Te beginnen met straks savage als de beurzen open gaan.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat dit snel gaat backfiren voor Trump
quote:In 2022 Vox called Yarvin the “person who’s spent the most time gaming out how, exactly, the US government could be toppled and replaced”.
Yarvin suggests that a would-be American autocrat should campaign on and win an electoral mandate for an authoritarian program. They should purge the federal bureaucracy in a push Yarvin has anagrammatized as Rage (for “retire all government employees”).
They should simply ignore any court rulings that seek to constrain them. They should bring Congress to heel, in part by mobilizing their populist base against recalcitrant lawmakers. And liberal or mainstream media organizations and universities should be summarily closed.
quote:Midway through their conversation, Anton says to Yarvin, “You’re essentially advocating for someone to – age-old move – gain power lawfully through an election, and then exercise it unlawfully”, adding: “What do you think the actual chances of that happening are?”
Yarvin responded: “It wouldn’t be unlawful,” adding: “You’d simply declare a state of emergency in your inaugural address.”
Yarvin continued: “You’d actually have a mandate to do this. Where would that mandate come from? It would come from basically running on it, saying, ‘Hey, this is what we’re going to do.’”
quote:Elsewhere in the podcast with Anton, Yarvin talked of the need to mobilise the base of the party – its ordinary supporters – in the service of the cause. Yarvin postulated this could be done with an app that supporters would download and take instructions from when opponents were identified.
Yarvin said the notional US autocrat would use the app “to re-create the Sons of Liberty style, quote-unquote, protest”, he said.
The Sons of Liberty is a name for underground cadres who pushed back on British rule in the lead-up to the American Revolution; one historian wrote that their methods amounted to “mob terror”.
Although no Trump app exists that parallels the one Yarvin postulates, the pro-Trump social media apparatus has already directed the Maga base’s ire against Republican lawmaker Joni Ernst, a self-identified sexual assault survivor who expressed scepticism about the nomination of Pete Hegseth, who has been accused of sexual misconduct.
Ik durf de markt niet te timen en hold dus.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n ETF's zijn verkocht. Als de handelsoorlog over is en de rook en mist opgetrokken zijn dan stap ik vast wel weer in.
Ik probeer de markt normaal gesproken ook niet te timen en als de markt zakt door verklaarbare zaken dan hold ik normaal gesproken ook.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik durf de markt niet te timen en hold dus.
Ik denk dat hij hier veel goodwill mee verspeelt bij delen van zijn achterban. En dat hij dan ook op minder medewerking hoeft te gaan rekenen van het congres op die manier.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Te beginnen met straks savage als de beurzen open gaan.
Wel grappig dat een behemoth als de VS zich in de slachtofferrol drukt tegen Canada. Als er iemand de wereld unfair heeft behandeld qua handelsdeals is het de VS natuurlijk wel, gebackt door hun enorme soft en hard power hebben ze decennia alles kunnen eisen en de uitgaven die ze zelf deden 'uit de goedheid van hun hart' heeft altijd soft power taktieken als achtergrond gehad.quote:Op maandag 3 februari 2025 08:15 schreef Perrin het volgende:
Er bestaat geen vaccin tegen achterlijkheid helaas.
[ x ]
Ik denk dat je er verstandig aan doet, want je weet niet hoezeer het nog kan escalerenquote:Op maandag 3 februari 2025 09:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n ETF's zijn verkocht. Als de handelsoorlog over is en de rook en mist opgetrokken zijn dan stap ik vast wel weer in.
Zijn MAGA-volgelingen vinden het fantastisch. Die zullen alles wat hij doet verdedigen en prijzen, ongeacht de gevolgen. Maar ik neem aan dat onafhankelijke en gematigde Republikeinse kiezers dit soort gekkigheid minder kunnen waarderen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij hier veel goodwill mee verspeelt bij delen van zijn achterban. En dat hij dan ook op minder medewerking hoeft te gaan rekenen van het congres op die manier.
Precies. Een handelsoorlog heeft ook alleen maar zin als je zelf iets te verhandelen hebt dat degene die je sanctueert niet elders kan halen. In een globale markt heeft dat weinig nut.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij denkt dat het hebben van een handelstekort betekent dat de landen die tegen de VS een handelsoverschot hebben de VS zouden uit buiten. Dat was bij zijn vorige termijn al zo en dat handelstekort is sinds zijn importheffingen van destijds alleen maar groter geworden.
Meer vervelend voor Trump zal het zijn dat dit bij veel van de belangrijke geldschieters van de politiek veel pijn gaat doen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn MAGA-volgelingen vinden het fantastisch. Die zullen alles wat hij doet verdedigen en prijzen, ongeacht de gevolgen. Maar ik neem aan dat onafhankelijke en gematigde Republikeinse kiezers dit soort gekkigheid minder kunnen waarderen.
I & C schieten af en toe op elkaar bij de grens, waar ze het niet helemaal eens zijn over waar die precies loopt.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Schattig hoe mensen denken dat BRICS een tegenhanger is van de EU. In geen enkel opzicht. Ze zitten op grote onderwerpen niet eens op een lijn
100%.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij hier veel goodwill mee verspeelt bij delen van zijn achterban. En dat hij dan ook op minder medewerking hoeft te gaan rekenen van het congres op die manier.
Door schijt te hebben aan de druk uit Brussel.quote:Op maandag 3 februari 2025 08:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet te politiek dat voor jou oplossen? En hoe moeten ze dat precies doen?
Nu even concreet. Dit is holle retoriek.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Door schijt te hebben aan de druk uit Brussel.
Tsja, ik weet het niet. Ik zou Trump in ieder geval nog niet afschrijven.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Meer vervelend voor Trump zal het zijn dat dit bij veel van de belangrijke geldschieters van de politiek veel pijn gaat doen.
Wie zijn die gematigde mensen dan? Ze hebben op iemand gestemd die probeerde de stemmen uit 7 staten weg te gooien. Als ze dat niet bezwaarlijk vinden, zijn ze denk ik niet gematigd en als ze het niet weten, zullen ze van dit circus ook maar zeer selectief wat mee krijgen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn MAGA-volgelingen vinden het fantastisch. Die zullen alles wat hij doet verdedigen en prijzen, ongeacht de gevolgen. Maar ik neem aan dat onafhankelijke en gematigde Republikeinse kiezers dit soort gekkigheid minder kunnen waarderen.
We hebben dit weekend kunnen zien hoe Trump omgaat met individuele landen. Zelfs een extreem loyale handelspartner zoals Canada wordt aangevallen en krijgt 'tariffs' aan de broek.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:46 schreef Candymannetje het volgende:
Trump en Musk proberen de EU te slopen zodat ze betere handelsafspraken kunnen maken met individuele landen.
Zou mooi zijn als ze dat lukt.
Kunnen we onze soevereiniteit weer terug pakken.
Sommige dingen zijn belangrijker dan geld.
Dingen als cultureel erfgoed en een degelijke gezinsverband.
Ik ben wel bang dat China nog meer gesubsidieerd spul de Europese markt op gooit als de tarieven minder afzet in de VS voor ze betekent. Dan wordt de EU ook min of meer gedwongen tarieven op China in te stellen om onze markt te beschermen en breidt die tarievenoorlog zich alleen maar uit.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies. Een handelsoorlog heeft ook alleen maar zin als je zelf iets te verhandelen hebt dat degene die je sanctueert niet elders kan halen. In een globale markt heeft dat weinig nut.
Mooi voorbeeld zijn de sojabonen die zwaarder belast werden en China gewoon elders goedkoop ging halen. Je zou denken dat een ezel zich niet twee keer aan dezelfde steen zou stoten.
Al verwacht ik mocht het zover komen wel een prijsstijging op bepaalde consumentenelectronica van Amerikaanse makelij, videokaarten, computeronderdelen met een sterk marktmonopolie. Intel, AMD, Nvidia en dergelijke. China zal ongetwijfeld in dat gat gaan proberen te springen maar die afhankelijkheid moet je ook een keer vanaf.
Geen last van, maar als je het nog 50x post volgen er misschien meer zodat het echt instortquote:Op maandag 3 februari 2025 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik probeer de markt normaal gesproken ook niet te timen en als de markt zakt door verklaarbare zaken dan hold ik normaal gesproken ook.
Maar deze handelsoorlog begint me echt op m'n zenuwen te werken en daarom stap ik uit.
Trump komt momenteel over als ontoerekeningsvatbaar en op basis daarvan kan ik niet beleggen.
Dat gaat ze ten eerste nooit lukken en ten tweede zou dat helemaal niet mooi zijn. Dan worden we de bitch van de VS, China of Rusland. Dus helemaal geen soevereiniteit meer.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:46 schreef Candymannetje het volgende:
Trump en Musk proberen de EU te slopen zodat ze betere handelsafspraken kunnen maken met individuele landen.
Sowieso is een Nexit economisch zelfmoord.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben dit weekend kunnen zien hoe Trump omgaat met individuele landen. Zelfs een extreem loyale handelspartner zoals Canada wordt aangevallen en krijgt 'tariffs' aan de broek.
Zonder EU staan wij machteloos tegenover dergelijk economisch wapengekletter.
Het is levensgevaarlijk dat het electoraat daar het blijkbaar serieus neemt. Zo krijg je een oorlog in Oekraïne. Zo krijg je vervolging van een kleine minderheid van je bevolking. Het past allemaal prima in een patroon dat we in Europa goed zouden moeten herkennen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wel grappig dat een behemoth als de VS zich in de slachtofferrol drukt tegen Canada. Als er iemand de wereld unfair heeft behandeld qua handelsdeals is het de VS natuurlijk wel, gebackt door hun enorme soft en hard power hebben ze decennia alles kunnen eisen en de uitgaven die ze zelf deden 'uit de goedheid van hun hart' heeft altijd soft power taktieken als achtergrond gehad.
Lees eens terug wat je schrijft. Je wil dat een veel groter en sterker land ons kan dwingen om met voor ons nadelige voorwaarden akkoord te gaan, zodat we meer baas over eigen land zijn.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:46 schreef Candymannetje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |