Technisch gesproken hangt dat er vanaf wat het moet doen. Een besturingssysteem kan zoiets eenvoudigs zijn als een fysieke schakelaar 1 keer per uur te flipfloppen. Ik ben na mijn semi hobbymatige denksport carrière in de microcontrollers beland die weliswaar volledig autonoom werken maar om dan te spreken van een "besturingssysteem" gaat dan wat ver in de zin dat je het niet kunt vergelijken met UNIX of wat of met MS-DOS of wat de Commodore 64 had b.v.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat denk jij dat een besturingssysteem eigenlijk allemaal doet?
Wat ze daar doen moeten ze lekker zelf weten, maar voor de rest helemaal mee eens. Het werd ook weleens tijd dat men hier het licht ging zien. Jammer dat er toch Amerikaanse handelingen nodig zijn om hier het lampje te doen laten branden. Feitelijk is hun modus operandi altijd hetzelfde geweest en ik zie daar ook niet snel verandering in komen.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
fuck de vs en fuck de retards die Trump tot president hebben gestemd. Zak in de stront.
Ik steun dit.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Iets wat je niet zo snel (nog eens) van me gaat zien : fuck de vs en fuck de retards die Trump tot president hebben gestemd. Zak in de stront.
quote:Op zondag 2 februari 2025 20:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat ze daar doen moeten ze lekker zelf weten, maar voor de rest helemaal mee eens. Het werd ook weleens tijd dat men hier het licht ging zien. Jammer dat er toch Amerikaanse handelingen nodig zijn om hier het lampje te doen laten branden. Feitelijk is hun modus operandi altijd hetzelfde geweest en ik zie daar ook niet snel verandering in komen.
Zou mooi zijn als Europa nu echt eens gaat samenwerken.
We trillen op onze grondvesten. Laat de VS het lekker met het VK uitzoeken en dan kan de rest van de wereld zich bezighouden met een planeet die ook voor onze (lees: jullie) kleinkinderen en zo voort leefbaar gaat zijn.quote:
Jawel hoor. wel dat soort inwoners.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
1,4 mld. inwoners is niet te verwaarlozen.
Hoe fucked is het VK eigenljk als er ee ntotale trade oorlog komt en ze ook tariffs op het VK gooien en ze dan niet de protectie van de EU hebbenquote:Op zondag 2 februari 2025 21:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
We trillen op onze grondvesten. Laat de VS het lekker met het VK uitzoeken en dan kan de rest van de wereld zich bezighouden met een planeet die ook voor onze (lees: jullie) kleinkinderen en zo voort leefbaar gaat zijn.
Jawel hoor. wel dat soort inwoners.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee Turkije mag nooit lid worden van de EU.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, het land is ook erg protectionistisch maar toch zal de EU met India moeten samenwerken. Belangrijker is een front van de EU en China tegen de VS. Maar bij internationale machtspolitiek en samenwerking tussen staten is altijd de vraag: "in hoeverre kan je de ander vertrouwen?"
Turkije moet ook zo snel mogelijk lid worden van de EU. Wilders zal dat niet leuk vinden.
Ja, dat is hun hele probleem: ze kunnen geen fatsoenlijke handelsverdragen afsluiten, omdat het maar een relatief klein land is en ze door hun koloniale verleden maar weinig vrienden hebben. Volgens mij hebben ze niet echt handelsverdragen met de VS, maar het is nog wel een redelijk grote handelspartner (na de EU) en hun economie is nogal zwakjes. Dus dat kan er inderdaad flink inhakken.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe fucked is het VK eigenljk als er ee ntotale trade oorlog komt en ze ook tariffs op het VK gooien en ze dan niet de protectie van de EU hebben
Ik denk niet zo veel meer of minder dan de rest van de EU, zo ver waren ze daar ook al vrij vlot. Uiteindelijk zal er vast wel weer toenadering komen naar het VK en terug, maar dat is meer noodzaak dan uit de goedheid van het hart.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe fucked is het VK eigenljk als er ee ntotale trade oorlog komt en ze ook tariffs op het VK gooien en ze dan niet de protectie van de EU hebben
Ja, de EU is de minst gevaarlijke "supermacht" en de enige die ook open staat voor nieuwe partners.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:11 schreef havanagila het volgende:
Nou, tijd dat de EU eens gaat bellen mat Canada en Mexico. Kon nog wel eens gunstig uitpakken.
Helemaal mee eens. Het was een beetje gekscherend bedoeld dat stukje over militaire basissen in die landen met de bedoeling de VS schrik aan te jagen, maar we moeten de kansen wel zien die er liggen. Dit is het moment om uit te breiden in invloed.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:11 schreef havanagila het volgende:
Nou, tijd dat de EU eens gaat bellen mat Canada en Mexico. Kon nog wel eens gunstig uitpakken.
Goed gezien. Dog eat Dog. Unieke kansen voor de topdogs zodat er (alweer) een nieuwe ronde van de opwaartse stroom van kapitaal kan plaatsvinden naar die kleine groep. Zodat straks niet de rijkste 5% maar de rijkste 1% alle middelen bestuurt en beheerst. Dat is hoe het gaat en het voetvolk ziet dat het goed is omdat ze de waan hebben om zelf ook nog ooit een topdog te worden. Ongelooflijk hoe dat systeem werkt en dat alle slachtoffers ervan er nog blij mee zijn ook...quote:Op zondag 2 februari 2025 16:33 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Degenen die 'First' worden zijn de mensen die genoeg geld hebben. Als de boel gedestabiliseerd is, de inflatie overal torenhoog is en de meeste mensen hun huis, goud, aandelen, etc. moeten verkopen, dan kunnen diegenen met genoeg geld alles lekker goedkoop opkopen. Uiteindelijk, na jaren ploeteren, komt de ecnonomie er weer bovenop, soort van, en dan kan het volgende rondje graaien beginnen.
EU volgende supermachtquote:Op zondag 2 februari 2025 21:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de EU is de minst gevaarlijke "supermacht" en de enige die ook open staat voor nieuwe partners.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
[..]
Nee Turkije mag nooit lid worden van de EU.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, het land is ook erg protectionistisch maar toch zal de EU met India moeten samenwerken. Belangrijker is een front van de EU en China tegen de VS. Maar bij internationale machtspolitiek en samenwerking tussen staten is altijd de vraag: "in hoeverre kan je de ander vertrouwen?"
Turkije moet ook zo snel mogelijk lid worden van de EU. Wilders zal dat niet leuk vinden.
En van een kwaliteit van lik me kut.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:44 schreef halfway het volgende:
Dus de EU gaat dus overstelpt worden met producten uit China tegen lagere prijzen
Jawel, mijn nichtje en mijn neefje.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:27 schreef Hathor het volgende:
Er is nog nooit iets goeds uit China gekomen.
Daarom ga ik morgen iets doen wat ik 6 maanden geleden niet gedacht had dat ik het ooit zou doen: al m'n ETF's opruimen. Zit vol in Amerikaanse markt (afgezien van wat ASML in de tech ETF).quote:Op zondag 2 februari 2025 21:17 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig lijkt het wel mee te gaan vallen allemaal:
[ x ]
Vrouw van een vriend van me is Chinees, ze is een schat.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is nog nooit iets goeds uit China gekomen.
Dat is Target2. Een massavernietigingswapen. Heb ik ook vaak over geschreven hier maar het drong nooit echt door. Het is ook niet erg bekend in de media.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De euro zal desintegreren omdat het is verworden tot een middel voor een transferunie, waarbij duizenden miljarden(target salden) van noord naar zuid-europa gepompt worden. Deze schulden worden nooit vereffend zoals in de VS gebruikelijk. Vandaar ook de grote verschillen in renteniveaus per staat in de VS itt de EU.
quote:Op zondag 2 februari 2025 21:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
EU volgende supermachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen is de EU nog niet echt de baas. We moeten meer EU denken en minder nationale macht en prestige.
Tja, het gaat niet overal even voorspoedig. Zo zou Noord-Holland wel kunnen stemmen voor afsplitsing van Nederland, omdat zij het meeste geld verdienen. En kunnen we Limburg beter aan België (Vlaanderen!) geven.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is Target2. Een massavernietigingswapen. Heb ik ook vaak over geschreven hier maar het drong nooit echt door. Het is ook niet erg bekend in de media.
Het is een systeem om dagelijks de betalingsbalans tussen de verschillende landen gelijk te trekken. Dus die heeft een schuld aan die en betaalt dat overnight. Tot zover prachtig.
Alleen... als het ene land dat niet doet wat dan? Dat zien we nu. Ik dacht dat b.v. Duitsland anno nu ongeveer Duizend Miljard euro in de min staat... Dat is wat er opgebouwd is (in negatieve zin) doordat bepaalde schuldenaren gewoon niet betalen. Daar staat verder geen straf op.
Het effect is dus dat dit systeem verworden is tot een verborgen kredietverlening van noord naar zuid.
Is een zwaar verborgen "balans" dus tegenwoordig. De schuldenaren worden uit de wind gehouden omdat ze het niet kunnen of willen terugbetalen. Er komt logisch gezien een eind aan dat leven op krediet. Of niet. De financiële gezondheid van de diverse landen is juist door dit systeem zeer schimmig. Faillissementen liggen op de loer als men technisch al niet failliet is. Dat is dus Europa.
Nederland heeft ook nog 90 miljard tegoed. Dat moeten onze Politici maar eens gaan halen. Gaat om heel andere groottes dan een miljardje hier ten koste van hetzelfde daar.
Bewijsmateriaal, hier is precies te zien wie wat moet krijgen en wie moet betalen. alle eenheden in miljard euro :
https://data.ecb.europa.e(...)change-rates/3030621
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |