Wel als je daar nu bij de bouw rekening mee houdt, op oudere dakkapellen kan het vaak niet omdat ze niet berekend zijn op het gewicht.quote:Op maandag 27 januari 2025 23:50 schreef Mikeytt het volgende:
Je kunt ze beiden gewoon nemen. Een dakkapel zou niet voor veel minder ruimte moeten zorgen. Zonnepanelen op je dakkapel kan gewoon.
Gelijk de dakkapel; je kan rekenen op ¤4000/m2 extra woningwaarde t.g.v. daarvan. PV- panelen kan je op de dakkapel plaatsen.quote:Op maandag 27 januari 2025 23:40 schreef whY... het volgende:
Voor ons nieuwbouwhuis moet ik nu de keuze maken hoeveel panelen ik wil (kopen), maar ik zou ook graag een dakkapel willen, alleen is dat een minder grote zekerheid.
Ik zou er nu 6 kwijt kunnen in het budget en behoefte en in theorie kunnen er 9 op het dak gelegd worden.
Hoeveel verlies aan zonnepalen raak je kwijt met een dakkapel?
Zou je persoonlijk kiezen voor een dakkapel of juist het maximale aan zonnepanelen.
Goed om te weten.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 08:33 schreef 111210 het volgende:
Een dakkapel, later een keer laten doen is veel duurder. Zonnepanelen worden Waarachijnlijk goedkoper.
Wij hebben vanuit onze nieuwbouw ook een setje panelen gekregen. Dat waren de goedkoopste rommel panelen die op de markt waren.
Ik denk dat ik het met al jullie tips dan wel weet 👍🏼quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Gelijk de dakkapel; je kan rekenen op ¤4000/m2 extra woningwaarde t.g.v. daarvan. PV- panelen kan je op de dakkapel plaatsen.
Ik heb een andere woning gekocht en daar komen weer ongeveer 32 panelen op.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:52 schreef Luppie het volgende:
Zijn zonnepanelen in deze tijd nog wel een slim idee? Bij de offertes die ik er voor op heb gevraagd kwam de besparing niet heel duidelijk meer naar voren. Terugverdientijd is volgens mij ook behoorlijk lang nu.
Zou niet weten waarom niet. Het oppervlak en de rechte klimming, bieden dezelfde mogelijkheid.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:50 schreef laziness het volgende:
Er kunnen op een dakkapel zeker niet hetzelfde aantal panelen als dat er op je dakvlak passen zonder dakkapel, die bewering klopt niet.
In dit topic WGR / pensioen als ondernemer heb ik flink wat rekenvoorbeelden bij diverse uitgangspunten gepresenteerd. Zelfs bij een lage Wp-prijs (1,25) voor de PV-panelen en gunstige teruglevervoorwaarden na de salderingsregeling, kom je op >> 5 jaar terugverdientijd; met een beetje slechte panelen en omvormer die vervangen moeten worden, zelfs op 15 jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:52 schreef Luppie het volgende:
Zijn zonnepanelen in deze tijd nog wel een slim idee? Bij de offertes die ik er voor op heb gevraagd kwam de besparing niet heel duidelijk meer naar voren. Terugverdientijd is volgens mij ook behoorlijk lang nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |