Op dinsdag 28 januari 2025 17:19 schreef Isdatzo het volgende:
Dat was vijf jaar geleden maat, die XR wappies staan nog iedere week op de snelweg de boel te vergallen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dan ook geen subsidie meer voor protesterende boeren.
Hopelijk mag ik nog mijn factuur voor gederfde inkomsten nog insturen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:37 schreef Dutchguy het volgende:
Een goed begin. Tevens zou economische schade door snelwegblokkades doorberekend moeten worden.
Ik heb ze het nodige zien blokkeren met hun tractors. Maar dat zal wel anders zijn....quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat hebben boeren met een subsidie voor Extinction Rebellion te maken?
Die toetsing is zo dunnetjes dat die complete wildgroei aan stichtingen er eigenlijk altijd wel aan voldoen. Men is dan ook al een tijdje bezig om verandering aan te brengen aan de vereisten, dan kan je dus beter daarop doorpakken dan met zo’n onzinmotie voor de onderbuik aan te komen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De minister kan de Belastingdienst opdracht geven voor een toetsing. Geen onzinmotie dus.
Ik kan ook wel wat dingen bedenken waar er in die hoek op bezuinigd mag worden. De internationale studenten zijn al benoemd en we kunnen ook wel wat doen aan de DEIB troep die bij elke faculteit een kostenpost is tegenwoordig.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat er alleen bezuinigd gaat worden op "woke" studies als kunst, cultuur of taalstudies? Ik zit in de bèta hoek en daar zal ook behoorlijk bezuinigd worden.
Ik kan je zeggen, het gaat daar niet om internationale studenten of DEI managers. Maar gewoon funding voor inhoudelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik kan ook wel wat dingen bedenken waar er in die hoek op bezuinigd mag worden. De internationale studenten zijn al benoemd en we kunnen ook wel wat doen aan de DEIB troep die bij elke faculteit een kostenpost is tegenwoordig.
Ik wist niet dat die boeren voor die demonstraties subsidie hebben gekregen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb ze het nodige zien blokkeren met hun tractors. Maar dat zal wel anders zijn....
In de toekomst wel, maar daar kijkt rechts niet naarquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat brengt juist geld in het laatje en zal dus niet voor een miljardenschade zorgen.
Dit kabinet en selectiefquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daarom is het juist uitstekend dat er bezuinigd wordt op brede brugklassen, internationale studenten of onzinstudies zoals Franse taal en cultuur of Arabistiek. Het is raar om te denken dat altijd maar meer geld uitgeven goed is, het gaat er vooral om wáár er geld aan wordt besteed. Daar wil dit kabinet selectiever in zijn.
Aha, het kabinet wil selectief zijn! Zo leer ik nog eens wat. En hoe verklaar je dan de voorgenomen sectorbrede bezuinigingen die het onderwijs, de wetenschap, en de wetenschappelijke infrastructuur treffen?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daarom is het juist uitstekend dat er bezuinigd wordt op brede brugklassen, internationale studenten of onzinstudies zoals Franse taal en cultuur of Arabistiek. Het is raar om te denken dat altijd maar meer geld uitgeven goed is, het gaat er vooral om wáár er geld aan wordt besteed. Daar wil dit kabinet selectiever in zijn.
Voordat ik zag wie dit schreef dacht ik werkelijk dat het sarcastisch bedoeld was.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval niet zo, dat de stichting het algemeen belang niet dient is een feit. Dat is genoeg om de status in te trekken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Die toetsing is zo dunnetjes dat die complete wildgroei aan stichtingen er eigenlijk altijd wel aan voldoen. Men is dan ook al een tijdje bezig om verandering aan te brengen aan de vereisten, dan kan je dus beter daarop doorpakken dan met zo’n onzinmotie voor de onderbuik aan te komen.
Dat is juist waar de kritiek om ging dacht ik, algemeen belang is ontzettend rekbaar. De stichting ter bevordering van comic sans als lettertype op verkeersborden kan zomaar een anbi-status krijgen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval niet zo, dat de stichting het algemeen belang niet dient is een feit. Dat is genoeg om de status in te trekken.
Ho-ho!quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:00 schreef Filosoofert het volgende:
Hahaha mensen die een beroepsgroep gaan vergelijken met een actiegroep
En dat ook nog gaan zitten verdedigen
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de boeren die blokkeringen (en in het bijzonder de asbest/afval dumpingen) ook voor de schade hadden moeten opdraaien, maar hoe kun je die groepen nu met droge ogen gaan vergelijken
Een organisatie die constant leden oproept om strafbare feiten te plegen dient niet het algemeen belang.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is juist waar de kritiek om ging dacht ik, algemeen belang is ontzettend rekbaar. De stichting ter bevordering van comic sans als lettertype op verkeersborden kan zomaar een anbi-status krijgen.
Wie bepaald of dat een feit is? Ik denk dat ze er zelf namelijk anders over denken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval niet zo, dat de stichting het algemeen belang niet dient is een feit. Dat is genoeg om de status in te trekken.
Oproepen tot het plegen van strafbare feiten is nooit in het algemeen belang. Dat is een zeer duidelijke grens.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:44 schreef 215 het volgende:
[..]
Wie bepaald of dat een feit is? Ik denk dat ze er zelf namelijk anders over denken.
Niet dat ik echt achter die groep sta.
Ga er maar vanuit dat het een stichting is die de mazen in de wet prima in kaart heeft.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een organisatie die constant leden oproept om strafbare feiten te plegen dient niet het algemeen belang.
Daar ga ik niet van uit, en dat zou jij ook niet moeten doen. Bovendien is dat onnodig, ze roepen en plein public op tot strafbare feiten.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat het een stichting is die de mazen in de wet prima in kaart heeft.
Neuh, zo duidelijke grens is dat niet. Burgerlijke ongehoorzaamheid is bij veel acties het middel.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oproepen tot het plegen van strafbare feiten is nooit in het algemeen belang. Dat is een zeer duidelijke grens.
Ja, zo werkt het in NLquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:19 schreef opgebaarde het volgende:
Gewoon iemand achter een bureau zetten die persoon laten bepalen welke organisatie wel en geen ANBI status krijgt of mag houden
Waar zijn die veertien afwezige Kamerleden heen? En wie zijn dat.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Motie aangenomen:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-rebellion-schrappen
Je vraagt je af waarom ze überhaupt een ANBI status hadden. Als de geldstroom opdroogt is het snel gedaan met dit irritante stelletje nietsnutten.
Natuurlijk wel, oproepen tot het plegen van strafbare feiten is zelf een strafbaar feit. Dat dient niet het algemeen belang. Je kunt prima protesteren zonder dat te doen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:52 schreef 215 het volgende:
[..]
Neuh, zo duidelijke grens is dat niet.
Een taal leren is prima, maar daar zijn in veel gevallen geen bachelors en masters voor nodig. Veel van zulke studies kunnen ook amper overeind blijven omdat er simpelweg amper interesse voor is.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:39 schreef 215 het volgende:
[..]
Voordat ik zag wie dit schreef dacht ik werkelijk dat het sarcastisch bedoeld was.
Wat is er in goednaam fout aan andere talen leren als je een internationaal handelsland bent. En dat de eigen cultuur die verdwijnt wordt altijd verweten aan immigranten. Kennelijk wil 'men' heel graag dat de eigen cultuur gaat verdwijnen.
Werkelijk onvoorstelbaar.
Het demonstratierecht rijkt daarin best ver hoor. Zo strafbaar is iets bezetten vaak niet als het zonder geweld of vernielingen plaatsvindt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ga ik niet van uit, en dat zou jij ook niet moeten doen. Bovendien is dat onnodig, ze roepen en plein public op tot strafbare feiten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |