abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2025 @ 21:38:26 #101
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219320156
Caesar was VIESMAD
Rini dankjewel.
pi_219324047
Blij verrast door Bryan Adams. Terrecht dat hun optreden goed is beoordeeld. Maar voor mij zijn de Beach Boys de toppers van dit seizoen, ik ben gek op muziek uit die tijd. Iglesias is ook leuk, zo glad als een aal. Doet ie supergoed.
  zondag 23 november 2025 @ 13:03:19 #103
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219325320
Ben benieuwd naar die KISS coverband.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zondag 23 november 2025 @ 15:51:22 #104
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219326734
Cesar had gelijk. Dat 'zwaaien met de handjes' is wat voor 'Nederland Muziekland' door een of andere volkszanger. De Earring heeft dat nooit gedaan en als je een béétje tributeband bent, dan hou je je daar verre van. Het werd natuurlijk werd enorm gehypet om wat extra PR te genereren voor het programma.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 10:32 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar voor mij zijn de Beach Boys de toppers van dit seizoen, ik ben gek op muziek uit die tijd. Iglesias is ook leuk, zo glad als een aal. Doet ie supergoed.
Ik vraag me af of ze met Julio Iglesias een Ziggo-avond kunnen vullen. De Beach Boys zijn inderdaad nu al de winnaars van het seizoen. Wat zijn die gasten góed zeg. En ik hou helemaal niet zo van die übervrolijke surfliedjes van die Beach Boys, dus ik ga me eens wat meer in het oudere repertoire verdiepen. Als die band ergens hier in de buurt komt spelen, ga ik zeker even kijken.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:03 schreef LordofLeaves het volgende:
Ben benieuwd naar die KISS coverband.
Ik ook, vooral ook wat ze gaan spelen. Ik bedoel, als ze daar openen met "Deuce" ligt het halve publiek achterover. "Shout It Out Loud", "Detroit Rock City", "Love Gun", "Rock & Roll All Nite" zie ik ze nog wel spelen daar. Benieuwd of de 'Gene' nog ergens gaat vuurspuwen of bloedkotsen. Lijkt me wel lachen.
.
  zondag 23 november 2025 @ 16:05:13 #105
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219326829
quote:
0s.gif [b]Op [
Ik ook, vooral ook wat ze gaan spelen. Ik bedoel, als ze daar openen met "Deuce" ligt het halve publiek achterover. "Shout It Out Loud", "Detroit Rock City", "Love Gun", "Rock & Roll All Nite" zie ik ze nog wel spelen daar. Benieuwd of de 'Gene' nog ergens gaat vuurspuwen of bloedkotsen. Lijkt me wel lachen.
Verwacht ook niks anders van de tribute Gene. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219328862
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 15:51 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Cesar had gelijk. Dat 'zwaaien met de handjes' is wat voor 'Nederland Muziekland' door een of andere volkszanger. De Earring heeft dat nooit gedaan en als je een béétje tributeband bent, dan hou je je daar verre van. Het werd natuurlijk werd enorm gehypet om wat extra PR te genereren voor het programma.
[..]
Ik vraag me af of ze met Julio Iglesias een Ziggo-avond kunnen vullen. De Beach Boys zijn inderdaad nu al de winnaars van het seizoen. Wat zijn die gasten góed zeg. En ik hou helemaal niet zo van die übervrolijke surfliedjes van die Beach Boys, dus ik ga me eens wat meer in het oudere repertoire verdiepen. Als die band ergens hier in de buurt komt spelen, ga ik zeker even kijken.
[..]
Die übervrolijke surfliedjes zijn nu juist het oudere repertoire.

Pet Sounds is sowieso een aanrader, maar probeer ook het album Surf's Up eens!
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  zondag 23 november 2025 @ 23:45:32 #107
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219330386
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 20:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Die übervrolijke surfliedjes zijn nu juist het oudere repertoire.

Pet Sounds is sowieso een aanrader, maar probeer ook het album Surf's Up eens!
Sorry, ik bedoelde natuurlijk het "latere" repertoire. Dank voor de suggesties Nog meer aanraders voor wat betreft hun latere, minder "surfige" werk?
.
pi_219331234
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:45 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Sorry, ik bedoelde natuurlijk het "latere" repertoire. Dank voor de suggesties Nog meer aanraders voor wat betreft hun latere, minder "surfige" werk?
Ik ben geen diehard kenner, maar de albums Surf's Up en Holland zijn volgens mij wel de minst su(r/f)fige albums
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_219333394
Ik snap geen reet vna dit format. Hoezo komt er volgende week alweer een nieuwe band terwijl andere bands al 4 weken hebben moet strijden uberhaupt tot ronde 5 te komen. Dat is toch totaal oneerlijk?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_219372983
Och jee, Kiss.. :')
Wederom Fisherman's friend moment bij de Beach Boys. O+
  zondag 30 november 2025 @ 09:54:33 #111
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219375496
KISS had moeten starten met Detroit Rock City. Dit was verre van goed. :N
pi_219375531
Moet wel raar lopen willen de Beach Boys dit jaar niet de hoofdact zijn, geheel terecht!

Van KISS had ik hoge verwachtingen, of eigenlijk meer de hoop dat ze goed zouden zijn, maar net als met G'nR in een eerder seizoen vervloog dat heul snel.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zondag 30 november 2025 @ 12:12:12 #113
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219376124
Ook deze keer waren de Beach Boys' Best weer geweldig. Die winnen gewoon, dat kán niet anders. Fleetwood Mac had ik ook graag gezien, maar ze zijn iets te los - ik kan er de vinger niet op leggen. Het mist de donkere magie die Stevie Nicks op het podium etaleert.

De vriendinnen van Angela (Destiny's Child) kregen natuurlijk ook weer hoge punten, terwijl ik dan weer meer respect heb voor Dua Lipa. Dát is de gedachte achter dit programma: de brave lerares die 's avonds uit haar panty scheurt als Dua Lipa. Haar gun ik ook wel wat Ziggo-tijd.

En KISS... ik ben een absolute KISS-fan en ik gunde ze alle speeltijd sn succes van de wereld, maar wat was dit? Ik las elders dat ze problemen hadden met hun in-ears en zichzelf daarom niet goed konden horen. Ze mochten blijkbaar niet opnieuw beginnen. Dus ze waren bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Zoals ik eerder al zei: opvulling voor het programma. Dan speelden ze "I Was Made For Lovin' You" wel redelijk uptempo zoals KISS dat ook deed (zeker rond 1980), maar zo kent het publiek het nummer niet. Dus dat werkt ook tegen ze.

Denk dat "Shout It Out Loud" beter was geweest als eerste nummer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Baba-O-Riley op 30-11-2025 12:29:15 ]
.
  zondag 30 november 2025 @ 12:38:47 #114
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219376301
Even iets anders: ik lees op Facebook dat de bands niet zelf mogen beslissen welke nummers ze spelen in de show? Dat is wel vreemd.
.
pi_219377263
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Even iets anders: ik lees op Facebook dat de bands niet zelf mogen beslissen welke nummers ze spelen in de show? Dat is wel vreemd.
Het moet natuurlijk wel meteen bekend klinken...
Daarom was 'Tears In The Morning' dan weer een opmerkelijke keuze.
pi_219389443
Ik vraag me wel een beetje af wat nu de regels zijn omtrent het mee laten spelen van backing tracks.

In het geval van the Beach Boys loopt er toch behoorlijk wat mee en vraag ik me zelfs af of de koortjes ook niet wat extra worden aangezet. Je zag het ableton project ook duidelijk meelopen tijdens de uitzending.

donderdag 4 december 2025 @ 18:17:33 #117
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219409149
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 20:30 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Ik vraag me wel een beetje af wat nu de regels zijn omtrent het mee laten spelen van backing tracks.
In het geval van the Beach Boys loopt er toch behoorlijk wat mee en vraag ik me zelfs af of de koortjes ook niet wat extra worden aangezet. Je zag het ableton project ook duidelijk meelopen tijdens de uitzending.
Ikzelf heb geen moeite met backingtapes. Voor mij gaat het om het totaalplaatje dat een band neerzet. Als er backingtapes met wat extra percussie of een incidenteel zanglijntje mee spelen, dan is dat hoogstwaarschijnlijk nodig om de nummers op het podium te kunnen spelen als er te weinig muzikanten zijn. Het is namelijk niet zo dat er bands hele nummers staan te playbacken. Dat zou wat anders zijn en daar zou ik ook moeite mee hebben. Maar bij de Beach Boys zingen ze met vijf man of zo, dat is volgens mij echt wel live. Bands als The Who gebruikten en gebruiken ook backingtracks met synthesizerpartijen, omdat ze in de hoogtijdagen maar met z'n vieren waren..
.
pi_219428545
Vind dat nummer van Destiny's Child een ontzettend zeiknummer, maar nondeju wat kunnen die dames zingen!

Beach Boys waren uiteraard ook weer top! Benieuwd naar wat Ramses Shaffy wordt, die moet nog.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 6 december 2025 @ 22:00:22 #119
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219428928
Ramses was goed, maar is dit iets voor de Ziggo? Die mensen willen daar lekker dansen, zingen, een fijne avond hebben. Fleetwood Mac, Beach Boys, Donna Summer, Golden Earring en Bryan Adams (die vind ik zelf niet zo denderend) zorgen daar wel voor. Maar Ramses? Julio? Dan zou het voor mij tijd zijn voor een plaspauze.

Cesar was dezw aflevering wel met het verkeerde been uit bed gestapt. Kritiek op de zangplek van "George" vond ik dan wel weer terecht.
.
pi_219429119
Volgens mij trad Ceasar ook wel eens op met oa Ron Knoester (gitarist) van de Golden Earring Tribute Band of hebben ze in het verleden samen opgetreden. Ceasar stond vaker met The Clarks op het podium. Ron maakte daar deel van uit.
pi_219429982
Kom op zeg. 6 afleveringen onderweg en dan weer een nieuwe act introduceren die veel dichter bij de finale is dan de bands die de voorgaande 5 afleveringen hebben moeten overleven. T klopt van geen kant, zeker omdat echt per aflevering wordt gekeken hoe je presteert en voorgaande prestatie niet worden meegenomen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_219430400
Ik hoop toch wel dat de Beach Boys gaan winnen. O+ De meiden van Destiny's Child zijn goede zangeressen, maar ze hebben hun kansen ooit al gehad en niet goed benut. Ramses doet het goed, maar inderdaad geen Ziggo act.
Ik zou zelf graag de Beach Boys een uur zien spelen. Verder maakt het me niet veel uit, maar Donna Summer, Bryan Adams zou ik ook leuk vinden te zien. En misschien Golden Earring.
Maar Destiny's Child staat natuurlijk ook in Ziggo, kun je niet omheen.
pi_219431531
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 07:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik hoop toch wel dat de Beach Boys gaan winnen. O+ De meiden van Destiny's Child zijn goede zangeressen, maar ze hebben hun kansen ooit al gehad en niet goed benut. Ramses doet het goed, maar inderdaad geen Ziggo act.
Ik zou zelf graag de Beach Boys een uur zien spelen. Verder maakt het me niet veel uit, maar Donna Summer, Bryan Adams zou ik ook leuk vinden te zien. En misschien Golden Earring.
Maar Destiny's Child staat natuurlijk ook in Ziggo, kun je niet omheen.
Dat geldt voor vrijwel alle overgebleven acts. Het zijn bijna allemaal professionals die al jaren meedraaien, albums uitgebracht hebben en opgetreden hebben met andere projecten. Volgens mij is Bryan Adams de enige uitzondering.
In de loop van het seizoen gaan de amateurs eruit en blijven de professionele muzikanten over, naar mijn idee doet dat toch afbreuk aan het programma.
Hello, my name is Oliver
pi_219441127
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 10:56 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
Dat geldt voor vrijwel alle overgebleven acts. Het zijn bijna allemaal professionals die al jaren meedraaien, albums uitgebracht hebben en opgetreden hebben met andere projecten. Volgens mij is Bryan Adams de enige uitzondering.
In de loop van het seizoen gaan de amateurs eruit en blijven de professionele muzikanten over, naar mijn idee doet dat toch afbreuk aan het programma.
Inderdaad. de meesten hebben al jarenlang ervaring. Misschien kunnen ze er neit van leven, maar ze draaien wel mee in het plaatselijke muziekcircuit.

De dames van Destiny hebben misschien meer tv-ervaring. Dat klopt. Ze kunnen blijkbaar niet leven van die ervaring (om watvoor reden dan ook) en dat zal voor de meeste bands gelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')