SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, ik vind Marwan een leuk personage net als de acteur die hem speelt. Dat hij nu geworden is kan ook alleen maar in een soap. Dát maakt het in ieder geval toch nog echt een soap waar niet alles wat er in de werkelijkheid gebeurd ook daarin gebeurd zoals nu de vele maatschappelijk betrokken verhaallijntjes die tot vervelens aan toe door je strot heen geduwd wordt, nogmaals gelijk een Postbus 51 spotje.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:43 schreef Japepk het volgende:
Marwan kwam als gesjeesd broertje van Ilias. Weet niet of hij crimineel moest zijn. Gezien zijn vader zal hij vast mbo ondernemen oid hebben. Hij is ooit aan de pabo begonnen. Ik vind het nog steeds jammer dat dat niet af is gemaakt. Sowieso heeft er nooit een basisschoolmeester of juf in de serie gezeten. Als je het over afspiegeling van de maatschappij hebt. Was leuk geweest om hem in die rol te hebben. Met zeurouders enzo. Dán was discriminatie wel op zijn plaats geweest, want dat komt op scholen echt nog regelmatig voor. Dat hij ineens de Rozenboom kan runnen slaat inderdaad nergens op. Dat hij van de Koning o.i.d. een wereldkroeg maakt is nog wel geloofwaardig, maar een sterrentent die zomaar personeel van de straat plukt; nah. Sowieso doodzonde dat de buurtsuper weg is. Dat was een betere ontmoetingsplek dan heel dat CS en die Italiaanse tent die toch binnen een seizoen weer weg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:44 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind Marwan een leuk personage net als de acteur die hem speelt. Dat hij nu geworden is kan ook alleen maar in een soap. Dát maakt het in ieder geval toch nog echt een soap waar niet alles wat er in de werkelijkheid gebeurd ook daarin gebeurd zoals nu de vele maatschappelijk betrokken verhaallijntjes die tot vervelens aan toe door je strot heen geduwd wordt, nogmaals gelijk een Postbus 51 spotje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:23 schreef Dutch_view het volgende:
Nog uit een interview met Bruni
[..]
Jammer dat de schrijvers hier nooit in mee wilden gaan.
Hmm, dan beter van niet. Leuk hoor, al die oude gezichten. Maar het staat haaks op hoe je een serie maakt. Je moet een verhaal hebben. Iedereen kan wel komen aanwaaien om even hallo te zeggen. Maar als het niet meer brengt dan dat, zie ik de meerwaarde niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 15:30 schreef Bpalma het volgende:
caroline de bruin heeft aangeven dat ze het plan was om bruni weer te vragen voor het 35e jarige bestaan
Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurmanquote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef PeterKelder het volgende:
Met de koers onder de huidige makers zou ik ook bar weinig vertrouwen hebben gehad in een comeback van Helen Helmink. Ze hadden van haar waarschijnlijk een influencer gemaakt (een booktokker) of een of ander medisch lijntje gegeven. Of hooguit hebben teruggebracht voor een eventueel afscheid van Laura, ook al hadden de personages maar weinig interactie met elkaar.
Het hangt er vooral van af hoe je het brengt, en met de juiste personages in een juist 'plotje', hoe klein ook. Met een beetje fantasie en de rijke historie van de serie binnen handbereik zouden veel schrijvers wel raad weten met comebacks van legendarische personages. Maar niet bij de schrijvers van GTST, waar het sinds de comeback van Martine in 2003 (!!!) nooit echt meer is gelukt om met een enigszins geslaagde comeback te komen die de moeite waard is. Frits bleek Hans, Linda werd met elke comeback dommer en naïever dan Myriam van der Pol ooit is geweest, Milan werd een saaie suflul, Rik hopt getergd van de ene naar de andere vrouw, Isabella gleed uit onder de douche en stierf aan de eeuwige ziekenhuisbacterie, Martine kwam terug als Cruella De Vil die alleen nog in scherpe oneliners kon praten, Stefano rolt van de ene (liefdes)obsessie naar de andere, Marieke had dementie maar ging dood door een aanrijding, Mark was ineens kunstschilder en vloog net zo ineens de cel in, Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurman en Sam werd slachtoffer van de maatschappelijke relevantie die de schrijvers zo nodig willen etaleren.
Alleen de comeback van Julian is met uitzondering op de regel nog geslaagd te noemen, maar daar hebben ze het personage Julian Verduyn in geschoven toen het gezin al op papier stond. Feitelijk gezien had hij ook Piet Verdriet kunnen heten en was het gewoon weer een nieuw gezin geweest met dezelfde sores.
Hai @PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?quote:Op zondag 16 maart 2025 17:52 schreef PeterKelder het volgende:
Met de koers onder de huidige makers zou ik ook bar weinig vertrouwen hebben gehad in een comeback van Helen Helmink. Ze hadden van haar waarschijnlijk een influencer gemaakt (een booktokker) of een of ander medisch lijntje gegeven. Of hooguit hebben teruggebracht voor een eventueel afscheid van Laura, ook al hadden de personages maar weinig interactie met elkaar.
Het hangt er vooral van af hoe je het brengt, en met de juiste personages in een juist 'plotje', hoe klein ook. Met een beetje fantasie en de rijke historie van de serie binnen handbereik zouden veel schrijvers wel raad weten met comebacks van legendarische personages. Maar niet bij de schrijvers van GTST, waar het sinds de comeback van Martine in 2003 (!!!) nooit echt meer is gelukt om met een enigszins geslaagde comeback te komen die de moeite waard is. Frits bleek Hans, Linda werd met elke comeback dommer en naïever dan Myriam van der Pol ooit is geweest, Milan werd een saaie suflul, Rik hopt getergd van de ene naar de andere vrouw, Isabella gleed uit onder de douche en stierf aan de eeuwige ziekenhuisbacterie, Martine kwam terug als Cruella De Vil die alleen nog in scherpe oneliners kon praten, Stefano rolt van de ene (liefdes)obsessie naar de andere, Marieke had dementie maar ging dood door een aanrijding, Mark was ineens kunstschilder en vloog net zo ineens de cel in, Jessica kwam terug met het libido en de morele waarden van Katja Schuurman en Sam werd slachtoffer van de maatschappelijke relevantie die de schrijvers zo nodig willen etaleren.
Alleen de comeback van Julian is met uitzondering op de regel nog geslaagd te noemen, maar daar hebben ze het personage Julian Verduyn in geschoven toen het gezin al op papier stond. Feitelijk gezien had hij ook Piet Verdriet kunnen heten en was het gewoon weer een nieuw gezin geweest met dezelfde sores.
quote:”Fans hebben namelijk meer dan genoeg van de zwabberende koers die creatief producent Idse Grotenhuis en Pia Blanco (een van de drie hoofdschrijvers) twee jaar geleden hebben ingezet.”
T valt me nog mee dat Rohan nog niet terug is 😅quote:Op zondag 16 maart 2025 21:59 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Hai @:PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?
[..]
Of Dag Neijzen? Hij was verantwoordelijk voor die babywissel, maar ook voor de geslaagde comeback van Martine Hafkamp in 2003.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:41 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
T valt me nog mee dat Rohan nog niet terug is 😅
Tja, ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat zulke mensen er gewoon kunnen en mogen blijven zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand zijn of haar werk ontzeggen, maar als je (in het geval van Pia Blanco) in een eerder stadium hebt bewezen dat je uit creatief oogpunt niet geschikt bent voor de functie van hoofdschrijver is het in mijn optiek bizar dat je nogmaals zo'n kans krijgt of gewoon kan blijven aanmodderen.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:59 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Hai @:PeterKelder! Paar weken terug hadden we het hier over de mogelijke hoofdschrijver van GTST, weet je nog? Hier lees ik dat er tegenwoordig 3(!) hoofdschrijvers zijn, onder wie dus ook (weer) Pia Blanco. Hoe is dit mogelijk, haha! Zijn de normen bij EndemolShine zo laag?
[..]
Check, check, en... checkquote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:51 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is zelfs erger: Pia Blanco is inmiddels weer hoofdschrijver, terwijl Susan Stam een stapje terug heeft gedaan sinds oktober 2023 (volgens Linkedin).
Pia Blanco, de vrouw waaronder GTST zich ging focussen op verhaallijnen als vloggende jongeren, de ene na de andere "maatschappelijk relevante" verhaallijn door de strot van de kijker werd geduwd en verhaallijnen ook lukraak werden afgekapt, met dalende kijkcijfers tot gevolg. Onbegrijpelijk dat iemand die zulke resultaten heeft behaald opnieuw zo'n positie kan en mag bekleden. En het toont ook aan dat er in zo'n schrijfteam bar weinig nieuw bloed een kans krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wordt het wel weer eens tijd voor een echte soap, een beetje rechts van het midden. Ik kan me zo voorstellen dat dit wel iets is voor SBS 6 die toch wat rechtser geworden zijn, las ik gisteren op Mediacourant.
[ Bericht 2% gewijzigd door freaky40 op 20-03-2025 02:48:10 ]Allemaal cabaretteketet!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rick en kinderen is geen succes:
Job leert hij jaren later pas kennen.
Tijdens de bevalling van Rikkie zat Rick in Thailand in de gevangenis.
Toen Anita weer zwanger van hem was gooide Dennis ze van het balkon met een afgebroken zwangerschap tot gevolg.
Shanti eerste keer zwanger van hem kregen ze een dood kind.
Shanti tweede keer zwanger van hem is het mogelijk van Richard en gaat ze er halverwege vandoor. En dan nu weer dit moeilijk leven de schrijvers zullen de helft wel vergeten zijn.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
Ze zullen dat rekken tot 1 oktober, om daarmee ''de meest emotionele jubileumaflevering ooit'' neer te zetten. Dat is feitelijk een no brainer. Daarbij, toen Boulefart twee weken geleden een item maakte over het overlijden van Bruni Heinke werd ook Bartho geïnterviewd in het Endemol-gebouw. Die zal daar niet enkel voor een quote'je over Bruni zijn geweest, dus die heeft opnames gehad. De opnames lopen inmiddels zo'n vijf maanden voor op uitzending, en als je dan de maanden juni/juli/augustus overslaat komt dat perfect overeen. En voor wie of wat zou Jef nog kunnen terugkeren naar Meerdijk? Juist, (een afscheid van) Laura.quote:Op zondag 23 maart 2025 01:14 schreef freaky40 het volgende:
Je kunt al raden waar de zomerclif mee te maken heeft, denk dat Laura het lootje gaat leggen. Of zou dat nog wat langer de tijd krijgen.
Videoland hanteert een andere telling, daarom is elk ‘nieuw’ seizoen opgedeeld in 2 seizoenen. Raar is het zeker, maar er zijn dus ‘gewoon’ 35 seizoenen en geen 54.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:04 schreef Ace90ace het volgende:
Weet niet of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar hier mijn vraag.
Ben sinds kort begonnen op Videoland met het kijken van Goede Tijden, Slechte Tijden Classics. Dit bevat tot nu toe 14 seizoenen en elke dag komt er een nieuwe aflevering erbij. Dus ook tijdens de zomerstop en in het weekend.
Tot welke seizoen zal dit lopen? Tot het laatste huidige seizoen?
Hoeveel seizoenen zijn het er nu, 35 of 54? Want op Videoland en NLZIET zie ik dat het laatste seizoen 54 is? Maar als het gestart is in 1990 hoe kom je dan aan 54 seizoenen?
Wanneer wordt best de spin of Nieuwe Tijden gekeken of staat dit los van GTST?
Alvast bedankt.
quote:Op maandag 24 maart 2025 14:08 schreef GTST2021 het volgende:
Wat een *** is het nu:Onbegrijpelijk inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op maandag 24 maart 2025 22:34 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad.Ze hebben hem niet eens gebeld!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:12 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Ze hebben hem niet eens gebeld!!!Echt slordig weer dit. Ze doen maar wat tegenwoordig daar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:12 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Ze hebben hem niet eens gebeld!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 22:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]Hahaha ja dat is zeker waar jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op donderdag 27 maart 2025 02:49 schreef freaky40 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel leuker geschrevenquote:Op donderdag 27 maart 2025 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ter vergelijking nu in de classics op videoland van 20 jaar geleden zijn Nick en Charlie zogenaamd in las vegas en dat zag er niet beter of slechter uit.
Ik heb die scène opgezocht en om eerlijk te zijn, ik vind het niet slecht gedaan. Ze komen het hotel uit (Royal desert) en dan zoomen ze uit en staat erboven een groot bord met Crowne Plaza. En dan een limousine waar ze precies het nummerbord niet laten zien.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ter vergelijking nu in de classics op videoland van 20 jaar geleden zijn Nick en Charlie zogenaamd in las vegas en dat zag er niet beter of slechter uit.
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zegquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die Helen zou ook wel met Andrea te maken hebben en dat andere mens is ook opeens terug.
Ja een Amerikaanse naam is inderdaad wat ongelukkig gekozen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zeg
Idse Grotenhuis in het AD over deze continuiteitsfout:quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:54 schreef laracroftonline het volgende:
Dit foutje zag ik net op TikTok voorbij komen🤭🫣
[ tiktok ]
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeftquote:,,Het is een slechte continuïteitsfout’’, geeft creatief producent Idse Grotenhuis toe. Hij legt uit hoe zoiets kan gebeuren: menig scène in GTST wordt niet in één keer, maar in meerdere takes opgenomen. Tussen die takes door zorgt een zogenoemde setdresser ervoor dat Kraaijkamp weer een volle kop koffie krijgt.
