oh oh ortho wat een hekel heb ik aan die lui, hier ook communicatie van niks en laatst hebben ze gewoon zonder overleggen een extra set van invisalign en weer nieuwe mallen en fotos en weet ik veel gemaakt omdat ik niet aanwezig was bij de afspraak voor overleg, omdat ze vergeten waren te vertellen dat dit nodig was.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Continu lawaai is geen pretje. Fijn dat het rustig was!
Hier kwam de oudste terug van de ortho. Vorige keer was ik mee en zei de ortho dat er nog 1 afspraak nodig was, voordat de beugel er uit kon. Komt hij vandaag terug van die afspraak met de mededeling dat er nog een paar afspraken nodig zijn. Zucht. Hij hoopte zo zonder beugel op eindexamen reis te kunnen. Dus ik mag een heel hard gaan mopperen. Het antwoord was dat "de communicatie niet helemaal goed was gegaan". Uh de communicatie was helemaal niet goed.
Het staat wat mij betreft ook prima. Dus dit geintje gaat niet lang meer duren.
Ik snap het ook niet. De wachtlijst is een maand of 9, waarom verdienen aan dit kind. Begin gewoon met de volgendequote:Op maandag 3 februari 2025 21:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
oh oh ortho wat een hekel heb ik aan die lui, hier ook communicatie van niks en laatst hebben ze gewoon zonder overleggen een extra set van invisalign en weer nieuwe mallen en fotos en weet ik veel gemaakt omdat ik niet aanwezig was bij de afspraak voor overleg, omdat ze vergeten waren te vertellen dat dit nodig was.
En ik had die kosten wel gemaakt hoor als ik er aanwezig was maar het is zo weer een extra 3k wat je kwijt bent,en dat vind ik een heel groot bedrag om niet even over te overleggen/bellen.
Ow wauw, dat is wel een flink bedrag extra ineens!quote:Op maandag 3 februari 2025 21:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
oh oh ortho wat een hekel heb ik aan die lui, hier ook communicatie van niks en laatst hebben ze gewoon zonder overleggen een extra set van invisalign en weer nieuwe mallen en fotos en weet ik veel gemaakt omdat ik niet aanwezig was bij de afspraak voor overleg, omdat ze vergeten waren te vertellen dat dit nodig was.
En ik had die kosten wel gemaakt hoor als ik er aanwezig was maar het is zo weer een extra 3k wat je kwijt bent,en dat vind ik een heel groot bedrag om niet even over te overleggen/bellen.
Zou inderdaad wel fijn zijn dan als de beugel er voor z’n 18e uit is. En zij hoeven dat niet te weten dat jullie het wel kunnen betalen. Er zullen zat jongeren zijn die vanaf 18 alles (of veel) zelf moeten betalen. En daarvoor is het helemaal veel geld.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 07:22 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. De wachtlijst is een maand of 9, waarom verdienen aan dit kind. Begin gewoon met de volgende![]()
Hier vallen de extra kosten wel mee. 3k is wel erg veel om niet te overleggen![]()
Hier in ieder geval 1 afspraak extra, maar als ze het echt uitrekken dan kan hij ook voor zijn 18e niet naar de tandarts voor foto's en evt gaatjes vullen, waardoor hij daar zelf voor moet betalen ipv dat het onder de jeugdvergoeding valt. We kunnen het missen, maar wel even de moeite om over te gaan heksen
Mooi klusje voor vandaag danquote:Op dinsdag 4 februari 2025 07:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Zooo, 3k extra, zonder overleg![]()
Bij dochter hebben ze toen haar tanden geslepenzonder overleg.
Ik was er wel, alleen had zoon het op een gillen gezet in zn maxicosien stond ik buiten met hem. Ze kwam redelijk in shock naar buiten want ze zouden alleen de beugel verwijderen.
Ennuh, moet de ortho nog bellen voor zoon
Oefquote:Op maandag 3 februari 2025 21:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ai, dat doet zoveel pijn! Vorig jaar heb ik dat ook gehad, gelukkig hielp de AB heel snel. Binnen 24 uur echt verlichting. Beterschapquote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:49 schreef Ynske het volgende:
Boh, zondag op de hap gezeten ivm zo ontzettend veel pijn in hoofd en ogen door die stomme griep. Een of andere neusspray meegekregen.
Nu weer bij de dokter omdat t niet te doen is. Er staat zoveel stuk op mn gezicht.
Vingerprik 97 ontstekingswaarden op de 100. Toch maar een antibioticum erbij.
Hoop zo dat ik me snel wat beter ga voelen
Dank je. Laten we hopen dat t snel werktquote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ai, dat doet zoveel pijn! Vorig jaar heb ik dat ook gehad, gelukkig hielp de AB heel snel. Binnen 24 uur echt verlichting. Beterschap.
Vaak merk je binnen een dag of 2 echt wel verschil als het een bacteriële infectie is, ik duim voor je dat je snel weer de goede kant op gaatquote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dank je. Laten we hopen dat t snel werkt
Yup, ik word er mee overladen. Keer op keer.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:00 schreef oh-oh het volgende:
Geen last van.
Ik krijg nu wel overal alleen maar post over Billie Eilish die door Beyonce van haar Grammy's beroofd is![]()
Ik gooi hem dan altijd zsm uit in de hoop dat dat signaal wel door komt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:57 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie het nou ook dat je de laatste tijd amper meer normaal door je Facebook kan scrollen zonder dat 95% reclame/suggestie junk is?
Ik kan geen 5 tellen op een post blijven hangen (niet eens aangeklikt), of ik word daarna dood gegooid met allerlei gerelateerde rotzooi?
Pagina na pagina, post na post.![]()
Ik zie amper meer datgene wat ik wel bewust volg en dat is echt niet veel.
Ik blok, verwijder, klik weg maar er poppen er zo 20 nieuwe op.
Gekmakend en tijdrovend.
Dat ook inderdaad. Vooral showbusiness nieuws over allerlei celebs.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:05 schreef BE het volgende:
[..]
Ik gooi hem dan altijd zsm uit in de hoop dat dat signaal wel door komt.Maar er is geen doorkomen aan idd.
En allerlei suggestief clickbaitnieuws uit regio's ver weg wat echt totaal niet interessant is.
En dit zie ik nu dus voor me hequote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:56 schreef oh-oh het volgende:
Oef beterschap @:Ynske !
Blij dat ze geen hondenbeugels doen , dan was ik failliet
Spalkjes waren er toen niet en mijn tanden staan nog prima. Dochter heeft er wél eentje en laat die ook vastzetten als ie losgaat.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:36 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ook nog steeds zo'n spalkje achter mijn tanden, wat ik braaf laat vastzetten als het los is, want na een paar dagen gaan mijn tanden alweer aan de wandel...
Heb jij dan ook dat je ineens pagina's volgt die je niet hebt aangeklikt zelf?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:57 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie het nou ook dat je de laatste tijd amper meer normaal door je Facebook kan scrollen zonder dat 95% reclame/suggestie junk is?
Ik kan geen 5 tellen op een post blijven hangen (niet eens aangeklikt), of ik word daarna dood gegooid met allerlei gerelateerde rotzooi?
Pagina na pagina, post na post.![]()
Ik zie amper meer datgene wat ik wel bewust volg en dat is echt niet veel.
Ik blok, verwijder, klik weg maar er poppen er zo 20 nieuwe op.
Gekmakend en tijdrovend.
Ik verwacht met de andere 2 een taalbarrière gezien schrijfstijl...quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Oooh kak van je oude keuken Nijna. Snappen mensen het niet dat als er een datum bijstaat, het die datum is? Echt, achterlijkheid ten top.
Hoop ik dat één van de twee anderen het wél begrijpenSucces!
Ik overweeg met enige regelmaat om dat hele facebook maar te verwijderen.quote:Yay, ik heb geen feestboek dus ook geen kutreclamejunkshit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, hoi, ben ik weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Qua klachten valt het me nog mee. Alleen ik en oudste raken het niet goed kwijt. Man was 2 dagen goed ziek, jongste was gisteren 1 dag thuis met iets hoofdpijn (en vleugje gezellig thuis willen zijn). Maar oudste heeft 6 dagen duf rond gelopen en mijn systeem start ook nog niet helemaal lekker op. Maar ik hoef vandaag en morgen ook niet veel, dus dat scheelt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Sterkte met de laatste grieploodjes @:Deepfreeze
Las gister dat het de hevigste griepgolf in jaren is...
Dan vallen de klachten opzich best mee. Griep blijft gewoon kut, zeker als het blijft hangen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:06 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Qua klachten valt het me nog mee. Alleen ik en oudste raken het niet goed kwijt. Man was 2 dagen goed ziek, jongste was gisteren 1 dag thuis met iets hoofdpijn (en vleugje gezellig thuis willen zijn). Maar oudste heeft 6 dagen duf rond gelopen en mijn systeem start ook nog niet helemaal lekker op. Maar ik hoef vandaag en morgen ook niet veel, dus dat scheelt.
Hij gebruikt een tv als computer monitor? B wil heel graag een computer voor coderen, gamen, foto's bewerken.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:39 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode mijn oudste heeft een tv als computer monitor aan de muur hangen. Misschien kun je ook met 1 scherm toe voor gamen, casten en computeren?
Klopt. Hij codeert, gamet en is bezig met digitale foto/video bewerking.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:51 schreef exode het volgende:
[..]
Hij gebruikt een tv als computer monitor? B wil heel graag een computer voor coderen, gamen, foto's bewerken.
1 scherm voor alles zou wel fijn zijn ja.
Thanks! Weet je hoe hij de tv op de computer heeft aangesloten?quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:57 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Klopt. Hij codeert, gamet en is bezig met digitale foto/video bewerking.
Hij heeft er wel een 2e monitor naast staan, omdat het gewoon handig is als 2e scherm. Dan progt hij op het tv scherm en heeft hij op het 2e scherm een website/youtube open staan met tips/trucs.
In het begin gebruikte hij zijn tv-scherm ook wel om vanaf zijn bed youtube te casten, maar dat doet hij tegenwoordig minder. Hij is nu 17 en denk dat dat scherm er een jaar of 4 hangt. Dus het zal wel goed zijn. Hij wilde in ieder geval geen nieuw scherm toen we eentje goedkoop op de kop konden tikken.
Je vroeg het niet aan mij, maar wij doen dat op kantoor gewoon met een hdmi-kabel.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:17 schreef exode het volgende:
[..]
Thanks! Weet je hoe hij de tv op de computer heeft aangesloten?
Ik lees wel vaker dat een monitor als tv wordt gebruikt maar niet andersom.
Ik sluit de laptop, net als Tink, regelmatig aan op een van de tv's met een HDMI kabelquote:Op donderdag 6 februari 2025 12:17 schreef exode het volgende:
[..]
Thanks! Weet je hoe hij de tv op de computer heeft aangesloten?
Ik lees wel vaker dat een monitor als tv wordt gebruikt maar niet andersom.
Nee geen Coax, die jongen gaat geen tv kijken zoals wij vroegerquote:Op donderdag 6 februari 2025 14:02 schreef Ynske het volgende:
Ligt eraan hoe je tv wilt kijken via coax of niet? Wil je afstandsbediening kunnen gebruiken?
Ik neig naar tv
Coax, gebruiken mensen dat nog ja?quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:02 schreef Ynske het volgende:
Ligt eraan hoe je tv wilt kijken via coax of niet? Wil je afstandsbediening kunnen gebruiken?
Ik neig naar tv
Natuurlijk!quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Coax, gebruiken mensen dat nog ja?
Glasvezel for the win :-Dquote:Op donderdag 6 februari 2025 14:48 schreef exode het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Anders had ik geen baan meer
Wij zitten in de woonkamer ook op Coax met een Mediabox Next, bewust geen mini. Het is stabieler in ons geval dan wifi of ethernet.
Ja hoor. Op 3 tv's hier coax (waarvan 1 ook een next heeft). Woonkamer alleen next.quote:Op donderdag 6 februari 2025 14:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Coax, gebruiken mensen dat nog ja?
Mijn ervaring met marktplaats is dat je als mensen slecht of erg onduidelijk reageren je beter met iemand anders verder kunt gaan (als je een back-up hebt). Net als mensen die duidelijk de advertentie niet goed lezen, daar reageer ik vaak niet eens meer op.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:51 schreef Nijna het volgende:
Ik heb de keuken op marktplaats staan. En was nu met iemand in gesprek die gewoon mijn vraag niet begrijpt.
Ik weet niet goed wat ik er nu mee moet en heb de neiging om de volgende maar te antwoorden om te kijken of ik daarmee wel tot een afspraak kan komen.
Als ik vraag of hij hem er zelf uit komt halen en hij antwoord: 8 uhr... dan heb je gewoon mijn vraag niet begrepen.
Nu pas?!quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bij ons zit de laptop van mijn vriend met hdmi kabel aan de tv aangesloten en zo internet hij met draadloos toetsenbord op bed via de tv.
En sinds kort een mini next ofzo van ziggo achter de tv .
Fijn dat de cardioloog je niet meer hoeft te zien oh-oh!
