abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2025 @ 21:38:26 #101
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219320156
Caesar was VIESMAD
Rini dankjewel.
pi_219324047
Blij verrast door Bryan Adams. Terrecht dat hun optreden goed is beoordeeld. Maar voor mij zijn de Beach Boys de toppers van dit seizoen, ik ben gek op muziek uit die tijd. Iglesias is ook leuk, zo glad als een aal. Doet ie supergoed.
  zondag 23 november 2025 @ 13:03:19 #103
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219325320
Ben benieuwd naar die KISS coverband.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zondag 23 november 2025 @ 15:51:22 #104
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219326734
Cesar had gelijk. Dat 'zwaaien met de handjes' is wat voor 'Nederland Muziekland' door een of andere volkszanger. De Earring heeft dat nooit gedaan en als je een béétje tributeband bent, dan hou je je daar verre van. Het werd natuurlijk werd enorm gehypet om wat extra PR te genereren voor het programma.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 10:32 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar voor mij zijn de Beach Boys de toppers van dit seizoen, ik ben gek op muziek uit die tijd. Iglesias is ook leuk, zo glad als een aal. Doet ie supergoed.
Ik vraag me af of ze met Julio Iglesias een Ziggo-avond kunnen vullen. De Beach Boys zijn inderdaad nu al de winnaars van het seizoen. Wat zijn die gasten góed zeg. En ik hou helemaal niet zo van die übervrolijke surfliedjes van die Beach Boys, dus ik ga me eens wat meer in het oudere repertoire verdiepen. Als die band ergens hier in de buurt komt spelen, ga ik zeker even kijken.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:03 schreef LordofLeaves het volgende:
Ben benieuwd naar die KISS coverband.
Ik ook, vooral ook wat ze gaan spelen. Ik bedoel, als ze daar openen met "Deuce" ligt het halve publiek achterover. "Shout It Out Loud", "Detroit Rock City", "Love Gun", "Rock & Roll All Nite" zie ik ze nog wel spelen daar. Benieuwd of de 'Gene' nog ergens gaat vuurspuwen of bloedkotsen. Lijkt me wel lachen.
.
  zondag 23 november 2025 @ 16:05:13 #105
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219326829
quote:
0s.gif [b]Op [
Ik ook, vooral ook wat ze gaan spelen. Ik bedoel, als ze daar openen met "Deuce" ligt het halve publiek achterover. "Shout It Out Loud", "Detroit Rock City", "Love Gun", "Rock & Roll All Nite" zie ik ze nog wel spelen daar. Benieuwd of de 'Gene' nog ergens gaat vuurspuwen of bloedkotsen. Lijkt me wel lachen.
Verwacht ook niks anders van de tribute Gene. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219328862
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 15:51 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Cesar had gelijk. Dat 'zwaaien met de handjes' is wat voor 'Nederland Muziekland' door een of andere volkszanger. De Earring heeft dat nooit gedaan en als je een béétje tributeband bent, dan hou je je daar verre van. Het werd natuurlijk werd enorm gehypet om wat extra PR te genereren voor het programma.
[..]
Ik vraag me af of ze met Julio Iglesias een Ziggo-avond kunnen vullen. De Beach Boys zijn inderdaad nu al de winnaars van het seizoen. Wat zijn die gasten góed zeg. En ik hou helemaal niet zo van die übervrolijke surfliedjes van die Beach Boys, dus ik ga me eens wat meer in het oudere repertoire verdiepen. Als die band ergens hier in de buurt komt spelen, ga ik zeker even kijken.
[..]
Die übervrolijke surfliedjes zijn nu juist het oudere repertoire.

Pet Sounds is sowieso een aanrader, maar probeer ook het album Surf's Up eens!
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  zondag 23 november 2025 @ 23:45:32 #107
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219330386
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 20:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Die übervrolijke surfliedjes zijn nu juist het oudere repertoire.

Pet Sounds is sowieso een aanrader, maar probeer ook het album Surf's Up eens!
Sorry, ik bedoelde natuurlijk het "latere" repertoire. Dank voor de suggesties Nog meer aanraders voor wat betreft hun latere, minder "surfige" werk?
.
pi_219331234
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:45 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Sorry, ik bedoelde natuurlijk het "latere" repertoire. Dank voor de suggesties Nog meer aanraders voor wat betreft hun latere, minder "surfige" werk?
Ik ben geen diehard kenner, maar de albums Surf's Up en Holland zijn volgens mij wel de minst su(r/f)fige albums
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_219333394
Ik snap geen reet vna dit format. Hoezo komt er volgende week alweer een nieuwe band terwijl andere bands al 4 weken hebben moet strijden uberhaupt tot ronde 5 te komen. Dat is toch totaal oneerlijk?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_219372983
Och jee, Kiss.. :')
Wederom Fisherman's friend moment bij de Beach Boys. O+
  zondag 30 november 2025 @ 09:54:33 #111
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219375496
KISS had moeten starten met Detroit Rock City. Dit was verre van goed. :N
pi_219375531
Moet wel raar lopen willen de Beach Boys dit jaar niet de hoofdact zijn, geheel terecht!

Van KISS had ik hoge verwachtingen, of eigenlijk meer de hoop dat ze goed zouden zijn, maar net als met G'nR in een eerder seizoen vervloog dat heul snel.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zondag 30 november 2025 @ 12:12:12 #113
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219376124
Ook deze keer waren de Beach Boys' Best weer geweldig. Die winnen gewoon, dat kán niet anders. Fleetwood Mac had ik ook graag gezien, maar ze zijn iets te los - ik kan er de vinger niet op leggen. Het mist de donkere magie die Stevie Nicks op het podium etaleert.

De vriendinnen van Angela (Destiny's Child) kregen natuurlijk ook weer hoge punten, terwijl ik dan weer meer respect heb voor Dua Lipa. Dát is de gedachte achter dit programma: de brave lerares die 's avonds uit haar panty scheurt als Dua Lipa. Haar gun ik ook wel wat Ziggo-tijd.

En KISS... ik ben een absolute KISS-fan en ik gunde ze alle speeltijd sn succes van de wereld, maar wat was dit? Ik las elders dat ze problemen hadden met hun in-ears en zichzelf daarom niet goed konden horen. Ze mochten blijkbaar niet opnieuw beginnen. Dus ze waren bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Zoals ik eerder al zei: opvulling voor het programma. Dan speelden ze "I Was Made For Lovin' You" wel redelijk uptempo zoals KISS dat ook deed (zeker rond 1980), maar zo kent het publiek het nummer niet. Dus dat werkt ook tegen ze.

Denk dat "Shout It Out Loud" beter was geweest als eerste nummer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Baba-O-Riley op 30-11-2025 12:29:15 ]
.
  zondag 30 november 2025 @ 12:38:47 #114
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219376301
Even iets anders: ik lees op Facebook dat de bands niet zelf mogen beslissen welke nummers ze spelen in de show? Dat is wel vreemd.
.
pi_219377263
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Even iets anders: ik lees op Facebook dat de bands niet zelf mogen beslissen welke nummers ze spelen in de show? Dat is wel vreemd.
Het moet natuurlijk wel meteen bekend klinken...
Daarom was 'Tears In The Morning' dan weer een opmerkelijke keuze.
pi_219389443
Ik vraag me wel een beetje af wat nu de regels zijn omtrent het mee laten spelen van backing tracks.

In het geval van the Beach Boys loopt er toch behoorlijk wat mee en vraag ik me zelfs af of de koortjes ook niet wat extra worden aangezet. Je zag het ableton project ook duidelijk meelopen tijdens de uitzending.

donderdag 4 december 2025 @ 18:17:33 #117
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219409149
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:30 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Ik vraag me wel een beetje af wat nu de regels zijn omtrent het mee laten spelen van backing tracks.
In het geval van the Beach Boys loopt er toch behoorlijk wat mee en vraag ik me zelfs af of de koortjes ook niet wat extra worden aangezet. Je zag het ableton project ook duidelijk meelopen tijdens de uitzending.
Ikzelf heb geen moeite met backingtapes. Voor mij gaat het om het totaalplaatje dat een band neerzet. Als er backingtapes met wat extra percussie of een incidenteel zanglijntje mee spelen, dan is dat hoogstwaarschijnlijk nodig om de nummers op het podium te kunnen spelen als er te weinig muzikanten zijn. Het is namelijk niet zo dat er bands hele nummers staan te playbacken. Dat zou wat anders zijn en daar zou ik ook moeite mee hebben. Maar bij de Beach Boys zingen ze met vijf man of zo, dat is volgens mij echt wel live. Bands als The Who gebruikten en gebruiken ook backingtracks met synthesizerpartijen, omdat ze in de hoogtijdagen maar met z'n vieren waren..
.
pi_219428545
Vind dat nummer van Destiny's Child een ontzettend zeiknummer, maar nondeju wat kunnen die dames zingen!

Beach Boys waren uiteraard ook weer top! Benieuwd naar wat Ramses Shaffy wordt, die moet nog.
  zaterdag 6 december 2025 @ 22:00:22 #119
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219428928
Ramses was goed, maar is dit iets voor de Ziggo? Die mensen willen daar lekker dansen, zingen, een fijne avond hebben. Fleetwood Mac, Beach Boys, Donna Summer, Golden Earring en Bryan Adams (die vind ik zelf niet zo denderend) zorgen daar wel voor. Maar Ramses? Julio? Dan zou het voor mij tijd zijn voor een plaspauze.

Cesar was dezw aflevering wel met het verkeerde been uit bed gestapt. Kritiek op de zangplek van "George" vond ik dan wel weer terecht.
.
pi_219429119
Volgens mij trad Ceasar ook wel eens op met oa Ron Knoester (gitarist) van de Golden Earring Tribute Band of hebben ze in het verleden samen opgetreden. Ceasar stond vaker met The Clarks op het podium. Ron maakte daar deel van uit.
pi_219429982
Kom op zeg. 6 afleveringen onderweg en dan weer een nieuwe act introduceren die veel dichter bij de finale is dan de bands die de voorgaande 5 afleveringen hebben moeten overleven. T klopt van geen kant, zeker omdat echt per aflevering wordt gekeken hoe je presteert en voorgaande prestatie niet worden meegenomen.
pi_219430400
Ik hoop toch wel dat de Beach Boys gaan winnen. O+ De meiden van Destiny's Child zijn goede zangeressen, maar ze hebben hun kansen ooit al gehad en niet goed benut. Ramses doet het goed, maar inderdaad geen Ziggo act.
Ik zou zelf graag de Beach Boys een uur zien spelen. Verder maakt het me niet veel uit, maar Donna Summer, Bryan Adams zou ik ook leuk vinden te zien. En misschien Golden Earring.
Maar Destiny's Child staat natuurlijk ook in Ziggo, kun je niet omheen.
pi_219431531
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 07:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik hoop toch wel dat de Beach Boys gaan winnen. O+ De meiden van Destiny's Child zijn goede zangeressen, maar ze hebben hun kansen ooit al gehad en niet goed benut. Ramses doet het goed, maar inderdaad geen Ziggo act.
Ik zou zelf graag de Beach Boys een uur zien spelen. Verder maakt het me niet veel uit, maar Donna Summer, Bryan Adams zou ik ook leuk vinden te zien. En misschien Golden Earring.
Maar Destiny's Child staat natuurlijk ook in Ziggo, kun je niet omheen.
Dat geldt voor vrijwel alle overgebleven acts. Het zijn bijna allemaal professionals die al jaren meedraaien, albums uitgebracht hebben en opgetreden hebben met andere projecten. Volgens mij is Bryan Adams de enige uitzondering.
In de loop van het seizoen gaan de amateurs eruit en blijven de professionele muzikanten over, naar mijn idee doet dat toch afbreuk aan het programma.
Hello, my name is Oliver
pi_219441127
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:56 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
Dat geldt voor vrijwel alle overgebleven acts. Het zijn bijna allemaal professionals die al jaren meedraaien, albums uitgebracht hebben en opgetreden hebben met andere projecten. Volgens mij is Bryan Adams de enige uitzondering.
In de loop van het seizoen gaan de amateurs eruit en blijven de professionele muzikanten over, naar mijn idee doet dat toch afbreuk aan het programma.
Inderdaad. de meesten hebben al jarenlang ervaring. Misschien kunnen ze er neit van leven, maar ze draaien wel mee in het plaatselijke muziekcircuit.

De dames van Destiny hebben misschien meer tv-ervaring. Dat klopt. Ze kunnen blijkbaar niet leven van die ervaring (om watvoor reden dan ook) en dat zal voor de meeste bands gelden.
pi_219486225
Beach Boys. O+
pi_219487110
Zie nu pas dat er iemand van The Clarks meedoet bij Coming on Strong. Ook al een professional
  zondag 14 december 2025 @ 10:35:26 #127
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219490045
Jammer dat Bryan Adams weg is. Zij waren een pure tribute band.
pi_219490992
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:35 schreef LordofLeaves het volgende:
Jammer dat Bryan Adams weg is. Zij waren een pure tribute band.
Stoort me mateloos dat shaffy met 2x optreden al in de halve finale staat. Ze zouden iets moeten inbouwen waarbij voorgaande cijfergemiddelde als 5e punt meetelt. Nu is t puur de vorm vd dag
  zondag 14 december 2025 @ 12:27:15 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219491127
Beach Boys, Destinys Child en Donna gaan het wel halen lijkt me.
Wel benieuwd wie de 4e wordt.
  zondag 14 december 2025 @ 12:57:00 #130
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219491385
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:13 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Stoort me mateloos dat shaffy met 2x optreden al in de halve finale staat. Ze zouden iets moeten inbouwen waarbij voorgaande cijfergemiddelde als 5e punt meetelt. Nu is t puur de vorm vd dag
Mee eens. Snap ook niet waarom die halverwege de competitie nog mee mag doen.
  zondag 14 december 2025 @ 13:49:33 #131
466281 WismutVeilchen83
pi_219491879
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 01:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kom op zeg. 6 afleveringen onderweg en dan weer een nieuwe act introduceren die veel dichter bij de finale is dan de bands die de voorgaande 5 afleveringen hebben moeten overleven. T klopt van geen kant, zeker omdat echt per aflevering wordt gekeken hoe je presteert en voorgaande prestatie niet worden meegenomen.
Dat kun je echt wel van 2 kanten bekijken. Een act als KISS lag er gewoon in 1 ronde uit. Je hebt ook veel minder kans om de harten te stelen van jury en publiek. Er is tot nu toe elk seizoen wel vanaf aflevering 1 een gedoodverfde favoriet geweest. Van alle late instromers kan ik me alleen de blues brothers herinneren die uiteindelijk Ziggo hebben gehaald.
Het is geen sport ofzo he, waarbij je geblesseerd kunt raken. Je doet gewoon je ding, krijgt als je veel geluk hebt nog wat advies mee en jury en publiek raakt gewend met je. Zo’n optreden van Destiny vond ik gisteren echt heel veel zwakker dan de weken ervoor, maar omdat ze al bekend zijn scoren ze zo een half punt hoger dan wat het eigenlijk waard is. Tegelijk kiest Ramses best voor een risicovolle versie van Sammy. Je zag ook aan het punt van het publiek dat het een risico was. Zou hij er vanaf het begin bij zijn geweest en al 4x een 8,6 gemiddeld hebben gescoord dan zou hij nu ook hoger gescoord hebben, ben ik van overtuigd.

Ik vind trouwens dat of het wel of niet in ziggo past geen enkele rol zou moeten spelen. Het is een tribute. Als Ziggo de doorslag zou moeten geven moet je alleen dat soort type tributes toelaten.
Rini dankjewel.
  zondag 14 december 2025 @ 13:56:31 #132
466281 WismutVeilchen83
pi_219491958
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Mee eens. Snap ook niet waarom die halverwege de competitie nog mee mag doen.
Jullie beredeneren het alsof het de KNVB beker is ofzo. Je moet nog steeds om er iets aan over te houden 4 bands verslaan in de finale. Ze noemen het volgende week halve finale, maar het is nog steeds zo dat er uiteindelijk maar 4 naar Ziggo gaan en het is niet zo dat je als nieuwe band ‘fitter’ bent. Ik blijf erbij dat het minstens zo’n groot nadeel als voordeel is. Zo’n Bryan Adams of dua Lipa hebben zich 5 of 6 keer kunnen laten zien. Daar stromen de aanbiedingen echt wel binnen nu. Uiteindelijk gaat het daar toch om?
Rini dankjewel.
  zondag 14 december 2025 @ 18:43:22 #133
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219495160
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Jullie beredeneren het alsof het de KNVB beker is ofzo. Je moet nog steeds om er iets aan over te houden 4 bands verslaan in de finale. Ze noemen het volgende week halve finale, maar het is nog steeds zo dat er uiteindelijk maar 4 naar Ziggo gaan en het is niet zo dat je als nieuwe band ‘fitter’ bent. Ik blijf erbij dat het minstens zo’n groot nadeel als voordeel is. Zo’n Bryan Adams of dua Lipa hebben zich 5 of 6 keer kunnen laten zien. Daar stromen de aanbiedingen echt wel binnen nu. Uiteindelijk gaat het daar toch om?
Ik zie liever een eerlijk programma. Alle 7 of 8 bands tegelijk beginnen en dan zien wie er over blijven.
pi_219495212
Die krijsvrouwen mogen van mij exit
  maandag 15 december 2025 @ 17:10:08 #135
466281 WismutVeilchen83
pi_219503069
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:43 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ik zie liever een eerlijk programma. Alle 7 of 8 bands tegelijk beginnen en dan zien wie er over blijven.
Nogmaals: het is nu niet oneerlijk. Als je niet goed genoeg bent val je er zo in 1 uitzending weer uit. Je spaart geen krachten ofzo. Het is eerder een nadeel als je laat instroomt.
Rini dankjewel.
pi_219504087
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 17:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Nogmaals: het is nu niet oneerlijk. Als je niet goed genoeg bent val je er zo in 1 uitzending weer uit. Je spaart geen krachten ofzo. Het is eerder een nadeel als je laat instroomt.
Dat is het niet, juist door het systeem van dagkoersen. Elke ronde begint iedereen weer op 0. Scoor je op de dag het slechtste dan val je af. Dus als latere instromer heb je t voordeel dat je A. minder hoepel hoeft door te springen voor je bij de finale bent en B. je kunt dus in de latere fase van het programma de grootste hits inzetten. Bryan Adams Tribute had de grootste hits van Bryan Adams bijv al ingezet in de eerste weken. Die scoren nou eenmaal beter bij het publiek. Die Shaffy begint daar nu pas mee.
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:36:08 #137
466281 WismutVeilchen83
pi_219510689
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 19:23 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Dat is het niet, juist door het systeem van dagkoersen. Elke ronde begint iedereen weer op 0. Scoor je op de dag het slechtste dan val je af. Dus als latere instromer heb je t voordeel dat je A. minder hoepel hoeft door te springen voor je bij de finale bent en B. je kunt dus in de latere fase van het programma de grootste hits inzetten. Bryan Adams Tribute had de grootste hits van Bryan Adams bijv al ingezet in de eerste weken. Die scoren nou eenmaal beter bij het publiek. Die Shaffy begint daar nu pas mee.
Het zijn 9 (!) bands die optreden en alleen de laatste band valt af. Waar heb je het over? Als je niet één band onder je kunt houden dan heb je niks te zoeken in Ziggo. En nogmaals: kijk naar hoe de jury redeneert. Die hebben echt wel door wat voor vlees ze in de kuip hebben. Zo’n child of destiny scoorde deze week gemiddeld minimaal een punt te hoog na een rommelig optreden. Puur omdat ze er al weken in zitten en ze hen erbij willen houden. Zou dit het tweede optreden geweest zijn dan was het misschien wel exit.

Als je een tribute gaat brengen aan een artiest met meer 3 bekende nummers dan heb je een probleem. Maar laat daar nou net bij Bryan Adams geen enkele sprake van zijn. Hij stond ooit met 10 nummers in de top 2000 en had 10 top 20 hits waarvan 7 de top 10 haalden en daar weer 5 van de top 3. Bekende nummers te over.

Nogmaals: het is geen sport. Als je een ronde extra doormaakt dan hoef je dus maar 1 band achter je te houden. Voor de bands die kans maken op Ziggo is dat geen enkel probleem. Voor bands die daar niet voor geschikt zijn kan het een struikelblok zijn. Juist daarom is het prima zo. Er is in al die jaren nog nooit een band afgevallen waarbij ik de indruk heb dat die wel eens bij de beste vier hadden kunnen eindigen. Maar wanneer zo’n band wel al 4 shows mee heeft gedaan hebben ze wel een aardige kans op boekingen voor theaters en zaaltjes. Als ik als band mocht kiezen deed ik vanaf show 1 mee.
Rini dankjewel.
pi_219546512
De dames van Child of Destiny kunnen me niet bekoren. Maar Groothuizen is er zwaar fan van blijkbaar.
En dat aanzoek brrr.. :{

[ Bericht 20% gewijzigd door Seeburg54 op 20-12-2025 21:42:52 ]
pi_219547808
Jongens jongens.. het is commerciele tv en alleen opgezet om kaartjes te verkopen voor de ziggo show waar de sponsoren uiteindelijk het geld verdienen (net 4e show erbij gezet). Er is grotendeels vooraf al bekend wie er gaan/moeten winnen om een gevarieerde show in Ziggo te krijgen waar de meeste mensen kaarten voor kopen.

Gewoon een veredelde commercial voor de liveshows dus waarbij SBS ook goed kan verdienen door de mooie kijkcijfers. Maar nee.. het is niet objectief of 'eerlijk'.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 20 december 2025 @ 23:33:55 #140
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219548052
Echt, ik heb echt zo een tering schurft hekel aan die talentenshow aandachtshoeren met dat Destiny's Child clubje. Echt kom op zeg. De leukste bandjes zijn de echte hobby tribute bands. Zoals Creedence Clearwater Revival, Springsteen, Beachboys of die gasten van Bruno Mars en de BeeGees. Niet dat gezeik met beroepsmuzikanten die een podiumpje proberen mee te pakken. Met als toppunt die nepwijven die al bij alle Idols en de Voice varianten voorbij zijn gekomen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 23:45:56 #141
36431 bleiblei
pi_219548123
Dizzy man's band vorig jaar was trouwens fantastisch. Niet gek dat ze het niet gered hebben. Maar zeker tof dat ze podium gekregen hebben.
pi_219548987
Wie van jullie gaan naar het Ziggo?
pi_219549505
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 23:07 schreef RipCity het volgende:
Jongens jongens.. het is commerciele tv en alleen opgezet om kaartjes te verkopen voor de ziggo show waar de sponsoren uiteindelijk het geld verdienen (net 4e show erbij gezet). Er is grotendeels vooraf al bekend wie er gaan/moeten winnen om een gevarieerde show in Ziggo te krijgen waar de meeste mensen kaarten voor kopen.

Gewoon een veredelde commercial voor de liveshows dus waarbij SBS ook goed kan verdienen door de mooie kijkcijfers. Maar nee.. het is niet objectief of 'eerlijk'.
Precies het blijft TV. Dat gezegd hebbende blijf ik het toch een fijn programma vinden. Meestal goeie muziek en als de muziek zelf me niet aanstaat, kan ik alsnog genieten van hoe zo'n band het staat te spelen, zoals Destiny's Child bijvoorbeeld. :)
pi_219549510
De drummer bij Shaffy kwam me trouwens steeds bekend voor, maar ben er uit: dat is Dirk de Nijs, vaste drummer van Suzan en Freek en eerder ook van onder andere Caro Emerald.
pi_219549594
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:09 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Precies het blijft TV. Dat gezegd hebbende blijf ik het toch een fijn programma vinden. Meestal goeie muziek en als de muziek zelf me niet aanstaat, kan ik alsnog genieten van hoe zo'n band het staat te spelen, zoals Destiny's Child bijvoorbeeld. :)
Ik vind die dames meer krijsen dan zingen plus dat ik die Rafaella niet kan uitstaan, maar ze zullen het helaas wel halen
Beach boys en Earring ook
Ramses lijkt mij te licht donna summer doet het ook goed
pi_219549627
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:36 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind die dames meer krijsen dan zingen
:D Vind ik van Destiny's Child eigenlijk ook, dus wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat ze het goed doen.
Maar van die band achter de dames valt eigenlijk niks te zeggen, die spelen goed.
  zondag 21 december 2025 @ 12:22:09 #147
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219549919
Mijn gok is:
Beach boys
Destiny's child
Donna summer (die moet op 2 wmb)
En dan of Golden Earring/Fleetwood Mac. (Wmb dan maar GE)
  zondag 21 december 2025 @ 13:50:30 #148
36431 bleiblei
pi_219550602
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:39 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
:D Vind ik van Destiny's Child eigenlijk ook, dus wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat ze het goed doen.
Maar van die band achter de dames valt eigenlijk niks te zeggen, die spelen goed.
Mag lijen dat ze goed spelen. Zijn gewoon betaalde beroepsmuzikanten. En dan met Raphaella en Sharon Doorson die zingen. Dat is alsof Kane zich inschrijft als tributeband van Kings of Leon ofzo :') . En dan dat wekelijkse gezever over "powerhouse". Echt flikker op ofzo. Maar goed, ik mag van die figuren die elke keer weer opduiken in talentenshows omdat dat de enige manier is om weer een jaartje of 2 inkomen te genereren omdat het ze niet lukt er echt een succes van te maken, niet zo :) .

[ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 21-12-2025 13:56:38 ]
  zondag 21 december 2025 @ 15:29:17 #149
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219551685
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 12:22 schreef peaceman het volgende:
Mijn gok is:
Beach boys
Destiny's child
Donna summer (die moet op 2 wmb)
En dan of Golden Earring/Fleetwood Mac. (Wmb dan maar GE)
Ik ga voor Beach Boys / Fleetwood Mac / Donna Summer / Golden Earring. Dan zou ik een leuke avond hebben. Zoiets als Ramses Shaffy moet niet in een Ziggo Dome spelen, maar in een theater. Idem dito voor Julio Iglesias. Jammer dat Bryan Adams afgevallen is - die zou ook wel op z'n plaats zijn op zo'n avond in de Ziggo. Iedereen kent z'n nummers.

quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 13:50 schreef bleiblei het volgende:
Mag lijen dat ze goed spelen. Zijn gewoon betaalde beroepsmuzikanten. En dan met Raphaella en Sharon Doorson die zingen. Dat is alsof Kane zich inschrijft als tributeband van Kings of Leon ofzo . Maar goed, ik mag van die figuren die elke keer weer opduiken in talentenshows omdat dat de enige manier is om weer een jaartje of 2 inkomen te genereren omdat het ze niet lukt er echt een succes van te maken, niet zo :) .
Ben het met je eens. Het ligt er wel heel dik bovenop dat het besties van Angela zijn - anders waren ze er allang uitgevlogen. En dat huwelijksaanzoek als kers op de irritatie-taart...
.
  zondag 21 december 2025 @ 15:42:12 #150
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219551826
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 15:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Ik ga voor Beach Boys / Fleetwood Mac / Donna Summer / Golden Earring. Dan zou ik een leuke avond hebben. Zoiets als Ramses Shaffy moet niet in een Ziggo Dome spelen, maar in een theater. Idem dito voor Julio Iglesias. Jammer dat Bryan Adams afgevallen is - die zou ook wel op z'n plaats zijn op zo'n avond in de Ziggo. Iedereen kent z'n nummers.
Vind je FM zo goed dan? Ik vind die best matig eigenlijk.
pi_219551994
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 13:50 schreef bleiblei het volgende:
Maar goed, ik mag van die figuren die elke keer weer opduiken in talentenshows omdat dat de enige manier is om weer een jaartje of 2 inkomen te genereren omdat het ze niet lukt er echt een succes van te maken, niet zo :) .
Zoals onder andere eerdere winnaar Bouke Scholten, die dit programma in 2023 won als Elvis. (Won eerder Waar is Elvis? in 2009, won daarna The Winner Takes It All in 2014 en won daarna All Together Now in 2019) :)

Ik snap je punt, maar kan er verder niet van wakker liggen. Goed kunnen zingen is 1, een goeie tribute neerzetten met een bij elkaar geraapte zooi muzikanten is 2. Golden Earring vind ik daar een voorbeeld van, stuk voor stuk goeie muzikanten, maar vind het als geheel vrij matig.

[ Bericht 4% gewijzigd door KinKiJan op 21-12-2025 16:05:15 ]
pi_219552028
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2025 15:42 schreef peaceman het volgende:

[..]
Ben er ook niet zo kapot van. Van Golden Earring en Bryan Adams eigenlijk ook niet. Niet dat ze slecht of vervelend zijn ofzo, maar het is het allemaal net niet vind ik.
  zondag 21 december 2025 @ 16:05:16 #153
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219552075
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 16:01 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Ben er ook niet zo kapot van. Van Golden Earring en Bryan Adams eigenlijk ook niet. Niet dat ze slecht of vervelend zijn ofzo, maar het is het allemaal net niet vind ik.
GE is wel beter dan FM, maar ergens is het jammer dat Iglesias die 4e plek niet krijgt. Eén keer wat anders.
  zondag 21 december 2025 @ 18:49:03 #154
36431 bleiblei
pi_219553299
Fleetwood Mac is inderdaad niet goed. Super jammer want O+ Fleetwood Mac O+ . Maar ze spelen standaard in een te hoog tempo wat ze niet bij kan benen qua zang waardoor de band zodra ze dat doorhebben gaan klooien met sneller/langzamer spelen. Als ze dat onder controle krijgen is het een stuk beter. Maar komen ze nog niet een beetje in de buurt van een bijv. Beach Boys.

Die Elvis werd ik trouwens ook niet echt warm van. Maar die was tenminste niet zo bloed irritant als die vrouwen van Destiny's Child :') . Continu van die charme offensief truukjes als huwelijksaanzoeken, beginnen over een overleden vader, kinderen podium op duwen. Ligt te dik bovenop.
  zondag 21 december 2025 @ 18:53:38 #155
36431 bleiblei
pi_219553337
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 16:05 schreef peaceman het volgende:

[..]
GE is wel beter dan FM, maar ergens is het jammer dat Iglesias die 4e plek niet krijgt. Eén keer wat anders.
Vorig jaar is Sinatra er doorheen gekomen :) . Iglesias was niet mijn muziek, maar hij was wel goed. Alleen die band vond het duidelijk zeer matige muziek :P .
pi_219554500
Ik denk:

1. Beach Boys
2. Destiny's Child
3. Donna Summer
4. Golden Earring

Fleetwood Mac is niet goed genoeg. Die moeten lekker met een flinke djonko in een anarchistisch centrum gaan staan. Ik had Julio finale wel gegund ten faveure van FM os Shaffy. Maar Beach Boys wel echt met kop en schouders winnaar voor mij:

1. Ze zijn steengoed
2. Ze hebben de hele rit meegereden
  maandag 22 december 2025 @ 12:50:21 #157
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219558445
quote:
7s.gif Op zondag 21 december 2025 15:42 schreef peaceman het volgende:

[..]
Ik vind de echte Fleetwood Mac (in alle standjes en bezettingen) heel goed,dus dan kan ik deze ook wel een redelijk warm hart toedragen. Ze doen hun best maar nemen soms wat teveel vrijheid.
.
  maandag 22 december 2025 @ 13:05:53 #158
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219558688
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 12:50 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Ik vind de echte Fleetwood Mac (in alle standjes en bezettingen) heel goed,dus dan kan ik deze ook wel een redelijk warm hart toedragen. Ze doen hun best maar nemen soms wat teveel vrijheid.
ik vind ze rommelig.
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:12:13 #159
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219619837
Ik weet niet waarom... maar érgens bekruipt me het onprettige gevoel dat Destiny's Child vanavond gaat winnen - en niet The Beach Boys.
.
pi_219620700
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:12 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik weet niet waarom... maar érgens bekruipt me het onprettige gevoel dat Destiny's Child vanavond gaat winnen - en niet The Beach Boys.
Dat moeten we niet hebben. Ik heb geen zin om straks in het Ziggo een uur naar die aanstellerige troela's te kijken.
pi_219620736
quote:
Dit vrees ik ook
pi_219621276
quote:
Didn't aged well :D
pi_219621308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit vrees ik ook
Nee!Nee!Nee! ;(
pi_219621832
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 20:47 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]
Didn't aged well :D
Het kan nog, maar ik denk dat het Donna Summer gaat worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219622042
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:19 schreef Felagund het volgende:

[..]
Het kan nog, maar ik denk dat het Donna Summer gaat worden.
Beach Boys is mijn favo, maar Donna Summer mag van mij ook winnen.
pi_219622052
En daar gaat de 10
  zaterdag 27 december 2025 @ 21:41:46 #167
466281 WismutVeilchen83
pi_219622371
Angela maakt in haar eentje het verschil tussen Fleetwood en Destiny’s child..
Rini dankjewel.
  zaterdag 27 december 2025 @ 21:46:29 #168
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219622479
Deze zag ik niet aankomen - een gedeelde eerste plaats. Toch vond ik The Beach Boys beter. Elke aflevering waren zij nummer 1. Ik had hen wel de échte, enige eerste plaats gegund. Donna Summer wel okee. Niet zo mijn muziek.

Destiny's Child een kwartiertje, gelukkig niet langer. Dat overleeft men wel.
.
pi_219622485
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die laat voor mijn gevoel haar smaak sterk meespelen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219622520
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:46 schreef Felagund het volgende:

[..]
Die laat voor mijn gevoel haar smaak sterk meespelen.
Angela hypt al het hele programma die 3 dames
  zaterdag 27 december 2025 @ 22:00:51 #171
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219622768
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Zo goed was Fleetwood niet.
  zaterdag 27 december 2025 @ 22:03:07 #172
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219622809
Persoonlijk kan ik heel goed leven met die gedeelde eerste plek. Donna is erg gegroeid de laatste weken en beach boys waren vanaf het begin top.
Golden Earring een sterke laatste afrekening en destinys child net wat minder. Mijn inziens terechte ranking.
pi_219622838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 22:03 schreef peaceman het volgende:
Persoonlijk kan ik heel goed leven met die gedeelde eerste plek. Donna is erg gegroeid de laatste weken en beach boys waren vanaf het begin top.
Golden Earring een sterke laatste afrekening en destinys child net wat minder. Mijn inziens terechte ranking.
Dit is een prima uitkomst! :)
  zaterdag 27 december 2025 @ 22:16:44 #174
466281 WismutVeilchen83
pi_219623139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 22:00 schreef peaceman het volgende:

[..]
Dat klopt, maar het kwam op een paar tienden aan, terwijl Angela met haar 1,5 punt hoger wel een erg groot aandeel daarin had.
Rini dankjewel.
pi_219625684
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 22:00 schreef peaceman het volgende:

[..]
Ik vond ze vandaag niet slecht, maar dat vond ik de vorige keer toen Yvon Jaspers de blonde zangeres de lead deed ook niet. Maar de anderen waren gewoon beter :)
pi_219625709
In vergelijking met vorige afleveringen vond ik Golden Earring ook wel enorm stappen gemaakt hebben. Dat eerste nummer vond ik al meteen raak. Maakt zo'n Ziggo plek meteen meer verdiend.

Al met al weer een aardig seizoen, jammer dat het er al weer op zit, maar er zal ongetwijfeld weer een nieuw seizoen komen, top! ^O^
pi_219630553
Ik kan ook goed leven met de uitslag. De 4 winnende bands verdienden imo allemaal hun plekje in de Ziggo Dome, en de volgorde lijkt me ook wel terecht. Uiteindelijk ook wel mooi dat Beach Boys en Donna Summer de headliner-positie mogen delen. Ben wel benieuwd wie dan uiteindelijk als laatste zal spelen.

Was weer een mooi seizoen ^O^
pi_219630974
Het gaat wel genieten worden in de Ziggo. Op Destiny's Child na allemaal toffe muziek, maar dat is een kwestie van smaak. Donna Summer deed het geweldig, wat een strot heeft die vrouw!
:)
pi_219634769
edit.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 29 december 2025 @ 13:10:10 #180
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219650953
Qua logische opbouw van de avond zou het beter zijn als Donna Summer de avond afsluit. Dan heb je namelijk een enorm dansfestijn als sluiter. Sluiten de Beach Boys (die ik overigens beter vind) af, dan heb je eerst een groot dansfestijn, dan daarna zakt de energie weer omdat het mooie liedjes zijn die niet echt uitnodigen om helemaal uit je plaat te gaan. Of misschien doen ze het wel zoals vroeger tijdens die rockfestivals: kop of munt?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')