abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216518090
"Waarom altijd de focus op de Amerikaanse politiek! Zie wat er in Duitsland gebeurt! Veel dichterbij!"

Logo van de Duitse fascistische partij nadat Elon op bezoek is geweest:

La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 2 februari 2025 @ 11:17:25 #202
63722 z80
I fink you freaky
pi_216518631
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2025 10:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
"Waarom altijd de focus op de Amerikaanse politiek! Zie wat er in Duitsland gebeurt! Veel dichterbij!"

Logo van de Duitse fascistische partij nadat Elon op bezoek is geweest:

[ afbeelding ]
Waarom de focus op de afd? Het voorstel van de CDU is veel erger.
Gelukkig heeft deze wet het niet gehaald. Maar dat komt meer omdat CDU leden ook niet achter deze wet stonden en tegen stemden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_216519212
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hier ook vroeg wakker maar ook weer in slaap gevallen. In mijn droom heb ik samen een enorm 6 gangen diner uitgeserveerd :D was hard werken 3 borden links en 3 rechts (men kreeg het hele diner in één keer voor z’n neus) 3 cirkeltrappen op en af. _O-

T is heerlijk zonnig, misschien straks wel even op t balkon
Wat een drukte in je droom :o :D
pi_216519226
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 09:47 schreef borisz het volgende:
Mn trein valt uit ivm personeelstekort
En de trein vanuit Berlijn valt uit ivm bevroren bovenleidingen.
Er gaat zo wel een bus naar Hengelo.
Ook de terugreis kent hindernissen 😋

Edit: onderweg naar huis met de ice. Digitaal kaartje gekocht niet voor deze vertraagde trein. Maar goed komt wel goed.
Wat een pech :o
Wij gaan maar niet met de trein naar Antwerpen eind maart!
pi_216519255
Hier net even de potten vogelvoer bijgevuld en de restjes op een schotel.
Vond het al vreemd dat de pot met voer+wormen niet opgegeten werd, zit er schimmel op :?
Maar snel weggegooid en een nieuwe andere in de houder. En schoon water, elke ochtend is het water bevroren... helaas kunnen mijn tuinvogels niet schaatsen.
pi_216519357
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:57 schreef Blues het volgende:
Hier net even de potten vogelvoer bijgevuld en de restjes op een schotel.
Vond het al vreemd dat de pot met voer+wormen niet opgegeten werd, zit er schimmel op :?
Maar snel weggegooid en een nieuwe andere in de houder. En schoon water, elke ochtend is het water bevroren... helaas kunnen mijn tuinvogels niet schaatsen.
Of het werkt weet ik niet maar zag laatst op een vogelpagina wanneer een balletje (zij deden een pingpongbal) in het water legt het niet beviest.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216519370
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:

Of het werkt weet ik niet maar zag laatst op een vogelpagina wanneer een balletje (zij deden een pingpongbal) in het water legt het niet beviest.
Oh dat is mss wel een idee. Moet ik wel eerst ff pingpongballetjes kopen :D
pi_216519763
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Misschien werkt een steen ook wel? Of iets anders van plastic
pi_216520066
quote:

[..]
“Hou het water in beweging

Hoe kan je dan wél op een veilige water vermijden dat er zich een ijslaagje vormt op je schoteltje water? Eerst en vooral zet je het drinkbakje best op een zonnige plek – zelfs de schaarse warmte van een flets winterzonnetje maakt al een verschil. En als je er vervolgens voor zorgt dat het water in beweging blijft, dan zal het zeker niet (of langzamer) bevriezen. Zo kan je bijvoorbeeld één of enkele plastic balletjes, zoals een pingpongballetje, op het wateroppervlak laten drijven. Bij het minste zuchtje wind drijft het balletje heen en weer, waardoor het water geen kans krijgt om ijskristallen te vormen. Ook een plastic flesje gevuld met wat zout water blijft voortdurend ronddobberen.

Bovendien kies je best voor een zo groot en diep mogelijke drinkbak: hoe meer water erin zit, hoe meer tijd het nodig heeft om te bevriezen. Hou er ook rekening mee dat een drinkbakje uit rubber of plastic beter isoleert dan eentje uit metaal. Gebruik dus bij voorkeur geen ijzeren emmer of kuip.”
pi_216520148
quote:

[..]
Oh, ik heb grote kiezels in de schaal liggen.
Ging zojuist even kijken, werkt niet 😳

Brrrr Zet😳 Zó koud en primitief dan in je eigen huis.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2025 @ 13:04:49 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216520365
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:55 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een pech :o
Wij gaan maar niet met de trein naar Antwerpen eind maart!
Uiteindelijk viel het mee :).
Drie uurtjes later thuis.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_216520468
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:04 schreef borisz het volgende:

[..]
Uiteindelijk viel het mee :).
Drie uurtjes later thuis.
Later dan gepland óf bedoel je 3 uur voor de hele reis vanaf vertrek : 3 uur?

Guttegut…euro’s kosten rekenen voor een sim only abo 8)7
Want kpn offerte - nu ¤ 15,70 - wordt ¤ 1,25 duurder en dan alles onbeperkt.
En dat werd niet eens gebruikt en de belminuten en g’s stapelen op. Voor hemmes dan hè.
Zelf zit ik al jaren bij vodafone i.c.m. ziggo voor ¤ 12,95/mnd.
Al 3 vergelijkingssites afgespeurd. Niet door mij 😎

Pennywise poundfoolish. w/
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2025 @ 13:20:24 #213
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216520653
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:10 schreef AnneX het volgende:

[..]

3u dat de trein vertrok.
Inclusief lopen naar het hotel en wachten 3.30u.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 2 februari 2025 @ 13:24:31 #214
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216520718
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:10 schreef AnneX het volgende:

[..]

Guttegut…euro’s kosten rekenen voor een sim only abo 8)7
Want kpn offerte - nu ¤ 15,70 - wordt ¤ 1,25 duurder en dan alles onbeperkt.
En dat werd niet eens gebruikt en de belminuten en g’s stapelen op. Voor hemmes dan hè.
Zelf zit ik al jaren bij vodafone i.c.m. ziggo voor ¤ 12,95/mnd.
Al 3 vergelijkingssites afgespeurd. Niet door mij 😎

Pennywise poundfoolish. w/
Simpel toch? ;)
  Moderator zondag 2 februari 2025 @ 13:44:47 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216520991
Even wat in de tuin bezig geweest.

Ik plantte halfstambomen Kordia (kers), Hedelfinger (kers), James Grieve (appel), Dyonne de Comice (peer), Triumph de Vienne (peer), Pitmaston Duchesse (peer) en een nog onbekende peer.

Verder 2x kruisbes ( Hinnonmäki Röd) en 1x blauwe bes. Wil nog een paar rassen kruisbes er bij langs de zijgevel van de woning.

Dan moet ik nog nog twee onbekende peren en een hoogstam Smeerling Reinette (appel) planten. Die onbekende perenboom en Pitmaston (lijkt niet super lekker) heb ik voor ¤20 gekocht van de kweker. "Als ik het afrond naar ¤200, wil je er dan wat fruitbomen bij doen die je verder toch niet kwijt kunt" ¤5 per boom en zijn al best dikke stammen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216521199
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
“Hou het water in beweging

Hoe kan je dan wél op een veilige water vermijden dat er zich een ijslaagje vormt op je schoteltje water? Eerst en vooral zet je het drinkbakje best op een zonnige plek – zelfs de schaarse warmte van een flets winterzonnetje maakt al een verschil. En als je er vervolgens voor zorgt dat het water in beweging blijft, dan zal het zeker niet (of langzamer) bevriezen. Zo kan je bijvoorbeeld één of enkele plastic balletjes, zoals een pingpongballetje, op het wateroppervlak laten drijven. Bij het minste zuchtje wind drijft het balletje heen en weer, waardoor het water geen kans krijgt om ijskristallen te vormen. Ook een plastic flesje gevuld met wat zout water blijft voortdurend ronddobberen.

Bovendien kies je best voor een zo groot en diep mogelijke drinkbak: hoe meer water erin zit, hoe meer tijd het nodig heeft om te bevriezen. Hou er ook rekening mee dat een drinkbakje uit rubber of plastic beter isoleert dan eentje uit metaal. Gebruik dus bij voorkeur geen ijzeren emmer of kuip.”
Dankje!

En:
Blues in F&F / Vrije vogels #9 :D
  zondag 2 februari 2025 @ 14:42:49 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_216521903
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:44 schreef derLudolf het volgende:
Even wat in de tuin bezig geweest.

Ik plantte halfstambomen Kordia (kers), Hedelfinger (kers), James Grieve (appel), Dyonne de Comice (peer), Triumph de Vienne (peer), Pitmaston Duchesse (peer) en een nog onbekende peer.

Verder 2x kruisbes ( Hinnonmäki Röd) en 1x blauwe bes. Wil nog een paar rassen kruisbes er bij langs de zijgevel van de woning.

Dan moet ik nog nog twee onbekende peren en een hoogstam Smeerling Reinette (appel) planten. Die onbekende perenboom en Pitmaston (lijkt niet super lekker) heb ik voor ¤20 gekocht van de kweker. "Als ik het afrond naar ¤200, wil je er dan wat fruitbomen bij doen die je verder toch niet kwijt kunt" ¤5 per boom en zijn al best dikke stammen.
Leuk *O* En een goede deal bij de kweker.
Spoilers!
  Moderator zondag 2 februari 2025 @ 14:49:44 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216522048
Die hoogstam had ik overigens al hoor, zat niet bij de deal in. Was een kwekerij bij Isa uit de buurt die een advertentie op FB had. "We leveren door heel NL"

Duitsland kon in dit geval ook :+

Moet nog even 1 of 2 andere appelbomen hebben ivm bestuiving. James Grieve is sowieso niet zelfbestuivend. Inmiddels elders nog wat andere kruisbessen besteld. En een vossenbes, misschien bekend als "Preiselbeer" - jam daarvan is lekker op de schnitzel :9
pi_216523143
Buurgluurder 😹

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Blues op 02-02-2025 16:22:46 ]
pi_216523226
Ik zat heel even op het balkon, maar toch te koud, vond Elin ook, die kwam even buiten, draaide zich om en weer naar binnen :D
pi_216523246
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:49 schreef derLudolf het volgende:
Die hoogstam had ik overigens al hoor, zat niet bij de deal in. Was een kwekerij bij Isa uit de buurt die een advertentie op FB had. "We leveren door heel NL"

Moet nog even 1 of 2 andere appelbomen hebben ivm bestuiving. James Grieve is sowieso niet zelfbestuivend. Inmiddels elders nog wat andere kruisbessen besteld. En een vossenbes, misschien bekend als "Preiselbeer" - jam daarvan is lekker op de schnitzel :9
In Duitsland hoef je je weinig zorgen te maken over bestuiving - er zijn daar zoveel mensen met fruitboompjes dat de aanwezigheid daarvan niet de beperking is. Zorg voor bestuivers.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 2 februari 2025 @ 16:09:38 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216523827
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:48 schreef sigme het volgende:

[..]
In Duitsland hoef je je weinig zorgen te maken over bestuiving - er zijn daar zoveel mensen met fruitboompjes dat de aanwezigheid daarvan niet de beperking is. Zorg voor bestuivers.
Ja ik zal ook even zo'n bijenmix zaaien :Y
  zondag 2 februari 2025 @ 16:13:38 #223
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_216523896
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:49 schreef derLudolf het volgende:

Van een vossenbes heb je er wel een aantal nodig om wat jam te maken. Lekker spul inderdaad. Ik heb dit jaar voor het eerst vossenbessen en cranberries, 4 jaar na aanplant.
Spoilers!
pi_216524080
Hallo :W

Leuk dat je al met de tuin bezig kan @derLudolf O+
  Moderator zondag 2 februari 2025 @ 16:25:00 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216524151
Dit struikje, gekocht bij fruitbomen.net is ook nog maar es inimini - 15cm. We gaan het zien. Veenbessen heb ik niet, moet eigenlijk wil, grond rondom het huis is veen, achterste 1500m2 niet. Daar is het veen ca 10 jaar geleden afgegraven. Als je iets dieper graaft is het nog heel zand. Daar staan de fruitbomen, dus flink wat compost bijgemengd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')