Succes met bakkenquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:35 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ga vanavond voor het eerst in mijn leven pannenkoeken bakken!![]()
Wens me succes!
Ik ga er zo in: als het mislukt, mislukt het. Dan is het niet aan mij besteed.
En goed gelukt?quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:52 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Och, als het bij de eerste blijft, dan ben ik al zeer gelukkig. Even de pan goed warm maken, is de tip en als beginner ga ik het met olie proberen.
Terwijl je het beslag maakt het vuur zachtjes onder je koekenpan aan,dan is de pan goed warm.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:52 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Och, als het bij de eerste blijft, dan ben ik al zeer gelukkig. Even de pan goed warm maken, is de tip en als beginner ga ik het met olie proberen.
Ja, denk het wel.quote:
Dank je. Ik had er altijd tegenop gezien, ik dacht altijd, gaat mij nooit lukken. Ik dacht daarbij aan mijn moeder die er altijd een hele heisa van maakte. Maar het viel reuze mee. Als je het eenmaal door hebt, hoe je een beetje met het vuur speelt dat niet alles zwart blakert en weet wanneer de pannenkoek los komt, zodat je hem kunt draaien, dan gaat het heel goed. Zeker een herhaling waard. Als ik ooit neefjes/nichtjes op bezoek krijg, weet ik tenminste hoe ik pannenkoeken moet bakken.quote:
Nou ja zeg,quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:10 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ja, denk het wel.
[ afbeelding ]
De eerste lukte inderdaad niet goed. De pan was iets te warm. Hij had wat zwartachtige vlekken (op de foto zie je nog een stukje eerste pannenkoek onderaan). Ik had eerst youtubefilmpjes bekeken over pannenkoeken bakken. Eerste kant 2 minuten. Ik heb de stopwatch erbij gehouden. Maar ik kreeg wel door hoe het moest. Vuur wat lager gezet en eerste kant daarna wat korter. En het ging steeds beter, keren ging als vanzelf. Dan heel kort nog. Ik maakte de pannekoeken in de loop van het bakken wat lichter.
De meesten naturel, een paar met spek en kaas en een paar met kaas.
Ok, dit was ook een verrassing voor vriendinlief die langskwam. Tja, en toen.... ze had geen zin in pannenkoeken.![]()
Dus die heb ik maar in delen ingepakt in huishoudfolie en richting vriezer gedaan, voor mezelf later. Ik heb toen maar spaghetti pesto gemaakt, dat ging er wel in.
Goed gedaan! Vind t wel echt lullig voor je na zoveel (voor)werk dat je vriendin geen zin had erinquote:Op donderdag 6 februari 2025 19:10 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ja, denk het wel.
[ afbeelding ]
De eerste lukte inderdaad niet goed. De pan was iets te warm. Hij had wat zwartachtige vlekken (op de foto zie je nog een stukje eerste pannenkoek onderaan). Ik had eerst youtubefilmpjes bekeken over pannenkoeken bakken. Eerste kant 2 minuten. Ik heb de stopwatch erbij gehouden. Maar ik kreeg wel door hoe het moest. Vuur wat lager gezet en eerste kant daarna wat korter. En het ging steeds beter, keren ging als vanzelf. Dan heel kort nog. Ik maakte de pannekoeken in de loop van het bakken wat lichter.
De meesten naturel, een paar met spek en kaas en een paar met kaas.
Ok, dit was ook een verrassing voor vriendinlief die langskwam. Tja, en toen.... ze had geen zin in pannenkoeken.![]()
Dus die heb ik maar in delen ingepakt in huishoudfolie en richting vriezer gedaan, voor mezelf later. Ik heb toen maar spaghetti pesto gemaakt, dat ging er wel in.
Toch lekker gegeten!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:31 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren zure pittige soep van de lokale chinees en een paar sushi
Vandaag pistolets met zuurkool, gebakken ui, verse knakworsten, augurk, ketchup, mosterd en krokant gebakken uitjes, oftewel hotdogs
Heb griep, deze week niet echt veel gekokkereld helaas
Knap dat je daar nog fut voor had!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:31 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren zure pittige soep van de lokale chinees en een paar sushi
Vandaag pistolets met zuurkool, gebakken ui, verse knakworsten, augurk, ketchup, mosterd en krokant gebakken uitjes, oftewel hotdogs
Heb griep, deze week niet echt veel gekokkereld helaas
Dankje, had wel kookhulp hierquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goed gedaan! Vind t wel echt lullig voor je na zoveel (voor)werk dat je vriendin geen zin had erin
[..]
Toch lekker gegeten!
Wordt snel beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |