auto. Zelfs niet als het zeikt van de regen. Het is 8 kilometer dus het is de moeite waard zeg maar.

Onze huidige electrische fiets is tweedehands en dat wordt dan helemaal de mijne. Ik zet hem namelijk altijd op het station als ik naar kantoor ga. Niet echt een plek voor een nogal dure fiets.

Ze is helemaal over the moon, een rode >:) haar lievelingskleur, voor de kenners ;) Een Giant Expression E+. Morgen ophalen, ze moesten hem nog even rijklaar maken.
Heerlijk! Met een grotere afstand is het wel echt fijn om elektrisch te fietsen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216583683
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Heerlijk! Met een grotere afstand is het wel echt fijn om elektrisch te fietsen :Y.
Zeker! Voor mij is het 10 kilometer naar mijn werk. Ik vind het ideaal. Alleen mijn route en stalling zijn niet geschikt voor zo'n dure fiets. Maar onze tweedehandsje fietst nog prima, dus die pak ik gewoon.
pi_216583734
De kinderen zouden ook wel een hond willen. Maar ik heb zelf echt helemaal niks met honden. Heb er ook geen schrik voor of zo, maar ze hoeven ook niet allemaal bij mij komen staan om aangehaald te worden :@

Man wil de kinderen wel op laten groeien met een huisdier. Hij heeft zelf altijd een hond gehad. En ook een kat trouwens.
Dus hij had ze een konijn beloofd. Nou zie ik dat al voor me dat zo’n beest alleen maar in z’n kooitje zit te zitten tot ik hem eten kom geven en er verder niet naar omgekeken wordt. Ik vind een kat dan wel weer oké. Hoeft van mij ook niet perse, maar als we dan toch voor een huisdier gaan van kan ik me daar nog in vinden. Dus dat gaat het worden.

Ik vind zelf van die Britse korthaar hele mooie beestjes. Maar kan ook zijn dat het er een wordt uit het asiel.

Er lopen hier bij het nieuwe huis ook drie zwerfkatten rond. Blijkbaar al jaren. Waaronder ook een Britse korthaar.
Maar deze zijn alle drie erg schichtig. Ik begreep van de buurvrouw dat zij ze af en toe eten geeft. Zij fokt zelf ook raskatten (maar dan weer niet het type wat wij mooi vinden).
pi_216584422
Ik had heel graag een kat gehad, maar man is allergisch. En dochter dus bang nu, maar ik heb nog steeds hoop dat ze daar overheen komt.

@exode Ergens snap ik de neiging wel, want het is soms zo vermoeiend. Maar wij doen dat wel bewust anders idd, en gelukkig hebben allebei haar ooms en haar tante een kat dus komt ze er via die weg iig nog een beetje mee in aanraking. Het mini hondje van de buren heeft ze ook wel eens geaaid, maar de laatste keer durfde ze dat weer niet.
pi_216584732
Onze jongste is ook heel lang bang voor honden geweest. Er is, voor zover wij weten, nooit iets gebeurd. Hij is sowieso niet zo'n held met dieren (meeste kinderen vinden de kinderboerderij leuk, hij niet :D), maar die panische angst is alleen voor honden. En al die mensen in het bos zeggen al-tijd: "Hij doet niks hoor!". Alsof dat de angst minder maakt... voor hem doen ze wel wat, namelijk naar hem toe lopen en willen snuffelen, bijvoorbeeld oO<. Inmiddels is hij bijna 10 en gaat het wel beter. Op straat durft hij er nu normaal langs te lopen. Maar bij een smal paadje kiest hij nog steeds liever voor een omweg.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216585034
Ach ja, honden.
Het lijkt me enerzijds echt leuk hoor maar vanmorgen was het zo tyfus koud en aangezien ik nachtdienst had gehad, was ik blij dat ik direct mijn bed in kon toen de kinderen naar school waren. :')
Voor het wandelen en buiten zijn is het natuurlijk super goed. Stel je je ook op in als je eenmaal echt voor een hond gekozen hebt maar toch.
Met zulk weer zou ik standaard vloekend en mopperend buiten staan.
I take the easy way. :')

Daarbij: we hebben 2 katten en dat is nu genoeg gezelschap.
pi_216585385
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nu pas?! :o
Wow, wat hebben jullie daar door omstandigheden lang op moeten wachten zeg.. -O- :*

Wat fijn dat het nu eindelijk kan! *O* *O* *O*
Hij voelt zich nu zeker genoeg om een beetje te klauteren. Al lukt het nog steeds niet best. Belasten mag ook nog niet uiteraard. Hij heeft er ook nog regelmatig pijn aan.

Onze hond komt uit Griekenland via een organisatie. Ze heeft echt wel wat meegemaakt in de eerste maanden, dat merk je nog steeds.
Ze wordt in april alweer 5. We hebben het bed nu schuin neergezet, zodat ze ernaast kan kruipen/liggen. Want sinds de val komt ze nog amper spelen en de kamer in. Ze blijft veel in haar mand liggen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:31:35 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216585398
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:29 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Hij voelt zich nu zeker genoeg om een beetje te klauteren. Al lukt het nog steeds niet best. Belasten mag ook nog niet uiteraard. Hij heeft er ook nog regelmatig pijn aan.

Onze hond komt uit Griekenland via een organisatie. Ze heeft echt wel wat meegemaakt in de eerste maanden, dat merk je nog steeds.
Ze wordt in april alweer 5. We hebben het bed nu schuin neergezet, zodat ze ernaast kan kruipen/liggen. Want sinds de val komt ze nog amper spelen en de kamer in. Ze blijft veel in haar mand liggen.
Echt heel naar dat de genezing zo langzaam gaat. Hopelijk komt er binnenkort wat vaart in :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216585509
@Bami
S van 2,5 was tot een paar maand geleden doodsbang voor honden, vanaf afstand nog leuk om te roepen maar zodra ze dichterbij kwamen kroop hij ongeveer in mij.
Laatste tijd gaat het veel beter en afgelopen weekend waren we bij mijn broertje die een hele lieve hond heeft en ze waren opeens de beste vriendjes. Niets speciaals mee gedaan. Ik tilde hem gewoon op ondanks het commentaar dat ik zo zijn angst bevestigde en hij het nooit zou leren.
pi_216585742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:20 schreef Phaidra het volgende:
Onze jongste is ook heel lang bang voor honden geweest. Er is, voor zover wij weten, nooit iets gebeurd. Hij is sowieso niet zo'n held met dieren (meeste kinderen vinden de kinderboerderij leuk, hij niet :D), maar die panische angst is alleen voor honden. En al die mensen in het bos zeggen al-tijd: "Hij doet niks hoor!". Alsof dat de angst minder maakt... voor hem doen ze wel wat, namelijk naar hem toe lopen en willen snuffelen, bijvoorbeeld oO<. Inmiddels is hij bijna 10 en gaat het wel beter. Op straat durft hij er nu normaal langs te lopen. Maar bij een smal paadje kiest hij nog steeds liever voor een omweg.
Mijn dochter net zo. Het stomme is dat eerst de een bang was voor honden (was een hond tegen haar op gesprongen, dus begrijpelijk) en de ander dat raar vond, maar toen dochter 1 er vanaf was (dankzij een schoolvriendinnetje met hond), werd dochter 2 bang van honden en een stuk erger ook. Mn zus heeft een hond en daar is ze heel bang voor. Mijn zoon is daarentegen een dierenvriend, maar weer allergisch voor katten :( en man wil geen knaagdieren, dus geen huisdieren hier helaas :(

Oh-oh, heb je een foto van jouw dierenboel? Het klinkt echt alsof jij de honden van Foofur in huis hebt :D
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:37:41 #165
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_216586089
Wij hebben echt de leukste hond nu sinds een paar maandjes en ik vind het uitlaten in de kou eigenlijk niet zo erg ik heb mijn garderobe er op aangepast en nu is het wel oke in de kou. Wij wonen aan een park dat losloopgebied is en een bos in aanbouw met losloopgebied als ik de deur uit stap is het echt maar paar stappen voor ik op het grasveld sta *O* hier ook wel kinderen die bang waren voor honden :+ maar een eigen hond is toch anders *O*

Ik heb een mening over doodles die niet erg aardig is :@ ik snap echt niet wat het mensen aantrekt om honden met hele andere instincten te kruisen en er heel veel geld voor te vragen ook nog eens.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:58:25 #166
176471 oh-oh
pi_216586431
Dat is ook mijn mening over doodles hoor, echt een kruising die nergens op slaat, designer honden maar gewoon dure kruisingen die echt vaak vervelend en lastig zijn. Kun je beter gewoon een poedel nemen die zijn zo gaaf. Ik weet oprecht niet hoe ik hier fotos kan zetten maar ik wil je wel een linkje naar mijn insta sturen als je wil.
( Groucho Marx )
pi_216586673
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Met hitte wordt het echt afgeraden om ver te lopen idd, daar ben ik ook blij mee :D
Ik heb hier een hond die zwaar mishandeld is voor hij hier kwam, die kwam hier als skelet aan, kon amper lopen, hij is nu zooooooo lief maar hij blaft alleen om alles heel hard en ik kan nog steeds niet goed lezen of hij bang of enthousiast is.
Maar de hele buurt kent Otis, iedereen weet dat hij als je bij hem bent echt een brok liefde is nu.
Alleen die kleine chihuahua, die geeft geen kik maar vreemden moeten haar liever niet aanraken :P
Ik vroeg me dat vanmiddag eigenlijk wel af:
Jij klaagt over je buurman die klust in een flat, maar je woont zelf met tig honden in diezelfde flat. Die blaffen toch ook veel lijkt me? Is dat dan ook niet mega vervelend voor andere bewoners?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:12:47 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216586704
Ik heb dus echt niks met honden. Een aai komen halen is prima, maar ren niet op me af, lik niet aan m'n handen en spring niet tegen me op. En ik woon in een straat vol met die beesten (incl directe buren met husky's die op alles en iedereen aanslaan en de hele dag janken, joepie) en aardig wat baasjes die ze los laten lopen en niet onder controle hebben.
Blaffen, poepen, kwijlen, haren overal... Ik vind het al het werk en geregel en gedoe echt op geen enkele manier waard. En dan ook nog opletten dat je kind en hond niet alleen laat enzo. Niks voor mij.

Wij hebben wel vogeltjes, want gezellig qua geluid en heel erg te overzien qua werk. En ik heb jaren katten gehad (waaronder een Britse korthaar), maar zelfs dat vond ik naast alle andere verantwoordelijkheden echt te veel werk. Elke dag de bak, wekelijks kammen, heel heel heel erg veel stofzuigen. En ondanks heel goed bijhouden rook m'n huis altijd naar kat.

En nu ga ik slapen. Lange dag, lange week, maar lekker rustig weekend voor de boeg.
pi_216586735
Ik ben meer van honden dan van katten. Katten hebben echt een hekel aan mij en andersom :') Opgevoede honden vind ik dan nog wel oke. Maar al dat thuis zijn, uitlaten en uitstapjes/vakanties regelen vind ik veel te belastend. Laat staan het goed opvoeden van zo'n beestje.
Wij hebben 2 (buiten)konijnen. Al sinds we zijn gaan samenwonen. En heel eerlijk, als deze hemelen, komen er waarschijnlijk geen nieuwe (of alleen tijdelijke om de konijnen opvang te helpen). Want het is toch een extra verantwoordelijkheid en tijdsinvestering.
pi_216586773
Ik mis mijn hond nog steeds en die is al bijna 5 jaar dood ;( was echt m’n allerbeste vriendje.

Voorlopig nog geen nieuwe hond. We gaan te graag met de caravan naar warme oorden en dan moeten we oppas regelen, zie dat nog niet zo makkelijk in helaas.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:29:39 #171
176471 oh-oh
pi_216586932
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:11 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik vroeg me dat vanmiddag eigenlijk wel af:
Jij klaagt over je buurman die klust in een flat, maar je woont zelf met tig honden in diezelfde flat. Die blaffen toch ook veel lijkt me? Is dat dan ook niet mega vervelend voor andere bewoners?
Mijn honden blaffen alleen als ze bel gaat even. En dat is echt nog geen 5x per week. En dan blaffen er 2 of 3. Opvoeden he.
( Groucho Marx )
pi_216587282
In onze straat wonen echt veel honden, onze buren hebben een Jack Russel maar ik hoor nooit geblaf. Onze kat daarentegen, die miauwt veel en hard. De buren zullen blij zijn dat hij naar binnen verhuist na de verbouwing.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:10:14 #173
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_216587542
Onze hond is dus echt net een schootkat maar dan wat groter uitgevallen O+ O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:29 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Mijn honden blaffen alleen als ze bel gaat even. En dat is echt nog geen 5x per week. En dan blaffen er 2 of 3. Opvoeden he.
Ik ben dus met allemaal vervolg cursussen al bezig in de hoop dat ze ooit echt heel goed zal luisteren.
Maar we hebben een beagle dus ik moet ook wel beseffen waar ik aan begonnen ben :D

Ik ben wel tevreden eigenlijk met de basis, ze probeert wel alles af en toe weer een keertje opnieuw maar als je haar aan de kant gooit bij het eten koken ofzo dan blijft ze wel buiten de keuken, en als we aan tafel eten komt ze een keertje kijken wat je hebt en of ze iets krijgt maar als je dr dikke kont aan de kant duwt dan stopt het wel.
En dat is eigenlijk het enige wat ik echt wil van een hond dat het een beetje snapt wat de verwachtingen zijn.

Ze is nu bijna 7 maanden dus er komt nog een puberteit aan *O*
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:25:16 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216587737
Hier #teamkat maar heb geen hekel aan honden. Liever wel een beetje afstand en niet springen of likken maar er zijn genoeg leuke hondjes. Voor ons gezin vind ik het echt teveel gedoe om een hond te hebben.

We hebben toen de kinderen klein waren een hele fijne aanvaring gehad met een hond. Dochter was een jaar of 3/4 en had een stok gevonden en liep daarmee te zwaaien. En een loslopende hond dacht "leuk, die stok wil ik ook". Dus hond pakt (nogal hardhandig/lomp) stok af. Hond moest op het matje komen bij zijn baasje die aan de hond heeft uitgelegd dat het niet zijn stok was en dat het niet aardig was om die zomaar af te pakken. En om het goed te maken gaf hij een pootje. Ik vond dat echt zo tof opgelost van die man. Die hond vond het natuurlijk verder wel prima maar voor dochter maakte het een wereld van verschil. Ze hebben daarna nog samen met de stok gespeeld.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:36:53 #175
176471 oh-oh
pi_216587989
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:10 schreef Budabuddumbam het volgende:
Onze hond is dus echt net een schootkat maar dan wat groter uitgevallen O+ O+
[..]
Ik ben dus met allemaal vervolg cursussen al bezig in de hoop dat ze ooit echt heel goed zal luisteren.
Maar we hebben een beagle dus ik moet ook wel beseffen waar ik aan begonnen ben :D

Ik ben wel tevreden eigenlijk met de basis, ze probeert wel alles af en toe weer een keertje opnieuw maar als je haar aan de kant gooit bij het eten koken ofzo dan blijft ze wel buiten de keuken, en als we aan tafel eten komt ze een keertje kijken wat je hebt en of ze iets krijgt maar als je dr dikke kont aan de kant duwt dan stopt het wel.
En dat is eigenlijk het enige wat ik echt wil van een hond dat het een beetje snapt wat de verwachtingen zijn.

Ze is nu bijna 7 maanden dus er komt nog een puberteit aan *O*
Oh ja een Beagle, die zijn echt eigengereid 🤣. Eten ook vaak alles wat ze tegenkomen. Vriendin van me had er ooit een uit het asiel gehaald. Gingen we samen wandelen, kwamen we na twee uur stront eten een stomme kennis tegen die zich helemaal af liet kijken door die hond. Wij hadden het echt niet meer.
Van ons mocht ie niet eens onze kant op ademen met zn poepluchtadem.
Maar ja honden ben je tenminste nog bij qua uitvreten.
( Groucho Marx )
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:46:55 #176
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_216588309
Hahaha ja, het stront eten vind ik overigens niet het ergste, er is een specifiek soort stront waar ze in wil rollen, en dat heeft ze nu al 3 keer geflikt en zo doet ze het dus 2 maanden niet en dan ineens heeft ze precies gevonden wat ze zoekt en plopt ze zo op de grond en rollen maar }:| :X :r En ze ruikt dus echt 1 of andere gore verotte boterham in de bosjes al van 900km afstand en dan zie ik al dat ze heel erg blij is met iets wat er aan zit te komen en dan is ze zo gepikeerd als ze het dan niet op mag eten.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:51:05 #177
176471 oh-oh
pi_216588493
Dat is typisch beagle ja! En dat beagleblafje. En weglopen/ uitbreken als ze de kans krijgen. We hebben er een in de wijk, iedereen weet dat het Fred is en waar hij woont.
( Groucho Marx )
pi_216588884
Zo wordt de lijst honden steeds korter he.

Beagle
labradoodle
teckel
grote honden zoals een rottweiler
kleine keffertjes
Italiaanse truffelhond
  vrijdag 7 februari 2025 @ 22:13:05 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216589100
:D :D Ik ben opgegroeid met een beagle en idd, het klopt. Maar zelfs met die eigenschappen was het de beste en de liefste en de leukste. Verder teckels. De 'laatste' ;( is 2 weken terug overleden.

Wij houden het bij poezels vanwege de flexibiliteit. Het ras van onze nieuwe wordt HTK :7 Weer een zwarte dame.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 22:17:00 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216589180
O+ Boxer! O+ :Y
  vrijdag 7 februari 2025 @ 22:21:18 #181
176471 oh-oh
pi_216589275
Boxers zijn drukkkkkk! En lomp. En ze kwijlen vaak 😋
Ik ben de honden fanaat maar ik vind maar bijzonder weinig rassen leuk om te hebben zelf 🙈
( Groucho Marx )
pi_216590751
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:18 schreef LeSage het volgende:
Ik mis mijn hond nog steeds en die is al bijna 5 jaar dood ;( was echt m’n allerbeste vriendje.

Voorlopig nog geen nieuwe hond. We gaan te graag met de caravan naar warme oorden en dan moeten we oppas regelen, zie dat nog niet zo makkelijk in helaas.
Kevin en ik zijn van plan om een vakantieopvang te beginnen (voor al uw honden en babies). Zodra die is opgestart zal ik een seintje geven :)
pi_216592503
Ik woon in het Gooi dus ik heb natuurlijk een labradoodle :')
  zaterdag 8 februari 2025 @ 09:23:33 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216592534
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:19 schreef Amsel het volgende:
Ik zou er ook blind voor gaan hoor! Ik vind het echt leuke beesten!

Als ik alle tijd (en ruimte) van de wereld had, wilde ik een Rhodesian Ridgeback. O+
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2025 @ 09:27:05 #185
148247 taxibabe
pi_216592566
Wij hebben eigenlijk altijd katten en honden gehad. Tot een jaar geleden hadden we een hond, kruising mechelse/hollandse herder. In huis een ontzettend lief beest, maar wel blaffen om alles. Uitlaten was een crime, we hadden haar overgenomen van familie toen ze 2 was. Maar ze was nooit goed gesocialiseerd, ze was niet agressief maar stormde wel altijd op andere honden af (uit enthousiasme), maar dat schrikt toch af en ik kon haar niet tegenhouden omdat ze zo sterk was. Op het laatst kreeg ze stress om de meest onbenullige dingen en heeft ze 2 x gegromd naar kind. DA vermoedde dementie/tumor oid. Toen hebben we haar in laten slapen, ze was 12.

Nu hebben we nog 3 katten en 5 kippen. ow ja en konijnen, maar daar zoeken we een ander huisje voor, kind kijkt er totaal niet naar om.

Pff.. gisteren heb ik de hele dag op de eerste hulp gelegen, mijn hart was op hol geslagen. Zelfs na een betablokker ging mijn hart niet normaal doen. Ze wilden toen mijn hart een schok toedienen. :X Maar terwijl ze bezig waren met die voorbereidingen vond mijn hart dat het toch tijd was om weer normaal te gaan doen.. pfeww.

Nu ben ik kapot na 7 uur lang een hartslag van gemiddeld 170 + overslag. :O
pi_216592680
quote:
Aaaaah O+ mag ik een keer komen spelen 8-)
pi_216592697
Hoe krijg je dat voor elkaar @taxibabe :o Lijkt me heel eng en naar om mee te maken. Wat nu, medicatie? Sterkte!

Hier weer es een slijmbeursontsteking bij mn heup. Uiteraard op mn slaapkant.
Komt ook écht op het goede moment :')
If they say
pi_216592768
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:39 schreef exode het volgende:

[..]
Aaaaah O+ mag ik een keer komen spelen 8-)
Tuurlijk :D
pi_216592776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:47 schreef Amsel het volgende:

[..]
Tuurlijk :D
Als we op een serieuzer punt komen, zou ik dat oprecht leuk vinden. Ook om jouw ervaringen te horen :)
pi_216592780
@taxibabe Wat eng! Weten ze wat de oorzaak was?
pi_216592789
Jeetje Taxibabe, dat is enorm schrikken en vermoeiend! En nu? Gewoon business as usual of onderzoeken?
pi_216592790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:48 schreef exode het volgende:

[..]
Als we op een serieuzer punt komen, zou ik dat oprecht leuk vinden. Ook om jouw ervaringen te horen :)
Oh ik vind het ook echt prima hoor! Laat maar weten ooit. Of als jullie weer eens naar de jumpkerk gaan, kom je even koffie/thee doen ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2025 @ 09:57:16 #193
148247 taxibabe
pi_216592849
Oorzaak kan van alles zijn. Vermoedelijk combinatie van stress, hormonaal (mogelijk beginnende overgang) etc.

Stress zou niet gek zijn.
SPOILER
Doordat mijn hart zo lang op marathonstand heeft gestaan moet ik nu een maand aan de bloedverdunners en over 3-4 weken echo en controle bij de cardioloog. Verder is het gewoon business as usual.

Maar voor nu ben ik gewoon moe en spierpijn. Gisteren op het hartfilmpje wel achteraf het moment gezien dat mijn hart zichzelf heeft gereset, het heeft gewoon iets van 4 seconden niks gedaan en toen weer normaal gaan kloppen _O-

SPOILER
pi_216592922
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:57 schreef taxibabe het volgende:
Oorzaak kan van alles zijn. Vermoedelijk combinatie van stress, hormonaal (mogelijk beginnende overgang) etc.

Stress zou niet gek zijn.
SPOILER
Doordat mijn hart zo lang op marathonstand heeft gestaan moet ik nu een maand aan de bloedverdunners en over 3-4 weken echo en controle bij de cardioloog. Verder is het gewoon business as usual.

Maar voor nu ben ik gewoon moe en spierpijn. Gisteren op het hartfilmpje wel achteraf het moment gezien dat mijn hart zichzelf heeft gereset, het heeft gewoon iets van 4 seconden niks gedaan en toen weer normaal gaan kloppen _O-

SPOILER
Als moeder van een zoon waarbij 3x de neusamandelen zijn weggehaald kan ik misschien wat zorg wegnemen door te zeggen dat die operatie weinig voorstelt, Ja ze moeten even onder narcose maar hier was t elke keer zo dat hij eind vd dag alweer boven mn hoofd uitsprong.

Verder veel sterkte met alles, vervelend als je zoveel zorgen op ke bord hebt.

Hier echt een hondenmens, bewust gewacht wel tot de kinderen wat ouder waren en nu wachten we bewust tot mei/juni omdat er dan wat wekelijkse verplichtingen wegvallen.
S. 2014
J. 2016
pi_216592927
Ooh, wow, die foto :o
Wel heel heftig dat je hart überhaupt zo op hol kan slaan.
Bloeddrukmeter is misschien wel handig om in huis te halen, meet ook de hartslag. Hoewel je dat met een racehartslag natuurlijk zelf wel merkt ;)
En stress...altijd zo makkelijk: probeer niet te stressen, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Sterkte ermee!
If they say
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2025 @ 10:12:25 #196
148247 taxibabe
pi_216592964
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Als moeder van een zoon waarbij 3x de neusamandelen zijn weggehaald kan ik misschien wat zorg wegnemen door te zeggen dat die operatie weinig voorstelt, Ja ze moeten even onder narcose maar hier was t elke keer zo dat hij eind vd dag alweer boven mn hoofd uitsprong.

Verder veel sterkte met alles, vervelend als je zoveel zorgen op ke bord hebt.

Hier echt een hondenmens, bewust gewacht wel tot de kinderen wat ouder waren en nu wachten we bewust tot mei/juni omdat er dan wat wekelijkse verplichtingen wegvallen.
Dankje :* , het is vooral juist die even onder narcose waar ik me zorgen om maak, ik heb geen idee hoe hij gaat reageren op alles. De controle echo's van zijn hart (hij heeft een aangeboren hartafwijking.. goh het hart is wel een terugkerend item bij ons :') vindt hij heel interessant. Het onderzoek met de scope in zijn neus gaf hij ook geen kik. Maar een narcose is wel ff iets anders.
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2025 @ 10:14:39 #197
148247 taxibabe
pi_216592977
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooh, wow, die foto :o
Wel heel heftig dat je hart überhaupt zo op hol kan slaan.
Bloeddrukmeter is misschien wel handig om in huis te halen, meet ook de hartslag. Hoewel je dat met een racehartslag natuurlijk zelf wel merkt ;)
En stress...altijd zo makkelijk: probeer niet te stressen, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Sterkte ermee!
Ja bizar hé! Die race hartslag merk je wel. Mijn bloedruk is altijd aan de lage kant, gisteren ook. Standaard is 'ie 100/60, gisteren in het ziekenhuis zat ie op 90/50.
pi_216593088
Wat naar @taxibabe . Collega had dat laatst ook, was er flink beroerd van. (Maar goed, dat is natuurlijk niet gek als je hart op hol slaat voor langere tijd )

:D @Amsel .

Ik zou stiekem wel een ex-proefdier Beagle willen. Maar ik heb konijnen en woon bij het bos (losloopgebied) Dus dat jachtinstinct en dat enorm eigenzinnige is dan niet zo’n denderende combinatie vrees ik. (En ik ben niet zo van strak aan de voet, dus ik voorzie ook daarin wat problemen :+ )
pi_216593205
Leuk Amsel, ik hou het in mijn achterhoofd :)

In ons huidige day to day work zou een hond meer dan prima passen. Maar ja....wat er op mijn werk nu gaat gebeuren kan alles overhoop gooien.
Al krijgt B nu wel de leeftijd dat hij een hond zelf uit kan laten als wij niet thuis zijn.

SPOILER
pi_216593919
@exode wat ontzettend fijn om te lezen O+
pi_216595102
@taxibabe, dat lijkt me echt heel naar. Ik heb een keer een nacht gehad dat 'ie tussen de 120 en 130 bleef hangen, amper geslapen, want ik kwam niet in slaap daardoor. Maar volgende dag bij de huisarts hartfilmpje gemaakt en dat was goed. Was stress waarschijnlijk. Maar dat is niet zo gevaarlijk hoog als 170.
Fijn dat het weer vanzelf beter werd net voor ze wilden ingrijpen!

@exode we kunnen elkaar de hand geven. Hier ook een verbouw-hoofd.
Nog een week dan beginnen ze.
Ik ben de keuken nog aan het uitmesten.
Ga morgen de wasmachine verplaatsen naar de garage, kijken of we daar nog iets mee moeten zodat we het goed kunnen gebruiken. We hebben een steekwagentje.
Dan vragen we de verhuismannen of ze de droger erop willen zetten volgende week. En ik denk dat ik ze ook lief aankijk als ze de boel terug komen brengen, of ze droger en wasmachine voor me terug willen zetten :+ .
Volgende week zaterdag koelkast en vaatwasser uit de keuken halen, zondag komt iemand hem halen. Ik heb nu toch iemand gevonden die wel begrijpt wat ik type, communiceert toch net wat handiger.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 13:49:59 #202
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_216595192
@taxibabe Wat vervelend en eng! Sterkte! :*

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:30 schreef Candaasje het volgende:

Ik zou stiekem wel een ex-proefdier Beagle willen. Maar ik heb konijnen en woon bij het bos (losloopgebied) Dus dat jachtinstinct en dat enorm eigenzinnige is dan niet zo’n denderende combinatie vrees ik. (En ik ben niet zo van strak aan de voet, dus ik voorzie ook daarin wat problemen :+ )
Ik vind het zo erg dat dit in zon grote schaal voorkomt :'( en dat het dan ondanks alles toch van die enorme lieve beesten blijven. (hier ook losloopgebied en bos/park met konijnen velden waar er tientallen los lopen maar met de lange lijn ervaar ik niet heel veel last van jachtinstinct. ze scharrelt rondom mij en des te langer de lijn des te minder last van alles wat ze ruikt omdat ze goed kan onderzoeken. er wonen in deze wijk nog 4 andere beagles :D ) Het zelf hebben van konijnen is dan wel een ander verhaal denk ik :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 22:13 schreef Quoi het volgende:
:D :D Ik ben opgegroeid met een beagle en idd, het klopt. Maar zelfs met die eigenschappen was het de beste en de liefste en de leukste. Verder teckels. De 'laatste' ;( is 2 weken terug overleden.

Wij houden het bij poezels vanwege de flexibiliteit. Het ras van onze nieuwe wordt HTK :7 Weer een zwarte dame.
Hahaha ja dat is wat elke beagle eigenaar zegt he, :D het beagle gedrag is het dan toch allemaal waard.
Ik ben opgegroeid met katten en had altijd een hekel aan honden en de eerste hond die echt mijn hart wist te stelen was een beagle. O+ O+ ze zijn zo zacht en lief van karakter.
pi_216596994
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:12 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dankje :* , het is vooral juist die even onder narcose waar ik me zorgen om maak, ik heb geen idee hoe hij gaat reageren op alles. De controle echo's van zijn hart (hij heeft een aangeboren hartafwijking.. goh het hart is wel een terugkerend item bij ons :') vindt hij heel interessant. Het onderzoek met de scope in zijn neus gaf hij ook geen kik. Maar een narcose is wel ff iets anders.
Oh ja dat maakt het wel net ff anders natuurlijk, sorry dat wist ik niet.
Hopenlijk valt het hem en jullie alsnog heel erg mee.
S. 2014
J. 2016
pi_216597525
Zoon en ik zijn met de trein naar Arnhem gereist en zitten nu in een bomvolle mcD bij het Gelredome. Al 3 T-shirts en een tas gescoord :D
Dochter en schoonzoon komen met de auto, konden kleinzoon pas om 17u parkeren en dat vonden zoon en ik te laat :+

Nu op naar Totooooo *O*
If they say
pi_216597566
Veel plezier Mush.

Wij gaan vanavond naar de Mac, nog voor de verjaardag van de meiden. Maar we moeten nu dus uitwijken naar een andere Mac :D
pi_216597569
Spannend taxibabe! Ook die hartkloppingen die je had. Dat klinkt best eng. Gelukkig waren ze ineens over.

Mushanga geniet van toto!!
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:24:16 #207
37150 livelink
pi_216597575
Veel plezier, Mushanga.
pi_216597731
Veel plezier Mushanga!
pi_216598312
Wat een geregel he Nijna!

Hier begint de aannemer over 4 of 5 weken. Ik blijf opruimen voor mijn gevoel. Maar we zijn al heel ver.

Volgende week naar de Ikea om de keukenkasten te bestellen. De fronten, zijpanelen, plinten en werkblad zijn al besteld (bij Baboon). Dan is alles uitgezocht en besteld.

Vandaag met pijn in ons hart de apothekerskast op Marktplaats gezet.
pi_216598364
Thanx!
Nu voorprogramma van Christopher Cross :)
We zitten op de derde rij en voor ons is (nog) alles leeg :D Hopelijk blijft het zo :+
Ben zooo blij dat we geen staanplaatsen hebben. Staat echt vol daar :{
If they say
pi_216598433
quote:
Mijn ouders hadden een labradoodle (de vorige, want ze hebben er nu weer eentje), wonen niet in het Gooi, maaaaarrrr…. kochten hem wel in Laren :D
pi_216598464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:27 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben eigenlijk altijd katten en honden gehad. Tot een jaar geleden hadden we een hond, kruising mechelse/hollandse herder. In huis een ontzettend lief beest, maar wel blaffen om alles. Uitlaten was een crime, we hadden haar overgenomen van familie toen ze 2 was. Maar ze was nooit goed gesocialiseerd, ze was niet agressief maar stormde wel altijd op andere honden af (uit enthousiasme), maar dat schrikt toch af en ik kon haar niet tegenhouden omdat ze zo sterk was. Op het laatst kreeg ze stress om de meest onbenullige dingen en heeft ze 2 x gegromd naar kind. DA vermoedde dementie/tumor oid. Toen hebben we haar in laten slapen, ze was 12.

