Je hebt geen politieke bemoeienis nodig om een economisch blok te vormen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben dit weekend kunnen zien hoe Trump omgaat met individuele landen. Zelfs een extreem loyale handelspartner zoals Canada wordt aangevallen en krijgt 'tariffs' aan de broek.
Zonder EU staan wij machteloos tegenover dergelijk economisch wapengekletter.
Wat heeft dat met 2020 te maken?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lees eens terug wat je schrijft. Je wil dat een veel groter en sterker land ons kan dwingen om met voor ons nadelige voorwaarden akkoord te gaan, zodat we meer baas over eigen land zijn.
Er is in 2020 echt wat geknakt bij jou of niet?
De materie is te complex om er een concreet antwoord op te geven.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu even concreet. Dit is holle retoriek.
Ze zullen zich wellicht niet totaal afkeren. Maar wel hem een toontje lager laten zingen. Dat gebeurde eerder ook. Trump mag wel lekker president zijn, maar niet teveel tegen belangen van geldschieters in.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet. Ik zou Trump in ieder geval nog niet afschrijven.
We hebben de afgelopen tien jaar talloze keren gedacht dat de grens nu écht was bereikt voor de Republikeinen die Trump in het zadel hielden. Maar telkens verstomde het gemor - als daar al überhaupt sprake van was - en sloten de Reps de rijen.
Misschien dat geldschieters een aantal Republikeinse congresleden in steek laten. Maar of dat ertoe zal leiden dat zij zich afkeren van Trump waag ik te betwijfelen. Vooralsnog zijn de Reps doodsbang voor de MAGA-achterban.
Het moment waarop veel mensen op fok het contact met de realiteit verloren.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat heeft dat met 2020 te maken?
Evenals Musk trouwens.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het moment waarop veel mensen op fok het contact met de realiteit verloren.
De kracht van de EU is de interne, gezamenlijke markt. Het gevolg hiervan is dat we handelsafspraken met andere landen/werelddelen uitbesteden aan Brussel. Deze aanpak werkt echter alleen als er sprake is van een zekere mate van politieke afstemming.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je hebt geen politieke bemoeienis nodig om een economisch blok te vormen.
Goh en ik hoor daar ook bij of ben je nu iedereen die anders denkt dan jij op 1 hoop aan het gooien?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het moment waarop veel mensen op fok het contact met de realiteit verloren.
Maarre kun je nog eens concreet worden hoe de EU jou tegenhoudt om een fijn gezin te bestieren en je in te zetten voor het behoud van erfgoed?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Goh en ik hoor daar ook bij of ben je nu iedereen die anders denkt dan jij op 1 hoop aan het gooien?
Ik erger me namelijk al decennia dood aan het moralistische vingertje van de EU.
Maar volgens jou pas dus sinds 2020?
En die zekere mate van politieke afstamming ontbreekt dus.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De kracht van de EU is de interne, gezamenlijke markt. Het gevolg hiervan is dat we handelsafspraken met andere landen/werelddelen uitbesteden aan Brussel. Deze aanpak werkt echter alleen als er sprake is van een zekere mate van politieke afstemming.
Bovendien ben jij naar eigen zeggen voorstander van het uiteenvallen van de EU. Als dat gebeurt, dan breekt er in eerste instantie een periode van chaos aan. Een nieuwe samenwerking op poten zetten zal tijd kosten, in de tussentijd krijgt onze economie harde klappen.
Je bent aan het afleiden van het feit dat je net een post maakte waarin je twee elkaar uitsluitende dingen zei. Als de VS voorwaarden aan ons kan dicteren hebben we geen soevereiniteit.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Goh en ik hoor daar ook bij of ben je nu iedereen die anders denkt dan jij op 1 hoop aan het gooien?
Ik erger me namelijk al decennia dood aan het moralistische vingertje van de EU.
Maar volgens jou pas dus sinds 2020?
Ik zeg net dat die materie veels te complex is om daar een concreet antwoord op te geven.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maarre kun je nog eens concreet worden hoe de EU jou tegenhoudt om een fijn gezin te bestieren en je in te zetten voor het behoud van erfgoed?
Open er een nieuw topic over, pak het punt voor punt aan en we gaan er graag op in.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zeg net dat die materie veels te complex is om daar een concreet antwoord op te geven.
Wat heb je daar niet aan begrepen?
Als ik alles punt voor punt ga benoemen gaan we volledig off-topic.
Maar als de EU voorwaarden aan ons kan dicteren hebben we wel soevereiniteit?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent aan het afleiden van het feit dat je net een post maakte waarin je twee elkaar uitsluitende dingen zei. Als de VS voorwaarden aan ons kan dicteren hebben we geen soevereiniteit.
Wie zegt dat ik daar behoefte aan hebquote:Op maandag 3 februari 2025 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Open er een nieuw topic over, pak het punt voor punt aan en we gaan er graag op in.
Het hoeft niet. Jij begon over de EU te klagen in een VS topic, ik niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik daar behoefte aan heb
Meningen zijn als kontgaten...quote:Ik geef m'n mening en je kijkt maar wat je er mee doet.
Je hebt dus eigenlijk gewoon geen antwoord?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zeg net dat die materie veels te complex is om daar een concreet antwoord op te geven.
Ik lees dit als: ik roep eigenlijk maar wat en als mensen me vragen om uitleg dan verschuil ik me achter 'het is complex!!'quote:Op maandag 3 februari 2025 10:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
O de handelsoorlog beperkt zich tot de interne markt in de USA.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het hoeft niet. Jij begon over de EU in een VS topic, ik niet.
[..]
Meningen zijn als kontgaten...
Zwarte Piet en koekhappen mogen wel wat kosten natuurlijk. Zoals alles wat er de afgelopen 80 jaar is opgebouwd.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:38 schreef Breekfast het volgende:
Het belang en de noodzaak van de EU is gezien alle geopolitieke ontwikkelingen echt een no-brainer. Dat veel Europeanen nog steeds hopen op het uiteenvallen van de EU is mij een raadsel. We zijn al een speelbal van andere grootmachten, en dat zal dan alleen maar erger worden.
De handelsoorlog niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
O de handelsoorlog beperkt zich tot de interne markt in de USA.
Sorry, dat wist ik niet.
En verder als je een kinderfeestje met koekhappen houdt komt blijkbaar Ursula von der Leyen aankloppen om je ervan te weerhouden.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zwarte Piet en koekhappen mag wel kosten natuurlijk. Zoals alles wat er de afgelopen 80 jaar is opgebouwd.
Ik zag hier de laatste 11 november al een waarnemer uit Brussel in de straat er op toezien dat niemand boven de maximale hoeveelheid snoep uit kwam.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En verder als je een kinderfeestje met koekhappen houdt komt blijkbaar Ursula von der Leyen aankloppen om je ervan te weerhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |