abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217031675
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:46:44 #202
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217032213
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217035242
Marwan kwam als gesjeesd broertje van Ilias. Weet niet of hij crimineel moest zijn. Gezien zijn vader zal hij vast mbo ondernemen oid hebben. Hij is ooit aan de pabo begonnen. Ik vind het nog steeds jammer dat dat niet af is gemaakt. Sowieso heeft er nooit een basisschoolmeester of juf in de serie gezeten. Als je het over afspiegeling van de maatschappij hebt. Was leuk geweest om hem in die rol te hebben. Met zeurouders enzo. Dán was discriminatie wel op zijn plaats geweest, want dat komt op scholen echt nog regelmatig voor. Dat hij ineens de Rozenboom kan runnen slaat inderdaad nergens op. Dat hij van de Koning o.i.d. een wereldkroeg maakt is nog wel geloofwaardig, maar een sterrentent die zomaar personeel van de straat plukt; nah. Sowieso doodzonde dat de buurtsuper weg is. Dat was een betere ontmoetingsplek dan heel dat CS en die Italiaanse tent die toch binnen een seizoen weer weg is.
't Echte en 't ware!
  donderdag 13 maart 2025 @ 22:19:00 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_217039665
Ik opende net YouTube en op de homepage stond dit als suggestie:
Bekijk deze YouTube-video

Het blijft goede muziek en goede scènes. Zo maken ze ze niet meer ;(
pi_217041031
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:43 schreef Japepk het volgende:
Marwan kwam als gesjeesd broertje van Ilias. Weet niet of hij crimineel moest zijn. Gezien zijn vader zal hij vast mbo ondernemen oid hebben. Hij is ooit aan de pabo begonnen. Ik vind het nog steeds jammer dat dat niet af is gemaakt. Sowieso heeft er nooit een basisschoolmeester of juf in de serie gezeten. Als je het over afspiegeling van de maatschappij hebt. Was leuk geweest om hem in die rol te hebben. Met zeurouders enzo. Dán was discriminatie wel op zijn plaats geweest, want dat komt op scholen echt nog regelmatig voor. Dat hij ineens de Rozenboom kan runnen slaat inderdaad nergens op. Dat hij van de Koning o.i.d. een wereldkroeg maakt is nog wel geloofwaardig, maar een sterrentent die zomaar personeel van de straat plukt; nah. Sowieso doodzonde dat de buurtsuper weg is. Dat was een betere ontmoetingsplek dan heel dat CS en die Italiaanse tent die toch binnen een seizoen weer weg is.
Nou ja, ik vind Marwan een leuk personage net als de acteur die hem speelt. Dat hij nu geworden is kan ook alleen maar in een soap. Dát maakt het in ieder geval toch nog echt een soap waar niet alles wat er in de werkelijkheid gebeurd ook daarin gebeurd zoals nu de vele maatschappelijk betrokken verhaallijntjes die tot vervelens aan toe door je strot heen geduwd wordt, nogmaals gelijk een Postbus 51 spotje.
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:53:37 #206
346653 Ceviche
pi_217041071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:44 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Nou ja, ik vind Marwan een leuk personage net als de acteur die hem speelt. Dat hij nu geworden is kan ook alleen maar in een soap. Dát maakt het in ieder geval toch nog echt een soap waar niet alles wat er in de werkelijkheid gebeurd ook daarin gebeurd zoals nu de vele maatschappelijk betrokken verhaallijntjes die tot vervelens aan toe door je strot heen geduwd wordt, nogmaals gelijk een Postbus 51 spotje.
SPOILER
SPOILER
pi_217041088
Dat was wel zwaar opgelezen ook. Echt niet te doen. Vraag me sowieso af wat die wijnboer komt doen. Zal zijn zaakjes ook wel niet helemaal eerlijk op orde hebben. Hij doet me erg aan Nick Sanders denken, net zo gladjes.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217046081
Videoland

SPOILER
  vrijdag 14 maart 2025 @ 21:26:39 #209
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_217051811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:23 schreef Dutch_view het volgende:
Nog uit een interview met Bruni
[..]
Jammer dat de schrijvers hier nooit in mee wilden gaan.
Bekijk deze YouTube-video

Dat was in 1997 al zo. Zij is toen onder dwang de serie uitgeschreven. Hier bij Paul de Leeuw merk je een beetje het venijn dat ze er niet al te open over kan (mag?) zijn.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_217073345
caroline de bruin heeft aangeven dat ze het plan was om bruni weer te vragen voor het 35e jarige bestaan
  zondag 16 maart 2025 @ 16:14:51 #211
436222 Japepk
Padvinder
pi_217074104
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 15:30 schreef Bpalma het volgende:
caroline de bruin heeft aangeven dat ze het plan was om bruni weer te vragen voor het 35e jarige bestaan
Hmm, dan beter van niet. Leuk hoor, al die oude gezichten. Maar het staat haaks op hoe je een serie maakt. Je moet een verhaal hebben. Iedereen kan wel komen aanwaaien om even hallo te zeggen. Maar als het niet meer brengt dan dat, zie ik de meerwaarde niet.
't Echte en 't ware!
pi_217075598
Met de koers onder de huidige makers zou ik ook bar weinig vertrouwen hebben gehad in een comeback van Helen Helmink. Ze hadden van haar waarschijnlijk een influencer gemaakt (een booktokker) of een of ander medisch lijntje gegeven. Of hooguit hebben teruggebracht voor een eventueel afscheid van Laura, ook al hadden de personages maar weinig interactie met elkaar.

Het hangt er vooral van af hoe je het brengt, en met de juiste personages in een juist 'plotje', hoe klein ook. Met een beetje fantasie en de rijke historie van de serie binnen handbereik zouden veel schrijvers wel raad weten met comebacks van legendarische personages. Maar niet bij de schrijvers van GTST, waar het sinds de comeback van Martine in 2003 (!!!) nooit echt meer is gelukt om met een enigszins geslaagde comeback te komen die de moeite waard is. Frits bleek Hans, Linda werd met elke comeback dommer en naïever dan Myriam van der Pol ooit is geweest, Milan werd een saaie suflul, Rik hopt getergd van de ene naar de andere vrouw, Isabella gleed uit onder de douche en stierf aan de eeuwige ziekenhuisbacterie, Martine kwam terug als Cruella De Vil die alleen nog in scherpe oneliners kon praten, Stefano rolt van de ene (liefdes)obsessie naar de andere, Marieke had dementie maar ging dood door een aanrijding, Mark was ineens kunstschilder en vloog net zo ineens de cel in, Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurman en Sam werd slachtoffer van de maatschappelijke relevantie die de schrijvers zo nodig willen etaleren.
Alleen de comeback van Julian is met uitzondering op de regel nog geslaagd te noemen, maar daar hebben ze het personage Julian Verduyn in geschoven toen het gezin al op papier stond. Feitelijk gezien had hij ook Piet Verdriet kunnen heten en was het gewoon weer een nieuw gezin geweest met dezelfde sores.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 16 maart 2025 @ 18:16:23 #213
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_217075862
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef PeterKelder het volgende:
Met de koers onder de huidige makers zou ik ook bar weinig vertrouwen hebben gehad in een comeback van Helen Helmink. Ze hadden van haar waarschijnlijk een influencer gemaakt (een booktokker) of een of ander medisch lijntje gegeven. Of hooguit hebben teruggebracht voor een eventueel afscheid van Laura, ook al hadden de personages maar weinig interactie met elkaar.

Het hangt er vooral van af hoe je het brengt, en met de juiste personages in een juist 'plotje', hoe klein ook. Met een beetje fantasie en de rijke historie van de serie binnen handbereik zouden veel schrijvers wel raad weten met comebacks van legendarische personages. Maar niet bij de schrijvers van GTST, waar het sinds de comeback van Martine in 2003 (!!!) nooit echt meer is gelukt om met een enigszins geslaagde comeback te komen die de moeite waard is. Frits bleek Hans, Linda werd met elke comeback dommer en naïever dan Myriam van der Pol ooit is geweest, Milan werd een saaie suflul, Rik hopt getergd van de ene naar de andere vrouw, Isabella gleed uit onder de douche en stierf aan de eeuwige ziekenhuisbacterie, Martine kwam terug als Cruella De Vil die alleen nog in scherpe oneliners kon praten, Stefano rolt van de ene (liefdes)obsessie naar de andere, Marieke had dementie maar ging dood door een aanrijding, Mark was ineens kunstschilder en vloog net zo ineens de cel in, Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurman en Sam werd slachtoffer van de maatschappelijke relevantie die de schrijvers zo nodig willen etaleren.
Alleen de comeback van Julian is met uitzondering op de regel nog geslaagd te noemen, maar daar hebben ze het personage Julian Verduyn in geschoven toen het gezin al op papier stond. Feitelijk gezien had hij ook Piet Verdriet kunnen heten en was het gewoon weer een nieuw gezin geweest met dezelfde sores.
Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurman _O-

Verder helemaal mee eens en dan heb je de Nick comebacks die elke keer alleen maar als gestoorde gek terug kwam nog niet meegenomen al vond ik die laatste keer nog wel redelijk op het vermoorden van die Veltman na.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_217079436
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef PeterKelder het volgende:

Hai @PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?

quote:
”Fans hebben namelijk meer dan genoeg van de zwabberende koers die creatief producent Idse Grotenhuis en Pia Blanco (een van de drie hoofdschrijvers) twee jaar geleden hebben ingezet.”
  maandag 17 maart 2025 @ 10:41:31 #215
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_217082774
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:59 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Hai @:PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?
[..]

T valt me nog mee dat Rohan nog niet terug is 😅
pi_217085258
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 10:41 schreef laracroftonline het volgende:

[..]
T valt me nog mee dat Rohan nog niet terug is 😅
Of Dag Neijzen? Hij was verantwoordelijk voor die babywissel, maar ook voor de geslaagde comeback van Martine Hafkamp in 2003.
pi_217086058
Heeft Linda al aangifte gedaan van diefstal ?? Sam rijdt weg in de auto van Linda, dat is toch opmerkelijk te noemen wanneer ze uit de serie is. Linda heeft nu opeens geen auto meer? :?
pi_217086538
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:59 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Hai @:PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?
[..]

Tja, ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat zulke mensen er gewoon kunnen en mogen blijven zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand zijn of haar werk ontzeggen, maar als je (in het geval van Pia Blanco) in een eerder stadium hebt bewezen dat je uit creatief oogpunt niet geschikt bent voor de functie van hoofdschrijver is het in mijn optiek bizar dat je nogmaals zo'n kans krijgt of gewoon kan blijven aanmodderen.

Nu spreekt GTSTCourant overigens over de zwabberende koers die twee jaar geleden is ingezet, maar eigenlijk was seizoen 33 voor het grootste deel ook een puinhoop. De stilgeboorte van Jasmijn was hun vlag op de modderschuit, want verder was het bal: Stefano en Nina die zonder noemenswaardige reden wraakzuchtig waren jegens Ludo, Ludo die vanuit het niets compleet paranoia werd met z'n safe room, Julian die het merendeel van het seizoen afwezig was, Merel en Marwan die uit elkaar werden gehaald om Merel 5 minuten lesbisch te maken, Jonathan die ineens uit de hoge hoed werd getoverd, Janine als talkshowhost in De Rozenboom... En dat was allemaal nog onder Susan Stam als hoofd/eindverantwoordelijke.

En blijkbaar had ik 429 dagen geleden al een vooruitziende blik:

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:51 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het is zelfs erger: Pia Blanco is inmiddels weer hoofdschrijver, terwijl Susan Stam een stapje terug heeft gedaan sinds oktober 2023 (volgens Linkedin).
Pia Blanco, de vrouw waaronder GTST zich ging focussen op verhaallijnen als vloggende jongeren, de ene na de andere "maatschappelijk relevante" verhaallijn door de strot van de kijker werd geduwd en verhaallijnen ook lukraak werden afgekapt, met dalende kijkcijfers tot gevolg. Onbegrijpelijk dat iemand die zulke resultaten heeft behaald opnieuw zo'n positie kan en mag bekleden. En het toont ook aan dat er in zo'n schrijfteam bar weinig nieuw bloed een kans krijgt.
Check, check, en... check :{
Ze doen dit om ons te pesten, dat kan bijna niet anders _O-
  maandag 17 maart 2025 @ 22:07:18 #219
268260 Dr.Mikey
pi_217090258
Die scene na dat gedoe om de moord op die paarden meneer (ben zijn naam alweer kwijt) tussen Ludo en Janine had wel iets weg van een sarcastische reactie op alle kritiek vanuit de schrijvers.
R.I.P DTS.
pi_217107941
Kan iemand mij uitleggen wat toch de fascinatie is van de schrijvers met fenomenen als juicechannels, vloggers, influencers en eigenlijk alle soorten van online video's? Want het gebruik ervan in de serie begint inmiddels echt de spuigaten uit te lopen. Hebben we niet die werkelijk beschamende 'verhaallijn' rond Steef/Nola/Troj voor LoffeeToffee (really? :') ) om de afleveringen nodeloos mee op te vullen, krijgen we wel Prinses Stampvoetje die vanuit het niets belaagd wordt door de derderangs figurante als zogenaamde vlogger die haar op de zenuwen werkt. En wat doet La Nina als ze vervolgens online wordt afgemaakt? Een verklarende vlog maken, want dat deed dochterlief enkele tijd geleden ook na kwetsende opmerkingen over haar leukemie. Alleen werkt het bij Wall-ie uiteraard niet in haar voordeel :O

Dat het o zo sublieme schrijversteam hun tijd niet nuttig invult door serieus werk te maken van de inhoud van de serie en dat in plaats daarvan aan het verspillen is door urenlang te scrollen op TikTok of Instagram, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. En wellicht droomt een of andere overjarige hoofdschrijver wel van een tweede carrière als influencer, en dat moet diegene helemaal zelf weten. MAAR STOP MET TE DENKEN DAT DIT DE KIJKER INTERESSEERT, HET ENIGSZINS HERKENBAAR IS OF ÜBERHAUPT ENIGE TOEGEVOEGDE WAARDE HEEFT ALS PLOTPOINT OF ZELFS VOLLEDIGE VERHAALLIJN!!! Dat. Doet. Het. Namelijk. Niet. Het was al lachwekkend toen Job ineens een populaire kookvlog had, het was ergerniswekkend toen Rover en zijn roversbende een poging waagde grappen uit te halen en pijnlijk toen dochter Borsato mocht doen alsof ze een populaire influencer was.

En dan nog iets: als het dan toch zo nodig moet, sleep dan alsjeblieft niet Het Spectrum er in mee:

Vroeger, toen de dieren in het kapsel van Myriam nog spraken en Peter zijn fiets niet door ruiten kegelde, was Het Spectrum namelijk een kwaliteitskrant in de GTST-wereld. En nu? Blijkbaar verschijnt er nog maar maandelijks een nieuwe editie (want in de metropool die Meerdijk moet zijn gebeurt geen zak) en is Nina die een aardbeienproteïneshake in het gezicht van de 'reporter' danwel 'journalist' gooit voorpaginanieuws, compleet met suggestieve kop en een artikel waar een kind van 8 zich nog voor zou schamen qua opbouw. Waar is de onverschrokken journaliste Janine Elschot als je d'r nodig hebt?!

...oh wacht, die maakt podcasts over eender wat de schrijvers hebben bedacht dat zogezegd interessant is. Een erfenis die niet is opgeëist, een agente die fris van de politieacademie komt, een vermoeden van matchfixing, een random wijnproeverij... Ik kan haast niet wachten op de podcast waarin Janine zal bespreken dat de bomen in bloei staan omdat de schrijvers toevallig op TikTok hebben gezien dat de lente is aangebroken :{
pi_217109312
Er heeft ook niemand een normale liefdevolle relatie daar. Binnen no time is er gedoe en gezeik.
Wie van de stellen heeft nu geen gedoe? Zelfs Nola en Troy mogen niet gewoon gezellig verliefd zijn.

Vinden ze dat een afspiegeling van de maatschappij of zegt dat iets over het leven van de schrijvers?
pi_217112189
Dat Meerdijk trouwens, is al lang niet meer een dorpje, maar een grotere stad met wat Amsterdamse trekjes. Het voegt helemaal niets meer toe omdat nog Meerdijk te noemen. Ik dacht zelfs even dat ze zonder het kenbaar te maken het gewoon in Amsterdam laten afspelen. Bleek al uit sommige beelden die verdacht veel op de hoofdstad leken. Onderweg naar Morgen kwam eerst ook uit een fictieve plaats waar de naam nooit van genoemd werd, en later toen het ONM speelde het zich af in Amsterdam.

SPOILER
Misschien wordt het wel weer eens tijd voor een echte soap, een beetje rechts van het midden. Ik kan me zo voorstellen dat dit wel iets is voor SBS 6 die toch wat rechtser geworden zijn, las ik gisteren op Mediacourant.

[ Bericht 2% gewijzigd door freaky40 op 20-03-2025 02:48:10 ]
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:33:32 #223
346653 Ceviche
pi_217114290
SPOILER
  vrijdag 21 maart 2025 @ 12:34:53 #224
268260 Dr.Mikey
pi_217129049
Videoland
SPOILER
Rick en kinderen is geen succes:
Job leert hij jaren later pas kennen.
Tijdens de bevalling van Rikkie zat Rick in Thailand in de gevangenis.
Toen Anita weer zwanger van hem was gooide Dennis ze van het balkon met een afgebroken zwangerschap tot gevolg.
Shanti eerste keer zwanger van hem kregen ze een dood kind.
Shanti tweede keer zwanger van hem is het mogelijk van Richard en gaat ze er halverwege vandoor. En dan nu weer dit moeilijk leven de schrijvers zullen de helft wel vergeten zijn.
R.I.P DTS.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 23:37:15 #225
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_217136688
Hebben die schrijvers nog enig idee hoe ze een verhaal moeten maken? De afgelopen tijd kijk ik al minder, maar ik wordt niet blij van wat ik zie. Alles stopt zomaar. Laura wil Robert en wil Henk niet meer zien. Ze krijgt een medicijn en alles is weer goed. Robert gaat naar huis en... Laura wil Henk niet meer zien. Zelfde aflevering nog. Wat is dan het nut van dat hele verhaal geweest?!

Laat ik ook maar even beginnen over dat vlogverhaaltje, omdat iedereen dat zo'n 'leuke' verhaallijn vindt. Dat hebben we inderdaad al eerder gezien en toen was het ook al slecht. Op het moment kan ik Steef niet uitstaan! Egoïstisch, drammerig en hebberig. Begint met sportvlogs, maar nu gaat het over ongezonde snoepjes (van weer een onnozele merknaam)? Er wordt ook niet veel meer gesport in die vlogs. In plaats daarvan commandeert hij Nola en Troj, zodat hij geld kan verdienen. Uiteraard wordt hij ook echt verliefd op Nola. Na de hele leukemie-verhaallijn is dit echt een hele rare overgang voor het personage.

Jammer ook van die terugkeer van Rosie...
Jammer ook van die terugkeer van Jessica...
Jammer ook voor die terugkeer van Sam...

Ze kwamen, deden hun onnodige ding en ze verdwenen weer, alsof ze er nooit waren. Er had zoveel meer ingezeten, maar er wordt door de verhalen gejaagd alsof ze iets belangrijkers te vertellen hebben, maar dat is natuurlijk niet zo. Moet ik het zeggen? Ik kijk nog liever naar verhaallijnen die we vroeger vreselijk vonden, dan waar we nu naar kijken. Ik heb het eerder gezegd, maar verhalen zoals de amulet van Frits van Houten, Janine op de brandstapel van een gekke non of zelfs de babyruil van Dennis Tuinbroek zijn amusanter dan wat de personages nu meemaken. Zijn dat nu goede verhalen? Niet echt, maar er is nu geen enkele boeiende verhaallijn Het is niet meer spannend, alles kan zo van tafel worden geveegd, personages doen maar wat om de aflevering vol te krijgen en er is geen richting, conclusie of wending. Busje met Tamara! De meeste lijnen zijn korte verhaaltjes, die snel afgekapt kunnen worden, als onderdeel van een lange verhaallijn die ook ieder moment afgekapt kan worden. Denken die schrijvers serieus dat dit de kijker boeit?

Wou dat die makers eens wat MOEITE deden, inclusief RTL4 met dat bezuinigen! Het is een langlopende succesvolle serie, maar ze behandelen het alsof het op zijn retour is. Vervolgens is er zo'n RTL Boulevard die zelf nu nog veren in de reet van de makers loopt te proppen en matige verhalen als "één van de heftigste ooit" loopt te benoemen. Alles is zo lui en makkelijk geschreven. Vroeger zag je nog wel eens een vliegveld of werden personages uitgezwaaid als ze vertrokken. Nu is een uitspraak als "ik ga weg" of "die is al weg" vaak wel voldoende. Op het moment maakt het kersverse personage Bizou ook al niet veel mee. Gaat mij niet verbazen als die Franse roots snel worden vergeten. Geef het een jaartje...

Misschien wat negatief allemaal, wat ik hier schrijf. Misschien vind ik het gewoon jammer, dat ze iedere aanzet steeds weer verkloten. In deze vorm is het gewoon het volgen niet waard. Er is geen personage waar ik momenteel graag het verhaal van volg. Ze doen allemaal maar wat, alsof de scripts maar even gauw ter plekke bij elkaar zijn getypt. Het valt me tegen, zeker omdat dit een jubileumseizoen is. Ze mogen wel met een dijk van een verhaallijn komen om dit seizoen nog te redden, maar daarvoor is het al te laat, vrees ik. Het is ook belachelijk dat ze die korte afleveringen niet juist gevuld krijgen. Dat ze op donderdag al stoppen en er geen vrijdag-aflevering meer is. Kunnen we lekker weer vervroegd de zomerstop in, zoals afgelopen jaar. Zelfs dat wordt afgekapt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 21-03-2025 23:55:21 ]
pi_217148589
Je kunt al raden waar de zomerclif mee te maken heeft, denk dat Laura het lootje gaat leggen. Of zou dat nog wat langer de tijd krijgen. Met de snelheid zoals ze nu verhaallijnen afkappen kan het ook volgende week al afgelopen zijn zonder afgemaakt einde. Henk is tenslotte al de deur uit. Voor Laura is er niet veel meer te beleven nu ze aan het aftakelen is, beter gelijk 'de pleister er af' dan maar....kunnen er tenminste weer veel puberverhaallijntjes komen en nog meer nieuw talent aan de cast worden toegevoegd die natuurlijk allemaal gaan TikTokken of hoe zal het dit keer heten in GTST, of ze gaan weer een andere podcast of vlog maken. Ik zag de opkomst van meer jeugd in de serie al geleidelijk aan weer verkeerd gaan. En nu zijn we weer op het punt waar we de vorige keer waren: klagende kijkers en dalende kijkcijfers, en wellicht weer aanpassingen. Hopelijk duurt dat dit keer niet te lang....
Allemaal cabaretteketet!
pi_217153898
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 01:14 schreef freaky40 het volgende:
Je kunt al raden waar de zomerclif mee te maken heeft, denk dat Laura het lootje gaat leggen. Of zou dat nog wat langer de tijd krijgen.
Ze zullen dat rekken tot 1 oktober, om daarmee ''de meest emotionele jubileumaflevering ooit'' neer te zetten. Dat is feitelijk een no brainer. Daarbij, toen Boulefart twee weken geleden een item maakte over het overlijden van Bruni Heinke werd ook Bartho geïnterviewd in het Endemol-gebouw. Die zal daar niet enkel voor een quote'je over Bruni zijn geweest, dus die heeft opnames gehad. De opnames lopen inmiddels zo'n vijf maanden voor op uitzending, en als je dan de maanden juni/juli/augustus overslaat komt dat perfect overeen. En voor wie of wat zou Jef nog kunnen terugkeren naar Meerdijk? Juist, (een afscheid van) Laura.

Ook geheel toevallig was Reinout Oerlemans net in die periode even terug in Nederland. Hoegenaamd voor een pitch bij Netflix en gesprekken over een nieuwe film, maar de timing is opmerkelijk. Daarnaast was hij in zijn interview bij Eva Jinek opmerkelijk positief over zijn tijd bij GTST en gaf hij aan gestopt te zijn met te vechten tegen het Arnie-imago... Als ze Arnie en daarmee Reinout nog één keer willen terughalen is dit wel hét moment. Want inderdaad, ik denk niet dat Laura nog vijf jaar meegaat.
pi_217153906
Erg scherp inderdaad. Zou allemaal kunnen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217165315
Wat een *** is het nu:
SPOILER
pi_217166879
Weet niet of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar hier mijn vraag.

Ben sinds kort begonnen op Videoland met het kijken van Goede Tijden, Slechte Tijden Classics. Dit bevat tot nu toe 14 seizoenen en elke dag komt er een nieuwe aflevering erbij. Dus ook tijdens de zomerstop en in het weekend.
Tot welke seizoen zal dit lopen? Tot het laatste huidige seizoen?
Hoeveel seizoenen zijn het er nu, 35 of 54? Want op Videoland en NLZIET zie ik dat het laatste seizoen 54 is? Maar als het gestart is in 1990 hoe kom je dan aan 54 seizoenen?
Wanneer wordt best de spin of Nieuwe Tijden gekeken of staat dit los van GTST?

Alvast bedankt.
pi_217168366
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:04 schreef Ace90ace het volgende:
Weet niet of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar hier mijn vraag.

Ben sinds kort begonnen op Videoland met het kijken van Goede Tijden, Slechte Tijden Classics. Dit bevat tot nu toe 14 seizoenen en elke dag komt er een nieuwe aflevering erbij. Dus ook tijdens de zomerstop en in het weekend.
Tot welke seizoen zal dit lopen? Tot het laatste huidige seizoen?
Hoeveel seizoenen zijn het er nu, 35 of 54? Want op Videoland en NLZIET zie ik dat het laatste seizoen 54 is? Maar als het gestart is in 1990 hoe kom je dan aan 54 seizoenen?
Wanneer wordt best de spin of Nieuwe Tijden gekeken of staat dit los van GTST?

Alvast bedankt.
Videoland hanteert een andere telling, daarom is elk ‘nieuw’ seizoen opgedeeld in 2 seizoenen. Raar is het zeker, maar er zijn dus ‘gewoon’ 35 seizoenen en geen 54.
pi_217170709
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:08 schreef GTST2021 het volgende:
Wat een *** is het nu:
SPOILER
Onbegrijpelijk inderdaad.

SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_217172678
Janine met haar wijnpodcast, het is gewoon lachwekkend en ook nog eens saai.
pi_217172814
Het wordt echt slecht zeg
  dinsdag 25 maart 2025 @ 17:42:03 #235
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_217177830
Met wat ze nu bieden aan verhaal, zou ik bijna zelf het verhaal willen schrijven om te kijken of ik het beter kan. Geen idee hoe je in dat schrijversteam komt, maar mij lijkt het een leuke baan. Mede bepalen wat er in de serie gaat gebeuren en waar duizenden mensen naar kijken, is op zich een hele eer. De schrijvers van nu lijken wel hun reet af te vegen aan de kladjes die ze produceren. Alsof de bron der inspiratie en originaliteit allang droog staat, maar het salaris toch wel binnenkomt iedere maand. Waarom dan nog je best doen?

Omdat de kijker beter verdient! Het wordt steeds luier, slapper, goedkoper en oppervlakkiger. En dat binnen een soapserie! Een soort televisie dat toch al niet bekend staat om de geniale plots. Zelfs al keken er maar honderd mensen, dan nog moet je zorgen dat je programma er staat! Geef je publiek een reden om te kijken. Waar kijken jullie momenteel voor? Alleen omdat je verbetering wilt zien of niet? Dat het weer een keer spannend, ontroerend of op zijn minst amusant is om naar te kijken.

Weet je wat amusant is om te kijken? De podcasts van Janine! In het echt zou er geen hond naar omkijken, maar in Meerdijk? Enorm publiek! En wat te denken over de hilarische vlogs van Steef, waarmee hij Nola probeert af te pakken? Duizenden kijkers! Wat fantastisch, maar alleen in fictie. In het echt zou Steef zijn eigen vriendenkring niet eens kunnen overhalen om naar die zwakzinnige meuk te kijken! Hoe kunnen schrijvers verwachten dat de kijker dit serieus neemt? Zeker als ze zelf hele delen van een verhaal buiten beeld laten plaatsvinden, waar de kijker dan slechts indirect van hoort. Zo werkt het niet! Laat het ZIEN! Geen aannames van "zo is het gebeurd" of "ik ontvang net een berichtje dat...". Als kijker wil je getuige zijn van belangrijke momenten binnen een verhaallijn.

De verhaallijnen komen zo snel als dat ze weer gaan, met een nadruk op flauwekulproblemen voor tussendoor. Wie is op dit moment amusant om naar te kijken, als personage? Bij iedere nieuwe aanzet denk ik al haast van: "Oh nee, gaan ze nu DIT doen?! Serieus?!" Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten bedenken. Stefano een joint laten roken. :N Als dit is hoe ze deze troep schrijven, dan verklaart dat veel, maar houdt het lekker even buiten de serie!