Wij zijn ook weer terug van het ziekenhuis, dit keer de cardioloog, ecg gemaakt. Er is iets niet helemaal goed, niks ernstigs. Binnenkort weer terug voor nog een test en bloedprikken. De gang daar is rete smal, paste maar net met de rolstoel!
Nog steeds in het gips dus, sinds 19 december!Botgroei wil maar niet lukken. Volgende week weer foto en gesprek chirurg. Gelukkig nu wel goede rolstoeltaxi gevonden en vergoeding is gelukt.
Zaterdag gaan we eindelijk op kraamvisite! Kleinkinderen ontmoeten voor het eerst!![]()
Vriend van ons wil ons brengen , de buurman heeft de voorstoel los gekregen en plat gevouwen mijn vriend dan achterin zien te krijgen en pootje zo laten rusten en met kussens inbouwen. Gaat een heel gedoe worden en lange rit van 3 uur heen en ook weer terug. Maar je moet er wat voor over hebben.
Ik kan de advertentie niet zien, maar ik denk dat ¤199 euro voor een nieuwe baby geen geld isquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:22 schreef Ynske het volgende:
Ik verbaas me soms ook over verkopen op facebook...
Zoals deze...
https://www.facebook.com/share/p/15dk89zQ43/
199 euro nieuw voor een baby?
Een bodywarmer voor een baby 0-3 mnd.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:46 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik kan de advertentie niet zien, maar ik denk dat ¤199 euro voor een nieuwe baby geen geld is![]()
Ik denk dat ik tijdens mn zwangerschap veel meer uitgegeven heb
Ik vind het wel een bonus als de baby nog niet is gedragenquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
Een bodywarmer voor een baby 0-3 mnd.
Nieuwprijs 199 euro niet gedragen vragen er 100 euro voor
Het stukje bodywarmer zag ik er dus niet bijquote:Op donderdag 6 februari 2025 20:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Ynske voel je je inmiddels al iets beter? Hoop het voor je!!
Ah wat fijn! Van ondraaglijk naar dragelijk is al een enorme stap. Hopelijk snel van daar naar weer helemaal beter!quote:Op donderdag 6 februari 2025 21:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
De vreselijke hoofdpijn door de druk is weg, merk met volgen dat ik wat opknap, gelukkig. Ben er nog niet maar dit is dragelijk en dat was het van de week totaal niet
Ik vraag me bij dat soort dingen ook altijd af wat die verkopers nou denken. De mensen die zoveel geld voor zoiets over hebben kijken niet op Facebook marktplaats (of welk 2e hands verkooppunt dan ook), die kopen het dan liever voor ¤100 meer nieuw.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik heb maar op de volgende gereageerd, als deze ook weer gebrekkig nederlands spreekt dan heb ik er nog 1...quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Mijn ervaring met marktplaats is dat je als mensen slecht of erg onduidelijk reageren je beter met iemand anders verder kunt gaan (als je een back-up hebt). Net als mensen die duidelijk de advertentie niet goed lezen, daar reageer ik vaak niet eens meer op.
Ik (ver)koop overigens regelmatig op marktplaats, maar dus wel selectief. En elektronica is gegarandeerd gedoe.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:07 schreef exode het volgende:
Wij hebben een Ikea Ivar kast met uitklapbaar bureau erop staan. Ik word helemaal tureluurs van alle reacties. Ik kan inmiddels uit 20 mensen kiezen die hem allemaal zo snel mogelijk willen ophalen.
Ik hoopte er 100 Euro voor te krijgen, inmiddels gaan we al richting de 200.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:02 schreef Quoi het volgende:
Grappig. Ook wij zitten in het MP circus. Inmiddels veel kasten op gratis of teab gezet en het ruimt zo lekker op![]()
Je kunt als starter echt voor weinig een interieur bij elkaar shoppen via MP. Er staat zoveel gratis op.
Reden voor de opruimwoede hier thuis is gezinsuitbreiding.Foto???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij gingen gisteren ook kijken bij een cattery nu nog nadenken of we ja gaan zeggen. Een van onze katten was gisteren verontwaardigd dat we naar andere kat roken. En vanmorgen kwam hij dat nog een keer luidkeels vertellen. Sowieso zijn maine coons wel van het kletsen.
Ik kom er 1 bij jou halenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:50 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou alles nemen behalve zo een poepdure doodlekruising of een platsnuit maar hey, wie ben ik
Wij zijn >10 jaar geleden in Lapland geweest. Ik had toen een decathlon skibroek met een wollen thermo legging eronder (investeer in een goede van de buitensportwinkel, dat scheel echt). Dat is voldoende als je actief bent (het was tussen de -10 en -20 graden die week). Bij de activiteiten die we geboekt hadden kreeg je ook standaard een gratis leen overall en snowboots. Die had ik over mijn eigen skibroek +jas aan bij de sledetocht met rendieren (dan zat je stil).quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:11 schreef F_r het volgende:
Hier zitten misschien ook wel kenners jongste gaat op wintersport en de kans is zeer groot dat we met de kerst weer naar lapland gaan. Ik zoek een goede skibroek voor haar. Vorige keer had ze er een van spyder die past ze niet meer. Wat is een goed werk zeker ook met het oog op lapland. Ik heb er nu een bij de anwb besteld maar goed misschien zijn er merken die beter zijn. Dan kan ik gaan zoeken en ook even vinted in de gaten houden.
Wij zijn er al een keer geweest dus voor ons zelf heb ik alles nog alleen de jongste en oudste passen hun kleding niet meer. Daarvoor ben ik op zoek naar iets nieuws, maar ook dat jongste het nu aan kan op wintersportquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:29 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij zijn >10 jaar geleden in Lapland geweest. Ik had toen een decathlon skibroek met een wollen thermo legging eronder (investeer in een goede van de buitensportwinkel, dat scheel echt). Dat is voldoende als je actief bent (het was tussen de -10 en -20 graden die week). Bij de activiteiten die we geboekt hadden kreeg je ook standaard een gratis leen overall en snowboots. Die had ik over mijn eigen skibroek +jas aan bij de sledetocht met rendieren (dan zat je stil)
Nou ja, gewoon decathlon dus. Functioneert prima, heel schappelijke prijzen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:31 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij zijn er al een keer geweest dus voor ons zelf heb ik alles nog alleen de jongste en oudste passen hun kleding niet meer. Daarvoor ben ik op zoek naar iets nieuws, maar ook dat jongste het nu aan kan op wintersport
Ik zou ook kiezen voor laagjes! Thermolegging en een goedkopere skibroek. Zelf had ik een skibroek van de Lidl. Voor Oostenrijk prima geschikt, zelfs zonder extra laag. Maar het koudste was rond de -4 denk ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:11 schreef F_r het volgende:
Hier zitten misschien ook wel kenners jongste gaat op wintersport en de kans is zeer groot dat we met de kerst weer naar lapland gaan. Ik zoek een goede skibroek voor haar. Vorige keer had ze er een van spyder die past ze niet meer. Wat is een goed werk zeker ook met het oog op lapland. Ik heb er nu een bij de anwb besteld maar goed misschien zijn er merken die beter zijn. Dan kan ik gaan zoeken en ook even vinted in de gaten houden.
Is er een mogelijkheid dat je een weekje/ twee weken oppast, om te zien of het een beetje bevalt? Ook voor eega? Ik pas af en toe op, en hoewel mijn man de honden wel lief vindt, komt alle verzorging wel op mij neer. (Dat is de afspraak) Niet alleen het uitlaten, maar ook zorgen voor toezicht/een plek om veilig te kunnen verblijven als we beide weg moeten voor werk/er boodschappen gedaan moeten worden, bezoeken aan de dierenarts, etc.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:25 schreef exode het volgende:
Wij (lees vooral ik) twijfelen al een tijdje over een hondje![]()
De kinderen zien het ook wel zitten, verloofde hangt tussen NEE en een heel kleine beetje naar misschien als wij echt zo graag willen.
Vooral de vakanties en dagjes weg houden me tegen. Nu met de kat kunnen we makkelijk een dag en zelfs een nacht weg en als we langer gaan, geven de buren hem eten. Heel makkelijk dus.
Onze 2025 vakanties zijn allemaal naar plekken waar een hond niet handig is (Efteling en Legoland).
Nou willen zowel mijn zus als een goede vriendin op de hond passen als wij op vakantie gaan. Zij zitten niet vast aan schoolvakanties dus dat zou ook kunnen. Maar ik vind het nogal wat.
In normale werkweken, is er elke dag iemand thuis, alleen dinsdag in principe niet als het leven weer normaal is.
Wij twijfelen nog even verder, het is nogal een beslissing en met een opa kat in huis misschien ook geen goed moment. Overigens zou het dan een Labradoodle worden.![]()
![]()
Een doodle is een hele dure kruising, duurder dan een rashond, het is altijd een kruisingquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Een heel groot deel van de labradoodles zijn toch ook niet zuiver gefokt? Begreep pas van iemand dan er vaak toch andere mixen in de bloedlijn lopen waardoor het geen zuivere combi is?
Mijn moeder heeft sinds 2 weken een pup, fantastisch! En de kinderen zien gelijk hoeveel werk we er straks in huis bijkrijgen, wat betreft dochter heb ik er dan ook geen twijfel over dat ze dit super gaat oppakken, en zoon is er ook helemaal weg van. Nog n paar maandjes wachten...
Ok, dat had ik nog niet meegekregen. Dan snap ik wel dat de irritatie groot is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:49 schreef oh-oh het volgende:
Er is ook geen trimsalon meer te vinden die nog een doodle aan wil nemen![]()
@:BE dit is geen klussen wat hij doet, die maakt iets voor zijn inkomen, dat heeft ie een paar jaar geleden ook al geflikt. Je mag mij even uitleggen wat er geklust moet worden in een huis waar je elke dag 6 uur lang manisch voor moet timmerenWeken en maanden.
Hij maakt dingen die hij verkoopt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef BE het volgende:
[..]
Ok, dat had ik nog niet meegekregen. Dan snap ik wel dat de irritatie groot is.
Mss maakt hij wel zo'n hele grote Adelaar uit een boomstam?
Wij hebben ook vroeger vaak honden uit het asiel gehad. Mijn moeder had een vreemde voorkeur voor 'afwijkende' modellenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:23 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja voor een maltipoo bij een " fokker " betaal je al snel 2000 tetters, asielprijzen zijn andere koek, en die honden moeten ook ergens terecht kunnen
Ik heb er maar 1 uit het asiel, de meesten particulier en 1 via een stichting. Het is natuurlijk altijd een gok, maar dat is een puppy kopen ook, ik heb doorgaans stukken minder werk aan de oudere honden die hier binnenkomenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben ook vroeger vaak honden uit het asiel gehad. Mijn moeder had een vreemde voorkeur voor 'afwijkende' modellen. Wel altijd heel lief. Maar een beetje gek in het hoofd waren ze wel. Alleen de laatste 2 kwamen van een fokker. Een teckel en een basset. Ik zou een teckel echt nooit aanraden. Basset is zo aandoenlijk en lief! Maar ook een jachthond, dus luisteren was een groooote uitdaging.
Iemand die ik ken heeft een entlebucher, maar dat is een vrij zenuwachtig exemplaar, rusteloos, overprikkeld (zoals ze dat zelf dan noemen).quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:49 schreef Troel het volgende:
Ik zou zeker niet gaan voor een labradoodle. Als er ooit een hond komt, wordt het een entlebucher, maar ik denk dat de kans veel groter is dat ik nooit een hond zal nemen. Ondanks dat ik dol ben op de hond(en) van mijn ouders en daar ook van mee kan genieten natuurlijk. Als het een beetje meezit hebben we over een paar maand weer een nestje en dat is zo leuk (en zo veel werk), maar het blijft altijd veel werk. Voor mijn gevoel veel meer werk dan een kat, ook al doe je elke dag de kattenbak enzo. En dan woon ik natuurlijk in het buitengebied, dus de hond kan daar vrij loslopen (in principe).
@:exode: toen ik mijn ouders aan een hond gepraat heb, hebben ze echt gewoon gekeken naar welke eisen zij hadden aan een hond (geen staart die alles van de koffietafel maait, niet zo groot, niet te klein, poepgat hoeft niet echt zichtbaar), maar vooral naar het karakter van de hond. Zo zijn ze uiteindelijk op de entlebuchers uitgekomen (kortharige, kleine variant van de berner sennen). En dat is ook echt de hond die bij mijn ouders past. Maar ga dus op die manier kijken welke hond mogelijk zou passen bij jullie in het gezin. Ga dan eens op zoek naar de rasvereniging en loop bijvoorbeeld mee meet een wandeltocht van de vereniging. Dan kun ej ook echt zien hoe de honden zijn. Uiteraard geldt dit enkel als je voor een rashond gaat, er zijn natuurlijk ook redenen om een hond uit het asiel te halen, maar voor een eerste hond vind ik dat persoonlijk wat minder geschikt. En vergeet ook niet hoeveel tijd er in alle cursussen gaan zitten!
(Verder: het idee is wel altijd super)
Edit: Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
De hond van mijn ouders (links) met haar vorige lover.
Dat zou je verwachten alleen hij is natuurlijk niet zonder reden afgekeurd. Hij wordt wel iets rustiger maar laatst had hij een andere hond in het vizier die ik niet zag en weg was hij.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:37 schreef oh-oh het volgende:
Die zou als afgekeurde hulphond toch wel wat skills moeten hebben?
Mijn honden kunnen niks, hoeven ze van mij niet, Leo wel trouwens, want die vindt kunstjes doen fantastisch, en Jeroen heb ik op zijn oude dag ook nog een en ander geleerd, maar verder weten ze wanneer ze moeten komen, kunnen ze los lopen en kunnen ze samen met zijn tienen aan de lijn lopen, meer hoeft dat niet te zijn.
Maar doe je daar iets mee? Zulke dingen zijn echt makkelijk op te lossen met een beetje training of met een GT!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:53 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat zou je verwachten alleen hij is natuurlijk niet zonder reden afgekeurd. Hij wordt wel iets rustiger maar laatst had hij een andere hond in het vizier die ik niet zag en weg was hij.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:53 schreef oh-oh het volgende:
Die hond kan met gemak 2 weken mee naar Maastricht hoor
Ja dan heb je wat te doen in je vakantiequote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Zit ik nog aan het uitlaten vast
Hij kent de commando's zeker wel. Zijn obsessie voor een andere hond is gewoon te groot hij wil heel graag spelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar doe je daar iets mee? Zulke dingen zijn echt makkelijk op te lossen met een beetje training of met een GT!
En verder zal hij toch wel alle commando's kennen en zo?
Ja maar daar kun je aan werken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:04 schreef F_r het volgende:
[..]
Hij kent de commando's zeker wel. Zijn obsessie voor een andere hond is gewoon te groot hij wil heel graag spelen.
De teckel moesten wij bij regen echt zo ongeveer het huis uit slepen. Die had daar zo'n tyfushekel aanquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:18 schreef exode het volgende:
Dat uitlaten zou me nog het minste uitmaken. Ik loop nu ook heel veel en wij wonen echt wel in een fijne loopomgeving. Kan kiezen tussen de polder, langs de Vecht of toch bewoond gebied.
Regen boeit me ook vrij weinig, de hitte, die zou ik naar vinden. Maar goed, dan wil een hond vast ook geen lange rondes lopen.
Heerlijk! Met een grotere afstand is het wel echt fijn om elektrisch te fietsenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:10 schreef exode het volgende:
En we hebben vanochtend een nieuwe electrische fiets gekocht![]()
Ik zeg dan wel 'we' maar 9 van de 10 keer gaat verloofde erop fietsen naar haar werk. Sinds ze op de electrische fiets naar haar werk kan, pakt ze dus nooit meer de auto. Zelfs niet als het zeikt van de regen. Het is 8 kilometer dus het is de moeite waard zeg maar.
Onze huidige electrische fiets is tweedehands en dat wordt dan helemaal de mijne. Ik zet hem namelijk altijd op het station als ik naar kantoor ga. Niet echt een plek voor een nogal dure fiets.
Ze is helemaal over the moon, een rodehaar lievelingskleur, voor de kenners
Een Giant Expression E+. Morgen ophalen, ze moesten hem nog even rijklaar maken.
Zeker! Voor mij is het 10 kilometer naar mijn werk. Ik vind het ideaal. Alleen mijn route en stalling zijn niet geschikt voor zo'n dure fiets. Maar onze tweedehandsje fietst nog prima, dus die pak ik gewoon.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Heerlijk! Met een grotere afstand is het wel echt fijn om elektrisch te fietsen.
Hij voelt zich nu zeker genoeg om een beetje te klauteren. Al lukt het nog steeds niet best. Belasten mag ook nog niet uiteraard. Hij heeft er ook nog regelmatig pijn aan.quote:Op donderdag 6 februari 2025 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu pas?!![]()
Wow, wat hebben jullie daar door omstandigheden lang op moeten wachten zeg..![]()
![]()
Wat fijn dat het nu eindelijk kan!![]()
![]()
Echt heel naar dat de genezing zo langzaam gaat. Hopelijk komt er binnenkort wat vaart inquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij voelt zich nu zeker genoeg om een beetje te klauteren. Al lukt het nog steeds niet best. Belasten mag ook nog niet uiteraard. Hij heeft er ook nog regelmatig pijn aan.
Onze hond komt uit Griekenland via een organisatie. Ze heeft echt wel wat meegemaakt in de eerste maanden, dat merk je nog steeds.
Ze wordt in april alweer 5. We hebben het bed nu schuin neergezet, zodat ze ernaast kan kruipen/liggen. Want sinds de val komt ze nog amper spelen en de kamer in. Ze blijft veel in haar mand liggen.
Mijn dochter net zo. Het stomme is dat eerst de een bang was voor honden (was een hond tegen haar op gesprongen, dus begrijpelijk) en de ander dat raar vond, maar toen dochter 1 er vanaf was (dankzij een schoolvriendinnetje met hond), werd dochter 2 bang van honden en een stuk erger ook. Mn zus heeft een hond en daar is ze heel bang voor. Mijn zoon is daarentegen een dierenvriend, maar weer allergisch voor kattenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:20 schreef Phaidra het volgende:
Onze jongste is ook heel lang bang voor honden geweest. Er is, voor zover wij weten, nooit iets gebeurd. Hij is sowieso niet zo'n held met dieren (meeste kinderen vinden de kinderboerderij leuk, hij niet), maar die panische angst is alleen voor honden. En al die mensen in het bos zeggen al-tijd: "Hij doet niks hoor!". Alsof dat de angst minder maakt... voor hem doen ze wel wat, namelijk naar hem toe lopen en willen snuffelen, bijvoorbeeld
. Inmiddels is hij bijna 10 en gaat het wel beter. Op straat durft hij er nu normaal langs te lopen. Maar bij een smal paadje kiest hij nog steeds liever voor een omweg.
Ik vroeg me dat vanmiddag eigenlijk wel af:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Met hitte wordt het echt afgeraden om ver te lopen idd, daar ben ik ook blij mee![]()
Ik heb hier een hond die zwaar mishandeld is voor hij hier kwam, die kwam hier als skelet aan, kon amper lopen, hij is nu zooooooo lief maar hij blaft alleen om alles heel hard en ik kan nog steeds niet goed lezen of hij bang of enthousiast is.
Maar de hele buurt kent Otis, iedereen weet dat hij als je bij hem bent echt een brok liefde is nu.
Alleen die kleine chihuahua, die geeft geen kik maar vreemden moeten haar liever niet aanraken
Mijn honden blaffen alleen als ze bel gaat even. En dat is echt nog geen 5x per week. En dan blaffen er 2 of 3. Opvoeden he.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat vanmiddag eigenlijk wel af:
Jij klaagt over je buurman die klust in een flat, maar je woont zelf met tig honden in diezelfde flat. Die blaffen toch ook veel lijkt me? Is dat dan ook niet mega vervelend voor andere bewoners?
Ik ben dus met allemaal vervolg cursussen al bezig in de hoop dat ze ooit echt heel goed zal luisteren.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mijn honden blaffen alleen als ze bel gaat even. En dat is echt nog geen 5x per week. En dan blaffen er 2 of 3. Opvoeden he.
Oh ja een Beagle, die zijn echt eigengereid 🤣. Eten ook vaak alles wat ze tegenkomen. Vriendin van me had er ooit een uit het asiel gehaald. Gingen we samen wandelen, kwamen we na twee uur stront eten een stomme kennis tegen die zich helemaal af liet kijken door die hond. Wij hadden het echt niet meer.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:10 schreef Budabuddumbam het volgende:
Onze hond is dus echt net een schootkat maar dan wat groter uitgevallen![]()
[..]
Ik ben dus met allemaal vervolg cursussen al bezig in de hoop dat ze ooit echt heel goed zal luisteren.
Maar we hebben een beagle dus ik moet ook wel beseffen waar ik aan begonnen ben![]()
Ik ben wel tevreden eigenlijk met de basis, ze probeert wel alles af en toe weer een keertje opnieuw maar als je haar aan de kant gooit bij het eten koken ofzo dan blijft ze wel buiten de keuken, en als we aan tafel eten komt ze een keertje kijken wat je hebt en of ze iets krijgt maar als je dr dikke kont aan de kant duwt dan stopt het wel.
En dat is eigenlijk het enige wat ik echt wil van een hond dat het een beetje snapt wat de verwachtingen zijn.
Ze is nu bijna 7 maanden dus er komt nog een puberteit aan
Kevin en ik zijn van plan om een vakantieopvang te beginnen (voor al uw honden en babies). Zodra die is opgestart zal ik een seintje gevenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:18 schreef LeSage het volgende:
Ik mis mijn hond nog steeds en die is al bijna 5 jaar doodwas echt m’n allerbeste vriendje.
Voorlopig nog geen nieuwe hond. We gaan te graag met de caravan naar warme oorden en dan moeten we oppas regelen, zie dat nog niet zo makkelijk in helaas.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:19 schreef Amsel het volgende:
Ik woon in het Gooi dus ik heb natuurlijk een labradoodle
Aaaaahquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:19 schreef Amsel het volgende:
Tuurlijkquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:39 schreef exode het volgende:
[..]
Aaaaahmag ik een keer komen spelen
Als we op een serieuzer punt komen, zou ik dat oprecht leuk vinden. Ook om jouw ervaringen te horenquote:
Oh ik vind het ook echt prima hoor! Laat maar weten ooit. Of als jullie weer eens naar de jumpkerk gaan, kom je even koffie/thee doenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:48 schreef exode het volgende:
[..]
Als we op een serieuzer punt komen, zou ik dat oprecht leuk vinden. Ook om jouw ervaringen te horen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doordat mijn hart zo lang op marathonstand heeft gestaan moet ik nu een maand aan de bloedverdunners en over 3-4 weken echo en controle bij de cardioloog. Verder is het gewoon business as usual.
Maar voor nu ben ik gewoon moe en spierpijn. Gisteren op het hartfilmpje wel achteraf het moment gezien dat mijn hart zichzelf heeft gereset, het heeft gewoon iets van 4 seconden niks gedaan en toen weer normaal gaan kloppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:57 schreef taxibabe het volgende:
Oorzaak kan van alles zijn. Vermoedelijk combinatie van stress, hormonaal (mogelijk beginnende overgang) etc.
Stress zou niet gek zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doordat mijn hart zo lang op marathonstand heeft gestaan moet ik nu een maand aan de bloedverdunners en over 3-4 weken echo en controle bij de cardioloog. Verder is het gewoon business as usual.
Maar voor nu ben ik gewoon moe en spierpijn. Gisteren op het hartfilmpje wel achteraf het moment gezien dat mijn hart zichzelf heeft gereset, het heeft gewoon iets van 4 seconden niks gedaan en toen weer normaal gaan kloppen
Als moeder van een zoon waarbij 3x de neusamandelen zijn weggehaald kan ik misschien wat zorg wegnemen door te zeggen dat die operatie weinig voorstelt, Ja ze moeten even onder narcose maar hier was t elke keer zo dat hij eind vd dag alweer boven mn hoofd uitsprong.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder veel sterkte met alles, vervelend als je zoveel zorgen op ke bord hebt.
Hier echt een hondenmens, bewust gewacht wel tot de kinderen wat ouder waren en nu wachten we bewust tot mei/juni omdat er dan wat wekelijkse verplichtingen wegvallen.S. 2014
J. 2016
Dankjequote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als moeder van een zoon waarbij 3x de neusamandelen zijn weggehaald kan ik misschien wat zorg wegnemen door te zeggen dat die operatie weinig voorstelt, Ja ze moeten even onder narcose maar hier was t elke keer zo dat hij eind vd dag alweer boven mn hoofd uitsprong.
Verder veel sterkte met alles, vervelend als je zoveel zorgen op ke bord hebt.
Hier echt een hondenmens, bewust gewacht wel tot de kinderen wat ouder waren en nu wachten we bewust tot mei/juni omdat er dan wat wekelijkse verplichtingen wegvallen.
Ja bizar hé! Die race hartslag merk je wel. Mijn bloedruk is altijd aan de lage kant, gisteren ook. Standaard is 'ie 100/60, gisteren in het ziekenhuis zat ie op 90/50.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Ooh, wow, die foto![]()
Wel heel heftig dat je hart überhaupt zo op hol kan slaan.
Bloeddrukmeter is misschien wel handig om in huis te halen, meet ook de hartslag. Hoewel je dat met een racehartslag natuurlijk zelf wel merkt![]()
En stress...altijd zo makkelijk: probeer niet te stressen, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Sterkte ermee!
Ik vind het zo erg dat dit in zon grote schaal voorkomtquote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:30 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou stiekem wel een ex-proefdier Beagle willen. Maar ik heb konijnen en woon bij het bos (losloopgebied) Dus dat jachtinstinct en dat enorm eigenzinnige is dan niet zo’n denderende combinatie vrees ik. (En ik ben niet zo van strak aan de voet, dus ik voorzie ook daarin wat problemen)
Hahaha ja dat is wat elke beagle eigenaar zegt he,quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:13 schreef Quoi het volgende:
![]()
Ik ben opgegroeid met een beagle en idd, het klopt. Maar zelfs met die eigenschappen was het de beste en de liefste en de leukste. Verder teckels. De 'laatste'
is 2 weken terug overleden.
Wij houden het bij poezels vanwege de flexibiliteit. Het ras van onze nieuwe wordt HTKWeer een zwarte dame.
Oh ja dat maakt het wel net ff anders natuurlijk, sorry dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:12 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dankje, het is vooral juist die even onder narcose waar ik me zorgen om maak, ik heb geen idee hoe hij gaat reageren op alles. De controle echo's van zijn hart (hij heeft een aangeboren hartafwijking.. goh het hart is wel een terugkerend item bij ons
vindt hij heel interessant. Het onderzoek met de scope in zijn neus gaf hij ook geen kik. Maar een narcose is wel ff iets anders.
Mijn ouders hadden een labradoodle (de vorige, want ze hebben er nu weer eentje), wonen niet in het Gooi, maaaaarrrr…. kochten hem wel in Larenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:19 schreef Amsel het volgende:
Oh gets, dat is naar.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:27 schreef taxibabe het volgende:
Wij hebben eigenlijk altijd katten en honden gehad. Tot een jaar geleden hadden we een hond, kruising mechelse/hollandse herder. In huis een ontzettend lief beest, maar wel blaffen om alles. Uitlaten was een crime, we hadden haar overgenomen van familie toen ze 2 was. Maar ze was nooit goed gesocialiseerd, ze was niet agressief maar stormde wel altijd op andere honden af (uit enthousiasme), maar dat schrikt toch af en ik kon haar niet tegenhouden omdat ze zo sterk was. Op het laatst kreeg ze stress om de meest onbenullige dingen en heeft ze 2 x gegromd naar kind. DA vermoedde dementie/tumor oid. Toen hebben we haar in laten slapen, ze was 12.
Nu hebben we nog 3 katten en 5 kippen. ow ja en konijnen, maar daar zoeken we een ander huisje voor, kind kijkt er totaal niet naar om.
Pff.. gisteren heb ik de hele dag op de eerste hulp gelegen, mijn hart was op hol geslagen. Zelfs na een betablokker ging mijn hart niet normaal doen. Ze wilden toen mijn hart een schok toedienen.Maar terwijl ze bezig waren met die voorbereidingen vond mijn hart dat het toch tijd was om weer normaal te gaan doen.. pfeww.
Nu ben ik kapot na 7 uur lang een hartslag van gemiddeld 170 + overslag.
Oh dat kon je ook niet weten, daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh ja dat maakt het wel net ff anders natuurlijk, sorry dat wist ik niet.
Hopenlijk valt het hem en jullie alsnog heel erg mee.
Geen idee, de cardioloog zei dat het soms gewoon gebeurt bij bv stress, (beginnende) overgang of een opkomend viruusje. Nu het bij mij is gebeurd is de kans wel ietsjes groter dat het vaker kan gebeuren, maar het kan ook 20 jaar duren voordat het weer gebeurd. Over 3-4 weken een echo en controle en dan zien we wel verder.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:24 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh gets, dat is naar.
Mijn vader is vorige week nog met de ambulance geweest omdat zijn hartslag 180 was. Maar dat bleek de prednison.
Is er bij jou een achterliggende reden?
Sorry, ik las pas later bij. Akelig hoor, hopelijk is het eenmalig![]()
Verder zijn we heel gewoon en vooral geen Gooische kak hoorquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:22 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden een labradoodle (de vorige, want ze hebben er nu weer eentje), wonen niet in het Gooi, maaaaarrrr…. kochten hem wel in Laren
Best wel gedoe ja, maar goed ik probeer maar voor ogen te houden dat het mooi wordt!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:14 schreef exode het volgende:
Wat een geregel he Nijna!
Hier begint de aannemer over 4 of 5 weken. Ik blijf opruimen voor mijn gevoel. Maar we zijn al heel ver.
Volgende week naar de Ikea om de keukenkasten te bestellen. De fronten, zijpanelen, plinten en werkblad zijn al besteld (bij Baboon). Dan is alles uitgezocht en besteld.
Vandaag met pijn in ons hart de apothekerskast op Marktplaats gezet.
Die richting is het inderdaad! Tnx.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:13 schreef exode het volgende:
Zoek eens op buffetkast Old Basics Nijna, weet niet of dat industriële jullie smaak is. Maar ze hebben kasten die onder dieper zijn dan boven.
Hè jakkesquote:Op zondag 9 februari 2025 11:46 schreef taxibabe het volgende:
Zwaai vanaf de SEH... hart is weer op hol geslagen.. moet nu blijven
He bah! Laat ze nu maar goed uitzoeken waar het door komt. Sterkte.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:46 schreef taxibabe het volgende:
Sterktequote:Op zondag 9 februari 2025 11:46 schreef taxibabe het volgende:
quote:Op zondag 9 februari 2025 13:22 schreef taxibabe het volgende:
Lief van jullie! Morgen krijg ik iig een echo. Maar vind het wel kut allemaal. Voor het eerst een nacht zonder mn kind en dat ik hem niet naar bed kan brengen
Hier ook leeg, alleen de bestekla nog uitmesten.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:37 schreef exode het volgende:
Hier gaat Marktplaats als een dolle. Tv is gisteren opgehaald, de oude fiets is ook gisteren opgehaald. B zijn hoogslaper wordt zaterdag opgehaald en de apothekerskast is ook al verkocht.
Het wordt hier leeg, het echot gewoon. Maar het zijn leuke bedragen, dat dempt de bodemloze put van de verbouwing een beetje.
Morgen ga ik met B naar de Ikea, bureau en nieuw bed uitzoeken.
Gaaf! Het concert was gewoon weerquote:Op zondag 9 februari 2025 20:52 schreef livelink het volgende:
@:mushanga71 , mijn broer was gisteren ook bij Toto. Hij was enthousiast, ook over Christopher Cross.
Dag hoor. Je maakt mij niet wijs dat die Superbowl met Usher al een jaar geleden is.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik hoop dat je je rust een beetje kan pakken daar @:taxibabe
Ik keek net een halve minuut van de Superbowl en dacht laat maar
quote:Op maandag 10 februari 2025 17:22 schreef taxibabe het volgende:
Na een superslechte nacht mocht ik al op tijd voor de echo. Ze hebben niks kunnen vinden waarom mijn hart zo gek doet. Er zit een foutje in de elektrische prikkel (boezem- of atriumfibrilleren), maar wat de trigger is weten ze niet. Met medicatie gaat het goed, maar vanwege mogelijke bijwerkingen moet ik nog een nacht ter observatie blijven... grrr.
Dikke knuffelquote:Op maandag 10 februari 2025 17:22 schreef taxibabe het volgende:
Na een superslechte nacht mocht ik al op tijd voor de echo. Ze hebben niks kunnen vinden waarom mijn hart zo gek doet. Er zit een foutje in de elektrische prikkel (boezem- of atriumfibrilleren), maar wat de trigger is weten ze niet. Met medicatie gaat het goed, maar vanwege mogelijke bijwerkingen moet ik nog een nacht ter observatie blijven... grrr.
Hm… dat is niet fijn. Hele dikke knuffelquote:Op maandag 10 februari 2025 17:22 schreef taxibabe het volgende:
Lekker zelf laten makenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:22 schreef Amsel het volgende:
Hou je taai @:taxibabe, hopelijk morgen weer lekker naar huis.
Onze jongste van 8 kondigt net aan dat hij nog een broertje of zusje wil. No way
Heb je wel een punt. Ik vind mijn 9-jarige nog niet eens zo heel zelfredzaam, laat staan dat ie een kind moet verzorgenquote:Op maandag 10 februari 2025 21:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind 8 jaar daarvoor toch wel heel erg jong...
Hij snapt ook nog niet helemaal hoe het werkt. Hij vroeg of vrouwen dan eieren leggen in hun buikquote:Op maandag 10 februari 2025 21:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind 8 jaar daarvoor toch wel heel erg jong...
Vervelend, taxibabe. Mijn man heeft iets vergelijkbaars. Bij hem heeft het best even geduurd voor ze de juiste medicatie en dosering hadden gevonden. Maar met zijn huidige medicatie is het over het algemeen goed onder controle. Hopelijk kun jij hier nu ook goed mee verder.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:22 schreef taxibabe het volgende:
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 10:23 schreef taxibabe het volgende:
Oh wat naar dat het instellen zo lang heeft geduurd bij je man. Ik vind het ook wel wennen moet ik zeggen, mijn hartslag is nu lager in rust dan eerst.
Maar ik mag naar huis! Wel over 2 weken terug voor controle en nadenken of ik een operatie wil omdat ik nog relatief jong ben voor deze medicatie. Dan gaan ze bepaalde punten op mn hart 'kapot' branden waardoor hij ook niet meer op hol zou moeten slaan.
Lief dat je het vraagt!quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:07 schreef Tink89 het volgende:
Hoe was het thuis Taxi? Al een beetje gewend aan je medicatie?
Ik begon de dag met cadeautjes, liedjes, knutsels en broodjes <3 en de zon schijnt.
Ja ik mag me wel inspannen, maar gewoon langzaam opbouwen. Mijn lichaam moet ook weer wennen aan deze hartslag en door bv wandelen mijn hartslag bij inspanning weer iets omhoog krijgen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:14 schreef Tink89 het volgende:
Idd, txs!
En dat klinkt heel gek. Mag je je nu wel inspannen dan? Want de hele dag niks doen waarbij je hartslag normaal omhoog gaat, lijkt me niet heel haalbaar...
Oh das wel luxe! Al lijkt mij het wel raar om naast je je zoon te zitten dan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:18 schreef Troel het volgende:
Ik ga qua luxe een stapje vooruit: Ik mag me (zodra hij zijn rijbewijs opgehaald heeft) laten rijden door mijn oudste!
Beterschap!quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent, @:taxibabe Medicatie zal een kwestie van wennen zijn, denk ik.
Gefeliciteerd Tink!![]()
En @:Troel gefeliciteerd met het rijbewijs van oudste![]()
Zoon heeft griep en ik hoest me de tyfus. 4 uur slaap per nacht maakt het er niet beter op
Ik vond het vroeger echt verschrikkelijk, rijden met een ouder (of het hele gezin) erbij. Keken op mijn vingers en veel strenger dan de rij instructeurquote:Op woensdag 12 februari 2025 14:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oh das wel luxe! Al lijkt mij het wel raar om naast je je zoon te zitten dan.
Ossengalzeep, puur en dan flink schrobben.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:52 schreef Hupje het volgende:
Het is klussen, wonen en huishouden maar ik durf daar toch niet echt een topic over vlekken in kleding te openen![]()
Misschien heeft iemand hier advies?
Vet gespetterd uit de pan op mijn polyester/katoen shirt. Echt van die spatten. Eerst met water afgedaan, toen in water laten weken. Gewassen. Daarna met Vanish vlekkenspray ingespoten, gewassen. Op advies van Google ingezeept met afwasmiddel, gewassen. Maar nog zijn de vlekken er niet uit
Ja, dat heb ik dus niet gedaan...quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:56 schreef Vanyel het volgende:
Afwasmiddel is hier altijd de eerste stap. Lekker vol spuiten en een dagje laten liggen.
Wel Dreft natuurlijk
Wel speciaal bier hèquote:Op woensdag 12 februari 2025 19:54 schreef exode het volgende:
Wij hebben wel het geluk dat de woonkamer van ons blijft tijdens de verbouwing. Er komt een stofmuur met deur tussen de woonkamer en uitbouw. Dus ik kan ze negeren
Ik zal ze doorlopend voorzien van koffie, koek en bier ()
* Nijna schrijft het gelijk op het boodschappenlijstje, speciaal bierquote:
Of je zet voor 10 euro gewoon een oldskool doorloopapparaat neer (of leent even van de buren ofzo)quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:06 schreef exode het volgende:
Wij hebben alleen alcoholvrij bier in huis. Dus moet dan wel even inkopen doen.
Wij denken erover om als ze starten met de verbouwing de Jura voor onderhoud weg te brengen. Dat betekent koffie zetten met de cafetiere.
Hier zijn de kinderen zo moe, de cito's erc hebben erin gehakt denk ik. Nog een week en dan vakantie!
Dat drink ik nietquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Of je zet voor 10 euro gewoon een oldskool doorloopapparaat neer (of leent even van de buren ofzo)
Ik bedoelde voor de verbouwers/klussers. Niet voor jou ;-) Dat jij dat niet drinkt, had ik wel bedacht... Maar nu ik het teruglees heb ik jouw post denk ik niet helemaal goed geïnterpreteerd.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:52 schreef exode het volgende:
[..]
Dat drink ik nietIk heb gewoon een cafetiere en bonenmaler op zolder staan (voor vakanties).
Ik mag ook hopen dat ik mijn koffieautomaat eerder terug heb dan dat de verbouwing duurtquote:Op donderdag 13 februari 2025 13:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik bedoelde voor de verbouwers/klussers. Niet voor jou ;-) Dat jij dat niet drinkt, had ik wel bedacht... Maar nu ik het teruglees heb ik jouw post denk ik niet helemaal goed geïnterpreteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |