abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219487110
Zie nu pas dat er iemand van The Clarks meedoet bij Coming on Strong. Ook al een professional
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 14 december 2025 @ 10:35:26 #127
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219490045
Jammer dat Bryan Adams weg is. Zij waren een pure tribute band.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219490992
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 10:35 schreef LordofLeaves het volgende:
Jammer dat Bryan Adams weg is. Zij waren een pure tribute band.
Stoort me mateloos dat shaffy met 2x optreden al in de halve finale staat. Ze zouden iets moeten inbouwen waarbij voorgaande cijfergemiddelde als 5e punt meetelt. Nu is t puur de vorm vd dag
  zondag 14 december 2025 @ 12:27:15 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219491127
Beach Boys, Destinys Child en Donna gaan het wel halen lijkt me.
Wel benieuwd wie de 4e wordt.
  zondag 14 december 2025 @ 12:57:00 #130
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219491385
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:13 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Stoort me mateloos dat shaffy met 2x optreden al in de halve finale staat. Ze zouden iets moeten inbouwen waarbij voorgaande cijfergemiddelde als 5e punt meetelt. Nu is t puur de vorm vd dag
Mee eens. Snap ook niet waarom die halverwege de competitie nog mee mag doen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zondag 14 december 2025 @ 13:49:33 #131
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_219491879
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 01:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kom op zeg. 6 afleveringen onderweg en dan weer een nieuwe act introduceren die veel dichter bij de finale is dan de bands die de voorgaande 5 afleveringen hebben moeten overleven. T klopt van geen kant, zeker omdat echt per aflevering wordt gekeken hoe je presteert en voorgaande prestatie niet worden meegenomen.
Dat kun je echt wel van 2 kanten bekijken. Een act als KISS lag er gewoon in 1 ronde uit. Je hebt ook veel minder kans om de harten te stelen van jury en publiek. Er is tot nu toe elk seizoen wel vanaf aflevering 1 een gedoodverfde favoriet geweest. Van alle late instromers kan ik me alleen de blues brothers herinneren die uiteindelijk Ziggo hebben gehaald.
Het is geen sport ofzo he, waarbij je geblesseerd kunt raken. Je doet gewoon je ding, krijgt als je veel geluk hebt nog wat advies mee en jury en publiek raakt gewend met je. Zo’n optreden van Destiny vond ik gisteren echt heel veel zwakker dan de weken ervoor, maar omdat ze al bekend zijn scoren ze zo een half punt hoger dan wat het eigenlijk waard is. Tegelijk kiest Ramses best voor een risicovolle versie van Sammy. Je zag ook aan het punt van het publiek dat het een risico was. Zou hij er vanaf het begin bij zijn geweest en al 4x een 8,6 gemiddeld hebben gescoord dan zou hij nu ook hoger gescoord hebben, ben ik van overtuigd.

Ik vind trouwens dat of het wel of niet in ziggo past geen enkele rol zou moeten spelen. Het is een tribute. Als Ziggo de doorslag zou moeten geven moet je alleen dat soort type tributes toelaten.
Rini dankjewel.
  zondag 14 december 2025 @ 13:56:31 #132
466281 WismutVeilchen83
pi_219491958
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Mee eens. Snap ook niet waarom die halverwege de competitie nog mee mag doen.
Jullie beredeneren het alsof het de KNVB beker is ofzo. Je moet nog steeds om er iets aan over te houden 4 bands verslaan in de finale. Ze noemen het volgende week halve finale, maar het is nog steeds zo dat er uiteindelijk maar 4 naar Ziggo gaan en het is niet zo dat je als nieuwe band ‘fitter’ bent. Ik blijf erbij dat het minstens zo’n groot nadeel als voordeel is. Zo’n Bryan Adams of dua Lipa hebben zich 5 of 6 keer kunnen laten zien. Daar stromen de aanbiedingen echt wel binnen nu. Uiteindelijk gaat het daar toch om?
Rini dankjewel.
  zondag 14 december 2025 @ 18:43:22 #133
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219495160
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Jullie beredeneren het alsof het de KNVB beker is ofzo. Je moet nog steeds om er iets aan over te houden 4 bands verslaan in de finale. Ze noemen het volgende week halve finale, maar het is nog steeds zo dat er uiteindelijk maar 4 naar Ziggo gaan en het is niet zo dat je als nieuwe band ‘fitter’ bent. Ik blijf erbij dat het minstens zo’n groot nadeel als voordeel is. Zo’n Bryan Adams of dua Lipa hebben zich 5 of 6 keer kunnen laten zien. Daar stromen de aanbiedingen echt wel binnen nu. Uiteindelijk gaat het daar toch om?
Ik zie liever een eerlijk programma. Alle 7 of 8 bands tegelijk beginnen en dan zien wie er over blijven.
pi_219495212
Die krijsvrouwen mogen van mij exit
  maandag 15 december 2025 @ 17:10:08 #135
466281 WismutVeilchen83
pi_219503069
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:43 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ik zie liever een eerlijk programma. Alle 7 of 8 bands tegelijk beginnen en dan zien wie er over blijven.
Nogmaals: het is nu niet oneerlijk. Als je niet goed genoeg bent val je er zo in 1 uitzending weer uit. Je spaart geen krachten ofzo. Het is eerder een nadeel als je laat instroomt.
Rini dankjewel.
pi_219504087
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 17:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Nogmaals: het is nu niet oneerlijk. Als je niet goed genoeg bent val je er zo in 1 uitzending weer uit. Je spaart geen krachten ofzo. Het is eerder een nadeel als je laat instroomt.
Dat is het niet, juist door het systeem van dagkoersen. Elke ronde begint iedereen weer op 0. Scoor je op de dag het slechtste dan val je af. Dus als latere instromer heb je t voordeel dat je A. minder hoepel hoeft door te springen voor je bij de finale bent en B. je kunt dus in de latere fase van het programma de grootste hits inzetten. Bryan Adams Tribute had de grootste hits van Bryan Adams bijv al ingezet in de eerste weken. Die scoren nou eenmaal beter bij het publiek. Die Shaffy begint daar nu pas mee.
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:36:08 #137
466281 WismutVeilchen83
pi_219510689
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 19:23 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Dat is het niet, juist door het systeem van dagkoersen. Elke ronde begint iedereen weer op 0. Scoor je op de dag het slechtste dan val je af. Dus als latere instromer heb je t voordeel dat je A. minder hoepel hoeft door te springen voor je bij de finale bent en B. je kunt dus in de latere fase van het programma de grootste hits inzetten. Bryan Adams Tribute had de grootste hits van Bryan Adams bijv al ingezet in de eerste weken. Die scoren nou eenmaal beter bij het publiek. Die Shaffy begint daar nu pas mee.
Het zijn 9 (!) bands die optreden en alleen de laatste band valt af. Waar heb je het over? Als je niet één band onder je kunt houden dan heb je niks te zoeken in Ziggo. En nogmaals: kijk naar hoe de jury redeneert. Die hebben echt wel door wat voor vlees ze in de kuip hebben. Zo’n child of destiny scoorde deze week gemiddeld minimaal een punt te hoog na een rommelig optreden. Puur omdat ze er al weken in zitten en ze hen erbij willen houden. Zou dit het tweede optreden geweest zijn dan was het misschien wel exit.

Als je een tribute gaat brengen aan een artiest met meer 3 bekende nummers dan heb je een probleem. Maar laat daar nou net bij Bryan Adams geen enkele sprake van zijn. Hij stond ooit met 10 nummers in de top 2000 en had 10 top 20 hits waarvan 7 de top 10 haalden en daar weer 5 van de top 3. Bekende nummers te over.

Nogmaals: het is geen sport. Als je een ronde extra doormaakt dan hoef je dus maar 1 band achter je te houden. Voor de bands die kans maken op Ziggo is dat geen enkel probleem. Voor bands die daar niet voor geschikt zijn kan het een struikelblok zijn. Juist daarom is het prima zo. Er is in al die jaren nog nooit een band afgevallen waarbij ik de indruk heb dat die wel eens bij de beste vier hadden kunnen eindigen. Maar wanneer zo’n band wel al 4 shows mee heeft gedaan hebben ze wel een aardige kans op boekingen voor theaters en zaaltjes. Als ik als band mocht kiezen deed ik vanaf show 1 mee.
Rini dankjewel.
pi_219546512
De dames van Child of Destiny kunnen me niet bekoren. Maar Groothuizen is er zwaar fan van blijkbaar.
En dat aanzoek brrr.. :{

[ Bericht 20% gewijzigd door Seeburg54 op 20-12-2025 21:42:52 ]
pi_219547808
Jongens jongens.. het is commerciele tv en alleen opgezet om kaartjes te verkopen voor de ziggo show waar de sponsoren uiteindelijk het geld verdienen (net 4e show erbij gezet). Er is grotendeels vooraf al bekend wie er gaan/moeten winnen om een gevarieerde show in Ziggo te krijgen waar de meeste mensen kaarten voor kopen.

Gewoon een veredelde commercial voor de liveshows dus waarbij SBS ook goed kan verdienen door de mooie kijkcijfers. Maar nee.. het is niet objectief of 'eerlijk'.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 20 december 2025 @ 23:33:55 #140
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219548052
Echt, ik heb echt zo een tering schurft hekel aan die talentenshow aandachtshoeren met dat Destiny's Child clubje. Echt kom op zeg. De leukste bandjes zijn de echte hobby tribute bands. Zoals Creedence Clearwater Revival, Springsteen, Beachboys of die gasten van Bruno Mars en de BeeGees. Niet dat gezeik met beroepsmuzikanten die een podiumpje proberen mee te pakken. Met als toppunt die nepwijven die al bij alle Idols en de Voice varianten voorbij zijn gekomen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 23:45:56 #141
36431 bleiblei
pi_219548123
Dizzy man's band vorig jaar was trouwens fantastisch. Niet gek dat ze het niet gered hebben. Maar zeker tof dat ze podium gekregen hebben.
pi_219548987
Wie van jullie gaan naar het Ziggo?
pi_219549505
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 23:07 schreef RipCity het volgende:
Jongens jongens.. het is commerciele tv en alleen opgezet om kaartjes te verkopen voor de ziggo show waar de sponsoren uiteindelijk het geld verdienen (net 4e show erbij gezet). Er is grotendeels vooraf al bekend wie er gaan/moeten winnen om een gevarieerde show in Ziggo te krijgen waar de meeste mensen kaarten voor kopen.

Gewoon een veredelde commercial voor de liveshows dus waarbij SBS ook goed kan verdienen door de mooie kijkcijfers. Maar nee.. het is niet objectief of 'eerlijk'.
Precies het blijft TV. Dat gezegd hebbende blijf ik het toch een fijn programma vinden. Meestal goeie muziek en als de muziek zelf me niet aanstaat, kan ik alsnog genieten van hoe zo'n band het staat te spelen, zoals Destiny's Child bijvoorbeeld. :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_219549510
De drummer bij Shaffy kwam me trouwens steeds bekend voor, maar ben er uit: dat is Dirk de Nijs, vaste drummer van Suzan en Freek en eerder ook van onder andere Caro Emerald.
pi_219549594
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:09 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Precies het blijft TV. Dat gezegd hebbende blijf ik het toch een fijn programma vinden. Meestal goeie muziek en als de muziek zelf me niet aanstaat, kan ik alsnog genieten van hoe zo'n band het staat te spelen, zoals Destiny's Child bijvoorbeeld. :)
Ik vind die dames meer krijsen dan zingen plus dat ik die Rafaella niet kan uitstaan, maar ze zullen het helaas wel halen
Beach boys en Earring ook
Ramses lijkt mij te licht donna summer doet het ook goed
pi_219549627
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:36 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind die dames meer krijsen dan zingen
:D Vind ik van Destiny's Child eigenlijk ook, dus wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat ze het goed doen.
Maar van die band achter de dames valt eigenlijk niks te zeggen, die spelen goed.
  zondag 21 december 2025 @ 12:22:09 #147
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219549919
Mijn gok is:
Beach boys
Destiny's child
Donna summer (die moet op 2 wmb)
En dan of Golden Earring/Fleetwood Mac. (Wmb dan maar GE)
  zondag 21 december 2025 @ 13:50:30 #148
36431 bleiblei
pi_219550602
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 11:39 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
:D Vind ik van Destiny's Child eigenlijk ook, dus wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat ze het goed doen.
Maar van die band achter de dames valt eigenlijk niks te zeggen, die spelen goed.
Mag lijen dat ze goed spelen. Zijn gewoon betaalde beroepsmuzikanten. En dan met Raphaella en Sharon Doorson die zingen. Dat is alsof Kane zich inschrijft als tributeband van Kings of Leon ofzo :') . En dan dat wekelijkse gezever over "powerhouse". Echt flikker op ofzo. Maar goed, ik mag van die figuren die elke keer weer opduiken in talentenshows omdat dat de enige manier is om weer een jaartje of 2 inkomen te genereren omdat het ze niet lukt er echt een succes van te maken, niet zo :) .

[ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 21-12-2025 13:56:38 ]
  zondag 21 december 2025 @ 15:29:17 #149
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_219551685
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 12:22 schreef peaceman het volgende:
Mijn gok is:
Beach boys
Destiny's child
Donna summer (die moet op 2 wmb)
En dan of Golden Earring/Fleetwood Mac. (Wmb dan maar GE)
Ik ga voor Beach Boys / Fleetwood Mac / Donna Summer / Golden Earring. Dan zou ik een leuke avond hebben. Zoiets als Ramses Shaffy moet niet in een Ziggo Dome spelen, maar in een theater. Idem dito voor Julio Iglesias. Jammer dat Bryan Adams afgevallen is - die zou ook wel op z'n plaats zijn op zo'n avond in de Ziggo. Iedereen kent z'n nummers.

quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 13:50 schreef bleiblei het volgende:
Mag lijen dat ze goed spelen. Zijn gewoon betaalde beroepsmuzikanten. En dan met Raphaella en Sharon Doorson die zingen. Dat is alsof Kane zich inschrijft als tributeband van Kings of Leon ofzo . Maar goed, ik mag van die figuren die elke keer weer opduiken in talentenshows omdat dat de enige manier is om weer een jaartje of 2 inkomen te genereren omdat het ze niet lukt er echt een succes van te maken, niet zo :) .
Ben het met je eens. Het ligt er wel heel dik bovenop dat het besties van Angela zijn - anders waren ze er allang uitgevlogen. En dat huwelijksaanzoek als kers op de irritatie-taart...
.
  zondag 21 december 2025 @ 15:42:12 #150
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219551826
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 15:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Ik ga voor Beach Boys / Fleetwood Mac / Donna Summer / Golden Earring. Dan zou ik een leuke avond hebben. Zoiets als Ramses Shaffy moet niet in een Ziggo Dome spelen, maar in een theater. Idem dito voor Julio Iglesias. Jammer dat Bryan Adams afgevallen is - die zou ook wel op z'n plaats zijn op zo'n avond in de Ziggo. Iedereen kent z'n nummers.
Vind je FM zo goed dan? Ik vind die best matig eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')