Rest mij nog om te vermelden dat ik "het busje met Tamara" deze keer helaas niet in mijn verhaal kwijt kon. Jammer, het typeert seizoen 35 enorm! Het leerde ons dat gemakzuchtig ALTIJD nog luier kan en dat moeiteloos ook een manier is om afleveringen te vullen. Zelfs langlopende verhaallijnen zijn er niet veilig voor! Laat dit niet ook typerend zijn voor seizoen 36! Ik overweeg nu al zomerstop te gaan houden, met de flauwekul die we op het moment geserveerd krijgen.

P.s. Ah kijk, toch nog "het busje" erin geschreven. Komt altijd onverwachts. Mooi! Stiekem ging dit hele stukje erover...

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 25-03-2025 18:04:21 ]
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:16:39 #236
346653 Ceviche
pi_217178220
Personages in gtst die dronken of high zijn, dat wordt altijd zo ontzettend slecht neergezet. Maar dat was 20 jaar geleden niet beter.

Ik ben vooral een hatewatcher geworden, elke scène weer hoop dat er iemand iets ergs overkomt, dat er tenminste wat gebeurt.
pi_217178255
Zit er voorlopig niet in, het kabbelt naar het eind van dit seizoen. Volgens mij is de clif dit jaar ook weer zo achterlijk vroeg nog in het seizoen net als vorig jaar waar na we weer maanden zonder GTST zitten. Nu is dat misschien een verademing, maar reken er maar niet op dat het na de zomerstop beter wordt want dat is dan ook al gedraaid dus gaan we vrolijk verder met voortkabbelen met wokeness verhaallijntjes die wel eerst de goedkeuring van Peter 'Woke' van der Vorst moeten krijgen want het moet natuurlijk ook wel inclusief genoeg zijn. Zo niet, dan wordt het contract niet meer verlengd na einde contract periode...
Allemaal cabaretteketet!
pi_217179677
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:34 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk inderdaad.

SPOILER
Ze hebben hem niet eens gebeld!!!
SPOILER
pi_217180845
SPOILER
pi_217181010
Ik snap niets van die Andrea, die was er ineens maar wat is zijn achtergrond en wat komt hij doen? Een van de vele vraagtekens die er zijn bij het huidige GTST.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:12 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
SPOILER
Echt slordig weer dit. Ze doen maar wat tegenwoordig daar!
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 25 maart 2025 @ 22:23:07 #241
346653 Ceviche
pi_217181746
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:12 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_217182083
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 22:23 schreef Ceviche het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 25 maart 2025 @ 22:51:27 #243
346653 Ceviche
pi_217182149
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 22:48 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
SPOILER
Hahaha ja dat is zeker waar ja :D
pi_217191340
Ik zit na lange tijd weer een GTST te kijken, en wat is dat voor een onzin met al die jongeren die vloggen? Is er echt iemand in die onzin geinteresseerd?

Laten we hopen dat Janine niet is gedrogeerd en verkracht door die wijn gozer, daar zitten we ook niet op te wachten.

En wat is die bedoeling van die dochter van Jessica? Die woont nu met al die vloggers in dat huis ofzo?

Weet Julian nu al dat het zijn dochter is? Ze woont met die Demi geloof ik, die is dus haar zus weet ze dit al?
  donderdag 27 maart 2025 @ 02:43:40 #245
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_217192988
Julian weet het, de dochter niet.
Julian en Jessica hebben afgesproken het "als ze er klaar voor is" oid te vertellen.

Dus ik neem aan dat het via een offscreen appje van Jessica gebeurt ofzo.
Schapen zijn relax.
pi_217192990
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:27:24 #247
346653 Ceviche
pi_217193597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 02:49 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_217194591
En wat NYC street sounds...
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:25:24 #249
346653 Ceviche
pi_217195031
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:46 schreef freaky40 het volgende:
En wat NYC street sounds...
1 sirene en dan ben je er. Blijkbaar. :')
  donderdag 27 maart 2025 @ 12:00:13 #250
268260 Dr.Mikey
pi_217195277
Ter vergelijking nu in de classics op videoland van 20 jaar geleden zijn Nick en Charlie zogenaamd in las vegas en dat zag er niet beter of slechter uit.
R.I.P DTS.
pi_217195371
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ter vergelijking nu in de classics op videoland van 20 jaar geleden zijn Nick en Charlie zogenaamd in las vegas en dat zag er niet beter of slechter uit.
Het was wel leuker geschreven
  donderdag 27 maart 2025 @ 12:27:45 #252
346653 Ceviche
pi_217195476
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik heb die scène opgezocht en om eerlijk te zijn, ik vind het niet slecht gedaan. Ze komen het hotel uit (Royal desert) en dan zoomen ze uit en staat erboven een groot bord met Crowne Plaza. En dan een limousine waar ze precies het nummerbord niet laten zien.
Als je er echt goed naar kijkt is het natuurlijk wel raar dat ze helemaal naar Las Vegas gaan, en je geen beelden ziet van hen ín Las Vegas, en is de setting ook wel... Karig. Twee palmbomen bij de ingang, twee stereotype geklede Amerikanen, en een smalle rode loper, en dat is het wel zo'n beetje :D
Maar toch een heel stuk beter gedaan dan alleen een loods die zelfs Nederlands aanvoelt (hoe kan een loods überhaupt Nederlands aanvoelen?), en dan alleen dat stock footage van New York, een sirene en het liedje.
Je hebt toch echt meer nodig en dat mag je van zo'n serie als deze wel verwachten.
pi_217195643
Dit foutje zag ik net op TikTok voorbij komen🤭🫣
tiktok
  donderdag 27 maart 2025 @ 14:36:32 #254
268260 Dr.Mikey
pi_217196569
Die Helen zou ook wel met Andrea te maken hebben en dat andere mens is ook opeens terug.

[ Bericht 28% gewijzigd door Dr.Mikey op 27-03-2025 14:47:17 ]
R.I.P DTS.
pi_217197172
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die Helen zou ook wel met Andrea te maken hebben en dat andere mens is ook opeens terug.
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zeg
't Echte en 't ware!
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:52:57 #256
268260 Dr.Mikey
pi_217197693
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:56 schreef Japepk het volgende:

[..]
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zeg
Ja een Amerikaanse naam is inderdaad wat ongelukkig gekozen.
R.I.P DTS.
pi_217201389
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:54 schreef laracroftonline het volgende:
Dit foutje zag ik net op TikTok voorbij komen🤭🫣
[ tiktok ]
Idse Grotenhuis in het AD over deze continuiteitsfout:

quote:
,,Het is een slechte continuïteitsfout’’, geeft creatief producent Idse Grotenhuis toe. Hij legt uit hoe zoiets kan gebeuren: menig scène in GTST wordt niet in één keer, maar in meerdere takes opgenomen. Tussen die takes door zorgt een zogenoemde setdresser ervoor dat Kraaijkamp weer een volle kop koffie krijgt.

Dat moet dan wel hetzelfde kopje zijn, anders krijg je dit soort vreemde beelden. Waarschijnlijk is in dit geval weinig aandacht besteed aan het kopje, omdat regisseurs vaak beloven dat ze de verschillende opnames niet door elkaar gebruiken. In het kopje zat overigens echt koffie, terwijl je in veel films en series vaak duidelijk kunt zien dat acteurs uit een leeg kopje drinken. ,,Daar let ik echt op’’, zegt Grotenhuis. ,,Ook als acteurs een koffer bij zich hebben. Als die leeg is, zíé je dat gewoon. Het moet echt lijken.’’
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeft :{
pi_217201860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
[..]
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeft :{
Ben t helemaal eens met jou.
pi_217202125
quote:

[..]
[..]
Johnny Kraaijkamp lijkt me overigens wel iemand die aan de bel trekt als de inhoud echt door de vloer zakt qua niveau. Of hij moet destijds zon riant salaris hebben bedongen dat zijn pensioen hem wel een eindeloze herhaling van zetten waard is. Dat is niet zuur bedoeld overigens; het is te prijzen dat acteurs als hij en Jette zo blijven doorwerken na na hun 67e. Henk en Laura zijn echt wel prominente personages, die draaien echt nog wel een behoorlijke werkweek denk ik. Laura heeft wel stillere jaren gehad.
't Echte en 't ware!
pi_217202135
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 15:56 schreef Japepk het volgende:

[..]
Bruni is vorige week overleden, wat jij vandaag gezien hebt is gisteren opgenomen 8)7 8)7 8)7
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_217202155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 22:57 schreef casita het volgende:

[..]
Bruni is vorige week overleden, wat jij vandaag gezien hebt is gisteren opgenomen 8)7 8)7 8)7
Zie 'onbewust'
't Echte en 't ware!
pi_217202664
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]
1 sirene en dan ben je er. Blijkbaar. :')
Kwam meteen naar dit topic tijdens het kijken om te klagen hoe simplistisch het is en nog een slechte sirene ook.
Echt niveau lik m'n vestje laatste 2 jaar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_217202803
Snap nog steeds niet die plotsklapse verhaallijn van Ludo die voor Janine een woning in Italië aan het zoeken is al maanden. Wat is het plan daar achter? Gaan ze permanent verhuizen, vakantiehuisje? Zou dat betekenen dat hun ook de serie uit gaan want als ze gaan, gaan ze samen zeggen ze altijd. Rare wending in ieder geval.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 28 maart 2025 @ 13:55:35 #264
268260 Dr.Mikey
pi_217207128
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 02:27 schreef freaky40 het volgende:
Snap nog steeds niet die plotsklapse verhaallijn van Ludo die voor Janine een woning in Italië aan het zoeken is al maanden. Wat is het plan daar achter? Gaan ze permanent verhuizen, vakantiehuisje? Zou dat betekenen dat hun ook de serie uit gaan want als ze gaan, gaan ze samen zeggen ze altijd. Rare wending in ieder geval.
Die makelaar gaat ze een loer draaien werkt samen met Andrea en Helen (die Amerikaanse bij Nina) om voor een nog onbekende grotere onbekende/oude bekende wraak te nemen op de familie Sanders.
R.I.P DTS.
pi_217207531
Wie is de vrouw die Helen speelt, erg overdreven en volgens mij geen echte Amerikaanse.
Allemaal cabaretteketet!
pi_217228642
quote:

[..]
[..]
Het is al sinds ik dit donderdagavond las en postte dat er een soort verontwaardigde boosheid in mij opborrelt. Gewoon, omdat het kan, nog één keer de bewuste quote:

quote:
In het kopje zat overigens echt koffie, terwijl je in veel films en series vaak duidelijk kunt zien dat acteurs uit een leeg kopje drinken. ,,Daar let ik echt op’’, zegt Grotenhuis. ,,Ook als acteurs een koffer bij zich hebben. Als die leeg is, zíé je dat gewoon. Het moet echt lijken.’’
Dit is zó tekenend voor de almaar dalende lijn waarin de serie zich momenteel op inhoudelijk vlak bevindt. Personages worden lukraak geïntroduceerd en afgevoerd, verhaallijnen hebben geen begin of eind, en de policy om belangrijke zaken off screen te laten plaatsvinden kent geen grenzen (het overlijden van een Billy of Sami, de bekentenis van Tamara, alles rondom de voogdijkwestie van Rosie - hebben we haar zoontje überhaupt ooit in beeld gezien? -, de moord op Raoul). Het is op z'n zachtst gezegd een teringzooi, maar dat maakt creative producer continuity coordinator Idse Grotenhuis dus blijkbaar geen bal uit, als de koffiekopjes en de koffers maar gevuld zijn!

Het wordt hoog tijd dat Idse zijn eigen koffer vult en vertrekt, en met hem het voltallige schrijversteam, want wat de serie zelf betreft is de inhoud behoorlijk karig. Laura en Henk besluiten te scheiden alsof het gaat om welk beleg ze op hun brood willen hebben. Het was zogezegd grote liefde maar ze halen hun schouders op als er een einde aan komt, alsof het niks te betekenen had. Juweeltje Bizou is geïntroduceerd om een supporting character te spelen en om de haverklap te refereren dat ze is opgegroeid in Frankrijk. Demi is teruggehaald uit Marokko Griekenland om geen ene zak toe te voegen aan de serie en nog minder boeiend te zijn dan Julie Scholten in seizoen 3 - en dat is een knappe prestatie. Stefano opent op aanraden van z'n nieuwe bestie Andrea een wijnbar. Een WIJNBAR. Voor een serie die vijf jaar geleden terug moest naar het gewone, herkenbare leven om aansluiting te vinden met de kijkers vind ik het gek dat de makers denken dat een fucking wijnbar in dat plaatje past. Laat ik het niet eens hebben over het illustere trio Strola met hun LoffeeToffee-vlog/liefdes-bullshit, of over het ogenschijnlijke wraakplan van een off-screen hogere macht jegens de gehele familie Sanders waar ze zelfs tot in 'New York' bij betrokken zijn.

Een beetje creative producer zou zich rot schamen voor de staat waarin de serie zich inhoudelijk verkeert, een mea culpa slaan en de schrijvers achter hun vodden zitten om behoorlijk werk te leveren met meer fantasie dan waar de afleveringen nu mee gevuld worden. Maar nee, bij Idse Grotenhuis is GTST een serie waarbij het voornamelijk gaat om het plaatje en dat er koffie in het kopje zit, dan om het verhaal - tenzij het een Enorm Belangrijk maatschappelijk issue is waarvan hij van mening is dat het in de serie aan de kaak moet worden gesteld - tot het moment dat bij hem de verveling is toegeslagen. Of wanneer zijn koffiekopje leeg is waarschijnlijk.

Ooit was dat anders. Een quote van regisseur Russell Webb in 1991 over de regels van de soap:

quote:
"Een schaduw van de microfoon die per ongeluk in beeld valt accepteren we. Althans: voor zover dat niet afleidt van het verhaal. Want het verhaal staat centraal; dát is de maat van de dingen. Het artistieke gehalte is daaraan ondergeschikt."
- Russel Webb in het AD, 1991
Met andere woorden: als het verhaal staat als een huis hebben we als kijkers minder snel oog voor details als of er echt koffie in een kopje zit. En ja, natuurlijk kijken we nu terug naar de oude seizoenen en lachen om bordkartonnen wandjes die bij een diepe zucht al bijna omdonderden, microfoons die zowat bij het meubilair hoorden of decors die amper enige bewegingsruimte hadden waardoor de acteurs nog stijver acteerden dan ze al deden. En ja, de opnametechniek en het 'plaatje' moeten er anno 2025 veel beter uit zien door alle technologische ontwikkelingen op dat vlak, en het is goed dat GTST ook op die trein gesprongen is en daar tijd en aandacht aan besteedt. Maar schotel mensen een soap uit de 90s voor en ze zijn meteen mee met de verhalen en hoe divers en rijk die waren ten opzichte van elkaar. Waarom? Omdat het verhaal het belangrijkste was.

Helaas hoeven we dat duidelijk niet te verwachten van makers als Idse Grotenhuis of Pia Blanco (of de twee andere hoofdschrijvers die er zitten). Zij houden zich liever bezig met nutteloze details of er koffie in de kopjes zit terwijl ze zich een rsi-arm scrollen door TikTok op zoek naar een volgend maatschappelijk haakje om een zouteloos geschreven verhaallijn aan op te hangen. En als ze de verhaallijn beu zijn fixen ze dat op door het ineens af te ronden (Nola's leukemie), het personage in kwestie ineens te laten vertrekken (Rosie, Bart, Mats, Jonathan, Sam) of de verhaallijn buiten beeld af te ronden (doei busje van Tamara, doei matchfixer Raoul!).

Eens even zien... iemand nog trek in koffie?
  zondag 30 maart 2025 @ 13:56:41 #267
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217229617
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:27 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik heb die scène opgezocht en om eerlijk te zijn, ik vind het niet slecht gedaan. Ze komen het hotel uit (Royal desert) en dan zoomen ze uit en staat erboven een groot bord met Crowne Plaza. En dan een limousine waar ze precies het nummerbord niet laten zien.

Als je er echt goed naar kijkt is het natuurlijk wel raar dat ze helemaal naar Las Vegas gaan, en je geen beelden ziet van hen ín Las Vegas, en is de setting ook wel... Karig. Twee palmbomen bij de ingang, twee stereotype geklede Amerikanen, en een smalle rode loper, en dat is het wel zo'n beetje :D
Dus, het is elders opgenomen, en dus niet in Amerika zelf? Ik ben benieuwd, waar precies. Die hotelkamer is volgens mij ook gewoon een set. Je zit altijd met rechten en kosten met het opnemen in het buitenland. Ik denk dat ze prima wat casinoopnames in Nederland hebben kunnen draaien, en doen alsof het Amerika is.

quote:
Maar toch een heel stuk beter gedaan dan alleen een loods die zelfs Nederlands aanvoelt (hoe kan een loods überhaupt Nederlands aanvoelen?), en dan alleen dat stock footage van New York, een sirene en het liedje.
Je hebt toch echt meer nodig en dat mag je van zo'n serie als deze wel verwachten.
Volgens mij is het dezelfde loods tegenover de buitenkant van Sparks. Het voelt wel een beetje als die omgeving. Volgens mij was dat hetzelfde gebouw waar ook Scala vroeger aan de buitenkant werd opgenomen. Misschien het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam?
pi_217235436
Ja denk Amsterdam west.

Wederom een spot on betoog van 'PeterKelder' hier boven. Oh zo mee eens!
Het is een Jan Boel, en het duurt weer maanden voordat dit weer vlotgetrokken kan worden, net als bij de vorige reanimatie na falen van schrijvers en team.
En ga het nou eens in UHD/4K draaien en uitzenden op Videoland. Als ze toch zo bezig zijn met kwaliteit etc. Pak dat ook eens mee!

[ Bericht 9% gewijzigd door freaky40 op 30-03-2025 19:17:10 ]
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 30 maart 2025 @ 19:50:33 #269
346653 Ceviche
pi_217236090
Strola :D
  zondag 30 maart 2025 @ 19:54:14 #270
346653 Ceviche
pi_217236141
Ik vond die voogdijkwestie over Manu echt goed afgesloten anders!
'Oh btw wij verhuizen naar Tel Aviv, maar we sturen nog wel een kaartje hoor, Manuel, of what ever jullie hem genoemd hebben'
  maandag 31 maart 2025 @ 09:45:28 #271
346653 Ceviche
pi_217239556
SPOILER
  maandag 31 maart 2025 @ 18:55:54 #272
268260 Dr.Mikey
pi_217244283
Op videoland zijn ze nu bij de beste cliffhanger die de serie ooit heeft gehad.
R.I.P DTS.
pi_217246432
Ik weet niet wat je bedoeld. De aflevering die vandaag online staat?
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 31 maart 2025 @ 22:40:09 #274
268260 Dr.Mikey
pi_217247137
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 21:51 schreef freaky40 het volgende:
Ik weet niet wat je bedoeld. De aflevering die vandaag online staat?
Ja op videoland de brand in Scala.
R.I.P DTS.
pi_217247238
Dat is me ontgaan dan.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 1 april 2025 @ 18:12:30 #276
268260 Dr.Mikey
pi_217253873
Dat acteerwerk van Ludo in de aflevering na de cliffhanger _O_ . De rest van de acteurs in de brand. Alleen het einde ;( had liever gehad dat Isabella en Yasmine het niet zouden halen ipv van Benjamin.
R.I.P DTS.
  dinsdag 1 april 2025 @ 20:45:13 #277
436222 Japepk
Padvinder
pi_217255688
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat acteerwerk van Ludo in de aflevering na de cliffhanger _O_ . De rest van de acteurs in de brand. Alleen het einde ;( had liever gehad dat Isabella en Yasmine het niet zouden halen ipv van Benjamin.
Luister, pissebed 😎
't Echte en 't ware!
pi_217257981
Tip voor de casting: als je een actrice aanneemt die voor een Française door moet gaan is het wel zo handig dat zij weet hoe ze Franse woorden moet uitspreken. Met haar ''encroyable'' :')
pi_217257988
SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door Niels_ op 02-04-2025 00:27:25 ]
  woensdag 2 april 2025 @ 12:08:50 #280
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217261574
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ligt het aan mij of heeft RTL/Videoland weer een paar afleveringen verwisseld? Het eindigde met de brandende kast die op Benjamin viel. En in het vooruitblik na de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zag je Charlie, Morris en Valerie in het ziekenhuis. En de tweede aflevering begon met Stefano die in het ziekenhuis stond te wachten op de uitslag van Yasmin, waarbij Benjamin als geest zich afvraagt waarom niemand hem ziet. Ook de ziekenhuisscené met Charlie, Morris en Valerie komt er niet in voor. Ook komt Nina niet in beeld, maar vertelt Janine wel dat Nina nog niks gezegd heeft.

Ik vermoed dat dit de derde aflevering is? Ik kan mij vaag herinneren dat je anders de brandweer het lijk van Benjamin daar weg zag halen, of iets dergelijks. Kan iemand dit bevestigen?
pi_217261729
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 00:06 schreef Niels_ het volgende:
SPOILER
Die marwan doet ff de heel de familie verduin. :')
pi_217264657
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:21 schreef Document1 het volgende:

[..]
Die marwan doet ff de heel de familie verduin. :')
Marwan staat tot de familie Verduyn als Gert Verhulst tot K3. Binnenkort zal er dus wel weer een homolijn komen met hem en Steef ;)
pi_217270480
Ik vind die Bizou overigens totaal niet op 'haar moeder' Jessica Harmsen lijken, in tegendeel, als je zou zeggen ze lijkt op een dochter van Yolanthe Cabau zou ik het eerder geloven, maar die heeft nooit in GTST gespeeld maar in ONM, dan zou het dus de dochter van Julia Branca moeten zijn.....
Allemaal cabaretteketet!
pi_217272187
quote:
99s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:08 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Ligt het aan mij of heeft RTL/Videoland weer een paar afleveringen verwisseld? Het eindigde met de brandende kast die op Benjamin viel. En in het vooruitblik na de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zag je Charlie, Morris en Valerie in het ziekenhuis. En de tweede aflevering begon met Stefano die in het ziekenhuis stond te wachten op de uitslag van Yasmin, waarbij Benjamin als geest zich afvraagt waarom niemand hem ziet. Ook de ziekenhuisscené met Charlie, Morris en Valerie komt er niet in voor. Ook komt Nina niet in beeld, maar vertelt Janine wel dat Nina nog niks gezegd heeft.

Ik vermoed dat dit de derde aflevering is? Ik kan mij vaag herinneren dat je anders de brandweer het lijk van Benjamin daar weg zag halen, of iets dergelijks. Kan iemand dit bevestigen?
Er ontbreekt inderdaad één aflevering!
  donderdag 3 april 2025 @ 09:39:22 #285
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217272339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 09:28 schreef GTST2021 het volgende:

[..]
Er ontbreekt inderdaad één aflevering!
Wat een gepruts...

Over de aflevering van volgende week:
SPOILER
pi_217287462
Wie is de opdrachtgever die Ludo en Janine uit elkaar wil hebben? Ik geloof niet dat Andreas en Henriëtte los van elkaar opereren.
  vrijdag 4 april 2025 @ 21:04:28 #287
268260 Dr.Mikey
pi_217288937
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2025 09:39 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Wat een gepruts...

Over de aflevering van volgende week:
SPOILER
Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist he. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.
R.I.P DTS.
pi_217294685
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 21:04 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist he. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.
raar de aflevering staat wel gewoon op dvd box van seizoen 15
  zaterdag 5 april 2025 @ 14:22:02 #289
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217294701
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 19:27 schreef GTST2021 het volgende:
Wie is de opdrachtgever die Ludo en Janine uit elkaar wil hebben? Ik geloof niet dat Andreas en Henriëtte los van elkaar opereren.
Ik vind dit wel een beetje een Richard van Nooten truuk. Misschien samen met Billy als ze nog leeft (we hebben haar nog nooit dood zien liggen, en voor hetzelfde geld wou ze van haar bedrijf af om geen sporen na te laten).

Martine Hafkamp zou eerder enkel achter het geld aanzitten. Maar het zou ook tof zijn als een oudere vijand van Ludo er opeens achter blijkt te zitten. Zoals Roxy, Nick of misschien die gestoorde non Vincenza. Hoewel die laatste iets te vergezocht is gezien haar korte speelduur in de serie.
  zaterdag 5 april 2025 @ 14:25:29 #290
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217294718
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 21:04 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist hé. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.
Ik heb het bij Videoland gemeld via WhatsApp, en ze zijn het aan de onderzoeken. Als het langer duurt ga ik er anders even een mailtje aan redactie@gtst.nl eraan wagen. Ik weet dat ze op dit eeuwenoude adres nog steeds mails beantwoorden voor mensen die handtekeningkaartjes van de cast willen hebben.

Als het bewust ontbreekt zouden de afleveringen gewoon niet moeten doortellen. Het lijkt dus op een fout.
  zaterdag 5 april 2025 @ 15:15:55 #291
346653 Ceviche
pi_217294941
Ze hebben dat wel vaker, op rtl lounge ook. Soms komt de aflevering een week later ineens alsnog ertussen. Soms kijk ik hem op YouTube, als hij daar op staat (zoeken op afleveringnummer). Ik herinner me op rtl lounge dat die aflevering met de dood van Benjamin daar ook niet goed liep, en ik heb hem alsnog wel gezien, maar weet niet meer of dat dan een weekje later was of via YouTube.
  zaterdag 5 april 2025 @ 15:16:41 #292
346653 Ceviche
pi_217294943
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 april 2025 14:22 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een beetje een Richard van Nooten truuk. Misschien samen met Billy als ze nog leeft (we hebben haar nog nooit dood zien liggen, en voor hetzelfde geld wou ze van haar bedrijf af om geen sporen na te laten).

Martine Hafkamp zou eerder enkel achter het geld aanzitten. Maar het zou ook tof zijn als een oudere vijand van Ludo er opeens achter blijkt te zitten. Zoals Roxy, Nick of misschien die gestoorde non Vincenza. Hoewel die laatste iets te vergezocht is gezien haar korte speelduur in de serie.
Ik vind dit een heel goed idee maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit schrijversteam een fatsoenlijke storyline kan schrijven.
  zaterdag 5 april 2025 @ 16:23:25 #293
268260 Dr.Mikey
pi_217295322
Ik vind het nog het meest een Maxime Sanders streek met die Andrea en die vrouw.
R.I.P DTS.
  zaterdag 5 april 2025 @ 16:46:00 #294
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_217295443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 16:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vind het nog het meest een Maxime Sanders streek met die Andrea en die vrouw.
die staat opeens op uit de dood?
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:07:38 #295
268260 Dr.Mikey
pi_217295632
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 16:46 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
die staat opeens op uit de dood?
Erg onwaarschijnlijk maar de manier van stoken tussen Ludo en Janine past meer bij hoe Maxime de dingen aanpakte ipv van Nick Martine of Richard.
R.I.P DTS.
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:09:53 #296
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_217295647
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:07 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Erg onwaarschijnlijk maar de manier van stoken tussen Ludo en Janine past meer bij hoe Maxime de dingen aanpakte ipv van Nick Martine of Richard.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. We gaan het snel te weten komen wellicht
  zaterdag 5 april 2025 @ 21:27:10 #297
346653 Ceviche
pi_217298041
In gtst is niemand definitief dood, toch? Behalve als de acteur/actrice is overleden, want dan zou het wel heel tactloos zijn, maar verder staat die deur altijd op een kier.
  zaterdag 5 april 2025 @ 23:10:32 #298
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217299092
Ik denk dat de kijkers nu wel klaar zijn met die schijndood, en persoonsverwisselingen. Die verhaallijn van Janine en Sophia was wel een verhaallijn waar veel kijkers maar afhaakten. En vergeet Benjamin niet die als geest rondzwierf door Meerdijk. En natuurlijk Arnie en Dennis.

Als er een afscheid met een begrafenis is geweest, is het wat mij betreft ook over en uit met dat personage.

Trouwens, over begrafenissen. Worden Meerdijkers ook wel eens gecremeerd? Ik zie altijd een begraafplaats, en nooit een urnenmuur of strooiplek ofzo?
  zaterdag 5 april 2025 @ 23:32:38 #299
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_217299221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 21:27 schreef Ceviche het volgende:
In gtst is niemand definitief dood, toch? Behalve als de acteur/actrice is overleden, want dan zou het wel heel tactloos zijn, maar verder staat die deur altijd op een kier.
Toch zie ik Bowien niet meer terugkomen, na die val van de klif. Maar inderdaad, het zou natuurlijk zomaar kunnen _O- . Of Mike Brandt.
  zaterdag 5 april 2025 @ 23:45:22 #300
268260 Dr.Mikey
pi_217299311
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 23:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Toch zie ik Bowien niet meer terugkomen, na die val van de klif. Maar inderdaad, het zou natuurlijk zomaar kunnen _O- . Of Mike Brandt.
Dat zou ik oprecht nog wel tof vinden maar die zou vooral wraak op Nina willen. En die hebben we kapot zien vallen van afstand.
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')