Nu hebben we nog 3 katten en 5 kippen. ow ja en konijnen, maar daar zoeken we een ander huisje voor, kind kijkt er totaal niet naar om.

Pff.. gisteren heb ik de hele dag op de eerste hulp gelegen, mijn hart was op hol geslagen. Zelfs na een betablokker ging mijn hart niet normaal doen. Ze wilden toen mijn hart een schok toedienen. :X Maar terwijl ze bezig waren met die voorbereidingen vond mijn hart dat het toch tijd was om weer normaal te gaan doen.. pfeww.

Nu ben ik kapot na 7 uur lang een hartslag van gemiddeld 170 + overslag. :O
Oh gets, dat is naar.
Mijn vader is vorige week nog met de ambulance geweest omdat zijn hartslag 180 was. Maar dat bleek de prednison.
Is er bij jou een achterliggende reden?

Sorry, ik las pas later bij. Akelig hoor, hopelijk is het eenmalig :*
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2025 @ 19:40:57 #213
148247 taxibabe
pi_216598742
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Oh ja dat maakt het wel net ff anders natuurlijk, sorry dat wist ik niet.
Hopenlijk valt het hem en jullie alsnog heel erg mee.
Oh dat kon je ook niet weten, daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor!
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2025 @ 19:44:28 #214
148247 taxibabe
pi_216598808
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:24 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh gets, dat is naar.
Mijn vader is vorige week nog met de ambulance geweest omdat zijn hartslag 180 was. Maar dat bleek de prednison.
Is er bij jou een achterliggende reden?

Sorry, ik las pas later bij. Akelig hoor, hopelijk is het eenmalig :*
Geen idee, de cardioloog zei dat het soms gewoon gebeurt bij bv stress, (beginnende) overgang of een opkomend viruusje. Nu het bij mij is gebeurd is de kans wel ietsjes groter dat het vaker kan gebeuren, maar het kan ook 20 jaar duren voordat het weer gebeurd. Over 3-4 weken een echo en controle en dan zien we wel verder.
pi_216598882
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:22 schreef LeSage het volgende:

[..]
Mijn ouders hadden een labradoodle (de vorige, want ze hebben er nu weer eentje), wonen niet in het Gooi, maaaaarrrr…. kochten hem wel in Laren :D
Verder zijn we heel gewoon en vooral geen Gooische kak hoor O-)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:37:43 #216
176471 oh-oh
pi_216599758
@taxibabe wat eng!
Ik was vandaag naar mijn ouders,drie honden meegenomen, mijn moeder was helemaal verliefd op die ouwe brombeer die volgende week 17 wordt. Echt als ik hem zelf niet zo leuk vond zou ik hem bijna daargelaten hebben.
Hij deed het zo goed, bussen treinen stuk lopen vreemd huis, alles vond ie leuk!
Thuis paste de zus van Hannah op de rest want die heeft toetsweek en kon hier lekker rustig leren. We hebben toen ik thuis kwam nog gezellig samen gewandeld en gegeten en om 20:00 moest ze door naar een oppasadres waar ze voor 3 euro per uur op drie kinderen moest passen.
Wij hebben hier de afspraak 1 euro per hond per uur dus ze had lekker gecasht.
( Groucho Marx )
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:40:33 #217
176471 oh-oh
pi_216599828
Oh ja en mijn haar werd ook nog geknipt, gratis! Die van nu 14 wil kapster worden en haar vader is barbier met een hele gave toko waar ze al mag oefenen op haar broertje en zusje, mij knipt ze ook al een jaar precies zoals ik wil.
( Groucho Marx )
pi_216600723
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 19:14 schreef exode het volgende:
Wat een geregel he Nijna!

Hier begint de aannemer over 4 of 5 weken. Ik blijf opruimen voor mijn gevoel. Maar we zijn al heel ver.

Volgende week naar de Ikea om de keukenkasten te bestellen. De fronten, zijpanelen, plinten en werkblad zijn al besteld (bij Baboon). Dan is alles uitgezocht en besteld.

Vandaag met pijn in ons hart de apothekerskast op Marktplaats gezet.
Best wel gedoe ja, maar goed ik probeer maar voor ogen te houden dat het mooi wordt!
Ik ga morgen nog wat keukenkastjes uitruimen en bedenken wat moet blijven en wat met de verhuizer mee kan.
Wij zijn vandaag even voor een boekenkast/buffetkast iets achtigs wezen kijken. Maar echt niks naar onze smaak.
We gaan online maar eens even kijken.
Ik heb iets gezien, maar ik denk dat het bovengedeelte "te diep" is. Liefst onder kasten en dan de bovenkant boekenkast zeg maar.
Mocht iemand nog een idee hebben...
Ik zag op de site van Ikea de Havsta, dat idee een beetje. Maar dat is hem nog niet helemaal.
Zat net even te kijken naar van die maatwerkkasten, daar vind ik dan wel het idee wat ik in mn hoofd heb... we gaan maar ff sparen denk ik :+
Had ook al mooie oplossing gezien voor de kapstok in de gang en we hebben ook al even gegluurd voor een bank. Maar daar nog niet echt wat in gezien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nijna op 08-02-2025 21:28:12 ]
pi_216602405
Zoek eens op buffetkast Old Basics Nijna, weet niet of dat industriële jullie smaak is. Maar ze hebben kasten die onder dieper zijn dan boven.
pi_216603219
Het was zooooo gaaf O+ Ze speelden Mindfields O+ O+
Nu slapen :O

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 09-02-2025 00:51:43 ]
If they say
pi_216604291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:13 schreef exode het volgende:
Zoek eens op buffetkast Old Basics Nijna, weet niet of dat industriële jullie smaak is. Maar ze hebben kasten die onder dieper zijn dan boven.
Die richting is het inderdaad! Tnx.
En nu denk ik ook ineens dat ik misschien nog wel een winkel in de buurt weet waar we eens kunnen gaan kijken!
pi_216605131
Hier gaat Marktplaats als een dolle. Tv is gisteren opgehaald, de oude fiets is ook gisteren opgehaald. B zijn hoogslaper wordt zaterdag opgehaald en de apothekerskast is ook al verkocht.

Het wordt hier leeg, het echot gewoon. Maar het zijn leuke bedragen, dat dempt de bodemloze put van de verbouwing een beetje.

Morgen ga ik met B naar de Ikea, bureau en nieuw bed uitzoeken.
  FOK!fotograaf zondag 9 februari 2025 @ 11:46:07 #223
148247 taxibabe
pi_216605813
Zwaai vanaf de SEH... hart is weer op hol geslagen.. moet nu blijven
  zondag 9 februari 2025 @ 11:54:41 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_216605924
wat naar @taxibabe heel veel sterkte!
pi_216605946
Oh shit @taxibabe Sterkte.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216605955
Och @taxibabe ;( Wordt nu meteen uitgezocht waarom, hoop ik? Sterkte!

Uhm, was ik gister om 6u wakker en lag ik om 2u in mn bed, was ik alsnog om 7.30 wakker :')
If they say
pi_216606023
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:46 schreef taxibabe het volgende:
Hè jakkes -O-. Veel sterkte! :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216606315
quote:
He bah! Laat ze nu maar goed uitzoeken waar het door komt. Sterkte.
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 februari 2025 @ 13:12:34 #229
176471 oh-oh
pi_216606705
Getver @taxibabe, dat is echt heel eng, sterkte!
( Groucho Marx )
pi_216606742
quote:
Sterkte :*
Werewolf
  FOK!fotograaf zondag 9 februari 2025 @ 13:22:40 #231
148247 taxibabe
pi_216606791
Lief van jullie! Morgen krijg ik iig een echo. Maar vind het wel kut allemaal. Voor het eerst een nacht zonder mn kind en dat ik hem niet naar bed kan brengen
pi_216606918
Sterkte taxibabe!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_216607871
Sterkte taxibabe!
pi_216609148
Sterkte taxibabe! Gelukkig wordt er nu doorgepakt!
pi_216609999
Jeetje wat heftig @taxibabe, heel erg veel sterkte en hopelijk kunnen ze achterhalen waar de problemen vandaan komen met je hart. En belangrijker nog: kunnen ze er wat aan doen. Heel veel sterkte!
pi_216610035
Hè bah taxibabe. Sterkte :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 februari 2025 @ 17:25:40 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216610043
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 13:22 schreef taxibabe het volgende:
Lief van jullie! Morgen krijg ik iig een echo. Maar vind het wel kut allemaal. Voor het eerst een nacht zonder mn kind en dat ik hem niet naar bed kan brengen
:*
Sterkte!
Ik voel met je mee
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216610193
Bluh Taxi, sterkte. Hopelijk snel duidelijkheid.
pi_216610710
Sterkte taxibabe!

Het was zo fijn om de kleinkinderen te zien en te knuffelen! O+
De reis was pittig, Rich kon gelukkig wel aardig zitten, terugweg was wel pittiger en eruit komen was lastig. We waren allebei bekaf. Nu moeten we beiden bijkomen, 6 uur reizen is voor ons best veel. Ik zat ook best krap.
Maar het was het zeker waard!
pi_216610916
Oh jee, sterkte @taxibabe . Hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden, en een oplossing zodat dit je niet meer overkomt :*
pi_216611413
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:37 schreef exode het volgende:
Hier gaat Marktplaats als een dolle. Tv is gisteren opgehaald, de oude fiets is ook gisteren opgehaald. B zijn hoogslaper wordt zaterdag opgehaald en de apothekerskast is ook al verkocht.

Het wordt hier leeg, het echot gewoon. Maar het zijn leuke bedragen, dat dempt de bodemloze put van de verbouwing een beetje.

Morgen ga ik met B naar de Ikea, bureau en nieuw bed uitzoeken.
Hier ook leeg, alleen de bestekla nog uitmesten.

@taxibabe, dat is k*t, sterkte :*
  zondag 9 februari 2025 @ 20:49:19 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216612599
Sterkte @taxibabe!
  zondag 9 februari 2025 @ 20:52:08 #243
37150 livelink
pi_216612641
@taxibabe heel veel sterkte gewenst daar voor nu en voor morgen. Spreek je hart maar eens ernstig toe en laat de dokters de rest doen :*
  zondag 9 februari 2025 @ 20:52:57 #244
37150 livelink
pi_216612660
@Mushanga71 , mijn broer was gisteren ook bij Toto. Hij was enthousiast, ook over Christopher Cross.
pi_216613104
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:52 schreef livelink het volgende:
@:mushanga71 , mijn broer was gisteren ook bij Toto. Hij was enthousiast, ook over Christopher Cross.
Gaaf! Het concert was gewoon weer O+ Alleen zo jammer dat ze nog maar met zn twee zijn :{
Jaa, Christopher Cross was ook heel goed. Wist eerst niet wie dat was maar ik bleek een aantal nummers te kennen :D
If they say
pi_216616077
Heb je een beetje kunnen slapen, @taxibabe?
If they say
pi_216617088
Succes met het onderzoek vandaag Taxi. :*
  maandag 10 februari 2025 @ 10:05:09 #248
176471 oh-oh
pi_216617190
Ik hoop dat je je rust een beetje kan pakken daar @taxibabe

Ik keek net een halve minuut van de Superbowl en dacht laat maar :D
( Groucho Marx )
pi_216617258
Echt he, verloofde gelooft er geen drol van maar ik werd net dus in de sportschool door een straatgenote aangesproken of het klopte dat we misschien een Labradoodle willen. _O-
Ik heb zo'n vermoeden dat die jongen met die blonde haren die hier in huis woont, de dochter met hond heeft aangesproken :D

Nou weet ik niet of het een openingszin van hem was of hij echt meer over de hond wilde weten >:)

Maar ze was iig helemaal blij met hun Labradoodle van inmiddels 10 jaar. Dus we gaan een keer mee uitlaten O-) Ze ging zelfs al een uitlaatschema bedenken voor als wij er ook 1 hebben. Heel lief, maar nu nog even niet (en dan nog uitzoeken of dat deze jetset hond echt wat voor ons is).
pi_216617504
Awww, die B :D Anders gaan zij samen de hond uitlaten ;)

Zoon is ziek. Gelukkig was ie dat zaterdag niet, maar hij mist nu de profielkeuzeshizzle op school. Nou weet ie zn profiel wel al, maar toch.
If they say
pi_216617668
Hier is het dag 6 van ziek kind. Echt niet normaal zo ziek als die is geweest. Vanmorgen gelukkig voor het eerst koorts- en verhogingvrij. Ook voor het eerst in al die dagen dat er wat eten in gaat.

Ik ging vanmorgen nog maar even melden bij de juf, die wilde eigenlijk vandaag al gaan bellen en nu gaf ze een heel lief kaartje mee dat ze zoon zo missen O+
pi_216617828
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoop dat je je rust een beetje kan pakken daar @:taxibabe

Ik keek net een halve minuut van de Superbowl en dacht laat maar :D
Dag hoor. Je maakt mij niet wijs dat die Superbowl met Usher al een jaar geleden is. :{w :o

*googled. Damn. :+
  maandag 10 februari 2025 @ 11:19:37 #253
176471 oh-oh
pi_216618095
:D Oh ja die was ook niet best maar beter dan Kendrick!
( Groucho Marx )
  FOK!fotograaf maandag 10 februari 2025 @ 17:22:33 #254
148247 taxibabe
pi_216622805
Na een superslechte nacht mocht ik al op tijd voor de echo. Ze hebben niks kunnen vinden waarom mijn hart zo gek doet. Er zit een foutje in de elektrische prikkel (boezem- of atriumfibrilleren), maar wat de trigger is weten ze niet. Met medicatie gaat het goed, maar vanwege mogelijke bijwerkingen moet ik nog een nacht ter observatie blijven... grrr.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 februari 2025 @ 17:45:30 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216623181
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:22 schreef taxibabe het volgende:
Na een superslechte nacht mocht ik al op tijd voor de echo. Ze hebben niks kunnen vinden waarom mijn hart zo gek doet. Er zit een foutje in de elektrische prikkel (boezem- of atriumfibrilleren), maar wat de trigger is weten ze niet. Met medicatie gaat het goed, maar vanwege mogelijke bijwerkingen moet ik nog een nacht ter observatie blijven... grrr.
:*
Today is life -

Dale Carnegie
pi_216623204
quote:
Dikke knuffel
Werewolf
pi_216623215
Oei, ik snap dat het heel kut voelt om nog een nacht te moeten blijven, maar ze doen het niet voor niets ;) Als je thuis bijwerkingen krijgt, ben je waarschijnlijk nog langer bezig.
Fijn wel dat de medicatie werkt, balen dat ze de trigger niet kunnen achterhalen. Dat komt misschien nog?
Tis natuurlijk wel heel heftig allemaal, zeker dat het zo plots is opgekomen.
Sterkte :*
If they say
pi_216623727
Fijn dat in ieder geval de oorzaak gevonden is (alleen de veroorzaker van de oorzaak niet).

Hopelijk blijven de medicijnen z’n werk doen en heb je geen bijwerkingen!
pi_216624403
Hou je taai @taxibabe, hopelijk morgen weer lekker naar huis.

Onze jongste van 8 kondigt net aan dat hij nog een broertje of zusje wil. No way _O-
pi_216624946
Ik krijg die luchtvochtigheid hier gewoon niet omhoog. Het was net 34%, zet ramen en deuren open, zakt ie naar 33% :')
Heb bakjes water onder de verwarming gezet, die diffuser en nu maar een pan water op het vuur gezet. Ik weet het niet meer.
Ben nu voor een luchtbevochtiger aan het kijken, maar die mogen niet te dicht bij de muur staan. Waar dan, midden in de woonkamer :? Zit een snoer aan dus das ook niet handig :+
Weet het ff niet meer, behalve dat we echt last hebben van die droge lucht :{
*Zoekt verder...

Whaha @Amsel :D
If they say
pi_216625311
quote:
Hm… dat is niet fijn. Hele dikke knuffel :*
pi_216625319
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:22 schreef Amsel het volgende:
Hou je taai @:taxibabe, hopelijk morgen weer lekker naar huis.

Onze jongste van 8 kondigt net aan dat hij nog een broertje of zusje wil. No way _O-
Lekker zelf laten maken :6
pi_216627028
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:07 schreef LeSage het volgende:

[..]
Lekker zelf laten maken :6
Ik vind 8 jaar daarvoor toch wel heel erg jong...
pi_216627823
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Heb je wel een punt. Ik vind mijn 9-jarige nog niet eens zo heel zelfredzaam, laat staan dat ie een kind moet verzorgen _O-
pi_216628616
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Hij snapt ook nog niet helemaal hoe het werkt. Hij vroeg of vrouwen dan eieren leggen in hun buik :D O+
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:34:03 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216630036
quote:
Vervelend, taxibabe. Mijn man heeft iets vergelijkbaars. Bij hem heeft het best even geduurd voor ze de juiste medicatie en dosering hadden gevonden. Maar met zijn huidige medicatie is het over het algemeen goed onder controle. Hopelijk kun jij hier nu ook goed mee verder. :*
in de haak.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 februari 2025 @ 10:23:06 #267
148247 taxibabe
pi_216631114
Oh wat naar dat het instellen zo lang heeft geduurd bij je man. Ik vind het ook wel wennen moet ik zeggen, mijn hartslag is nu lager in rust dan eerst.

Maar ik mag naar huis! Wel over 2 weken terug voor controle en nadenken of ik een operatie wil omdat ik nog relatief jong ben voor deze medicatie. Dan gaan ze bepaalde punten op mn hart 'kapot' branden waardoor hij ook niet meer op hol zou moeten slaan.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:31:45 #268
176471 oh-oh
pi_216631175
Fijn dat je naar huis mag! Heb je nu nergens meer last van of moet je wennen aan die meds?
( Groucho Marx )
  FOK!fotograaf dinsdag 11 februari 2025 @ 11:13:36 #269
148247 taxibabe
pi_216631495
Moet wennen aan de meds en ben hartstikke moe. Afgelopen nacht weer bijna niet geslapen. Had een dove demente man op de kamer die elke 2 uur moest plassen.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 11:24:43 #270
176471 oh-oh
pi_216631602
Oh die had ik ook toen ik in augustus een nachtje moest blijven, vreselijk ja!
Nou ja, thuis lekker uitrusten dan maar, en je tijd nemen :*
( Groucho Marx )
pi_216632194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:23 schreef taxibabe het volgende:
Oh wat naar dat het instellen zo lang heeft geduurd bij je man. Ik vind het ook wel wennen moet ik zeggen, mijn hartslag is nu lager in rust dan eerst.

Maar ik mag naar huis! Wel over 2 weken terug voor controle en nadenken of ik een operatie wil omdat ik nog relatief jong ben voor deze medicatie. Dan gaan ze bepaalde punten op mn hart 'kapot' branden waardoor hij ook niet meer op hol zou moeten slaan.
^O^ :*
Werewolf
  woensdag 12 februari 2025 @ 10:07:51 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216645681
Hoe was het thuis Taxi? Al een beetje gewend aan je medicatie?

Ik begon de dag met cadeautjes, liedjes, knutsels en broodjes <3 en de zon schijnt.
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2025 @ 11:47:08 #273
148247 taxibabe
pi_216647071
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 10:07 schreef Tink89 het volgende:
Hoe was het thuis Taxi? Al een beetje gewend aan je medicatie?

Ik begon de dag met cadeautjes, liedjes, knutsels en broodjes <3 en de zon schijnt.
Lief dat je het vraagt!
Blij dat ik weer thuis ben, maar het valt me wel tegen. Die betablokkers zijn raar, ze verlagen mijn hartslag en blokkeren dus ook dat hij weer op hol slaat. Maar dat is dus vreemd, want bij een inspanning waarbij je hartslag dus sneller zou gaan gebeurd bij mij dat nu dus niet. Net alsof je tegen een begrenzer vecht.

Oh ben je jarig? Gefeliciteerd!
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:14:48 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216649262
Idd, txs!

En dat klinkt heel gek. Mag je je nu wel inspannen dan? Want de hele dag niks doen waarbij je hartslag normaal omhoog gaat, lijkt me niet heel haalbaar...
  woensdag 12 februari 2025 @ 14:18:44 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_216649328
Ik ga qua luxe een stapje vooruit: Ik mag me (zodra hij zijn rijbewijs opgehaald heeft) laten rijden door mijn oudste!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216649750
Fijn dat je weer thuis bent, @taxibabe Medicatie zal een kwestie van wennen zijn, denk ik.

Gefeliciteerd Tink! :*

En @Troel gefeliciteerd met het rijbewijs van oudste *O*

Zoon heeft griep en ik hoest me de tyfus. 4 uur slaap per nacht maakt het er niet beter op }:|
If they say
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2025 @ 14:49:02 #277
148247 taxibabe
pi_216649755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:14 schreef Tink89 het volgende:
Idd, txs!

En dat klinkt heel gek. Mag je je nu wel inspannen dan? Want de hele dag niks doen waarbij je hartslag normaal omhoog gaat, lijkt me niet heel haalbaar...
Ja ik mag me wel inspannen, maar gewoon langzaam opbouwen. Mijn lichaam moet ook weer wennen aan deze hartslag en door bv wandelen mijn hartslag bij inspanning weer iets omhoog krijgen.
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2025 @ 14:49:45 #278
148247 taxibabe
pi_216649764
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:18 schreef Troel het volgende:
Ik ga qua luxe een stapje vooruit: Ik mag me (zodra hij zijn rijbewijs opgehaald heeft) laten rijden door mijn oudste!
Oh das wel luxe! Al lijkt mij het wel raar om naast je je zoon te zitten dan.
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2025 @ 14:50:39 #279
148247 taxibabe
pi_216649780
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent, @:taxibabe Medicatie zal een kwestie van wennen zijn, denk ik.

Gefeliciteerd Tink! :*

En @:Troel gefeliciteerd met het rijbewijs van oudste *O*

Zoon heeft griep en ik hoest me de tyfus. 4 uur slaap per nacht maakt het er niet beter op }:|
Beterschap!
pi_216649796
Dank!

Ga maar es een tukkie doen, val om :')
If they say
  woensdag 12 februari 2025 @ 15:59:31 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_216650648
Goed om te zien dat je thuis bent @taxibabe

Ik heb niet echt veel meegelezen, nieuwe baan vergt aardig wat energie :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216650746
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:49 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oh das wel luxe! Al lijkt mij het wel raar om naast je je zoon te zitten dan.
Ik vond het vroeger echt verschrikkelijk, rijden met een ouder (of het hele gezin) erbij. Keken op mijn vingers en veel strenger dan de rij instructeur _O-
pi_216651594
Fijn dat je weer thuis bent Taxi!

Hoe bevalt je nieuwe baan Troel?

Gefeliciteerd Tink!

Hier vooral zo druk met de verbouwing. De aannemer heeft me vandaag 8x gebeld _O- En hij is langs geweest ook nog.
Maar hij gaat net wat eerder starten zodat de keuken voor onze vakantie geplaatst kan worden. Daar zijn we erg blij mee. De keuken wordt ook op tijd geleverd dus het past allemaal precies. De vloer wordt dan wel pas na de vakantie gelegd maar dat is prima.

Morgen ga ik voor het eerst sinds eind juni echt naar kantoor. Ik ben er 1 keer geweest nog om mijn nieuwe telefoon op te halen verder niet. Ik ga koffie drinken met mijn manager, zijn laatste dag op kantoor en uberhaupt als medewerker. Is mijn eigen keuze overigens, ik wil hem graag nog even in real zien en zijn afscheid zal in een kroeg zijn, dat zie ik nog even niet zitten. Ik voel geen spanning, dus dat is een goed teken.
pi_216654176
Tink gefeliciteerd!

Ik kan me voorstellen troel dat je nieuwe baan veel tijd kost. In het begin altijd om je zelf alles eigen te maken, kost veel energie!

Exode wat fijn dat de planning wat naar voren gehaald kan worden! En superfijn dat je je goed voelt om afscheid te nemen van je leidinggevende ook!

Ik ben hier blij dat het verbouwen er bijna op zit. Het meeste is gedaan, alleen de timmerman is buiten nog wat aan het afwerken en fietsenhok opnieuw opbouwen. Verder moet de loodgieter nog eenmaal puntjes afwerken :') (lijkt wel een gebed zonder eind). Maar de stoep buiten is opnieuw gelegd.
En voor binnen komt volgende week de plantenman met z’n offerte voor de binnentuin, we hebben mooie dingen gezien al bij hem. En ze komen de gordijnen inmeten. Dat is ook fijn want dan ziet het er weer wat afgewerkter uit (hebben nou zachtboard platen voor de ramen boven, beneden kijkt niemand binnen).

En dan weer even sparen voor de volgende projecten. Maar even rust tussendoor. Heb op zich van de timmerman geen last, maar wel echt steeds mensen over de vloer voor koffie en dergelijke, rekening mee houden dat ik m’n auto onder de carport vandaan haal in de ochtend als hij aan de oplader gestaan heeft zodat ze daar aan de gang kunnen. Dat soort kleinigheden.
pi_216654367
Wij hebben wel het geluk dat de woonkamer van ons blijft tijdens de verbouwing. Er komt een stofmuur met deur tussen de woonkamer en uitbouw. Dus ik kan ze negeren ;)

Ik zal ze doorlopend voorzien van koffie, koek en bier ( ;) )
pi_216654392
Oh wat een leuk idee die game-pc. Ook het zelf bouwen is cool @exode!
Ik heb mijn eerste zelfgespaarde pc toen met mijn vriendje (inmiddels man) gebouwd.

Het huis hier is echt bijna leeg. We hebben de gordijnen weggehaald en kwamen tot de conclusie dat we het toch eigenlijk wel mooier vinden zonder. Dus wel ingepakt, maar met een grote MAAR... we weten nog niet of we ze weer op gaan hangen.

Het galmt ook een beetje nu :').
  woensdag 12 februari 2025 @ 20:40:04 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_216655226
Mijn nieuwe baan is super. Fijne collega's, samen lunchen, sparren met elkaar, sommige dingen heb ik echt gemist!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216655404
Het is klussen, wonen en huishouden maar ik durf daar toch niet echt een topic over vlekken in kleding te openen :P
Misschien heeft iemand hier advies?

Vet gespetterd uit de pan op mijn polyester/katoen shirt. Echt van die spatten. Eerst met water afgedaan, toen in water laten weken. Gewassen. Daarna met Vanish vlekkenspray ingespoten, gewassen. Op advies van Google ingezeept met afwasmiddel, gewassen. Maar nog zijn de vlekken er niet uit ;(
pi_216655470
Afwasmiddel is hier altijd de eerste stap. Lekker vol spuiten en een dagje laten liggen.

Wel Dreft natuurlijk :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216655611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:52 schreef Hupje het volgende:
Het is klussen, wonen en huishouden maar ik durf daar toch niet echt een topic over vlekken in kleding te openen :P
Misschien heeft iemand hier advies?

Vet gespetterd uit de pan op mijn polyester/katoen shirt. Echt van die spatten. Eerst met water afgedaan, toen in water laten weken. Gewassen. Daarna met Vanish vlekkenspray ingespoten, gewassen. Op advies van Google ingezeept met afwasmiddel, gewassen. Maar nog zijn de vlekken er niet uit ;(
Ossengalzeep, puur en dan flink schrobben.
pi_216656164
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:56 schreef Vanyel het volgende:
Afwasmiddel is hier altijd de eerste stap. Lekker vol spuiten en een dagje laten liggen.

Wel Dreft natuurlijk :Y
Ja, dat heb ik dus niet gedaan... -O- en ik heb geen Dreft.

Ossengalzeep heb ik wel, die zal ik proberen.
pi_216658862
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 19:54 schreef exode het volgende:
Wij hebben wel het geluk dat de woonkamer van ons blijft tijdens de verbouwing. Er komt een stofmuur met deur tussen de woonkamer en uitbouw. Dus ik kan ze negeren ;)

Ik zal ze doorlopend voorzien van koffie, koek en bier ( ;) )
Wel speciaal bier hè :D
Hier hadden we de werklui eerst ook in de garage, maar die is ondertussen ook in gebruik door man met voorbereidingen voor z’n werk dus staat nu vol met spullen.
Dus ze mogen gewoon koffie komen drinken binnen (koekjes willen ze blijkbaar niet, blijven de laatste tijd liggen ;) )
Laatst was ik in de ochtend weg en had ik tegen de timmerman gezegd dat ie gewoon binnen kon en hij weet waar de koffie staat, kom ik thuis, zit ie in z’n bus koffie te drinken. Dat vind ik toch ook wel wat. Heb hem echt op het hard gedrukt gewoon binnen te mogen ook als er niemand is.
(Timmerman kennen we ook al wel van eerdere projecten in ons vorige huis en ook via via wel. Dus is wel iemand die we het ook wel toevertrouwen ook als er anderen ook aan het werk zijn als er niemand thuis is.)

Oh en ik moet eigenlijk echt naar bed, maar krijg m’n lijf niet van de bank af om naar bed te gaan. Dat ga ik morgenvroeg wel merken.
pi_216659590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 00:09 schreef hilliebillie het volgende:

Wel speciaal bier hè :D

* Nijna schrijft het gelijk op het boodschappenlijstje, speciaal bier :+

En ik zal zorgen dat ik maandag koek heb voor bij de koffie ;) .
De drank blijft in de inbouwkast staan, we bedachten dat we dat prima af kunnen stoffen naderhand. Nu klinkt het alsof we een hele voorraad hebben, een fles wijn en een fles limoncello geloof ik _O- . De aangebroken limoncello ligt in de vriezer, al meer dan een jaar. Gelukkig staat de vriezer in de garage, dus de werkmannen zijn van alle gemakken voorzien *). Moeten ze wel een papieren bekertje pakken :P
pi_216659652
Wij hebben alleen alcoholvrij bier in huis. Dus moet dan wel even inkopen doen.

Wij denken erover om als ze starten met de verbouwing de Jura voor onderhoud weg te brengen. Dat betekent koffie zetten met de cafetiere.

Hier zijn de kinderen zo moe, de cito's erc hebben erin gehakt denk ik. Nog een week en dan vakantie!
pi_216659701
Hier begint de vakantie voor de een vanmiddag al en voor de ander morgen.
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:26:57 #296
176471 oh-oh
pi_216660466
Vetvlekken met Dreft idd!
Goedemorgen :+
( Groucho Marx )
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:52:40 #297
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_216660705
Vetvlekken moet je inspuiten met Dasty. Hoef je niet eens op te schrobben dan :-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 13 februari 2025 @ 11:20:31 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216661961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:06 schreef exode het volgende:
Wij hebben alleen alcoholvrij bier in huis. Dus moet dan wel even inkopen doen.

Wij denken erover om als ze starten met de verbouwing de Jura voor onderhoud weg te brengen. Dat betekent koffie zetten met de cafetiere.

Hier zijn de kinderen zo moe, de cito's erc hebben erin gehakt denk ik. Nog een week en dan vakantie!
Of je zet voor 10 euro gewoon een oldskool doorloopapparaat neer (of leent even van de buren ofzo)
pi_216662474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Of je zet voor 10 euro gewoon een oldskool doorloopapparaat neer (of leent even van de buren ofzo)
Dat drink ik niet :) Ik heb gewoon een cafetiere en bonenmaler op zolder staan (voor vakanties).
  donderdag 13 februari 2025 @ 13:12:24 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216663868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:52 schreef exode het volgende:

[..]
Dat drink ik niet :) Ik heb gewoon een cafetiere en bonenmaler op zolder staan (voor vakanties).
Ik bedoelde voor de verbouwers/klussers. Niet voor jou ;-) Dat jij dat niet drinkt, had ik wel bedacht... Maar nu ik het teruglees heb ik jouw post denk ik niet helemaal goed geïnterpreteerd.
pi_216664534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik bedoelde voor de verbouwers/klussers. Niet voor jou ;-) Dat jij dat niet drinkt, had ik wel bedacht... Maar nu ik het teruglees heb ik jouw post denk ik niet helemaal goed geïnterpreteerd.
Ik mag ook hopen dat ik mijn koffieautomaat eerder terug heb dan dat de verbouwing duurt :)
Nog even opzoeken waar ik dat ding heen kan brengen, een dealer, maar wel eentje die handig met de auto te bereiken is dus geen Utrecht >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')