Dat moet dan wel hetzelfde kopje zijn, anders krijg je dit soort vreemde beelden. Waarschijnlijk is in dit geval weinig aandacht besteed aan het kopje, omdat regisseurs vaak beloven dat ze de verschillende opnames niet door elkaar gebruiken. In het kopje zat overigens echt koffie, terwijl je in veel films en series vaak duidelijk kunt zien dat acteurs uit een leeg kopje drinken. ,,Daar let ik echt op’’, zegt Grotenhuis. ,,Ook als acteurs een koffer bij zich hebben. Als die leeg is, zíé je dat gewoon. Het moet echt lijken.’’
Ben t helemaal eens met jou.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Idse Grotenhuis in het AD over deze continuiteitsfout:
[..]
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeft
Johnny Kraaijkamp lijkt me overigens wel iemand die aan de bel trekt als de inhoud echt door de vloer zakt qua niveau. Of hij moet destijds zon riant salaris hebben bedongen dat zijn pensioen hem wel een eindeloze herhaling van zetten waard is. Dat is niet zuur bedoeld overigens; het is te prijzen dat acteurs als hij en Jette zo blijven doorwerken na na hun 67e. Henk en Laura zijn echt wel prominente personages, die draaien echt nog wel een behoorlijke werkweek denk ik. Laura heeft wel stillere jaren gehad.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[..]
Hij zou als creatief producent van de serie meer oog moeten hebben voor de inhoud van de verhaallijnen dan die van een koffiekopje of een koffer. Maar dat verklaart direct waarom de serie zelf geen noemenswaardige inhoud meer heeft
Bruni is vorige week overleden, wat jij vandaag gezien hebt is gisteren opgenomenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:56 schreef Japepk het volgende:
[..]
Is er een andere Helen net nu Bruni Heinke is overleden? Onbewust wel een trap na zeg
Zie 'onbewust'quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:57 schreef casita het volgende:
[..]
Bruni is vorige week overleden, wat jij vandaag gezien hebt is gisteren opgenomen![]()
![]()
Kwam meteen naar dit topic tijdens het kijken om te klagen hoe simplistisch het is en nog een slechte sirene ook.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
1 sirene en dan ben je er. Blijkbaar.
Die makelaar gaat ze een loer draaien werkt samen met Andrea en Helen (die Amerikaanse bij Nina) om voor een nog onbekende grotere onbekende/oude bekende wraak te nemen op de familie Sanders.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 02:27 schreef freaky40 het volgende:
Snap nog steeds niet die plotsklapse verhaallijn van Ludo die voor Janine een woning in Italië aan het zoeken is al maanden. Wat is het plan daar achter? Gaan ze permanent verhuizen, vakantiehuisje? Zou dat betekenen dat hun ook de serie uit gaan want als ze gaan, gaan ze samen zeggen ze altijd. Rare wending in ieder geval.
Het is al sinds ik dit donderdagavond las en postte dat er een soort verontwaardigde boosheid in mij opborrelt. Gewoon, omdat het kan, nog één keer de bewuste quote:quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[..]
Dit is zó tekenend voor de almaar dalende lijn waarin de serie zich momenteel op inhoudelijk vlak bevindt. Personages worden lukraak geïntroduceerd en afgevoerd, verhaallijnen hebben geen begin of eind, en de policy om belangrijke zaken off screen te laten plaatsvinden kent geen grenzen (het overlijden van een Billy of Sami, de bekentenis van Tamara, alles rondom de voogdijkwestie van Rosie - hebben we haar zoontje überhaupt ooit in beeld gezien? -, de moord op Raoul). Het is op z'n zachtst gezegd een teringzooi, maar dat maakt creative producer continuity coordinator Idse Grotenhuis dus blijkbaar geen bal uit, als de koffiekopjes en de koffers maar gevuld zijn!quote:In het kopje zat overigens echt koffie, terwijl je in veel films en series vaak duidelijk kunt zien dat acteurs uit een leeg kopje drinken. ,,Daar let ik echt op’’, zegt Grotenhuis. ,,Ook als acteurs een koffer bij zich hebben. Als die leeg is, zíé je dat gewoon. Het moet echt lijken.’’
Met andere woorden: als het verhaal staat als een huis hebben we als kijkers minder snel oog voor details als of er echt koffie in een kopje zit. En ja, natuurlijk kijken we nu terug naar de oude seizoenen en lachen om bordkartonnen wandjes die bij een diepe zucht al bijna omdonderden, microfoons die zowat bij het meubilair hoorden of decors die amper enige bewegingsruimte hadden waardoor de acteurs nog stijver acteerden dan ze al deden. En ja, de opnametechniek en het 'plaatje' moeten er anno 2025 veel beter uit zien door alle technologische ontwikkelingen op dat vlak, en het is goed dat GTST ook op die trein gesprongen is en daar tijd en aandacht aan besteedt. Maar schotel mensen een soap uit de 90s voor en ze zijn meteen mee met de verhalen en hoe divers en rijk die waren ten opzichte van elkaar. Waarom? Omdat het verhaal het belangrijkste was.quote:"Een schaduw van de microfoon die per ongeluk in beeld valt accepteren we. Althans: voor zover dat niet afleidt van het verhaal. Want het verhaal staat centraal; dát is de maat van de dingen. Het artistieke gehalte is daaraan ondergeschikt."
- Russel Webb in het AD, 1991
Dus, het is elders opgenomen, en dus niet in Amerika zelf? Ik ben benieuwd, waar precies. Die hotelkamer is volgens mij ook gewoon een set. Je zit altijd met rechten en kosten met het opnemen in het buitenland. Ik denk dat ze prima wat casinoopnames in Nederland hebben kunnen draaien, en doen alsof het Amerika is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:27 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik heb die scène opgezocht en om eerlijk te zijn, ik vind het niet slecht gedaan. Ze komen het hotel uit (Royal desert) en dan zoomen ze uit en staat erboven een groot bord met Crowne Plaza. En dan een limousine waar ze precies het nummerbord niet laten zien.
Als je er echt goed naar kijkt is het natuurlijk wel raar dat ze helemaal naar Las Vegas gaan, en je geen beelden ziet van hen ín Las Vegas, en is de setting ook wel... Karig. Twee palmbomen bij de ingang, twee stereotype geklede Amerikanen, en een smalle rode loper, en dat is het wel zo'n beetje
Volgens mij is het dezelfde loods tegenover de buitenkant van Sparks. Het voelt wel een beetje als die omgeving. Volgens mij was dat hetzelfde gebouw waar ook Scala vroeger aan de buitenkant werd opgenomen. Misschien het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam?quote:Maar toch een heel stuk beter gedaan dan alleen een loods die zelfs Nederlands aanvoelt (hoe kan een loods überhaupt Nederlands aanvoelen?), en dan alleen dat stock footage van New York, een sirene en het liedje.
Je hebt toch echt meer nodig en dat mag je van zo'n serie als deze wel verwachten.
Ja op videoland de brand in Scala.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:51 schreef freaky40 het volgende:
Ik weet niet wat je bedoeld. De aflevering die vandaag online staat?
Luister, pissebed 😎quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat acteerwerk van Ludo in de aflevering na de cliffhanger. De rest van de acteurs in de brand. Alleen het einde
had liever gehad dat Isabella en Yasmine het niet zouden halen ipv van Benjamin.
[ Bericht 18% gewijzigd door Niels_ op 02-04-2025 00:27:25 ]
Ligt het aan mij of heeft RTL/Videoland weer een paar afleveringen verwisseld? Het eindigde met de brandende kast die op Benjamin viel. En in het vooruitblik na de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zag je Charlie, Morris en Valerie in het ziekenhuis. En de tweede aflevering begon met Stefano die in het ziekenhuis stond te wachten op de uitslag van Yasmin, waarbij Benjamin als geest zich afvraagt waarom niemand hem ziet. Ook de ziekenhuisscené met Charlie, Morris en Valerie komt er niet in voor. Ook komt Nina niet in beeld, maar vertelt Janine wel dat Nina nog niks gezegd heeft.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat acteerwerk van Ludo in de aflevering na de cliffhanger. De rest van de acteurs in de brand. Alleen het einde
had liever gehad dat Isabella en Yasmine het niet zouden halen ipv van Benjamin.
quote:Op woensdag 2 april 2025 00:06 schreef Niels_ het volgende:
Die marwan doet ff de heel de familie verduin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Marwan staat tot de familie Verduyn als Gert Verhulst tot K3. Binnenkort zal er dus wel weer een homolijn komen met hem en Steefquote:Op woensdag 2 april 2025 12:21 schreef Document1 het volgende:
[..]
Die marwan doet ff de heel de familie verduin.
Er ontbreekt inderdaad één aflevering!quote:Op woensdag 2 april 2025 12:08 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of heeft RTL/Videoland weer een paar afleveringen verwisseld? Het eindigde met de brandende kast die op Benjamin viel. En in het vooruitblik na de eerste aflevering van het nieuwe seizoen zag je Charlie, Morris en Valerie in het ziekenhuis. En de tweede aflevering begon met Stefano die in het ziekenhuis stond te wachten op de uitslag van Yasmin, waarbij Benjamin als geest zich afvraagt waarom niemand hem ziet. Ook de ziekenhuisscené met Charlie, Morris en Valerie komt er niet in voor. Ook komt Nina niet in beeld, maar vertelt Janine wel dat Nina nog niks gezegd heeft.
Ik vermoed dat dit de derde aflevering is? Ik kan mij vaag herinneren dat je anders de brandweer het lijk van Benjamin daar weg zag halen, of iets dergelijks. Kan iemand dit bevestigen?
Wat een gepruts...quote:Op donderdag 3 april 2025 09:28 schreef GTST2021 het volgende:
[..]
Er ontbreekt inderdaad één aflevering!
quote:Op donderdag 3 april 2025 09:39 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Wat een gepruts...
Over de aflevering van volgende week:Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist he. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
raar de aflevering staat wel gewoon op dvd box van seizoen 15quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist he. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.
Ik vind dit wel een beetje een Richard van Nooten truuk. Misschien samen met Billy als ze nog leeft (we hebben haar nog nooit dood zien liggen, en voor hetzelfde geld wou ze van haar bedrijf af om geen sporen na te laten).quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:27 schreef GTST2021 het volgende:
Wie is de opdrachtgever die Ludo en Janine uit elkaar wil hebben? Ik geloof niet dat Andreas en Henriëtte los van elkaar opereren.
Ik heb het bij Videoland gemeld via WhatsApp, en ze zijn het aan de onderzoeken. Als het langer duurt ga ik er anders even een mailtje aan redactie@gtst.nl eraan wagen. Ik weet dat ze op dit eeuwenoude adres nog steeds mails beantwoorden voor mensen die handtekeningkaartjes van de cast willen hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2025 21:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Die aflevering na de cliff dat Benjamin zichzelf verbrand ziet liggen mist hé. Misschien wel bewust weet nog dat ik dat als puber als eng beeld herinner.
Ik vind dit een heel goed idee maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit schrijversteam een fatsoenlijke storyline kan schrijven.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:22 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje een Richard van Nooten truuk. Misschien samen met Billy als ze nog leeft (we hebben haar nog nooit dood zien liggen, en voor hetzelfde geld wou ze van haar bedrijf af om geen sporen na te laten).
Martine Hafkamp zou eerder enkel achter het geld aanzitten. Maar het zou ook tof zijn als een oudere vijand van Ludo er opeens achter blijkt te zitten. Zoals Roxy, Nick of misschien die gestoorde non Vincenza. Hoewel die laatste iets te vergezocht is gezien haar korte speelduur in de serie.
die staat opeens op uit de dood?quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vind het nog het meest een Maxime Sanders streek met die Andrea en die vrouw.
Erg onwaarschijnlijk maar de manier van stoken tussen Ludo en Janine past meer bij hoe Maxime de dingen aanpakte ipv van Nick Martine of Richard.quote:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. We gaan het snel te weten komen wellichtquote:Op zaterdag 5 april 2025 17:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Erg onwaarschijnlijk maar de manier van stoken tussen Ludo en Janine past meer bij hoe Maxime de dingen aanpakte ipv van Nick Martine of Richard.
Toch zie ik Bowien niet meer terugkomen, na die val van de klif. Maar inderdaad, het zou natuurlijk zomaar kunnenquote:Op zaterdag 5 april 2025 21:27 schreef Ceviche het volgende:
In gtst is niemand definitief dood, toch? Behalve als de acteur/actrice is overleden, want dan zou het wel heel tactloos zijn, maar verder staat die deur altijd op een kier.
Dat zou ik oprecht nog wel tof vinden maar die zou vooral wraak op Nina willen. En die hebben we kapot zien vallen van afstand.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:32 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch zie ik Bowien niet meer terugkomen, na die val van de klif. Maar inderdaad, het zou natuurlijk zomaar kunnen. Of Mike Brandt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |