https://nos.nl/artikel/24(...)-bolle-jos-doorzochtquote:Woningen en kantoor van familieleden 'Bolle Jos' doorzocht
In een poging om informatie over de verblijfplaats van 'Bolle Jos' te krijgen, zijn woningen en een kantoor van familieleden van hem doorzocht, meldt het Openbaar Ministerie. Jos Leijdekkers, verdacht van grootschalige cocaïnehandel, is een van de meest gezochte verdachten van Nederland. Twee vrouwen van 68 en 27 zijn aangehouden in de zaak.
De familieleden van wie de woningen en het kantoor zijn doorzocht, worden zelf verdacht van het witwassen van crimineel geld. Het OM vermoedt dat zij geld en dure cadeaus hebben aangenomen, terwijl ze wisten van de criminele herkomst.
Sieraden en contanten ingenomen
Er zijn panden doorzocht in Breda, Prinsenbeek en Rotterdam. Daarbij is beslag gelegd op kostbare horloges en andere sieraden, dure handtassen en grote geldbedragen in euro's en verschillende andere valuta. De rechercheurs troffen ook twee valse Duitse paspoorten aan.
Verder zijn er mobiele telefoons, usb-sticks, computers, camera's en foto's in beslag genomen. Samen met andere gegevensdragers worden die doorzocht op aanwijzingen van de verblijfplaats van Leijdekkers.
Vorig jaar loofde het OM een beloning van 75.000 euro uit voor de gouden tip die naar Leijdekkers leidt. Hij staat op de Nationale Opsporingslijst en de EU Most Wanted List.
https://www.telegraaf.nl/(...)olle-jos-leijdekkersquote:Nieuwe beelden opgedoken van 'Bolle Jos' Leijdekkers
Sierra Leone - 's Lands meest gezochte crimineel Jos Leijdekkers, alias Bolle Jos, is sinds vrijdag niet meer in het openbaar gesignaleerd in Sierra Leone. Hij hield zich volgens justitie meer dan een half jaar verborgen in het Afrikaanse land, maar nu zijn schuilplek sinds afgelopen weekeinde geen geheim meer is, bestaat een gerede kans dat hij opnieuw op de vlucht is geslagen. Dat bevestigen justitiebronnen aan De Telegraaf.
Wel zijn nieuwe beelden opgedoken van Bolle Jos, waarop te zien is dat hij betrokken is bij een opstootje in een nachtclub in Sierra Leone. Het gaat vermoedelijk om eerder gemaakte beelden. Te zien is hoe Jos L. zich mengt in een ruzie en probeert de gemoederen te sussen. Leijdekkers wordt zelf ook ruw bejegend door enkele mannen.
Afgelopen weekeinde publiceerde het internationale persbureau Reuters en diverse Nederlandse media al foto's en bewegende beelden van de Nederlander, die onlangs in ons land tot 24 jaar gevangenisstraf werd veroordeeld wegens onder meer betrokkenheid bij grootschalige cocaïnehandel.
Justitie vermoedt dat Bolle Jos zich in Sierra Leone - een 'hub' bij grootschalige cokesmokkel vanuit Zuid-Amerika naar West-Europa - onder een valse naam 'inkocht' bij invloedrijke mensen in het land.
Inmiddels zou hij een relatie hebben met de dochter van de president van Sierra Leone.
Half jaar bezig
Volgens het Landelijk Parket is het OM al een half jaar bezig met pogingen Jos Leijdekkers te laten oppakken. De regering van Sierra Leone zegt in contact te staan met de Nederlandse politie, die dat echter ontkent. Tussen beide landen bestaat geen uitleveringsverdrag. Sierra Leone stelt in een zondag uitgegeven verklaring een feitenonderzoek te verrichten en mee te werken met Nederland.
Op de vlucht geslagen
Nederlandse opsporingsdiensten houden er inmiddels ernstig rekening mee dat Bolle Jos sinds het weekeinde het land probeert te verlaten of inmiddels al daadwerkelijk op de vlucht is geslagen. Hij is sinds vrijdag niet meer gezien. De Nederlander wist al eerder de dans te ontspringen in Turkije. Ook in dat land wisten Nederlandse politiediensten hem aanvankelijk te traceren. Hij werd gearresteerd maar kwam al heel snel weer op vrije voeten. Ook in Turkije bediende Leijdekkers zich van een valse identiteit en kreeg hij hulp van corrupte overheidsdienaren in Turkije.
Het komt vaker voor dat grote Nederlandse drugscriminelen zich in het buitenland schuil houden en steun krijgen van plaatselijke criminele organisaties of corrupte opsporingsambtenaren. Ridouan Taghi, die bekend staat als een van de zakenpartners van Jos Leijdekkers, werd jarenlang ongemoeid gelaten in Dubai. Zijn rechterhand Said Razzouki kreeg in Colombia steun van het Medellin-kartel en drugscrimineel Marco Ebben sloot zich in Mexico aan bij het beruchte Sinaloa-kartel.
Even wat opgefrist.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
Deed een poging om ook de OP te openen en (niet meer zo) voor het bolle toe te voegen, but: FAIL.
Hij dacht ik doe een pak met goedkope nikes eronder aan.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:50 schreef fespo het volgende:
president heeft ook contacten met Vlugge Japie
[ afbeelding ]
(...)quote:Het lijkt in eerste instantie vreemd dat een Nederlandse cokebaron in dit slechts 8 miljoen inwoners tellende West-Afrikaanse land opduikt, maar niets is minder waar. De Sierra Leoonse haven in Freetown is een belangrijke doorvoerhaven voor cocaïne. In een poging de strenge controles in de havens van Rotterdam en Antwerpen op containers uit Zuid-Amerika te omzeilen, loopt de route van cocaïne naar Europa meestal via West-Afrika.
https://www.volkskrant.nl(...)tps://www.google.nl/quote:Tegelijkertijd spelen er al langer vermoedens dat de top van de regering betrokken is bij de drugshandel en daar bakken met geld mee verdient. Twee weken geleden kwam daar een flink schandaal bovenop. De autoriteiten in buurland Guinee namen zeven koffers met cocaïne en 2.000 dollar in contanten in beslag die vervoerd werden in een auto van de Sierra Leoonse ambassade. Guinee heeft de ambassadeur uitgezet en beschuldigt de Sierra Leoonse overheid van nauwe banden met drugshandelaren.
quote:Sierra Leone - ’s Lands meest gezochte crimineel Jos Leijdekkers, alias Bolle Jos, is sinds vrijdag niet meer in het openbaar gesignaleerd in Sierra Leone. Hij hield zich volgens justitie meer dan een half jaar verborgen in het Afrikaanse land, maar nu zijn schuilplek sinds afgelopen weekeinde geen geheim meer is, bestaat een gerede kans dat hij opnieuw op de vlucht is geslagen. Dat bevestigen justitiebronnen aan De Telegraaf.
Wel zijn nieuwe beelden opgedoken van Bolle Jos, waarop te zien is dat hij betrokken is bij een opstootje in een nachtclub in Sierra Leone. Het gaat vermoedelijk om eerder gemaakte beelden. Te zien is hoe Jos L. zich mengt in een ruzie en probeert de gemoederen te sussen. Leijdekkers wordt zelf ook ruw bejegend door enkele mannen.
Afgelopen weekeinde publiceerde het internationale persbureau Reuters en diverse Nederlandse media al foto’s en bewegende beelden van de Nederlander, die onlangs in ons land tot 24 jaar gevangenisstraf werd veroordeeld wegens onder meer betrokkenheid bij grootschalige cocaïnehandel.
Justitie vermoedt dat Bolle Jos zich in Sierra Leone – een ‘hub’ bij grootschalige cokesmokkel vanuit Zuid-Amerika naar West-Europa – onder een valse naam ‘inkocht’ bij invloedrijke mensen in het land.
Inmiddels zou hij een relatie hebben met de dochter van de president van Sierra Leone.
Half jaar bezig
Volgens het Landelijk Parket is het OM al een half jaar bezig met pogingen Jos Leijdekkers te laten oppakken. De regering van Sierra Leone zegt in contact te staan met de Nederlandse politie, die dat echter ontkent. Tussen beide landen bestaat geen uitleveringsverdrag. Sierra Leone stelt in een zondag uitgegeven verklaring een feitenonderzoek te verrichten en mee te werken met Nederland.
Op de vlucht geslagen
Nederlandse opsporingsdiensten houden er inmiddels ernstig rekening mee dat Bolle Jos sinds het weekeinde het land probeert te verlaten of inmiddels al daadwerkelijk op de vlucht is geslagen. Hij is sinds vrijdag niet meer gezien. De Nederlander wist al eerder de dans te ontspringen in Turkije. Ook in dat land wisten Nederlandse politiediensten hem aanvankelijk te traceren. Hij werd gearresteerd maar kwam al heel snel weer op vrije voeten. Ook in Turkije bediende Leijdekkers zich van een valse identiteit en kreeg hij hulp van corrupte overheidsdienaren in Turkije.
https://www.telegraaf.nl/(...)olle-jos-leijdekkers
Vreemde schoenkeuze maar is 't een bekende van Jos?quote:Op maandag 27 januari 2025 10:50 schreef fespo het volgende:
president heeft ook contacten met Vlugge Japie
[ afbeelding ]
Waarom? Wat heeft ie jouw misdaan?quote:Op maandag 27 januari 2025 11:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Omleggen lijkt mij de beste optie, we hebben toch wel een goede scherpschutter?
De Jackal maar inhuren.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Zeker. Daar hadden we in het vorige deel al de ideale kandidaat voor gevonden:quote:Op maandag 27 januari 2025 11:16 schreef TweedeKlum het volgende:
We zijn geen Amerikanen.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Dan stuitert 'ie terug.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:27 schreef PotjeSambal het volgende:
Bolle Jos zal volgende week wel uit het raam vallen in Gambia
In Afrika hebben die kinderen ook altijd van die bolle buikjesquote:
Dat is een Rus tegenwoordig, beter van niet.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeker. Daar hadden we in het vorige deel al de ideale kandidaat voor gevonden:
[ afbeelding ]
Godverquote:Op maandag 27 januari 2025 11:46 schreef Caland het volgende:
[..]
In Afrika hebben die kinderen ook altijd van die bolle buikjes
Eten genoeg daar, schijnbaar.
John van de Heuvel doet net alsof hij overal achter is gekomen terwijl de scoop bij Follow the Money ligt. Hij fungeert ook ineens als een rechtstaat expert van Sierra Leonequote:
Op de ramen daar na dan.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:54 schreef Nober het volgende:
Rusland lijkt de veiligste optie zie Snowden, Promes.
Bolle is met de onderzeeer van El Chapo naar Afrika gegaanquote:Op maandag 27 januari 2025 09:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je dacht dat de veiligheidsdiensten de cameras op vliegvelden niet gebruiken?
Allemaal talk and no action, de regering doet gezellig meequote:
Je klinkt alsof je beter had verwacht van een rioolkrant als de Telegraaf.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
John van de Heuvel doet net alsof hij overal achter is gekomen terwijl de scoop bij Follow the Money ligt. Hij fungeert ook ineens als een rechtstaat expert van Sierra Leone![]()
DuRf j3 d!t r3cHt !n zIjN g3Z!cHt t3 Z3gg3n?????quote:
Bolle Jos op safari.quote:Op maandag 27 januari 2025 11:13 schreef RamboDirk het volgende:
Bolle Jos wordt een nieuwe kinderboeken reeks.
Als je in zo'n wereldje aan de top komt ben je per definitie slim.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vraag me af of Jos nou mokerdom of ontzettend slim is.
slimme uitspraakquote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je in zo'n wereldje aan de top komt ben je per definitie slim.
Ze kennen überhaupt geen eten Hans. Daarom is het nu ook Dunne Jos.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:01 schreef Caland het volgende:
Hoop dat ze worstenbroodjes hebben meegenomen. Dat kennen ze niet in Afrika.
Duidelijk een he/himquote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Laten we wel een beetje woke en inclusief blijven. Volslanke Jos(je) they/them
Taghi werd ook gezien als slimme leerling op het vwo. Als je dom bent, blijf je gewoon een loopjongen, loop je tegen de lamp, of wordt je neergeschoten.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je in zo'n wereldje aan de top komt ben je per definitie slim.
En Ridouan heeft het helemaal tot de maximale beveiliging van de gevangenisvleugel van de EBI geschopt in metropool Vught. Hooggeleid en shit.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:27 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Taghi werd ook gezien als slimme leerling op het vwo. Als je dom bent, blijf je gewoon een loopjongen, loop je tegen de lamp, of wordt je neergeschoten.
En via allerlei constructies zijn familie miljoenen nagelaten. Kon slechter.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:28 schreef Nober het volgende:
[..]
En Ridouan heeft het helemaal tot de maximale gevangenisvleugel van de EBI gestopt in metropool Vught. Hooggeleid en shit.
Altijd nog beter dan Sierra Leone.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:28 schreef Nober het volgende:
[..]
En Ridouan heeft het helemaal tot de maximale beveiliging van de gevangenisvleugel van de EBI geschopt in metropool Vught. Hooggeleid en shit.
En dit.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:29 schreef Caland het volgende:
[..]
En via allerlei constructies zijn familie miljoenen nagelaten. Kon slechter.
De hele dag in beperking achter een dichte deur of in de relatieve vrijheid met je vrouw en kind en met miljoenen te besteden. Moeilijke keuze zeg.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:30 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vraag me toch wel af waar je beter af bent. In zo'n shithole als Sierra Leone, of in het Staatshotel, zo'n riante Hollandse gevangenis waar je onbeperkt op je Playstation kunt zitten en hoeren kunt laten aanrukken.
Hou toch op. De gevangenissen in Nederland zijn gewoon een lachertje. Zelfs de EBI.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:35 schreef Caland het volgende:
[..]
De hele dag in beperking achter een dichte deur of in de relatieve vrijheid met je vrouw en kind en met miljoenen te besteden. Moeilijke keuze zeg.
Hoe luxe je een gevangenis ook maakt, het blijft een gevangenis. Dat willen populistjes nog wel eens vergeten.
Het staat je vrij om daar een sollicitatie naar te doen, vermoedelijk roep je na een paar dagen al om je moederquote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hou toch op. De gevangenissen in Nederland zijn gewoon een lachertje. Zelfs de EBI.
Ik zou er zo een paar maanden gaan zitten hoor, als ik de kans kreeg. Beetje op de Playstation, beetje boeken lezen, af en toe een hoertje langs laten komen, allemaal op kosten van de gemeenschap natuurlijk. Lijkt me gewoon hele dikke prima.
Goed plan. Gewoon lekker daar in die shithole laten. Lekker goedkoop.quote:
Omdat de coke hier dan nog steeds tegen de plinten aan blijft klotsenquote:
Zou het wat uitmaken?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Omdat de coke hier dan nog steeds tegen de plinten aan blijft klotsen
Dat zal het sowieso wel blijven doen, ook al zou Jos morgen al in de EBI zitten.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Omdat de coke hier dan nog steeds tegen de plinten aan blijft klotsen
Na de eerste visitatie zit je jankend in je celletjequote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hou toch op. De gevangenissen in Nederland zijn gewoon een lachertje. Zelfs de EBI.
Ik zou er zo een paar maanden gaan zitten hoor, als ik de kans kreeg. Beetje op de Playstation, beetje boeken lezen, af en toe een hoertje langs laten komen, allemaal op kosten van de gemeenschap natuurlijk. Lijkt me gewoon hele dikke prima.
Of schrijf je 'wordt je'quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:27 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Taghi werd ook gezien als slimme leerling op het vwo. Als je dom bent, blijf je gewoon een loopjongen, loop je tegen de lamp, of wordt je neergeschoten.
Je hebt daadwerlijk geen idee hoe zwaar de Ebi of een gevangenis is, daarnaast zit Taghi ook nog eens Geisoleerd, en dat al meer dan een jaar, maar goed mag ik je vragen, heb je ooit wel eens in de gevangenis gezeten? Laat staan een paar jaar?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Kun je dit soort dingen laten, het voegt echt helemaal niets toe, continue de wijsneus uithangen.quote:
Wist niet dat je niet tegen een grapje kon, het gaat niet eens over jou. Morgen andere been proberen bij het uit bed stappen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je dit soort dingen laten, het voegt echt helemaal niets toe, continue de wijsneus uithangen.
Ik vermoed dat sommigen hier gevangenissen net zo inhumaan als in andere barbaarse landen willen hebben en dan pas tevreden zullen zijn. Een beetje als de Bangkok Hilton film of een Abu graib waar onze cipiers gevangen mogen water boarden.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt daadwerlijk geen idee hoe zwaar de Ebi of een gevangenis is, daarnaast zit Taghi ook nog eens Geisoleerd, en dat al meer dan een jaar, maar goed mag ik je vragen, heb je ooit wel eens in de gevangenis gezeten? Laat staan een paar jaar?
Een zoon zit inmiddels ook op diezelfde vleugel en een andere zoon zit vast in Saoedi-Arabië en een advocaten neef is veroordeeld.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:29 schreef Caland het volgende:
[..]
En via allerlei constructies zijn familie miljoenen nagelaten. Kon slechter.
Ja, ik voel aan dat er weer een familiebedrijf over de kop gaat.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Een zoon zit inmiddels ook op diezelfde vleugel en een andere zoon zit vast in Saoedi-Arabië en een advocaten neef is veroordeeld.
Krijg je weer een tijdelijk machtsvacuum, dus dan worden er weer een rits criminelen op straat omgelegd.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zal het sowieso wel blijven doen, ook al zou Jos morgen al in de EBI zitten.
Voor elk kopstuk dat je oppakt, voor elke organisatie die je ontmantelt, staat er meteen een nieuwe voor in de plaats.
Daarnaast zijn er tal van organisaties actief in Nederland.
Wij zijn voornamelijk een doorvoerhaven, slechts een klein deel van alle coke die hier aankomt is voor de Nederlandse markt.
Hij zal er in een flink huis wonen, met personeel, zwembad, etc. Zal geen ferrari rijden daar vanwege de gaten in de wegen, maar 'gewoon' een dikke landrover of G-wagon ofzo.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:30 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vraag me toch wel af waar je beter af bent. In zo'n shithole als Sierra Leone, of in het Staatshotel, zo'n riante Hollandse gevangenis waar je onbeperkt op je Playstation kunt zitten en hoeren kunt laten aanrukken.
ik vermoed dat Bolle Jos' handeltje nog springlevend is, hij daarmee nog steeds bakken met geld binnenharkt, niet alleen voor hemzelf maar ook voor anderen, en dat hij daarom vooralsnog eigenlijk weinig andere keus heeft dan zich in zo'n kutland te verschansen.
https://www.theguardian.c(...)drugstrade?gusrc=rssquote:Guinea Bissau's cocaine Calvary began three years ago (artikel is van 2008) when fishermen on one island found packages of white powder washed up on the beach. They had no idea what the mysterious substance was. 'At first, they took the drug and they put it on their bodies during traditional ceremonies," recalls local journalist Alberto Dabo. 'Then they put it on their crops. All their crops died because of that drug. They even used it to mark out a football pitch'.
Met zo'n boot of vliegtuigje kan hij allang in Colombia zitten.quote:Moreover, the West African coast can be reached across the shortest transatlantic crossing from South America: either by plane from Colombia, with a re-fuelling stop in Brazil; or by ship from Brazil or Venezuela. The boats leaving South America travel only by night, remaining motionless by day, covered in blue tarpaulins to avoid detection from the air. The journey can be completed in four to five nights travelling this way.
Zie het Sinaloa kartel.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Krijg je weer een tijdelijk machtsvacuum, dus dan worden er weer een rits criminelen op straat omgelegd.
De profit-margins zijn nog steeds zo groot, dat er altijd wel mensen het risico willen nemen, zeker in Nederland met de goede infrastructuur, en relatief lage straffen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zie het Sinaloa kartel.
Sinds dat El Chapo vast zit, is een een scheuring ontstaan tussen enerzijds het kamp Los Chapitos (de zonen van El Chapo die nog leven en niet vast zitten) en anderzijds het kamp El Mayo is er onderling veel wrijving ontstaan.
En nadat El Mayo vorig jaar is opgepakt (naar verluidt verraden door een van de zonen van El Chapo) is er een geweldadige strijd losgebarsten tussen kamp Los Chapitos en kamp El Mayo onder leiding van zijn zoon (El Curry?).
Je DT commentaar is volledig overbodig, als je daar behoefte aan hebt kun je de gebruiker een PM sturen ter vebetering, het voegt niks toe aan het onderwerp.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wist niet dat je niet tegen een grapje kon, het gaat niet eens over jou. Morgen andere been proberen bij het uit bed stappen.
Straffen hier zijn idd belachelijk laag.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De profit-margins zijn nog steeds zo groot, dat er altijd wel mensen het risico willen nemen, zeker in Nederland met de goede infrastructuur, en relatief lage straffen.
Wat zijn de productie-kosten van cocaine tegenwoordig, $2-3 per kilo, straatwaarde, $100.000. Er zitten natuurlijk wat schakels tussen, iemand als Josje produceert het niet, en transport enzo is ook niet gratis, maar met zo'n toename van de waarde van het product, heb je veel ruimte om toch nog erg veel winst te maken. Ik verbaas me eigenlijk wel dat er nog niet in de tropen in Afrika flink cocaine wordt verbouwd. Een maat van me vond ooit wel een plantage van 400 hectare met cannabis in een nationaal park, heeft hij moeten afbranden (in 1 keer, niet in aparte jointjes).
In NL denken ze ook aan wat het kost, zo'n gevangene voor x jaar en dat ze weer een cel vrij moeten hebben voor de volgendequote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Straffen hier zijn idd belachelijk laag.
Was vorig jaar of zo in het nieuws dat er een busje was aangehouden vanwege vreemd rijgedrag, en daar bleek 400 kilo coke in te zitten.
Die hebben meen ik 4 jaar gekregen.
Voor 400 kilo![]()
Ik kijk af en toe zo'n programma op Discovery Channel of NatGeo, over de antdrugs eenheid op een Peruaans vliegveld.
Heb je een paar gram tot 8 kilo bij je, dan heb je sowieso 8 jaar cel te pakken.
En doet dat iets als het gaat om de bestrijding van drugscriminaliteit?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Straffen hier zijn idd belachelijk laag.
Was vorig jaar of zo in het nieuws dat er een busje was aangehouden vanwege vreemd rijgedrag, en daar bleek 400 kilo coke in te zitten.
Die hebben meen ik 4 jaar gekregen.
Voor 400 kilo![]()
Ik kijk af en toe zo'n programma op Discovery Channel of NatGeo, over de antdrugs eenheid op een Peruaans vliegveld.
Heb je een paar gram tot 8 kilo bij je, dan heb je sowieso 8 jaar cel te pakken.
Ismael 'El Mayo' Zambada werd samen met Joaquín de Guzmán opgepakt in de VS. Zitten dus beide vast.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zie het Sinaloa kartel.
Sinds dat El Chapo vast zit, is een een scheuring ontstaan tussen enerzijds het kamp Los Chapitos (de zonen van El Chapo die nog leven en niet vast zitten) en anderzijds het kamp El Mayo is er onderling veel wrijving ontstaan.
En nadat El Mayo vorig jaar is opgepakt (naar verluidt verraden door een van de zonen van El Chapo) is er een geweldadige strijd losgebarsten tussen kamp Los Chapitos en kamp El Mayo onder leiding van zijn zoon (El Curry?).
Ovidio de Guzmán zit ook vastquote:On 25 July 2024, Zambada and Joaquín Guzmán López, son of El Chapo (Joaquín Guzmán Loera), were arrested in the US at a private airfield in El Paso, Texas, Zambada was reportedly lured by Guzmán López under false pretenses of looking to buy property in Mexico that led to his arrest. However, both were arrested and are expected to be tried in the US.
quote:He was captured on 5 January 2023 and remanded to Federal Social Readaptation Center No. 1, until he was extradited to the US on 15 September 2023, where he is currently awaiting trial.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 23:19 schreef TLC het volgende:
De TT lijkt wel een titel van een Kuifje stripboek
Nou snelquote:Nederland vraagt Sierra Leone snelom uitlevering Bolle Jos
https://www.telegraaf.nl/(...)itlevering-bolle-jos
Dan hadden ze zo hard gelachen dat we het hier nog konden horen. Het vriendje van de dochter van de president uitleveren?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 12:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou snelvolgens mij had het al gebeurd kunnen zijn en was het misschien slimmer geweest om dit te doen voordat het in de media kwam lijkt mij. Kan me niet voorstellen dat Jos dit rustig gaat afwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |